Nainen onnistuiskos

Anonyymi-ap

Aamupalat syötyänne mies sanois tekisi mieli lautasellinen vispipuuroo niin teetkö itse eli puolukkaa löytyy pakastimestasi vai käytkö yhtäkkiä kaupassa ostamassa valmista vispipuuroo

102

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En tee kumpakaan. Pakasteesta löytyy puolukkaa ja osaan kyllä, mutta en tee. En myöskään lähde kauppaan. Lähikauppaan on 200 metriä matkaa, joten hakekoon mies sieltä. Jos haluaa maitoa vispipuuroonsa, niin tuokoon myös sen. Maitoa kun ei kaapissa ole.

      • Anonyymi

        ja ihan vaan siitä pikaisesti valmistuvasta vispipuurosta haaveilevalla ilmeisen keittotaidottomalle miehelle tiedoksi, että vispipuuro ei vatkaudu lämpimänä. Minulla ei ole kotonani mitään elintarviketehdastason pikakylmennysvälineitä, vaan se keitetty puuro joutuu viilenemään ihan itsekseen ja se ei tapahdu hetkessä edes pihalle laitettuna. Eli nopeammin mies joka tapauksessa nostaa pikku peppunsa ylös ja harrastaa reippailua lähikauppaan ja takaisin (tai ehkä ei ole tarvetta tulla takaisin).


      • Anonyymi

        Niin voihan se olla aika työläs tehdä joo helpommalla pääsee kun hakee 2 tai 4 rasiaa valmista teille eli kummallekkin yks tai kaks rasiaa ja kai teillä siitä eteen päin on aina kaapissa litra maitoo jo kahvinkin kanssa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin voihan se olla aika työläs tehdä joo helpommalla pääsee kun hakee 2 tai 4 rasiaa valmista teille eli kummallekkin yks tai kaks rasiaa ja kai teillä siitä eteen päin on aina kaapissa litra maitoo jo kahvinkin kanssa

        Minä en tarvitse. Hakekoon mies itselleen. En myöskään käytä maitoa kahvissa. Se maistuu kamalalta. Maito ylipäänsä on pahaa. Mies tietenkin saa hankkia itselleen maitoa, ei se mua haittaa. Tosin vinkuva mies on melkoinen turn off.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja ihan vaan siitä pikaisesti valmistuvasta vispipuurosta haaveilevalla ilmeisen keittotaidottomalle miehelle tiedoksi, että vispipuuro ei vatkaudu lämpimänä. Minulla ei ole kotonani mitään elintarviketehdastason pikakylmennysvälineitä, vaan se keitetty puuro joutuu viilenemään ihan itsekseen ja se ei tapahdu hetkessä edes pihalle laitettuna. Eli nopeammin mies joka tapauksessa nostaa pikku peppunsa ylös ja harrastaa reippailua lähikauppaan ja takaisin (tai ehkä ei ole tarvetta tulla takaisin).

        Joo ei hajuakaan miten tehdään luulin et puolukat kulhoon ja sokeri ja vispikoneella visvataan niin kauan et on vaahtomaista no joo kyl kaupasta ostetulla pääsee helpommalla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en tarvitse. Hakekoon mies itselleen. En myöskään käytä maitoa kahvissa. Se maistuu kamalalta. Maito ylipäänsä on pahaa. Mies tietenkin saa hankkia itselleen maitoa, ei se mua haittaa. Tosin vinkuva mies on melkoinen turn off.

        Etkö tykkää vispipuurosta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö tykkää vispipuurosta

        Se kaupan versio en minusta ole kaksista. Ei paistu puolukalta, liikaa sokeria. Että jos siitä tykkää, niin parempi sitten pitäytyä siinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö tykkää vispipuurosta

        P.S. Ulkona sataa kuin saavista kaataen, mutta voin lainata sateenvarjoa. Autoa en lainaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se kaupan versio en minusta ole kaksista. Ei paistu puolukalta, liikaa sokeria. Että jos siitä tykkää, niin parempi sitten pitäytyä siinä.

        Mut kyl se kaupankin kelpaa ja alas menee tietysti ei voita itse tehtyä mut pääsee helpommalla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mut kyl se kaupankin kelpaa ja alas menee tietysti ei voita itse tehtyä mut pääsee helpommalla

        Niin ... itse olen nykyään karsinut syömisitäni pois kaiken sellaisen "kyllä se kelpaa ja kyllä sen alas saa". Kaikki sellainen on musta ihan turhaa syömistä ja rahanhukkaa. Syön nykyään vain sellaisia juttuja, joista ihan aidosti pidän ja syön sitten vaikka vähemmän, jos sattuu olemaan hinnasta kiinni. Esimerkiksi kaikki sellaiset karkit ja pullat ja muut sokerisössöt, jotka eivät ihan oikeasti maistu miltään muulta kuin sokerilta ja ehkä esanssilta, ovat pudonneet kokonaan pois. Jo kaupassa iskee jokin mieliteko, niin pysähdyn hetkeksi miettimään, että miltäs tuo nyt oikeasti maistuikaan ja haluako mä ihan oikeasti syödä sitä. Valtaosin lopputulos on, että ei mun ihan aidosti tee mieli sitä. Kunhan nyt vaan mättäisin suuhuni ja "kyllä sen alas saisi", mutta sen suurempaa iloa tai nautintoa se ei oikeasti anna. Jää sitten ostamatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        P.S. Ulkona sataa kuin saavista kaataen, mutta voin lainata sateenvarjoa. Autoa en lainaa.

        Tämä oli hyvä sai nauramaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ... itse olen nykyään karsinut syömisitäni pois kaiken sellaisen "kyllä se kelpaa ja kyllä sen alas saa". Kaikki sellainen on musta ihan turhaa syömistä ja rahanhukkaa. Syön nykyään vain sellaisia juttuja, joista ihan aidosti pidän ja syön sitten vaikka vähemmän, jos sattuu olemaan hinnasta kiinni. Esimerkiksi kaikki sellaiset karkit ja pullat ja muut sokerisössöt, jotka eivät ihan oikeasti maistu miltään muulta kuin sokerilta ja ehkä esanssilta, ovat pudonneet kokonaan pois. Jo kaupassa iskee jokin mieliteko, niin pysähdyn hetkeksi miettimään, että miltäs tuo nyt oikeasti maistuikaan ja haluako mä ihan oikeasti syödä sitä. Valtaosin lopputulos on, että ei mun ihan aidosti tee mieli sitä. Kunhan nyt vaan mättäisin suuhuni ja "kyllä sen alas saisi", mutta sen suurempaa iloa tai nautintoa se ei oikeasti anna. Jää sitten ostamatta.

        Mut kyllä sinunkin olis hyvä joskus herkutella ja nauttia niin ihminen tarvii suolaista ja makeaa itse taas haluaisin aidosta sokerista ja jauhoista tehtyä en tekoaineista tehtyjä maistuvat tekoaineelle ja maku sen mukainen eikä tekoaineet terveellisiä ole mut tehtaalle se on ilmaista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ... itse olen nykyään karsinut syömisitäni pois kaiken sellaisen "kyllä se kelpaa ja kyllä sen alas saa". Kaikki sellainen on musta ihan turhaa syömistä ja rahanhukkaa. Syön nykyään vain sellaisia juttuja, joista ihan aidosti pidän ja syön sitten vaikka vähemmän, jos sattuu olemaan hinnasta kiinni. Esimerkiksi kaikki sellaiset karkit ja pullat ja muut sokerisössöt, jotka eivät ihan oikeasti maistu miltään muulta kuin sokerilta ja ehkä esanssilta, ovat pudonneet kokonaan pois. Jo kaupassa iskee jokin mieliteko, niin pysähdyn hetkeksi miettimään, että miltäs tuo nyt oikeasti maistuikaan ja haluako mä ihan oikeasti syödä sitä. Valtaosin lopputulos on, että ei mun ihan aidosti tee mieli sitä. Kunhan nyt vaan mättäisin suuhuni ja "kyllä sen alas saisi", mutta sen suurempaa iloa tai nautintoa se ei oikeasti anna. Jää sitten ostamatta.

        Eli kun sinulla olis oma mies niin kyllä se haluaa ostaa sinulle jotain hyvää ja saat ostaa itsellesi hyvää eli haluaa että nautit esim suklaasta wiinereistä karkeista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli kun sinulla olis oma mies niin kyllä se haluaa ostaa sinulle jotain hyvää ja saat ostaa itsellesi hyvää eli haluaa että nautit esim suklaasta wiinereistä karkeista

        Kenenkän ei ole pakko ostaa tai syödä mitään vain siksi, että toinen kaipaa makea. Mä saan syödä kahvini kera vaikka voileivän, vaikka toinen söisi viinerin. Noin ainakin sellaisen miehen kanssa, joka olisi huolimisen arvoinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mut kyllä sinunkin olis hyvä joskus herkutella ja nauttia niin ihminen tarvii suolaista ja makeaa itse taas haluaisin aidosta sokerista ja jauhoista tehtyä en tekoaineista tehtyjä maistuvat tekoaineelle ja maku sen mukainen eikä tekoaineet terveellisiä ole mut tehtaalle se on ilmaista

        Minä saan ihan itse päättää mikä on minusta herkullista. Kukaan toinen ei sitä määritä mikä maistuu minun mielestäni hyvältä ja mitä tykkään syödä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kenenkän ei ole pakko ostaa tai syödä mitään vain siksi, että toinen kaipaa makea. Mä saan syödä kahvini kera vaikka voileivän, vaikka toinen söisi viinerin. Noin ainakin sellaisen miehen kanssa, joka olisi huolimisen arvoinen.

        No kuule saat syödä sitä mistä tykkäät mut on aika ikävä syödä esim viineriä yksin ja sinä söisit leipää eli viinereitä ostetaan kaksi no se on eri asia jos et syö viineriäsi vaan annat sen miehellesi mut kummallekkin ostetaan tai jos yksi viineri niin joko puoliksi tai saisit sen tai ostaa sinulle esim tupla suklaa patukan tms mut ajan saatossa mies oppii tuntemaan sinut no sitten teette yhdessä ostokset eli miehelle viineri ja sämpylää kinkkuu juustoo ym ja sinulle eri keittimestä kahvi näkkileipää kalkkunaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kuule saat syödä sitä mistä tykkäät mut on aika ikävä syödä esim viineriä yksin ja sinä söisit leipää eli viinereitä ostetaan kaksi no se on eri asia jos et syö viineriäsi vaan annat sen miehellesi mut kummallekkin ostetaan tai jos yksi viineri niin joko puoliksi tai saisit sen tai ostaa sinulle esim tupla suklaa patukan tms mut ajan saatossa mies oppii tuntemaan sinut no sitten teette yhdessä ostokset eli miehelle viineri ja sämpylää kinkkuu juustoo ym ja sinulle eri keittimestä kahvi näkkileipää kalkkunaa

        Ikävä syödä viineriä yksin? No voi voi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kuule saat syödä sitä mistä tykkäät mut on aika ikävä syödä esim viineriä yksin ja sinä söisit leipää eli viinereitä ostetaan kaksi no se on eri asia jos et syö viineriäsi vaan annat sen miehellesi mut kummallekkin ostetaan tai jos yksi viineri niin joko puoliksi tai saisit sen tai ostaa sinulle esim tupla suklaa patukan tms mut ajan saatossa mies oppii tuntemaan sinut no sitten teette yhdessä ostokset eli miehelle viineri ja sämpylää kinkkuu juustoo ym ja sinulle eri keittimestä kahvi näkkileipää kalkkunaa

        Ei se minun vikani ole, jos asia sinua jotenkin häiritsee. Ehkä sun kannattaa pohtia miksi asia häiritsee sinua. Koetko jotenkin huono omaatuntoa sen viinerisi ääressä, jollei toinenkin syö samanlaista? Oikesti tuo sun pakkotyrkyttämisesi on suorastaan pakkomielteistä. jos minusta suolainen piirakka on tuhannesti paremman makuinen kuin viineri niin minä syön silloin sitä piirakkaa. Jos minusta kotimainen omena on monin verran paremman makuinen kuin se sun suklaapatukkasia, niin minä en sitä suklaata silloin syö. Olisit tyytyväinen. Jääpähän sulle enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se minun vikani ole, jos asia sinua jotenkin häiritsee. Ehkä sun kannattaa pohtia miksi asia häiritsee sinua. Koetko jotenkin huono omaatuntoa sen viinerisi ääressä, jollei toinenkin syö samanlaista? Oikesti tuo sun pakkotyrkyttämisesi on suorastaan pakkomielteistä. jos minusta suolainen piirakka on tuhannesti paremman makuinen kuin viineri niin minä syön silloin sitä piirakkaa. Jos minusta kotimainen omena on monin verran paremman makuinen kuin se sun suklaapatukkasia, niin minä en sitä suklaata silloin syö. Olisit tyytyväinen. Jääpähän sulle enemmän.

        No ehkä se on niin että tapailu kerroilla näkee toisen ruuan maun ym niin jos eri niin tapailut loppuu ja erikoinen saa jäädä erikoisruokineen ja itse etsii sellaisen jolla noin suurin piirtein sama maku ja toinen etsii erikoisruoka miestä tai naista niin sitten on kaks erikoisruoka tyyppiä yhdessä ja silti syövät eri ruokia kuin toinen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ehkä se on niin että tapailu kerroilla näkee toisen ruuan maun ym niin jos eri niin tapailut loppuu ja erikoinen saa jäädä erikoisruokineen ja itse etsii sellaisen jolla noin suurin piirtein sama maku ja toinen etsii erikoisruoka miestä tai naista niin sitten on kaks erikoisruoka tyyppiä yhdessä ja silti syövät eri ruokia kuin toinen

        Tietysti sä saat vapaasti etsi seuraa, joka syö vain täsmälleen sitä mitä sinäkin. Itse en ole noin rajoittunut ja pakkomielteinen, eikä minulla ole tuollaista kontrollointitarvetta kuin sinulla. Minun puolestani toinen saa syödä mistä itse tykkää. Tässä taloudessa lapsenkaan ei ole pakko syödä juuri tasan mitä äiti syö. Lapsen tosin on pakko maistaa kaikkea, mutta sen enempää ei ole pakko syödä. Aikuista ihmistä en vaatisi edes maistamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietysti sä saat vapaasti etsi seuraa, joka syö vain täsmälleen sitä mitä sinäkin. Itse en ole noin rajoittunut ja pakkomielteinen, eikä minulla ole tuollaista kontrollointitarvetta kuin sinulla. Minun puolestani toinen saa syödä mistä itse tykkää. Tässä taloudessa lapsenkaan ei ole pakko syödä juuri tasan mitä äiti syö. Lapsen tosin on pakko maistaa kaikkea, mutta sen enempää ei ole pakko syödä. Aikuista ihmistä en vaatisi edes maistamaan.

        Se on eri asia vauvat syö vauvojen ruokaa mut kun syö normiruokaa niin syö sitä mitä muutkin syö eli jos pöydässä on keitettyjä perunoita ja jauhelihakastiketta niin kaikki syö samaa ja jos syödään pitsaa niin kaikki syö pitsaa jos syödään hamburilaisia niin kaikki syö hamburilaisia ei siitä muuten mitään tule eli kaikki söis eri ruokia ei kukaan sellaisia pystyis kokkailemaan vaan kaikki syö samaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on eri asia vauvat syö vauvojen ruokaa mut kun syö normiruokaa niin syö sitä mitä muutkin syö eli jos pöydässä on keitettyjä perunoita ja jauhelihakastiketta niin kaikki syö samaa ja jos syödään pitsaa niin kaikki syö pitsaa jos syödään hamburilaisia niin kaikki syö hamburilaisia ei siitä muuten mitään tule eli kaikki söis eri ruokia ei kukaan sellaisia pystyis kokkailemaan vaan kaikki syö samaa

        En tainnut sanoa sanaakaan vauvasta. Vauvasta on jo kauan aikaa. Ja juu, sulla on toi tarve pakottaa ja kontrolloida. Kuulut niihin, jotka istuttaisivat lasta loppupäivän pöydässä tai jopa pakkosyöttäisivät ja aiheuttaisivat traumoja loppuiäksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tainnut sanoa sanaakaan vauvasta. Vauvasta on jo kauan aikaa. Ja juu, sulla on toi tarve pakottaa ja kontrolloida. Kuulut niihin, jotka istuttaisivat lasta loppupäivän pöydässä tai jopa pakkosyöttäisivät ja aiheuttaisivat traumoja loppuiäksi.

        Minun taloudessani ei ole pakko kuin maistaa. Jos tiedän jo etukäteen, että ruoka tulee olemaan kiistanalaista, niin aina on myös vaihtoehto. Vaan siltikin, kaikkea maistetaan. Lapsenihan saa siis aina ja kaikkialla jopa kehuja siitä, että hän kyllä maistaa kaikkea ja on hyvin ennakkoluuloton ruokien suhteen. Pakottamalla olisi tullut täysin päinvastaista tulosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun taloudessani ei ole pakko kuin maistaa. Jos tiedän jo etukäteen, että ruoka tulee olemaan kiistanalaista, niin aina on myös vaihtoehto. Vaan siltikin, kaikkea maistetaan. Lapsenihan saa siis aina ja kaikkialla jopa kehuja siitä, että hän kyllä maistaa kaikkea ja on hyvin ennakkoluuloton ruokien suhteen. Pakottamalla olisi tullut täysin päinvastaista tulosta.

        Taitaa tulla ongelma lapsi miten pärjää koulussa kun maanantaina olis perunaa ja nakkikastiketta ti muusia ja kalaa ke riisiä ja kanaa niin siellä muut syö mut lapsesi en syö en pidä mistään muut lapset sanoo koitas syödä nyt varmasti kotonakin joudut syömään ei tarvi äiti tekee kaikille erikoisia eri ruokia muut lapset ompas ihme äiti outo äiti ja lapsesi kyl hänkin haluis syödä samaa kuin muutkin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa tulla ongelma lapsi miten pärjää koulussa kun maanantaina olis perunaa ja nakkikastiketta ti muusia ja kalaa ke riisiä ja kanaa niin siellä muut syö mut lapsesi en syö en pidä mistään muut lapset sanoo koitas syödä nyt varmasti kotonakin joudut syömään ei tarvi äiti tekee kaikille erikoisia eri ruokia muut lapset ompas ihme äiti outo äiti ja lapsesi kyl hänkin haluis syödä samaa kuin muutkin

        Nimenomaan ei ole ongelmalapsi koulussa. Hänhän on jo aikaa ollut koululainen. Kuten sanottu, niin maistaa kaikkea. Nirsompia ne muut lapset pääosin ovat. omaani kun oikein kehutaan siitä, että hän ei ole lainkaan ennakkoluuloinen ruokien suhteen. Sinä itsehän et ole lähellekään sama sorttia, vaan arvostelet milloin mitäkin "erikoiseksi ruoaksi" , kuten tuosta viestistävi näkee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tainnut sanoa sanaakaan vauvasta. Vauvasta on jo kauan aikaa. Ja juu, sulla on toi tarve pakottaa ja kontrolloida. Kuulut niihin, jotka istuttaisivat lasta loppupäivän pöydässä tai jopa pakkosyöttäisivät ja aiheuttaisivat traumoja loppuiäksi.

        Ja joo kaikki syö samaa lapset ei määrää vaan syödään lautanen tyhjäksi ja jos jää vähän niin sopii äidin kanssa siitä ja syödä täytyy et kasvaa ja on terve


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja joo kaikki syö samaa lapset ei määrää vaan syödään lautanen tyhjäksi ja jos jää vähän niin sopii äidin kanssa siitä ja syödä täytyy et kasvaa ja on terve

        Jep, eli ihminen joka ei saisi koskaan kasvatettua ruokiin ennakkoluulottomasti kasvatettua lasta, vaan hyvin rajoittuneen ja kaikkea uutta pelkäävä yksilön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja joo kaikki syö samaa lapset ei määrää vaan syödään lautanen tyhjäksi ja jos jää vähän niin sopii äidin kanssa siitä ja syödä täytyy et kasvaa ja on terve

        Sokepullalla ja rasva- ja suolamätöllähän sitä tosiaan kasvatetaan "terveitä" lapsia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun taloudessani ei ole pakko kuin maistaa. Jos tiedän jo etukäteen, että ruoka tulee olemaan kiistanalaista, niin aina on myös vaihtoehto. Vaan siltikin, kaikkea maistetaan. Lapsenihan saa siis aina ja kaikkialla jopa kehuja siitä, että hän kyllä maistaa kaikkea ja on hyvin ennakkoluuloton ruokien suhteen. Pakottamalla olisi tullut täysin päinvastaista tulosta.

