Millä alalla olet ja sinua on työpaikkakiusattu?

Anonyymi-ap

Mikä on yleisin ala, millä työpaikkakiusaamista esiintyy?
Tai millä alalla olet sitä itse kokenut?

58

1611

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hoitokoti, syy; huono johto, esimies ei osallistu työntekoon, joten on ihan pihalla mitä kukin tekee/ ei tee. Hän uskoo kaiken sinisilmäisesti mitä vakiotyöntekijät hänelle kertoilee. Yleensä syytetään jotakin laiskaksi...vaikka itse luistellaan niin paljon kuin voidaan työnteosta. ..ja paljon muuta pas....

    • Anonyymi

      Kaupunki. Kaikki osallistuivat kiusaamiseen. Lähiesimies, en tavannut koskaan henkilökohtaisesti, ei tehnyt mitään muuta kuin antoi työvuorot, hänen esimiehensä, uhkailua erottamisella ilman syytä. Työkaverit, seläntakana puhumista, töiden tekemisen arvostelua yhteisellä keskustelualustalla, lähin työkaveri teetti omia töitään ja heti kauhea valitus, jos yritin kieltäytyä. Yksi työkaveri uhkasi väkivallalla noin vain. Aivan sairasta toimintaa, mutta siitäkään ei seurannut hänelle mitään. Jatkuvaa huomauttelua ja julkista nolaamista. Vain asiakkaat olivat mukavia ja kiittivät hyvästä palvelusta. Ehkä ahkera ja ystävällinen työntekoni ei soveltunut huonohenkiseen työyhteisöön, jossa jokainen yritti luistaa töistään.

      • Anonyymi

        Tarkemmin sosiaali- ja terveysala. Todella sairas työyhteisö. Vastaavaa ei ole tapahtunut missään yksityisessä yrityksessä. Ensimmäinen ja viimeinen työ kaupungilla. Jäi työsuhde lyhyeksi, enkä tule sitä koskaan laittamaan cv:hen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkemmin sosiaali- ja terveysala. Todella sairas työyhteisö. Vastaavaa ei ole tapahtunut missään yksityisessä yrityksessä. Ensimmäinen ja viimeinen työ kaupungilla. Jäi työsuhde lyhyeksi, enkä tule sitä koskaan laittamaan cv:hen.

        Luulin jo, ettei huonommaksi voi mennä. Avauduin uudelle esimiehelle parilla lauseella, että kyllä työ sote-alalla on niin rankkaa. Seuraavana päivänä tuli sähköposti, hakeudu psykiatriselle sairaanhoitajalle. Hulluksi leimaaminen syyttä onkin kiusaamisen muoto, johon ei ole tullut vielä törmättyä. Alkaa olla vähissä ne henkisen väkivallan muodot, joita ei tuossa työpaikassa olisi tullut vastaan. Ei ikinä enää kaupungille töihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulin jo, ettei huonommaksi voi mennä. Avauduin uudelle esimiehelle parilla lauseella, että kyllä työ sote-alalla on niin rankkaa. Seuraavana päivänä tuli sähköposti, hakeudu psykiatriselle sairaanhoitajalle. Hulluksi leimaaminen syyttä onkin kiusaamisen muoto, johon ei ole tullut vielä törmättyä. Alkaa olla vähissä ne henkisen väkivallan muodot, joita ei tuossa työpaikassa olisi tullut vastaan. Ei ikinä enää kaupungille töihin.

        Kyseessä on siis esihenkilö, jota en ole koskaan tavannut kasvokkain. Ei tunne minua lainkaan, ei ole haastatellut eikä tiedä minusta mitään. Ei olisi tullut mieleenkään, että lyhyen vapaamuotoisen keskustelun perusteella voi joku ihminen ajatella noin. Tyhmänä vielä kuvittelin, että hän voisi suhtautua jotenkin empaattisesti tai kannustavasti alaiseensa. No, eipä tule enää pidettyä yhteyttä. Se kai oli tarkoituskin, ettei alaiset häiritse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkemmin sosiaali- ja terveysala. Todella sairas työyhteisö. Vastaavaa ei ole tapahtunut missään yksityisessä yrityksessä. Ensimmäinen ja viimeinen työ kaupungilla. Jäi työsuhde lyhyeksi, enkä tule sitä koskaan laittamaan cv:hen.

        Tolla asenteella ,et voi mennä mihinkään Veikkaa,että lähes joka paikassa on joku joka yrittää olla kukko Siksi on tärkeää,että ollaan tukena työkaverille jota aletaan sortaa.
        Vähitellen huomaat,että saat oman ryhmän ja alkaa kiusaajalle vaikeat ajat. Sillä hyvä työnantaja huomaa ja sairaspoissa olot vähenee Ihmettelen yrityksiä jotka ei tue tukiryhmiä.
        Lisäksi,voi saada aikaan lähi esimiehen vaikeaan asemaan jos kiusaaja on hän.Miksi tyytyä vuosikausia paskaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulin jo, ettei huonommaksi voi mennä. Avauduin uudelle esimiehelle parilla lauseella, että kyllä työ sote-alalla on niin rankkaa. Seuraavana päivänä tuli sähköposti, hakeudu psykiatriselle sairaanhoitajalle. Hulluksi leimaaminen syyttä onkin kiusaamisen muoto, johon ei ole tullut vielä törmättyä. Alkaa olla vähissä ne henkisen väkivallan muodot, joita ei tuossa työpaikassa olisi tullut vastaan. Ei ikinä enää kaupungille töihin.

        Laatikaa perehdytyskansio joka työpisteeseen. Uusikin työtekijä pääsee heti kärryille miten Täällä tehdään Esimies voisi itsekin olla mukanan kun sitä tehdään. Voisi silmät avautua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyseessä on siis esihenkilö, jota en ole koskaan tavannut kasvokkain. Ei tunne minua lainkaan, ei ole haastatellut eikä tiedä minusta mitään. Ei olisi tullut mieleenkään, että lyhyen vapaamuotoisen keskustelun perusteella voi joku ihminen ajatella noin. Tyhmänä vielä kuvittelin, että hän voisi suhtautua jotenkin empaattisesti tai kannustavasti alaiseensa. No, eipä tule enää pidettyä yhteyttä. Se kai oli tarkoituskin, ettei alaiset häiritse.

        Tähän ongelmaan auttaa työterveydessä puhuminen Työterveydessä pitää olla kokonaiskuva kustakin työpisteestä ja esimiehen toilaatuista.


    • Anonyymi

      Siivousalan. Olen ollut todella monessa firmassa ja melkein kaikissa työpaikkakiusaamista joko itseeni tai työkavereihin kohdistuen. Yleensä työnjohdon toimesta. Lassila & Tikanoja pahin.

    • Anonyymi

      Siivousalalla kiusaamista 99%

    • Anonyymi

      Hoitoala.En olisi ikinä opiskellut aukuisena enää lähihoitajaksi ,jos olisin tienyt miten hirveitä ovat naisvaltaiset työyhteisöt.Takanapäin juoruamista/haukkumista.Negatiivisuutta,kaikkeen ja kaikkiin tyytymättömyyttä.Tälläisessä työyhteisössä masentuu äkkiä.Tulee halu jäädä sairaslomalle usein.Eikä jatka määräaikaisuuden jälkeen. Ja sitä sitten menee mielellään taas entisen alan töihin....

      • Anonyymi

        Julkisten alojen ja valtion yhtiöiden naisvaltaiset yhteisöt ovat sairaita paikkoja. Ongelmiin ei koskaan puuttuta, vaan lakaistaan maton alle, tukitaan suut ja hekotellaan päälle, kuinka hyvin meillä menee. Epäasiallinen käytös on normi. Esimiesten pestit kestävät eläkeikään saakka, vaikka henkilö olisi useaan kertaan epäpätevyytensä osoittanut kiusaaja.


      • Anonyymi

        Harkitsen opiskelemista lähihoitajaksi, mutta minua mietityttää se, että kiusataanko minua työyhteisöissä, kun en välttämättä mahdu muottiin. Olen tällä hetkellä sinkku. Minulla ei ole lapsia eikä koiria. Olen muuten tavallinen ihminen, että ei ole outoja harrastuksia tms. Olen harrastanut kaikkia taidejuttuja. Minulla on perussairaus, joka on aiheuttanut voimakkaita kipuja. Nyt ei aiheuta, kun on lääkitys.

        Tiedän, että naisvaltaisilla aloilla ollaan kovia juoruilemaan ja puukottamaan selkään. En tiedä, kestänkö sitä. On pitkä työura (yli 16 vuotta) takana. Minulla pitäisi olla työpaikassa joku kaveri, joka pitäisi tarvittaessa puoliani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Julkisten alojen ja valtion yhtiöiden naisvaltaiset yhteisöt ovat sairaita paikkoja. Ongelmiin ei koskaan puuttuta, vaan lakaistaan maton alle, tukitaan suut ja hekotellaan päälle, kuinka hyvin meillä menee. Epäasiallinen käytös on normi. Esimiesten pestit kestävät eläkeikään saakka, vaikka henkilö olisi useaan kertaan epäpätevyytensä osoittanut kiusaaja.

        Itse en mene työpaikkaan jossa mies esimies.
        Aivan kauheaa seksuaalista ahdistelua.
        Enkä mene työpaikkaan jossa vain vähän työtekijöitä.
        Jopa hengenvaarallista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Julkisten alojen ja valtion yhtiöiden naisvaltaiset yhteisöt ovat sairaita paikkoja. Ongelmiin ei koskaan puuttuta, vaan lakaistaan maton alle, tukitaan suut ja hekotellaan päälle, kuinka hyvin meillä menee. Epäasiallinen käytös on normi. Esimiesten pestit kestävät eläkeikään saakka, vaikka henkilö olisi useaan kertaan epäpätevyytensä osoittanut kiusaaja.

        Terveydenhuollossa kiusataan yleisemmin. Kiusaajina yleisemmin ovat lääkärit, ylihoitajat ja osastonhoitajat, sillä heillä ei ole johtajuuskoulutusta. Ovat epäpäteviä johtamistaidoisssaan. Ongelma on johtamisessa. Huono johtaminen luo epävarmuutta työyhteisössä, josta puuttuvat selkeät säännöt ja ohjeistukset, mm. Työpaikkakoulutuksista, tehtävien ja vastuun jakamisesta eri ammattikuntien välillä ja kiusaamistapauksissa. Jos johto ( ylilääkäri tuntee alaisensa ja organisaationsa tarpeet ja taustatekijät). Niin kiusaamista ilmenisi vähemmän työyhteisöissä. Ylilääkäri on koko laivaston kapteeni ja muut ovat laivaston perämiehiä, jotta laiva pysyy kurssissaan.


    • Anonyymi

      Vantaan kaupungin kotihoito Tikkurila. Annettiin 4 tunnin aamupäivälle 6 tunnin työt. Valitettiin kun tein käynnit puolet lyhempinä. Ei vastattu miten olisin voinut olla lyhentämättä käyntejä jos 4 tunnissa pitäisi tehdä 6 tunnin työt. Syyteltiin työntekijää täysin aiheetta.

      Helsingin kotihoito oli sen jälkeen kuin lomaa. Helsingissäkin on kiire mutta täällä ei syytellä aiheetta työntekijää tilanteesta. Vantaan kaupungin johtoon on kerätty luonnevikaisia. Ihmisläheiset johtajat ovat sieltä paenneet sairasta työympäristöä. Helsingin ongelmat ovat pientä Vantaaseen verrattuna.

