KeskustelunTaitolaji

NainenKirjoittaa

Millainen palstakeskustelija omasta mielestäsi olet?
-johdatteleva
-myötäilijä
-päällepäsmäri
-saivartelija
-takertuja
-jankuttaja
-tasavertainen
-herättelevä
-tukahduttaja
-vuorovaikuttainen
-puhdasoppinen
-hyökkäävä/puolusteleva
-tiedonjanoinen jne...

Millainen on mielestäsi hyvä keskustelu?
-herättää ajatuksia
-ihosi nousee näppylöille
-pääsi halkeaa
-aivot pysähtyvät
-koet valaistumisen
-saat hekuman
-joudut nurkkaan ajetuksi
-solusi uudistuvat
-sydän on pakahtumaisillaan
-näkökantasi on saanut uusia ulottuvuuksia
-tarvitset välittömästi terapian
-nauruhermosi ovat venähtäneet
-taivas avautunut
-olet onnesi kukkulalla jne...

Mikä on sinun tapasi kuljettaa keskustelua?
-otat mukaan huumorin
-pelastaudut vielä kun voit
-haluat sanoa viimeisen sanan
-mökötät tai suutut
-joustat tarpeen mukaan
-sallit tilaa toisellekkin
-olet valmis muuttamaan näkökantaasi
-nautit keskustelun kulusta ja uskaltaudut uusiin
vaihtoehtoihin

Onko joku keskustelu jäänyt erityisen antoisana mieleesi ja miksi?

23

983

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • korjaus:
      piti olla vuorovaikutteinen..

• Millainen palstakeskustelija omasta mielestäsi olet?

-tasavertainen, ehkä vähän sellainen oman tiensä kulkijakin

-tiedonjanoinen
      *viittaa esimerkiksi Anoskan tantraerotiikkaan*

Tietääks kukaan mikä on Habbo Hotel, näkyy olevan sellainenkin keskustelupalsta?

----------------

Millainen on mielestäsi hyvä keskustelu?

-herättää ajatuksia
      -sydän on pakahtumaisillaan
      -nauruhermot ovat venähtäneet

----------------

Mikä on sinun tapasi kuljettaa keskustelua?

Yleensä en ehdi eikä ole tilaisuutta kuljettaa keskustelua. Kommentteja sohin vähän sinnetänne.

• ..on minunkin mielestäni yksi näitä keskustelujen motiiveja. Keskustelujen kautta voi saada tietoaan ja tiedostamistaan avartumaan. No ...kuka sitten mistäkin on kiinnostunut. Turhauttavaa jatkaa silloin keskustelua jos kokee ,ettei toinen keskustelija ole kiinnostunut aiheesta.
        Huomasin kyllä sinua kiinostavan tuon tantrisen energian, mutta yleisellä tasolla taas keskustelu humpsahti naureskelujen ja huumorin puolelle. Ei siinä sinäänsä mitään...näinhän useinkin tapahtuu jos aihe saa hämmennystä aikaan ..ja helposti se sitten kuittautuu tuolle huvittavaa* osastolle.

Tuosta aiheesta on kyllä nykyisin ihankin asiallista tietoa hankittavissa.Egyptissä ns. korkea kulttuurin aikana tantra oli yksi hyvin merkittävä menetelmä avautua korkeimpiin tietoisuuden tasoihin. Harjaantuneimmat ,jotka olivat näitä mysteriokoulujen oppilaita opiskelivat tätä menetelmää vuosia.
        ----no se nyt siitä sitten--- Aiheesata kiinostuneet ovat ilmeisemmin vieläkin määrältään pieni ihmisjoukko. Kurssitusta kuitenkin on nykyisin saatavissa.

Ajattelua herättävät keskustelut viehättävät myös itsenikin:-) ---samoin kun tunteissa tapahtuu ja huumorilla maustetut ovat ilahduttavia.

• yopollo

että ärsyttävä. Ei toivottavasti ihan provokatorinen mutta kuitenkin sellainen joka lisää painetta vastata.

