Lataaminen historiaa jo viidessä vuodessa?

Anonyymi-ap

22

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nämä ovat vasta kokeita eikä mitään todellista ole vielä esitetty. Tästä todelliseen vedyn valmistukseen on vähintään 10 vuotta parhaassakin tapauksessa. Ja on vielä täysin mahdollista, että oikean elämän laitteissa tämä ei toimi, kuten useimmiten ei toimi. Tai sitten on liian kallista.

      Jokin labrassa kehitetty menetelmä ei aina toimi, kun rakennetaan oikeita tuotantolaitteita.

    • Anonyymi

      Akkusähköautot eivät katoa edes 50 vuodessa. Ja miten ihmeessä viidessä vuodessa lataaminen olisi historiaa kun riittävän kattavaa vetytankkausverkostoa ei tule edes 20 vuoteen?

      Ja tällä menetelmällä ei vetyä tulla tällä vuosikymmenellä valmistamaan. Jos ylipäätään koskaan, koska tämä on vasta labrakokeilun asteella eikä mitään tosielämän tuotantoa ole testattu. Ja kun parhaimmillaankin 10 vuoden päästä menetelmä on todettu toimivaksi niin riittävän tuotannon tekemiseen voi vielä tuon päälle mennä kymmeniä vuosia.

    • Anonyymi

      Onhan noita ihmeakkujakin odoteltu vuosi toisensa perään, mutta eivät nekään näköjään markkinoille saakka tule! 😆

      • Anonyymi

        Kyllä niitä tulee kun kokoajan kehitellään.
        Vetyä ja vetyautoja ei meille tule, koska se on aivan liian kallis järjestelmä ja autot maksaa kaksi kertaa sähköauton hinnan.


      • Anonyymi

        Verrattuna tilanteeseen 10 vuotta sitten, meillä on jo ihmeakkuja. Akkujen suorituskyky ei nouse harppauksin, vaan satojen, ellei tuhansien pienien parannusten kautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Verrattuna tilanteeseen 10 vuotta sitten, meillä on jo ihmeakkuja. Akkujen suorituskyky ei nouse harppauksin, vaan satojen, ellei tuhansien pienien parannusten kautta.

        "Verrattuna tilanteeseen 10 vuotta sitten, meillä on jo ihmeakkuja. Akkujen suorituskyky ei nouse harppauksin, vaan satojen, ellei tuhansien pienien parannusten kautta."

        1) Ainoa oikea akkukehitys olisi innovoida aidon vihreät ekologiset akut, noiden nykyisten ympäristöpommi-saasteakkujen tilalle. Valitettavasti sellaisia ei ole näkyvissä edes horisontin takana.

        2) Toinen käytännön tason ongelma on se, että patteriauto on täysin kelvoton konsepti ilman omaa latauspaikkaa. Senkin jälkeen ongelmana pidemmillä matkoilla on latauspaikojen riittävyys, kustannukset, hinnoittelukakofonia ja latauksen viemä aika, sekä rangen dramaattinen lasku moottoritienopuksissa ja talvella.

        3) Yksi vakavin ongelma kaiken vain patteriin pakottamisen politiikassa on yhteiskuntien huoltovarmuus, maanpuolustus, josta alan asiantuntijatkin ovat ilmaisseet vakavan huolensa, sekä patteripakon luoma Kiina-riippuvuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Verrattuna tilanteeseen 10 vuotta sitten, meillä on jo ihmeakkuja. Akkujen suorituskyky ei nouse harppauksin, vaan satojen, ellei tuhansien pienien parannusten kautta.

        Minkäänlaisia ihmeakkuja ei ole markkinoilla, ja sähköautojen toimintasäde laskee taas talven tultua kuin lehmän häntä. Joka muuta väittää, niin ei elä tässä todellisuudessa, vaan pelkästään jossain utuisessa kuvitelmassaan.


    • Anonyymi

      "Kolmen vuoden tutkimusten jälkeen tuloksena on energiatehokkaampi menetelmä vedyn saamiseksi."

      Artikkeli jätti nälkäiseksi, sillä siinä ei millään tavoin eritelty ja määritelty sitä, mitä tuo "energiatehokkaampi" merkitsee käytännön tasolla, eli mitä se konkreetisesti voisi toteutuessaan muuttaa.

