Perusduunarit kertokaa palkkanne

Anonyymi-ap

Alan vaihto edessä, en tiedä yhtään mihin lähtisin. Pitkä koulutusjakso ei enää houkuttele, vaan +-2 vuotta.

6

54

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Millaista työtä haluat? Päivätyötä vai vuorotyötä. Jos vuorotyöt onnistuvat, niin teollisuudessa löytyy paljon erilaisia töitä, joissa työasioilla ei tarvitse työpäivän päätyttyä vaivata, vaan työasiat voi jättää työpaikalle.

      Monessa paikassa ei välttämättä vaadita sen kummempaa kuin halua/kykyä oppia uusia asioita työtä tehdessä.

    • Anonyymi

      Oppisopimus on tuohon hyvä palkan takia on turha työn perässä juosta kato mieluimmi jokin sellain ala joka sua aidosti kiinnostaa ja josta voisit ehkä hyvällä tsäkällä tykätä

      • Anonyymi

        Oppisopimuksella palkka on pienempi kuin tes:n asteikon matalin. Yleensä jotakin 85% alimmasta palkkaluokasta. Teet silti aivan normaalia työtä pari vuotta putkeen. Sitten kun koulutuksen jälkeen pitäisi lunastaa lupaus varmasta työpaikasta, tuleekin joku mutta ja sut heitetään työttömyyteen takaisin kuin roska.

        Suomen työelämä tuntuu olevan kusetusta oli se sitten millaista työtä tahansa. Lupaukset vakituisista työsuhteista ja kunollisista palkoista yms. osoittautuvat kerta toisensa jälkeen jonkinlaiseksi kusetukseksi. Suomalaiset työnantajat ovat toimineet jo vuosikymmeniä kuin pahimman työperäisen ihmiskaupan kusettajat jotka lupaavat kuun taivaalta tarkoituksena vain teettää ilmaiseksi tai puoli- ilmaiseksi työt ja kierrättää orjia. Jonkun pitäisi tehdä tutkimus tästä kotimaisen orjatyövoiman kierrättämisestä milloin milläkin "koulutus" tai "harjoittelu" verukkeella.


    • Anonyymi

      jos työtä tekee vain yksinomaan palkan takia niin silloin joutuu hyväksymään sen tosiasian ettei työssänsä voi kehittyä alansa huipputason ammattilaiseksi vaan jää korkeintansa keskinkertaisuudeksi. Jos se riittää itselle niin ihan okei sekin on.

    • Anonyymi

      Palkkojen kyseleminen on kyllä aika turhaa kun aikalailla kaikissa duunariammateissa palkka pyörii samoissa lukemissa eli parin tonnin paikkeilla kuukaudessa. Vuorotöistä saa tietenkin vähän enemmän, mutta itse olen sitä mieltä että ei ole sen rahan arvoista kun menee nuppi sekaisin pitemmässä juoksussa. Tekee sitä mikä omalta hommalta tuntuu.

      Toinen vaihtoehto on tehdä pelkästään keikkahommaa ja välissä ansiosidonnaisella. Itse teen tällä tyylillä ja olen kyllä erittäin tyytyväinen. Rahaa ei tietenkään tule ihan niin paljon mutta se vapaus on sen arvoista. Vuokrafirmat tarjoavat paljon lyhyttä keikkaa jotka on tyypillisesti tuurauksia, kausitöitä ja projekteja ym. Yleensä teen töitä aika vähän niin vuosiansiot jää alle 20k vuodessa, mutta toisaalta vakituisenakaan en saisi kuin ehkä 25k/vuosi niin sama tehdä vain keikkaa.

    • Anonyymi

      Metsäteollisuudessa ihan asialliset palkat, hommaat muutaman eri ammattitutkinnon(esim sähkö/automaatio ja koneasennus).
      Sen jälkeen oppisopimuksella sisään ja alan tutkintoja siellä.
      Seula on tiukka, sen takia useampi tutkinto pohjille.

      Itse vaihdoin juurikin noin ko.alalle, nyt 10v kokemuksella jo hieman jotain osaakin,
      vuosiansio tänä vuonna tulee olemaan n.90k€, tosin ylitöitä hieman yli 500h.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5484
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      21
      2440
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1957
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      50
      1674
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1591
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1388
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1297
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1259
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1229
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe