pyörärahti

Anonyymi-ap

Matkahuollon rahtihinta polkupyörälle 79,90€.
Onko halvempaa tapaa kuljettaa pyörä Helsingistä Turkuun?

14

281

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Joku pyöränkuljetuspahvilaatikko tai muu johon saisi fillarin kompaktimpaan kokoon saattaisi ehkä tulla halvemmaksi.
      Matkahuollon sivulta:
      "Kokonaan laatikkoon pakattu pyörä hinnoitellaan laatikon koon mukaan."

      Renkaat sekä polkimet pitää tietysti irrottaa, ja ohjaustanko kääntää pituussuuntaan. Sitten mittaat minkä kokoiseen tilaan pyörä mahtuu turvallisesti ja katso matkahuollon sivuilta taulukosta kotimaan pakettihinnastosta pyörällesi sopivan koon hinnan.

      • Anonyymi

        Isojen pakettien hinta verkkokaupassa on myös 79,90€.


    • Anonyymi

      Vie junalla.

    • Anonyymi

      Jos tuo pitää paikkansa, niin sairaaksi on mennyt. Niinkuin moni muukin kustannus.

    • Anonyymi

      Eikö tuo matka polkemalla mene?

    • Anonyymi

      Johan tuolla rahalla saa ostettua teräksisen mummonmankelin, pyörän vailla vertaa, kestääkin 10x pidempään kuin nykykonkelot.

    • Anonyymi

      Mene itse mukana niin saat fillarin bussin tavaratilaan hyvässä lykyssä ilmaiseksi.

    • Anonyymi

      VRn junaan pyörän saaminen on todellista arpapeliä.

      Pendoon ei pyörää saa tuoda ja ICssä voi ehkä olla viikolla kaksi paikkaa pyörälle, missä se pyörävaunu sitten sattuu pyöriväkkin. Vr =Va nykyisin, eli vitut asiakkaasta ja hänen tarpeistaan.

      Pitäisi ymmärtää, että henkilökuljetukseen kuuluu myös kokonaisvaltainen liikkuminen, asia, joka ymmärrettiin vielä 1900 luvun puolella.

      • VR:n kaukojuniin täytyy ostaa 4-8:n hintainen pyöräpaikka jos haluaa polkupyörän junaan mukaan. Vaunu/junatyypistä riippuen normaalista IC junan vaunusta löytyy se 0-3pyöräpaikkaa/vaunu. Ja ns. "palveluvaunusta" (jos junassa on sellainen, löytyy lisää paikkoja)

        Olemassaolevaan vaunukalustoon ei ole mahdollista lisätä pyöräpaikkoja nykyisestä määrästä, mutta asiasta on ollut juttua VR:n taholta, että seuraavan kerran kun VR tilaa lisää vaunuja niin niissä kiinnitetään huomioita enemmän tuohon polkupyörien saamiseen junaan mukaan (eli oletuksellisesti pyöräpaikkojen määrä kasvaisi).


    • Anonyymi

      Joku jo ehdotti ajamista, mutta siinäkin on omat rajoituksensa. Kesällä tuon ajaa tarvittaessa päivässä, mutta en lähtisi tässä säässä.

      Omalla autolla on halvempaa ajaa edes takaisin. Jos se on tehtävä nyt, suosittelisin sitä.

    • Anonyymi

      Eikö VR enää tarjoa tavarakuljetuksia yksityisasiakkaille?

      • Anonyymi

        Ei.


    • Anonyymi

      Lentorahti on halpa

    • Anonyymi

      Juu. Tämä kuljetushintojen nousu on karannut käsistä.
      Parikymmentä vuotta sitten ostin käytetyn pyörän toiselta puoleta Suomea. Mh:n kyyti maksoi pari kymppiä.
      Tänä vuonna meinasin tehdä saman - pyörä jäi kuitenkin ostamatta, kun kuljetus oli pyytöhintaa kalliimpi.
      Jännää, miten ns. vihreä siirtymä on kuulemma välttämätön toteuttaa lähivuosina... Kierrätys olisi yksi hyvä keino siihen. - Logistiikkaa ajatellen lienee selvää, että kuljetuksissa on usein tyhjää tilaa (ainakin siltä on monesti näytttänyt, kun olen Mh:n ym. toimittajien tavaranpurkua seuraillut). Ilmeisesti tässäkin on pohjimmiltaaan kysymys on samankaltaisesta liikevoiton maksimoinnista kuin sähköyhtiöillä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      110
      1050
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      102
      918
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      787
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      85
      703
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      655
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      16
      580
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      34
      506
    8. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      495
    9. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      492
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      46
      486
    Aihe