      Oulun yliopistossa on otettu naftaliinistä vanha ja mahdollisesti / toivottavasti toimiva menetelmä tutkimuksen alle uudestaan.

      .

      "Oulussa kehitetään menetelmää, joka voisi mullistaa maailman energiatalouden – ratkaisun avaimet ovat auringossa"

      "Oulun yliopiston tutkimusryhmä on kehittämässä hiilineutraalia vedyn tuotantoa ilman sähköä. EU:n ja Suomen vetysuunnitelman suurin ongelma onkin suunnaton sähkön tarve. Oulussa tutkittava idea on 50 vuotta vanha, mutta nyt sitä tutkitaan tiiviisti."

      - https://yle.fi/uutiset/3-12135362

      En tiedä ovatko koettaneet aktiivisesti hakea tuolle hankkeelle rahoitusta ja jos niin mistä ja miten tai kauanko arvioivat hankkeen mahdollisen toimivuuden toteamisen (suuntaan tai toiseen) vaativan aikaa, mikäli saisivat tavittavan vuosittaisen rahoituksen.

      Kuitenkin aika "ujosti" homma on Oulun yliopiston sivuilla, sillä siitä oli vaikea löytää mitään infoa.

      Tuohan tulisi laittaa selkeästi 'kestonäkyville' rahoitustarpeineen vaikka useammalla kielellä yliopiston etusivulle.

      Nyt kun energiakriisi, omavaraisuus ja ekologisuus ovat globaalilla tasolla keskeisesti ajankohtaisia, niin kyllähän tuolle tulisi saada vaikka valtiollinnen rahoitus tai lobata sille EU-rahoitus, sillä kyllähän yritystukia menee vaikka miten paljon lopputulemaltaan suorastaan kaivoon.

      Mikäli tuo osittautuisi lopputulemltaan toimivaksi, niin paremmin ei tukipääomia voisi käyttää.

    • Anonyymi

      Aivan mahdottoman hyvä vety-uutinen.

    • Anonyymi

      Jos polttisautot kielletään vuonna 2035, niin nyt on jo kiire alkaa rakentaa uusia ydinvoimaloita.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Tuo suunnitelma kieltää tulee kaatumaan omaan mahdottomuuteensa.


      • Anonyymi

        Jos kaikki polttisautot muuttuisi sähköautoiksi niin sähkön kulutus nousisi 10%, ei sen enempää.


    • Anonyymi

      Hyvin voi olla että tuo sysää ladattavat historiaan.

      Nimittäin riittävän tehokkaan latauksen rakentaminen joka auto kotiparkkiruutuun on käytännössä mahdotonta. Nopea vetytankkaus olisi paljon käytännöllisempää.

      • Anonyymi

        Vetytankkaus on paljon parempi.


      • Anonyymi

        Suurimmalle osalle riittäisi yön yli hidas lataus. Ei se akkukaan hyvää tykkää, jos jatkuvasti pikalataa. Miksi muuten käytettyjen sähköautojen myynti-ilmoituksessa silloin tällöin mainitaan, ettei ole kertaakaan pikaladattu, itse ainakin ostaisin mieluummin sellaisen käytetyn, ettei sitä ole usein pikaladattu. Näkeehän sen kännykästäkin, jos jatkuvasti lataa tupakansytyttimestä, niin se on vuodessa kaput.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurimmalle osalle riittäisi yön yli hidas lataus. Ei se akkukaan hyvää tykkää, jos jatkuvasti pikalataa. Miksi muuten käytettyjen sähköautojen myynti-ilmoituksessa silloin tällöin mainitaan, ettei ole kertaakaan pikaladattu, itse ainakin ostaisin mieluummin sellaisen käytetyn, ettei sitä ole usein pikaladattu. Näkeehän sen kännykästäkin, jos jatkuvasti lataa tupakansytyttimestä, niin se on vuodessa kaput.

        kohta on kuluttajalautakunnassa riitoja kun akut sippaa ennenaikojaan juu


    • Anonyymi

      Isossa-Britanniassa Shell on purkanut kaikki vetytankkausasemat ja korvannut ne sähköautojen latauspisteillä. Shell rakensi vetytankkausasemansa vuonna 2017 ja ne maksoivat 2 miljoonaa puntaa kappaleelta. Tällä hetkellä Isossa-Britanniassa on vain 14 vetytankkausasemaa. Vedyn hinta on 15 puntaa kilolta ja jos auto pääsee niin vähällä kuin 1 kg 100 km, niin maksu on 17,40 €/kg/100 km. Eli paljon kalliimpaa kuin bensa-autolla ajo.

