On jo vuosia vaivannut liiallinen liman erittyminen hengityselimiin. Aiheuttaa jatkuvaa köhimisen tarvetta. Kurkku tuntuu tahmealta. Haittaa nukkumista. Varsinkin kylmällä kelillä ulkoillessa nokka vuotaa kuin kraana. Reipas liikunta toisaalta tuntuu avaavan röörejä. Aiemmin en vaivasta välittänyt, mutta viime aikoina on pahentunut niin että olo tuntuu aika ajoin epämiellyttävältä ja väsyneeltä. Hengitys vinkuu ja krahisee varsinkin makuuasennossa. En ole astmaatikko ja tupkoinnin lopetin yli 30 v sitten.
Netistä löytyy joitain terveysvinkkejä kuten yrttihöyryjä ja pulloon puhallusta. Netissä kaupataan myös näitä limanpoistovempaimia, kuten AirPhysio. Fruugo. Onko kokemuksia niistä? Perustuuko ne tähän pullopuhallusjuttuun - eli voiko sellasen tehdä itse, pullo, vettä ja letku?
Limakeuhko, muttei astma, löytyykö vinkkejä vaivaan?
3
531
Vastaukset
- Anonyymi
On tuota samaa krohinaan. Ei vain jaksa mennä lääkäriin, kun ei muuta vaivaa. Aamusta pahimmillaan, parin nenäliinan verran. Rautakaupasta olen ostanut 60 cm väritöntä aika ohutta muoviletkua ja puhallan vesi (viini) pulloon. Sopivan syvä ettei vesi roisku ulos, laitan n. 10 cm vettä. Vahvistaa keuhkoja, teen joskus ja sitten taas unohdan.
- Anonyymi
Putsaa kotisi ikunoiden yläkarmissa olevat rakoventiilit. Jotta huonen ilma kiertää keskusilmastoinin kautta. Se on siinä keitiössä keskussilmasto aukko.meillä feikki liesituletimen sisällä.Ritilä pois. Milloin sen aukon putsasit? Sitten tyynyliinat vaihdetaa aina useammin kuin lakanat. Miloin pesit tyynysi tai ostit uuden? Vaihda kaikki pesuaineet hajusteeton: Niin kehosi kuin pyykkisi pesuaineet..Itse kärsin alergia siite pölyt.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1863525Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3762210Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii562196- 432062
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321491Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931251- 541213
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul4491189Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles1181045- 59994