      • Anonyymi

        Kaupungeilla ei taida olla juuri mitään johtamiskoulutusta. Ei tunneta lainsäädäntöä tai välitetä siitä. TES kyllä jotenkin osataan, mutta siihen se jääkin. Joitain virallisia ohjeita voi olla työsyrjinnästä, mutta kukaan ei niitä noudata, kun kaveri on paljattu töihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaupungeilla ei taida olla juuri mitään johtamiskoulutusta. Ei tunneta lainsäädäntöä tai välitetä siitä. TES kyllä jotenkin osataan, mutta siihen se jääkin. Joitain virallisia ohjeita voi olla työsyrjinnästä, mutta kukaan ei niitä noudata, kun kaveri on paljattu töihin.

        Vantaan kaupungilla työskentelevä pääluottamusmies, hän on myös Superin edustaja sanoi eräälle henkilölle, että et kuulu samaan nautakarjaan, etkä ole helppoa luuta kuluttavaksi. Pääluottamusmies vertasi hoitajia nauhoihin. Se siitä arvostuksesta! Jos heillä on tällainen asenne ja arvostus hoitajista. En yhtään ihmettele ettei saada hoitajia pysymään ammatissaan. Pääluottamusmies päästelee tämmöisiä sammakoita suustaan ulos! Hyvää mainosta Vantaalta!


    • Anonyymi

      Useammalla alalla. Suomalaisissa työyhteisöissä on ryhmity ja tikuta joku porukasta mentaliteetti.
      On isohko vale yhteisöissä on voimaa lausahdus.
      Nämä etujen ajaminen porukassa voimat aiheuttaa syrjintää ja toisaalta antaa johtoportaalle saman neuvottele ja miellytä työkalun.
      Tekijä kuin tekijä pakotetaan vaatimaan itselleen ja samalla kasvotusten saat tietää sen tyytyväisyys asteen olemustasi ja työtäsi kohtaan.
      Tyytymättömissä työyhteisöissä ilmapiirin paremmasta luojasta tehdään huomion hakuinen ärsykeihminen.
      Suomalaisessa työyhteisössä ei pysty pärjäämään hiljaisena eikä iloisena tai avoimena ellet ole päättävien henkilöiden suosiossa. Kumpaakin kokeillut.
      Vahvan oikeudenmukaisuuden kannattajana suosittelen olemaan kaikille ystävällinen, pitämään turpansa kiinni, tehdä työnsä ja lähteä kotiin työpäivän jälkeen sekä jättämään se työ siihen ulko-ovelle lähtiessäsi.
      Työyhteisö on sellainen paikka missä et voi olla voittaja.

    • Anonyymi

      Toimistoalalla on paljon riitaisia työyhteisöjä.

      • Anonyymi

        Kun henkilö ei ole enää toimistossa töissä niin samat tyypit siirtyy Kelaan kiusaamaan työtöntä.


    • Anonyymi

      Asiakaspalveluala. Oli pakko lähteä lätkimään. Toivotravasti karma hoitaa

    • Anonyymi

      Elintarvikealalla työskentelen ja kyllä on kiusattu, häiriköity ja oltu muutenkin todella asiattomia nykyisessä työpaikassani näiden vuosien aikana.
      Ja toimitusjohtaja, työsuojeluvaltuutettu sekä tuotantopäällikkö ovat viimeisen 5-6 vuoden aikana olleet niitä pahimpia.
      Ja tietysti asia on vääntynyt niin, että mussa on vikaa ja olen itse syypää ainakin suurimpiin ja pahimpiin epäkohtiin työpaikallamme.
      Mm. vittuillaan vessassa käynneistä, juorutaan ja selitetään muille poissaolojen syyt(on poissaolo sitten saikku tai henk.koht syy/henk.koht.asioiden hoitaminen) mikä on laitontakin ja ei muutenkaan todellakaan kuulu muille työyhteisön jäsenille. Poissaolijahan itse sitten saa ja voi selittää poissaolojensa syyn niin halutessaan, ei todellakaan esim työsuojeluvaltuutettu poissaolijan puolesta häneltä lupaa kysymättä. Tai toimitusjohtaja tai muutkaan esimiesasemassa olevat. Päin vastoin, heidän kuuluu nimenomaan pitää suunsa kiinni ja huolehtia, ettei ko asioita levitellä työpaikalla.
      Ihan sairaita seksijuttuja puhutaan toisen nimiin, puhutaan ala-arvoisesti muutenkin talon naisista ja muista ja väitetään täysin perättömiä ja sairaita asioita toisesta/toisista. Jossain firman juhlissa on ollut todella törkeätä ahdisteluakin, mitä selitelty jälkeenpäin parhaiten päin ja sitten väännetään niistä seksipervoja, jotka loukkaavat seksipuheillaan muita ja rikkovat siihen liittyviä lakeja, jotka nimenomaan eivät sellaista harrasta.
      Ja ihan kaikkea tällaista paskaa. Mm. meuhkaavat naisasiakkaiden perseitä ja että mitä he vapaallaan tekevät aiheeseen liittyen ja sitten väittävät että muut mm. vahtaavat naisten perseitä ja puhuvat heille rivoja. Ja kaikkea.
      Ja vikahan ei ole heissä itsessään. Ovat vielä turpa rutussa, jos ja kun joku ei halua heidän kanssaan olla missään tekemisissä vapaa-ajallaan eivätkä esimerkiksi halua osallistua firman yhteisiin vapaa-ajan tapahtumiin. Edes pikkujouluruokailuihin tai muihinkaan. Vaikka vika siihen löytyy suurimmaksi osaksi tosiaan heidän omasta peilikuvastaan. Ja eihän kaikki nyt halua muutenkaan jakaa elämäänsä työyhteisönsä kanssa, aika moni haluaa vaan käydä töissä tekemässä työnsä,saada palkkansa siitä sovittuina palkanmaksupäivinä ja olla muun ajan mahdollisimman erillään kaikesta työhön liittyvästä. Sisältäen työkaverit, varsinkin ne k-päät ja muuten ei niin miellyttävät tyypit.
      Onhan näitä.

    • Anonyymi

      Mainos- ja markkinointiala. Siellä on kova kilpailu ja ihmiset ovat - miten sen nyt sanoisi - kovia.

      Kokemukset jättivät arven, mikä vieläkin vaikuttaa. Pelkään työyhteisöjä. Olin nuorena avoin ja iloinen tyyppi, niinkuin nuoret monesti ovat. Sitten tuli hirveästi töitä ja oli todella kiire. En tiedä, kuinka paljon työkaverit juoruilivat asioistani esimiehelleni. Sen tiedän, että luottamusmies oli haukkunut asioitani yhdelle loossille, jossa oli kolme muuta henkilöä. Sain kuulla jälkeenpäin.

      Jos olisin tiennyt, mitä joudun kokemaan, en olisi lähtenyt koko rundiin mukaan.

      Jos joudun vielä kiusaamistilanteeseen, otan lähtöpassit. Otan mielummin karenssin kuin kitkuttelen.

      • Anonyymi

        Suomalainen työelämä on sairas, kukaan täysjärkinen ei sellaista siedä kovin pitkään, voikin ihan aihhesta kysyä että miksi pitäisi käydä töissä missä oma mielenterveys vakavasti vaarantuu ja oma hyvinvointi tuhotaan?

        Kun työsuojelu on pelkkä huono vitsi niin ei kannata vaivautua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomalainen työelämä on sairas, kukaan täysjärkinen ei sellaista siedä kovin pitkään, voikin ihan aihhesta kysyä että miksi pitäisi käydä töissä missä oma mielenterveys vakavasti vaarantuu ja oma hyvinvointi tuhotaan?

        Kun työsuojelu on pelkkä huono vitsi niin ei kannata vaivautua.

        Niin on. Kaikkia kiusataan. Tein virheen, että niin pitkään kitkuttelin. Meillä oli koko ajan yt-neuvotteluja, mutta olin kolmekymppisenä niin tehokas, ettei vielä pistetty pihalle, mutta sitten irtisanottiin, kun tuli melkein 3 viikon sairausloma keskivaikean masennuksen takia. Sekin oli yksi juoruilun aiheesta. Hullun leiman sain. Siihen vaikutti endometrioosikin, mikä aiheutti kipuja ja joiden kanssa jouduin taistelemaan. Mutta eihän sitä kukaan ymmärtänyt kuten ei sitäkään, että jouduin taistelemaan vanhan äitini kanssa kotihoidon ottamisesta ja siivouksista ym. Jos olisin irtisanoutunut itse, kun olin vielä voimissani, olisin jaksanutkin varmaan paremmin hakea uudelleen kouluun. Nyt olen ollut väsynyt. Kaikki meni pieleen. Huvittavinta tässä on se, että henkilö, joka uhkaili minua eräänä aamuna "voisin vaikka t****aa kaikki", sai pitää työpaikkansa. Sanoin, että ennenkuin toteutat suunnitelmasi, kerro minulle ensin. Että semmosta sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin on. Kaikkia kiusataan. Tein virheen, että niin pitkään kitkuttelin. Meillä oli koko ajan yt-neuvotteluja, mutta olin kolmekymppisenä niin tehokas, ettei vielä pistetty pihalle, mutta sitten irtisanottiin, kun tuli melkein 3 viikon sairausloma keskivaikean masennuksen takia. Sekin oli yksi juoruilun aiheesta. Hullun leiman sain. Siihen vaikutti endometrioosikin, mikä aiheutti kipuja ja joiden kanssa jouduin taistelemaan. Mutta eihän sitä kukaan ymmärtänyt kuten ei sitäkään, että jouduin taistelemaan vanhan äitini kanssa kotihoidon ottamisesta ja siivouksista ym. Jos olisin irtisanoutunut itse, kun olin vielä voimissani, olisin jaksanutkin varmaan paremmin hakea uudelleen kouluun. Nyt olen ollut väsynyt. Kaikki meni pieleen. Huvittavinta tässä on se, että henkilö, joka uhkaili minua eräänä aamuna "voisin vaikka t****aa kaikki", sai pitää työpaikkansa. Sanoin, että ennenkuin toteutat suunnitelmasi, kerro minulle ensin. Että semmosta sitten.

        Jatkan vielä, että sen takia mä pelkään työyhteisöjä, että siellä joku voi uhkailla sanallisesta "voisin t***aa kaikki". Se on järkyttävää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkan vielä, että sen takia mä pelkään työyhteisöjä, että siellä joku voi uhkailla sanallisesta "voisin t***aa kaikki". Se on järkyttävää.

        Sama kokemus. Väkivallalla uhkaillut sai pitää työnsä. Itse sain siirron toisiin tehtäviin. On kylmäävää olla tekemissä henkilön kanssa, joka voi niin huonosti, että hänestä on normaalia uhkailla toisia ihmisiä väkivallalla, työkavereita tai alaisia. Aiemmin kuvitteli, että sellainen uhoaminen kuuluu vain näille keskustelupalstoille, kunnes tuli vastaan ihminen, joka teki saman tosissaan kasvokkain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama kokemus. Väkivallalla uhkaillut sai pitää työnsä. Itse sain siirron toisiin tehtäviin. On kylmäävää olla tekemissä henkilön kanssa, joka voi niin huonosti, että hänestä on normaalia uhkailla toisia ihmisiä väkivallalla, työkavereita tai alaisia. Aiemmin kuvitteli, että sellainen uhoaminen kuuluu vain näille keskustelupalstoille, kunnes tuli vastaan ihminen, joka teki saman tosissaan kasvokkain.

        Ymmärrän täysin. Se oli toinen kerta, kun uhattiin. Toista juttua en pysty tarkemmin kertomaan, mutta kun tulin aikaisin töihin ja luin sähköpostin, että eräs kollega oli uhkaillut ja pitää ilmoittaa heti, jos henkilö saapuu työpaikalle, niin soitin silloin isälle, niin hän sanoi, että älä jää soittamaan vaan juokse niin nopeasti kuin pääset ulos.

        Pelkäsin kumpaakin tapausta, koska oli ollut ampumavälikohtaus, jossa mies ampui talon katolta mm. erään poliisinkin, joka sai vakavat vammat.


    • Anonyymi

      Terveydenhuollon ala.

      • Anonyymi

        Sama kokemus.


    • Anonyymi

      Kaikilla aloilla on niitä avarnin tyyppejä.

      • Anonyymi

        30 vuotta työelämässä takana ja vasta viime vuonna tuli vastaan uusi työpaikka, jossa vakavaa kiusaamista. Sitä edellinen työsuhde kesti yli kuusi vuotta. Onko työelämä muuttunut vasta äskettäin tällaiseksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        30 vuotta työelämässä takana ja vasta viime vuonna tuli vastaan uusi työpaikka, jossa vakavaa kiusaamista. Sitä edellinen työsuhde kesti yli kuusi vuotta. Onko työelämä muuttunut vasta äskettäin tällaiseksi?

        Sama huomio: vasta parin viime vuoden aikana olen nähnyt työelämäni sairaimmat tilanteet! Valitaan täysin sopimattomat pomot, määräaikaisuuksiin narsisteja, lähes psykopaatteja, tilanteisiin ei puututa, lakaistaan maton alle, tuntuu että osalta puuttuu täysin empatiakyky.


    • Anonyymi

      Yleisimmät kiusaamisalat ovat hyvin esillä julkisuudessa, mutta toisaalta missä tahansa pikkupajassa voidaan kiusata. Hommaan ei tarvita kuin yksi psyko, joka alkaa pyörittää porukkaa sairaan mielensä mukaan. On erikoisaloja, joilla on käytännössä vain yksi työnantaja. Tuollaisissa paikoissa voi olla hyvin sairas kulttuuri, josta ei uskalleta puhua ääneen työpaikan menettämisen pelossa.

      • Anonyymi

        Tekisi mieli varoittaa kaikkia nuoria sekä ammatinvaihtajia. Kiertäkää kaukaa alat, joilla ei ole mahdollista vaihtaa työnantajaa.


    • Anonyymi

      Luulen, että se ei ole alasta kiinni, vaan henkilöstä.

      • Anonyymi

        Kyllä joka työpaikassa on ne mielisairaat jotka terrorisoivat muita ja kun ne saavat oman kuppikunnan aikaiseksi niin tuolloin se helvetti vasta alkaakin...


      • Anonyymi

        Henkilösta nimenomaan kiinni. On nähty ihan luottamus tehtävissä asti mielenvikaisia tyyppejä. Pitää kyllä ihmetellä miksi valitaan porukan sairain kusipää vaikkapa luottamusmieheksi tai naiseksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Henkilösta nimenomaan kiinni. On nähty ihan luottamus tehtävissä asti mielenvikaisia tyyppejä. Pitää kyllä ihmetellä miksi valitaan porukan sairain kusipää vaikkapa luottamusmieheksi tai naiseksi

        No tulee mieleen yks T.llä alkava ämmä, joka "kohottaa tunnelmaa" hulluudellaan ja kaikelle nauramisellaan. Ilkeä tyranni ,jota porukka salaa vihaa. Muistisairas ja kuulo alentunut myös. Kyllä porukka luottaa moiseen kahjoon..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tulee mieleen yks T.llä alkava ämmä, joka "kohottaa tunnelmaa" hulluudellaan ja kaikelle nauramisellaan. Ilkeä tyranni ,jota porukka salaa vihaa. Muistisairas ja kuulo alentunut myös. Kyllä porukka luottaa moiseen kahjoon..

        Tiedetään 😆


      • Anonyymi

        Tietyt alat vetävät puoleensa kusipäitä. Jos tarjolla on hierarkiaa, tilaisuuksia mielivallan käyttöön, houkutteleva palkka, jonkinlaista glooriaa tai jännittävänä pidetty ympäristö voi työyhteisössä pahimmillaan olla kusipääkeskittymä. Vinksahtanut esimies saattaa rekryssä suosia itsensä kaltaisia sekä tietysti omia tuttaviaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietyt alat vetävät puoleensa kusipäitä. Jos tarjolla on hierarkiaa, tilaisuuksia mielivallan käyttöön, houkutteleva palkka, jonkinlaista glooriaa tai jännittävänä pidetty ympäristö voi työyhteisössä pahimmillaan olla kusipääkeskittymä. Vinksahtanut esimies saattaa rekryssä suosia itsensä kaltaisia sekä tietysti omia tuttaviaan.

        No näinhän se tietysti menee. "Isoa roolia" tavoitellessa voi aikansa käyttää keksimiensä juorujen levittämiseen ja muuhun häirintään ja suhmurointiin.


    • Anonyymi

      Työpaikka kiusaaminen on yleistä jota ei heti tiedosta.Ensin ollaan liian imelää. Nauru herkkää vain joillekin ryhmä ei pääse vaikka työssä kaikki täydentää toisiaan Otetaan vai rusinat pullasta muuten olet hyödytön.
      Vuorovaikutustaitoja pitäisi opettaa koulussa jo siitäkin syystä,että kiusaaja ja kiusattu kärsii.Ryhmässä yhden alistaminen on julmaa.

    • Anonyymi

      Päiväkoti, kunnallinen, kiusaajana toinen kasvattaja.

    • Anonyymi

      Elintarvikealalla ainakin. Ja tuntuu ainakin, että mitä isompi pulju, niin sitä isommat kusipäät ovat sellaisissa töissä kiusaamassa ja pilaamassa muiden työelämää kiusaamisellaan.
      Itse olen valtakunnallisessa elintarvikeyrityksessä töissä ja kiusaamista ym laittomuuksia työpaikalla on riittänyt suurimman osan ajasta, mitä olen ollut ko puljun palveluksessa. Ja työvuosia täällä mulle on kertynyt jo aikas monta, eli en ole mikään vasta-alkaja.

      • Anonyymi

        Kesko hakkila sinne kertyy kaikki kusipäät kiusaajat joita ei saada kuriin sairas työympäristö


    • Anonyymi

      almeijasa olen. Vääpelin natsat. Esimies Kapteeni se joka päivät juoksuttaa omien mielihalujensa mukaan sinne ja tänne.
      Taakse poistu. Asentooo, Asentooo. Kuuleeko vääpeli, Olallle vie. Viheltää.Punnerruksia.
      Ei ole mun mielestä reilua.Onko sinusta.
      Kerran koitin laittaa vastalauseen. Heti karjaisi että kyseessä on Kapina.
      Sotaoikeuteen.

      • Anonyymi

        Se vaikuttaa kertomasi perusteella henkilöltä joka ei ymmärrä muuta kuin keppiä. Henkisesti sairas ja häiriintynyt. Normaali ihmisellähän ei ole tarvetta moiseen. Sellaisista ei yleensä voi muuta kuin ottaa etäisyyttä. Ennenpitkää jompi kumpi kyllä vaihtaa maisemaa.


    • Anonyymi

      Pitkään työelämässä olleena pahimpia lienee nämä ay homot eli liiton toimipelleilyissä mukana olevat.

      Nämä mulkerot varsinkin +50v ovat itseänsä täynnä.

      Varastoalalla.

    • Anonyymi

      Työpaikkakiusaaja ei yleensä hoksaa sitä että lentää se pas*ka toiseenkin suuntaan ja usein moninverroin vieläpä ;-)

    • Anonyymi

      sosiaali- ja terveysala.

    • Anonyymi

      liike ala

    • Anonyymi

      Julkinen sektori. Yksityisellä olen saanut vain kehuja siitä, että olen fiksu ja opin nopeasti.

      Huom, kiusaajani ovat pelkästään ylipainoisia naisia, joten olen tehnyt sen lopputuloksen, että he ovat joko katkeria elämälleen tai kateellisia.

    • Anonyymi

      Jännästi ketjusta on poistettu viestejä. Olivatko ihan oikeasti epäasiallisia vai tuliko vain ”väärä”, herkkänahkainen ala/paikka mainituksi?

    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5600
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3557
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1682
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      207
      1670
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      83
      1126
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      27
      1107
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      917
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      829
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      818
    Aihe