        Ja ei yhden ruuan tehdään ei kahta tai kymmeniä ja jokaisesta maistaa pikkulusikallisen ja loput roskiin ei vaan yksi ruoka lautanen täyteen ja lisää ei oo pakko ottaa mut saa ottaa jos haluaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja ei yhden ruuan tehdään ei kahta tai kymmeniä ja jokaisesta maistaa pikkulusikallisen ja loput roskiin ei vaan yksi ruoka lautanen täyteen ja lisää ei oo pakko ottaa mut saa ottaa jos haluaa

        Kuka käskee olla tuossakaan asiassa idiootti? Tai no joo, sun kyseessä ollessasi kysymys on pikemmin retorinen. Ethän sä tietenkään asialle mitään mahda.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja ei yhden ruuan tehdään ei kahta tai kymmeniä ja jokaisesta maistaa pikkulusikallisen ja loput roskiin ei vaan yksi ruoka lautanen täyteen ja lisää ei oo pakko ottaa mut saa ottaa jos haluaa

        Jä kyllä, jos ruoka on jo etukäteen kiistanalainen ja tiedän sen, niin teen kaksi ruokaa. Jos toinen olisi vaikkapa allerginenkin, niin tekisin kaksi ei ruokaa. En mä omaa mieltymystäni muuta siksi, että joku ei halua tai pysty sitä syömään. Vaan jos ei ole allergiasta kyse, niin silloin sitä kiistanalaistakin ruokaa on maistettu, jokikinen kerta, kun sitä on tehty. Sitten lopun on voinut syödä sitä, josta tiedän että pitää, Meillä ei ole koskaan tarvinut kenenkään pelätä mun "outoja ruokiani" että nyt tuotakin on sitten pakko syödä. Ei ole pakko ja vaihtoehto on aina olemassa. Vielä ei ole koskaan törmätty sellaiseen ruokaan, etteikö se useamman kerran vähän maistamalla ole alkanut maistua ilman vaihtoehtoakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka käskee olla tuossakaan asiassa idiootti? Tai no joo, sun kyseessä ollessasi kysymys on pikemmin retorinen. Ethän sä tietenkään asialle mitään mahda.

        Noin se asia on yks ruoka tehdään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin se asia on yks ruoka tehdään

        Terveiden ihmisten parissa ei ole. Nimenomaan on normaalia, että maistaa pitää, mutta pakko ei ole sen enempää syödä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sokepullalla ja rasva- ja suolamätöllähän sitä tosiaan kasvatetaan "terveitä" lapsia.

        Aivan sama mut nyt syödään perunaa ja kastiketta ja juomaksi maitoo ja lautanen tyhjäksi lapsi on sen tehnyt ja kysyy saako lisää mut taitaa äiti itse olla ongelma no lapsikin oppii et äiti syö lautasen tyhjäksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan sama mut nyt syödään perunaa ja kastiketta ja juomaksi maitoo ja lautanen tyhjäksi lapsi on sen tehnyt ja kysyy saako lisää mut taitaa äiti itse olla ongelma no lapsikin oppii et äiti syö lautasen tyhjäksi

        Juu ei. Tuo lautasen tyhjäksi pakottamisen systeemi on niin aataminaikaista ja asiatonta touhua, että hyi hitto. Sillä keinoin sitä saadan juuri ruokaongelmia aikaiseksi. Tuosta johtuu mm. suomalaisten aina vaan kasvava lihavuusongelma, että se annos on PAKKO, vaikka nälkä olisi jo poissa. Vain jos lapsi on ITSE sen liian ison annoksensa kasannut niin voi ruoan jättämisestä marmattaa..Silloinkin mielummin sanoo ETUKÄTEEN, että aitko tuon kaiken jaksaa ja ota mielummin vähemmän ja hae lisää, jos on vielä nälkä. Lapsi tietää vielä pääosin ihan vaistomaisesti koska on syönyt tarpeeksi. Sitä ei aikuisen kuulu mennä sotkemaan pakolla tuputtamalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu ei. Tuo lautasen tyhjäksi pakottamisen systeemi on niin aataminaikaista ja asiatonta touhua, että hyi hitto. Sillä keinoin sitä saadan juuri ruokaongelmia aikaiseksi. Tuosta johtuu mm. suomalaisten aina vaan kasvava lihavuusongelma, että se annos on PAKKO, vaikka nälkä olisi jo poissa. Vain jos lapsi on ITSE sen liian ison annoksensa kasannut niin voi ruoan jättämisestä marmattaa..Silloinkin mielummin sanoo ETUKÄTEEN, että aitko tuon kaiken jaksaa ja ota mielummin vähemmän ja hae lisää, jos on vielä nälkä. Lapsi tietää vielä pääosin ihan vaistomaisesti koska on syönyt tarpeeksi. Sitä ei aikuisen kuulu mennä sotkemaan pakolla tuputtamalla.

        Jep, just noinhan se menee. Tolla lautanen pitää syödä tyhjäksi metodilla saadaan aikaiseksi lihavia aikuisia. Ei, lautasta ei ole pakko syödä tyhjäksi. Syömisen saa lopettaa, kun ei ole enää nälkä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep, just noinhan se menee. Tolla lautanen pitää syödä tyhjäksi metodilla saadaan aikaiseksi lihavia aikuisia. Ei, lautasta ei ole pakko syödä tyhjäksi. Syömisen saa lopettaa, kun ei ole enää nälkä.

        Ei kyllä se on joku muu kuin lihottaa kuten teollisesti tehdyt ruuat ja lisä ja tekoaineet no lapsi saa äitinsä kanssa sopia miten paljon syödään mut pakko olis puuttua jos joka päivä nirpitään eikä syödä eli välipalat karkit pitsat kebabit pois ei ennen kuin syödään kunnon ruokaa kunnolla ja lautanen tyhjäksi mut jos syö normaalisti niin äitinsä kanssa sopivat miten paljon tai vähän syö mut yhtä samaa ruokaa syö kaikki


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu ei. Tuo lautasen tyhjäksi pakottamisen systeemi on niin aataminaikaista ja asiatonta touhua, että hyi hitto. Sillä keinoin sitä saadan juuri ruokaongelmia aikaiseksi. Tuosta johtuu mm. suomalaisten aina vaan kasvava lihavuusongelma, että se annos on PAKKO, vaikka nälkä olisi jo poissa. Vain jos lapsi on ITSE sen liian ison annoksensa kasannut niin voi ruoan jättämisestä marmattaa..Silloinkin mielummin sanoo ETUKÄTEEN, että aitko tuon kaiken jaksaa ja ota mielummin vähemmän ja hae lisää, jos on vielä nälkä. Lapsi tietää vielä pääosin ihan vaistomaisesti koska on syönyt tarpeeksi. Sitä ei aikuisen kuulu mennä sotkemaan pakolla tuputtamalla.

        Ei lapset tiedä sitä varten on aikuiset eli isä ja äiti jotka huolehtii et lapsi saa ruokaa ja riittävästi ja lapset ei kotona määrää vaan siellä määrää isä ja äiti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kyllä se on joku muu kuin lihottaa kuten teollisesti tehdyt ruuat ja lisä ja tekoaineet no lapsi saa äitinsä kanssa sopia miten paljon syödään mut pakko olis puuttua jos joka päivä nirpitään eikä syödä eli välipalat karkit pitsat kebabit pois ei ennen kuin syödään kunnon ruokaa kunnolla ja lautanen tyhjäksi mut jos syö normaalisti niin äitinsä kanssa sopivat miten paljon tai vähän syö mut yhtä samaa ruokaa syö kaikki

        Kyllä se on juuri tuo mainitsemani mikä lihottaa. Kun ei ole pakotettu liian isoihin annoksiin, eikä mielessä nakuta se "pakko syödä kaikki" niin ihminen osaa lopettaa kun nälkä on poissa. Tutkittu juttu tämäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kyllä se on joku muu kuin lihottaa kuten teollisesti tehdyt ruuat ja lisä ja tekoaineet no lapsi saa äitinsä kanssa sopia miten paljon syödään mut pakko olis puuttua jos joka päivä nirpitään eikä syödä eli välipalat karkit pitsat kebabit pois ei ennen kuin syödään kunnon ruokaa kunnolla ja lautanen tyhjäksi mut jos syö normaalisti niin äitinsä kanssa sopivat miten paljon tai vähän syö mut yhtä samaa ruokaa syö kaikki

        Meillä ei ole ikinä syöty aterioiden välissä. Karkkia saa vain ruoan jälkeen ns. jälkkäriksi jne. Pitsakin on kunnon ruokaa ja niin on kebappikin, varsinkin kun itse tekee. Niitäkin syödään meillä ruoka-aikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä ei ole ikinä syöty aterioiden välissä. Karkkia saa vain ruoan jälkeen ns. jälkkäriksi jne. Pitsakin on kunnon ruokaa ja niin on kebappikin, varsinkin kun itse tekee. Niitäkin syödään meillä ruoka-aikaan.

        Mutta esim. pitsaa on aina vähintään kahdenlaista. Minä en luovu esim. homejuustosta, vaikkase ei muksun mieleen ole. On tuo tosin siihenkin pikkuhiljaa jo tottunut ja nyt maistaa ihan mielellään sen palan siitä mun homejuustoisesta pitsastani, vaikka mielummin sitten syökin sellaista, jossa ei ole mm. homejuustoa. Ja kebab on itselleni aina melko tulisella kastikkeella, lapsi syö miedompaa, mutta maistaa kyllä sitä tulistakin aina, omasta tahdostaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta esim. pitsaa on aina vähintään kahdenlaista. Minä en luovu esim. homejuustosta, vaikkase ei muksun mieleen ole. On tuo tosin siihenkin pikkuhiljaa jo tottunut ja nyt maistaa ihan mielellään sen palan siitä mun homejuustoisesta pitsastani, vaikka mielummin sitten syökin sellaista, jossa ei ole mm. homejuustoa. Ja kebab on itselleni aina melko tulisella kastikkeella, lapsi syö miedompaa, mutta maistaa kyllä sitä tulistakin aina, omasta tahdostaan.

        Tulisia en ole ikinä pakottanut maistamaan, sillä musta se olisi asiatonta. Vaan itse tuo haluaa nykyään aina maistaa, vaikka varoitan, että tämä on sitten tulista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei lapset tiedä sitä varten on aikuiset eli isä ja äiti jotka huolehtii et lapsi saa ruokaa ja riittävästi ja lapset ei kotona määrää vaan siellä määrää isä ja äiti

        Juurikin lapsi tietää, aikuinen ei usein niinkään tiedä. Monesti lapsille laitetaan ihan tarpeettoman suuria annoksia. Lapsi osaa lopettaa, kun nälkä on poissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä ei ole ikinä syöty aterioiden välissä. Karkkia saa vain ruoan jälkeen ns. jälkkäriksi jne. Pitsakin on kunnon ruokaa ja niin on kebappikin, varsinkin kun itse tekee. Niitäkin syödään meillä ruoka-aikaan.

        No joo onhan ne mut kummaa jos lapsi jaksaa syödä ison pitsan mut ei lusikallista kalakeittoo ja no kai äiti tietää parhaiten lasten syömiset ja määrän mut huolestuttais jos ei mitään syötäis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei lapset tiedä sitä varten on aikuiset eli isä ja äiti jotka huolehtii et lapsi saa ruokaa ja riittävästi ja lapset ei kotona määrää vaan siellä määrää isä ja äiti

        Jos vaikka neuvolassa huomataan, että lapsi on ylipainoinen niin ongelma on lähes aina ne aikuisten tuputtamat liian isot annokset. Ei uskalleta luottaa siihen, että lapsi kyllä syö luonnostaan tarpeeksi ja sitten tuputetaan siihen vielä vähän lisää päälle, joka aterialla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä ei ole ikinä syöty aterioiden välissä. Karkkia saa vain ruoan jälkeen ns. jälkkäriksi jne. Pitsakin on kunnon ruokaa ja niin on kebappikin, varsinkin kun itse tekee. Niitäkin syödään meillä ruoka-aikaan.

        Ja sanotaan nyt ettei lapset pärjää ilman äitiä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No joo onhan ne mut kummaa jos lapsi jaksaa syödä ison pitsan mut ei lusikallista kalakeittoo ja no kai äiti tietää parhaiten lasten syömiset ja määrän mut huolestuttais jos ei mitään syötäis

        Ei se jaksa syödä edes puolikasta pitsaa. Neljäsosan, juuri ja juuri, jos on normaalikokoinen normaali pitsa. Mun lapseni muuten rakastaa kalaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sanotaan nyt ettei lapset pärjää ilman äitiä

        Pärjää erinomaisesti ilman äitiä, mutta ilman välittävää aikuista ei ole hyvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se jaksa syödä edes puolikasta pitsaa. Neljäsosan, juuri ja juuri, jos on normaalikokoinen normaali pitsa. Mun lapseni muuten rakastaa kalaa.

        Meillä siis homma menee niin, että lapsi kyllä maistaa mielellään, vaikka äiti ei niin tahtoisi. Esim. just moni kalaruoka on sellainen, että itse tiedän, etten pidä, mutta lapsi tahtoo maistaa ja pakkohan se sitten on, sillä kaikkea ruokaa pitää maistaa. Pakkohan se on elää miten opettaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos vaikka neuvolassa huomataan, että lapsi on ylipainoinen niin ongelma on lähes aina ne aikuisten tuputtamat liian isot annokset. Ei uskalleta luottaa siihen, että lapsi kyllä syö luonnostaan tarpeeksi ja sitten tuputetaan siihen vielä vähän lisää päälle, joka aterialla.

        Luulisin et neuvolassa kaikki on ylipainoisia vaik vietäis pelkkä luuranko niin sekin armottomasti liian lihava mut joo kyllä sinä osaat lasten kanssa olla ja kasvattaa itse en osaa mut lapset tarvitsevat äitiä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pärjää erinomaisesti ilman äitiä, mutta ilman välittävää aikuista ei ole hyvä.

        Sanotaan nyt totuus eli lapset tarvitsevat äitiä ja koti tarvitsee emännän


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanotaan nyt totuus eli lapset tarvitsevat äitiä ja koti tarvitsee emännän

        Eivät tarvitse kumpikaan. Hulluja kuvitelmia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulisin et neuvolassa kaikki on ylipainoisia vaik vietäis pelkkä luuranko niin sekin armottomasti liian lihava mut joo kyllä sinä osaat lasten kanssa olla ja kasvattaa itse en osaa mut lapset tarvitsevat äitiä

        Tuohan ei pidä lainkaan paikkaansa. Oma muksuni oli syntyessään käyrällä - 12, eli reilusti alipainoinen. Se on ihan "sukuvika" ja meillä oikeastaan jokikinen suvun lapsi on ollut syntyessään "alipainoinen". Siitä on sitten pikkuhiljaa tultu oikeille käyrille ja nyt muksu on jo useamman vuoden ollut nollakäyrällä, eli ns. normaalipainoinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät tarvitse kumpikaan. Hulluja kuvitelmia.

        Ei ole koti tarvitsee emännän ja lapsi äidin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole koti tarvitsee emännän ja lapsi äidin

        Ei tarvitse kumpikaan kumpaakaan. Koti on koti ilman emäntääkin ja monella lapsella ei ole äitiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse kumpikaan kumpaakaan. Koti on koti ilman emäntääkin ja monella lapsella ei ole äitiä.

        No niillä lapsilla kurja elämä ja kurja on emännätön talo tai koti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No niillä lapsilla kurja elämä ja kurja on emännätön talo tai koti

        Ei ole. Monella heistä on erinomainen elämä. Äidin tarve on pelkkä myytti. Lapsi tarvitsee välittävän aikuisen, eikä sen välttämättä tarvitse olla äiti, eikä edes nainen.

        Sinun kotisi voi olla kurja ilman emäntää, mutta se kertoo vain sinusta, ei kodistasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole. Monella heistä on erinomainen elämä. Äidin tarve on pelkkä myytti. Lapsi tarvitsee välittävän aikuisen, eikä sen välttämättä tarvitse olla äiti, eikä edes nainen.

        Sinun kotisi voi olla kurja ilman emäntää, mutta se kertoo vain sinusta, ei kodistasi.

        Ei ole äitiään he kaipaavat ja sanonta ei ole tuulesta temmattu eli sellainen koti millainen on emäntä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole äitiään he kaipaavat ja sanonta ei ole tuulesta temmattu eli sellainen koti millainen on emäntä

        Jokainen ihminen kaipaa jotakin. Se ei tee elämästä huonoa. Ja lapsihan ei varsinaisesti edes tiedä menettäneensä äitinsä, jollei sitä kukaan hänelle kerro. Jos ei sitten ollut niin iso, että muistaa ja silloin syntyvä suru on aivan eri asia.

        Täysin tuulesta temmattu on tuo sanonta, tämän asian kohdalla.


    • Anonyymi

      En ole ikinä tehny mutta kyllä se onnistuu. Teen sinulle mielelläni, paitsi silloin kun olen pahalla päällä, silloin teen pakosta. Puolukat on pakastimessa.

      • Anonyymi

        Hienoa mut pakko ei olisi tehdä ja kaupasta ostetuilla pääsee helpommalla ja jos olisit ns pahalla päällä tai muuten vain rasittunut niin sit tehdään helppoja ja nopeita ruokia tai jotain valmis ruokia mut hienoa et olisit ollut valmis tekemään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa mut pakko ei olisi tehdä ja kaupasta ostetuilla pääsee helpommalla ja jos olisit ns pahalla päällä tai muuten vain rasittunut niin sit tehdään helppoja ja nopeita ruokia tai jotain valmis ruokia mut hienoa et olisit ollut valmis tekemään

        Kiitos. En osaa ottaa palstalla vastaan kivoja vastauksia kun yleensä minulle ei vastata tai sitten sanotaan kaikkea typerää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos. En osaa ottaa palstalla vastaan kivoja vastauksia kun yleensä minulle ei vastata tai sitten sanotaan kaikkea typerää.

        Se on ikävää kun ei vastata ja jos vastataan niin sekin jotain tyhmää ei ole kivaa


    • Anonyymi

      Ruokalistan ohi tahtomiset saa itse hoitaa, aikuinen ihminen...

    • Anonyymi

      Mistä se vispipuuro sulle tulee aina mieleen. Joskus lapsena oon vispipuuroo syöny. En tienny että nykyään ees mitään vispipuuroo ees on, kun en oo satoihin vuosiin vispipuuroo syöny.

      • Anonyymi

        Lapsena tykkäsin vispipuurosta äiti teki sitä itse ja en ole saanut itse tehtyä sitten lapsuuden jälkeen mut joskus ostan kaupasta valmis rasian hyvää sekin on no olen aina tykännyt vispipuurosta


    • Anonyymi

      Teen ite tietenkin. Rakkaalleni ❤️

    • Anonyymi

      Vispipuuroa on ainakin 2 kertaa viikossa, jälkiruokana ja jämät jää välipaloiksi.
      Vispipuuroa teen lähes kaikista marjoista ja hedelmistäkin. Esim raparperi/omena on erittäin herkullinen, muksulle usein laitan vielä siihen vielä omenahillokkeen, lisä makua antamaan. Menee muuten alta aikayksikön kaupaksi, lapsen ollessa sairaanakin. Ihan tiedoksi kyllä niitä on kaupassakin myynnissä, pienissä kertakäyttö pakkauksissa, mutt on maku asia kuka niitä syö! Kyllä kotitekoinen aina on parempaa eikä sisällä muita säilöntä aineita kuin sokerin ja ripauksen suolaa. Kaupan vispipuurossa on puoli rasiaa ee:tä ym. ja säilyy kunnes muumioituu!
      trollikka

      • Anonyymi

        Totta itse tehty on itse tehtyä ja kivaa kun teet vispipuuroja tosi hieno juttu


    • Anonyymi

      Vai lautasellisen, no en todellakaan hän söis koko isoimman kattilallisen mitä talosta löytyy.

      • Anonyymi

        Tuossapa se syy juuri on. Itselleni tuossa on se syy miksi ei tule juuri leivottuakaan muuta kuin leipää ja suolaisia juttuja. Niin pientä annosta, että sen saisi tarpeeksi nopsasti syötyä, ei vaan ole oikeastaan mitään järkeä alkaa tekemään. Eri juttu suurtalouskeittiöissä tai isossa perheessä. Yksinään tai pienessä perheessä kannattaa tehdä vain sellaisia juttuja, joita voi tehdä tarpeeksi vähän, että tulevat heti syötyä tai sellaisia, jotka säilyvät hyvin tai jotka voi pakastaa maun ja rakenteen kärsimättä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossapa se syy juuri on. Itselleni tuossa on se syy miksi ei tule juuri leivottuakaan muuta kuin leipää ja suolaisia juttuja. Niin pientä annosta, että sen saisi tarpeeksi nopsasti syötyä, ei vaan ole oikeastaan mitään järkeä alkaa tekemään. Eri juttu suurtalouskeittiöissä tai isossa perheessä. Yksinään tai pienessä perheessä kannattaa tehdä vain sellaisia juttuja, joita voi tehdä tarpeeksi vähän, että tulevat heti syötyä tai sellaisia, jotka säilyvät hyvin tai jotka voi pakastaa maun ja rakenteen kärsimättä.

        Olet oikeassa, tuskin minäkään pekästään itselleni alkaisin väsäämään vispipuuroa. Vanhainkodissa noita vispipuuron ystäviä on lähes kaikki, riippuu myös mistä sen olen tehnyt. Jos olen vadelmasta tehnyt vispipuuron, sitä syö kaikki muut, yhtä miestä lukuun ottamatta. Sanoo ett vadelman siemenet menee tekareiden väliin ja saa persikka hedelmäjukurtin puuron tilalle.
        Jos hoitokodissa jää vain annos tai pari vispipuuroa yli tarpeen, mä kippaan sen vanhaan mansikkahillopurkkiin ja vien kotiin... siellä kyllä on pari innokasta puuron syöjää.

        Tuli muutoin paistettua Boston kakkuja, luultavasti yli tarpeen. Voi noista pari pakastaakin myöhempään käyttöön otettavaksi. Ei täällä oikeastaan kukaan toinen leivo, Rostenin Linnapitkoa on usein tarjolla, ja vanhukset on alkaneet kyllästyä.... aina vaan samaa, joka päivä. Silloin kun täällä oli ruokala toiminnassa: myynnissä oli kääretorttua, täytekakkua, pikkupullia, täyte patonkeja, voileipiä ym.

        Silloin myytiin ns. ulos, eli oli muitakin asiakkaita kuin hoivan vanhukset ja keittiössä ammatti ihmisiä kaikki muut paitsi minä. Ajat on muuttuneet koronan myötä ja nyt myyntiä olemattoman vähän, jos vertaa 2½ vuoden takaiseen aikaan. Pahimpaan korona aikaan meillä oli ilmainen kotiinkuljetus, vakituisille asiakkaille, mikä kyllä osoittautui lopulta tappiolliseksi toiminnaksi. Joten kaikki on toiminnot on riisuttu mahdollisimman pienimuotoisiksi.


    • Anonyymi

      Emnt' jos nimesi olisi....ö *Gelmeri Hopmomies

    • On epätodennäköistä, että avuton ja toistaitoinen, naista piikana pitävä mies, pääsee kenenkään naisen luokse edes keskustelemaan vispipuuroista.

      • Anonyymi

        No, onpahan niillä sitten taas syytä vinkua; suomalaisesta naisesta jolle ei mikään kelpaa.
        Kiitos puolustuspuheenvuorostasi! :)
        En mä oikeastaan hänelle edes vastannut; mutt asiaan mä kyllä otin kantaa!
        Nokatusten kyllä oisi heikoilla mun kanssani, sen varran ilkeä luonteinen olen.
        trollikka


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, onpahan niillä sitten taas syytä vinkua; suomalaisesta naisesta jolle ei mikään kelpaa.
        Kiitos puolustuspuheenvuorostasi! :)
        En mä oikeastaan hänelle edes vastannut; mutt asiaan mä kyllä otin kantaa!
        Nokatusten kyllä oisi heikoilla mun kanssani, sen varran ilkeä luonteinen olen.
        trollikka

        Kuka kanssasi on riitaa haastanut


      • Anonyymi

        Höpöhöpöt sulle!


      • Anonyymi kirjoitti:

        No, onpahan niillä sitten taas syytä vinkua; suomalaisesta naisesta jolle ei mikään kelpaa.
        Kiitos puolustuspuheenvuorostasi! :)
        En mä oikeastaan hänelle edes vastannut; mutt asiaan mä kyllä otin kantaa!
        Nokatusten kyllä oisi heikoilla mun kanssani, sen varran ilkeä luonteinen olen.
        trollikka

        Ihmetyttää missä umpiossa tuo välis elää. Voiskohan hänelle ja muille vastaaville järjestää jotain viikonloppulyhytterapiaa, jossa neuvottaisiin tarpeeksi ronskein ottein, että ei tuu mittään naisten kanssa jos niitä pitää pelkkänä patjana ja piikana. Perustaisitko aputoiminen ja laajennat bisnesaluetta? Lobataan juttu vielä Kela-korvattavaksi 😄


    • Anonyymi

      yleensä löytyy kun käyn metsällä sitä metsästämässä....ja tekisin itsekin,ostan myös valmista :)

    • Anonyymi

      Itse tekisin en vois ajatellakaan valmista puuroa sulle tyrkyttää Mies. Siks toiseks keitän sen hutun ensin ja lisään vasta sitten ne marjat mitä milloinkin ja niitä en enää keitä säilyy vitamiinit.

      • Anonyymi

        Tekisin itse hänelle mielellään voisin ilolla vedellä silloin tällöin bakelsit kahvilla seuraksi mikäli Hän koska on kiva ja kiltti ja jos tulee onnelliseksi miksei🌞


      • Anonyymi

        Kaiken kanssa ei vaan toimi tuo, että lisää vasta lopuksi. Aika tikkuista tulee vaikkapa raparperista, jos ei sitä keitä. Monissa marjoissakin on verran paksut kuoret, että niitä on syytä keittämällä pehmittää, vaikka vitamiinit siitä kärsiikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaiken kanssa ei vaan toimi tuo, että lisää vasta lopuksi. Aika tikkuista tulee vaikkapa raparperista, jos ei sitä keitä. Monissa marjoissakin on verran paksut kuoret, että niitä on syytä keittämällä pehmittää, vaikka vitamiinit siitä kärsiikin.

        Ei raparperiä puolukoita yleensä laitan ja vispaan kunnolla niin ei ne kuoret kyljissä tunnu niellessä sekoittuu siihen hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei raparperiä puolukoita yleensä laitan ja vispaan kunnolla niin ei ne kuoret kyljissä tunnu niellessä sekoittuu siihen hyvin.

        Puolukan kuoret onkin ohuet. Ei ne keittämistä kaipaa.


    • Anonyymi

      Hei…vispipuuron voi jäähdyttää tiskialtaassa kylmässävesihauteessa.👍

      • Anonyymi

        Voihan se, mutta varsin hitaasti jäähtyy siinäkin. Jäähtyy varsin hitaasti, vaikka laittaisi jääveteen ja menee aikamoisekkienergian tuhlaamiseksi noin. Kannen alla ulkona jäähtyy talvikeleillä nopeiten, mutta ei se sielläkään mitään pikavauhtia tapahdu.


    • Anonyymi

      Muutenkin haluisin välillä hemmotella, mutta vaan Häntä. Tosin pitää kyllä toimia puolin ja toisin, mutta jos välittää niin miksei haluis rakkaansa olevan onnellinen vaikka sitten vispipuurosta tai viineristä tai molemmista joskus. Hyvä saa aikaan hyvää.

      • Anonyymi

        Ja varmasti mieskin hemmottelisi sinua eli hän haluaa sinulle taas kaikkea hyvää ja ihanaa


    • Anonyymi

      Ei onnistu. Hae kaupasta tai tee itse. Mites Välis sun naisasiat? Joko oot löytäny emännän?

      L.

      • Anonyymi

        En ole löytänyt entä sinä oletko löytänyt isännän


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole löytänyt entä sinä oletko löytänyt isännän

        En ole. Olen löytänyt ainoastaan vesivahingon, kun seinän sisällä halkes vesiputki pari viikkoa sitten. Metsästän tässä väliaikaista asuntoa, kun puolet kämpästä menee remonttiin. Et eipä tässä kaiken muun ohella oo ollu aikaa tai jaksamista treffailuun.

        L.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole. Olen löytänyt ainoastaan vesivahingon, kun seinän sisällä halkes vesiputki pari viikkoa sitten. Metsästän tässä väliaikaista asuntoa, kun puolet kämpästä menee remonttiin. Et eipä tässä kaiken muun ohella oo ollu aikaa tai jaksamista treffailuun.

        L.

        Mullakin meinas tulla vesivahinko, kun aloin tiskaan ja nukahdin. ja sitten kun heräsin oli tiskipöytä jo ihan piripinnassa vettä ja vaahtoo ihan hirveesti pöydän päällä. että kohta ois tullu lattialle. Tiskialtaassa oli tulppa kiinni ja hanasta tuli siihen vettä lisää. Ja se allas täytty ja se oli suunniteltu niin, että se vuotaa yli siihen toiseen altaaseen. Ja toinen allas meni sitten tukkoon ja sekin täytty ja vesi nousi pöydälle ihan siihen reunapokkaukseen asti. Onneks ei sitten kuitenkaan menny lattialle, kun olin juuri siihen laittanu uuden laminaatin. Kun se laminaatti piti uusia siksi. Kun mun peruna oli kerran kypsyny liikaa ja haljennu. Niin mä pelästyin niin, että äkkiä pitää laittaa vesi pois. Mutta koko kattila lipsahti pois mun käsistä. ja jos kattilallinen kiehuvaa vettä tippuu. Niin sillon ei voi muuta kuin juosta karkuun. Ja sitten kun tuli takasin, niin oli perunat liiskana lattialla ja vedet siinä ja laminaatin saumat turvoksissa. Niin ei siinä muuta voinu, kun laittaa uus lattia.


    • Anonyymi

      Voin neuvoa miehelle miten tehdä, mutta tekemään en rupea. Ainekset löytyy kyllä.

    • Anonyymi

      Kerran yritin tehdä vispipuuroa ja ne puolukat oli seinillä. Olen myös kokkailutaidoillani saanut joskus palokunnan paikalle.
      Vaimomatskua selvästi?

      • Anonyymi

        Se on eri asia jos ei osaa tehdä mut yrittänyt olet ja tekisit jos osaisit niin hyvä juttu


    • Anonyymi

      Kerrohan miksi odotat naisen elävän miehelle? Nyt pois tuommoiset nössöajatukset. Ei ole mies eikä mikään, ellei itse saa hommatuksi itselleen vispipuuroa.

    • Anonyymi

      Non niin, rispaa se puuro kuumana, jäähtyy samantien ja tulee todella samettisen pehmeää. Sellaista samettisen pehmeää, hieman lämmintä puuroa ja kylmää maitoa! Ei voita mikään, eilen keitetty ja tänään vatkattu vispipuuro... toki niinkin olen tehnyt. Säästääkseni aikaa muun lounasruuan valmistukseen. Edellisenä iltana keitetty, yön kylmäkaapissa ja aamulla pytty vatkaimen alle. Ruokaloissa normaali käytäntö, mutt paremman tosiaan saa vatkaamalla lämpimänpuuron! Kokeilkaa ja yllätytte!

      Ps. Vadelmavispipuuron mä teen juuri niin ett keitän sen puuron ensin ja lisään lopuksi vadelmat sekä hieman sokeria ja sitten lopuksi ne vielä vatkataan.
      Raparperinpalat ja karviaiset ovat aivan pakko keittää pehmeiksi ja vasta sitten lisätä mannaryynit kypsymään.
      trollikka

      • Anonyymi

        Lämpimän tietenkin, mutta ei kuuman. Se ei vispaudu mihinkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lämpimän tietenkin, mutta ei kuuman. Se ei vispaudu mihinkään.

        Itse en siis ikinä ole tehnyt kuin nimenomaan lämpimään ja niin se meni aina meillä kotonakin ja mummulassa. Ei tainnut kenelläkään olla aikaa alkaa niitä ihan kylmiksi jäähdytelemään.


      • Anonyymi

        Mä tykkään kaikken eniten muustaviinimarjoista tehdystä vispipuurosta. Ne ovat usein siinä rajoilla, että pakko melkein hetki kiehauttaa, jotta kuori ei jää häiritsevän kovaksi. Aronia on mun uusin kokeiluni ja hyvä puuro tuli siitäkin, mutta sama juttu, että kuoren takia vaatii keittämistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse en siis ikinä ole tehnyt kuin nimenomaan lämpimään ja niin se meni aina meillä kotonakin ja mummulassa. Ei tainnut kenelläkään olla aikaa alkaa niitä ihan kylmiksi jäähdytelemään.

        Mun äitini aina tuskaili vispipuuron kanssa. Kun se jäähtyy niin hitaasti. Sitä sitten jäähdytteli jossain kylmässä vesihauteessa ja välillä kävi kokeilemassa vispata sen ja "ei se p.rkele ole vieläkään tarpeeksi kylmää". xD


    • Anonyymi

      Jos tilaat etukäteen, niin laitan valmiiksi. Simple.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1977
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1516
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1428
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1427
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1357
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1230
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe