Jäätkö ikuisesti sinkuksi ja missaat isyyden vai oletko jo isä? Miten sinua on muistettu isänpäivänä tai miten olet muistanut omaa isääsi?
Isänpäivä tulee - oletko valmis?
21
63
Vastaukset
Minä en ole isä, mutta muistan omaa isääni viemällä hänet sunnuntaina aamuna kahville. Tarjoan jotain pullaa tai muuta vastaavaa kahvin ohessa. Miten sinä muistat isääsi?
- Anonyymi
En mitenkään. Ja siihen on syynsä. Onnea kuitenkin teille joilla aihetta on.
Kait sentään muistat omaa isääsi isänpäivänä ainakin ajatuksissa? Sisko lähetti isälle jonkun Fazerin isänpäivänlahjan. Tulee vähän myöhässä postin kautta, mutta joka tapauksessa hän muistaa isää! :)
- Anonyymi
Pojanpäivä ois nasta kyllä 😑😏🙃
"Pojanpäivä ois nasta kyllä 😑😏🙃"
Onhan sellainen - jouluaatto. Jumala tuli ihmiseksi Bethelemissä yli 2000 vuotta sitten ja sekoittuu muuhun pakanalliseen perinteeseen. Jumalan Pojan syntyä muistetaan ja samalla juhlitaan poikien/tyttöjen juhlaa, sillä monessa perheessä käy joulupukki tuoden lahjoja. Minäkin sain pikkupoikana vaikka minkälaisia lahjoja lasten suurena juhlapäivänä eli jouluna! :) Minusta siis Pojanpäivä (ja vähän tytönkin päivä) siis on jo! Onko joku muu samaa mieltä?
- Anonyymi
Lapset muistavat eri tavoin, vanhemmat lapset tulevat useimmiten kyläilemään tai ainakin lähettävät tervehdyksen, nuorin on tehnyt tähän saakka kortin, ihan omin käsin askarrellut. Joskus käymme ravintolassa yhdessä syömässä.
Isäinpäivän suurin lahja on se jos huomaa lasten pärjäävän niiden tietojen ja taitojen ansiosta jota elämänsä varrella ovat saaneet. Ei tarvita kortteja tai muita huomionosoituksia.
AVKiva kuulla, että lapset muistavat sinua isänpäivänä. :) Oikeastaan alunperin tässä oli ideana, että miten kirjoittaja täällä muistaa omaa isäänsä, mutta se ei tullut aloitustekstissä selväksi! :)
Hyvää isänpäivää sinne! :)- Anonyymi
Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
Kiva kuulla, että lapset muistavat sinua isänpäivänä. :) Oikeastaan alunperin tässä oli ideana, että miten kirjoittaja täällä muistaa omaa isäänsä, mutta se ei tullut aloitustekstissä selväksi! :)
Hyvää isänpäivää sinne! :)Kuollutta voi toki muistella...jopa isäinpäivänä.
AV - Anonyymi
Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
Kiva kuulla, että lapset muistavat sinua isänpäivänä. :) Oikeastaan alunperin tässä oli ideana, että miten kirjoittaja täällä muistaa omaa isäänsä, mutta se ei tullut aloitustekstissä selväksi! :)
Hyvää isänpäivää sinne! :)"Miten sinua on muistettu isänpäivänä tai miten olet muistanut omaa isääsi?"
Anonyymi kirjoitti:
Kuollutta voi toki muistella...jopa isäinpäivänä.
AVMinulla onneksi isä on vielä elossa. Huomenna vien kahville ja jollekin pullalle.
Hyvää viikonloppua sinne! :)
Olen isä. Minulle on ihan yhdentekeviä päiviä tällaiset.
PalstaRinssi: "Olen isä. Minulle on ihan yhdentekeviä päiviä tällaiset."
Miksi isänpäivä on sinulle yhdentekevä? Onko siihen joku painava syy vai sellainen mutu tuntuma?Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
PalstaRinssi: "Olen isä. Minulle on ihan yhdentekeviä päiviä tällaiset."
