Arvoton luuseri se olen

Anonyymi-ap

Tunnen olevani vaan arvoton paskaläjä😑Työttömänä ollut koko ikäni,monta lasta synnyttänyt kotona hoitanut.Kuulovamma vaikeuttanut elämää ja laitteillakin jo hankalaa.Nyt muutaman lapsen kanssa yritän tulla toimeen,viimeksi ollut kuntouttavassa se luhin jakso,kävin loppuun mutta kerroin te-toimistolle kuinka hankalaa on kun ei kuullut kunnolla.Nyt sieltä kehoittivat,että voin jäädä toimeentulotuelle 3kk, mutta pysyn kuitenkin heillä kirjoilla. Masennustausta myös on, enkä enää edes jaksa selvittää missä vaiheessa nyt toimeentulotukea haen. Saan sitä muutenkin työttömyysetuuden päälle,haettava vaan joka kk. En nyt tajua miten tämä 3kk mun terveysasiat parantaisi, työkkärin ja sossun sanojen mukaan. En kyllä odota tulevaisuudelta enää mitään. Olo on niin arvoton,lasten takia jaksan vielä nousta ylös. Eronnut vuosia sitten.

13

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Luuserina oleminen ei ole niin kamalaa mitä monet kuvittelee. Yleensä yhteiskunnassa luuserit nähdään hylkiöinä, mutta sillä on monia positiivisiakin puolia. Yleensä luuserit ovat keskimäärin onnellisempia ja stressittömämpiä kuin ne ainaiset ylisuorittajat. Itse ainakin olen aina pyrkinyt olemaan se luuseri yhteiskunnassa :)

      Suosittelen katsomaan aiheeseen liittyvän videon:

      https://www.youtube.com/watch?v=sY8lYexr72U&list=WL&index=1

      • Anonyymi

        Se voi olla aika hankala saavuttaa se isoimman luuserin titteli. Aina löytyy joku luuserimpi ihminen, mutta hyvä on aina olla tavoitteita.


      • Anonyymi

        Ihan kiva mutta ainakaan minua ei kiinnosta hevon vattua mitä yhteiskunta on luuseriudestani mieltä. Köyhyys on se joka vituttaa. Eikö vain vituta, vaan oikeasti pelottaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan kiva mutta ainakaan minua ei kiinnosta hevon vattua mitä yhteiskunta on luuseriudestani mieltä. Köyhyys on se joka vituttaa. Eikö vain vituta, vaan oikeasti pelottaa.

        Joo vituttaahan se mutta tulot on sellainen asia mihin ei voi itse paljoakaan vaikuttaa. Sen sijaan omiin menoihin pystyy vaikuttamaan paljonkin. Täytyy pyrkiä velattomaksi ja taklaamaan kaikki laskut ja kulut minimiin ja elää varojensa mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo vituttaahan se mutta tulot on sellainen asia mihin ei voi itse paljoakaan vaikuttaa. Sen sijaan omiin menoihin pystyy vaikuttamaan paljonkin. Täytyy pyrkiä velattomaksi ja taklaamaan kaikki laskut ja kulut minimiin ja elää varojensa mukaan.

        Et taida olla sitten koskaan kokenut oikeaa köyhyyttä. Köyhä on jo karsinut kaikki menonsa eikä oikeasti köyhä saa lainaa, joten ei voi edes velkaantua.

        Oikea köyhyys pysäyttää elämän kokonaan.


      • Anonyymi

        Yritystukiloiset ja veroa qmksamtto at yrittäjät pahimpia kommari loisii
        Luulevat olevansa kuninkaita vaikka elävät sossutuella nimeltä yritystuki maksaa edes alvit itse joskus

        Yritystuki on kommunismia


    • Anonyymi

      Entäs tuo vammahomma? Jos et todellakaan kuule mitä puhutaan, ja esim työpaikallakaan kuulisi mitään mitä olisi hyvä kuulla, esim koneiden ääniä jne.
      Etkö sinä ole vammasi vuoksi oikeutettu joihinkin erityisjuttuihin, esimerkiksi työllistymisen osalta?
      Onhan kuulovamma todettu joskus ja siitä on olemassa mustaa valkoisella?
      Ellei ole, kuulontutkimukseen mars, ja sitä kautta eteenpäin.

    • Anonyymi

      Niinpä niin.
      Lapsia sitä vain pukataan maailmaan yksi toisensa jälkeen, vaikka ei ole mitään edellytyksiä niistä itse pitää huolta, "kyllä yhteiskunta elättää".

      • Anonyymi

        Tullaan muuten paikkaamaan vaje mamuilla. Onko se parempi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tullaan muuten paikkaamaan vaje mamuilla. Onko se parempi?

        Ei meillä mitään vajetta ole luuserien kakaroista. Niitä on liikaa.

        Miten köyhät, jotka eivät jaksa työelämää, jaksavat kuitenkin lapsia lykätä?


    • Anonyymi

      Jaha, no muistatko milloin työttömyys keksittiin?

    • Anonyymi

      Lastenhoito on yksi tärkeimpiä töitä, mitä on olemassa. Arvosta toki itseäsi. Ei voi puhua työttömänä olemisesta, jos on usean lapsen äiti!!!
      Kuulovammaisena varmasti vaikea tulla toimeen.
      Se pitäisi kyllä ottaa huomioon.
      Toivon sinulle tsemppiä ja kaikkea hyvää sinun ja lastesi elämään.

    • Anonyymi

      Tuohon kuulovamma asiaan oletko hakenut apua? Kuulolaite? Varmasti oloa helpottaisi kun saisit tuon asian kuntoon, väsyttäähän se ihmistä jos ei kuule kunnolla. Pienin askelin, asia kuntoon yksi kerrallaan! Älä turhaan mollaa itseäsi, yhtä arvokas olet kuin muutkin. Kaikkea hyvää sinulle ja lapsillesi!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1007
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      1005
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      900
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      764
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe