Varokaa lääkäreitä

Anonyymi-ap

Henkilökohtaisesta kokemuksesta voin sanoa, että varokaa lääkäreitä. Lääkärit ovat vaarallisia ja hyvin kieroutunut ammattikunta. He kuvittelevat kaikkivoipaisuudessaan olevansa heti Jumalasta seuraavia, ja toiminta on sen mukaista.
Kun lääkäriä vaaditaan vastuuseen virheestä, potilasvahingosta tai jopa rikoksesta, tämä ammattikunta pitää huolen että asia ei etene mihinkään. Sieltä alkaa löytyä lääkäriä ja lääkärin lääkäriä, jotka todistavat lääkärin puolesta vaikka eivät tapauksesta mitään tiedäkään.
Potilasoikeuksia ei Suomessa ole, eikä lakia noudateta. Homma on täysin roistojen hallinnassa.

90

1008

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Törkeästä virkavirheestä aiheutunut kuolemantapaus on hyvin näppärästi kirjattu joksikin muuksi kuin virkavirheeksi. Sellaiset kirjoitetaan yleensä aika nopeasti ennen kuin vainaja on edes ehtinyt jäähtyä. ettei lääkäriä vaan saada vastuuseen mistään.
      Ikävää, että on vielä ihmisiä jotka sokeasti luottaa lääkäreihin. Tiedän tapauksia että lääkärin hoito lähes tappoi potilaan, kunnes hän viime hetkellä ymmärsi lopettaa ja vihelsi hoidot poikki. Niin kävi että heti hoitojen loputtua potilaan tila alkoikin kohentua, ja terveys palasi. Sen jälkeen ollut vuosia täysin terveenä.
      Asiaa esille otettaessa alkoi se sitku ja mutku selittely, naurettavat puolustautumisyritykset, joiden naurettavuudelle ei löydy vertaa.
      Tyhmä on ihminen jos lääkäriin luottaa.

    • Anonyymi

      Avaajan ei kannata mennä koskaan lääkäriin.
      Iso osa hoitovirheistä johtuu kun potilas valehtelee ja peittelee oireensa.

      • Anonyymi

        Ihan niin, näitä tapauksia on paljon kun ei ymmärretä lääketieteellistä selvitystä asioista vaan väännellään asiat oman mielensä mukaisesti.
        Ei kukaan lääkäri voi selviytyä virkavirheestä sillä että muka joku toinen lääkäri on samaa mieltä. Kukaan lääkäri ei valheilla riskeeraa omaa lääkärin lisenssiään, joten kuoleman tapauksia sattuu toisinaan ja eräät ihmiset vierittivät sen lääkärin syyksi kun luuulevat ettei lääkäri muka ole antanut tarpeellista hoitoa.
        Minun läheiseni oli yhtämittaa akuutilla kuolettavan sairautensa kanssa ja olin varautunut siihen että joku kerta tulee olemaan viimeinen . Ja niin kävi , eikä olis tullut mieleenkään ruveta syyttämään lääkäreitä että heillä pitäisi olla joku taikasauva mitä heilautellaan ja ihmisestä tulee terve .moni potilas ei kerro myöskään kaikkea lääkärille esim ne jotka käyttävät ns luonnonlääkkeitä ja silloin voi olla tukala tilanne kun lääkäri tekee diagnoosin tietojen perusteella mitä hän on saanut potilaalta . Joten paras kun ei kerro sairaita mielikuvituksiaan netissä sillä joka asialle on aina selitys.


      • Anonyymi

        Se on yleensä kyvyttömän lääkärin ontuva selitys. Kun ihminen paranee lopetettuaan hoidot johon meinasi kuolla, ei ole olemassa selityksiä. Lääkärit ovat vaarallisia.


      • Anonyymi

        Onpa erikoinen teoria, että joku valehtelisi oireitaan mentyään ensin varta vasten niiden takia lääkäriin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on yleensä kyvyttömän lääkärin ontuva selitys. Kun ihminen paranee lopetettuaan hoidot johon meinasi kuolla, ei ole olemassa selityksiä. Lääkärit ovat vaarallisia.

        Tyhmähän sinä olet..


      • Anonyymi

        Älä viiti puhua paskaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onpa erikoinen teoria, että joku valehtelisi oireitaan mentyään ensin varta vasten niiden takia lääkäriin.

        Kyllä se on valitettavasti arkipäivää ja yleistäkin. Alkkikset ja huumehörhöt yleisemmin, ja muut jotka eivät kehtaa kertoa todellisia syitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se on valitettavasti arkipäivää ja yleistäkin. Alkkikset ja huumehörhöt yleisemmin, ja muut jotka eivät kehtaa kertoa todellisia syitä.

        Luulisi alkoholismin paljastuvan nykyisillä mittareilla labratesteistä yksinkertaisesti. Eli tarkoititkin, että valehtelevat oireidensa syitä, eivät oireitaan. Se voi olla totta, mutta ne hoitivirhetapaukset, joista itse olen kuullut, ovat sen tapaisia, että ihmisellä on syöpä ja hänet komennetaan lääkäriltä kerta toisensa jälkeen kotiin syömään buranaa jatkuvaan kuumeeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onpa erikoinen teoria, että joku valehtelisi oireitaan mentyään ensin varta vasten niiden takia lääkäriin.

        Ei välttämättä valehtele vaan jättää kertomatta osan tilanteestaan


      • Anonyymi

        Tiedän aloituksessa olevan perää.


      • Anonyymi

        Ei todella , hän näyttää pärjäävän hyvin luulojensa tukemana


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on yleensä kyvyttömän lääkärin ontuva selitys. Kun ihminen paranee lopetettuaan hoidot johon meinasi kuolla, ei ole olemassa selityksiä. Lääkärit ovat vaarallisia.

        Totta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onpa erikoinen teoria, että joku valehtelisi oireitaan mentyään ensin varta vasten niiden takia lääkäriin.

        Ihan normitoimintaa tietyissä mielisairauksissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä viiti puhua paskaa!

        Meinasin kuolla kunlääkäri ei tajunnut harvinaista sairauttani kun suutin hänensanomisiin sanoin lita sellaiselle jaka tietää asiasta tämä pelasti minut


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä viiti puhua paskaa!

        Sehän olikin lääkärin naurettava puolustus. Potilaan oma syy kun tekee hoitovirheen.


      • Anonyymi

        Mikä motiivi toimia noin? Ihme hypoteesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onpa erikoinen teoria, että joku valehtelisi oireitaan mentyään ensin varta vasten niiden takia lääkäriin.

        Kokeet mitä otetaan lääkärissä näyttävät jos jossain on vikaa, ja jos ei ole vikaa lääkäri ja potilas keskustelevat asiasta että potilas saisi avun.
        Mutta usein jättävät mainitsematta että syövät myös luonnon lääkkeitä jotka eivät aina sovi edes lääkärin antamiin lääkkeisiin. Van saattavat aiheuttaa suuria ongelmia

        Ei ne lääkärikään mitään selvänäkijöitä ole, tekevät tutkimuksen potilaan selostuksen kuultuaan. Sitten jos kokeissa ei ole minkäänlaista vikaa vaikka potilas sanoo olevansa hirveän huonossa kunnossa niin silloin se onkin arvoitus mikä potilasta vaivaa, ainakin potilaalle , sitten jos lääkäri esim sanoo että on psyykkistä oireilua niin eiköhän potilas siitä riemastu koska ei ymmärrä että niilläkin oireilla on todella huono olo ihmisellä .ja sitten lähtee juttu kiertämään miten huono lääkäri on , näitä tapauksia on joka lääkärin kohdalla joskus , kun ei hyväksytä diagnoosia minkä lääkäri tekee.
        Niin että meitä on moneen junaan ,osat jää asemalle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulisi alkoholismin paljastuvan nykyisillä mittareilla labratesteistä yksinkertaisesti. Eli tarkoititkin, että valehtelevat oireidensa syitä, eivät oireitaan. Se voi olla totta, mutta ne hoitivirhetapaukset, joista itse olen kuullut, ovat sen tapaisia, että ihmisellä on syöpä ja hänet komennetaan lääkäriltä kerta toisensa jälkeen kotiin syömään buranaa jatkuvaan kuumeeseen.

        Kaikkia syöpäsairauksissa ei ole helppo tunnistaa varsinkin jos kokeet näyttää normaalia
        Minun. Serkkuni kävi myös lääkärissä eka kertaa kun tunsi olonsa huonoksi, mutta vikaa ei löytynyt ja meni kotiin särkylääkkeiden kanssa , sitten toka kerralla alkoi kokeissa näkyä asioita jotka olivat syöpään viittaavia , hän menehtyi sairauteensa, nuori mies ja kahden lapsen isä.
        Mutta miten lääkäri olisi voinut alkuvaiheessa tietää koska hänen oireensa olivat väsymystä ja alakuloisuutta, ja kokeet hyvät .
        Sitten ei lääkärit voi fuskata mitenkään koska kaikki pannaan pränttiin ja journaalit talletetaan niin että me itsekkin voimme lukea ne netin kautta.
        Niin että pitäisi tietää hieman asioista ennekö syyttelee omien näkemykseensä innoittamana


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan normitoimintaa tietyissä mielisairauksissa.

        Ihan niin,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meinasin kuolla kunlääkäri ei tajunnut harvinaista sairauttani kun suutin hänensanomisiin sanoin lita sellaiselle jaka tietää asiasta tämä pelasti minut

        Mikä sairaus on niin harvinainen ettei se kokeissa näytä mitään


    • VALELÄÄKÄRIT TAKAISIN! Yhdyn ensimmäisen kirjoittajan mielipiteeseen. Olen vuosikymmeniä seurannut omakohtaisesti lääkärien ja terveysalan toimintaa. LEHMÄNHÄNTÄ menee alas aivan samalla tavalla eikä sitä nosta edes kissa. Ihmisen tulee itse tietää paremmin kuin lääkäri omat OIREENSA, KIVUT YM. SEKÄ KROPPANSA. EIKÄ PERIKSI ANTAA VAATIMUKSISTAAN. Varsinkin JULKINEN sektori on syvältä. MUTTA JULKISELLA SEKTORILLA LÄÄKÄREIDEN ON TOTEUTETTAVA KAUPUNKIEN/KUNTIEN HALLITUKSEN SANELUPOLITIIKKAA. Usein siellä KIELLETÄÄN hoitamasta (nykyään) jo yli 40v potilaita ELLEI he ole työllistettyjä. Samoin lääkemääräykset voivat muuttua potilaan tietämättä, jos niitä uusi esim. lääkäri joka EI OLE potilasta NÄHNYTKÄÄN. mONI HOITAA ITSENSÄ PAREMMIN KUIN NYKYAJAN LÄÄKÄRIT! VOI SITÄ KAMALUUTTA kun lääkärinä onkin joku nuori vastavalmistunut tms. Hoitajat kirjoittavat potilaiden epikriisejä ja silloin menee jo hommat sekaisin koska HOITAJA EI OLE LÄÄKÄRI. Itse otan yleensä legurin kanssa yhteen alle 5min ja katsotaan kuka on kuka. SILLOIN AINAKIN LEGURI KUUNTELEE KUN KYSYY HÄNELTÄ, "Oletko koskaan kokenut samanlaista kuin minulla nyt on"? Ellet, anna minun kertoa sinulle mitä tämä on oireneen ja mitä se minulle tekee. Jatketaan juttuja jos jotain kiinnostaa. LISÄÄ LÖYTYY JO LIKI 60V AJALTA KOKEMUKSIA JNE.

      • Anonyymi

        Ihminen joka tietää oman kroppansa niin hyvin, miksi menee sitten ollenkaan lääkäriin ????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen joka tietää oman kroppansa niin hyvin, miksi menee sitten ollenkaan lääkäriin ????

        Varmaan siksi, ettei saa lääkkeitä apteekista vain hakemalla. Sivusta kommentoin. Miksi ylipäätään puolustelet hoitovirheiden peittelyä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan siksi, ettei saa lääkkeitä apteekista vain hakemalla. Sivusta kommentoin. Miksi ylipäätään puolustelet hoitovirheiden peittelyä?

        Hoitovirheet ilmoitetaan yleisesti itse osastolta sillä kukaan ei tee työtään yksin joten ei ole mitään mahdollisuutta peittelyyn , patologisen tutkimukset tehdään ja kirjataan huolellisesti ja tarkastetaan myös. Siis puhut ainoastaan oman mielikuvituksesi tuotetta, en puolustele ketään, mutta tiedän kuten kova kontrolli on joka asiassa hoitopisteissä
        Ei kukaan mene mitenkään tekemään väärää todistetta toisen hoitomenetelmistä vaan sääntö on kaikilla sama, potilaan tilan tutkiminen ja hoitaminen parhaalla mahdollisella tavalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hoitovirheet ilmoitetaan yleisesti itse osastolta sillä kukaan ei tee työtään yksin joten ei ole mitään mahdollisuutta peittelyyn , patologisen tutkimukset tehdään ja kirjataan huolellisesti ja tarkastetaan myös. Siis puhut ainoastaan oman mielikuvituksesi tuotetta, en puolustele ketään, mutta tiedän kuten kova kontrolli on joka asiassa hoitopisteissä
        Ei kukaan mene mitenkään tekemään väärää todistetta toisen hoitomenetelmistä vaan sääntö on kaikilla sama, potilaan tilan tutkiminen ja hoitaminen parhaalla mahdollisella tavalla.

        Aloitus ei ole minun, eli kun puhut mielikuvituksen tuotteesta, tarkoitatko siis sitä mitä kirjoitin eli että apteekista ei saa lääkkeitä vain hakemalla? Ei se ole mielikuvitusta, ei apteekista saa reseptilääkkeitä ilman lääkärin määräystä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan siksi, ettei saa lääkkeitä apteekista vain hakemalla. Sivusta kommentoin. Miksi ylipäätään puolustelet hoitovirheiden peittelyä?

        Kyllä lääkärikunnassa mätäpaiseita on niin kuin kaikissa muissakin ammattiryhmissä puhumattakaan meistä ihmisistä noin yleensä.
        Erehtymätön ja mukava, etevä jne. lääkäri on ihmismielen itse keksimä. Ihminen hän on niin kuin toisetkin.
        Mutta yleistäminen on huono juttu.
        Ainakin kohdallani lääkäri on se joka on auttanut sairauden sattuessa- enpä oikein tiedä minne muualle olisin mennyt kuin "lekuriin".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen joka tietää oman kroppansa niin hyvin, miksi menee sitten ollenkaan lääkäriin ????

        Mitäpä ajattelet siitä? Varmaan saamaan apua vaivaansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hoitovirheet ilmoitetaan yleisesti itse osastolta sillä kukaan ei tee työtään yksin joten ei ole mitään mahdollisuutta peittelyyn , patologisen tutkimukset tehdään ja kirjataan huolellisesti ja tarkastetaan myös. Siis puhut ainoastaan oman mielikuvituksesi tuotetta, en puolustele ketään, mutta tiedän kuten kova kontrolli on joka asiassa hoitopisteissä
        Ei kukaan mene mitenkään tekemään väärää todistetta toisen hoitomenetelmistä vaan sääntö on kaikilla sama, potilaan tilan tutkiminen ja hoitaminen parhaalla mahdollisella tavalla.

        Tutkiminen parhaalla mahdollisella tavalla ei ole tätä päivää. Minimi on. Alas on taso vajonnut "hoidoissa".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäpä ajattelet siitä? Varmaan saamaan apua vaivaansa.

        Mutta kun näytetään itse tietävän varvat ja puhutaan hoitovirheistä niin kuinka sellainen ihminen sitten ottaa vastaan lääkärin kirkoittamia lääkkeitä kun kuitenkin vaan haukutaan lääkäriä ja hoitovirheitä jotka usein on potilas omina juttuja. Silti on niinkin että virheitä tapahtuu joka ammatissa, joten kukaan ei Ole täydellinen
        Silti on virheitä hoitoalalla vähän


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hoitovirheet ilmoitetaan yleisesti itse osastolta sillä kukaan ei tee työtään yksin joten ei ole mitään mahdollisuutta peittelyyn , patologisen tutkimukset tehdään ja kirjataan huolellisesti ja tarkastetaan myös. Siis puhut ainoastaan oman mielikuvituksesi tuotetta, en puolustele ketään, mutta tiedän kuten kova kontrolli on joka asiassa hoitopisteissä
        Ei kukaan mene mitenkään tekemään väärää todistetta toisen hoitomenetelmistä vaan sääntö on kaikilla sama, potilaan tilan tutkiminen ja hoitaminen parhaalla mahdollisella tavalla.

        Ainoa kova kontrolli terveysalalla on Valvirassa sillä tavalla, että yhtään syytettä eikä potilasvahinkoa tunnusteta eikä käsitellä.


    • UNOHTUI MAINITA että KUKAAN joka on kaupungilla/kunnalla töissä EI TUNNE KUNTALAKEJA SAATI SITTEN SOSIAALI- TERVEYSALAN LAKEJA!!! Kokemuksesta tiedän kuinka PINNALLISTA valtuutettujen, kunnanjohtajien, sosiaali-puolen jne. tuntemus mistään laeista on. MUTU TUNTUMALLA MENNÄÄN JA KANSA IHMETTELEE KUINKA kaupunki tai kunta edes vielä toimii kun olis konkan paikka.

    • Anonyymi

      Suomessa on voimassa erittäin kyseenalainen juttu, mutta laki se ei voi olla.
      Toinen lääkäri ei saa kumota toisen lääkärin tekemää diagnoosia, vaikka se olisi väärä tai kyseenalainen.
      Tämä tällainen on lähestulkoon rikollista, ettei tunaria saa vastaamaan virheestään edes virkaiältään vanhemman ja pätevämmän lääkärin lausunnolla.
      Näin olen kuullut lääkärin itse sanovan.

      • Anonyymi

        Tottahan toinen lääkäri voi tehdä ihan oman diagnoosin ja joskus näin tapahtuukin. On olemassa monen tasoisia lääkäreitä, yleislääkäreitä ja erialojen erikoislääkäreitä.


      • Anonyymi

        Kyllä toinen lääkäri saa kyseenalaistaa diagnoosin jos näkee että se ei ole hänen tietojensa mukainen ne on asioita joita hoidetaan asiatasolla ei siis henkilökohtaisesti loukkaavaa jos toinen lääkäri kyseenalaistaa jotakin .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä toinen lääkäri saa kyseenalaistaa diagnoosin jos näkee että se ei ole hänen tietojensa mukainen ne on asioita joita hoidetaan asiatasolla ei siis henkilökohtaisesti loukkaavaa jos toinen lääkäri kyseenalaistaa jotakin .

        Näin asiakkaana olen tietoinen, ettei diagnooseihin saa muutoksia kantelulla eikä siitä eteen päinkään. Voi vain hommata toisen diagnoosin muualta, mutta tolta osin asia on pihvi.


      • Anonyymi

        Totta. Jo 20-vuotta sitten en saanut vaihtaa mitään sanomatonta, tekemätöntä tk-"lääkäriä".
        Eipä sen väheksyntää tullut kumottua, ainoastaan se, ettei kimppuuni usutetulla psykolla ollut mitään tekemistä elämässäni. Näin pääsi väkivallan tekijä, itsensä kännissä vammauttanut juoppo, turha elätti vastuusta kuin koira veräjästä omalääkärin ansiosta.Onneksi se lääkäri ei osannut pitää huolta omastakaan terveydestään, sen myöhemmin huomasin sattumalta nähdessä sen sairaalloisine ylipainoineen. Monta apua hakenutta naapurin miestä kuoli nuorina ja se sama tyyppi oli silloin tän alueen omalääkäri. Ehkä nuivisti suhtautui avunhakijoihin yleensäkkin? Ainakin yksi edesmenneistä totesi terveyspalveluista puhuttaessa että tyhjän saa pyytämättäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin asiakkaana olen tietoinen, ettei diagnooseihin saa muutoksia kantelulla eikä siitä eteen päinkään. Voi vain hommata toisen diagnoosin muualta, mutta tolta osin asia on pihvi.

        Näin asiakkaana on tullut yksi kokemus siitä, että saatuani väärän diagnoosin keskustelin asiasta lääkärin kanssa ja hän poisti diagnoosin.
        Näinkin voi siis käydä, vaikka ilmeisesti aika harvinaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin asiakkaana olen tietoinen, ettei diagnooseihin saa muutoksia kantelulla eikä siitä eteen päinkään. Voi vain hommata toisen diagnoosin muualta, mutta tolta osin asia on pihvi.

        Mikä diagnoosin on niin että se pitäisi muuttaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin asiakkaana olen tietoinen, ettei diagnooseihin saa muutoksia kantelulla eikä siitä eteen päinkään. Voi vain hommata toisen diagnoosin muualta, mutta tolta osin asia on pihvi.

        Niitä on eräitä diagnooseja joita eräät yrittävät muuttaa toisiksi ilman lääketieteellistä koulutusta. Ja kaikki tietävät mitkä diagnoosit ihmiset haluaa muuttaa.
        Mutta kun menee lääkäriin ja saa selvityksen diagnoosistaan niin ymmärtää ettei se ole ollut väärä.

        Tiedän yhden ihmisen joka käänsi nurin maat ja taivaat että diagnoosi otettaisiin pois, hän oli psyykkisesti sairas, mutta ei itse tiedostanut sitä , sillä hän tiesi että seinissä oli mikrofooneja laitettu hänen vuoksi että ” ne” kuuntelivat häntä , ruokakin oli toisinaan myrkytetty ja silloin hän oli niin älykäs ettei syönyt ja ” ne” saivat pitkän nenän,
        kaupungilla häntä myös varjostettiin taas oli ” ne” asialla . Joten lista on aika pitkä oireista, silti hän riiteli monta kuukautta saadakseen pois diagnoosin joka oli väärä hänen mielestään.
        Sitten ei osannut selvittää ketä ” ne” olivat jotka aina vaikeuttivat hänen elämäänsä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin asiakkaana on tullut yksi kokemus siitä, että saatuani väärän diagnoosin keskustelin asiasta lääkärin kanssa ja hän poisti diagnoosin.
        Näinkin voi siis käydä, vaikka ilmeisesti aika harvinaista.

        Ei minusta ole mikään asiakas joka käy terveyskeskuksessa sairautensa vuoksi, sairaat on aina olleet potilaita


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minusta ole mikään asiakas joka käy terveyskeskuksessa sairautensa vuoksi, sairaat on aina olleet potilaita

        Ei ole. Potilas on rasistinen ja aliarvostava sana. Asiakas se on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minusta ole mikään asiakas joka käy terveyskeskuksessa sairautensa vuoksi, sairaat on aina olleet potilaita

        Tiedän, että monet käyttävät potilas-sanaa vaikka vain käydessään sairaana lääkärissä.
        Oma mielipiteeni on, että ainoastaan sairaalahoidossa osastolla ollessaan ihminen on potilas.

        Jos mt-palveluiden käyttäjä käy ajoittain psykiatrian poliklinikalla, eli on ns. avohoidossa, silloinkin mielestäni on avohoidon asiakas. Siitäkin jotkut käyttävät potilas-sanaa.

        Tietenkin jokainen saa sanoa, kuten haluaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minusta ole mikään asiakas joka käy terveyskeskuksessa sairautensa vuoksi, sairaat on aina olleet potilaita

        Minä myös reagoin tuohon asiakas sanaa. , se kuuluu ihan muihin asioihin.
        Ihminen joka on sairas ja menee lääkäriin on potilas .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole. Potilas on rasistinen ja aliarvostava sana. Asiakas se on.

        Potilas on ihminen joka on lääkärin tai sairaala hoidossa
        Sana potilas pohjautuu verbistä potea ja sanaa on käytetty hyvin kauan.
        Asiakas on taas se joka ostaa tuotteen ja maksaa siitä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedän, että monet käyttävät potilas-sanaa vaikka vain käydessään sairaana lääkärissä.
        Oma mielipiteeni on, että ainoastaan sairaalahoidossa osastolla ollessaan ihminen on potilas.

        Jos mt-palveluiden käyttäjä käy ajoittain psykiatrian poliklinikalla, eli on ns. avohoidossa, silloinkin mielestäni on avohoidon asiakas. Siitäkin jotkut käyttävät potilas-sanaa.

        Tietenkin jokainen saa sanoa, kuten haluaa.

        Potilas on se joka potee. jotain sairautta , ja häntä hoidetaan joko lääkärin kautta tai sairaalassa , siis hoito on myös lääke hoitoa .
        Asiakkaat ovat sitten ihan erinasia, mutta kuten sanoit kukin sanoamomalla tyylillään. Moni psyykkisistä sairauksista kärsivä käyttää sanaa asiaks jossain


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottahan toinen lääkäri voi tehdä ihan oman diagnoosin ja joskus näin tapahtuukin. On olemassa monen tasoisia lääkäreitä, yleislääkäreitä ja erialojen erikoislääkäreitä.

        Minulle on lääkäri itse sanonut, että toinen edes virkavuosiltaan pätevämpi lääkäri ei saa kumota toisen lääkärin tekemää diagnoosia, vaikka myöntäisi sen olevan väärä.
        Tällainen on rikolliset merkit täyttävää toimintaa, pestään kädet potilasvahingosta jonkun kieron asetuksen varjolla.


    • Anonyymi

      Tiedän t. Hoitaja.
      Lääkäri päättää kuin jumala. Ketkä hoidetaan ketä ei. Ihmiset jäävät vanhainkodeissa kitumaan vuosiksi. Tää on todella sairasta. Syy: ei ole rahaa

    • Anonyymi

      Vuosia sitten minun kohdalla sattui leikkauksessa hoitovirhe, ja virheen tehnyt lääkäri sanoi leikkauksen jälkeen minulle henkilökohtaisesti, että hän tekee itse ilmoituksen tekemästään virheestä, ja voin tehdä perään sitten itse.
      Ja niin hän tekikin, itse sain siitä kopionkin.

      Potilasvakuutus ei tosin ollut asioista samaa mieltä, siellähän on oudot lääkärit selvittelemässä juttuja, joihin heillä ei ole lainkaan osaa eikä arpaa, eli eivät ole olleet mukana hoitoketjussa missään vaiheessa. Lukevat vain lausunnot, ja tekevät päätöksensä säästääkseen rahaa, useimmiten potilaalle keljuimmalla tavalla.

      Omalle kohdalle sattui luotettava lääkäri, virheestä huolimatta.
      Vai olisiko siitä pitänyt vihastua ja tehdä isokin ongelma itselle, esim. katkeroitumalla ?
      En tykkää syytellä tuollaisesta, virheitä sattuu, myös lääkäreille.

      Lääkäreitä on erilaisia, ja koska hekin ovat " vain " ihmisiä, niin toimivat miten toimivat.
      Mutta selkeän virheen varmasti myöntävät. Tai jos eivät itse myönnä, niin tapaukset selvitetään silti.

      Joskus kyllä on luottamuspulaa syntynyt joitain lääkäreitä kohtaan, mutta kyseessä ei ole ollut asiat, joita voisi suoranaisesti virheiksi väittää. Vaikka kai se ala-arvoinen kohtelukin virheestä menisi, kunnianloukkaus, tms.

      • Anonyymi

        Pakkohan lääkärin on tunnustaa jos on tehnyt hoitovirheen sillä hän ei ole koskaan leikkaus salissa yksin vaan muu henkilökunta on mukana , siis kukaan ei petä vaikka moni syyttelee sellaisesta kun eivät tiedä mitkä rutiinit lääkärin työssä on.
        Meidän hoitopisteessä tehtiin ilmoitus heti itse , kuten kuuluukin jos oli tullut virhe vaikka siitä että jollekin ei oltu annettu lääkettä oikeaan aikaan , se on joka osaston velvollisuus tehdä ilmoitus jos jotain on tehty väärin . Ja niiden ilmoitusten perusteella vahvistetaan ettei virheitä pääse tulemaan . Joten lääkärin työ ei ole niin helppoa kun eräät mielellään luulee ja kuvittelee


    • Anonyymi

      Oletko itse jonkin hoitovirheen uhri, vai kuulopuheiden pohjaltako vain länkytät?

      • Anonyymi

        Eikös tuo ammattikunta suomessa ole ainoa joka opintojen alussa vannovat valan , Kollegiaisuudesta toisia lääkäreitä kohtaan ! Eikös tuo ole kuin suoraan mafian käsikirjoista ja siksi rikollista potilaita kohtaan . Invaliiditehtailut jatkuvat.


      • Anonyymi

        Jos tarkoitat tuota 18:56:57 kirjoittamaani juttua, niin kyllä, olen ollut ihan itse leikkauksessa, jonka yhteydessä tapahtui hoitovirhe.
        Eli en länkyttele kuulopuheiden pohjalta.
        En näe mitään järkeä siinä, että kirjoittelisin jonkun toisen kohdalle sattuneista jutuista, jos toinen haluaisi, niin saisi itse ihan vapaasti niin tehdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tarkoitat tuota 18:56:57 kirjoittamaani juttua, niin kyllä, olen ollut ihan itse leikkauksessa, jonka yhteydessä tapahtui hoitovirhe.
        Eli en länkyttele kuulopuheiden pohjalta.
        En näe mitään järkeä siinä, että kirjoittelisin jonkun toisen kohdalle sattuneista jutuista, jos toinen haluaisi, niin saisi itse ihan vapaasti niin tehdä.

        Varmasti moni ikävöi Pekka Laihoa . Tod.näköisesti laittoi lähetteen aina tarpeen mukaan jatkotutkimuksiin . Säästyi tod.näköisesti kymmeniä ihmisiä menettämästä henkeään / invalidisoitumistaan . Pekka Laihon tulisi saada patsas tai kultainen kädenpuristus !


      • Anonyymi

        No olen yhden ihan pienen virheen tehnyt 30 vuoden aikana kun unohdin kerran särkylääkkeen antamisen potilaalle oikealla ajalla ja tein ilmoituksen tietenkin. Mutta potilas osasi itse soittaa kelloa kun ei lääkettä alkanut ilmaantumaan , silti on tärkeää tehdä joka asiasta ilmoitus , se voi olla stressistä kyse kun on paljon tekemistä että unohtaa , silloin lisätään henkilökuntaa . Kaikki ilmoitukset joita tehdään on siksi että hoitoa parannetaan jos huomataan syyt miksi virhe on tapahtunut siis potilaan ja henkilökunnan parhaaksi.
        Sitten on niin että jokaisessa työssä ilmenee joskus virheitä , myös hoitoalalla mutta siksi on ilmoituksen tekeminen hyvä asia tavikset luulee ettei kukaan muka itsestään tee ilmoitusta mutta melkein aina se on niin että jokainen huomaa omat virheensä ja tekee ihan normaalisti siitä ilmoituksen kuten sääntöihin kuuluu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No olen yhden ihan pienen virheen tehnyt 30 vuoden aikana kun unohdin kerran särkylääkkeen antamisen potilaalle oikealla ajalla ja tein ilmoituksen tietenkin. Mutta potilas osasi itse soittaa kelloa kun ei lääkettä alkanut ilmaantumaan , silti on tärkeää tehdä joka asiasta ilmoitus , se voi olla stressistä kyse kun on paljon tekemistä että unohtaa , silloin lisätään henkilökuntaa . Kaikki ilmoitukset joita tehdään on siksi että hoitoa parannetaan jos huomataan syyt miksi virhe on tapahtunut siis potilaan ja henkilökunnan parhaaksi.
        Sitten on niin että jokaisessa työssä ilmenee joskus virheitä , myös hoitoalalla mutta siksi on ilmoituksen tekeminen hyvä asia tavikset luulee ettei kukaan muka itsestään tee ilmoitusta mutta melkein aina se on niin että jokainen huomaa omat virheensä ja tekee ihan normaalisti siitä ilmoituksen kuten sääntöihin kuuluu

        Mielenkiintoista kun avuttomat ja kyvyttömät lääkärit tai hoitajat esittää heti olemattomia teorioitaan.
        Olen nähnyt niin paljon hoitovirheitä ja todella tyhmiä lääkäreitä, että turha selitellä.
        Lääkärit on tappaneet niin monta ihmistä meidänkin piirissä että hirvittää.
        Moni on kuoleman kielistä selvinnyt kun on irtisanoutunut hoidoista.
        Tänä päivänä lääkärit on avuttomia ja kyvyttömiä, ahneita ja itsekkäitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tarkoitat tuota 18:56:57 kirjoittamaani juttua, niin kyllä, olen ollut ihan itse leikkauksessa, jonka yhteydessä tapahtui hoitovirhe.
        Eli en länkyttele kuulopuheiden pohjalta.
        En näe mitään järkeä siinä, että kirjoittelisin jonkun toisen kohdalle sattuneista jutuista, jos toinen haluaisi, niin saisi itse ihan vapaasti niin tehdä.

        Aloittajaa tarkoitin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittajaa tarkoitin.

        Onko yleistä ? Että hoitovirheen ilmi tultua terveydenhoito-yrityksessä on käyntejä jätetty kirjaamatta ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielenkiintoista kun avuttomat ja kyvyttömät lääkärit tai hoitajat esittää heti olemattomia teorioitaan.
        Olen nähnyt niin paljon hoitovirheitä ja todella tyhmiä lääkäreitä, että turha selitellä.
        Lääkärit on tappaneet niin monta ihmistä meidänkin piirissä että hirvittää.
        Moni on kuoleman kielistä selvinnyt kun on irtisanoutunut hoidoista.
        Tänä päivänä lääkärit on avuttomia ja kyvyttömiä, ahneita ja itsekkäitä.

        Moni jolla on psyykkisiä vaivoja kieltää ne ja aloittaa kamppailun siitä ” oikeasta” diagnoosista .
        Joten esim jollain selkävaiva ja missään tutkimuksissa ei löydetä siihen syytä , ja kirjoitetaan SSRItuotteita niin vaivat loppuvat, sillä ihmisen psyyke on kokonaisuus kehon eri toiminnoissa.
        Joku oksentelee ja esittää oman diagnoosinsa lääkärille ja suutttuu kun ei kokeet näytä vikaa ei tiedä että oksentelu voi johtua ahdistuksesta .
        Sama itsepäisen päänsäryn kanssa , ei vikaa löydy ja silloin haukutaan lääkäri
        Joten toivoisin että lääkäreillä olisi enemmän aikaa informoida potilasta ettei näitä väärinkäsityksiä tulisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moni jolla on psyykkisiä vaivoja kieltää ne ja aloittaa kamppailun siitä ” oikeasta” diagnoosista .
        Joten esim jollain selkävaiva ja missään tutkimuksissa ei löydetä siihen syytä , ja kirjoitetaan SSRItuotteita niin vaivat loppuvat, sillä ihmisen psyyke on kokonaisuus kehon eri toiminnoissa.
        Joku oksentelee ja esittää oman diagnoosinsa lääkärille ja suutttuu kun ei kokeet näytä vikaa ei tiedä että oksentelu voi johtua ahdistuksesta .
        Sama itsepäisen päänsäryn kanssa , ei vikaa löydy ja silloin haukutaan lääkäri
        Joten toivoisin että lääkäreillä olisi enemmän aikaa informoida potilasta ettei näitä väärinkäsityksiä tulisi.

        Täällä terveyspalstoilla kyllä korostuu se, kuinka tyytymättömiä ihmiset ovat psykiatriaan.
        Saatuaan diagnoosin ja lääkitykset, aletaan syytellä lääkäreitä hoitovirheistä.
        Tosin jokainen saa käyttäytyä kuten itse haluaa, ja syytellä ketä haluaa, jos tuntee siitä saavansa itselleen jotenkin paremman olon.
        Itsekin psykiatrian puolella huonojakin asioita kokeneena, olen tullut tulokseen, että nykyinen henkinen vointini on paljon parempaa, kun olen jättänyt menneet taakseni, enkä vajoa syyllistämään yhtään ketään. Jos elää jatkuvassa katkeruudessa ja ns. vihassa, ei itsellä voi olla hyvä olo.

        Toki mielikin voi oireilla ihan fyysisesti.
        Toisaalta, kun/jos mahdollisesti on fyysistä vaivaa, niin syy siihen tulisi selvittää, ennen kuin syytellään psyykeä ja kirjoitetaan pillereitä, mutta näin ei valitettavasti aina tapahdu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä terveyspalstoilla kyllä korostuu se, kuinka tyytymättömiä ihmiset ovat psykiatriaan.
        Saatuaan diagnoosin ja lääkitykset, aletaan syytellä lääkäreitä hoitovirheistä.
        Tosin jokainen saa käyttäytyä kuten itse haluaa, ja syytellä ketä haluaa, jos tuntee siitä saavansa itselleen jotenkin paremman olon.
        Itsekin psykiatrian puolella huonojakin asioita kokeneena, olen tullut tulokseen, että nykyinen henkinen vointini on paljon parempaa, kun olen jättänyt menneet taakseni, enkä vajoa syyllistämään yhtään ketään. Jos elää jatkuvassa katkeruudessa ja ns. vihassa, ei itsellä voi olla hyvä olo.

        Toki mielikin voi oireilla ihan fyysisesti.
        Toisaalta, kun/jos mahdollisesti on fyysistä vaivaa, niin syy siihen tulisi selvittää, ennen kuin syytellään psyykeä ja kirjoitetaan pillereitä, mutta näin ei valitettavasti aina tapahdu.

        Ei todellakaan tapahdu .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä terveyspalstoilla kyllä korostuu se, kuinka tyytymättömiä ihmiset ovat psykiatriaan.
        Saatuaan diagnoosin ja lääkitykset, aletaan syytellä lääkäreitä hoitovirheistä.
        Tosin jokainen saa käyttäytyä kuten itse haluaa, ja syytellä ketä haluaa, jos tuntee siitä saavansa itselleen jotenkin paremman olon.
        Itsekin psykiatrian puolella huonojakin asioita kokeneena, olen tullut tulokseen, että nykyinen henkinen vointini on paljon parempaa, kun olen jättänyt menneet taakseni, enkä vajoa syyllistämään yhtään ketään. Jos elää jatkuvassa katkeruudessa ja ns. vihassa, ei itsellä voi olla hyvä olo.

        Toki mielikin voi oireilla ihan fyysisesti.
        Toisaalta, kun/jos mahdollisesti on fyysistä vaivaa, niin syy siihen tulisi selvittää, ennen kuin syytellään psyykeä ja kirjoitetaan pillereitä, mutta näin ei valitettavasti aina tapahdu.

        Niinhän se tehdäänkin aina että tutkitaan aina ensin fyysisen syyn olemassa olo kokeilla ja rögntenillä jne esim kilpirauhas vaivat ovat usein ne joissa on hieman samat oireet kun masennuksessa ja silloin se hoidetaan .
        Onneksi nykyaikana on niin. Paljon kokeilla saatavia tuloksia se kun ennen vanhaan jolloin se oli vaikeampaa löytää syyt oireiluun


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän se tehdäänkin aina että tutkitaan aina ensin fyysisen syyn olemassa olo kokeilla ja rögntenillä jne esim kilpirauhas vaivat ovat usein ne joissa on hieman samat oireet kun masennuksessa ja silloin se hoidetaan .
        Onneksi nykyaikana on niin. Paljon kokeilla saatavia tuloksia se kun ennen vanhaan jolloin se oli vaikeampaa löytää syyt oireiluun

        Et nyt ihan täysin ymmärtänyt lukemaasi.
        Kun nythän ei edelleenkään ole niin, että aina ensin tutkitaan fyysiset syyt.
        Kirjoitin, että valitettavasti niin ei aina tapahdu.
        Ja vaikka tapahtuisikin, jopa kokeet antaisivat viitteitä mahdollisesti johonkin sairauteen, niin aina silloinkaan ei välitetä.

        On sattuman kauppaa millaiseen lääkäriin törmää, välittääkö hän jostakin vai ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielenkiintoista kun avuttomat ja kyvyttömät lääkärit tai hoitajat esittää heti olemattomia teorioitaan.
        Olen nähnyt niin paljon hoitovirheitä ja todella tyhmiä lääkäreitä, että turha selitellä.
        Lääkärit on tappaneet niin monta ihmistä meidänkin piirissä että hirvittää.
        Moni on kuoleman kielistä selvinnyt kun on irtisanoutunut hoidoista.
        Tänä päivänä lääkärit on avuttomia ja kyvyttömiä, ahneita ja itsekkäitä.

        On ihmeellistä että ” teidän piireissä” on tapettu ihmisiä , millaiset on ne piirit mille yuhoamonntehty. Täytyy olla jotain ihan tavallisuudesta poikkeavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et nyt ihan täysin ymmärtänyt lukemaasi.
        Kun nythän ei edelleenkään ole niin, että aina ensin tutkitaan fyysiset syyt.
        Kirjoitin, että valitettavasti niin ei aina tapahdu.
        Ja vaikka tapahtuisikin, jopa kokeet antaisivat viitteitä mahdollisesti johonkin sairauteen, niin aina silloinkaan ei välitetä.

        On sattuman kauppaa millaiseen lääkäriin törmää, välittääkö hän jostakin vai ei.

        Mihinkäs Kandit hävisi ? Eihän tuosta kovin kauan ole kun TV.ssä oli tuon niminen ohjelmakin . Ja siinä näytettiin kuinka heitä kannustettiin ilman itsensä nolaamista !!! tarkistuttaa diagnoosinsa terv.keskuksessa kokeneemmalla lääkärillä ! Nyt tälläinen Kandi pääsi yllättämään minut katkerasti . Selvisi myöhemmin että oli feikkilekurin paperit saanut kuukautta aiemmin . Ei ole anteeksipyyntöä tullut terkkaristani . Paskan kohtalon teki meikäläiselle vajaa- ällisenä . Ja nyt Hus. / Terveyskeskus paskiaiset tuota puolustaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihinkäs Kandit hävisi ? Eihän tuosta kovin kauan ole kun TV.ssä oli tuon niminen ohjelmakin . Ja siinä näytettiin kuinka heitä kannustettiin ilman itsensä nolaamista !!! tarkistuttaa diagnoosinsa terv.keskuksessa kokeneemmalla lääkärillä ! Nyt tälläinen Kandi pääsi yllättämään minut katkerasti . Selvisi myöhemmin että oli feikkilekurin paperit saanut kuukautta aiemmin . Ei ole anteeksipyyntöä tullut terkkaristani . Paskan kohtalon teki meikäläiselle vajaa- ällisenä . Ja nyt Hus. / Terveyskeskus paskiaiset tuota puolustaa.

        Entisaikaan nuo typeryydet oli merkattu rintamerkillä = Kandi . Silloin potilaatkin osasi varoa ! Ja mennä välittömästi yksityislekuriin esim. Siis tottakai heti näin ois tapahtunut esim, minun kohdallani . Nyt on myöhästä .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös tuo ammattikunta suomessa ole ainoa joka opintojen alussa vannovat valan , Kollegiaisuudesta toisia lääkäreitä kohtaan ! Eikös tuo ole kuin suoraan mafian käsikirjoista ja siksi rikollista potilaita kohtaan . Invaliiditehtailut jatkuvat.

        Tarkoitan pelkästään minun invalidisoittamisen lääkärien vähien opiskelujen ennen kielitaitoa suomessa ! Ja ilman kielitaitoa porvoon hus.sairaalass


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko yleistä ? Että hoitovirheen ilmi tultua terveydenhoito-yrityksessä on käyntejä jätetty kirjaamatta ?

        Ei niitä voi jättää kirjaamatta katso omat journaalisi netistä niin näet että jokainen pikku asiakin siellä lukee mitä sinulle,on tehty

        Siis nykyisin ei ole mitään mahdollisuutta fuskata mitenkään kaikki on datapalvelut jopa sinun tilaamasi aika ja siellä ne tulee olemaan aina


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et nyt ihan täysin ymmärtänyt lukemaasi.
        Kun nythän ei edelleenkään ole niin, että aina ensin tutkitaan fyysiset syyt.
        Kirjoitin, että valitettavasti niin ei aina tapahdu.
        Ja vaikka tapahtuisikin, jopa kokeet antaisivat viitteitä mahdollisesti johonkin sairauteen, niin aina silloinkaan ei välitetä.

        On sattuman kauppaa millaiseen lääkäriin törmää, välittääkö hän jostakin vai ei.

        Kokeiden tulokset kirjataan jo sinun journaaleihin heti kun on otettu , joten mene itse netistä lukemaan mitä sinun journaaleissasi,lukee,jammitä kokeita on otettu
        Ei kuule digi aikana voi fuskata mitään ei kokeita eikä aikoja eikä diagnooseja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielenkiintoista kun avuttomat ja kyvyttömät lääkärit tai hoitajat esittää heti olemattomia teorioitaan.
        Olen nähnyt niin paljon hoitovirheitä ja todella tyhmiä lääkäreitä, että turha selitellä.
        Lääkärit on tappaneet niin monta ihmistä meidänkin piirissä että hirvittää.
        Moni on kuoleman kielistä selvinnyt kun on irtisanoutunut hoidoista.
        Tänä päivänä lääkärit on avuttomia ja kyvyttömiä, ahneita ja itsekkäitä.

        Eipäs nyt mennä yleistämään.


    • Anonyymi

      E-messujen ovista ei pidä käydä vapaaehtoisesti myöskään. Mikäli ovista kuitenkin käy olkaa positiivareita ja ottakaa omat heinät ja korret katsottaviksi.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      OIet oikeassa kyllä lääkäreissäkin on aivan järjettömiä yhdelle jouduin hommaammaan siirron helpompiin tehtäviin kun ei uskonut puhetta

    • Anonyymi

      Se on kurjaa kun minimi tehdään ja maksettava uudestaan uudesta käynnistä jos tahtoo asian edistyvän ja selviävän. Kerralla pitäs apu saada eikä vähintä kokeilemalla. Turhia lääkkeitäkin siinä ostettava. Ajan ja rahat tuhlausta.

      • Anonyymi

        Päättäjät aina kummastelevat, kun terveydenhuollon menot vain kasvavat ja kasvavat.
        Kyllähän ne kasvavat, kun ihmisiä pompotellaan edestakaisin, aina vain pitäisi mennä uudestaan jos...ja jos...
        Samaa mieltä tuosta, että kerralla pitäisi keskittyä selvittämään mahdolliset viat ja vaivat, eikä juoksuttaa.
        Tulee kalliiksi kunnille, valtiolle ja asiakkaalle/potilaalle itselleenkin.

        Ja vielä puhutaan, että pitäisi ajoissa hoitaa, ettei tarvittaisi kallista erkoissairaanhoitoa, mutta siihenhän se monien kohdalla menee, kun ei ajoissa tehdä mitään.


    • Anonyymi

      Sattumanvaraista kuka lääkäri vastassa, on hyviä ja huonoja. Pienestä leikkauksesta voi päästä lähelle kuolemaa ja suuremmasta leikkauksesta selviää hyvässä hoidossa . On kokemusta. Kyllä siinä tulevassa miettii kun tarvitsee hoitoja, leikkauksia- saako oikeaa apua vai ei.

    • Anonyymi

      Miksi terv.keskuksien lekurit ei koskaan laita potilaita ajoissa tutkimuksiin suomessa ? Saako nämä jonkin sisäisen sanktion vai hullun leiman vai peräti Valviralta ja Aluehallinnolta sekä Potilasvahinkokeskuksen Vakuutuslääkärien . Eli joka suunnasta estetty ? ( siis miksi näillä jarru päällä aiheuttamassa ihmisten elämisen invaliidina ? ) Lääkärien olisi tuo julki tuotava mikä heitä estelee !

      • Anonyymi

        Sinä olet lian suorasukainen ihminen .Ei nyky Lääkärit minimaalisesti koulutetut kestä sitä että potilaat tietää enemmän !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet lian suorasukainen ihminen .Ei nyky Lääkärit minimaalisesti koulutetut kestä sitä että potilaat tietää enemmän !

        Ei taida nykyään jotkut kestää


    • Anonyymi

      minulla on samn lasilasia kokemuksia muuta masta. lääkäristä yhdelle hommasin lopputilin.Hoitjat snoi siirretty helpompiin hommiin

    • Anonyymi

      Tiedän tapauksesta kun lääkäri yritti tapattaa potilaansa, pani sen täytäntöön asti mutta potilas ei kuollutkaan.
      Kaikkein ihmeellisintä että henkilöllä ei ollut muita vihamiehiä kuin tämä lääkäri, joka menetti asemansa käydessään potilaansa kimppuun, ja lääkäri puhui itsensä pussiin kun hänen soittamansa henkeen ja terveyteen kohdistettu uhkaussoitto taltioitiin ennen murhayritystä.

    • Anonyymi

      Maailma on täynnä kotimaisia ja ulkomaisia tv-sarjoja siis puhdasta fiktiota ja viihdettä, jolla ihmiset saadaan uskomaan, kuinka lääkärit ovat hyväntahtoisia ja ihmismäisiä henkiä pelastavia jumalia ja kauniit ja hellän empaattiset roolit jatkuu sairaanhoitajia näyttelevien toimesta. Paino sanalla viihde eli fiktio ja näytteleminen. Näin ihmiset jo lapsena ehdollistetaan median toimesta kuinka lääkärit olisivat hyviä ihmisiä ja sairaanhoitajat pelastavia enkeleitä. Harmi kun niin moni ei erota viihteen ja todellisuuden eroa, ei sitten millään.

      Suomessa lääketieteellisen pääsykokeet on jäätävä paineensietotesti. Pitää nykyään osata ulkoa kattavasti koko lukion oppimäärä kemiaa, biologiaa ja fysiikkaa ja käytännössä myös pitkä matikka. Sitten lääkäreiksi haluavat hakijat istuvat lukuisissa koesaleissa sadoittain muiden opiskelupaikasta kilpailevien kesken. Ei kokeella mitata osaamista sinällään vaan kykyä pysyä tiukassa koetilanteessa jäätävän kylmänrauhallisena. Sitä psykopaattistasoista kylmänviileyttä kun tarvitaan, kun ihmiselle syötetään pakolla lääkkeitä, joiden lääkäri tietää ennemmin tai myöhemmin aiheuttavan lukuisat haitat ja jopa hitaan kuoleman, esim. psyykenlääkkeet sekä aids-vaihetta hidastavat hiv-lääkkeet.

      Sairaanhoitajia koulutetaan enemmän, koska niitä tarvitaan enemmän. Niiden pääsykoe mittaa myös kylmähermoisuutta ei todellakaan empaattisuutta. Suuri osa sote-alan henkilöstöstä tutkimusten mukaan omaavat psykopaattistasoisia piirteitä verrattuna koko väestonosaan. Psykoja on sote-alalla nelinkertaisesti koko väestöntiheyden esiintyvyyden nähden.

      • Anonyymi

        Onko sellaisia tutkimuksia tehty?


    • Anonyymi

      Tänä aikana on varsinkin syytä varoa lääkäreitä, jotka eivät tunne muuta diagnoosia kuin korona. Itse sain vakavan koronadiagnoosin sen perusteella että minulle tuli hengitysongelmia eräänä päivänä kello 14 ja soitin ambulanssin. Tämä siitä huolimatta että olin edellisenä päivänä terve ja olin taas kunnossa seuraavana päivänä.

      On niitä muitakin diagnooseja.

      • Anonyymi

        Tehtiinkö sulle koronatestiä ? Ei se ilman sitä selviä.


      • Anonyymi

        Satakunnan sairaanhoitopiirin lääkäri uhkasi henkilön terveyttä ja henkeä, joka nosti syytettä häntä ja Satasairaalaa vastaan.


    • Anonyymi

      Vihoviimeinen asia on lääkärille meneminen. Luottoa ei ole.

      • Anonyymi

        Lääkärit ovat sen sortin veljeskuntaa, että murha on heille mitätön asia kun pitää suojella kollegaa vankilalta tai suurilta vaikeuksilta.
        Lääkärit kohtaavat kuolemaa jatkuvasti, eikä se voi olla jättämättä jälkeä heidän psyykkeeseensä.
        Kuolemaan leipääntyy, siitä tulee niin jokapäiväinen asia, että kynnys surmatyöhön on enää hyvin matala.
        Heillä on tieto, heillä on avaimet myrkyllisiin lääkeaineisiin, joihin pääsevät käsiksi milloin tahtovat.
        Suomessa on lääkärien ja hoitajien keskuudessa tapahtunut potilaan surmaamisia viimeisen 10 vuoden ajaltaaq paljon. Insuliinisurmat ovat viimeinen karmaiseva teko hoitajilta ja säilyy kaikkien muistoissa.
        Porilainen ylilääkäri uhkasi hänet syytteeseen vetäneen henkilön hengen ja terveyden vahingoittamisella, ja puhui itsensä syylliseksi. Hän puhui puhelutallentimeen soittaessaan, ja uhkailu tallentui.
        Todistettava murhayritys ulkomailla tämän jälkeen on myös tosiasia,


    • Anonyymi

      Joka ammattiryhmään mahtuu myös " sairaita " yksilöitä.
      Mutta pääsääntöisestihän terveydenhuollon aikomus ja tarkoitus on pitää potilaat hengissä.

      Vanha vitsi on ollut " leikkaus meni hyvin, potilas kuoli ".
      Sekin kun on faktaa, ettei kaikkia sairauksia pystytä hoitamaan tai leikkelemään, vaikka kuinka yritettäisiin.
      Jotkin sairaudet saattavat johtaa kuolemaan, turhaa niistä on ammattilaisia syytellä.
      Varmasti äärimmäisen harvoissa tapauksissa kukaan tappaa tai tapattaa yhtään ainoaa potilastaan.
      Ja onko se lainkaan niin ? Itse en menisi vannomaan mitään, kun ei ole osunut omassa elämässä kenenkään tutun, tai omalle kohdalle. En ole edes tutun tuttujen kautta kuullut yhdestäkään tapauksesta.

      Kun ihminen pettyy ja suree esim. läheisen menehdyttyä sairasteluun, kokee myös vihan tunteita, niin on kovin helppo syytellä terveydenhuollon ammattilaisia, vaikka ei se useimmiten taida heidän syytään olla.

    • Anonyymi

      Mää sanosin että varokaa nee*****tä!

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      373
      4714
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1904
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      1631
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1566
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      229
      1463
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1410
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1386
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1367
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    10. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1234
    Aihe