Kuinka tulkitset

Anonyymi-ap

Sanokaapa miten tulkitsette, jos teille sanotaan seuraavaa: "Sä olet nainen/mies. joka selvästikin saa aina mitä haluaa".

138

606

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vaikeasti tyydytettävä.

      • Anonyymi

        Voisitko selventää miten tuo tulee mieleen? Tuo tulkinta jää mulle vajaaksi, kun itse soen tuollaisen ihmisen hoitavan niin, että tulee kyllä tyydytetyksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisitko selventää miten tuo tulee mieleen? Tuo tulkinta jää mulle vajaaksi, kun itse soen tuollaisen ihmisen hoitavan niin, että tulee kyllä tyydytetyksi.

        Se selviää kyllä, kun mietit asiaa vähän pidemmälle. Ei ole mitään hyötyä siitä, että asiat kerrotaan auki ja niiden oivaltaminen ihmiseltä itseltään jää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se selviää kyllä, kun mietit asiaa vähän pidemmälle. Ei ole mitään hyötyä siitä, että asiat kerrotaan auki ja niiden oivaltaminen ihmiseltä itseltään jää.

        No jos et halua keskustella, niin omahan on asiasi.


    • Anonyymi

      Kysyisin: "Koetko minun hankkineen nämä asiat eettisesti kestävällä tavalla?"

      Jos vastaus on myönteinen, tuntisin suurta ylpeyttä ja kiittäisin kommentin sanojaa. 🌞😊✨

      Sen jälkeen kysyisin, mikä olisi paras tapa inspiroida muita samaan.

      🦄

      • Anonyymi

        Mikä olisi se epäeettinen tapa?

        Entä jos vastaus olisi negatiivinen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä olisi se epäeettinen tapa?

        Entä jos vastaus olisi negatiivinen?

        Yksisarvisilla ei ole sanaa negatiivinen kimaltavassa positiivisuuskuplassaan ✨


      • Anonyymi

        Entä jos kyse ei ole suoranaisesti mihinkään tiettyyn asiaan suunnatusta kommentista, eikä ko. ihminen varsinaisesti tiedä lainkaan mitä sulla on tai ei ole? Eli siis ihan vaan "persoonan" luonnehdintana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä jos kyse ei ole suoranaisesti mihinkään tiettyyn asiaan suunnatusta kommentista, eikä ko. ihminen varsinaisesti tiedä lainkaan mitä sulla on tai ei ole? Eli siis ihan vaan "persoonan" luonnehdintana.

        Lisään, että itse olen kuullut tuon kommentin mm. työhaastattelun jälkeen. Ja juu, todellakin sain sen paikan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä olisi se epäeettinen tapa?

        Entä jos vastaus olisi negatiivinen?

        Kysyisin tietysti asiasta kommentin esittäjältä, jos vastaus olisi negatiivinen.

        En ole filosofi mutta kyllä minä normatiivisen etiikan niin hyvin tunnen, että pystyisin siitä keskustelemaan.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksisarvisilla ei ole sanaa negatiivinen kimaltavassa positiivisuuskuplassaan ✨

        Sinun kuplasi ei ole säihkyvän kiiltävä. Menepä kiillottamaan sitä! 😉

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä jos kyse ei ole suoranaisesti mihinkään tiettyyn asiaan suunnatusta kommentista, eikä ko. ihminen varsinaisesti tiedä lainkaan mitä sulla on tai ei ole? Eli siis ihan vaan "persoonan" luonnehdintana.

        Ellei kyseinen henkilö osaisi eritellä kommenttiaan mitenkään, jättäisin koko kommentin huomiotta. Saattaisin myös tulevaisuudessa vältellä keskustelua moisen tyhjäpään kanssa.

        🦄


      • Anonyymi

        Usein vain todetaan että tuo (tyyppi) on tottunut saamaan kaiken mitä haluaa. Se ei ole ihaileva tai edes myönteinen ilmaus, nti normatiivisen etiikan osaaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ellei kyseinen henkilö osaisi eritellä kommenttiaan mitenkään, jättäisin koko kommentin huomiotta. Saattaisin myös tulevaisuudessa vältellä keskustelua moisen tyhjäpään kanssa.

        🦄

        Eli odotat hänen itse erittelevän sitä kommenttiaan? Vai kysyt?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Usein vain todetaan että tuo (tyyppi) on tottunut saamaan kaiken mitä haluaa. Se ei ole ihaileva tai edes myönteinen ilmaus, nti normatiivisen etiikan osaaja.

        Se on ilmiselvä kateuden osoitus! Ja sen vuoksi hykertelisin tyytyväisenä. 😁

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on ilmiselvä kateuden osoitus! Ja sen vuoksi hykertelisin tyytyväisenä. 😁

        🦄

        Aloittaja toteaa, että sama täällä tuollaisessa tilanteessa. Mulla on sen verran hyvä itsetuntu, että siihen ei noilla osuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli odotat hänen itse erittelevän sitä kommenttiaan? Vai kysyt?

        Tietysti odotan hänen erittelevän kommenttiaan, mutta ellei hän tee niin oma-aloitteisesti, pyydän erittelyä.

        Ellei erittelyä tule, saatan hieman kääntää veistä kateuden haavassa ja kysyä tyhmänä: "Etkö sinä sitten saa kaikkea mitä haluat? Mistä se johtuu?"

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietysti odotan hänen erittelevän kommenttiaan, mutta ellei hän tee niin oma-aloitteisesti, pyydän erittelyä.

        Ellei erittelyä tule, saatan hieman kääntää veistä kateuden haavassa ja kysyä tyhmänä: "Etkö sinä sitten saa kaikkea mitä haluat? Mistä se johtuu?"

        🦄

        Ok. Mä en odota erittelyä sen kummemmin. Saa sen tietenkin antaa, mutta en edellytä sitä. En myöskään välttele kenenkää seuraa. Vältelköön itse jos ahdistaa. En myöskään lähde tökkimään. Mä en koe tuota kuin oikeastaan vain positiivisena kommenttina, silloinkin vaikka olisi negatiiviseksi tarkoitettu.

        Olen mä kuullut sitä miten olen saanut jotain ulkonäön takia jne. Ja tietenkin, jos voin saada habituksesta etua, niin tietysti sen mahdollisuuden silloin käytän. Jos jotain haluaa niin silloin ei jätetä keinoja varastoon. Tai no reittä myöten en ole valmis nousemaan. Niin paljoa en mitään halua. Sellainen asia ei ole tavoittelemisen arvoinen, johon tota vaadittaisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on ilmiselvä kateuden osoitus! Ja sen vuoksi hykertelisin tyytyväisenä. 😁

        🦄

        On jotenkin ihan kamalan surullista ja samalla myötähäpeää herättävää, kun näkee jonkun sellaisen ihmisen pettyvän, kun ei saanut mitä haluaa. Ne reaktiot ovat paljon puhuvia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään, että itse olen kuullut tuon kommentin mm. työhaastattelun jälkeen. Ja juu, todellakin sain sen paikan.

        Mä siis olen tosiaan kysynyt miksi minut palkattiin ja vastaus oli "koska olet nainen, joka saa mitä tahtoo".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On jotenkin ihan kamalan surullista ja samalla myötähäpeää herättävää, kun näkee jonkun sellaisen ihmisen pettyvän, kun ei saanut mitä haluaa. Ne reaktiot ovat paljon puhuvia.

        En koe myötähäpeää tuollaisessa tilanteessa, vain myötätuntoa. Olen huomannut, että suurin este minkä tahansa asian saavuttamiselle on se, ettei käytä hyödyksi (eettisellä tavalla!) muiden ihmisten osaamista.

        Paitsi jos kyseessä on "yksinäinen" mies, joka valittaa naisettomuuttaan mutta samalla jakelee pakkeja oikealle ja vasemmalle, sellaiselle minä vain nauran.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En koe myötähäpeää tuollaisessa tilanteessa, vain myötätuntoa. Olen huomannut, että suurin este minkä tahansa asian saavuttamiselle on se, ettei käytä hyödyksi (eettisellä tavalla!) muiden ihmisten osaamista.

        Paitsi jos kyseessä on "yksinäinen" mies, joka valittaa naisettomuuttaan mutta samalla jakelee pakkeja oikealle ja vasemmalle, sellaiselle minä vain nauran.

        🦄

        Ai, oletko yli-ihminen? Oikeasti tunnet myötätuntoa esim. itseäsi ylemmän tason työntekijän lapselliselle, jalkaa polkevalle kiukulle kun asiat eivät mene kuten hän haluaa?

        Tuleeko mielestäsi myös huonoa käytöstä arvostaa, että se kertoo vaan ihmisen vahvasta eteenpäinpyrkimisestä ja on aivan eettistä samalla polkea kuvaannollisesti muita, kunhan suoraa väkivaltaa ei henkisesti eikä fyysisesti tapahdu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai, oletko yli-ihminen? Oikeasti tunnet myötätuntoa esim. itseäsi ylemmän tason työntekijän lapselliselle, jalkaa polkevalle kiukulle kun asiat eivät mene kuten hän haluaa?

        Tuleeko mielestäsi myös huonoa käytöstä arvostaa, että se kertoo vaan ihmisen vahvasta eteenpäinpyrkimisestä ja on aivan eettistä samalla polkea kuvaannollisesti muita, kunhan suoraa väkivaltaa ei henkisesti eikä fyysisesti tapahdu?

        "Ai, oletko yli-ihminen?"

        Valitettavasti en ole, mutta mielelläni esiintyisin sellaisena kaikille sinunlaisillesi, jotka kysyvät asiasta. 😉

        "Oikeasti tunnet myötätuntoa esim. itseäsi ylemmän tason työntekijän lapselliselle, jalkaa polkevalle kiukulle kun asiat eivät mene kuten hän haluaa?"

        Ylemmän tason työntekijät eivät yleensä polje jalkaa eivätkä osoita kiukkua, jos asiat eivät suju suunnitellusti. He analysoivat ongelman ja pyrkivät korjaamaan sen. Tietysti tunnen myötätuntoa heitä kohtaan, koska haluan edetä urallani.

        "Tuleeko mielestäsi myös huonoa käytöstä arvostaa, että se kertoo vaan ihmisen vahvasta eteenpäinpyrkimisestä ja on aivan eettistä samalla polkea kuvaannollisesti muita, kunhan suoraa väkivaltaa ei henkisesti eikä fyysisesti tapahdu?"

        Huonoa käytöstä ei tule arvostaa. Mielestäni olen systemaattisesti koko tämän keskustelun ajan painottanut sitä, että on tärkeää pyrkiä elämässä kohti omia tavoitteitaan ainoastaan eettisin keinoin. Sen vuoksi kysymyksesi herättikin epäilykseni kyvyistäsi ymmärtää lukemaasi tekstiä.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ai, oletko yli-ihminen?"

        Valitettavasti en ole, mutta mielelläni esiintyisin sellaisena kaikille sinunlaisillesi, jotka kysyvät asiasta. 😉

        "Oikeasti tunnet myötätuntoa esim. itseäsi ylemmän tason työntekijän lapselliselle, jalkaa polkevalle kiukulle kun asiat eivät mene kuten hän haluaa?"

        Ylemmän tason työntekijät eivät yleensä polje jalkaa eivätkä osoita kiukkua, jos asiat eivät suju suunnitellusti. He analysoivat ongelman ja pyrkivät korjaamaan sen. Tietysti tunnen myötätuntoa heitä kohtaan, koska haluan edetä urallani.

        "Tuleeko mielestäsi myös huonoa käytöstä arvostaa, että se kertoo vaan ihmisen vahvasta eteenpäinpyrkimisestä ja on aivan eettistä samalla polkea kuvaannollisesti muita, kunhan suoraa väkivaltaa ei henkisesti eikä fyysisesti tapahdu?"

        Huonoa käytöstä ei tule arvostaa. Mielestäni olen systemaattisesti koko tämän keskustelun ajan painottanut sitä, että on tärkeää pyrkiä elämässä kohti omia tavoitteitaan ainoastaan eettisin keinoin. Sen vuoksi kysymyksesi herättikin epäilykseni kyvyistäsi ymmärtää lukemaasi tekstiä.

        🦄

        Onko kielesi ruskea?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko kielesi ruskea?

        Aloittaja kysyy, että mikä sisäsyntyinen turvan aukomisen tarve aiheuttaa tuollaista käytöstä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja kysyy, että mikä sisäsyntyinen turvan aukomisen tarve aiheuttaa tuollaista käytöstä?

        No hups, heräsitkö väärällä jalalla tänään? Mielikuvituksesi on melkoinen, mutta ei aivan riitä siltikään, harmi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko kielesi ruskea?

        Seksin avulla eteneminen on paitsi äärimmäisen oksettavaa myös epäeettistä kaikkia osapuolia kohtaan.

        Vaan nytpä minä olen tainnut kohdata palstalla ihmisen, joka on kateellinen minulle! 😎🍹🎉 Voisin mennä keittämään kahvit sen kunniaksi. En minä joka päivä saa näin moneen etenemistäni koskevaan uteluun vastata. Minä röyhistelen täällä nyt tyytyväisenä ja sinä voit siellä miettiä, miksi suksi ei luista. 👌

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No hups, heräsitkö väärällä jalalla tänään? Mielikuvituksesi on melkoinen, mutta ei aivan riitä siltikään, harmi.

        Epäkunnioittava ja tökerö käytös on epäkunnioittavaa ja tökeröä, jalasta riippumatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Epäkunnioittava ja tökerö käytös on epäkunnioittavaa ja tökeröä, jalasta riippumatta.

        Näinhän se on.

        Ja kaikki ansaittu kunnia hyvällä hygienialla suoritetulle anilingus-nautinnolle, mutta jätetään se pois näistä etenemiskeskusteluista.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seksin avulla eteneminen on paitsi äärimmäisen oksettavaa myös epäeettistä kaikkia osapuolia kohtaan.

        Vaan nytpä minä olen tainnut kohdata palstalla ihmisen, joka on kateellinen minulle! 😎🍹🎉 Voisin mennä keittämään kahvit sen kunniaksi. En minä joka päivä saa näin moneen etenemistäni koskevaan uteluun vastata. Minä röyhistelen täällä nyt tyytyväisenä ja sinä voit siellä miettiä, miksi suksi ei luista. 👌

        🦄

        Hyvin se on luistanut, ”suksi”.

        Mut erona se, että mulla ei ole tarvetta siitä toitottaa. Teet tulkinnan ja leimaat mut kateelliseksi, siitä voi ajatella että se on sinun tunteesi, joka kommentoinnista herää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin se on luistanut, ”suksi”.

        Mut erona se, että mulla ei ole tarvetta siitä toitottaa. Teet tulkinnan ja leimaat mut kateelliseksi, siitä voi ajatella että se on sinun tunteesi, joka kommentoinnista herää.

        Väität ettet ole kateellinen, mutta sinulla oli kuitenkin jonkinlaista tarvetta tulla tähän ketjuun kommentoimaan minun näkemyksiäni tavoitteiden saavuttamisesta.... 😁

        Kyllä, olen leimannut sinut kateelliseksi enkä luovu siitä leimasta! 😁🎖Mitä kauemmin jatkat keskustelua asiasta, sitä vakuuttuneempi olen kateudestasi. 😎

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väität ettet ole kateellinen, mutta sinulla oli kuitenkin jonkinlaista tarvetta tulla tähän ketjuun kommentoimaan minun näkemyksiäni tavoitteiden saavuttamisesta.... 😁

        Kyllä, olen leimannut sinut kateelliseksi enkä luovu siitä leimasta! 😁🎖Mitä kauemmin jatkat keskustelua asiasta, sitä vakuuttuneempi olen kateudestasi. 😎

        🦄

        Edelleen, se on sinun harhasi. Jauha mitä jauhat. Mitään tavoitteiden saavuttamisestasi en ole kommentoinut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edelleen, se on sinun harhasi. Jauha mitä jauhat. Mitään tavoitteiden saavuttamisestasi en ole kommentoinut.

        Kiitos. Nyt jatkan työskentelyä tavoitteideni eteen. 😎🎖

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos. Nyt jatkan työskentelyä tavoitteideni eteen. 😎🎖

        🦄

        Aivan, se vaatii paljon työtä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan, se vaatii paljon työtä.

        Joskus vaatii ja joskus taas ei. Toisinaan riittää, kun ihan vaan on olemassa. Tämä tuli aloittajalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väität ettet ole kateellinen, mutta sinulla oli kuitenkin jonkinlaista tarvetta tulla tähän ketjuun kommentoimaan minun näkemyksiäni tavoitteiden saavuttamisesta.... 😁

        Kyllä, olen leimannut sinut kateelliseksi enkä luovu siitä leimasta! 😁🎖Mitä kauemmin jatkat keskustelua asiasta, sitä vakuuttuneempi olen kateudestasi. 😎

        🦄

        Sivusta kysyn.. Oletko itse kadehtivaa sorttia? Silloin helposti näkee muidenkin ihmisten sanoissa ja käytöksessä kateutta, vaikkei sitä todellisuudessa olisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksisarvisilla ei ole sanaa negatiivinen kimaltavassa positiivisuuskuplassaan ✨

        Jonka takana on synkkääkin synkempi pilvi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun kuplasi ei ole säihkyvän kiiltävä. Menepä kiillottamaan sitä! 😉

        🦄

        Aika helpolla se särö tulee näköjään…-sivusta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietysti odotan hänen erittelevän kommenttiaan, mutta ellei hän tee niin oma-aloitteisesti, pyydän erittelyä.

        Ellei erittelyä tule, saatan hieman kääntää veistä kateuden haavassa ja kysyä tyhmänä: "Etkö sinä sitten saa kaikkea mitä haluat? Mistä se johtuu?"

        🦄

        Oi hyvänen aika…


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väität ettet ole kateellinen, mutta sinulla oli kuitenkin jonkinlaista tarvetta tulla tähän ketjuun kommentoimaan minun näkemyksiäni tavoitteiden saavuttamisesta.... 😁

        Kyllä, olen leimannut sinut kateelliseksi enkä luovu siitä leimasta! 😁🎖Mitä kauemmin jatkat keskustelua asiasta, sitä vakuuttuneempi olen kateudestasi. 😎

        🦄

        Tämä itsevarmuuden määrä on tavallaan jopa ihailtavaa, että joku voi ihan aidosti kokea, että on joka paikan itseoikeutettu kumileimasin ja kun vain sanoo sanan olet leimattu, se on sitten sillä sinetöity. Aika inspriroivaa. Sivusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seksin avulla eteneminen on paitsi äärimmäisen oksettavaa myös epäeettistä kaikkia osapuolia kohtaan.

        Vaan nytpä minä olen tainnut kohdata palstalla ihmisen, joka on kateellinen minulle! 😎🍹🎉 Voisin mennä keittämään kahvit sen kunniaksi. En minä joka päivä saa näin moneen etenemistäni koskevaan uteluun vastata. Minä röyhistelen täällä nyt tyytyväisenä ja sinä voit siellä miettiä, miksi suksi ei luista. 👌

        🦄

        Tarkoittaako eteneminen sinulle tai kaltaisillesi yhtä kuin, että hyväksyy laput silmillä kaiken mitä ympärillä tapahtuu? Enpä haluaisi vastaavaan ympäristöön, jossa mahdollisesti muissa yhteyksissä puhutaan suuria vertauksia holokaustiin johtaneista syistä monernisti tolkun ihmisten pois katsovan katseen kehyksen kautta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seksin avulla eteneminen on paitsi äärimmäisen oksettavaa myös epäeettistä kaikkia osapuolia kohtaan.

        Vaan nytpä minä olen tainnut kohdata palstalla ihmisen, joka on kateellinen minulle! 😎🍹🎉 Voisin mennä keittämään kahvit sen kunniaksi. En minä joka päivä saa näin moneen etenemistäni koskevaan uteluun vastata. Minä röyhistelen täällä nyt tyytyväisenä ja sinä voit siellä miettiä, miksi suksi ei luista. 👌

        🦄

        ” Minä röyhistelen täällä nyt tyytyväisenä ja sinä voit siellä miettiä, miksi suksi ei luista. ” Sinulla on aika dikotomisen oloinen maailmankuva- jotta sinulla voisi mennä hyvin jollain toisella oletetulla abstraktilla täytyisi mennä todella huonosti. Ei ihme jos on hankaluuksia. Sivusta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ai, oletko yli-ihminen?"

        Valitettavasti en ole, mutta mielelläni esiintyisin sellaisena kaikille sinunlaisillesi, jotka kysyvät asiasta. 😉

        "Oikeasti tunnet myötätuntoa esim. itseäsi ylemmän tason työntekijän lapselliselle, jalkaa polkevalle kiukulle kun asiat eivät mene kuten hän haluaa?"

        Ylemmän tason työntekijät eivät yleensä polje jalkaa eivätkä osoita kiukkua, jos asiat eivät suju suunnitellusti. He analysoivat ongelman ja pyrkivät korjaamaan sen. Tietysti tunnen myötätuntoa heitä kohtaan, koska haluan edetä urallani.

        "Tuleeko mielestäsi myös huonoa käytöstä arvostaa, että se kertoo vaan ihmisen vahvasta eteenpäinpyrkimisestä ja on aivan eettistä samalla polkea kuvaannollisesti muita, kunhan suoraa väkivaltaa ei henkisesti eikä fyysisesti tapahdu?"

        Huonoa käytöstä ei tule arvostaa. Mielestäni olen systemaattisesti koko tämän keskustelun ajan painottanut sitä, että on tärkeää pyrkiä elämässä kohti omia tavoitteitaan ainoastaan eettisin keinoin. Sen vuoksi kysymyksesi herättikin epäilykseni kyvyistäsi ymmärtää lukemaasi tekstiä.

        🦄

        ” Ylemmän tason työntekijät eivät yleensä polje jalkaa eivätkä osoita kiukkua, jos asiat eivät suju suunnitellusti. He analysoivat ongelman ja pyrkivät korjaamaan sen. Tietysti tunnen myötätuntoa heitä kohtaan, koska haluan edetä urallani.” Aika ympäripyöreä ja välttelevä vastaus, tietty kaikentyyppisellä myötäilyllä saattaa saada itsekin enemmän ns löysää tai ainakin odottaa sellaista vastinetta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sivusta kysyn.. Oletko itse kadehtivaa sorttia? Silloin helposti näkee muidenkin ihmisten sanoissa ja käytöksessä kateutta, vaikkei sitä todellisuudessa olisi.

        En ole kadehtivaa sorttia. Kateus huvittaa minua, koska se perustuu aina virheelliseen tietoon. Kadehtiva henkilö ei voi koskaan tietää, miten paljon tai vähän joku on ponnistellut tavoitteidensa eteen. Kadehtiva henkilö olettaa virheellisesti myös, että kaikki asiat olisivat ihmisille samanarvoisia. Jollekin voi jokin helposti saavutettu asia olla täysin yhdentekevä. Tai toisin päin: jokin vaikeasti saavutettava mutta pieni asia voi olla oikeasti tärkeä. Kadehtija ei näe muuta kuin oman näkökulmansa.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä itsevarmuuden määrä on tavallaan jopa ihailtavaa, että joku voi ihan aidosti kokea, että on joka paikan itseoikeutettu kumileimasin ja kun vain sanoo sanan olet leimattu, se on sitten sillä sinetöity. Aika inspriroivaa. Sivusta.

        No höpsistä. Tuollaisille päänaukojille minä vain olen tällainen. 😂

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoittaako eteneminen sinulle tai kaltaisillesi yhtä kuin, että hyväksyy laput silmillä kaiken mitä ympärillä tapahtuu? Enpä haluaisi vastaavaan ympäristöön, jossa mahdollisesti muissa yhteyksissä puhutaan suuria vertauksia holokaustiin johtaneista syistä monernisti tolkun ihmisten pois katsovan katseen kehyksen kautta

        Nyt en ymmärtänyt. Ei se mitään. Parempi, että jätät selittämättä. Kiitos.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ” Minä röyhistelen täällä nyt tyytyväisenä ja sinä voit siellä miettiä, miksi suksi ei luista. ” Sinulla on aika dikotomisen oloinen maailmankuva- jotta sinulla voisi mennä hyvin jollain toisella oletetulla abstraktilla täytyisi mennä todella huonosti. Ei ihme jos on hankaluuksia. Sivusta

        Niin mitä hankaluuksia? Olenko sanonut, että minulla olisi erityisiä hankaluuksia?

        Oletko kateellinen minulle? 😎😎😎

        🦄


    • Anonyymi

      Pidän sanojaa aivan helvetin tyhmänä - ei vain siksi että hän tekee tuollaisen oletuksen vaan myös siksi että hän on niin väärässä kuin vain voi olla.

      • Anonyymi

        Et siis uhraa yhtään ajatusta sille mitä hän tarkoittaa tai miksi hän tuli tuollaiseen lopputulokseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et siis uhraa yhtään ajatusta sille mitä hän tarkoittaa tai miksi hän tuli tuollaiseen lopputulokseen?

        En. Johan siinä jokisen ihmisen jokaista sanomista pitäisi lähetä purkamaan todella monella tasolla jos haluaa saada selkoa ja siihen minun kapasiteettini ja aikani ei riitä.

        Jos ihminen sanoo minulle noin niin oletan että hän tarkoittaa sitä kirjaimellisesti. Se on hyvä koska voin samantien sivuuttaa tuon ihmisen koska hänellä ei ole hajuakaan missä mennään ja kuka minä oikeasti olen, ei ole yhteistä pintaa, olen tuntematon ja noilla eväillä hänen ennakkolähtökohtansa minun suhteeni on huonompi kuin jos hän sanoisi "En tiedä sinusta mitään, voitaisiinko tutustua?" - koska silloin ei olisi edes jotain vammaista oletusta siitä että minulla olisi jotenkin erityisesti varaa haluta tai saada asioita tai minkäänlaista kokemusta sellaisesta olotilasta.

        Jos aikoo arvailla niin arvailkoon, hyvä jos menee kerrankin nappiin. Silloin toisella voi sanoa olevan edes jonkinlaista johdatusta, onnea tai kenties (epäilen) intuitiota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En. Johan siinä jokisen ihmisen jokaista sanomista pitäisi lähetä purkamaan todella monella tasolla jos haluaa saada selkoa ja siihen minun kapasiteettini ja aikani ei riitä.

        Jos ihminen sanoo minulle noin niin oletan että hän tarkoittaa sitä kirjaimellisesti. Se on hyvä koska voin samantien sivuuttaa tuon ihmisen koska hänellä ei ole hajuakaan missä mennään ja kuka minä oikeasti olen, ei ole yhteistä pintaa, olen tuntematon ja noilla eväillä hänen ennakkolähtökohtansa minun suhteeni on huonompi kuin jos hän sanoisi "En tiedä sinusta mitään, voitaisiinko tutustua?" - koska silloin ei olisi edes jotain vammaista oletusta siitä että minulla olisi jotenkin erityisesti varaa haluta tai saada asioita tai minkäänlaista kokemusta sellaisesta olotilasta.

        Jos aikoo arvailla niin arvailkoon, hyvä jos menee kerrankin nappiin. Silloin toisella voi sanoa olevan edes jonkinlaista johdatusta, onnea tai kenties (epäilen) intuitiota.

        Okei. Minusta taas on mielenkiintoista luodata nimenomaan ihmisten ajatusten taustoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En. Johan siinä jokisen ihmisen jokaista sanomista pitäisi lähetä purkamaan todella monella tasolla jos haluaa saada selkoa ja siihen minun kapasiteettini ja aikani ei riitä.

        Jos ihminen sanoo minulle noin niin oletan että hän tarkoittaa sitä kirjaimellisesti. Se on hyvä koska voin samantien sivuuttaa tuon ihmisen koska hänellä ei ole hajuakaan missä mennään ja kuka minä oikeasti olen, ei ole yhteistä pintaa, olen tuntematon ja noilla eväillä hänen ennakkolähtökohtansa minun suhteeni on huonompi kuin jos hän sanoisi "En tiedä sinusta mitään, voitaisiinko tutustua?" - koska silloin ei olisi edes jotain vammaista oletusta siitä että minulla olisi jotenkin erityisesti varaa haluta tai saada asioita tai minkäänlaista kokemusta sellaisesta olotilasta.

        Jos aikoo arvailla niin arvailkoon, hyvä jos menee kerrankin nappiin. Silloin toisella voi sanoa olevan edes jonkinlaista johdatusta, onnea tai kenties (epäilen) intuitiota.

        Eli koen tuossa kohtaa että se toinen projisoi jotain odotuksiaan ja näkemyksiään aivan jostakusta toisesta minuun. Tuo aiheuttaa minussa heti sellaisen olon että ei vittu, kenestä me tässä oikein puhutaan koska ei ainakaan minusta.

        Minulle tuollainen lause olisi äärimmäisen poistyöntävä ja sulkeva sosiaalisesti koska se ei liity minuun selvästi mitenkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli koen tuossa kohtaa että se toinen projisoi jotain odotuksiaan ja näkemyksiään aivan jostakusta toisesta minuun. Tuo aiheuttaa minussa heti sellaisen olon että ei vittu, kenestä me tässä oikein puhutaan koska ei ainakaan minusta.

        Minulle tuollainen lause olisi äärimmäisen poistyöntävä ja sulkeva sosiaalisesti koska se ei liity minuun selvästi mitenkään.

        Etkö sinä sitten saa mitä haluat? Kuinka paljon olet valmis näkemään vaivaa saadaksesi mitä tahdot?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö sinä sitten saa mitä haluat? Kuinka paljon olet valmis näkemään vaivaa saadaksesi mitä tahdot?

        Olen halunnut asiallista stabiilia työtä 25 vuotta. Olen opiskellut useita ammatteja ja kauhonut suuren määrän silkkaa paskaa työllistyäkseni asiallisesti sellaiseen pestiin josta saisi rahaa edes normaalin verran eikä tarvisi murehtia ainakaan työasioita.

        Tämän olen tehnyt ja teen paskaduunia 11,50€ korvauksella per tunti, likaisissa ja turhauttavissa työoloissa huonoilla laitteilla.

        Olen toivonut ja yrittänyt lämmintä ihmissuhdetta oikeastaan koko elämäni, koittanut kehittää itseäni sosiaalisesti ja kohdata ihmisiä. Olen tässä jossain määrin onnistunut, mutten koskaan niin että olisin tyytyväinen tai onnellinen asiassa oikeasti. On totta että kuljen vastakarvaan luonteeni ja ominaisuuksieni suhteen, mutta niille antautuminen nyt tarkoittaisi että varmasti ei mikään onnistu kun ei ole pyrkimystä.

        Jos minusta vahingossakaan erittyy jonkinlaisen ylhäisenviileän ihmisen varmuus ja suorasukaisuus niin silloin havaitsija on sekoittanut nuo ominaisuudet siihen mitä oikeasti olen; käsittämättömän vajavainen, turhautunut ja siten äärimmäisen välinpitämätön niin hyvälle kuin huonollekin kun takaraivoon on elämänmittaisen jatkumon myötä iskostunut kouriintuntuva todistus siitä että en koskaan yllä siihen mitä oikeasti haluaisin. Voin rakentaa jotain muuta hässäkkää ja se kyllä onnistuu, mutta se mitä minä koen "tavalliseksi hyväksi elämäksi" ei vain toteudu.

        Joten minun roolini on täällä mukautua siihen mitä on ja mitä en itselleni edes varsinaisesti halua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen halunnut asiallista stabiilia työtä 25 vuotta. Olen opiskellut useita ammatteja ja kauhonut suuren määrän silkkaa paskaa työllistyäkseni asiallisesti sellaiseen pestiin josta saisi rahaa edes normaalin verran eikä tarvisi murehtia ainakaan työasioita.

        Tämän olen tehnyt ja teen paskaduunia 11,50€ korvauksella per tunti, likaisissa ja turhauttavissa työoloissa huonoilla laitteilla.

        Olen toivonut ja yrittänyt lämmintä ihmissuhdetta oikeastaan koko elämäni, koittanut kehittää itseäni sosiaalisesti ja kohdata ihmisiä. Olen tässä jossain määrin onnistunut, mutten koskaan niin että olisin tyytyväinen tai onnellinen asiassa oikeasti. On totta että kuljen vastakarvaan luonteeni ja ominaisuuksieni suhteen, mutta niille antautuminen nyt tarkoittaisi että varmasti ei mikään onnistu kun ei ole pyrkimystä.

        Jos minusta vahingossakaan erittyy jonkinlaisen ylhäisenviileän ihmisen varmuus ja suorasukaisuus niin silloin havaitsija on sekoittanut nuo ominaisuudet siihen mitä oikeasti olen; käsittämättömän vajavainen, turhautunut ja siten äärimmäisen välinpitämätön niin hyvälle kuin huonollekin kun takaraivoon on elämänmittaisen jatkumon myötä iskostunut kouriintuntuva todistus siitä että en koskaan yllä siihen mitä oikeasti haluaisin. Voin rakentaa jotain muuta hässäkkää ja se kyllä onnistuu, mutta se mitä minä koen "tavalliseksi hyväksi elämäksi" ei vain toteudu.

        Joten minun roolini on täällä mukautua siihen mitä on ja mitä en itselleni edes varsinaisesti halua.

        Hmm ... mä en ole oikeastaan koskaan yrittänyt mitään. Olen vain tehnyt. En tiedä mistä johtuu, ehkä kasvatuksesta, mutta "yrittää" ei oikein edes kuulu sanavarastooni. Kotonani asiat aina tehtiin, koskaan ei yritetty tehdä ja se kai sitten tarttui.


    • Anonyymi

      H , sinuun en koske hae seurasi muualta narun hännillesi en kaipaa tuollaista ja jotta egosi nousisi pidä kiinni omastasi

      • Anonyymi

        Ja jos se toinen kuitenkin jäisi siihen seuraasi kaipaamaan?


    • No tuon voi sanoa monessa yhteydessä ja merkitys muuttuu, mutta ilman yhteyksiä tarkoittanee, että saa vaan kaiken, ei niinkään, että tekisi itselleen kaiken mahdolliseksi itse.

      • Anonyymi

        Sitä intuitiivista tulkintaa mä tässä nimenomaan etsin. Tietenkin tilanteella on valtavasti väliä ja myös äänensävyllä. Mua kiinnostaa nyt kuitenkin nimenomaan luodata vastaajien psyykettä sillä miten he asian intuitiivisesti tulkitsisivat. Onko olettama positiivinen vai negatiivinen ja mitä muita mahdollisia sävyjä siinä on?


      • Anonyymi

        Itse esimerkiksi en tulkitse lainkaan kuten sinä tulkitset vaan nimenomaan niin, että tekee sen eteen, että taatusti saa. Omalla kohdallani tulkinta jopa pitää paikkansa ja kyllä minä oikeastaan aina saan kaiken mitä ihan aidosti haluan. Se ei ole lainkaan väärä tulkinta. Vaan olen hyvin nirso siinä mitä mä edes haluan, että jos oikeasti haluan niin siihen pistetään silloin kaikki peliin ja vielä vähän ekstraa jos mahdollista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itse esimerkiksi en tulkitse lainkaan kuten sinä tulkitset vaan nimenomaan niin, että tekee sen eteen, että taatusti saa. Omalla kohdallani tulkinta jopa pitää paikkansa ja kyllä minä oikeastaan aina saan kaiken mitä ihan aidosti haluan. Se ei ole lainkaan väärä tulkinta. Vaan olen hyvin nirso siinä mitä mä edes haluan, että jos oikeasti haluan niin siihen pistetään silloin kaikki peliin ja vielä vähän ekstraa jos mahdollista.

        No mä itse koetan olla tulkitsematta liikaa ja saatan esittää tarkentavan kysymyksen jos toisen perään. Mä tiedän, että mulle saattaa särähtää tuollainen hiukan syytöksenä, jos noin minulle sanottais...ja on sanottukin.

        Ja oon mäkin saanut oikeastaan sen mitä milloinkin oon halunnut. Mutta kyllä kaiken olen ansainnutkin, mitä olen saanut. Liikaa en kuitenkaan ala kellekkään selittelemään mitä kaikkea saamisen eteen on tehty duunia...siis se duunikin on huono sana...mutta menkööt nyt sillä.

        Mutta voihan tuon sanonnan ottaa myös niinkin, että saa asioita, koska on vaan niin helkutin hyvä. 😁👌 Ja mitä minuun tulee, niin niinhän se onkin. 😁☝️


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No mä itse koetan olla tulkitsematta liikaa ja saatan esittää tarkentavan kysymyksen jos toisen perään. Mä tiedän, että mulle saattaa särähtää tuollainen hiukan syytöksenä, jos noin minulle sanottais...ja on sanottukin.

        Ja oon mäkin saanut oikeastaan sen mitä milloinkin oon halunnut. Mutta kyllä kaiken olen ansainnutkin, mitä olen saanut. Liikaa en kuitenkaan ala kellekkään selittelemään mitä kaikkea saamisen eteen on tehty duunia...siis se duunikin on huono sana...mutta menkööt nyt sillä.

        Mutta voihan tuon sanonnan ottaa myös niinkin, että saa asioita, koska on vaan niin helkutin hyvä. 😁👌 Ja mitä minuun tulee, niin niinhän se onkin. 😁☝️

        "Mutta voihan tuon sanonnan ottaa myös niinkin, että saa asioita, koska on vaan niin helkutin hyvä. 😁👌 Ja mitä minuun tulee, niin niinhän se onkin. 😁☝️"

        Pääsit homman ytimeen! 😁


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Mutta voihan tuon sanonnan ottaa myös niinkin, että saa asioita, koska on vaan niin helkutin hyvä. 😁👌 Ja mitä minuun tulee, niin niinhän se onkin. 😁☝️"

        Pääsit homman ytimeen! 😁

        Joo. Siis monet, itsekin...saattaa ensialkuun ottaa toisten sanomiset negatiivisesti...

        Ja sekin vielä, että vaikka toinen kuinka tosissaan sanoisi sen positiivisena, sitä ei osata ottaa vastaan. 🤔 Ajatellaan, että toinen vaan miellyttää.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Joo. Siis monet, itsekin...saattaa ensialkuun ottaa toisten sanomiset negatiivisesti...

        Ja sekin vielä, että vaikka toinen kuinka tosissaan sanoisi sen positiivisena, sitä ei osata ottaa vastaan. 🤔 Ajatellaan, että toinen vaan miellyttää.

        Minäkin olen hyvin huono ottamaan suoria kehuja positiivisesti. Jostain syystä ihan suora ja selvä v.ttuilukin on helpompi ottaa positiiviseksi voimavaraksi, kuin avoin kehu. Ei tosin aina ja kun oppii itse kehumaan toisia, niin sitten on helpompi nähdä myös toisten kehuja välillä vilpittöminäkin. Ainakin itselläni se on toiminut noin.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Joo. Siis monet, itsekin...saattaa ensialkuun ottaa toisten sanomiset negatiivisesti...

        Ja sekin vielä, että vaikka toinen kuinka tosissaan sanoisi sen positiivisena, sitä ei osata ottaa vastaan. 🤔 Ajatellaan, että toinen vaan miellyttää.

        Esimerkiksi toi tilanne, jossa sain duunin "koska olen nainen, joka saa mitä tahtoo", vaati prosessointia. En aluksi tiennyt miten reagoida siihen ja pomo sanoin vain että älä ota pahalla ja se on hyvä juttu. Mä siis tiesin ihan faktisesti, että siihen oli ollut saavutusten valossa pätevämpiä hakijoita. Kyllä mä sen sitten lopulta tajusin mikä se pointti oli ... Minä saan mitä tahdon ja jos tahdon samaa mitä he tahtovat, he saavat sen mitä tahtovat. Aika yksinkertaista lopulta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Esimerkiksi toi tilanne, jossa sain duunin "koska olen nainen, joka saa mitä tahtoo", vaati prosessointia. En aluksi tiennyt miten reagoida siihen ja pomo sanoin vain että älä ota pahalla ja se on hyvä juttu. Mä siis tiesin ihan faktisesti, että siihen oli ollut saavutusten valossa pätevämpiä hakijoita. Kyllä mä sen sitten lopulta tajusin mikä se pointti oli ... Minä saan mitä tahdon ja jos tahdon samaa mitä he tahtovat, he saavat sen mitä tahtovat. Aika yksinkertaista lopulta.

        Joskus tuli jännä vääntö erään naisen kanssa, kun kehuin häntä fiksuksi. Hän vastasi, että kiitos kehusta. Vastasin, ettei se ole kehu, vaan huomio. Samanlainen kuin sanoisin, että kappas, sinullahan on mustat hiukset. 😁

        Minäkin olen joskus saanut hyvän työn, siitä tuleekin keväällä täyteen tasan 10 vuotta. Saan helkutin hyvän korvauksen menetetystä vapaa-ajastani ja suurimmaksi osaksi ei tule edes hiki. Ensi yönäkin saan luultavasti nukkua työvuorossani ja palkka lisineen matkaa mun tilille. 😁

        Joskus mietin, että onko se oikein? Olenko ansainnut tämän duunin? Mutta ei tartte pitkään miettiä. Kyllä olen. Varsinkin työkuvioissa mä oon ollut niin tunnollinen ja reipas, että onkin korkea aika saada tälläinen työ. Ja saatan vielä tästäkin helpompaa miettiä vielä ennen eläkepäiviä. 😅

        Minä uskon, että on paljon ihmisiä, jotka ruoskii itseään aivan liikaa siitä, että ansaitsevat jotain hyvää. Kun oikeasti pitäisi osata tosiaankin ottaa vastaan se mitä saa...reippaasti ja nauttien. 😊


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Joskus tuli jännä vääntö erään naisen kanssa, kun kehuin häntä fiksuksi. Hän vastasi, että kiitos kehusta. Vastasin, ettei se ole kehu, vaan huomio. Samanlainen kuin sanoisin, että kappas, sinullahan on mustat hiukset. 😁

        Minäkin olen joskus saanut hyvän työn, siitä tuleekin keväällä täyteen tasan 10 vuotta. Saan helkutin hyvän korvauksen menetetystä vapaa-ajastani ja suurimmaksi osaksi ei tule edes hiki. Ensi yönäkin saan luultavasti nukkua työvuorossani ja palkka lisineen matkaa mun tilille. 😁

        Joskus mietin, että onko se oikein? Olenko ansainnut tämän duunin? Mutta ei tartte pitkään miettiä. Kyllä olen. Varsinkin työkuvioissa mä oon ollut niin tunnollinen ja reipas, että onkin korkea aika saada tälläinen työ. Ja saatan vielä tästäkin helpompaa miettiä vielä ennen eläkepäiviä. 😅

        Minä uskon, että on paljon ihmisiä, jotka ruoskii itseään aivan liikaa siitä, että ansaitsevat jotain hyvää. Kun oikeasti pitäisi osata tosiaankin ottaa vastaan se mitä saa...reippaasti ja nauttien. 😊

        "Joskus tuli jännä vääntö erään naisen kanssa, kun kehuin häntä fiksuksi. Hän vastasi, että kiitos kehusta. Vastasin, ettei se ole kehu, vaan huomio. Samanlainen kuin sanoisin, että kappas, sinullahan on mustat hiukset. 😁"

        Moni vetäisi siitäkin äkkiä palkokasvin nenäänsä, jos tuollaiseen vastaisi, että terävä havainto tai et taida itse olla penaalin terävin kynä (kun nyt vasta huomasit).


    • Anonyymi

      En aina, mutta usein, koska olen valmis näkemään vaivaa saadakseni mitä haluan. Ponnistelematta harvoin saa, mutta joskus saa niinkin, että joku asia vaan tippuu suoraan syliin. Sekin on koettu.

      -Jasu-

      • Anonyymi

        Just noin mäkin olen sen kokenut ja myös ne kommentit joita olen tuohon tyyliin aika usein saanut. Ne ovat tulleet sellaisilta mua vähän tuntevilta tai puolitutuilta lähinnä. Sellaisilta ihmisiltä joilla on jonkintasoinen tieto, mun tyypillisestä keskinkertaisesta suorittamisesta tyyliin "tällä pääsee läpi". Sitten kun oikeasti haluan jotain niin näytille lävähtääkin aivan jotain muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just noin mäkin olen sen kokenut ja myös ne kommentit joita olen tuohon tyyliin aika usein saanut. Ne ovat tulleet sellaisilta mua vähän tuntevilta tai puolitutuilta lähinnä. Sellaisilta ihmisiltä joilla on jonkintasoinen tieto, mun tyypillisestä keskinkertaisesta suorittamisesta tyyliin "tällä pääsee läpi". Sitten kun oikeasti haluan jotain niin näytille lävähtääkin aivan jotain muuta.

        Tuttujen sanaan voinee luottaa. :)

        -Jasu-


    • Anonyymi

      Minä tulkitsen pilalle hemmotelluksi prinsessaksi. Ilmoittakaa woket mielipiteeni vääräksi.

      • Anonyymi

        Ainakaan aloittaja ei ilmoittanut sinua mihinkään. Sellaista anonyymia mielipidettä ei olekaan, että se kykenisi minua häiritsemään. Minä esitin sinulle kysymyksenkin.

        Onko siinä sinusta jotain värää, että saa mitä tahtoo? Sinusta epäonnistuminen "jalostaa luonnetta"?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakaan aloittaja ei ilmoittanut sinua mihinkään. Sellaista anonyymia mielipidettä ei olekaan, että se kykenisi minua häiritsemään. Minä esitin sinulle kysymyksenkin.

        Onko siinä sinusta jotain värää, että saa mitä tahtoo? Sinusta epäonnistuminen "jalostaa luonnetta"?

        Tuohan on lopulta tilannekohtaista. Jos omalla työllään hankkii sen mitä haluaa, niin sehän osoittaa sitkeyttä ja päämäärähakuisuutta. Mutta kun sen haluamansa voi saada myös kinuamalla isukilta. On ihan eriasia, että jakaa lehtiä saadakseen autokortin kuin saada vanhemmilta lahjaksi BMW.

        Tuossa hemmotellussa on myös se riski, että haluaa asioita joihin ei oikeasti ole varaa. Kun "keskiluokkaisen" henkilön on pakko saada uusi 300 neliön omakotitalo, ylivelkaantuminen ja loppuelämän velkavankeus on silloin todellisuutta. Hyvää tarkoittaneet vanhemmat kun eivät aina ole loputtoman rikkaita itsekään, että voisivat kaikkea maksaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuohan on lopulta tilannekohtaista. Jos omalla työllään hankkii sen mitä haluaa, niin sehän osoittaa sitkeyttä ja päämäärähakuisuutta. Mutta kun sen haluamansa voi saada myös kinuamalla isukilta. On ihan eriasia, että jakaa lehtiä saadakseen autokortin kuin saada vanhemmilta lahjaksi BMW.

        Tuossa hemmotellussa on myös se riski, että haluaa asioita joihin ei oikeasti ole varaa. Kun "keskiluokkaisen" henkilön on pakko saada uusi 300 neliön omakotitalo, ylivelkaantuminen ja loppuelämän velkavankeus on silloin todellisuutta. Hyvää tarkoittaneet vanhemmat kun eivät aina ole loputtoman rikkaita itsekään, että voisivat kaikkea maksaa.

        Paitsi, että mistä ulkopuolinen noi mitään varmaksi tietää. Isikin voi vaatia, vaikka näyttäisi muiden silmissä vain antavan. Itselläni on mm. ollut ihan virallinen velka isälleni nimenomaan autosta ja se on maksettu pennilleen pois. Mutta sitähän ei tietenkään kukaan muu tiedä, kuin minä ja vanhempani. Eikä se minusta varsinaisesti kuulu kenellekään muulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuohan on lopulta tilannekohtaista. Jos omalla työllään hankkii sen mitä haluaa, niin sehän osoittaa sitkeyttä ja päämäärähakuisuutta. Mutta kun sen haluamansa voi saada myös kinuamalla isukilta. On ihan eriasia, että jakaa lehtiä saadakseen autokortin kuin saada vanhemmilta lahjaksi BMW.

        Tuossa hemmotellussa on myös se riski, että haluaa asioita joihin ei oikeasti ole varaa. Kun "keskiluokkaisen" henkilön on pakko saada uusi 300 neliön omakotitalo, ylivelkaantuminen ja loppuelämän velkavankeus on silloin todellisuutta. Hyvää tarkoittaneet vanhemmat kun eivät aina ole loputtoman rikkaita itsekään, että voisivat kaikkea maksaa.

        Ja kyllä, olen muuttanut myös vanhempieni asuntoon. He kun halusivat muuttaa pienempään. Senkin asunnon olen heille maksanut ihan täysimääräisesti, mutta en ole nähnyt mitään tarvetta mainosta sitä jokaiselle paskanpuhujalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kyllä, olen muuttanut myös vanhempieni asuntoon. He kun halusivat muuttaa pienempään. Senkin asunnon olen heille maksanut ihan täysimääräisesti, mutta en ole nähnyt mitään tarvetta mainosta sitä jokaiselle paskanpuhujalle.

        Miksi sitten ihmettelet, että ulkopuoliset muodostavat sinusta mielessään kuvan, sillä tiedolla mitä heillä on käytössään. Sä olet selvästikin nainen, joka aina saa mitä haluaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sitten ihmettelet, että ulkopuoliset muodostavat sinusta mielessään kuvan, sillä tiedolla mitä heillä on käytössään. Sä olet selvästikin nainen, joka aina saa mitä haluaa!

        Olenko sanonut jossain ihmetteleväni jotain? En nähdäkseni ole sanonut mitään sen suuntaistakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olenko sanonut jossain ihmetteleväni jotain? En nähdäkseni ole sanonut mitään sen suuntaistakaan.

        Eikö aloitus ollut kysymysmuodossa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö aloitus ollut kysymysmuodossa?

        "Sanokaapa miten tulkitsette, jos teille sanotaan seuraavaa: "Sä olet nainen/mies. joka selvästikin saa aina mitä haluaa"."

        Onhan tuo. Kysyin miten TE tulkitsette (tarkoitettu monikoksi). En mä ole kysynyt miten minun tulisi tulkita. Kiinnostaa nimenomaan muiden tulkinnat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paitsi, että mistä ulkopuolinen noi mitään varmaksi tietää. Isikin voi vaatia, vaikka näyttäisi muiden silmissä vain antavan. Itselläni on mm. ollut ihan virallinen velka isälleni nimenomaan autosta ja se on maksettu pennilleen pois. Mutta sitähän ei tietenkään kukaan muu tiedä, kuin minä ja vanhempani. Eikä se minusta varsinaisesti kuulu kenellekään muulle.

        Siellä on ollut fiksu isukki. Ei ole järkevää antaa velkaa ilman velkakirjaa, jos kyse on yhtään yli muutaman satasen summasta. Koron voi läheisille lainatessa jättää pois mutta velkakirjaa ei kannata jättää tekemättä.

        En minä kuitenkaan paheksu sitä, jos joku lahjoittaa toiselle asioita. Sehän on kaunis ele!😊

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sitten ihmettelet, että ulkopuoliset muodostavat sinusta mielessään kuvan, sillä tiedolla mitä heillä on käytössään. Sä olet selvästikin nainen, joka aina saa mitä haluaa!

        Ja suurin osa noista saanistani tuollaisista kommenteista on tullut ihmisiltä, jotka ulkoisesti katsoen ovat saaneen paljon enemmän ilmaiseksi kuin minä. Sekin voi tosin olla vain illuusiota, mutta se ainakin on ihan fakta, että heillä on perheissään ollut moninkertaisesti omaisuutta omaani verrattuna. Omat vanhempanihan ovat olleet ihan vaan keskituloisia valtion virkamiehiä, pitkällä ja kapealla leivällä. Ei heillä olisi ollut varaa antaa mulle miljoonalainaa yrityksen perustamiseen. xD


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellä on ollut fiksu isukki. Ei ole järkevää antaa velkaa ilman velkakirjaa, jos kyse on yhtään yli muutaman satasen summasta. Koron voi läheisille lainatessa jättää pois mutta velkakirjaa ei kannata jättää tekemättä.

        En minä kuitenkaan paheksu sitä, jos joku lahjoittaa toiselle asioita. Sehän on kaunis ele!😊

        🦄

        En minäkään lahjoittamista paheksu. Sekin on monessa tilanteessa järkevää, sekä tietysti myös kaunis ele. Riskinä on tietysti, ettei lahjan saaja ehkä täysin tajua lahjan arvoa ja osaa sitä sitten arvostaa, mutta kaikessa on riskinsä.

        Ja korko oli meilläkin minimaalinen. Se oli laitettu sinne vain periaatteesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minäkään lahjoittamista paheksu. Sekin on monessa tilanteessa järkevää, sekä tietysti myös kaunis ele. Riskinä on tietysti, ettei lahjan saaja ehkä täysin tajua lahjan arvoa ja osaa sitä sitten arvostaa, mutta kaikessa on riskinsä.

        Ja korko oli meilläkin minimaalinen. Se oli laitettu sinne vain periaatteesta.

        Sen verran vielä kommentoin, etten usko koron syynä olleen "periaate" vaan inflaatio, etenkin jos laina-aika on ollut yli vuoden mittainen. Mutta tarkoitinkin tuossa ylempänä sellaista korkoa, jota luotonantajat vaativat liiketoimintansa kannattavuuden varmistamiseksi.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen verran vielä kommentoin, etten usko koron syynä olleen "periaate" vaan inflaatio, etenkin jos laina-aika on ollut yli vuoden mittainen. Mutta tarkoitinkin tuossa ylempänä sellaista korkoa, jota luotonantajat vaativat liiketoimintansa kannattavuuden varmistamiseksi.

        🦄

        Isän sanojen mukaan se oli periaate. Ei se ainakaan inflaatiota riittänyt kattamaan, mutta mistäpä tuota tietää. Ja kyllä, ei se tosiaan liiketoimintaa hänelle ollut. Hänestä nyt vaan olisi ollut typerää lähteä lainaamaan muualta, kun hänkin kerta kykeni lainaamaan.


    • Anonyymi

      Itsepäinen omahyväinen vänkyrä, jolla vain omat tarpeet edellä, suomennettuna.

      • Anonyymi

        Kenen tarpeet edellä tätä elämää kuuluisi elää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kenen tarpeet edellä tätä elämää kuuluisi elää?

        Kyllä muuten myös kanssaeläjät kuuluu huomioida, häh. Kuka tollasta edes kysyy?!?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä muuten myös kanssaeläjät kuuluu huomioida, häh. Kuka tollasta edes kysyy?!?

        Miten nuo poissulkevat toisensa? Kuka edes kuvittelee noin typeriä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä muuten myös kanssaeläjät kuuluu huomioida, häh. Kuka tollasta edes kysyy?!?

        Huomion kanssaeläjäni ja menen tahallani paskasti valmistautuneen vaikkapa työhaastatteluun? Ketähän se mahtaa lopulta hyödyttää? Otan huomioon kanssaeläjäni, enkä tee mitään sellaista, jota itse haluaisin. Ketä se muka hyödyttää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten nuo poissulkevat toisensa? Kuka edes kuvittelee noin typeriä?

        Sä et taida tajuta mitään. Olet ilmeisesti ap.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sä et taida tajuta mitään. Olet ilmeisesti ap.

        Näyttää siltä, että sinä et tajua mitään. Oletat "omat tarpeet edellä menemisen" tarkoittavan toisten polkemista. Noilla ei ole mitään automaattista teko toistensa kanssa ja toisia voi polkea silloinkin, vaikkei koskaan saisi yhtään mitään. Ehkä sinäkin joskus opit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomion kanssaeläjäni ja menen tahallani paskasti valmistautuneen vaikkapa työhaastatteluun? Ketähän se mahtaa lopulta hyödyttää? Otan huomioon kanssaeläjäni, enkä tee mitään sellaista, jota itse haluaisin. Ketä se muka hyödyttää?

        Älä kysele jos sulla ei ole intressiä ymmärtää muiden antamia vastauksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä kysele jos sulla ei ole intressiä ymmärtää muiden antamia vastauksia.

        En varmaankaan olisi kysynyt selvennystä, ellen olisi kiinnostunut nimenomaan niistä vastauksista. Tämä vaan ei anna yhtään vastausta "Kyllä muuten myös kanssaeläjät kuuluu huomioida, häh. Kuka tollasta edes kysyy?!?". Eikä tämäkään: "Sä et taida tajuta mitään. Olet ilmeisesti ap".

        No mutta edelleen sitä vastausta odotellessa, että "Kenen tarpeet edellä tätä elämää kuuluisi elää?"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näyttää siltä, että sinä et tajua mitään. Oletat "omat tarpeet edellä menemisen" tarkoittavan toisten polkemista. Noilla ei ole mitään automaattista teko toistensa kanssa ja toisia voi polkea silloinkin, vaikkei koskaan saisi yhtään mitään. Ehkä sinäkin joskus opit.

        Kyllä vaan sellaisia ihmisiäkin on. Halusit ymmärtää tai et. Ehkä et ole vielä vain elämää niin pitkään nähnyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En varmaankaan olisi kysynyt selvennystä, ellen olisi kiinnostunut nimenomaan niistä vastauksista. Tämä vaan ei anna yhtään vastausta "Kyllä muuten myös kanssaeläjät kuuluu huomioida, häh. Kuka tollasta edes kysyy?!?". Eikä tämäkään: "Sä et taida tajuta mitään. Olet ilmeisesti ap".

        No mutta edelleen sitä vastausta odotellessa, että "Kenen tarpeet edellä tätä elämää kuuluisi elää?"

        Sullehan on jo vastattu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä vaan sellaisia ihmisiäkin on. Halusit ymmärtää tai et. Ehkä et ole vielä vain elämää niin pitkään nähnyt.

        Kaikenlaisia ihmisiä on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sullehan on jo vastattu.

        No ei edelleenkään ole näkynyt vastausta. Taitaa sitten sensuuri olla iskenyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei edelleenkään ole näkynyt vastausta. Taitaa sitten sensuuri olla iskenyt.

        Etkö osaa lukea? Kun kysyit kenenkä tarpeet, niin seuraavassa kommentissa tuli vastaus.

        Miten sä sitten elät nyt, yksin, kaksin, perheen kanssa?
        Varmaan näkökulmasi riippuu siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö osaa lukea? Kun kysyit kenenkä tarpeet, niin seuraavassa kommentissa tuli vastaus.

        Miten sä sitten elät nyt, yksin, kaksin, perheen kanssa?
        Varmaan näkökulmasi riippuu siitä.

        Ei se vastannut kysymykseen. En kysynyt keiden kaikkien tarpeet pitää ottaa huomioon tai mitään muutakaan vastaavaa. Kysyin kenen tarpeet edellä ja siihen ei ole edelleenkään vastausta näkynyt. Se nyt on selvä (ainakin itselleni) että muutKIN pitää ottaa huomioon. Se ei vaan liity mitenkään siihen kenen tarpeet edellä mennään. Odotan siis edelleen vastausta kysymykseeni.

        "Miten sä sitten elät nyt, yksin, kaksin, perheen kanssa?
        Varmaan näkökulmasi riippuu siitä"

        Oma vastaukseni ei liity mitenkään tuohonkaan. Oma itse edellä pitää mennä aina. Se ei tarkoita toisten polkemista, eikä unohtamista, mutta pahoinvoiva ITSE ei tuota mitään positiivista kenellekään muullekaan. Itsestä huolen pitäminen on samalla koko siitä omasta lähipiiristä huolenpitämistä. Minulle tuo on itsestäänselvää, mutta tajuan kyllä, että joidenkin on tuota kovin vaikea tajuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se vastannut kysymykseen. En kysynyt keiden kaikkien tarpeet pitää ottaa huomioon tai mitään muutakaan vastaavaa. Kysyin kenen tarpeet edellä ja siihen ei ole edelleenkään vastausta näkynyt. Se nyt on selvä (ainakin itselleni) että muutKIN pitää ottaa huomioon. Se ei vaan liity mitenkään siihen kenen tarpeet edellä mennään. Odotan siis edelleen vastausta kysymykseeni.

        "Miten sä sitten elät nyt, yksin, kaksin, perheen kanssa?
        Varmaan näkökulmasi riippuu siitä"

        Oma vastaukseni ei liity mitenkään tuohonkaan. Oma itse edellä pitää mennä aina. Se ei tarkoita toisten polkemista, eikä unohtamista, mutta pahoinvoiva ITSE ei tuota mitään positiivista kenellekään muullekaan. Itsestä huolen pitäminen on samalla koko siitä omasta lähipiiristä huolenpitämistä. Minulle tuo on itsestäänselvää, mutta tajuan kyllä, että joidenkin on tuota kovin vaikea tajuta.

        Voi hyvänen aika. Jos ei vastaus kelpaa, niin väännä sitten yksinäsi vaikka rauta- ja piikkilankaa.

        Vastaus on kyllä siinä. Yritä hyväksyä se. Kysyit ja vastasin saman tien. Se on sitten eri asia hyväksytkö sen ajatuksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se vastannut kysymykseen. En kysynyt keiden kaikkien tarpeet pitää ottaa huomioon tai mitään muutakaan vastaavaa. Kysyin kenen tarpeet edellä ja siihen ei ole edelleenkään vastausta näkynyt. Se nyt on selvä (ainakin itselleni) että muutKIN pitää ottaa huomioon. Se ei vaan liity mitenkään siihen kenen tarpeet edellä mennään. Odotan siis edelleen vastausta kysymykseeni.

