Olenko kiusaaja?

Kollegani syyttää minua kiusaamisesta, koska tiimin kehityskeskustelussa pyysin häntä noudattamaan talon yhteisiä sääntöjä. Hän on sooloilija, tulee ja menee miten huvittaa, tekee kotona töitä vaikka ohjeistus on että ollaan työpaikalla. Tästä kärsii työyhteisö, esihenkilö ei ole uskaltanut ottaa asiaa esille. Kun minä otin, hän sanoi minun olevan kiusaaja eikä minun takia voi tulla työpaikalla. Hän sanoi myös vievänsä asian eteenpäin.
En missään olosuhteissa hyväksy kiusaamista. Olen pyytänyt häntä kertomaan tilanteista jossa koki minun kiusaavan, mutta hän ei muista kuulemma niitä.
Onko oletetulla kiusaajalla, eli minulla, mitään oikeuksia?

8

447

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Talon säännöistä huomauttaminen ei ole kiusaamista vieköön vain asiaa eteenpäin mutta tuskin vie kunhan uhkailee.Pomo aika lapanen kun ei mahtanut mitään,hyvä että nostit kissan pöydälle.Jatkat töitä ihan normisti et ole tehnyt mitään väärää.

• Anonyymi

talon työsäännöistä on hyvä huomauttaa palaverissa. Se kannattaa sanoa kohdistamatta kehenkään yksilöön erityisesti. Sitten kerrataan yhdessä pelisäännöt. Kiusaaaja et tietenkään ole vaikka kohdistit sanomasi säilän juurikin kollegaasi "Mattiin". Toimit kuitenikin varsin tahdittomasti nolaamalla työkaverin. Sanomalla kaikkien kuullen: "Mattikin voisi noudattaa samoja työn pelisääntöjä kuin me muutkin" . Otit itsellesi pomon roolin ja viitan. Maksat siitä töppäyksestäsi nyt hintaa.

• Minulta kysyttiin onko minulla jotain toiveita työskentelymme suhteen...sanoin asiallisesti että toivon työtoverini olevan useammin työpaikalla jotta työskentelymme sujuisi paremmin. Siis esitin toiveen, en nolannut.

• Anonyymi

Mielestäni olisit voinut muistuttaa yhteisistä säännöistä kahden kesken etkä jossain palaverissa muiden kuullen. Itseä ei ainakaan kiinnosta miten ja missä kollegat työnsä hoitaa eikä omaan työnkuvaani kuulu kollegoiden kyttääminen. Siitä pitäisi sitten maksaa joku esimies-lisä. Ehkä silloin voisin kytätä työkavereita ja esimiehelle raportoida heidän työnjäljestä, jos haluaisin vahvistaa omaa asemaani muiden kustannuksella.

• Olin asiasta sanonut esimiehelle useita kertoja ja niin myös muut työntekijät. Meidän töitä tehdään tiimeinä, ei yksin. Olin pyytänyt aiemmin häntä olemaan enemmän läsnä. Kyse on työpaikan säännöistä, käytänteistä joita muut noudattavat.

• Anonyymi

Teit ihan oikein! Hyvä!

• Anonyymi

Minä olen töissä sooloilija ja onneksi en ole tiimityössä, jossa kaikki joutuu stressaamaan jokaisen työnjäljestä. Jos tykkää olla sooloilija, kannattaa miettiä missä työssä voi toimia yksin. Tiimityö ahdistaisi itseäni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      38
      4659
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3195
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      272
      2376
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2247
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      165
      2079
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1661
    8. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1642
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1289
    Aihe