Työtön mies voi saada työtöntä naista. Jos miehellä on muuten elämässä kaikki hyvin mutta ei vaan kelpaa työttömälle naiselle?
Onko niin ettei
52
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Ja ihan varmasti voi. Jotain tiettyä työtöntä naista ei ehkä voi saada, mutta jonkun kyllä. Vaan siis minkä hiton takia sen naisen pitää olla nimenomaan työtön?
- Anonyymi
Miehen työttömyys on tutkitusti sosioseksuaalinen rasite eli keskimäärin miehen parisuhdearvo (mate value) heikkenee merkittävästi hänen työttömyytensä takia työttömän neidon avioimana, ja heikkenee erittäin merkittävästi työllisen neidon arvioimana. Mutta parisuhdearvoon tunnetusti vaikuttaa jopa 20 tunnistettua piirrettä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miehen työttömyys on tutkitusti sosioseksuaalinen rasite eli keskimäärin miehen parisuhdearvo (mate value) heikkenee merkittävästi hänen työttömyytensä takia työttömän neidon avioimana, ja heikkenee erittäin merkittävästi työllisen neidon arvioimana. Mutta parisuhdearvoon tunnetusti vaikuttaa jopa 20 tunnistettua piirrettä.
Työttömiäkin on niin kovin monenlaisia. Juu, pitkäaikaistyöttömyys on indikaatio monenmoisille muillekin ongelmille. Itse pelkkä työttömyys hyvin harvoin on ongelma, mutta ne muut ongelmat siinä ympärillä ovat.
Edelleen, miksi sen naisen pitää olla työtön? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työttömiäkin on niin kovin monenlaisia. Juu, pitkäaikaistyöttömyys on indikaatio monenmoisille muillekin ongelmille. Itse pelkkä työttömyys hyvin harvoin on ongelma, mutta ne muut ongelmat siinä ympärillä ovat.
Edelleen, miksi sen naisen pitää olla työtön?Ilmeisesti AP on siinä käsityksessä, ja ihan oikeassa on, että työssä olevalla neidolla on paljon vaativammat kriteerit parittelukumppanille (mate preferences), joten hän ei kuluta resurssejaan heihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmeisesti AP on siinä käsityksessä, ja ihan oikeassa on, että työssä olevalla neidolla on paljon vaativammat kriteerit parittelukumppanille (mate preferences), joten hän ei kuluta resurssejaan heihin.
Minä (työssä käyvä) halusin kerran treffailla työtöntä miestä, mutta hän ei halunnut jatkaa.
Siinä sinulle miesten hypogamiaa.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmeisesti AP on siinä käsityksessä, ja ihan oikeassa on, että työssä olevalla neidolla on paljon vaativammat kriteerit parittelukumppanille (mate preferences), joten hän ei kuluta resurssejaan heihin.
Kuten sanottu jo edellä, niin työttömiä on hyvin monenlaisia. Työssä olevilla neidoilla ei ole lainkaan sen kummempia ongelmia huolia hetkellisesti työttömänä olevaa miestä. Eivät ne parisuhteet kaadukaan siihen, jos nyt joskus sattuu työttömäksi joutumaan. Tuo on tuollainen todella vanhanaikainen ajatuskulku, jota hyvin harva nykyään työelämässä oleva oikeastaan edes tunnistaa. Todella harva ei enää nykyään ole elämässään päivääkään työttömänä tai "töiden välissä". Toisille on tärkeää työllistyä heti seuraavana päivänä uudestaan ja toiset taas etisvät hetken, että löytyy itseä miellyttävä työ. Todella iso osa ihmisistä on joskus jopa vaihtanut alaa ja uudelleenkouluttautunut jne. työttömyys on hyvin harvalle mikään kauhea mörkö.
Sen sijaan jos me puhumme jostain elämäntapatyöttömästä, jolla ei ole oikeasti haluakaan työllistyä tai sellaisesta, joka näkee jopa tosi paljon vaivaa "saadakseen pysyä työttömänä", niin se on ihan eri juttu. Pitkäaikaistyöttömyys tuo tosiaan usein mukanaan myös muita ongelmia esim. syrjäytymistä, mielenterveysongelmia, alkoholi- ja päihdeongelmia, elämänhallintaongelmia jne. Juu kyllä, harva työssä käyvä neito haluaa parisuhteeseen vaikkapa aktiivisesti työtä välttelevän, kaikki päivänsä nukkuvan ja yönsä nettipelejä pelaavan ja kaljaa litkivän, syrjäytyneen miehen kanssa. Tuo ei ole erityisen houkutteleva parisuhdemahdollisuus kovin monille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä (työssä käyvä) halusin kerran treffailla työtöntä miestä, mutta hän ei halunnut jatkaa.
🦄Niin, kaikissa jakaumissa on hajontaa ja jotkut näytteet ovat peräti epänormaaleja. Se on naisten joukossa käsittämätön konsepti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
🦄Minä työssäkäyvä olen ollut parisuhteessa kahden sellaisen miehen kanssa, jotka olivat suhteen alkaessa työttöminä (vaan eivät toimettomina). Toinen työllistyi muutaman kuukkauden kuluttua parisuhteen alkamisesta (tuo parisuhde kesti 3 vuotta). Toinen miehistä taas oli työtön lähes 5 vuotta parisuhteemme alussa. Hänellä on terveysongelmia, mutta sairaseläkeelle hän ei päässyt ja siinä oli kaikenlaista byrokraattista mutkaa. Homma oli kovin vaikeaa, kun hän yritti hoitaa kaiken by the book. Huijaamalla hieman olisi luultavasti päässyt helpommalla. Vaan lopulta hän sai uudelleenkouluttauduttua ja työllistyi toiselle alalle. Ja siis minä maksoin ihan mielelläni valtaosan meidän kuluistamme tuolloin parisuhteen alkuaikoina.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuten sanottu jo edellä, niin työttömiä on hyvin monenlaisia. Työssä olevilla neidoilla ei ole lainkaan sen kummempia ongelmia huolia hetkellisesti työttömänä olevaa miestä. Eivät ne parisuhteet kaadukaan siihen, jos nyt joskus sattuu työttömäksi joutumaan. Tuo on tuollainen todella vanhanaikainen ajatuskulku, jota hyvin harva nykyään työelämässä oleva oikeastaan edes tunnistaa. Todella harva ei enää nykyään ole elämässään päivääkään työttömänä tai "töiden välissä". Toisille on tärkeää työllistyä heti seuraavana päivänä uudestaan ja toiset taas etisvät hetken, että löytyy itseä miellyttävä työ. Todella iso osa ihmisistä on joskus jopa vaihtanut alaa ja uudelleenkouluttautunut jne. työttömyys on hyvin harvalle mikään kauhea mörkö.
Sen sijaan jos me puhumme jostain elämäntapatyöttömästä, jolla ei ole oikeasti haluakaan työllistyä tai sellaisesta, joka näkee jopa tosi paljon vaivaa "saadakseen pysyä työttömänä", niin se on ihan eri juttu. Pitkäaikaistyöttömyys tuo tosiaan usein mukanaan myös muita ongelmia esim. syrjäytymistä, mielenterveysongelmia, alkoholi- ja päihdeongelmia, elämänhallintaongelmia jne. Juu kyllä, harva työssä käyvä neito haluaa parisuhteeseen vaikkapa aktiivisesti työtä välttelevän, kaikki päivänsä nukkuvan ja yönsä nettipelejä pelaavan ja kaljaa litkivän, syrjäytyneen miehen kanssa. Tuo ei ole erityisen houkutteleva parisuhdemahdollisuus kovin monille.En saa koskaan selville, olisiko siinä ollut hyvä parisuhdemahdollisuus. Kyseessä oli työkyvytön ihminen. Hän ei halunnut jatkaa yhteydenpitoa.
Vastasin henkilölle, joka kirjoitti näin:
"Ilmeisesti AP on siinä käsityksessä, ja ihan oikeassa on, että työssä olevalla neidolla on paljon vaativammat kriteerit parittelukumppanille (mate preferences), joten hän ei kuluta resurssejaan heihin."
Tarkoituksenani oli kyseenalaistaa tuon kommentin sukupuoleen liittyvä yleistys.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, kaikissa jakaumissa on hajontaa ja jotkut näytteet ovat peräti epänormaaleja. Se on naisten joukossa käsittämätön konsepti.
Epänormaali näyte on aivan eri asia kuin virheellinen johtopäätös datasta.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En saa koskaan selville, olisiko siinä ollut hyvä parisuhdemahdollisuus. Kyseessä oli työkyvytön ihminen. Hän ei halunnut jatkaa yhteydenpitoa.
Vastasin henkilölle, joka kirjoitti näin:
"Ilmeisesti AP on siinä käsityksessä, ja ihan oikeassa on, että työssä olevalla neidolla on paljon vaativammat kriteerit parittelukumppanille (mate preferences), joten hän ei kuluta resurssejaan heihin."
Tarkoituksenani oli kyseenalaistaa tuon kommentin sukupuoleen liittyvä yleistys.
🦄Työllisen miehen silmin neidon työllisyystilanne tai muu sosioekonominen seikka on normaalisti yhdentekevää, neidon parisuhdearvo täysin muualla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työllisen miehen silmin neidon työllisyystilanne tai muu sosioekonominen seikka on normaalisti yhdentekevää, neidon parisuhdearvo täysin muualla.
Työllisen naisen silmi täysin sama tilanne miehessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työllisen naisen silmi täysin sama tilanne miehessä.
Neidon parisuhdearvo muodostuu siitä mitä seikkoja miehet suuresti arvostavat neidoissa. Miehen parisuhdearvo muodostuu siitä mitä seikkoja neidot suuresti arvostavat miehissä. Nuo eroavat suuresti, ja poikkeuksetta, kaikkien aiheesta tehtyjen tutkimusten mukaan. Ero tietenkin johtuu miehen ja naisen ikiaikaisista geneettisistä "rooleista" eli tehtävistä ja ominaisuuksista.
Asiota/seikkoja joita kumppanissa inhotaan on ilmeisesti tutkittu vähemmän. Omat ensikäden kokemukset/havainnot viittaavat siihen että miehillä on paljon vähemmän jyrkkiä/poissulkevia inhotus-kriteerejä kuin naisilla.
- Anonyymi
Jos työtön mies etsii nimenomaan työtöntä naista, niin se on kyllä todella iso RED FLAG.
- Anonyymi
Kuinka niin?
Miehen arvonimellä "työtön" on merkitystä vain kun samalla hänen maksuvalmiutensa on heikko, joka on oletusarvo. Tietenkin on miehelle hankala tilanne jos hän ei voi käyttää rahaa liehittelyyn. Samassa tilanteessa oleva paritteluehdokas saattaa ymmärtää/sietää tilanteen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinka niin?
Miehen arvonimellä "työtön" on merkitystä vain kun samalla hänen maksuvalmiutensa on heikko, joka on oletusarvo. Tietenkin on miehelle hankala tilanne jos hän ei voi käyttää rahaa liehittelyyn. Samassa tilanteessa oleva paritteluehdokas saattaa ymmärtää/sietää tilanteen.Todella iso RED FLAG. Tuollainen tyyppi määrittää itsensä (ja myös parisuhteensa) työn ja rahan kautta. Hän määrittää myös naisen tämän työn (tai työttömyyden) kautta. Jos hän etsii työtöntä naista, niin tuskinpa kestäisi, jos nainen tienaisikin paremmin. Mahtaako tuollainen mies halutakaan koskaan töihin. Luultavasti ei halua, vaan haluaa vaan lonnia kotona. Naisenkin pitää olla työtön = kotona. Läheisriippuvainen tyyppi? Kestäsikö lainkaan, jos naisella olisi muutakin elämää, kuin istua kotona? Jos nainen työllistyisikin, niin tuosta tulisi ihan varmasti kriisi.
Normaali työtön ihminen ei etsi nimenomaan toista työtöntä. Normaali työtön etsii ihan vaan toista ihmistä, eikä määritä asioita työttömyyden kautta. Ja sitäpaitsi toinen työtönkin voi olla vaikka isolla ansiosidonnaisella ja siten ihan eri tilanteessa taloudellisesti. Eli ei riitä, että etsii työtöntä. Pitää etsi toista peruspäivärahalla olevaa, jne.
- Anonyymi
Miehen arvo on parisuhdearvo matala jos on työtön. Nainen ei näe että arvo laskee jos nainen on työtön koska nainen voi aina valita. Kyllä nainen odottaa että saa miehen joka on töissä. Mielummin onkin sinkku kun kelpuuttaisi työttömän miehen. Nainen haluaa kuitenkin enemmän elämältä tasokkaampaa elämää jonka mies voi maksaa.
- Anonyymi
Työtön mies ei voi sietää naista, joka haluaa urallaan eteenpäin.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
🦄Tuo on totta, tosin ei tietenkään IHAN kaikkien työttömien miesten kohdalla. Mutta noin yleisesti menee todellakin noin. Jos työtön mies ja työtön nainen menevät yhteen ja nainen työllistyy, niin siitä tulee iso kriisi. Mies oireilee pahasti tuollaisessa tilanteessa. Ja siis valmiiksi työssäkäyvä nainen, joka vieläpä etenee urallaan on työttömälle miehelle punainen vaate. Ei kelpaa työttömälle miehelle tuollainen nainen!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on totta, tosin ei tietenkään IHAN kaikkien työttömien miesten kohdalla. Mutta noin yleisesti menee todellakin noin. Jos työtön mies ja työtön nainen menevät yhteen ja nainen työllistyy, niin siitä tulee iso kriisi. Mies oireilee pahasti tuollaisessa tilanteessa. Ja siis valmiiksi työssäkäyvä nainen, joka vieläpä etenee urallaan on työttömälle miehelle punainen vaate. Ei kelpaa työttömälle miehelle tuollainen nainen!
Miesten on joskus vaikea tunnistaa saati tunnustaa hypogamiaansa. Onneksi ongelma ei koske kaikkia miehiä.
Naisten koulutustason noustessa hypogamiset miehet karsiutuvat vähitellen pois.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
🦄Näillä sanoilla nainen eroaa, kun mies jää työttömäksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
🦄Miehiselle itsetunnolle käy usein, jos vaimolla on parempi palkka ja hyvä työ.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on totta, tosin ei tietenkään IHAN kaikkien työttömien miesten kohdalla. Mutta noin yleisesti menee todellakin noin. Jos työtön mies ja työtön nainen menevät yhteen ja nainen työllistyy, niin siitä tulee iso kriisi. Mies oireilee pahasti tuollaisessa tilanteessa. Ja siis valmiiksi työssäkäyvä nainen, joka vieläpä etenee urallaan on työttömälle miehelle punainen vaate. Ei kelpaa työttömälle miehelle tuollainen nainen!
"Jos työtön mies ja työtön nainen menevät yhteen ja nainen työllistyy, niin siitä tulee iso kriisi. "
Aivan näin.
Jos itse olisin työtön ja parisuhdetta vailla, etsin ensin työn ja sitten miehen. Tämä järjestys aivan ehdoton.
- Sheena - Anonyymi
Kaikilla työttömillä ei ole oletusarvona maksuvalmiuden heikkous.
Koulutettu henkilö ansiosidonnaisella päivärahalla saa reilun 2-vuotta esim, 150€/ päivä työttömyyspäivärahaa ja se on parempi kuin erittäin monella palkka työstä.
Joten työttömiäkin on niin erillaisia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
🦄Aivan kaikki miehet, riippumatta miehen sosio-ekonomisesta tilanteesta, sietävät neitoaan riippumatta neidon sosio-ekonomisesta tilanteesta. Kunhan neito on kaunis ja taipuvainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
🦄MIes sietää neitoaan jos neito on kaunis ja tottelevainen. Naisen urahaaveet eivät vaikuta sietämiseen yhtään mitään. Eikä sekään vaikuta sietämiseen yhtään mitään vaikka neidon urahaave sattuisi toteutumaan.
- Anonyymi
On niin ettei mies voi saada naista ellei juo viinaa baareissa. Vain baarissa mies voi naisia tavata. Ei väliä onko työtön vai töissä, viinaa pitää juoda jotta mies voi naiseen tutustua. Sitä on monet työttömät löytäneet kumppanin baarista nimenomaan joten juokaa viinaa baarissa.
T: viinamies- Anonyymi
Panon voi saada, naista ei.
- Anonyymi
Kertoo paljon miehestä ja hänen ajatusmaailmastaa, että työtön mies etsii juurikin TYÖTÖNTÄ naista. Mies, joka ei kestä, että nainen tienaisi enemmän. Ei jatkoon!
- Anonyymi
Kaikki työttömät miehet ovat erilaisia, aivan kuten työttömät naisetkin (ja kaikki muut ihmiset). Parisuhde työtön m työtön n = teoriassa ainakin mahdollinen. Silloinkin kun on mahdollinen, se tuskin perustuu työttömyyteen.
- Sheena - Anonyymi
Työtön on pohjasakkaa eikä naiset halua. Köyhä mies on työtön, naisilla on valinnanvaraa.
- Anonyymi
Vain komea top 10 mies kelpaa naisille.
Työtön mies ei naisille kelpaa. - Anonyymi
Työtön mies saa naisen jos hän on vähän rentuhtava tappajaleukainen tatuoitu alfa jonka tuet menee kaljaan ja muuhun vastaavaan. Tylsä, itseään kirjastossa sivistävä kiltti asiallisesti argumentoiva semi-intellektuelli nyhverömies ei taatusti kelpaa, tämä miestyyppi aiheuttaa naisissa ällötystä.
- Anonyymi
Tää on totta!
Itse oon työtön ja hyvännäköinen.
Yritän vaa itseäni huonomman nänöisiä naisia, nii puntit tasan.
"Hyvännäköisiä" naisia ei jaksa. Kaikki vaikeampaa. Ellei sit valehtele olevansa hyvässä työssä tms.. Pillun perässä. Pidemmän päälle ei toimi.
- Anonyymi
Itsekunnioitusta nyt hieman enemmän peliin herrat. Juu, ihmisellä, joka arvottaa itsensä pelkän "työttömyyden" kautta, ei taatusti ole juuri menekkiä. Jos "työtön" on ainoa asia mitä te olette, niin ei morjes. Kukaan itseään kunnioittava ja arvostava ei lähde tuollaisen itsesääliä huokuvan ja itsekin itseään turhana pitävän mukaan. Tuollaiset tuppaavat aina lopulta purkamaan sen iman paskan olonsa muihin ja kohta tulee turpaan ja lujaa. Nainen jos saakin töitä, niin miehen maailma romahtaa ja hän kokee itsensä vielä paskemmasksi.
- Anonyymi
Riippuu ulkonäöstä, pituudesta ja luonteesta.
Huvittavaa sinänsä, että vaikka hain virallisesti koulutustani vastaavaa työtä noin 10 vuotta, niin olen mä silti mielestäni paljon enemmän profiloitunut yrittäjänä, vaikka ALV-velvollisuus tai sovitellun päivärahan suojaosuudet ei koskaan ole paukkuneetkaan. 😄 Ja kun sivutoiminen yritykseni nähtiin ikäänkuin aktivoivana toimena, höystettynä lääkärin vapaalla lausunnolla, että se on samalla ikäänkuin "kuntouttavaa" tai toimintakykyä ylläpitävää, niin vältyin tosiaan enimmiltä kursseilta yms.
Samaten nyt kun El Plan meni läpi, eli terveyssyistä on periaatteessa loppulämän ajan osittainen taloudellinen riippumattomuus väljempine tienaamisrajoineen, niin voin mä sanoa tuossa käyneeni lähettämässä sanotaanko sellaisen korkeiden kymppien, pitkulaisenmuotoisen palikan Kasipätkästä. Ajelin miehisellä 10l/100km kuluttavalla ylemmän keskikokoluokan työautolla, lampsin likainen huomiotakki, lapputaskuhousut ja turvakengät yllä sisään, vitsailin ja juttelin small talkia asiakaspalvelijan kanssa keneltä sain kahdet pakit neljä vuotta sitten, mutta ei se jostain syystä ole näkynyt irl mitenkään. Hyvää damage controllia ja työasioiden erilläpitämistä kummankin osalta. Mutta se siitä, niin en mä silti mieltänyt itseäni miksikään eläkeläiseksi köröttelemässä markettiin perjantai-aamuna 😂
Mutta en mä nyt voi sanoa, että työjuttuni olisivat koskaan olleet mikään valttikortti naisasioissa, vaan aina jonkinlainen selittelyaihe ja sellainen tekijä, mistä huolimatta mua ollaan siedetty. Aikansa. 😅 Tarkoitan, että vaikka mulla ei missään vaiheessa ainakaan mielestäni ole ollut mitään stereotyyppistä pitkäaikaistyöttömän imagoa, niin ei tuolla mun työllä mitään itseisarvoakaan juuri tunnu olevan. Ei edes autoista kiinnostuneiden naisten silmissä, mutta ei sen väliä, sillä mä en tulisi muutenkaan toimeen joidenkin pallomekkojen kanssa jotka astuu miesten osaamisalueelle 😂
Oma asenne ratkaisee aika paljon, oli elämäntilanne tai työstatus mikä tahansa. Enkä todellakaan tarkoita tuota minkäänlaisena kokoomuslaisena iskulauseena, vaan ihan että määritteleekö ihminen yksilötasolla itsensä sen työssäkäynnin/työttömyyden ympärille. Esimerkiksi mun mielestä pienituloinen ja köyhä ei ole sama asia. Absoluuttinen ja suhteellinen köyhyys on toki asiat sinänsä, mutta mä tarkoitan köyhällä tässä kohtaa enemmänkin jonkinlaista näköalaa, yleissivistystä, syntymää tai polkua elämäntilanteeseen jne.
Koko aikuisikäni mä olen ollut pienituloinen, todennäköisesti tulen olemaankin, hyväksynkin asian vallan mainiosti, ja ennen pakkasia pitää ottaa talikko esille ja tyhjentää paskahuussi pihan perältä. 😅 Eli ei tosiaankaan mitään ensipuheenaiheita ensitreffeillä, mutta noiden vastapainoksi mulla on mielestäni kyllä hyvä yleissivistys, oikeinkirjoitustaito, laskelmointi ja rationaalisuus taloudenpidossa, ihan hyvä elämänhallintakin nyt 2,5 vuotta juomatta olleena, tarvittaessa englanninkielentaitokin jonka on vahvistanut varsin hyväksi esim. poikuuteni ryöstänyt muslimityttö, monet asiakkaat, pelikaverini ympäri maailmaa jne. 🙄 On sanottu ettei Suomessa juurikaan ole yhteiskuntaluokkia, mutta mun mielestä on, ja tuntuu että se on enemmänkin sidoksissa muihin juttuihin kuin varsinaisiin tuloihin. Itse olen jossain mähmäisellä alueella luokkataistelussani #vainkeskiluokkajutut tyylisten ihmisten kanssa, tulojeni puolesta "alaluokkaisena", mutta toisaalta mua kyllä lähinnä identifioi nämä firman juttuni, kotitilan jutut yms. eikä mitkään Tapulikaupungin katujen nyrkkitappelut. 😅
Oikeastaan se kertoo vain kaiken olennaisen naisesta, tämän arvomaailmasta, ja ehkä päämääristäkin yms. jos tuntuu että homma kaatuu sosioekonomiseen kuiluun.
Ja onko heidän huomion saaminen sen kaiken ponnistelun arvoista?
Ensin lukio 3v, sitten intti 1v, sitten korkeakoulussa 5 vuotta sisältäen palkattomia harjoitteluja, sitten paiskimaan ylitöitä etätöissä ~2800€ nettopalkalla, maksamaan asuntolainaa, autolainaa, sähkölaskuja etc. kunnes Putin pisti lännen kyykkyyn 🙄- Anonyymi
"Ja onko heidän huomion saaminen sen kaiken ponnistelun arvoista?
Ensin lukio 3v, sitten intti 1v, sitten korkeakoulussa 5 vuotta sisältäen palkattomia harjoitteluja, sitten paiskimaan ylitöitä etätöissä ~2800€ nettopalkalla, maksamaan asuntolainaa, autolainaa, sähkölaskuja etc. kunnes Putin pisti lännen kyykkyyn 🙄"
Pienet palkat sulla. Suomalaisten mediaanikuukausiansio on 3700€. Itse tienaan melkein tuplana tuon ja mielestäni siinä on vähän liikaakin. Anonyymi kirjoitti:
Ensin lukio 3v, sitten intti 1v, sitten korkeakoulussa 5 vuotta sisältäen palkattomia harjoitteluja, sitten paiskimaan ylitöitä etätöissä ~2800€ nettopalkalla, maksamaan asuntolainaa, autolainaa, sähkölaskuja etc. kunnes Putin pisti lännen kyykkyyn 🙄"
Pienet palkat sulla. Suomalaisten mediaanikuukausiansio on 3700€. Itse tienaan melkein tuplana tuon ja mielestäni siinä on vähän liikaakin.Eikös toi ole bruttotulo, jolloin päästään aika lähelle tuota mun heittämää nettopalkkaa 🙄
Mä voin vain unelmoida tuollaisista kuukausituloista, mutta yleensä se menee niin että tulojen kasvaessa myös työmäärä ja vastuu asioista kasvaa lineaarisesti, ellei jopa eksponentiaalisesti. Jossain 50-luvun - 2007 välillä tuollaisessa ajattelussa oli jotain järkeäkin, kun työurat oli varmoja ja tavallisella duunarillakin oli oma itseisarvonsa ja ylpeytensä. Mutta mä en ole pitkään aikaan uskonut tähän maailmanjärjestykseen tai ainakaan halunnut laittaa tikkua ristiin sen eteen 😂 Olen vain odotellut tätä arvoliberaalin kuplan, oikeistoliberaalien taloustavoitteiden kuplan ja turhien ilmastohömpötysten kuplan puhkeamista.
Ollaan aika lailla perusasioiden äärellä, monessa tapauksessa nyt jo Suomessakin energiakriisin vuoksi, puhumattakaan konfliktialueesta. Sinänsä aika makaaberia lähteä vertaamaan suoraan näitä kahta eri tilannetta, kun absoluuttinen inhimillinen kärsimys on ihan eri luokkaa, mutta sanotaanko näin että kaipa siellä rintamalla melko lailla unohtuu kunkin siviiliammatti ellei sitä osaamista voi jotenkin hyödyntää, mutta noin niinkuin arvostuksen osalta. Joka toki vaihtelee maittain ja kulttuureittain. Ihan kuten esim. sähkösopimuksien ja -laskujen edessä suomalaiset ovat tällä hetkellä jokseenkin eriarvoisessa asemassa /tilanteessa, mutta siinä mielessä kuitenkin samassa veneessä että ei se katso ihmisen ammattia, sosioekonomista statusta, tindersuosiota, automerkkiä tms. että milloin sopimukset on katkolla ja miten sähköyhtiöt asiakkaittaan muistaa tällä hetkellä.- Anonyymi
"mutta yleensä se menee niin että tulojen kasvaessa myös työmäärä ja vastuu asioista kasvaa lineaarisesti, ellei jopa eksponentiaalisesti"
No jaa, se on huomattu aika usein, että ei sulla ole kauheasti kokemusta tuolta työelämästä. Toisilla on vastuita ja toisilla ei. Ei noilla palkoilla noin yleisesti olla sellaisilla palleilla, että tarvisi suuria vastuita kantaa. Joillain aloilla taas (esim. hoitotyö) ne vastuut pätkähtävät päälle jo minimipalkalla ja aina on olemassa vastuu siitä, että työ pitää tehdä hyvin. Ei suorittavalla portaalla (jossa noilla palkoilla oikeastaan aina vielä ollaan ja isommillakin) nyt kuitenkaan pääsääntöisesti sen kummempia erityisvastuita ole tai työtaakkaa. Jos lätkäiset tuohon ykkösen eteen, niin aletaan puhua oikeista vastuista noin työnantajaa kohtaan.
Vaan kommentissani oleellistahan ei ollut mikään noista esille ottamistasi asioista. Oleellista oli se, että sinä ilmeisesti kuvittelet noilla tuloilla tehtävän jotain vaikutusta rahan perässä juokseviin. No ei todellakaan tehdä. Ne, jotka rahan perässä juoksevat, nauravat noin pienille tuloille. Tuollainen palkka, jonka mainitsit, on sellainen ihan tavallinen palkaa ja jopa alakanttiin, jonka iso osa työssäkäyvistä naisista tienaa itsekin. Ei tuollaisella palkalla pysty kukaan elvistelemään olevansa rahamies, eikä rahoittamaan rahan perässä juoksevan elämäntapaa.
Tuo mainitsemasi palkka ei: "Oikeastaan se kertoo vain kaiken olennaisen naisesta, tämän arvomaailmasta, ja ehkä päämääristäkin yms. jos tuntuu että homma kaatuu sosioekonomiseen kuiluun." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pienet palkat sulla. Suomalaisten mediaanikuukausiansio on 3700€. Itse tienaan melkein tuplana tuon ja mielestäni siinä on vähän liikaakin."Suomalaisten palkka- ja palkkiotulojen mediaani oli 2021 Tilastokeskuksen mukaan 2 941 euroa helmikuussa."
3700 e kk voi olla miesten mediaanitulo, muttei kaikki yhteensä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Suomalaisten palkka- ja palkkiotulojen mediaani oli 2021 Tilastokeskuksen mukaan 2 941 euroa helmikuussa."
3700 e kk voi olla miesten mediaanitulo, muttei kaikki yhteensä."Palkkatulonsaajien palkkojen ja palkkioiden mediaani oli 3 509 euroa kesäkuussa 2022, mikä oli 1,8 % enemmän kuin vuotta aiemmin. Samana aikana palkkatulonsaajien määrä nousi 3,1 %. Miesten mediaanitulo nousi 2,2 % 3 848 euroon ja naisten nousi 1,4 % 3 214 euroon kesäkuussa 2022 vuoden takaiseen verrattuna."
Lähde samainenkin Tilastokeskus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Suomalaisten palkka- ja palkkiotulojen mediaani oli 2021 Tilastokeskuksen mukaan 2 941 euroa helmikuussa."