        "Miten sä sitten elät nyt, yksin, kaksin, perheen kanssa?
        Varmaan näkökulmasi riippuu siitä"

        Oma vastaukseni ei liity mitenkään tuohonkaan. Oma itse edellä pitää mennä aina. Se ei tarkoita toisten polkemista, eikä unohtamista, mutta pahoinvoiva ITSE ei tuota mitään positiivista kenellekään muullekaan. Itsestä huolen pitäminen on samalla koko siitä omasta lähipiiristä huolenpitämistä. Minulle tuo on itsestäänselvää, mutta tajuan kyllä, että joidenkin on tuota kovin vaikea tajuta.

        Se oma lähipiiri käsittää juuri sen, KENEN tarpeet edellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se vastannut kysymykseen. En kysynyt keiden kaikkien tarpeet pitää ottaa huomioon tai mitään muutakaan vastaavaa. Kysyin kenen tarpeet edellä ja siihen ei ole edelleenkään vastausta näkynyt. Se nyt on selvä (ainakin itselleni) että muutKIN pitää ottaa huomioon. Se ei vaan liity mitenkään siihen kenen tarpeet edellä mennään. Odotan siis edelleen vastausta kysymykseeni.

        "Miten sä sitten elät nyt, yksin, kaksin, perheen kanssa?
        Varmaan näkökulmasi riippuu siitä"

        Oma vastaukseni ei liity mitenkään tuohonkaan. Oma itse edellä pitää mennä aina. Se ei tarkoita toisten polkemista, eikä unohtamista, mutta pahoinvoiva ITSE ei tuota mitään positiivista kenellekään muullekaan. Itsestä huolen pitäminen on samalla koko siitä omasta lähipiiristä huolenpitämistä. Minulle tuo on itsestäänselvää, mutta tajuan kyllä, että joidenkin on tuota kovin vaikea tajuta.

        Intätkö taas vain huviksesi? Tuttu tyyli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Intätkö taas vain huviksesi? Tuttu tyyli.

        Ei kun sillä on hidas sytytys…


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se oma lähipiiri käsittää juuri sen, KENEN tarpeet edellä.

        No niin, tulihan sieltä vastauskin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No niin, tulihan sieltä vastauskin.

        Tulee se lopulta, kun vähän potkii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Intätkö taas vain huviksesi? Tuttu tyyli.

        Kun toiset opettelisivat vastaamaan kysymyksiin, niin ei tarvitsisi intää. Se vastaaminen on vaan joillekin niin kovin vaikeaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No niin, tulihan sieltä vastauskin.

        Hetihän se jo toisessa kommentissa oli, mutta sä et suostu sitä siitä ymmärtämään. Ei oo mun murhe.

        Pitkät sulla on piuhat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun toiset opettelisivat vastaamaan kysymyksiin, niin ei tarvitsisi intää. Se vastaaminen on vaan joillekin niin kovin vaikeaa.

        Kun toiset opettelisivat vastauksen heti LUKEMAAN. Harjoittelepas vielä hivenen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Intätkö taas vain huviksesi? Tuttu tyyli.

        Toi on se palstan sarjainttäjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sä et taida tajuta mitään. Olet ilmeisesti ap.

        Kylläpä on rakentavaa ja laadukasta keskustelua🤦‍♀️👍Sivusta tämä. Kyseenalaista ihmeessä sekin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toi on se palstan sarjainttäjä.

        Jaa, täällä on näköjään poissaollessani taas harrastettu muutamien palstalaisten lempipuhaa -sattumanvartaista tunnistelua. Teillä on kyllä oudot harrastukset ja outo käsitys keskustelemisesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun toiset opettelisivat vastauksen heti LUKEMAAN. Harjoittelepas vielä hivenen.

        Olematonta on kovin vaikea lukea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olematonta on kovin vaikea lukea.

        Hanki rillit :D Siellähän vastaus on seisonut ammoisat ajat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kylläpä on rakentavaa ja laadukasta keskustelua🤦‍♀️👍Sivusta tämä. Kyseenalaista ihmeessä sekin

        Sarjainttäjä inttää ettei näe ketjun vastauksia. Sullakin on kuvassa käsi silmillä. Ettehän te tuolla tavalla mitään näen tsot tsot. Silmät auki


    • Anonyymi

      Pyytäisin perusteluja.

      - Sheena

    • Anonyymi

      En ota positiivisena kommenttina. Saan vaikutelman ihmisestä, joka todella kuvittelee minun saavan mitä tahansa, mutta sehän ei ole pitänyt koskaan paikkaansa. On kai joku joskus tölväisytkin niin, mutta ei nyt mitenkään jokapäiväistä.

    • Anonyymi

      Nauraa olet ikävä palstalla ja kommentointia lukiessa ajatus kyllä aloittajan tarkoitus perästä en olisi varma…

      • Anonyymi

        Tämä on nähdäkseni sinkut palsta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on nähdäkseni sinkut palsta.

        Sikäli mikäli tuo on jotenkin äärimmäisen oleellista.


      • Anonyymi

        No mikä tämä suuri päämäärä mahtaisi olla? Ei ole muuten lainkaan uskottavaa ensin kirjoitella varsin mahtipontisesti henkseleitä paukutellen, mutta myöhemmin vetää kierroksia jos käsitellyn aiheen teemaan liittyy joku olettu tyytyväisyys suhteessa itseensä. Sivusta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mikä tämä suuri päämäärä mahtaisi olla? Ei ole muuten lainkaan uskottavaa ensin kirjoitella varsin mahtipontisesti henkseleitä paukutellen, mutta myöhemmin vetää kierroksia jos käsitellyn aiheen teemaan liittyy joku olettu tyytyväisyys suhteessa itseensä. Sivusta

        Aloittajastakin olisi kiva kulla mikä se hänen päämääränsä on. Osaisin sitten suunnata sitä kohti.


    • Anonyymi

      Tulkitsen niin että vaihdan seuraa ilmiselvästi huonon arviointikyvyn vuoksi :)...no jos rehellisesti vastaan niin eikö tuo viittaa tulkintaan voimakastahtoisuudesta, eikä välttämättä edes positiivisessa mielessä...riippuu tulkitsijasta

    • Anonyymi

      Hih, kaamea tilkintä alkaa samantien.

    • Anonyymi

      Isin sanotaan egoistille noin jos joku tykkää että määräilet likaa

      • Anonyymi

        Voihan se olla. Taitavat sitten olla masokisteja.


    • Anonyymi

      Mulle sanottu monesti noin ja on totta ja oon onnekas ja menestynyt ja valitsen itse mitä haluan. Ei tarvi ottaa toiseksi parasta. ;)

      • Anonyymi

        Etsivä löytää

        Kolkuttavalle avataan

        Tänään huomasin


    • Anonyymi

      Kuulostanut epähienolta ja ajattelemattomalta sanojalta. Sanonnan voi helposti ohittaa kuka mitenkin.

    • Anonyymi

      Ap ei tykkää kun vastataan rehellisesti :D

      • Anonyymi

        Minun mielestä keskustelu vaikutti varsin mielenkiintoiselta hänen näkökulmistaan käsin, sinä et erottunut kovinkaan eduksesi taaskaan. Sivusta tämä, mutta sulle kaikki on varmaan yhtä puuroa ja omassa päässäsi jonkun tietyn kanssa vääntämistä, eli et usko tai halua uskoa kuitenkaan


      • Anonyymi

        Mikä se rehellinen vastaus oli, josta en pitänyt? Sen on ilmeisesti poistettu, kun en löytänyt sitä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun mielestä keskustelu vaikutti varsin mielenkiintoiselta hänen näkökulmistaan käsin, sinä et erottunut kovinkaan eduksesi taaskaan. Sivusta tämä, mutta sulle kaikki on varmaan yhtä puuroa ja omassa päässäsi jonkun tietyn kanssa vääntämistä, eli et usko tai halua uskoa kuitenkaan

        Ap pelaa niillä mitä annettu. Ei voi vaatia kaivinkoneen kauhalla.


    • Anonyymi

      Siinähän se lukee selkeästi. Saat yleensä mitä haluat.

    • Anonyymi

      No, saatko?

      • Anonyymi

        Kuten jossain ylempänä taisin jo muutamaankin kertaan todeta, niin kyllä. Jos jotain ihan todella haluan, niin olen se aina saanut.


    • Anonyymi

      Tulkitsisin niin että sanoja on sitä mieltä että sanonnan kohde on jonkinlainen jyräävä narsisti.

      • Anonyymi

        Sellainen ihminenkö saa sinusta mitä haluaa? Jännä. Oma kokemukseni on, että sellainen ei oikein koskaan saa mitä haluaa.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5810
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3687
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      1948
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1782
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1232
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1187
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      957
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      51
      951
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe