Olemme olleet ystäviä jo kymmeniä vuosia. Minua on alkanut raastamaan ajatus, että suhteemme ei ole vastavuoroinen muistamisten ja lahjojen suhteen. Toisaalta ymmärrän tämän, sillä ystäväni on varattomampi kuin minä.
Vuosien ajan olemme viettäneet joka kesä viikonlopun mökillämme, jonne ystäväni tullut mielellään ”passattavaksi”, perheen äiti kun on. Hänen viiskymppisiään juhlittiin, ennen omiani, lahjoin ja puhein. Ystäväni itse pyysi näitä huomionosoituksia ja puheita ennakkoon juhliin kutsutuilta. Itse maksoin lahjaksi hotelliviikonlopun ystävälleni miehensä kanssa. Myös lupauduin hoitamaan heidän lapsensa tuolloin. Olen myös ollut muutenkin lasten elämässä mukana, itse kun olen lapseton.
Minä kun täytin 50, sain monenlaista lahjakorttia ja ihanaa yllätystä postina. Elettiin tiukkaa Korona-aikaa. Juhlia ei ollut. Mutta kappas, tämä ystäväni oli ensin unohtanut syntymäpäiväni, ja sain kortin sitten myöhässä häneltä. Olin pettynyt. No kortti kuitenkin.
Nyt sitten tapahtui se, että mökkimme myytiin. Ystäväni oli tosi pettynyt. Että ei pääsekään enää mökillemme. No sen sijaan teimme pikkureissun Viroon. Ystäväni puhui ennakkoon, että nyt kun hänellä on rahaa hyvin, niin hän voisi tarjota minulle jonkun ruoan minulle. No sitä tarjousta ei tullut tuon reissun aikana. Lapsilleenki hän osti tuliaiset lähinnä kannustukseni myötä.
Olenko ihan inhottava ystävä, kun itse mielessä vihoittelen ja marisen, että kun on niin saita, ja epäreilu!? En mahda tunteelleni mitään. Enkä uskalla ottaa asiaa puheeksikaan, koska vaikuttais sitten siltä, että antamani lahjat ei olisi annettu pyyteettömästi. Vaan että lasken, mitä saan vastalahjoiksi.
Nyt minusta tuntuu, että en halua joulukorttiakaan enää lähettää.
Onko teillä kellään tunnut tunne, että mitkään muistamiset eivät mene tasan?
Olenko pikkumainen ystävä?
2
93
Vastaukset
- Anonyymi
Tämän takia en halua ketään enää lähelleni. Tein autoin... aina luvattiin takaisin auttaa. Kyllä meillä kelvattiin juhlia. Itse en ole kutsuja saanut. Hyvä antaa vähästään. Paha ei paljostakaan. Muista se🤗
Olet hyvä ja kiltti ihminen. Usko vaan. Toiset pääsee taivaaseen toiset helvettiin. Ja sen tuntee lopulta jokainen sisällään🥰paljon hyvää toivon sulle elämään. Arja saijonmaa laulaa sen hyvin. Mistä tunnet sä ystävän - Anonyymi
kyllähän ystävyyden kuuluu olla myös , vastavuoroisuutta.
itse olen nykyään hyvinkin tarkka, mitä annan, kun antaminen ei saa olla ystävyyden mitta, airo ystävyys syntyy ilman mitään lahjontaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113485MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681878Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811194Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt213886- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59816Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768