Tekee sinkut muutakin kuin miettii pariutumista.

On taas vaikka miyä lyhyen miehen kiinnostuspromillee kyselty, sekä perinteinen raumalaisen viinamiehen kalastusvaatimus, eiku viinsnjuontivaatimus, sekä sitä ja tätä...

Mulla on ainakin mennyt aika rattoisasti ja kiireisesti talon lämmitysratkaisuja miettiessä ja kalustoa haaliessa siihen 😁

Ilmavesilämpöpumppukin tulee, mutta niin tulee muutakin. 1,8 kuution varaajaa ja puukattilaa. Tulee kunnon rytinät vielä ennen talvea tähänkin mökkiin. 🤣

Jotfnkin naurattaa palstan höhheröiden jutut siksi. 😁
Alkaa huomaamaan, että joillain selkeästi on liikaa aikaa puntaroida. Niin sitä itselläkin joskus oli, vaan kun johonkin ryhtyy, ei liioin jää aikaa funtsailla höpöjä.

Huomenna käyn laittaa maapaikan talviteloille ja vielä kerkee väliin vähän pikkurairait ehkä heittää, joten huomenissa laskeudutaan siihen. 😁

71

50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jep. Itse olen askarrellut viime aikoina kortteja. Olen esimerkiksi tehnyt jo lähes kaikki joulukortit ja pääsiäskortitkin olen jo tehnyt valmiiksi. Teen usein itse joulu,-syntymäpäivä,-pääsiäis,-vappukortit yms. Sukulaisille enimmäkseen menee, joskus myös muualle.

Tuntuu, että täällä on parisuhteesta puhuminen kiihtynyt. No, jotkut puhuu myös esim. politiikasta ja maailman tapahtumista.

• No mulla aktiivisuus suuntautuu yhä kiinteistöjen kunnossapitoon ja työsarkaa riittää siellä, että ei ole tarvinnut vielä joulu/pääsiäiskortteihin asti mennä, mutta jos minulle ei avautuisi tätä nykyistä mahdollisuutta, ennemmin väsäisin mitä vaan, kun miettisin, että pitääkö kitata viinaa tai koittaa kasvaa pituutta. 🤣

Enkä uskoisi, että väheksymällä tavoiteltavaa ryhmääkään saavuttaisin mitään. 🤔

Mutta ehkä mä en vaan hiffaa kaikkis nyansseja. 😁

Nyt pinkaisen vetää tirsat ja pinkaisen aikaisin ylös. Huomenna pitää liikahtaa aikaisin. Maalla pitää seistä asennossa 8:30, kun nuohooja tulee tontille. Sitten kun on hoonattu röörit, pitää koeponnistaa ne oitis. 😁 Meinasin pari yötä viettää maalla. 😊

• Ei. Vaan panasonic ja ilmavesilämpöpumppu...monoplock. 😊

• Ja opiskelun ja työssäoppimisen merkeissä on mennyt myös aika. Ja kirpputoreja kierrellessä.

• Joo. Oon ymmärtänyt, että sulla on aika erilainen elämä kuin mulla. Sulla ei taida olla muksujakaan. 😁

• Disseisback kirjoitti:

Joo. Oon ymmärtänyt, että sulla on aika erilainen elämä kuin mulla. Sulla ei taida olla muksujakaan. 😁

Ei ole lapsia.

• Norppa83 kirjoitti:

Ei ole lapsia.

Juu... mulle tulee sinusta mieleen eräs nainen joka asui vanhempieni talossa. Käveli paljon, hymyili kivasti aina, mutta aina oli yksin...🤷‍♂️

En kuitenkaan ikinä kerennyt häntä jututtamaan ja kysellä kuulumisia tms. 🙄

Pikkuisen jäi vaivaamaan, mutta toisaalta en voi sille mitään...enkä nyt ole hänyä enää nähnyt, minne lie katosi? Isä oli jututtanut ja kehui kivsksi. Iskällä oli loppuajasta aikaa hyvin. 😊

• Anonyymi

Ja sitten kun ei oikein naistaq ole kuten diselläkään ei ikinä tule olemaan, niin coi höpötlä tjen kansas hauskoja.

• Mihin väliin tässä naiselle jäis aikaa? Eihän se näkis kuin Nissanin takavalot? (Jos ne toimii)

• Anonyymi

Olet tainnut olla puuhakas viime aikoina. Onko energiaa töihin hyvin riittänyt? :)

• Työt menee sivussa. Mulla jää onneks aikaa touhuta työn ohessa paljon muutakin....ei fyysistä, mutta hankintahommaa. 😊

Tori.fi on käynyt kuumana. 😁

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Työt menee sivussa. Mulla jää onneks aikaa touhuta työn ohessa paljon muutakin....ei fyysistä, mutta hankintahommaa. 😊

Tori.fi on käynyt kuumana. 😁

Ai. Niin välillä itsellenikin :). Siinä on oma hommansa hoitamisessa. Postipaketit, vastailu ja ym. muut ottaa kyllä oman aikansa. Ostaminenkin, kun lähtee jotain etsimään ja jostain oikein kaukaa hakemaan. Sieltä voi löytyy vaikka mitä kaikkee, mitä ei missään enää myynnissä:)

