Epäluonnollinen olotila vauvojen läsnäollessa

Anonyymi-ap

Olen mies, enkä pystyisi olemaan tilanteessa, että minut jätettäiisiin vauvalauman tai vauvan läsnäoloon.
Minulle tulee epämukava olo ja vauvat alkavat rääkymään.
Muutaman kerran kauan sitten on sukulaispariskunta käynyt kylässä vauvansa kanssa ja vauva on saanut oloni epämukavaksi.
Mikään ei olisi niin epämukavaa, kuin, jos minut jätettäisiin vauvan kanssa.
Tilanne, jossa vauva olisi sohvalla ja vauvan äiti toteaisi, että hän käy nyt wc:ssä tai jossakin muualla hetkeksi, että kai sen aikaa pärjäätte vauvan kanssa, niin sellainen on meikäläiselle epämukava tilanne.
Koska siitä seuraa se, että vauva kun huomaa, että äiti on jossakin muualla, niin vauva alkaa heti pian parkumaan ja pitää kovaa ääntä ja jos meikäläinen siihen menisi vauvaa rauhoittamaan, niin vauva parkuisi entistäkin kovempaa eli parempi yrittää pysytellä vauvan näkökentän ulkopuolella, ettei vauva säikähdä nähdessään oudon miehen.
Muutaman kerran olen ollut tilanteessa, jossa äiti on vauvaa pitänyt sylissä ja vauva ollut rauhallinen, mutta minut nähdessään vauvan kädet ovat alkaneet vispaamaan ja vauvan ilme muuttunut ja sen jälkeen kauhea parkuminen alkanut, jolle ei loppua ole tunnut ennenkuin vauvan äiti on mennyt toiseen huoneeseen.
Vauvat on pelottavia, kun ne alkaa parkumaan...

8

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ota syliin kutittele nenää ja sano että kylläpäs sinulla on asiaa pikkuinen.

      Terveisin
      Ykäsetä75

    • Anonyymi

      Ei tuossa mitään epänormaalia ole. En minä (nainen) viihtyisi tuossa tilanteessa yhtään sen paremmin ja mulla sentään on jopa omakin lapsi. Minulla on yhä vaan edelleen epämiellyttää olo vieraiden lasten seurassa. Jopa sukulaislapset aiheuttavat saman tunteen.

      • Anonyymi

        En mä tosin vauvojen itkua tai lapsia yleensä mitenkään pelkää. Oloni on vain epämiellyttävä, eikä se vauvan itku nyt tosiaan mitään mukavaa kuunneltavaa ole. Tosin ei itku yleensäkään ole mukavaa kuunneltavaa.


      • Anonyymi

        Ja siis ihan samalla tavalla mulla oli epämukava olo omankin lapseni seurassa, niin kauan kun oltiin sairaalassa ja siinä pyöri milloin mitäkin hoitajaa ja kätilöä selittämässä ja vaatimassa miten asiat pitäisi tehdä. Kun pääsi kotiin, eikä kukaan enää pyörinyt siinä arvostelemassa ja vaatimassa, niin se epämukavuus katosi.


    • Vauvat on kivoja ja tuoksuvat huumaavan hyvälle paitsi kun ovat pulauttaneet tai tehtailleet sinappia.

    • No voin sanoa, että huoli pois, ihan normaalia fiilistä. :o)

      Vaikutat oikeastaan vaan symppistyypille, kun osasit kuvailla tuon lapsen reaktion, etkä haluaisi, että vauva saa sellaisen lohduttoman olon ja varsinkin sinusta ja sen että koet siinä tilanteessa itse nauvottomuutta.

      Vauvat tosiaan aistii hyvin kaikenlaiset tilanteet ja jotkut reagoi niihin voimakkaasti...se on oikeastaan niiden homma. :o)

      Minullakin oli joskus aikalailla fobinen fiilis lapsia kohtaan, vaikka tavallaan olen aina niistä pitänyt. Kun omat lapset syntyi, jotenkin mun päässä napsahti joku selkeästi, että eihän se parkuminen ole muu kuin jonkun epäkohdan ilmoittamista ja on oikeastaan mielenkiintoista se selvittää. Ja paras apu parkumiseen olikin rauhallisuus ja varmuus, että asia selvitetään. Muistan kun poika oli syntynyt ja lasten äiti oli hiukan....no siis aika paljonkin sellainen voimakkaasti reagoiva tyyppi...hälle iski likipitäin paniikki, jos maito ja kuivitus ei auttanut, vaan vintiö itki lohduttomasti. No silläaikaa kun hän soitteli omalle äitilleen ja ties kelle, mä olin pojan kanssa... Hyssyttelin ja pidin sylissä eri asennoissa ja silitin päätä...saattoi kuulua turaus päästä tai toisesta ja se oli siinä. Pikku ilmakupla kipristi jossain pikkusuolistossa. Aikaa myöten opittiin, että ei kannata hosua, eikä hätäillä, eikä se pitkäkään parkuminen tappanut ketään. Mutta aikaa se vei ja ei siihen sormia napsauttamalla oppinut...

      En siis olisi sinuna huolissaan, ettetkö vaikka jokus omia lapsia sietäisi. :o) (En tiedä oletko siitä huolissaan)

    • Anonyymi

      Mulla sama. Melkein jo koirankin kanssa vähän vaivaannuttaa.

    • Anonyymi

      Mieti itseäsi vauvana. Tunnistat vain äidin kasvot, ja äidin tuoman turvan. Kun äitiä ei näy, se on katastrofi, kuten sekin että näet täysin vieraan hahmon edessäsi.

      Vauva on ihmisyksilö ja häneen täytyy tutustua. Kun käyt vauvalla kylässä/tai saat vieraaksi, hän tottuu sinuun.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1927
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1672
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1594
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1425
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe