Voi voi täällä vaan palstalla

Anonyymi-ap

Olette perjantai iltana ettekä baarissa. No ette sitten naisiakaan halua ja vietätte yksin elämänne. Minä olen naiseni kanssa täällä kotona ja ei minun tarvii baareissa enää käydä.

T: viinamies

19

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jes. Minun muija lähti taas reissuun.
      Laatuaikaa tiedossa!

      -keinovaginamies-

    • No täällähän itsekin roikut ja jankutat samaa kakkelia. 🤣

      Ei tunnu nainen auttavan tuohon levyn päällejumimiseen. 🤣

    • Mitä siellä yksin istumaan.

    • Mä olin aikeissa olla, ja olinkin, suht aktiivinen palstalla omassa mammuttiketjussani joka näköjään poistettiin. No, samapa tuo, mä jopa joissain tapauksissa tykkään uhriutua ylläpidon linjasta, vähän kuten Alonso FIA:aa kohtaan 😆 Ja eiköhän ne Fiestat ja Vaggineet ruodittu ihan tarpeeksi yksityiskohtaisesti.

      Tähän päivään lähdettäessä olen sijalla 31/46. Sen shakedownin oli poikkeusluvalla saanut suorittaa aiemmin jos torstain 3h aikaikkunassa oli esim. töissä tms. Ero eteenpäin on siedettävä ja takaa ei enää ihan helpolla tulla ohi ellen itse kämmi jotain. Kolarit näkyy kellossa kyllä, ja omakin isohko ero syntyi etupäässä eilisen ekalla puoliskolla. Huollon jälkeen alkoikin kunnon kiri, ja samaa tahtia pyrin pitämään tänäänkin yllä heti alusta alkaen.

      Tietäjät tietää, niin lisäsin kuvia ja pidän aiheesta pientä seurantaa omalla aikajanallani ja julkaisun kommenteissa. Ja tuota ohjaamokuvaa ei ole muokattu, vaan pelin grafiikka luo kuskille kasvot kuvan perusteella.

      • Mähän joskus aikoinaan ennen kaverin tuloa laskin todella tarkkaan lääkkeitäni mitä syön ja mihin aikaan, natrium- ja magnesiumtasapainoa, katselin aamulla pimeässä Youtubesta musiikkivideoita ja vanhoja Indycar-videoita yms. yrittäen, jos nyt ei meditoida, niin prepata itsensä hyvään kisavireeseen jne. Puhumattakaan niistä ratin kiertokulmista, deadzonesta, jarrupaineesta yms. Alonsotempuista.

        Tänään mä olen koittanut saada sellaisen badass-attituden päälle, kuitenkaan ilman liikaa näyttämistä ratin takana. Tai että olisi tunne, ettei ratin takana tarvitsisi yliyrittää ja todistella mitään yli oman maksimivauhtinsa vaan ajaa autoa kuin kiskoilla. Tavoitteet on jo nyt osittain plakkarissa, ja mulla yleensä on aika hyvä kyky hämmentää ja häiriköidä jopa heiketessäni, kun kilpailu kiristyy loppua kohti. Kun tietää joka tapauksessa ettei taistele voitoista tai sarjapisteistä, niin pitää vain hyväksyä kuluneet renkaat, mahdollisesti osumia saaneet tukivarret yms. huoltoa tai maalia lähestyessä, eikä tuhota autoa yhtään enempää.

        Olen kuunnellut Spotifysta paljon esim. Tiktakin Heilutaan biisiä, Spektin Macho Fantasticoa, lähestulkoon suosikkiartistiani Avril Lavignea ja eritoten Sk8r Boy:ta, melodista Tom Blades - Europe biisiä, katsellut Youtubesta Paul Tracyn uran koosteita joka on otsikoitu "Paul Tracy CART bad boy" jne. 😄 Ja toki kovista jätkistä koostuva tiimi sekä kartanlukijani Uncle B. kuuluu myös tähän kokonaisuuteen. 😂
        Asennoidun vähän niin, että mittakaava ja 7:n nollan ero summissa tietenkin huomioiden, omat vehkeeni on vähän kuin Alpinen möhköfanttimainen auto sulavan nopeaa Ferraria vastaan eikä muutenkaan mikään keskikastin kiistattoman paras auto, mutta niin vain Alonso aina rääpii kaikki mahdolliset tarjolla olevat pisteet, ja usein juurikin kokemuksen tuomalla itsevarmalla asenteella. Viimeksi Austinissa kirjaimellisesti keulien kun kolaroi Strollin kanssa, liukui etupyörät ilmassa senttien päässä kaiteista, maalissa lopulta 7., hylättiin pisteiden ulkopuolelle puuttuvan peilin takia, mutta protestilla sai sijansa takaisin. Näin toimii itse alfachadin El Plan. 😁