      Shell on ymmärtänyt, että sähköautojen lataus tuo tuloja ja vetytankkaus on menoerä.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärin ja tietoisen valheellista propagandaa ... shame on you.

        Oheisella Shellin virallisella sivulla on todella runsaasti ajankohtaista informaatiota ja linkkejä kertomassa siitä miten mittavasti se on investoimassa vetyyn.

        - https://www.shell.com/energy-and-innovation/new-energies/hydrogen/latest-news-from-shell-hydrogen.html

        Kyse oli pienistä prototyyppiasemista, jotka suljettiin. Shell UK suunnittele tällä hetkellä vetyasemia lähinnä raskaalle liikenteelle.

        "Shell’s Gatwick and Cobham stations, which were operated by ITM Motive Ltd., were small, prototype sites."

        "Shell is assessing multifuel refueling forecourts which could include EV, hydrogen and other cleaner fuels for the heavy-duty market."

        - https://hydrogen-central.com/shell-closes-uk-hydrogen-filling-stations-evs-dominate/

        EU:n jo leimattu tuleva patteripakko ja tuon vaihtoehdon aivopesullinen lobbaus toki tehnyt tehtävänsä, eli autovalmistajat sidosryhmineen on suorastaan pakotettu satsaamaan pitkäsyklisen teollisuutensa liki kaikki panoksensa tuolle yhdelle ainoalle ontuvalle hevoselle, joka on riski yhteiskuntien huoltovarmuudelle ja maanpuolusuksellekin, kuten alan asiantuntijat ovat vakavan huolensa siitä ilmaisseet.

        Boonuksena tulee geopoliittisesti ja yhteiskuntaturvallisuudellisesti aivan kestämätön Kiina-riippuvuus.

        Mutta ehkäpä vety ja synteettiset polttoaineet tulevat vielä myöhemmin kuvaan mukaan. Osa autonvalmistajista, kuten BMW edelleenkin luottaa vedyn olevan osa tulevaisuutta.


    • Anonyymi

      "1) Ainoa oikea akkukehitys olisi innovoida aidon vihreät ekologiset akut, noiden nykyisten ympäristöpommi-saasteakkujen tilalle. Valitettavasti sellaisia ei ole näkyvissä edes horisontin takana."

      Et ole edelleenkään pystynyt toimittamaan TODISTEITA "ympäristöpommi" väitteillesi TIETEELLISESTI pohdittuna verrattuna muihin käyttövoimiin, mutta aina vain päätät VALEHDELLA kuten Trump.

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään

      Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"
      Maailman menoa
      79
      9031
    2. Ikuiset kaipaajat

      Miksette vaan mene sen kaipauksen kohteen luokse ja puhu sille suoraan? Mitä järkeä on kaipailla jotain puolituttua vuo
      Ikävä
      164
      5749
    3. Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla

      ”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset
      Maailman menoa
      139
      5129
    4. Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta

      Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään
      Maailman menoa
      25
      3949
    5. Riikka ottaa miljardi euroa EU:n yhteisvelkaa Suomelle

      Niin kääntyi irvipersun takki taas, vaikka vaalilupauksissa oli ettei yhteisvelkaa Suomi enää koskaan ota. No nyt otti m
      Maailman menoa
      85
      3500
    6. Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi

      Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta
      Maailman menoa
      56
      3418
    7. Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?

      PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html
      Maailman menoa
      105
      2800
    8. Veronmaksajat kustantavat yrittäjien eläkkeitä jo yli 500 miljoonalla

      Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota. Aktiivisen "yrittämisen" maksattaa yritystukina yhteiskunnalla, ja vieläpä
      Yrittäjyys
      41
      2773
    9. En tiedä ymmärrätkö

      Kuinka paljon merkitset mulle. Näet minut minuna etkä silti käännä selkääsi. Tökit jatkuvasti kepillä jäätä ja menit ehk
      Ikävä
      10
      2761
    10. Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään

      "Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El
      Maailman menoa
      5
      2290
    Aihe