Miksi isänpäivä on sinulle yhdentekevä? Onko siihen joku painava syy vai sellainen mutu tuntuma?Noh. Ei se ole koskaan tuntunut erikoisemmalta. Huomennakin se on työpäivä minulla ja tuskin aikuiset 2 lastani sitä muistavat erikseen onnitella.
Isänpäivänä sytyttän kynttilän isän muistolle. Meidän faija nukkui ikiuneen noin 10v. sitten. 🕯️
tosi.typy: "Isänpäivänä sytyttän kynttilän isän muistolle. Meidän faija nukkui ikiuneen noin 10v. sitten. 🕯️"
Minulta äiti kuoli yli 10 vuotta sitten. Olin silloin 20-luvullani eli alta 30-vuotias, miksi äidin menettäminen tuntui pahalta silloin. Toivottavasti sinulla oli hyvä isänpäivä muistellen isää! Itse olen onnekas, kun 83-vuotias isäni on vielä elossa ja hyvissä voimissa! :)Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
tosi.typy: "Isänpäivänä sytyttän kynttilän isän muistolle. Meidän faija nukkui ikiuneen noin 10v. sitten. 🕯️"
Minulta äiti kuoli yli 10 vuotta sitten. Olin silloin 20-luvullani eli alta 30-vuotias, miksi äidin menettäminen tuntui pahalta silloin. Toivottavasti sinulla oli hyvä isänpäivä muistellen isää! Itse olen onnekas, kun 83-vuotias isäni on vielä elossa ja hyvissä voimissa! :)Kiitos. Hyvää isänpäivää myös sinne. :)
Huomenna soitan isälle joka toteaa tyyliin "jahas, saa kauppiaat kalsarihyllyt tyhjiksi ennen joulusesonkia." Tottahan isä puhuu, kauppiaiden toiveesta isänpäivän vietto on tässä ajankohdassa.
Varmaan lapsetkin mulle soittaa lähinnä "viran" puolesta vaikka tietävät etten minä nyt päivää noteeraa. Alkuaan isänpäivän historia oli muistaa kaivosonnettomuuden uhreja. Myöhemmin isänpäivää perusteltiin äitien päivän olemassaololla eli ei siinä isiä varsinaisesti kunnioiteta kunhan saadaan tilastollisesti vaaka tasapainoon niin se riittää. Aika hyvin vertautuu myös miesten päivään.
Itselleni tuli isänpäivälahjana tämä uutinen uusimmasta ajankäytön tutkimuksesta.
Lainaus Suomenmaa lehdestä: "TUTKIJA Hanifi kertoo, että työssäkäyvät miehet käyttävät lastenhoitoon tutkimuksen mukaan vähintään yhtä paljon tai enemmän aikaa kuin työssäkäyvät naiset. Häntä yllätti se, miten paljon kymmenessä vuodessa miesten lastenhoito oli lisääntynyt."
Tätä olen työelämässä yrittänyt nuorille sanoa että vanhempana ei kaduta se aika joka jäi olematta ylitöissä mutta menetetty aika lasten kanssa kaduttaa sitäkin enemmän.
Alan kyllä pikkuhiljaa kallistua sille kannalle että isänpäivä on toksinen jäänne menneisyydestä joka voidaan unohtaa ja ottaa askelia tähän suuntaan.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/201711012200502821- Anonyymi
Poistetaan myös äitienpäivä, tasavertaisuuden vuoksi.
- Anonyymi
Olen poika, isä ja kohta pappa. kovin on monta roolia laitettu eläkeläiselle.
>simiti<>simiti<: "Olen poika, isä ja kohta pappa. kovin on monta roolia laitettu eläkeläiselle."
Onnea isänpäivänä isälle ja kohta tulevalle isoisälle! :) Hyvät sunnuntait! :)
- Anonyymi
Jos mies ei juo viinaa baareissa niin ei se tutustu naisiin ja mies jää ikisinkuksi.
T: viinamies
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 904362
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?522900Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1132501Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1132311- 401993
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281967Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2221713Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91617- 291608
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki511460