Oma kupla paras kupla

Anonyymi-ap

Miksi en järjestäisi niin, että lähelläni on vain ihania, fiksuja, mukavia ihmisiä? Miksi antautuisin edes keskusteluun täysin eri tavalla ajattelevien ihmisten kanssa?

28

90

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niinpä ja erityispiirteisellä ei ole mitään tarvetta jakaa ajatuksiaan juuri kenenkään kanssa. Se on vai hyväksyttävä, että niin se on.

    • Ymmärrän miksi haluaisit asioiden olevan noin. Mutta toisaalta erilaisten, eri tavalla ajattelevien ihmisten kanssa keskustellessa saa kosketuspinnan toisenlaisiin näkemyksiin, ehkä radikaalistikin toisenlaisiin ja saattaa myös päätyä haastamaan omat totuutensa, jolloin oma ajattelu kehittyy.

      • Anonyymi

        Milloin sinun ajattelusi on viimeksi kehittynyt tuolla metodilla?


      • Anonyymi

        Ehkä sinun mielestäsi on tarpeellista kehittää omaa ajatteluaan, mutta kaikki eivät ajattele samalla tavalla. Omien lähimpien kanssa keskustelen mielelläni. Kukaan ulkopuolinen ei voi sanoa kenellekään miten hänen pitää elää, siihen on jokaisella oma oikeusa toimia niin kuin itsellee parhaaksi tuntee. On asseja, jotka ovat aina olleet yksin ja harrastavat yksin ja ovat juuri sellaisina onnellisimmillaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Milloin sinun ajattelusi on viimeksi kehittynyt tuolla metodilla?

        Töissä jatkuvasti. Siellä ei voi valita, ei ainakaan kovin helposti keiden kanssa on tekemisissä. Tulee haasteita...kommunikaatiossa, se pakottaa haastamaan omat kangistuneet kuviot.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä sinun mielestäsi on tarpeellista kehittää omaa ajatteluaan, mutta kaikki eivät ajattele samalla tavalla. Omien lähimpien kanssa keskustelen mielelläni. Kukaan ulkopuolinen ei voi sanoa kenellekään miten hänen pitää elää, siihen on jokaisella oma oikeusa toimia niin kuin itsellee parhaaksi tuntee. On asseja, jotka ovat aina olleet yksin ja harrastavat yksin ja ovat juuri sellaisina onnellisimmillaan.

        En minä sanonutkaan, että PITÄÄ. Tarjosin vain sitä mahdollisuutta, on olemassa toinenkin näkökulma sen sijaan, että vain yksinkertaisesti sulkee kaiken epämiellyttävän oman universuminsa ulkopuolelle. Kaikkea epämieluisaa ei kuitenkaan ikinä pysty sulkemaan ulos, joten jonkin verran täytyy olla valmis sietämäänkin.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        En minä sanonutkaan, että PITÄÄ. Tarjosin vain sitä mahdollisuutta, on olemassa toinenkin näkökulma sen sijaan, että vain yksinkertaisesti sulkee kaiken epämiellyttävän oman universuminsa ulkopuolelle. Kaikkea epämieluisaa ei kuitenkaan ikinä pysty sulkemaan ulos, joten jonkin verran täytyy olla valmis sietämäänkin.

        Töissä tapahtuva keskustelu riitttää. Sielläkin tuntuu vain olevan niin, että jotkut haluavat kertoa itsestään ja omasta elämästään lähes kaiken, eikä sellaisella tiedolla tee mitään. Aivan helvetin tylsää!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Töissä tapahtuva keskustelu riitttää. Sielläkin tuntuu vain olevan niin, että jotkut haluavat kertoa itsestään ja omasta elämästään lähes kaiken, eikä sellaisella tiedolla tee mitään. Aivan helvetin tylsää!

        Niin, jos kunnollista keskustelua ei ole tarjolla, niin ei sitä höröplöötä kukaan määräänsä enempää jaksa, oli se sitten töissä, ystävällä, kotona.
        Jaksan kyllä kuunnella muiden elämästä paljonkin, jos väliin sopii tarinoita omasta elämästäni. Ja kunhan vähän väliä ei tarvitse ylittää toisen kertomusta, ne kalakisametodiikat on niin rasittavia.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Töissä jatkuvasti. Siellä ei voi valita, ei ainakaan kovin helposti keiden kanssa on tekemisissä. Tulee haasteita...kommunikaatiossa, se pakottaa haastamaan omat kangistuneet kuviot.

        Minkä totuutesi työkaverisi on muuttanut. Noin esimerkin omaisesti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minkä totuutesi työkaverisi on muuttanut. Noin esimerkin omaisesti.

        En lähde erittelemään.
        Eikä työkaverit suoranaisesti ole omia totuuksia muuttaneet, joskin olen saanut nöyrtyä huomaamaan toivomisen varaa omassa toiminnassani.
        Asiakas/yhteistyö -puolella on sitten enemmänkin tullut haasteita kommunikaation kanssa ja se on ollut opettavaista. En nimeä mitään totuutta mikä olisi muuttunut, mutta on ollut kasvattavaa opetella kommunikoimaan tilanteissa joissa erimielisyydet ovat ilmeisiä ja yhteinen maaperä pitäisi löytää. Se edellyttää sitä, että kykenee ymmärtämään toisen tarkoitusperiä ja tavoitteita.
        Ei helpointa työelämää, harvemmin sitä helpolla saa hyvää tikkaria.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        En lähde erittelemään.
        Eikä työkaverit suoranaisesti ole omia totuuksia muuttaneet, joskin olen saanut nöyrtyä huomaamaan toivomisen varaa omassa toiminnassani.
        Asiakas/yhteistyö -puolella on sitten enemmänkin tullut haasteita kommunikaation kanssa ja se on ollut opettavaista. En nimeä mitään totuutta mikä olisi muuttunut, mutta on ollut kasvattavaa opetella kommunikoimaan tilanteissa joissa erimielisyydet ovat ilmeisiä ja yhteinen maaperä pitäisi löytää. Se edellyttää sitä, että kykenee ymmärtämään toisen tarkoitusperiä ja tavoitteita.
        Ei helpointa työelämää, harvemmin sitä helpolla saa hyvää tikkaria.

        Eli oma ajattelusi ei ole kehittynyt, etkä ole löytänyt uusia totuuksia. Olet kehittänyt neuvottelutaitojasi. Tärkeä taito sinällään. Hakudutko kommunikoimaan ja etsimään yhteisymmärrystä vastaavien ihmisten kanssa myös vapaa-ajalla, ilman rahallista palkkiota?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli oma ajattelusi ei ole kehittynyt, etkä ole löytänyt uusia totuuksia. Olet kehittänyt neuvottelutaitojasi. Tärkeä taito sinällään. Hakudutko kommunikoimaan ja etsimään yhteisymmärrystä vastaavien ihmisten kanssa myös vapaa-ajalla, ilman rahallista palkkiota?

        Jaaha. Koska selvästi tunnet minut läpikotaisin, niin keskustelu on ehkä jopa turhaa, säästyyhän sen lopettamisella pieni rippunen sähköä kuitenkin. Kun:

        - Itse rekisteröidyt
        - Teet itse aloituksia
        - Kerrot itsestäsi

        Niin voimme palata asiaan.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Jaaha. Koska selvästi tunnet minut läpikotaisin, niin keskustelu on ehkä jopa turhaa, säästyyhän sen lopettamisella pieni rippunen sähköä kuitenkin. Kun:

        - Itse rekisteröidyt
        - Teet itse aloituksia
        - Kerrot itsestäsi

        Niin voimme palata asiaan.

        Sinäkään et siis tahdo antautua keskusteluun eri tavalla ajattelevan ihmisen kanssa. Mieluummin juttelisit vain mukavien ihmisten kanssa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinäkään et siis tahdo antautua keskusteluun eri tavalla ajattelevan ihmisen kanssa. Mieluummin juttelisit vain mukavien ihmisten kanssa.

        Eri tavalla ajattelevien kanssa kyllä, mutta en sellaisten, jotka muutaman lauseen jälkeen ovat tietävinään pilkulleen millainen olen. Antamatta itse mitään itsestään keskustelulle.
        Etenkin tuo jälkimmäinen painaa vaakakupissa huomattavasti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinäkään et siis tahdo antautua keskusteluun eri tavalla ajattelevan ihmisen kanssa. Mieluummin juttelisit vain mukavien ihmisten kanssa.

        - Rekisteröidy
        - Kerro itsestäsi


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Eri tavalla ajattelevien kanssa kyllä, mutta en sellaisten, jotka muutaman lauseen jälkeen ovat tietävinään pilkulleen millainen olen. Antamatta itse mitään itsestään keskustelulle.
        Etenkin tuo jälkimmäinen painaa vaakakupissa huomattavasti.

        Toistin vain omia sanomisiasi, en tulkinnut mitään. Sulla on kuplallesi tuollaiset kriteerit. Minä preferoin mukavuutta ja fiksuutta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toistin vain omia sanomisiasi, en tulkinnut mitään. Sulla on kuplallesi tuollaiset kriteerit. Minä preferoin mukavuutta ja fiksuutta.

        No et todellakaan toistanut ja aika selkeästi teit tulkinnankin tuossa, mutta jos olet eri mieltä, niin kaikin mokomin.
        Lisäksi et näemmä tosiaankaan osaa antaa itsestäsi mitää keskusteluille, niin olet tulkinnut henkilöäsi oikein etkä tosiaankaan ole keskustelun arvoinen.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        No et todellakaan toistanut ja aika selkeästi teit tulkinnankin tuossa, mutta jos olet eri mieltä, niin kaikin mokomin.
        Lisäksi et näemmä tosiaankaan osaa antaa itsestäsi mitää keskusteluille, niin olet tulkinnut henkilöäsi oikein etkä tosiaankaan ole keskustelun arvoinen.

        M.O.T.


    • Tällä palstalla pohdittuna tuo oli oikea out of the box-mietelmä 👌

      • Anonyymi

        Kyllä tästä pohdinnasta seurannee poistuminen tästä boxista


    • Anonyymi

      Koska eristäytyminen on vaarallista.

      • Anonyymi

        Miksi ihanat, fiksut ja mukavat ihmiset eivät riitä? Miksi heidän kanssaan eristäytyminen on vaarallista?


      • Anonyymi

        En ymmärrä miksi niin olisi, kun eristäytyminen on täysin vapaaehtoista ja jopa välttämätöntä, jotta jaksaisi käydä töissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ihanat, fiksut ja mukavat ihmiset eivät riitä? Miksi heidän kanssaan eristäytyminen on vaarallista?

        Tiedän, mutten kerro:)

        Mitä maksat, jos kerron?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ymmärrä miksi niin olisi, kun eristäytyminen on täysin vapaaehtoista ja jopa välttämätöntä, jotta jaksaisi käydä töissä.

        Tämä sääntö ei koske työläismuurahaisia, joten jatka kaikessa rauhassa.

        Olet tärkeä!


    • Anonyymi

      Voisiko se täyttä elämää ollakaan?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      107
      1692
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      170
      1113
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1077
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      155
      880
    5. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      82
      782
    6. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      54
      749
    7. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      680
    8. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      35
      675
    9. Ei kannata lähteä sotaan jos ei omaa edes alkeellisia taitoja.

      Sodastahan tässä ei varsinaisesti ole edes kyse, vaan naisten ja lasten suojelusta ja oikeuden toteutumisesta, tavalla t
      Ikävä
      118
      646
    10. Ihan yleisesti

      Mitä kautta sun pöksyihin pääsee? Pitääkö luvata kuut taivaalta vai riittääkö jokin muu arkisempi asia?
      Ikävä
      42
      640
    Aihe