3700 e kk voi olla miesten mediaanitulo, muttei kaikki yhteensä.Ja "puolet palkansaajista tienaa kuukaudessa vajaat 3 000 euroa tai vähemmän. "
"Suomalaisten yleisin palkka on 2 600–2699 euroa. Tyypillisesti suunnilleen tämän verran kuussa tienaavat esimerkiksi sairaanhoitajat, sosiaalialan hoitajat, kuorma-auton kuljettajat sekä toimihenkilöt vaikkapa pankeissa." Anonyymi kirjoitti:
"mutta yleensä se menee niin että tulojen kasvaessa myös työmäärä ja vastuu asioista kasvaa lineaarisesti, ellei jopa eksponentiaalisesti"
No jaa, se on huomattu aika usein, että ei sulla ole kauheasti kokemusta tuolta työelämästä. Toisilla on vastuita ja toisilla ei. Ei noilla palkoilla noin yleisesti olla sellaisilla palleilla, että tarvisi suuria vastuita kantaa. Joillain aloilla taas (esim. hoitotyö) ne vastuut pätkähtävät päälle jo minimipalkalla ja aina on olemassa vastuu siitä, että työ pitää tehdä hyvin. Ei suorittavalla portaalla (jossa noilla palkoilla oikeastaan aina vielä ollaan ja isommillakin) nyt kuitenkaan pääsääntöisesti sen kummempia erityisvastuita ole tai työtaakkaa. Jos lätkäiset tuohon ykkösen eteen, niin aletaan puhua oikeista vastuista noin työnantajaa kohtaan.
Vaan kommentissani oleellistahan ei ollut mikään noista esille ottamistasi asioista. Oleellista oli se, että sinä ilmeisesti kuvittelet noilla tuloilla tehtävän jotain vaikutusta rahan perässä juokseviin. No ei todellakaan tehdä. Ne, jotka rahan perässä juoksevat, nauravat noin pienille tuloille. Tuollainen palkka, jonka mainitsit, on sellainen ihan tavallinen palkaa ja jopa alakanttiin, jonka iso osa työssäkäyvistä naisista tienaa itsekin. Ei tuollaisella palkalla pysty kukaan elvistelemään olevansa rahamies, eikä rahoittamaan rahan perässä juoksevan elämäntapaa.
Tuo mainitsemasi palkka ei: "Oikeastaan se kertoo vain kaiken olennaisen naisesta, tämän arvomaailmasta, ja ehkä päämääristäkin yms. jos tuntuu että homma kaatuu sosioekonomiseen kuiluun."No ei tosiaan ihan kauheasti ole kokemusta, mutta on 40 tunnin säännöllisellä viikkotyöajalla kuitenkin iso ero siihen että mä voin oikeastaan aika etuoikeutettuna rytmittää hommani omaan tahtiin, että milloin ulkohommia, pöytäkonehommia, asiakaspalvelua jne.
Ja juurikin tuo mediaaninettotulojen "pienuus" tai ainakin pienehkö ero omiin nykyisiin ~tonnin tuloihin vähän olikin se pointti. Valtavan rehkimisen takana se epävarma ja hatara suorittajan asema, ja ihan kuten annoit ymmärtääkin, niin monessa tapauksessa silti täysi koiran ja betan asema elämässä ja perheessä 😄 Yleistämättä tietenkään liikaa näinkään päin.
- Anonyymi
Työtön ei voi matkustella kuten naiset joiden harrastus on matkustus. Kaikki naiset harrastaa matkustamista joten työtön mies ei kelpaa koska sillä ei ole rahaa. Naiset tietenkina utomaattisesti olettaa että työtön mies on köyhä jolla ei ole rahaa. Vähän sama kun naiset olettaa että komea mies ei ole koskaan väkivaltainen.
Minulla on rahaa vaikka olen työtön. Ei vaan huvita matkustella. Kävin portugalissa, karibialla, usassa, kiinassa, englannissa, italiassa. Kaikissa maissa oli tylsää eikä oikein mitään nähtävää.- Anonyymi
Ainoastaan karibialla oli ystävällisiä ihmisiä.
- Anonyymi
Jos työkyvytönkin kelpaa, niin luulisi työttömänkin kelpaavan.
>simiti< - Anonyymi
Raha on tärkeintä naisille. Jännämiehillä on rahaa ja sen takia naiset seurustelee jännämiesten kanssa.
- Anonyymi
Mä haluan työttömän miehen t.k
- Anonyymi
Työttömälle naiselle olisi kokopäiväisesti töitä, jos työttömän miehen ottaisi, varsikin illalla ja yöllä.
- Anonyymi
Palkka vaan aivan kohtuuttoman heikko.
- Anonyymi
Ei kelpaa edes töissä oleva mies jos mies on lyhyt ja ruma. Naisille kelpaa pitkä komea jännämies rikollinen vaikka olisi työtönkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .603475Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472951Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242819Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3541897- 731132
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101111Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2001059Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde27889Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että104874- 45869