Kannattaako kertoa tietoja tapaamisissa?

Kannattaako se?
Jos on puhuteltavana, sen tulkinta tehdään ylimystön kautta ja he haluavat saada vanhemman näyttämään kertakaikkiaan kuvottavalta tai pitää totella. Sama politikointi kuin huostaanotossa minua vastaan jatkuu ja tapahtuu viattomasti käyttäytyvän valvojan avulla.

Pitää vastata ja kertoa tietoja tukipalvelu Oy:n hännystelijälle, jotta saa olla lapsensa seurassa, ja pitää toivoa, että se miellyttää, jolloin hyväksytään komennuksen seuraajaksi. Minun pitää olla armeijan rivissä, niin minuun ei kohdisteta syrjintää isänä.

Sain ajan kuuden viikon päähän. Ajattelin laittaa puvun ja solmion ja katsoa vakavasti minua puhuttelevaa valvojaa. Antaa myönteisiä vastauksia. Kaikki on hyvin.

Rehellinen käyttäytyminen olisi sitä, että kertoo, ettei aio vastata mitään. Minulla on oikeus nähdä poikaani kerran kuukaudessa, vaikka sanoisitte mitä. En ainakaan toruisi heitä siitä, että he olisivat kirjoittaneet liian neutraaleja palautteita, vaikka olen selittänyt ongelmien olevan valehtelua ja tehnyt hyviä asioita tapaamisissa. Edustaisin näin poliittista vastapuoluetta, enkä aio alistua holhoukseen.

Pojalleni ei saa sanoa "täti ei osaa. Hän luulee, että isä ei ole hyvä isä". Sen sijaan politikoin puheeni siten, että se sopii ylimystölle. Hyväksyn pojan uuden kodin, sedän ja kaverit, ja teen sitä, mitä poikani harrastaa pakkokodissa. Samalla teen hellyyden, rakkauden, kuuntelemisen ja isyyden kokemuksen pojalleni.

Käyn tapaamisissa siksi, että alensin odotuksiani valheiden estämisestä pelkästään poikani kanssa olemiseen, enkä tiedä, että kieltäydynkö vai tottelenko.

26

81

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Alat vihdoin ymmärtää. Tässä vaiheessa nimenomaan kannattaa kokeilla päinvastaista taktiikkaa koska olet hakannut päätä kiviseinään todella pitkään. Einstein sanoi, että hullu on se, joka tekee saman asian uudestaan ja uudestaan odottaen että joku kerta tulee eri lopputulos.
      Tiedät nyt jo, miten virkakoneisto toimii. Tiedät kokemuksesta, että mikään määrä rationalisointia ei saa virkamiestä kääntämään kelkkaansa. On aika kokeilla uutta taktiikkaa.

    • Jos en anna tietoja, he eivät voi keksiä valheita, jotka tuhoavat asemani ja mielenrauhani. Lastensuojelua on kohdeltavana vaarana omalle edulle.

      • Tapaamisten edistyminen, lisää oikkareita, tiivimmät ajat, valvonnan loppuminen, käynnit pakkokodissa, kotikokeilut ja sijoituksen loppuminen, jos tottelen, ei vain ole voimavarojen tuhlauksen arvoista. En voi niille mitään.


      • Anonyymi
        ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Tapaamisten edistyminen, lisää oikkareita, tiivimmät ajat, valvonnan loppuminen, käynnit pakkokodissa, kotikokeilut ja sijoituksen loppuminen, jos tottelen, ei vain ole voimavarojen tuhlauksen arvoista. En voi niille mitään.

        Mitä tarkoitat? Vastaan pyristely on paljon raskaampaa voimien tuhlausta kuin se että hymyilet ja tottelet. Ainakin minulle komentuminen on niin helppoa ja luontaista ettei se vaadi energiaa. Kun on samaa mieltä virkailijan kanssa, tullaan hyvin toimeen ja stressi vähenee kun tietää ettei sieltä tule tunnevammojen aiheuttamista lisää.


      • ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Tapaamisten edistyminen, lisää oikkareita, tiivimmät ajat, valvonnan loppuminen, käynnit pakkokodissa, kotikokeilut ja sijoituksen loppuminen, jos tottelen, ei vain ole voimavarojen tuhlauksen arvoista. En voi niille mitään.

        Ei pidä unohtaa, että poikani tuli tapaamisista silmät loistaen ja koska puhuin hänelle lastensuojelusta, hänellä valehdeltiin olevan psyykkisiä oireita, jotka ilmenivät epäselvänä puheena 3-vuotiaana, housuun pissaamisena kerran ja lauleskeluna, ja minulla sanottiin olevan mentalisaatiohäiriö, poikani jäi yksin minun sylissä pelatessaan, koska olin itkuinen meille tehdystä kauhusta ja tilanne on sössötyöntekijän päätöksellä huonontunut tapaamisten aikana, koska en suostunut lopettamaan lastensuojelusta puhumista. Siksi lopetin tapaamiset 9 kk sitten.


      • Anonyymi

        Sulla on ihan väärä tapa tulkikta asioita et ilmeisesti vieläkään ymmärrä asian ydintä
        Kun on oma rehellinen itsensä niin pärjää maailmassa
        Sinusta huomaa että vieläkin juonittelet kuin keskenkasvuinen kakara
        Jos olet kiinnostunut todella lapsestasi niin pysyttelet asiassa että siinä mikä luule olevasi
        Et Ole mikään pääasia tässä jutussa se on se lapsi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tarkoitat? Vastaan pyristely on paljon raskaampaa voimien tuhlausta kuin se että hymyilet ja tottelet. Ainakin minulle komentuminen on niin helppoa ja luontaista ettei se vaadi energiaa. Kun on samaa mieltä virkailijan kanssa, tullaan hyvin toimeen ja stressi vähenee kun tietää ettei sieltä tule tunnevammojen aiheuttamista lisää.

        Niin ja jos ollaan samaa mieltä rehellisesti eikä teeskennellä


      • Anonyymi
        ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Ei pidä unohtaa, että poikani tuli tapaamisista silmät loistaen ja koska puhuin hänelle lastensuojelusta, hänellä valehdeltiin olevan psyykkisiä oireita, jotka ilmenivät epäselvänä puheena 3-vuotiaana, housuun pissaamisena kerran ja lauleskeluna, ja minulla sanottiin olevan mentalisaatiohäiriö, poikani jäi yksin minun sylissä pelatessaan, koska olin itkuinen meille tehdystä kauhusta ja tilanne on sössötyöntekijän päätöksellä huonontunut tapaamisten aikana, koska en suostunut lopettamaan lastensuojelusta puhumista. Siksi lopetin tapaamiset 9 kk sitten.

        Lapsille ei puhuta asioita mitä aikuisten elämässä on , joten mitä enemmän jauhat ja stressaat sitä kauempana on lapseen lähestyminen .
        Ei kai lasten pidä kantaa vastuuta siitä mitä typerät vanhemmat ovat saaneet päähänsä.
        Joten syytä itseäsi , hae apua siihen häiriöön mikä sinulla on, ei tuo ole tervettä mitenkään
        Joten paras kun lopetat kirjoittelut isästä jota kaltoin kohdellaan ja ja huomaa omat virheesi asiassa .


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lapsille ei puhuta asioita mitä aikuisten elämässä on , joten mitä enemmän jauhat ja stressaat sitä kauempana on lapseen lähestyminen .
        Ei kai lasten pidä kantaa vastuuta siitä mitä typerät vanhemmat ovat saaneet päähänsä.
        Joten syytä itseäsi , hae apua siihen häiriöön mikä sinulla on, ei tuo ole tervettä mitenkään
        Joten paras kun lopetat kirjoittelut isästä jota kaltoin kohdellaan ja ja huomaa omat virheesi asiassa .

        Lapsille kerrotaan oikea ja väärä ja selitetään tapahtumat siten, että hän kokee, että häne ymmärrystään kunnioitetaan. Kun häneltä riistetään terve ja turvallinen perhe ja koti, asia on hänen maailmassaan. Meillä ei ole kotona syytä puhua pahoista asioista, koska teemme terveitä juttuja. Sinä olet valehteleva sika


    • Anonyymi

      Parempi olla kertomatta niin saa vaan kaksi pakettia. Vähälahjaisen ja hidasälyisen.

      • Juuri niin. Ollaan vaatimattomia. Kerroin pojalle lastensuojelusta siksi, että hän ymmärtäisi kokemansa kauhun ja suhtautuisi siihen rakentavasti traumatisoitumisen sijaan


      • Anonyymi
        ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Juuri niin. Ollaan vaatimattomia. Kerroin pojalle lastensuojelusta siksi, että hän ymmärtäisi kokemansa kauhun ja suhtautuisi siihen rakentavasti traumatisoitumisen sijaan

        Lastesuojelu eintraumatisoi lasta , mutta isä joka kertoilee sitä omaa erikoista näkökantaansa traumauttaa lapsen ja kunnolla, vai onko se suunnitelmasi rangaista lapsen kautta lapsesi äitiä jotenkin
        Joten lopeta kerrankin tuo jauhaminen , muistuttaa pahasti erästä toista ketjuissa joka myös jauhaa eroaan heti kun kykenee olemaan koneella
        Sinun on aikuistuttuva paljon ennen kun sinä voit olla kenellekään isä


    • Anonyymi

      Eiköhän sinunkin asia pohjustu johonkin
      Se on kuule niin yhteiskunnassa ettei lapsille möläytellä mitä vaan, säönnöt on sitä varten että niitä noudatetaan ja koskevat kaikkia ei ainoastaan sinua

      Ota opiksesi mitä sinulle nevotaan jotta opit miten isät käyttäytyvät lapen seurassa

      Se ei ole pillin mukaan tanssimista ainoastaan oppia miten lapsen kehitykseen vaikutetaan positiivisesti

      Siis sinä itse päätät oletko murros ikäinen lapsi vai aikuinen mies joka todella haluaa lastensa parasta
      Se ei oikein näytä sinulla olevan selvillä miksi näitä tapaamisia on.
      Ei ole kysymys sinun tunteistasi ainoastaan lapsen hyvinvoinnista jossa voit olla osallisena kun ensin tajuat kokonaisuuden

      • Anonyymi

        Aloittaja sai kutsun nepsy-kahvilaan mutta kieltäytyi menemästä. Tämä osoittaa piittaamattomuutta omasta ja muiden hyvinvoinnista. Jos on terve niin voi ihan hyvin mennä keskustelemaan sinne.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja sai kutsun nepsy-kahvilaan mutta kieltäytyi menemästä. Tämä osoittaa piittaamattomuutta omasta ja muiden hyvinvoinnista. Jos on terve niin voi ihan hyvin mennä keskustelemaan sinne.

        Vääristät nepsyasian tieteelliseksi tosiasiaksi ja sen esittäjän asiantuntijaksi. Näin sosiaalityöntekijä valehtelee. Nepsyasia oli tahallinen vääristely, jolla sossu esti keskustelun. Se tuli vastauksena keskustelupyyntöön. Samalla minulla ja lapsella ei ollut mitään ongelmaa, joka vaatii nepsyselitelmää. Edes sossu ei pitänyt minua ja lastani oirehtivana ennen avohuollosta kieltäytymistä. Lisäksi se oli parikymppisen nuoremman sossun idis


      • Anonyymi
        ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Vääristät nepsyasian tieteelliseksi tosiasiaksi ja sen esittäjän asiantuntijaksi. Näin sosiaalityöntekijä valehtelee. Nepsyasia oli tahallinen vääristely, jolla sossu esti keskustelun. Se tuli vastauksena keskustelupyyntöön. Samalla minulla ja lapsella ei ollut mitään ongelmaa, joka vaatii nepsyselitelmää. Edes sossu ei pitänyt minua ja lastani oirehtivana ennen avohuollosta kieltäytymistä. Lisäksi se oli parikymppisen nuoremman sossun idis

        Saatat silti olla neurodivergentti. Se ei tarkoita hullua tai sairasta, vaan erilaista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Saatat silti olla neurodivergentti. Se ei tarkoita hullua tai sairasta, vaan erilaista.

        mutta neurodivergentin sanominen tuottaa sinulle auktoriteetin aseman samalla lailla kuin nepsysanan ja pitää sisällään oletuksen erityiskohtelusta.


      • Anonyymi
        ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        mutta neurodivergentin sanominen tuottaa sinulle auktoriteetin aseman samalla lailla kuin nepsysanan ja pitää sisällään oletuksen erityiskohtelusta.

        Ei pidä paikkaansa, koska minä itse olen neurodivergentti. Minulla on aistiyliherkkyyksiä ja näen maailman eri tavalla kuin normot. Minä olen todennäköisesti jossain autismin kirjolla ja uskon että sinäkin olet. Huomasin että pidät usein korvatulppia ja yliopiston kirjastossa sinulla oli aina Peltorit päässä, eli todennäköisesti sinullakin on misofonia/ääniyliherkkyys. En sano tätä ylhäältä norsunluutornista käsin vaan tasavertaisena.


    • Anonyymi

      Olet mieleltäsi sairas viranomainen, ja siksi sinut viedään vankeuteen..

    • Anonyymi

      Miksi haluat tehdä lapsestasi yhtä sairaan ja kieroutuneen kuin itse olet?

      • ajatuksetovatilmaisia

        Minä ja poikani emme ole sairaita ja kieroutuneita. Olen huippuisä ja poikani haluaa minut. Haluan, että sinä lopetat muiden manipuloimisen minua vastaan.


    • Anonyymi

      Kieroillessa on tapa myydä epäolennaiset ja tarkkuutta vaativat ensikädessä.

    • Anonyymi

      Lapsi toki on se olennainen,
      mutta suomalaisessa systeemissä on mielestäni se huono puoli, että aikuisia kohdellaan kuin lastentarhalaisia. Mielestäni sekään ei ole hyvä, jos isästä tulee ikäänkuin yksi tätien lastentarhalainen. Jo olisi outokin aikuinen mies, jos ei tilannetta yhtään kritisoisi, Onko se kaikista järkevin malli. että osoittakeseen itsensä kypsäkasi pitää "epäitsekkäästi" esittää lastentarhalaista aikuisella iällä? Se tässä hommassa on paradoksaalista. Aikuisen ihmisen tulisi saada käyttäytäytyä aikuismaisen arvokkaasti myös viranomaisissa asioidessaan.

      • Anonyymi

        Olen ihmetellyt pitkään että useimmat ihmiset ei kritisoi kohtelua lapsenkaltaisena aikuisena.
        Miksi niin kohdellaan ylipäätääkään niin yleisesti? Eikö ihmiltä pitäisi vaatia enemmä'n itsenäisyyttä ja omaa vastuunottoa? Ei kai aikuisia tarvi hoitaa kuin lapsia?
        Mutta monessa paikassa hoidetaan. Miksi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen ihmetellyt pitkään että useimmat ihmiset ei kritisoi kohtelua lapsenkaltaisena aikuisena.
        Miksi niin kohdellaan ylipäätääkään niin yleisesti? Eikö ihmiltä pitäisi vaatia enemmä'n itsenäisyyttä ja omaa vastuunottoa? Ei kai aikuisia tarvi hoitaa kuin lapsia?
        Mutta monessa paikassa hoidetaan. Miksi?

        Koska heillä on ennakkoluulo, että ihminen on vastuuton niin kuin lapsi eivätkä ymmärrä asettua tämän asemaan. Sen sijaan he leimaavat ja luokittelevat. Lisäksi lapsellisena kohtelu takaa valta-aseman, meillä on kykyä sinulla ei


      • Lapsi ei ole se olennainen. Ihmiset ovat.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      83
      1888
    2. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Maailman menoa
      244
      1808
    3. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      92
      1572
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      110
      1378
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      167
      1132
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      65
      1100
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      942
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      63
      938
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      876
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      98
      866
    Aihe