• Anonyymi kirjoitti:

Ai. Niin välillä itsellenikin :). Siinä on oma hommansa hoitamisessa. Postipaketit, vastailu ja ym. muut ottaa kyllä oman aikansa. Ostaminenkin, kun lähtee jotain etsimään ja jostain oikein kaukaa hakemaan. Sieltä voi löytyy vaikka mitä kaikkee, mitä ei missään enää myynnissä:)

No mä ostin varaajan ja taisin siinä sivussa löytää aika timantin...vahingossa. 😁

Pitää tutustua huomenna lisää kohteeseen. Oon yhteyksissä asiantuntijaan. 😊

Olisi kiva boonus hommalle. Äkkipitäen vsikuttaisi pienehkölle pommille.,.siis positiivisesti. Eli löytö ja sivussa epähuomiossa tuli. 😁 Mutta kyllä käy...

Rosteria ja liki hipaisematonta tulikeramiikkaa...minulle käy tähän hetkeen kyllä. ✌️😁✌️

• Anonyymi

Kyllä se on niin että järkevä tekeminen säilyttää järjen👌

Ite otin niin ison projektin, että kaksi viikkoa tullut tylstettyä ja kyllä tuntuu että koko kroppa soi kun kirkonkello..

• No tuossa kävin kohtalotoverilta hakee tarvikkeita puolihintaan. Hänen on liki pakko painattaa, että pysyy järjissään. Sekin on vähän kehno juttu... pitäis osata höllätäkin.

Minusta mä oon rullannut laakereillani jo liikaa... nyt pitää tehdä jotain...viimeksi tein puuliiterin terapia töinäni.... nyt pitäis saada aikaan vahvempaa tahi menee usko. 🤣

• Disseisback kirjoitti:

No tuossa kävin kohtalotoverilta hakee tarvikkeita puolihintaan. Hänen on liki pakko painattaa, että pysyy järjissään. Sekin on vähän kehno juttu... pitäis osata höllätäkin.

Minusta mä oon rullannut laakereillani jo liikaa... nyt pitää tehdä jotain...viimeksi tein puuliiterin terapia töinäni.... nyt pitäis saada aikaan vahvempaa tahi menee usko. 🤣

Oikeasti hauska seurata sitä mitä kukakin itseltä vaatii...

Enkä vertaile, mutta jotkut on niin innoissaan pienestä...ois toisaalta itsekin kiva olla pöhinöissään jos saa talon kerran lämpimäksi. 😁

Mutta 365 päivää vuodessa tekee jo siitä tylsän. 😁

Tulee mieleen saada se sama mahd. Vähillä töillä ja hommatulla energialla jne. 😁

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

No tuossa kävin kohtalotoverilta hakee tarvikkeita puolihintaan. Hänen on liki pakko painattaa, että pysyy järjissään. Sekin on vähän kehno juttu... pitäis osata höllätäkin.

Eilen hinkkasin, niin alkoi vaan yksinkertaisesti veto loppua käsistä, ei vaan pystynyt, mut sain sentään tehtyä loppiun, mut varmaan aika säälittävän näköistä raastamista oli😅

Tänään totesin, että jaloissa on vielä puhtia joten eikun treenaamaan.

Nyt on vähän heikko olo..huomenna voisi levätä joittenkin pienten puuhien parissa.

En sit millään malta vaan olla, on kun tulisilla hiilillä istuisi. Kun pitäis nukkua, niin sit hilluu täälä..

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Oikeasti hauska seurata sitä mitä kukakin itseltä vaatii...

Enkä vertaile, mutta jotkut on niin innoissaan pienestä...ois toisaalta itsekin kiva olla pöhinöissään jos saa talon kerran lämpimäksi. 😁

Mutta 365 päivää vuodessa tekee jo siitä tylsän. 😁

Tulee mieleen saada se sama mahd. Vähillä töillä ja hommatulla energialla jne. 😁

No toihan oli reipasta ja järkevää. Ei siinä auta tumput suorina odottaa, että asiat hoituu itsestään.

Sain ite laskettua sähkölaskua kympillä..ja oon tyytyväinen, kattaahan se jo jotain ruuan hinnannoususta ja noudattaa hallituksen pyyntöjä sähkönsäästöstä.

Jos jotain haluaa saavuttaa, niin sitten täytyy vaatia, muuten tulis jää kirkeintaan keskitasolle, koska ikinä ei mikään työ ole täydellistä ja se joka vaatii paljon itseltään, saa yleensä aikaseksi sen hyvän.

Ja jos liikaa yrittää, niin todennäklisesti sössii sen valmiin hyvän alle keskitason🤔

• Anonyymi kirjoitti:

No toihan oli reipasta ja järkevää. Ei siinä auta tumput suorina odottaa, että asiat hoituu itsestään.

Sain ite laskettua sähkölaskua kympillä..ja oon tyytyväinen, kattaahan se jo jotain ruuan hinnannoususta ja noudattaa hallituksen pyyntöjä sähkönsäästöstä.

Jos jotain haluaa saavuttaa, niin sitten täytyy vaatia, muuten tulis jää kirkeintaan keskitasolle, koska ikinä ei mikään työ ole täydellistä ja se joka vaatii paljon itseltään, saa yleensä aikaseksi sen hyvän.

Ja jos liikaa yrittää, niin todennäklisesti sössii sen valmiin hyvän alle keskitason🤔

No mulle ainakin motivaatioksi riitti sähkön hinnan tuplautuminen...ja mulla kävi tsäkä, kun soppari loppu jo kesällä ja sähköyhtiö tarjos keväällä sen vajaan 12 c/kwh. Muutamilla se on kymmenkertainen nyt...

Silti ei huvita lämmittää sähköllä...

Mä kyllä vielä piereksin verta, ennenkuin saan suunnitelmani toteutettua, mutta koetan käyttää nyt enempi päätä kuin lihasta...jos keväällä oon vielä hengissä, niin hyvin on mennyt. 🤣

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

No mulle ainakin motivaatioksi riitti sähkön hinnan tuplautuminen...ja mulla kävi tsäkä, kun soppari loppu jo kesällä ja sähköyhtiö tarjos keväällä sen vajaan 12 c/kwh. Muutamilla se on kymmenkertainen nyt...

Silti ei huvita lämmittää sähköllä...

Mä kyllä vielä piereksin verta, ennenkuin saan suunnitelmani toteutettua, mutta koetan käyttää nyt enempi päätä kuin lihasta...jos keväällä oon vielä hengissä, niin hyvin on mennyt. 🤣

Voin vaan kuvitella, tsemppiä!

Käy todella sääliksi niitä jotka on vähävaraisia ja asuu maalla, heillä ei nyt hyvin mene, toivottavasti muut maalaiset hän auttaisivat, vaikka veisivät puita tms.

Itellä edullinen soppari ensikesään, mutta tokkopa sen jälkeen enää irtoaa vastaavaa sopimusta, joten syytä opetella sitä sähkön säästämistä.

• Anonyymi kirjoitti:

Voin vaan kuvitella, tsemppiä!

Käy todella sääliksi niitä jotka on vähävaraisia ja asuu maalla, heillä ei nyt hyvin mene, toivottavasti muut maalaiset hän auttaisivat, vaikka veisivät puita tms.

Itellä edullinen soppari ensikesään, mutta tokkopa sen jälkeen enää irtoaa vastaavaa sopimusta, joten syytä opetella sitä sähkön säästämistä.

No kaikki joille tulee kymmenkertainen sähkölasku, käy sääliksi...🙄

Ja aina ei edes puu auta, jos ei ole missä polttaa...🙄

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

No kaikki joille tulee kymmenkertainen sähkölasku, käy sääliksi...🙄

Ja aina ei edes puu auta, jos ei ole missä polttaa...🙄

Sitten pitää mennä old school-tyyliin ja pitää talven yli lämpöä vaan yhdessä huoneessa ja muualla vaan peruslämpöä, ettei mökki mätäne alle.

Voi että, kuulostaapa kurjalta.

• Anonyymi kirjoitti:

Sitten pitää mennä old school-tyyliin ja pitää talven yli lämpöä vaan yhdessä huoneessa ja muualla vaan peruslämpöä, ettei mökki mätäne alle.

Voi että, kuulostaapa kurjalta.

No just satun olemaan sellaisessa maaseutupaikan mummonmökissä ja lämmitän tätä. Ei riitä kuutio puuta muuten kovin pitkään täällä, kun lämmittää vajaan sata neliötä kosteanviileästä kuivan lämpöiseksi...Täällä nyt ei puu heti lopu, mutta kyllä senkin tekeminen ihan lihasvoimia vaatii....ja tietty puuta.

Ei käy tosiaankaan kateeksi ne, jotka on laskeneet sähkön ja ostopuun varaan joskus aikoinaan asumisensa. Mä lämmitän tätä vaan omaan hetkittäiseen rairaitapahtumaan...🙄

• Anonyymi

Ei kovin hyvältä kuullosta tuo sinunkaan toteamuksesi; "Mä kyllä vielä piereksin verta, ennenkuin saan suunnitelmani toteutettua, mutta koetan käyttää nyt enempi päätä kuin lihasta...jos keväällä oon vielä hengissä, niin hyvin on mennyt."

Mä puolestani olen aloittanut neuvottelut yritykseni myynnistä! Siis jos saan edes kohtuullisen hinnan, niin tämä oli tässä sitten. mutt ennakkotarjous on niin paljon matalampi mitä toista vuotta sitten... Ei passaa mulle, nykyinen tarjous, kunhan korottavat, niin voitaisiin sopiakin myynnistä.

Nyt tarjotulla hinnalla mulla jäisi paljon saamatta jo tehdystä työstä, parannuksista.
      Ei remontointikaan ole halpaa ja elektroniikka varsinkaan, mutt helpottavat työtä oleellisesti, joten siihen on tullut panostettua. Ilmaiseksi en siitä luovu, sillä sehän on firman omaisuutta, oli sitten asennettu vaikka vuokratiloihin. Vaikeuksia on mutt taistellaan, vielä en ole mitään hävinnyt!

Prr kele, melkein poltin käärretortun pohjat uuniin! Nyt olis töitä, joten heippa!

• Anonyymi

Varmaan v.tuttaa ja ahdistaa.

Monella tuokin ja karmeat velat niskassa.