Hyvässä keskustelussa on liikettä, mielellään avaa näkymiä uusiin suuntiin. turhauttavinta on jankutus.

• ..jankuttaminen saa minunkin nuppini kiristymään.
        Joten en sellaiseen energiaani tuhlaa.

• taikanainen

keskustelijana olet: provosoiva ja ärsyttävä, usein positiivisesti ärsyttävä,ja sanavalmis. Saat kaiveltua sieltä herkän hipiäni takaa kunnon pippuritömäykset :)
        Tiettyä kyynisyyttä ja naissukupuolen arvostamattomuutta sinulla on myös keskustelijana. Rohkea keskustelija jolla on paljon tietoa asioista.

• taikis

mielenkiintoinen juttu, itse taitaa nähdä itsensä hiukan eri silmin kuin muut keskustelijat.Riippuu omasta minäkuvasta hyvinkin pitkälti.

mutta tässä oma näkemukseni :
      palstakeskustelijana olen : tasavertainen mutta hyökkäävä/puolusteleva, pyrin olemaan vuorovaikutteinen (aina onnistumatta)

hyvä palstakeskustelu: solut uudistava,( tuo oli hyvä:) myös ajatuksia herättävä, innostava, hiukan provokatiivinen,keskustelussa minulle on tärkeintä kuitenkin leikkimielisyys, en jaksa soutaa haudanvakavia asioita niin että kun sujen koneen vaellan hartiat lytyssä suoraan sänkyyn pää täynnä turhaa tietoa.

Tapani kuljettaa keskustelua taitaa olla sotilaallinen :))))Ainakin kun on kyseessä tärkeä äänestystapahtuma :)
      huumori on yksi hyvä keino selvitä tilanteesta joka näyttää ajautuvan suotta umpikujaan, en pelkää antaa periksi, saatan joskus pistää itseni likoon vaikka sumppareitten puolesta..hih.. ja palstan elävöittämisen puolesta.
      Uskoisin että kykenen ottamaan vastaan näjökulmia jotka ovat jotain muutakin kuin omia ja sisäistämäänkin niitä.

• ...putkahtelee aina silloin ja tällöin esille itse kussakin säädyssä. Selviytymiseen tarvitaan toisinaan tiukkaakin otetta:-)*nauraa*

• yopollo

että avaukset ovat hyviä ja keskustelut kantavat yleensä pitkälle. Hyvä keskustelija siinäkin mielessä ettei pyri selittämään aihetta tyhjäksi heti alkuunsa ja sietää hyvin muitakin mielipiteitä kuin omiaan. Ehkä hitusen herkkä hipiä joskus tai sitten vaikutelma on oman huumorintajuttomuuteni synnyttämää.

• tähtitoimittaja ejk

tosiaan jos toiset arvioisivat millainen keskustelija olen, mutta rukoilen että eivät… Asiakeskusteluissa looginen ja perusteltu ajatuksenjuoksu, ilman turhia löpinöitä, miellyttää. Huumoriketjuissa (ja muissakin) taas lyhyet ja ytimekkäät lohkaisut. Ketjuissa yleensäkin avaajan taidot, se miten rakentaa avauksen ja antaa potkua keskustelulle, esim. kisakirjoituksissa Danielin pulma. ;)

Mieleen on jäänyt yhden oudon kirjoittajan avaus, en muista nikkiä ja ketjukin on poistettu Hakkikselta aikapäiviä sitten. Kirjoituksessa taisi olla pari riviä sellaisesta murheesta että aviomiehellä on sättisuhde, vaimo kuulemma näki kun kyttäili miehen sättäilyä oven raosta. Antoisasta keskustelusta en tiedä, ihmettelen vaan miten se avaaja onnistui potkimaan ketjun yli 30.000 lukijaan, vain muutamalla kommentilla väliin, ohhoijakkaa.

• ..lukijamääriä ei näiden uudistusten jälkeen enää taida ollakkaan....en ainaskaan ole huomannut.
        Tosin minua hämmästytti paljonkin, mikä oli se pointti ,millä joku aloitus vetäisi tuollaisia määriä lukijoita ja keskustelijoita.

Omalla kohdallanikin sattui kerran yks vahinko* --aloitus ei mielestäni ollut kummonenkaan, mutta aihe ilmeisesti kiinosti ja sinne johonkin näihin luetuimpien kärkipäähän se meni.Täysin käsittämätöntä.????

Mieleenpainuvimmat keskustelut taas eivät useikaan ole olleet keskusteluketjujen superia , vaan jotkut todella upeat ja syvälliset tai hauskat kommentit ovat sen kiinostavuuden aikaan saaneet.

• kuinka

• yopollo

poleeminen. Avauksina en ole juuri tainnut tunnistaa kuin noita sanomia. tiettyä kovuutta, suoraviivaisuutta ja joskus hitusen kyynisyyttäkin. Antaa keskustelun jatkua ja joskus vähän johdatteleekin. Semmoinen toimittajatyyppi kyllä.

• maron

yritän parhaani että olisin huomaavainen keskustelija, mutta aina en sitä ole.
      Huumorintajuinen -100 prosenttiseti
      Hyökkäävä - silloin kun joudun puolustautumaan,
      Ymmärtävä - silloin kun ymmärrystä tarvitaan
      Johdatteleva - jos on tarvis
      Päällepäsmäri - siitä syytetään, itse en tiedä
      Tiedonjanoinen - taatusti
      Vittumainen - jos tarpeeksi ärsytetään
      Rehellinen - se on minun "paheeni"en sano
      sitä hyveeksi,koska sitä se ei ole.
      se vie vain vaikeuksiin.
      Diagnoosi:
      Monien mielestä varmaan todellinen paskapää.
      Mutta parhaani yritän , kirjoitan koska rakastan kirjoittamista. Jos en kirjoita täällä kirjoitan kuitenkin jossain muualla.

Sinun kirjoituksesi laittavat aina ajattelemaan syntyjä syviä, ja kun on aikaa se on mukavaa luettavaa:) Anteeksi kirosanani - ne vain sopivat tuohon kuvaukseen.

• ..kannustus tuntuu kivalle:-) Kyllä minäkin mielenkiinnolla sun juttus luen.

-----tuota vdduilua en omasta mielestäni harrasta...
        .....se ei kai sovi mulle, tai kun en siitä muutenkaan tykkää livessäkään...

Johdattelua kyllä harjoitan parhaan kykyni mukaan ja pyrkimykseni on olla tasavertainen.

Tutkijaminäni* tykkää pohdiskelusta ja joskus varmaankin mietin liikaakin tekstin sisältöä ja sanojen merkityksiä.

• yopollo

Innostunut, aktiivinen, aloitteellinen. Tuo avauskisan hyvä tulos ei ollut sattumaa. Poleeminen, huumorintajuinenkin. Kovuutta saisi olla lisää ja kannattaa oppia valikoimaan kenelle vastaa, häiriköille on hyvä kääntää selkänsä, siinä ei ole mitään epäkohteliasta.

• maron
        yopollo kirjoitti:

Innostunut, aktiivinen, aloitteellinen. Tuo avauskisan hyvä tulos ei ollut sattumaa. Poleeminen, huumorintajuinenkin. Kovuutta saisi olla lisää ja kannattaa oppia valikoimaan kenelle vastaa, häiriköille on hyvä kääntää selkänsä, siinä ei ole mitään epäkohteliasta.

kiukkuinen luonteeni ei anna periksi jos perässäni luikkii jokin iilimato:)
        Sitten kun kyllästyn, niin kyllästyn totaalisesti.
        Kovuutta kyllä löytyy, mutta kuten joskus sanoin tyhmyys ärsyttää, siinä ei ole mitään mielenkiintoista. Parempi poistua takavasemmalle ennemmin kuin puhua ladon seinälle.

• ..sitten millaisina kekskustelijoina pidätte näitä kanssakekskustelijotanne.*pitelnkin päätäni jo valmiiksi halkeamisen estämiseksi*

Mun aloituksiini eivät niin monet kommentoi ja itsekkin olen valikoiva kommenteissani , joten en kovin pikää listta saa aikaseksi.
      ---mietintä myssy päässä pohdin ja sitten vasta omani julkituon------

• ..ki*rotusvirheitä.....kiiressä kun ei synny ..
        ---joten palaan kun aikani sallii------
        ----ja pyrin olemaan karrelle palaamatta----

• yopollo

jotain tällaista ajattelinkin sieltä tulevan, eli vähän jäävi sitä on itseään arvostelemaan. Jotkut ovat ehkä liian kovia, toiset liian pehmeitä itseään kohtaan. Voi tietysti olla että samat henkilöt ovat vastaavasti liian pehmeitä tai kovia muitakin kohtaan. Jää nähtäväksi.

• tähtitoimittaja

kerron vähän toisella tavalla, eli millaisesta keskustelijasta / kommenteista pidän. Eniten miellyttävät lyhykäiset kommentit (omistani poiketen), joissa on se olennainen.

Kaffen naisista mm. taikanaisella on tämä taito, 50-palstalta miellyttää Angiinan tieteelliset, loogiset ja selkeästi esitetyt näkemykset, ihan siitä riippumatta olenko samaa mieltä vai en. Miehet kykenevät mielestäni olennaisen esiintuomiseen, siis lyhyesti, useammin kuin naiset, joten en mainitse ketään nimeltä erikseen. Tulisi liian pitkä lista ;)

• tähtitoimittaja kirjoitti:

kerron vähän toisella tavalla, eli millaisesta keskustelijasta / kommenteista pidän. Eniten miellyttävät lyhykäiset kommentit (omistani poiketen), joissa on se olennainen.

Kaffen naisista mm. taikanaisella on tämä taito, 50-palstalta miellyttää Angiinan tieteelliset, loogiset ja selkeästi esitetyt näkemykset, ihan siitä riippumatta olenko samaa mieltä vai en. Miehet kykenevät mielestäni olennaisen esiintuomiseen, siis lyhyesti, useammin kuin naiset, joten en mainitse ketään nimeltä erikseen. Tulisi liian pitkä lista ;)

Taikkiksen lohkaisut* saavat useinkin mieleni kirkastuneeksi*. Tämä on yksi ihan omanlainen tyylilajinsa. Tykkään kyllä. Samoin Tähtitoimittajan jotkut jutut kutkuttavat sieltä syvältä alitajunnan piilokerroksista asti. Tuo TR.Maalari taas sujuvalla ja rehevällä ajatellulla kielellään on vailla vertaistaan omassa sarjassaan. Maron...hänen tyyliinsä olen tykästynyt. Soffi koettelee toisinaan sietämisrajoja, mutta jopa hänenkin tikulla kaivamisensa saattaa joskus tuntua ,niin pirullisen* ihanalle. Tuo Angiina on täysin tuntematon mulle..pitänee ottaa seurantaan.
        Millan on mielestäni parhaimillaan kun hänen huumoriratsunsa* rientää villinä ja vapaana
        pikin suuria aroja.

Miehet saavat oman tulkintansa kunhan käyn syömässäkin välillä...

• ihmettelix

siten että millaisesta palstakeskustelijasta pidän eniten, tässä poiminnot:
      Johdatteleva päällepäsmäri joka saivartelee, takertuu ja jankuttaa hyökkäävästi/puolustelevasti...., kas siinäpä haastetta *hymy*.
      Itsestäni en sano mitään, pitäisi kysyä toisilta, *herttainen hymy*

Hyvä keskustelu herättää ajatuksia, laittaa pohtimaan myös toisten näkemyksiä ja vertailemaan niitä suhteessa siihen mitä itse ko. asiasta ajattelee.

Joitakin keskusteluja on jotka ovat mieleen jääneet, jotkut jopa vuosien takaa, paremmuus järjestykseen niitä on vaikea laittaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      68
      4286
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      67
      4130
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3542
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      3113
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2782
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2562
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2324
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      15
      1427
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      157
      1272
    10. Mitä ajattelet

Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      1046
    Aihe