      • hondakuski125 kirjoitti:

        Mähän joskus aikoinaan ennen kaverin tuloa laskin todella tarkkaan lääkkeitäni mitä syön ja mihin aikaan, natrium- ja magnesiumtasapainoa, katselin aamulla pimeässä Youtubesta musiikkivideoita ja vanhoja Indycar-videoita yms. yrittäen, jos nyt ei meditoida, niin prepata itsensä hyvään kisavireeseen jne. Puhumattakaan niistä ratin kiertokulmista, deadzonesta, jarrupaineesta yms. Alonsotempuista.

        Tänään mä olen koittanut saada sellaisen badass-attituden päälle, kuitenkaan ilman liikaa näyttämistä ratin takana. Tai että olisi tunne, ettei ratin takana tarvitsisi yliyrittää ja todistella mitään yli oman maksimivauhtinsa vaan ajaa autoa kuin kiskoilla. Tavoitteet on jo nyt osittain plakkarissa, ja mulla yleensä on aika hyvä kyky hämmentää ja häiriköidä jopa heiketessäni, kun kilpailu kiristyy loppua kohti. Kun tietää joka tapauksessa ettei taistele voitoista tai sarjapisteistä, niin pitää vain hyväksyä kuluneet renkaat, mahdollisesti osumia saaneet tukivarret yms. huoltoa tai maalia lähestyessä, eikä tuhota autoa yhtään enempää.

        Olen kuunnellut Spotifysta paljon esim. Tiktakin Heilutaan biisiä, Spektin Macho Fantasticoa, lähestulkoon suosikkiartistiani Avril Lavignea ja eritoten Sk8r Boy:ta, melodista Tom Blades - Europe biisiä, katsellut Youtubesta Paul Tracyn uran koosteita joka on otsikoitu "Paul Tracy CART bad boy" jne. 😄 Ja toki kovista jätkistä koostuva tiimi sekä kartanlukijani Uncle B. kuuluu myös tähän kokonaisuuteen. 😂
        Asennoidun vähän niin, että mittakaava ja 7:n nollan ero summissa tietenkin huomioiden, omat vehkeeni on vähän kuin Alpinen möhköfanttimainen auto sulavan nopeaa Ferraria vastaan eikä muutenkaan mikään keskikastin kiistattoman paras auto, mutta niin vain Alonso aina rääpii kaikki mahdolliset tarjolla olevat pisteet, ja usein juurikin kokemuksen tuomalla itsevarmalla asenteella. Viimeksi Austinissa kirjaimellisesti keulien kun kolaroi Strollin kanssa, liukui etupyörät ilmassa senttien päässä kaiteista, maalissa lopulta 7., hylättiin pisteiden ulkopuolelle puuttuvan peilin takia, mutta protestilla sai sijansa takaisin. Näin toimii itse alfachadin El Plan. 😁

        Se niistä kovista puheista, mutta mukana ollaan edelleen. Meni sinänsä ihan hyvin, mutta 14,5km pitkän pätkän keskinopeassa eli kolmosen mutkassa kävi osuma ja 3 rengasta puhki! Se oli pakko keskeyttää ja hyväksyä siitä 30min aika sille stagelle. Hyvä sinänsä, että kävi noinkin pitkällä pätkällä jolloin aika olisi ollut muutenkin yli 10min. Eikä siinä muuta, mutta tuo oli pätkä 5. ja seuraavaa varten autossa ei todellakaan ollut alla muuta kuin vanne yhdessä pyörässä, joten oli pakko keskeyttää sekin ns. hyvän sään aikana etten romuttanut autoa kokonaan ennen huoltoa. Pätkät 7-12 meni ihan hyvin, mutta toki lähtökohtaisesti tunnin verran lisää kärkeä perässä, kun eilisen jälkeen olin kai noin 18min perässä. Toki takanani on tai on ollut sellaisia, ketkä on keskeyttäneet useammin tai rajummin, ja olivat jopa 1-3 tuntia mun perässä tähän päivään lähdettäessä. 😄


      • hondakuski125 kirjoitti:

        Se niistä kovista puheista, mutta mukana ollaan edelleen. Meni sinänsä ihan hyvin, mutta 14,5km pitkän pätkän keskinopeassa eli kolmosen mutkassa kävi osuma ja 3 rengasta puhki! Se oli pakko keskeyttää ja hyväksyä siitä 30min aika sille stagelle. Hyvä sinänsä, että kävi noinkin pitkällä pätkällä jolloin aika olisi ollut muutenkin yli 10min. Eikä siinä muuta, mutta tuo oli pätkä 5. ja seuraavaa varten autossa ei todellakaan ollut alla muuta kuin vanne yhdessä pyörässä, joten oli pakko keskeyttää sekin ns. hyvän sään aikana etten romuttanut autoa kokonaan ennen huoltoa. Pätkät 7-12 meni ihan hyvin, mutta toki lähtökohtaisesti tunnin verran lisää kärkeä perässä, kun eilisen jälkeen olin kai noin 18min perässä. Toki takanani on tai on ollut sellaisia, ketkä on keskeyttäneet useammin tai rajummin, ja olivat jopa 1-3 tuntia mun perässä tähän päivään lähdettäessä. 😄

        Todettakoon tähän jatkumoksi, että mä olen tän itselleni ennätyspitkän formaatin vuoksi vähän pihalla missä mennään, kun pelin tulosten oma kapasiteetti tuli vastaan ja kisajärjestäjä excelöi noita tuloksia. Ja ilmeisesti keskeytyksestä ei tulekaan 30min pätkäaikaa vaan paras aika 10min. Mikä taas on mulle hyödyksi ilman muuta tässä tapauksessa.

        Ja oliko tuossa vielä erikseen joku Pro ja vähemmän Pro luokka, ja mä olen kirjoittanut lähinnä kokonaiskilpailun tilanteesta. 👀 Pro:na ei sentään pidetty eikä edes bro:na kuten espanjalaisten kesken.

        Torstaina oli shakedown, perjantaina noin 120km, suunnilleen sama eilen, mutta tänään kaikki 12 pätkää ovat lyhyempiä jolloin päivän ajot on noin 60km. Kärkikuskeilla on vielä joku powerstage-sääntö sarjapisteitä ajatellen, niin varsinkaan vikalla pätkällä mun on turha riehua yhtään mitään. 🙄 Mediumeilla olen ajanut, ja kieltämättä kärsinyt pito-ongelmista, mutta ne ovat olleet tasaisesti läsnä eikä renkaiden suorituskyky sinänsä ole romahtanut pahasti. Tänään pärjää softeilla, joiden mukaan auton setupitkin on kieltämättä testattu ja tallennettu. Pitäisi olla enemmän luottoa autoon ja varsinkin jarrutuspito parempi noihin keskihitaisiin tiukkoihin mutkiin.

        # stillirise 🙏🏾


      • hondakuski125 kirjoitti:

        Todettakoon tähän jatkumoksi, että mä olen tän itselleni ennätyspitkän formaatin vuoksi vähän pihalla missä mennään, kun pelin tulosten oma kapasiteetti tuli vastaan ja kisajärjestäjä excelöi noita tuloksia. Ja ilmeisesti keskeytyksestä ei tulekaan 30min pätkäaikaa vaan paras aika 10min. Mikä taas on mulle hyödyksi ilman muuta tässä tapauksessa.

        Ja oliko tuossa vielä erikseen joku Pro ja vähemmän Pro luokka, ja mä olen kirjoittanut lähinnä kokonaiskilpailun tilanteesta. 👀 Pro:na ei sentään pidetty eikä edes bro:na kuten espanjalaisten kesken.

        Torstaina oli shakedown, perjantaina noin 120km, suunnilleen sama eilen, mutta tänään kaikki 12 pätkää ovat lyhyempiä jolloin päivän ajot on noin 60km. Kärkikuskeilla on vielä joku powerstage-sääntö sarjapisteitä ajatellen, niin varsinkaan vikalla pätkällä mun on turha riehua yhtään mitään. 🙄 Mediumeilla olen ajanut, ja kieltämättä kärsinyt pito-ongelmista, mutta ne ovat olleet tasaisesti läsnä eikä renkaiden suorituskyky sinänsä ole romahtanut pahasti. Tänään pärjää softeilla, joiden mukaan auton setupitkin on kieltämättä testattu ja tallennettu. Pitäisi olla enemmän luottoa autoon ja varsinkin jarrutuspito parempi noihin keskihitaisiin tiukkoihin mutkiin.

        # stillirise 🙏🏾

        Lyhyesti sanottuna uskoisin eilisen perusteella nousseeni sijoituksissa, mutta valahtanut ajallisesti kärkeä taaksepäin.

        Eli rallin kulun mukaan liukuvat omat tavoitteet on osittaisesti jo plakkarissa 😂👌


      • hondakuski125 kirjoitti:

        Todettakoon tähän jatkumoksi, että mä olen tän itselleni ennätyspitkän formaatin vuoksi vähän pihalla missä mennään, kun pelin tulosten oma kapasiteetti tuli vastaan ja kisajärjestäjä excelöi noita tuloksia. Ja ilmeisesti keskeytyksestä ei tulekaan 30min pätkäaikaa vaan paras aika 10min. Mikä taas on mulle hyödyksi ilman muuta tässä tapauksessa.

        Ja oliko tuossa vielä erikseen joku Pro ja vähemmän Pro luokka, ja mä olen kirjoittanut lähinnä kokonaiskilpailun tilanteesta. 👀 Pro:na ei sentään pidetty eikä edes bro:na kuten espanjalaisten kesken.

        Torstaina oli shakedown, perjantaina noin 120km, suunnilleen sama eilen, mutta tänään kaikki 12 pätkää ovat lyhyempiä jolloin päivän ajot on noin 60km. Kärkikuskeilla on vielä joku powerstage-sääntö sarjapisteitä ajatellen, niin varsinkaan vikalla pätkällä mun on turha riehua yhtään mitään. 🙄 Mediumeilla olen ajanut, ja kieltämättä kärsinyt pito-ongelmista, mutta ne ovat olleet tasaisesti läsnä eikä renkaiden suorituskyky sinänsä ole romahtanut pahasti. Tänään pärjää softeilla, joiden mukaan auton setupitkin on kieltämättä testattu ja tallennettu. Pitäisi olla enemmän luottoa autoon ja varsinkin jarrutuspito parempi noihin keskihitaisiin tiukkoihin mutkiin.

        # stillirise 🙏🏾

        Ja taas jäi tuo plus merkki puuttumaan. Hieno palstauudistus kyllä 👏🏼
        Eli jos keskeyttää, niin omaksi ajaksi merkitään pätkän voittajan aika, ja siihen lisätään 10 minuuttia.


      • hondakuski125 kirjoitti:

        Todettakoon tähän jatkumoksi, että mä olen tän itselleni ennätyspitkän formaatin vuoksi vähän pihalla missä mennään, kun pelin tulosten oma kapasiteetti tuli vastaan ja kisajärjestäjä excelöi noita tuloksia. Ja ilmeisesti keskeytyksestä ei tulekaan 30min pätkäaikaa vaan paras aika 10min. Mikä taas on mulle hyödyksi ilman muuta tässä tapauksessa.

        Ja oliko tuossa vielä erikseen joku Pro ja vähemmän Pro luokka, ja mä olen kirjoittanut lähinnä kokonaiskilpailun tilanteesta. 👀 Pro:na ei sentään pidetty eikä edes bro:na kuten espanjalaisten kesken.

        Torstaina oli shakedown, perjantaina noin 120km, suunnilleen sama eilen, mutta tänään kaikki 12 pätkää ovat lyhyempiä jolloin päivän ajot on noin 60km. Kärkikuskeilla on vielä joku powerstage-sääntö sarjapisteitä ajatellen, niin varsinkaan vikalla pätkällä mun on turha riehua yhtään mitään. 🙄 Mediumeilla olen ajanut, ja kieltämättä kärsinyt pito-ongelmista, mutta ne ovat olleet tasaisesti läsnä eikä renkaiden suorituskyky sinänsä ole romahtanut pahasti. Tänään pärjää softeilla, joiden mukaan auton setupitkin on kieltämättä testattu ja tallennettu. Pitäisi olla enemmän luottoa autoon ja varsinkin jarrutuspito parempi noihin keskihitaisiin tiukkoihin mutkiin.

        # stillirise 🙏🏾

        Enkä tiedä kuinka hyvä idea tuo oli eilen prepata itseään kunnon maximum attackiin, sekä kuunnella musiikkia ja katsella videoita, jotka ei ainakaan yhtään rauhoittaneet tai tuoneet sellaista zen-fiilistä mitä kaipasin. 🙄 No, todennäköisesti olisin kärsinyt ne rengasrikot tavalla tai toisella muutenkin. Onnistuin kyllä kitkemään pahimman näyttämisenhalun pois, mutta kääntöpuolena luotin välillä vähän liikaakin omaan tekemiseen, tai oikeastaan joissain tilanteissa pääsi ikäänkuin unohtumaan nuo mediumit. Mutta hyvä sinänsä, ettei tapahtunut nopeassa paikassa ja tullut terminal damagea, ja autohan onkin melko lailla optimoitu pysymään näpeissä nopeilla osuuksilla ja loivissa pitkissä kaarteissa. Herkempi mä olen spinnaamaan nopeissa kaarteissa, ja aliohjaavalla autolla pystyn (yleensä) vääntämään serpentiinit suht hyvin läpi.

        Ajattelin tänään ennen kisaa pelata vaikkapa backgammonia, olen jo puuhastellut työjuttuja tänään kolmeenkin suuntaan (yksi ton rallin kautta!) jotka omalla tavallaan parantaa itseluottamusta, ja tuo rennomman fiiliksen jolloin yleensä myös suoriutuu paremmin. Itse asiassa nyt soi Kikka Spotifysta 😂


      • hondakuski125 kirjoitti:

        Enkä tiedä kuinka hyvä idea tuo oli eilen prepata itseään kunnon maximum attackiin, sekä kuunnella musiikkia ja katsella videoita, jotka ei ainakaan yhtään rauhoittaneet tai tuoneet sellaista zen-fiilistä mitä kaipasin. 🙄 No, todennäköisesti olisin kärsinyt ne rengasrikot tavalla tai toisella muutenkin. Onnistuin kyllä kitkemään pahimman näyttämisenhalun pois, mutta kääntöpuolena luotin välillä vähän liikaakin omaan tekemiseen, tai oikeastaan joissain tilanteissa pääsi ikäänkuin unohtumaan nuo mediumit. Mutta hyvä sinänsä, ettei tapahtunut nopeassa paikassa ja tullut terminal damagea, ja autohan onkin melko lailla optimoitu pysymään näpeissä nopeilla osuuksilla ja loivissa pitkissä kaarteissa. Herkempi mä olen spinnaamaan nopeissa kaarteissa, ja aliohjaavalla autolla pystyn (yleensä) vääntämään serpentiinit suht hyvin läpi.

        Ajattelin tänään ennen kisaa pelata vaikkapa backgammonia, olen jo puuhastellut työjuttuja tänään kolmeenkin suuntaan (yksi ton rallin kautta!) jotka omalla tavallaan parantaa itseluottamusta, ja tuo rennomman fiiliksen jolloin yleensä myös suoriutuu paremmin. Itse asiassa nyt soi Kikka Spotifysta 😂

        Olen nyt näköjään tähän päivään lähdettäessä tuossa WRC2-luokassa sijalla 27/47 ja kokonaiskisassa sijalla 41/64.

        Eli omassa luokassani osapuilleen puolivälin tienoilla, vaikka eroa onkin kärkeen suht paljon. Kunhan noi kuusi pätkää saa softeilla menemään ihan nätisti, niin tämä on mennyt mielestäni kaikkinensa ihan hyvin, ja tein vieläpä matalien kymppien kaupat jostain muovikaarista 😂👍

        Aikajanallani on ajantasaisempaa tietoa WRC2-luokan tilanteesta. Tietäjät tietää.


      • hondakuski125 kirjoitti:

        Olen nyt näköjään tähän päivään lähdettäessä tuossa WRC2-luokassa sijalla 27/47 ja kokonaiskisassa sijalla 41/64.

        Eli omassa luokassani osapuilleen puolivälin tienoilla, vaikka eroa onkin kärkeen suht paljon. Kunhan noi kuusi pätkää saa softeilla menemään ihan nätisti, niin tämä on mennyt mielestäni kaikkinensa ihan hyvin, ja tein vieläpä matalien kymppien kaupat jostain muovikaarista 😂👍

        Aikajanallani on ajantasaisempaa tietoa WRC2-luokan tilanteesta. Tietäjät tietää.

        Ralli on mun osalta maalissa ✅ Taisin sanoa, että pätkiä on 12 tänäänkin, mutta niitä olikin 8 eli mallia 4 plus 4 ja välissä huolto. Pätkät oli suht lyhyitä, mutta molemmissa viimeinen oli 14,5km. Omalta osaltani ne meni ihan hyvin, paitsi 3. pätkän (4,5km) 3. sektorissa auto ikäänkuin kiipesi kaiteelle toisella etupyörällä, ja kaide repi sen renkaan rikki. En vaihtanut, vaan lonksutin maaliin ja hävisin omaan normaaliaikaani verrattuna puolisen minuuttia, kun vaihto tien päällä olisi maksanut minuutin. Siirryttäessä pätkälle 4. peli vaihtoi automaattisesti ja ilman aikasakkoa uuden renkaan, ja jäi vielä toinen varalle, mutta sitä ei tarvinnut käyttää sentään.

        Huoltoparkissa kuitenkin oli tuon osuman myötä korjattavaa akselistoissa, syylärissä ja sitä kautta turbossa, moottorissakin yms. ja taisin saada niistä noin minuutin aikasakon. Vaihdelaatikkoa en korjannut, ja se kieltämättä tuntui vähän oudolta jälkipuoliskolla, eikä ihan kauheasti uskaltanut läpsytellä alaspäin vitoselta ykköselle 😂 Loput 4 pätkää meni sinänsä ihan hyvin, paitsi vikalla pätkällä kävi ihan omaan piikkiin menevä rengasrikko, ilman suurempaa vahinkoa kuin sen vaihtoa. Tuon 60km kokonaisrupeaman jäljiltä olin lopuksi kai viitisen minuuttia perässä sen hetkistä kärkipaikan pitäjää joka kuuluu pro-luokkaan eikä wrc2:siin. 🙄 Ainakin pääsin maaliin, sijoitun luokassani vähintään puolivälin tietämille, mutta monilla on vielä klo 20 asti aikaa mokailla, ja vasta sitten olen itsekin viisaampi miten tämä seikkailu päättyi osaltani 😁


      • Anonyymi
        hondakuski125 kirjoitti:

        Ralli on mun osalta maalissa ✅ Taisin sanoa, että pätkiä on 12 tänäänkin, mutta niitä olikin 8 eli mallia 4 plus 4 ja välissä huolto. Pätkät oli suht lyhyitä, mutta molemmissa viimeinen oli 14,5km. Omalta osaltani ne meni ihan hyvin, paitsi 3. pätkän (4,5km) 3. sektorissa auto ikäänkuin kiipesi kaiteelle toisella etupyörällä, ja kaide repi sen renkaan rikki. En vaihtanut, vaan lonksutin maaliin ja hävisin omaan normaaliaikaani verrattuna puolisen minuuttia, kun vaihto tien päällä olisi maksanut minuutin. Siirryttäessä pätkälle 4. peli vaihtoi automaattisesti ja ilman aikasakkoa uuden renkaan, ja jäi vielä toinen varalle, mutta sitä ei tarvinnut käyttää sentään.

        Huoltoparkissa kuitenkin oli tuon osuman myötä korjattavaa akselistoissa, syylärissä ja sitä kautta turbossa, moottorissakin yms. ja taisin saada niistä noin minuutin aikasakon. Vaihdelaatikkoa en korjannut, ja se kieltämättä tuntui vähän oudolta jälkipuoliskolla, eikä ihan kauheasti uskaltanut läpsytellä alaspäin vitoselta ykköselle 😂 Loput 4 pätkää meni sinänsä ihan hyvin, paitsi vikalla pätkällä kävi ihan omaan piikkiin menevä rengasrikko, ilman suurempaa vahinkoa kuin sen vaihtoa. Tuon 60km kokonaisrupeaman jäljiltä olin lopuksi kai viitisen minuuttia perässä sen hetkistä kärkipaikan pitäjää joka kuuluu pro-luokkaan eikä wrc2:siin. 🙄 Ainakin pääsin maaliin, sijoitun luokassani vähintään puolivälin tietämille, mutta monilla on vielä klo 20 asti aikaa mokailla, ja vasta sitten olen itsekin viisaampi miten tämä seikkailu päättyi osaltani 😁

        -92 Fiestalla mielikuvitusystävät kyydissä olisit pärjännyt paremmin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        -92 Fiestalla mielikuvitusystävät kyydissä olisit pärjännyt paremmin.

        Yritän parhaani mukaan välttää palstalla shaming languagea, henkilöhyökkäyksiä ja ad hominem -argumentaatiovirheitä, mutta tässä kohtaa on pakko todeta että aja ite paremmin ja tee sivussa jo toiset (!) kaupat ralli/jokkisjuttuihin liittyen 😁


      • En tunne tätä kyseistä kollegaani ollenkaan, enkä itse asiassa ole ihan kauheasti edes perehtynyt hänen poliittisiin teemoihinsa, joten hän ei liity tähän mitenkään.

        Se on ihan katsojasta kiinni, onko kartturina pelin luoma fiktiivinen brittikartturi "P. Mills" vaiko kaverini Uncle B. 😄


      • hondakuski125 kirjoitti:

        Ralli on mun osalta maalissa ✅ Taisin sanoa, että pätkiä on 12 tänäänkin, mutta niitä olikin 8 eli mallia 4 plus 4 ja välissä huolto. Pätkät oli suht lyhyitä, mutta molemmissa viimeinen oli 14,5km. Omalta osaltani ne meni ihan hyvin, paitsi 3. pätkän (4,5km) 3. sektorissa auto ikäänkuin kiipesi kaiteelle toisella etupyörällä, ja kaide repi sen renkaan rikki. En vaihtanut, vaan lonksutin maaliin ja hävisin omaan normaaliaikaani verrattuna puolisen minuuttia, kun vaihto tien päällä olisi maksanut minuutin. Siirryttäessä pätkälle 4. peli vaihtoi automaattisesti ja ilman aikasakkoa uuden renkaan, ja jäi vielä toinen varalle, mutta sitä ei tarvinnut käyttää sentään.

        Huoltoparkissa kuitenkin oli tuon osuman myötä korjattavaa akselistoissa, syylärissä ja sitä kautta turbossa, moottorissakin yms. ja taisin saada niistä noin minuutin aikasakon. Vaihdelaatikkoa en korjannut, ja se kieltämättä tuntui vähän oudolta jälkipuoliskolla, eikä ihan kauheasti uskaltanut läpsytellä alaspäin vitoselta ykköselle 😂 Loput 4 pätkää meni sinänsä ihan hyvin, paitsi vikalla pätkällä kävi ihan omaan piikkiin menevä rengasrikko, ilman suurempaa vahinkoa kuin sen vaihtoa. Tuon 60km kokonaisrupeaman jäljiltä olin lopuksi kai viitisen minuuttia perässä sen hetkistä kärkipaikan pitäjää joka kuuluu pro-luokkaan eikä wrc2:siin. 🙄 Ainakin pääsin maaliin, sijoitun luokassani vähintään puolivälin tietämille, mutta monilla on vielä klo 20 asti aikaa mokailla, ja vasta sitten olen itsekin viisaampi miten tämä seikkailu päättyi osaltani 😁

        Uteliaimmat varmaan jo tietääkin, ja loppuja ei kiinnosta, mutta kerrottakoon että olin tässä nelipäiväisessä, liki 300km asfalttirallissa lopulta sijalla 25/47 WRC2-luokassa ja sijalla 25/28 luokan maaliin päässeistä. Kokonaiskisassa pro:t huomioiden, olin sijalla 31/64. Tuntuu, että varsinkin noita pro-kuskeja keskeytti paljon, tai mokailivat päätöspäivänä vähän kuten ounastelinkin. 😅 Tokana varsinaisena kisapäivänä tuo omakin iso ero eteenpäin syntyi noiden pätkäkeskeytysten ja tripla-puncturen takia kun autossa saa olla ne 2 varapyörää mukana.

        Silti ei tämä mun Latifi-tyylinen seikkailu tuloksineen ollut sinänsä ykkösprioriteetti, vaan verkostoituminen. Missä onnistuinkin pelipiirien tasolla, sekä ihan mentäessä oikeisiin (halpoihin) kilpa-autoihin. En mä rookie-kuskina tässä kisassa menettänyt kasvojani ollenkaan pahasti, sen mä olen hoitanut ranskalaisten kesken 😁

        Mutta jos lähdetään niinkin syvälle, että sain yhden peltoautoistani aika tarkalleen 16 vuotta sitten näihin aikoihin, aikani sillä ajelin pellolla, metsäteillä yms. kunnes päätyi lopulta yhdeksi alkupääomaksi. Myöhemmin oli itsellä samaan mallisarjaan perustunut, hitusen modernimpi käyttöauto, ja tilasin siihen aikoinaan sen valmistusmaasta muoviset lokasuojankaaret joka nurkkaan. Myin auton 2013 mutta siitä asti nuo kaaret ovat pyörineet varastossa, kunnes ei enää 😁
        Pakko sanoa, että kun ajelin tänään lähettämään niitä, ja menomatkalla radiosta tuli Basic Elementiä yms. joka raikasi kyseisessä peltoautossakin monesti, niin mulla oli oikeasti tyytyväinen, jopa euforinen fiilis, vaikka "pikkusummista" kyse olikin. Mutta niinku symbolisesti, että mihin (ja miten!) on tultu vuodesta 2006 kyseisen mallisarjan asiantuntijana 😃 Toiset kaupat on vielä avoinna, mutta pelkkä yhteydenotto on jo kotiinpäin sekin, ja nimi muistissa jokkiskuskilla.

        En mä tietenkään jokaikistä pientä sprintticuppia samalla näkyvyydellä vedä, mutta tämä Suomen mittakaavassa kohtuu virallinen e-rally oli mielestäni seurannan arvoista palstalla, ja tilannepäivityksineen somen puolella mainoslinkkeineen 😃


    • Anonyymi

      Vietän laatuaikaa vaimoni kanssa kotona.

    • Anonyymi

      Voi voi, kuule nyt on lauantai puolipäivässä jo, ja mä pääsin taas yllättäin töihin, varahenkilöksi! Puuttuva henkilökunnan jäsen ei ollut saapunut töihin, eikä vastaa myöskään puheluun... tuli mieleen ett jospa on jäänyt vaikka baariin.

      Mulla pullataikina nousemassa, teen Bostonkakkuja, sokeri/kaneli omenasose, sekä luumusoseella täytettyjä muutaman, koska löysin luumusosepurkkeja 2kpl kylmiöstä, ja ne menee vanhaksi tämän kuun lopussa.
      Menevät nyt käyttöön, turha niiden käyttöön ottoa on enää pidentää.

      Maanantaina muuten syynään koko kylmävaraston läpi, varmuuden vuoksi. Taitaa olla niin ettei sitä toiset tee säännöllisesti, silloin vastaan saattaa tulla poisheitettävää turhan usein. Mulle se merkitsee tappiota, toisille ehkä pelkkää uuden tavaran tilausta!
      Hitto ett olen "hyvällä tuulella", piti olla VP, ja täällä sitä taas kökötetään.
      trollikka

      • Bostonkakkua tekevä ihminen on hyvä ihminen! 🤤 Lempivehnänen mehevien korvapuustien ohella.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      106
      1570
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      160
      1062
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      1039
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      153
      829
    5. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      82
      742
    6. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      54
      699
    7. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      640
    8. Ei kannata lähteä sotaan jos ei omaa edes alkeellisia taitoja.

      Sodastahan tässä ei varsinaisesti ole edes kyse, vaan naisten ja lasten suojelusta ja oikeuden toteutumisesta, tavalla t
      Ikävä
      118
      636
    9. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      34
      634
    10. Ihan yleisesti

      Mitä kautta sun pöksyihin pääsee? Pitääkö luvata kuut taivaalta vai riittääkö jokin muu arkisempi asia?
      Ikävä
      42
      605
    Aihe