• No se ehkä on tämän nykyisen tietoisuuden tuomaa realistisuutta, että odotan vaikeuksia ja hampaiden kiristelyä, mutta totuushan on se, että tähän ikään tietää enemmän mihin rupeaa. Nuorrmpana sitä vaan luotti siihen, että menee vaikka läpi harmaan kiven...

Ja oonhan mä mennytkin. Ihan samanlainen höyry oon ollut kuin säkin. 🤣
        Mutta taidat sinäkin alkaa tajuumaan, ettet sä jaksa molemmista päistä kynttilän polttoa. 😊

Nyt ei vättämättä kannata myydä mitään, jos ei ole pakko. Nyt on joka kohdassa ostajan markkinat. Mäkin otin riskin ja ostelin nyt kaikkea...Vilppiä en vielä ole ostanut ja mietin sitä vielä, ennenkuin ostan...saatan jättää oston jopa kesään...koetan hoitaa nyt puukattilan kellariin ja varaajan. Sitten teen muut rempat ja katsellaan sitten...valmiuden voin sille samalla laittaa. 😊👌

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

No se ehkä on tämän nykyisen tietoisuuden tuomaa realistisuutta, että odotan vaikeuksia ja hampaiden kiristelyä, mutta totuushan on se, että tähän ikään tietää enemmän mihin rupeaa. Nuorrmpana sitä vaan luotti siihen, että menee vaikka läpi harmaan kiven...

Ja oonhan mä mennytkin. Ihan samanlainen höyry oon ollut kuin säkin. 🤣
        Mutta taidat sinäkin alkaa tajuumaan, ettet sä jaksa molemmista päistä kynttilän polttoa. 😊

Nyt ei vättämättä kannata myydä mitään, jos ei ole pakko. Nyt on joka kohdassa ostajan markkinat. Mäkin otin riskin ja ostelin nyt kaikkea...Vilppiä en vielä ole ostanut ja mietin sitä vielä, ennenkuin ostan...saatan jättää oston jopa kesään...koetan hoitaa nyt puukattilan kellariin ja varaajan. Sitten teen muut rempat ja katsellaan sitten...valmiuden voin sille samalla laittaa. 😊👌

Niinpä, ei mun aikani riitä vaikka tekisin 24h/vrk ja vielä ruokatauotkin. Muksu, firma ja koti, pihoineen ja puutarhoineen. Jostain on luovuttava, ainakin jollain tapaa.
        Ensimmäisenä kohteena tietysti se firman myynti... tai ett pyörittää sitä täysin ulkopuolisella työvoimalla. Pikku probleema; Kakkonenkin jää ens vuonna eläkkeelle, eli mun olisi ilmeisesti yritettävä yksin hoitaa kaikki pulmatilanteet. Arveluttavaa.

Mun diplomatiani on tunnetusti aika suoraviivaista, kun mä hermostun; Se on markka ja paita --> kyllä täältä pesee! Kaduttaako; arvaas vaan, miten monasti ja joskus jopa hävettääkin. Kai sitä pitäisi opetella pitämään suunsa kiinni, mutt milläs sä sitten puoliasi pidät? -Juu, juu ja jaa, jaa... hetken päästä mä olisin korviani myöten veloissani. EI käy!
        Kahdelta oli palaveri ja kääretorttu kahvit toimistossa 7 työntekijälle. Myös päiväsalissa kahvitus asukkaille ja se kääretorttu loppui siltä kesken... eikä kyllä laskuopin mukaan niin olisi käynyt... 1 pala jokaiselle asukkaalle ja 4 kpl ylimääräistä, oli jaossa tarjottimella.

Mä lähden kotiin, ottakoot jäätelötikut, ne jotka ei kääretorttua muka saaneet. Mä en joka pikkuasiaan nokkaani työnnä. Ne jäätelötikut maksaa vain 1€/kpl eli alle 20€ tappio joka tapauksessa tulee. Mimmi odottaa mua kotona jo varmaan, systeri lupasi tuoda koko poppulan mun luo kolmen aikoihin, kun vanhemmatkin muksut ovat kotiutuneet koulusta. Keitän spagettia... kastike mulla onkin jääkaapissa jo valmiina ja pullataikina jääkaapissa nousemassa. Pikkupullia kristallisokeroituja jälkkäriksi, muksuille maidon kera ja aikuisille kahvia tai teetä.
        se on moro ...tällä erää.

• Anonyymi kirjoitti:

Niinpä, ei mun aikani riitä vaikka tekisin 24h/vrk ja vielä ruokatauotkin. Muksu, firma ja koti, pihoineen ja puutarhoineen. Jostain on luovuttava, ainakin jollain tapaa.
        Ensimmäisenä kohteena tietysti se firman myynti... tai ett pyörittää sitä täysin ulkopuolisella työvoimalla. Pikku probleema; Kakkonenkin jää ens vuonna eläkkeelle, eli mun olisi ilmeisesti yritettävä yksin hoitaa kaikki pulmatilanteet. Arveluttavaa.

Mun diplomatiani on tunnetusti aika suoraviivaista, kun mä hermostun; Se on markka ja paita --> kyllä täältä pesee! Kaduttaako; arvaas vaan, miten monasti ja joskus jopa hävettääkin. Kai sitä pitäisi opetella pitämään suunsa kiinni, mutt milläs sä sitten puoliasi pidät? -Juu, juu ja jaa, jaa... hetken päästä mä olisin korviani myöten veloissani. EI käy!
        Kahdelta oli palaveri ja kääretorttu kahvit toimistossa 7 työntekijälle. Myös päiväsalissa kahvitus asukkaille ja se kääretorttu loppui siltä kesken... eikä kyllä laskuopin mukaan niin olisi käynyt... 1 pala jokaiselle asukkaalle ja 4 kpl ylimääräistä, oli jaossa tarjottimella.

Mä lähden kotiin, ottakoot jäätelötikut, ne jotka ei kääretorttua muka saaneet. Mä en joka pikkuasiaan nokkaani työnnä. Ne jäätelötikut maksaa vain 1€/kpl eli alle 20€ tappio joka tapauksessa tulee. Mimmi odottaa mua kotona jo varmaan, systeri lupasi tuoda koko poppulan mun luo kolmen aikoihin, kun vanhemmatkin muksut ovat kotiutuneet koulusta. Keitän spagettia... kastike mulla onkin jääkaapissa jo valmiina ja pullataikina jääkaapissa nousemassa. Pikkupullia kristallisokeroituja jälkkäriksi, muksuille maidon kera ja aikuisille kahvia tai teetä.
        se on moro ...tällä erää.

No sä etsit toisen kakkosen, se edellinen luultavasti tuntee siihen tekijän tilalle. 😊

Minusta dä oot jo työjutuissa osannut hölläillä hiukan ja samoin kotihommissa...Mimmukalle kiitos siitä, ne muksut kun opettaa. 😁👌

No sä vedät o--->100 km/h sekunnissa tunteissas, mutta tiedät sen itsekin....nopeasti ymmärrät, kun meni yli ja sen osaat sanoa ääneen. Joten mikäs siinä....sanot, että sellainen oot. 😁👌

Turhaa sä sitä koettaisitkaan muuttaa...sano ennen ja jälkeen purkausten, että niin vaan käy. 😄

Kai suhun tottuu muutkin kuin mä. 😊
        Ärhäkkä eukko, joka on kuitenkin sydäntä täynnä. 😊❤️

• Anonyymi

Palstan sinkut ei tee muuta kuin palstailee. Ette juo viinaa, ette käy kalassa. Elätte kuin kuplassa kotona aina ilman sosiaalista elämää. Kumppania tuskin haluatte koskaan olette jo tottuneita yksineloon.

• Eipä se palstan viinamieskään muuta tee. 🤣

No Rauman sivuilta ja seksisivuilta kyselee kyllä naisseuraa. 😁

• Anonyymi

Käytännön asiat on jo valmiiksi kunnossa niin voi miettiä joutavia. Sinulla on mennyt vähän hosumiseksi kun et ole ollut ajoissa järkevä.

• Onhan se voinut mennäkin hosumiseksi, mutta mä oon niitä tyyppejä, jotka oppii vaan tekemällä virheet, ei toisten neuvoista uskomalla. 😁

• Anonyymi

Mä tein viime kesänä mökille terden ja pölkkybaarin naapurin kanssa. Pesin ja maalasin ulkoapäin mökin. Tää kesä on tullut vaan oltua sen ihmeempiä tekoja, tietty töissä.

• Joo. Hienoo...

Vois itsekin välillä vaan olla... ehkä teen tänään niin....lämmitän mökin vaan ja saunan, syön ja tsillaan. 😁👌

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Joo. Hienoo...

Vois itsekin välillä vaan olla... ehkä teen tänään niin....lämmitän mökin vaan ja saunan, syön ja tsillaan. 😁👌

Kuulostaa hyvältä.
        Hitto, vapaita odotellessa, vielä kerran mökille nyt pidemmillä vapailla sitä saa olla kevääseen.
        Se on kuitenkin käytössä koko talven kun broidi ramppaa siellä.

• Anonyymi kirjoitti:

Kuulostaa hyvältä.
        Hitto, vapaita odotellessa, vielä kerran mökille nyt pidemmillä vapailla sitä saa olla kevääseen.
        Se on kuitenkin käytössä koko talven kun broidi ramppaa siellä.

Juu... nyt mun vuoro höllätä. 😊👌

https://youtu.be/S4wMsE7zeg8

Juuh. 😊

• Anonyymi

Vesterinen Yhtyeineen - Tanssimaan
      https://www.youtube.com/watch?v=MfddfPo6jGI

Lopultakin päästään syömään, Mimmi on nälkäisenä pahempi kiukuttelija kuin Paapansa. Odotetaan ainoastaa Faijaa ja Emoa, Mimmin ruoka on jo jäähtymässä syvällä lautasella. Mimmi syö osan ruuastaan taas sormin, koska on nälkäinen.

Faija luultavasti taas hermostuu, kun on yks sottapytty ruokapöydässä. Minua puolestaan suututtaa odottaa "naapureitani" ruokailuun. Kohta aloitetaan syöminen, tulkoot sitten kun heille sopii, me taas emme odota kun spagetti jäähtyy klimppiseksi. Ei kun jakamaan ruokaa lautasille, niille jotka ovat jo läsnä.

• No mimmi tietää milloin sapuskaa tarjolla. 😁👌

Eikä sitä haittaa muut... 😁

• Anonyymi

Olen minä tehnyt kaikenlaista kuten salaojaremontteja ja yhden vanhan pariskunnan pihalle tulee autotalli laajennus joten kävin kaivamassa maata pois sieltä kaivinkoneella. Urakkaa pukkaa mutta se autotalli rakennetaan vasta ensi kesänä. Tänä syksynä tehtiin vain betonipohja. Omalla mökillä ei juuri mitään tekemistä ole ollut. Kulkuväylää tein kun levitin soraa. Muuten olen saanut lomailla.

• Anonyymi

Mjaa, näin laiskana sitä miettii miksi tuhlata aikaansa asunnon lämmitysratkaisuihin, kun se on jo ratkaistu asunnon oston yhteydessä. Aikaa jää muuhun.

AV

• No sitähän voit miettii sitten laiskana...

• Anonyymi

Monet tykkäävät laittaa taloansa ja sillä on heille paljon merkitystä ja sisältöäkin elämässä.

• Anonyymi kirjoitti:

Monet tykkäävät laittaa taloansa ja sillä on heille paljon merkitystä ja sisältöäkin elämässä.

Tai joidenkin on "pikkupakko" tehdä jotain...😁

• Anonyymi

Neiti söi lusikallisen ja jatkoi sormineen hetken aikaa syömistään. Kukaan ei sanonut mitään siitä porsastelusta. Jyri lopulta sanoi Mimmille; käytä nyt sitä lusikkaasi, ruoka pannaan sillä suuhun, katso vaikka minä näytän. Naama hymyssä flikka sekoitteli ruokaansa lusikalla ja mätti ruokaa suuhunsa toisella kädellä.

Eihän sitä voinut kuin hymyillä, paitsi ett toisia tosiaan nauratti; Jyri oikeesti ongelma mukula, opetti Mimmiä ruokailutavoille. Jyri siirtyi Mimmin viereen ja syötti häntä lusikalla... eli mulla oli tupla siivoaminen, molemmat piti käyttää kylpyhuoneessa siistiytymässä. Jyri nyt halusi siistiä sotkunsa itse, mitä nyt hieman hänen vaatteistaan pahempia roiskeita korjasin pois jne.
      Mimmi oli yhtä hymyä, saanut vatsansa täyteen ja herrasmiehen alun vielä avustamaan ruokailussaan.

Tultiin siistiytymästä ja panin kahvin kiehumaan, systeri vei spagetin kastikkeen kera naapuriin, koska vanhempani eivät ole tulleet vieläkään. Syykin selvisi, kun systeri palasi takaisin, heillä oli vieras. Mä olin unohtanut sulkea portin ja siitä pääsi kuka tahansa kulkemaan pihalle ja soittamaan naapurin ovikelloa.

Toivottavasti siitä spagetista riitti heille kaikille syötävää. Jyri saa viedä pullia heille, keittäkööt kahvinsa itse! Minä en Veskua tänne halua, en edes kahville, kulkekoot naapurissa jos haluaa ja toiset ottavat vierailun vastaan. Eihän tästä onnesta puutu enää kuin Mimmin isä!

Kolme hyvää vinkkiä
      https://www.youtube.com/watch?v=jSCve4bnGuA&list=RDjSCve4bnGuA&start_radio=1&rv=jSCve4bnGuA

• Minusta tää on Vesterisen paras biisi ja sopii tuohon Mimmukan syömistouhuunkin....ihan kaikkeen mikä on huisaa ja juuri oikeaa...

https://youtu.be/jiAfrG7bKBo

Mä tulin just saunaan...nyt hetken nautin vaan...😊👌

Miten mä joskus täälläkin höösäsin....😄

• Anonyymi

Miksei Veskusta saa kysyä?

• Anonyymi kirjoitti:

Miksei Veskusta saa kysyä?

En tiedä? Mutta ainakaan mä en oo Veskun exä, jos sitä kyselet?

• Anonyymi

Jos tarvitset ulottuvaa apuvoimaa noihin hommiin suosittelemme pikku-pirpanaa. Tehoduunari.

• Pirppis vois olls kyllä hauska säntäilijä jaloksissa. Mitähän kaikkee kerkeis? 😄👌

• Disseisback kirjoitti:

Pirppis vois olls kyllä hauska säntäilijä jaloksissa. Mitähän kaikkee kerkeis? 😄👌

Lappaisi kaljaa kylmään illan saunomista varten.. näppäilisi tuubista musiikkia soittolistaan valmiiksi.. keittäisi väliaikakahvet ja muutenkin olisi vain häiriöksi..
        Rasittavuuteen asti.. heh.

• Pikku-pirpana kirjoitti:

Lappaisi kaljaa kylmään illan saunomista varten.. näppäilisi tuubista musiikkia soittolistaan valmiiksi.. keittäisi väliaikakahvet ja muutenkin olisi vain häiriöksi..
        Rasittavuuteen asti.. heh.

No mä just mietin tuollaista toimintaa. 😁👌

Välillä kauhistelisijotain ääneen ja kun joku miettis, mistä se kuului, ei enää ketään ois missään...

Sellainen pikkumyyn tapainen vaan irvistäis kauempaa. 🤣

• Anonyymi

Nimenomaan noin. Ja samoin parisuhteelliset tekevät paljon muutakin kuin ovat parisuhteessa 🤔

• Jep. Jokaisella on ikioma elämä. 🤗

• Hitto kun lähti pois jonkun keskivertomiesvinkunat...koeta uudestaan vinkuu tähän, jos ei lähtis pois. 😁👌

• Joku osaa poistattaa vinkumisensa, ennenkuin muut näkee. Näppärä, mutta nössö kikka.

Saa vinkua, mutta miks pitää poistattaa ne heti? Pipuli ei yllä siihen? 😁

• Anonyymi

Juu sinkkumiehet runkka ja katsoo pornoo. Tuskin niillä muuta järkevää tekemistä on. Kalastus on hyvä harrastus, siinä saa liikuntaa ja saa kalaa ruuaksi. Itselläni on vene ja kalastan aika usein työtön kun oon niin ja kalaa tulee kyllä hyvin joskus.

• Runkkarit toivoo ja ehkä romantisoi jotain...

Mutta jotain pitää antaa että saa...

Nikke T;kin ties sen...

https://youtu.be/1RpsYx0i49E

Näin on....

• Anonyymi

Yksikään henkilökohtaisesti tuntemani sinkkumise ei vain "runkkaa ja katso pornoa". Kyllä he varmaan aina välillä noitakin tekevät, mutta pääosin elämä kuluu kyllä ihna muissa puuhissa.

• Anonyymi

Huomenta! Eiks sun pitänyt olla pihalla aamull kun sutari tulee!
      Mulla on puurovesi kiehumassa ja kahvi keitettynä, muutama voileipä valmiina ja pakasteesta sulatettu Rostenin Linnapitko siivutettuna, koht on aamurapsan aika!
      Yököt jo odottelee kahvia ja voileipiä... yleinen tapa meillä, juoda aamukahvit yhdessä rapsan aikana.

Mulla meni eilen vähän myöhään vieraideni kanssa ja sitt Mimmin nukuttamiseen,
      pyykkien ripusteluun ym. ym. joten palaan vasta nyt astialle!

Puhtaat Munat Ja Vilpitön Mieli
      https://www.youtube.com/watch?v=ic3VjIAHzv8
      Löytyi tollanen rallatus... aattelin ett sopii ilmeiseti mun pirtaan!

• Huomenta. Se sutari kävi jo eilen...

Tänään jos yrittäis, varmaan palais imurista silkkipussit, sen verran topakasti eilen lämmitin...😁

• Anonyymi

Joo, tekee muutakin. Ainakin itse teen lähinnä ihan kaikkeaa mahdollista muuta, kuin mietin pariutumista.

• Joo, se on fiksua. Ei se miettimällä muutu miksikään. 😊

• Anonyymi

Mulla on koira, joten se vie ison osan vapaa-ajasta.

Kirjautumaton palstalutka

• Anonyymi

Mullakin on koira ja aidattu piha-alue, joten koira saa olla hyvin paljon ulkona jos se itse haluaa.
        Sateen suojaan pääsee terassille, tarvittaessa. Oven pielessä alhaalla on toinen ovikello, se on tarkoitettu juuri koiralle, soittaa ovikelloa niin käydään päästämässä tupaan.
        Ulkoeteisessä on pyyhkeitä ja harja sekä kampa, koiran siistimiseen... varsinkin syyssateiden jälkeen, joskus se on jopa viruteltava kylpyhuoneessa mullasta/hiekasta.

Aamuin, illoin aina joku meistä käy pidemmän lenkin koiran kanssa, juosten tai kävellen.
        Ei se pihalla oleskelu yksistään riitä sille, jos ei pääse lenkeilleen ihmisen seurassa, niin lähtee omin luvin. Pitkä spurtti ja yli portin... oppi sen jänikseltä, joka näytti tietä pihaltamme -> vapauteen. Nyt on oppinut ettei sillä ole lupaa poistua pihalta, omille teilleen. (uskoisin)
        Lähes vuoteen ei ole enää lähtenyt luvattomalle reissulle, ei edes naapuriin friijulle.
        Ja ihan turha reissu se olisi, leikattu uros kun on. Pentutehtailu Pojun kohdalta ei ainakaan tule mulle kalliiksi, jos se irtosuhteisiin lankeaa! ;)

• Anonyymi kirjoitti:

Mullakin on koira ja aidattu piha-alue, joten koira saa olla hyvin paljon ulkona jos se itse haluaa.
        Sateen suojaan pääsee terassille, tarvittaessa. Oven pielessä alhaalla on toinen ovikello, se on tarkoitettu juuri koiralle, soittaa ovikelloa niin käydään päästämässä tupaan.
        Ulkoeteisessä on pyyhkeitä ja harja sekä kampa, koiran siistimiseen... varsinkin syyssateiden jälkeen, joskus se on jopa viruteltava kylpyhuoneessa mullasta/hiekasta.

Aamuin, illoin aina joku meistä käy pidemmän lenkin koiran kanssa, juosten tai kävellen.
        Ei se pihalla oleskelu yksistään riitä sille, jos ei pääse lenkeilleen ihmisen seurassa, niin lähtee omin luvin. Pitkä spurtti ja yli portin... oppi sen jänikseltä, joka näytti tietä pihaltamme -> vapauteen. Nyt on oppinut ettei sillä ole lupaa poistua pihalta, omille teilleen. (uskoisin)
        Lähes vuoteen ei ole enää lähtenyt luvattomalle reissulle, ei edes naapuriin friijulle.
        Ja ihan turha reissu se olisi, leikattu uros kun on. Pentutehtailu Pojun kohdalta ei ainakaan tule mulle kalliiksi, jos se irtosuhteisiin lankeaa! ;)

Palstapojatkin vois kuohita, niin eivät sotkutuisi suotta naiseläjiin. 🤣
        Mä voin sanoa, että ei se hetken hurma ole miyään, vaan tämä loppuiän huoli noista pikkueläjistä. 😁

Ei vainenkaan... vitsi oli vaan. 😊

Kyllähän muksut on huippuja. 😊👌

• No viime ajat on kyllä mennyt suursiivousta tehdessä ja miettiessä miten tähän yksin elämiseen ja yksinäisyyteen tottuu. Nyt kun lapset on poissa kotoa niin ihan jo ruuan tekeminen tai tarkemmin sen määrän arviointi on pitänyt opetella uudelleen. Samoin odotan mielenkiinnolla miten sähkön ja ennenkaikkea veden kulutus muuttuu.

Eipä tuo pariutuminen enää ole käynyt mielessä kun tuntuu että ympärilläkin enemmän erotaan kuin mennään yhteen. Alkuviikosta kävin juuri yhden eronneen kaverin luona kahvilla. Kovin yritti olla urhean oloinen mutta näki ettei ihan vielä tajunnut tapahtunutta. Täytyypi pyytää joskus saunomaan ja antaa mahdollisuus kertoa ajatuksistaan kunhan ne on vähän selkiytyneet.

• Joo. Itsellä kanssa ihan näillä näppäimin totuteltava yksineloonkin, vaikka tottakai poika käy vielä ainakin ruoka-aikaan kotona. 🤣

Munkin yks paljon nuorempi kaveri oli viimeviikonloppuna aika raasuna. Kännipäissään oli jo käynyt narua pöydän juureen ja sanoi miettineen, miten ja mihin hyppäisi jojoon. Onneksi kuitenkin kykeni soittamaan mut juttelemaan. Saatiin toinen suunnitelma ja narukin vietiin vajaan.
        Selvinpäinkin myöhemmin osas puhua ja kyllä mä seurailen häntä sen minkä kiireiltäni kerkeän. Kyllä ihmiset tarttee ihmisiä. Kyllä sekin pitää muistaa. Totta. Hyvä pointti 😊👌

• Disseisback kirjoitti:

Joo. Itsellä kanssa ihan näillä näppäimin totuteltava yksineloonkin, vaikka tottakai poika käy vielä ainakin ruoka-aikaan kotona. 🤣

Munkin yks paljon nuorempi kaveri oli viimeviikonloppuna aika raasuna. Kännipäissään oli jo käynyt narua pöydän juureen ja sanoi miettineen, miten ja mihin hyppäisi jojoon. Onneksi kuitenkin kykeni soittamaan mut juttelemaan. Saatiin toinen suunnitelma ja narukin vietiin vajaan.
        Selvinpäinkin myöhemmin osas puhua ja kyllä mä seurailen häntä sen minkä kiireiltäni kerkeän. Kyllä ihmiset tarttee ihmisiä. Kyllä sekin pitää muistaa. Totta. Hyvä pointti 😊👌

Mulla taas tuli etäisyyttä jälkipolveen yli 300km eli ihan yllättäen tuskin syömään tulevat.

Itsellä siinä mielessä helpompi seurattava että jos vanhat merkit pitää paikkansa niin uppoutuu joko työntekoon tai liikuntaan. Täytyy vaan välillä muistuttaa että levätäkin pitää.

Muistetaan myös se oma jaksaminen ja itsestä huolehtiminen.

• M184 kirjoitti:

Mulla taas tuli etäisyyttä jälkipolveen yli 300km eli ihan yllättäen tuskin syömään tulevat.

Itsellä siinä mielessä helpompi seurattava että jos vanhat merkit pitää paikkansa niin uppoutuu joko työntekoon tai liikuntaan. Täytyy vaan välillä muistuttaa että levätäkin pitää.

Muistetaan myös se oma jaksaminen ja itsestä huolehtiminen.

No on mullakin toinen asunut viikot 125 km päässä...

En mä pelkää yksin oloa, elämän puutetta tms. Siihen mä totuin jo eron jälkeen.

Tuli mieleen tää biisi muuten just...elä kysy miks. 😁

https://youtu.be/XFkzRNyygfk

Luontaisia elämän kiertokulkuun liittyviä oireita...ei greepyä. 😁

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      90
      4302
    2. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      38
      2582
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      105
      2438
    4. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      107
      2219
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      1937
    6. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      32
      1925
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1607
    8. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      193
      1602
    9. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      29
      1588
    10. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      79