Mies ei tee numeroa vanhenemisesta, eikä tee siitä numeroa, vaan suhtautuu siihen luonnollisesti.
Nainen sensijaan panikoi, taas tuli vuosi lisää ja erityisesti naisten laatima SÄÄNTÖ on, ettei mies saa kysyä naisen ikää, kuin olisi SUURI loukkaus naista kohtaan ja naisen ikä on naisen mielestä salattava asia.
Sitten naiset valittavat ja paheksuvat, jos mies lähestyy miestä kymmenenkin vuotta nuorempaa naista, eihän mies voi tietää naisen ikää ja jos mies kysyy, niin nainen pillastuu, ettäs kehtaat udella ikääni, olenko minä sinusta vanha nainen.
Mikä on naiselle niin vaikeaa myöntää, että ikää tulee lisää, vaan nainen pakkeloi ryppyjään piiloon, eikä myönnä, että kurppaantuminen tapahtuu ihan luonnollisesti, eikä kurppaantumista kannata peittää keinotekoisesti pakkelikerroksella ja sitten yrittää mennä yökerhoon bilettämään teini pissisten keskuuteen ja esittää olevansa 30 vuotta nuorempi.
Myönnä, että vanhenet ja kurppaannut, se pudottaa Mount Everestin harteiltasi nainen.
Ei voi olla niin vaikeaa naiselle myöntää vanheneminen
66
616
Vastaukset
- Anonyymi
Oman kokemukseni on, että miehet ne vasta ikääntymisestään panikoivatkin. Vaan joo, tuo on sun kokemuksesi.
- Anonyymi
Ja siis mun puolestani ikääni saa kysyä (ihmettelen tosin ehkä, että mitä hiton väliä asialla on), mutta itse en ikinä kysele kenenkään ikää. Minulle ihmisten iällä ei ole mitään väliä. mä saan silmieni välityksellä riittävän infosrmaation ihmisen ikähaarukasta. Näen noin suurinpiirtein, että juttelenko lapselle ja sikuisella ja onko aikuinen seniori-iässä, tosiaan noin suurinpiirtein. En ole (ainakaan vielä sekoittanut alle 10 vuotiasta eläkeikäiseen ja se riittää mulle.
Olen aina käyttänyt meikkiä, mutta sen käyttö on roimasti vähentynyt iänä myötä. Mä itse edelleen odottelen ensimmäisiä ryppyjäni, jotka toisivat hieman "uskottavuutta ja karsimaa". Kyllä se joskus ilmestyvät, joten odottelen rauhassa.
Yökerhoissa olen viimeksi käynyt 18 vuotiaana, jolloin olin jo aika tympääntynyt koko puuhaan, ravattuani niissä 16-kesäisestä lähtien. Aika aikaansa kutakin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja siis mun puolestani ikääni saa kysyä (ihmettelen tosin ehkä, että mitä hiton väliä asialla on), mutta itse en ikinä kysele kenenkään ikää. Minulle ihmisten iällä ei ole mitään väliä. mä saan silmieni välityksellä riittävän infosrmaation ihmisen ikähaarukasta. Näen noin suurinpiirtein, että juttelenko lapselle ja sikuisella ja onko aikuinen seniori-iässä, tosiaan noin suurinpiirtein. En ole (ainakaan vielä sekoittanut alle 10 vuotiasta eläkeikäiseen ja se riittää mulle.
Olen aina käyttänyt meikkiä, mutta sen käyttö on roimasti vähentynyt iänä myötä. Mä itse edelleen odottelen ensimmäisiä ryppyjäni, jotka toisivat hieman "uskottavuutta ja karsimaa". Kyllä se joskus ilmestyvät, joten odottelen rauhassa.
Yökerhoissa olen viimeksi käynyt 18 vuotiaana, jolloin olin jo aika tympääntynyt koko puuhaan, ravattuani niissä 16-kesäisestä lähtien. Aika aikaansa kutakin.Minä kysyn aina ENSIMMÄISEKSI naiselta ikää. .Ja jos alkaa jotain sössöttää ja selitellä, niin minä haistattelen hänelle ja näytän keskaria.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä kysyn aina ENSIMMÄISEKSI naiselta ikää. .Ja jos alkaa jotain sössöttää ja selitellä, niin minä haistattelen hänelle ja näytän keskaria.
Sen kun kysyt, jos se on sinulle kovinkin oleellinen asia. Minulle se ei ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sen kun kysyt, jos se on sinulle kovinkin oleellinen asia. Minulle se ei ole.
Kyllä se tieto on aika tärkeä et tietää onko nainen saman ikäinen vai vanhempi tai paljon nuorempi niin mies haluaa oman ikäisensä naisen eli maksimissaan -5v ja max 2-3v no siihen en ota kantaa onko jo 3v vanhempi nainen niin sukupolven välinen kuilu
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se tieto on aika tärkeä et tietää onko nainen saman ikäinen vai vanhempi tai paljon nuorempi niin mies haluaa oman ikäisensä naisen eli maksimissaan -5v ja max 2-3v no siihen en ota kantaa onko jo 3v vanhempi nainen niin sukupolven välinen kuilu
Mä sanoin jo, että saa se olla sinulle tärkeää. By all means ja ole hyvä vaan. Minulle asia ei ole tärkeä, enkä tajua ihmisiä, joille se on tärkeää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä sanoin jo, että saa se olla sinulle tärkeää. By all means ja ole hyvä vaan. Minulle asia ei ole tärkeä, enkä tajua ihmisiä, joille se on tärkeää.
Eli voit maata vaikka 2v pasin kanssa tai 4v ollin kanssa tai 3v ellin kanssa taikka 98v raunon kanssa niin kyllä se on tärkeää ettei aikuinen makaa lapsien kanssa tai vanhuksien kanssa
- Anonyymi
Jaaha vai niin. Minä taas vitsailen omalla vanhenemisellani, sillä oikeasti nautin tästä "uudelleensyntymästä". Kun tulee ikää ei liikuta mikään sellainen mikä joskus nuorena, kuten olenkohan mä nyt ok, mitöhän ne aattelee mun vaatteista tai minusta.
Tykkääkö musta ikinä kukaan, kelpaanko ja toisaalta myöskään ketään ei kiinnosta kytätä vanhaa akkaa, mikä taivas minulke! Rauhantyyssija tämä ikääntyminen.
Ainoo ikävä asia on, että fyysinen kunto jo olemassa olevien sairauksien ja vaivojen myötä on herkkä huononemaan. Eikä vaikka nyrjähtänyt nilkka enää tulekkaan kuntoon hetkessä, vaan saan nilkuttaa kipeellä jalalla paljon pidempään mitä nuorena.
Ja väsyttää paljon enemmän mitä nuorena jo nyt. Ihan mummona olen varmaan yhtä sängyn kanssa 24/7. :D
Mut mä kyllä rakastan tätä muuttuvaa, ikääntyvää minua. Tämä on ihana ja vapauttaa monesta mistä nuorena suorastaan kärsi.
-Jasu-- Anonyymi
Ja yksi helvetin vitsaus on kuukautiset. Niitä ei enää ole ollut vuosiin, kiitos hormonien ja nyt jo pian vaihdevuosien. Ei tartte tuntea enää kamalia kipuja ja pelätä onko persaus punanen ja verta jonkun penkeillä, kun menkat tuli milloin sattuu epäsäännöllisesti. Ja voi mennä ilman kuukautisia uimaankin ihan extemporee.
Naiseuden persemäisin vaivakin on siis historiaa! :D
-Jasu- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja yksi helvetin vitsaus on kuukautiset. Niitä ei enää ole ollut vuosiin, kiitos hormonien ja nyt jo pian vaihdevuosien. Ei tartte tuntea enää kamalia kipuja ja pelätä onko persaus punanen ja verta jonkun penkeillä, kun menkat tuli milloin sattuu epäsäännöllisesti. Ja voi mennä ilman kuukautisia uimaankin ihan extemporee.
-Jasu-Jos mä tiivistäisin vanhenemisen yhteen sanaan, niin se olis vapautuminen.
-Jasu- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos mä tiivistäisin vanhenemisen yhteen sanaan, niin se olis vapautuminen.
-Jasu-Lisään vielä, kun ikääntyessä ajatuksetkin syntyy klimppeinä, että sekin on hienoa, että kun lopulta on liian vaivainen ja loppu elämään, niin kuolee. Pääsee lepoon, mikään maallinen asia ei enää vaivaa eikä piinaa. Mahtavaa. :)
Olen tehnyt elinluovutustahdon ja minusta saa ottaa kaikki toimivat kalut jollekin toiselle, jos joku muu saa vielä jatkaa elämäänsä sen turvin. Kun itse olen jo mörttiröpö. Sekin on minusta hieno juttu. Jos joku vetää vielä vuodenkin vaikka mun munuaisella tai sydämellä ja nauttii elämästään. Jes.
Onneksi mikään ei silti ole ikuista, sillä siinä se elämän kaunes piileekin, hetkissä jotka oivaltaa ja joista nauttii.
-Jasu- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-Jasu-Nyt tulikin selitys siihen, kun jos on joskus harvoin joku nuori nainen käynyt jonkun seurassa, ei meillä naisia käy yksittäin, niin siinä on se syy miksi nainen ei ole tuolille/sohvalle istuutunut, voisi jäädä verta penkille, mut auton penkille kyllä on jäänyt, kun autolla on tullut, että auton penkki on varmaan punanen tai jos nainen on laittanut penkille kasan sanomalehtiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-Jasu-Eikös se merkiste naiselle, kun kuukautiset loppuu, et mies ei tarvi käyttää enää kumia, kun ei ole vaaraa, et nainen tulee raskaaksi, kun ei ole kuukautisia, niin munasolut on käytetty loppuun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös se merkiste naiselle, kun kuukautiset loppuu, et mies ei tarvi käyttää enää kumia, kun ei ole vaaraa, et nainen tulee raskaaksi, kun ei ole kuukautisia, niin munasolut on käytetty loppuun.
No vakituisessa parisuhteessa en muutenkaan ole kondomia katsonut välttämättömyydeksi, kun itse olen voinut ehkäisystä huolehtia. Eri asia alkavat ja orastavat parisuhteet, missä kaikki on vielä enemmän epävarmaa jatkon kannalta, kun varmaa. Silloin tautikammoisena olen vaatinutkin kondomia, vaikka mullakin olis ehkäisy itselläni kunnossa, mutta en halua tautisia munia lähelleni. :)
Ja ihan 100 % en ole luottanut miehen sanaan sukupuolitaudittomuudesta, voivat pillunhimossaan valehdella sukkelaan.
Nyt tietenkään vuosikausiin ei mitään kondomia ole tarttettu, kun oltu jo iät ajat pariskunta ja kummallakaan ei ole sivusuhteita. Ja jos miehellä oliskin, niin yksikin tauti paljastausi hänet välittömästi, minä kun en vieraissa hypi.
-Jasu- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt tulikin selitys siihen, kun jos on joskus harvoin joku nuori nainen käynyt jonkun seurassa, ei meillä naisia käy yksittäin, niin siinä on se syy miksi nainen ei ole tuolille/sohvalle istuutunut, voisi jäädä verta penkille, mut auton penkille kyllä on jäänyt, kun autolla on tullut, että auton penkki on varmaan punanen tai jos nainen on laittanut penkille kasan sanomalehtiä.
Joo. Saattoi alkaa menkat nukkuessakin ja sitten oli yöpaikan lakanassa verta. Eikä millään viittis siteet alkkareissa turhaan käyskennellä.
En tiiä, mutta itse olen aina inhonnut kuukautisia yli kaiken. Mun elämään on vaikuttanut niin ikävällä tavalla, kipujen yms. puolesta.
-Jasu-
- Anonyymi
Ainoat tuntemani ihmiset, jotka ovat tehneet ikääntymisestään numeron, ovat olleet miehiä. Naisten kohdalla ikääntymiseen liittyvät ongelmat, joista olen kuullut valitettavan, ovat olleet terveyteen liittyviä ongelmia. Miehet taas tosiaan valittavat paljon juuri ulkoisista jutuista ja yrittävät pönkittää "nuorekkuuttaan".
- Anonyymi
Tasa-arvo, ikä kysytään silloin! Minä ainakin olen kysynyt (aina kun iän olen vain halunnut tietää).
- Anonyymi
Vanheneminen on mahtavaa! Ainakin vielä tässä vaiheessa, kun pystyn itsenäisesti hoitamaan päivittäiset tehtäväni ja päättämään itse asioistani.
Jokainen saa suhtautua ulkonäköönsä just niin kevyesti tai raskaasti kuin haluaa. Ihmisillä on erilaiset arvot, joillekin ulkonäkö on tärkeää ja toisille ei.
xLiner - Anonyymi
Miehet ei tajuu, et ne itekin vanhenee? Ne valittaa, kun emäntä rupsahtaa, ja epätoivon vimmassa metsästää itseään yli 20 vuotta nuorempia tyttösiä, eikä voi käsittää että miksi flaksi ei käy?!?
- Anonyymi
Monet miehet panikoituvat NAISEN vanhemisesta.
- Sheena- Anonyymi
Monet miehet panikoivat myös siitä, jos nainen ei vanhene. Just pari päivää sitten jouduin kuuntelemaan muutaman tunnin tosi katkeraa vuodatusta ja piilovittuilua, kun mä en ole vanhentunut ja mies, jota en ollut aikoihin nähnyt on vanhentunut aika rajustikin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monet miehet panikoivat myös siitä, jos nainen ei vanhene. Just pari päivää sitten jouduin kuuntelemaan muutaman tunnin tosi katkeraa vuodatusta ja piilovittuilua, kun mä en ole vanhentunut ja mies, jota en ollut aikoihin nähnyt on vanhentunut aika rajustikin.
Vanheneminen näkyy ihmisissä eritavoin. On päivänselvää, että myös elämäntavat ja mieliala vaikuttavat.
- Sheena - Anonyymi
Vituttaa raskaasti kun 70 tuli täyteen.
Täytynee ostaa ruumisarkku jo valmiiksi, että pääsen pian tuhkattavaksi.
Toisaalta mukavaa, kun ei tarvitse enää kitistä
😇 mistään!
- Anonyymi
Jahas. Tässäpä taas ap,tyhjäpään tyhjä aloitus. Se on niin helppo vääntää omat pelot muiden syyksi. Sisältää myöskin toiveita siitä että naiset häpeisivät ikäänsä ja vanhenemistaan ja huolisivat ap,n kaltaisen itsensä inhoajan ,vaikka edes säälistä💩
- Anonyymi
Parasta elämässä on just vanheneminen. Enää ei jokainen nuori jannu kuolaa kaula pitkällä tavatessa, saa ainakin 50% seksuaalisesta häirinnästä pois, uskaltaa kävellä yksin kadulla paremmin jos voi luottaa siihen että on "vanha" ja muut huomaavat sen. Nykyään pelkään enemmän ryöstöä kuin raiskausta; nuorena toisinpäin.
- Anonyymi
40 v lapseton sinkkunainen on häpeä ihmiskunnalle. Ei ihme kun naisilla on niin matala itsetunto kosska eivät ole onnistuneet elämässä edes lapsia tekemään.
- Anonyymi
Lapsenteko ole mikään taitolaji tai menestymisen mittari
- Anonyymi
Kerro oma tarinasi. Minkäslainen mestari oikein olet?
- Anonyymi
Laskisin pikemmin saavutukseksi sen, jo sen lapsen saa kasvatettua edes suurinpiirtein täysipäiseksi ja onnelliseksi aikuiseksi. Lapsen tekeminen itsessään ei ole minkäänlainen saavutus, pikemmin se on antisaavutus, jollei sitä lasta tosiaan saa kunnialla sinne aikuisuuteen saakka.
Tosin itse ne pidä lapsia ylipäänsä mitenkään maailman suurimpana saavutuksena, vaikka he tietenki niille vanhemmilleen ovat usein se tärkein juttu.
- Anonyymi
Ei minulla ole vaikeuksia myöntää vanhempani. Kaikki me ikäännytåän vuosi vuodelta. En silti ajattele olevani mikään kurppa, vaikka en enää parikymppinen olekaan. Elän ihan mielekästä nelikymppisen naisen elämää.
Mutta sanokaapa, minkä takia parikymppiset miehet ovat osoittaneet kiinnostusta minua, nelikymppistä naista kohtaan deittisovelluksissa? Itselläni hakuehtoina on 40 miehet eli etsin lähtökohtaisesi itseni ikäistä miestä, mutta profiilistani tykänneitä parikymppisiä miehiä on ollut hämmästyttävän paljon, melkein yhtä paljon kuin ikäisiäni tai hieman vanhempia. Profiilistani selviää, etten ole etsimässä hetken hupia. Osa takuulla kokeilee kepillä jäätä, saisiko vanhemman naisen kaadettua, mutta en ymmärrä miksi heitä silti on niin paljon. Vai onko tämä nyt sitä ilmiötä, mistä usein puhutaan että miehet tykkäävät naisten profiileista liukuhihnalla katsomatta kuvaa tai ikää ja joukkoon vain mahtuu parikymppisiäkin ihan tilastollisista syistä? - Anonyymi
Jos laskuvarjo ja samaa pelle-hommss heh.
Jote3nkin tuli mieleen tuo egyptin juttu joku auringon juma Ra, mielestäni tuo on kyllä nasinen tuo juttu - Anonyymi
hauska kai sitten mennä nukkumsnkin sins öidsin jos on joku pehmoinen peitto jas lämmin peti
- Anonyymi
Kysyn tytöiltä aina että oletko jo täyttänyt 16v, kukaan ei ole loukkaantunut tai suuttunut.
Minäkään en ymmärrä kurppia enkä mummeleita jotka eivät kykene mummoutumaan arvokkaasti, vaikka tiedänkin hyvin että vaihdevuodet muuttavat yläpäänkin sisäistä toimintaa suuresti. Se liittynee siihen että vähäinenkin realismi ja loogisuus katoaa, heidän pitää vaan vänkäämällä vängätä, vaikka karttuva kokemus kertoo yksiselitteisesti tilanteen. Yhteiskunnallisesti pahimpia ovat ne jotka voimaantuvat ääri-feminismi ideologian sotureiksi.- Anonyymi
Olen itse yli 50 v nainen ja ihmettelen menoa.
Minulta saa kysyä ikääni ja usein sen oma-aloítteisesti kerron varsinkin nuoremmille miehille, jotta eivät erehdy luulemaan nuoremmaksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen itse yli 50 v nainen ja ihmettelen menoa.
Minulta saa kysyä ikääni ja usein sen oma-aloítteisesti kerron varsinkin nuoremmille miehille, jotta eivät erehdy luulemaan nuoremmaksi.Olen mummoikäinen ja vasta haaveilen ensirakkaudesta :)
Ja se on tosi, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen mummoikäinen ja vasta haaveilen ensirakkaudesta :)
Ja se on tosi,Tiedän tapauksia, joissa haave on käynyt myös toteen.
- Anonyymi
Itse en ymmärrä, miksi niin monet miehet kuulostavat joltain 3-6 vuoden henkiseen ikään juuttuneilta. Elleivät sitten ole sitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse en ymmärrä, miksi niin monet miehet kuulostavat joltain 3-6 vuoden henkiseen ikään juuttuneilta. Elleivät sitten ole sitä.
Varsinkin nämä antifeministit... Jestas mikä myötähäpeä.
- Anonyymi
Usein naiselle tulee totuus vanhenemisestä eteen silloin, kun plastiikkakirurgi ilmoittaa hänelle, että seuraavan ihonkiristyksen jälkeen tuleekin jo karvakaulus leuan alle.
- Anonyymi
hassu sanontakin jos ylösnouseminen on sellainen jos nukkuedsd pissiyttyää psaljon mrenyäbä brddssn
Olen sopinut jokaisen kumppanini kanssa, että aina kun he täyttävät vuosia, he täyttävät 25 vuotta ja pulinat pois. Se toimii ihan hyvin :)
Jokainen vanhentuu. Katsoin kerran kuvia Clint Eastwoodista ja säikähdin. Oli niin vanhan näköinen. No, onhan hän jo yli 90-vuotias, mutta kuitenkin, kun muistelee millainen hän oli nuorempana. Että ei pelkästään naiset vanhennu, vanhentuu ne miehetkin ja jotkut hyvinkin nopeasti. Se miten nopeasti vanhentuu ei riipu sukupuolesta, vaan esim. geeneistä ja elintavoista. Jos kaikki sukulaiset ovat aina olleet enemmän tai vähemmän ikäistään vanhemman näköisiä ja jos itsellä ei ole oikein hyvä ruokavalio ja jos vielä polttaa tupakkaa tai juo paljon alkoholia tai ottaa paljon aurinkoa tai käy solariumissa eikä myöskään hoida ihoaan hyvin, niin kyllä ennenaikaisen vanhenemisen prosentti on aika korkea. Myös mieliala (se ajatteleeko positiivisesti vai negatiivisesti) ja ainakin jonkun verran pukeutumis-ja hiustyyli vaikuttavat myös siihen vaikuttaako ikäistään paljon vanhemmalta vai onko nuorekas.
- Anonyymi
”Se miten nopeasti vanhentuu ei riipu sukupuolesta”
Kaikki vanhentuvat, mutta naissukupuoliset vanhenevat vaihdevuosien takia, seikka joka on syytä erityisesti huomioida pariutuessa. Kun puyritään mahdollisimman pitkään suhteeseen tulisi tytön olla vähintään 25 vuotta miestä nuorempi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
”Se miten nopeasti vanhentuu ei riipu sukupuolesta”
Kaikki vanhentuvat, mutta naissukupuoliset vanhenevat vaihdevuosien takia, seikka joka on syytä erityisesti huomioida pariutuessa. Kun puyritään mahdollisimman pitkään suhteeseen tulisi tytön olla vähintään 25 vuotta miestä nuorempi.Tarkoitatko yli 25 tunnin pituista suhdetta?
Pointti ei ole se, että näyttää ikuisesti kuin teini-ikäiseltä tai parikymppiseltä, vaan se, että pysyy nuorekkaana ja terveenä mahdollisimman pitkään ja mieli pysyy virkeänä ja ainakin edes joskus positiivisena. Nuorekkuus ei ole sama asia kuin se, että yrittää näyttää väkisin nuorelta. Nuorekkuus on enemmän mielenlaatu, tosin toki pukeutuminen ja hiustyyli yms. voivat olla yhtä lailla osa nuorekkuutta, mutta se ei tarkoita, että yrittäisi olla kuin joku teini-ikäinen tai parikymppinen nuori. Miksi pukeutumisesta kiinnostumisen tai kampaajalla käymisen tai iloisen/positiivisen mielenlaadun, elämästä kiinnostumisen yms. pitäisi loppua sen jälkeen, kun ei ole enää parikymppinen tai viimeistään, kun kääntyy kolmenkympin paremmalle puolelle? Elämää on siitäkin eteenpäin, toivottavasti vielä seniori-ikäisenäkin.
- Anonyymi
Mä olen muuten monesti miettinyt sitä, että miksi ihmisen pitäisi alkaa tykätä vaikkapa erilaisista vaatteista, kun hän vanhenee. Eikö se ole aika kahjo ajatus? Että olen ikäni käyttänyt vaikka farkkuja, t-paitaa ja nahkatakkia ja sitten yhtäkkiä pitäisi alkaa tykätä jostain isoäidin kukkamekoista? Mikä ihmeen logiikka tuossa on?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä olen muuten monesti miettinyt sitä, että miksi ihmisen pitäisi alkaa tykätä vaikkapa erilaisista vaatteista, kun hän vanhenee. Eikö se ole aika kahjo ajatus? Että olen ikäni käyttänyt vaikka farkkuja, t-paitaa ja nahkatakkia ja sitten yhtäkkiä pitäisi alkaa tykätä jostain isoäidin kukkamekoista? Mikä ihmeen logiikka tuossa on?
Samaa mieltä. Tykkään yhä samantyylisistä vaatteista mistä nuorempanakin, vaikka pukeutumisestani on ikäisteni parissa irl joskus sanottu, että ikään nähden nuorten tyyli. Niin en näe ongelmaa pitää juuri niitä vaatteita mistä pidän.
Ilmeisesti minun ikäisen pitäisi pitää tätimäisempiä vaatteita, ylipäänsä naisellisia ollakseni ikäiseni ja tyylikäs.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samaa mieltä. Tykkään yhä samantyylisistä vaatteista mistä nuorempanakin, vaikka pukeutumisestani on ikäisteni parissa irl joskus sanottu, että ikään nähden nuorten tyyli. Niin en näe ongelmaa pitää juuri niitä vaatteita mistä pidän.
Ilmeisesti minun ikäisen pitäisi pitää tätimäisempiä vaatteita, ylipäänsä naisellisia ollakseni ikäiseni ja tyylikäs.
JasuJoo, aina välillä noita kuulee. Enkä tosiaan tajua tuon ajatuksen logiikkaa. Että kun tulee vanhemmaksi, niin pitäisi alkaa vaateita, joista ei pidä. Vai kun tulee vanhemmaksi niin maun muka pitäisi jotenkin muuttua. Idiotismia. He, joiden maku muuttuu, vaihtakoon tyyliään. Minä pukeudun just tasan siihen mistä itse pidän. Mä en myöskään aio leikata pitkiä hiuksiani ja aion meikatakin juuri kuten itse haluan. Haistakoon muut sen kukkasen, jonka lehmä eilen söi.
Anonyymi kirjoitti:
Joo, aina välillä noita kuulee. Enkä tosiaan tajua tuon ajatuksen logiikkaa. Että kun tulee vanhemmaksi, niin pitäisi alkaa vaateita, joista ei pidä. Vai kun tulee vanhemmaksi niin maun muka pitäisi jotenkin muuttua. Idiotismia. He, joiden maku muuttuu, vaihtakoon tyyliään. Minä pukeudun just tasan siihen mistä itse pidän. Mä en myöskään aio leikata pitkiä hiuksiani ja aion meikatakin juuri kuten itse haluan. Haistakoon muut sen kukkasen, jonka lehmä eilen söi.
Olen teidän kaikkien kolmen (Jasu ja kaksi anonyymiä) kanssa samaa mieltä siitä, ettei vanhetessa tarvitse hylätä sitä mistä pitää. Jos tuntee pitävänsä vaikka rockmusiikista, niin pitääkö väkisin alkaa kuunnella klassista tai vaikka iskelmää kun tulee tiettyyn ikään, vaikka ei niistä pitäisikään? Tietysti ihan samat vaatteet ei sovi aikuiselle kuin esim. teinille, mutta jos on vaikka aina pitänyt esim. farkuista ja teepaidoista ja vaikka nahka-tai farkkutakeista, niin ei niitä tarvitse hylätä vain sen taki ettei ole enää teini tai parikymppinen tai ei silloinkaan, vaikka olisi jo seniori-iässä. Katsokaa vaikka Muska Babitzia, Paula Koivuniemeä, Aira Samulinia tai Michael Monroeta. Heillä on aina ollut oma tyylinsä ja se jatkuu yhä kertyneistä vuosista huolimatta. Jos se on jollekin ongelma, niin sitten on. Minulle ei ole. En itsekään haluaisi nyt tai venhempanakaan pukeutua kuin jonkun tietyn ikäisen oletetaan, vaan siten miten itse haluan ja katson, että on hyvä. Tietysti katson, että olen siistin näköinen ja pukeutunut niin kuin sää suosii jne.
- Anonyymi
Höpö höpö.
Ehkä miehet korkeintaan käyvät niin kankeiksi, etteivät enää huomaa olla edes huolissaan. - Anonyymi
kyllähän nyt meikattu , vanhempikin nainen on aina paremman näköinen , vaikka ei rypyt peitykään ehostuksessa, meikissä.
itse ainakin ilahdun kun näkee naisen, joka sentään välittää itsestään, ihan samaan kategoriaan kuuluu siisti, huoliteltu pukeutuminen, ei tarkoita, että arkena kuljettaisi hepeneissä, vaan siisti ja huoliteltu pukeutuminen ja tietenkin tilanteen / sään mukaisesti.
kaunistetaanhan kotiakin, asuinympäristöä, eikö sitten ihminen itse saisi olla kaunistettu, huoliteltu , - kohtuudella. - Anonyymi
Kyllähän sen tietää että vanhenee. Itse olen kasvanut siskojen ympärille. Meillä on aina laittauduttu. He opettivat meikkaamisen. Eikä kauppaan ole kroksit jalassa ikinä menty. Se tulee luonnostaan. En kiinnitä muiden ryppyihin huomioita. Mutta nyt alkanut häiritsemättä oma sibeliusryppy . Tuntuu niin vanhalle. Vaikei muualla pahempi ryppyjä olekaan.
- Anonyymi
En meikkaa en ole oikeastaan koskaan meikannut vanhentuminen ei ole ongelma.
Kurppa miehelle vastasin. - Anonyymi
Minust naiset just suhtautuu vanhenemiseen hyvin ja normi naiset vanheneeki arvokkaasti. Miehet sen sijaan on tosi hämärii kun niille iskee vaihdevuodet. Yht'äkkii ne tajuu et ne on vanhoja, lähtee jonneki joogaamaan tai aerobiccaamaan, ostaa Harrikan tms. ja huutaa naama punasena että ikä on vaan numero ja olen sisäisesti nuori.
- Anonyymi
Harrikka on elämäntapa eikä mikään vanhuuden merkki,mutta tuskin muummot pääsee satulaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Harrikka on elämäntapa eikä mikään vanhuuden merkki,mutta tuskin muummot pääsee satulaan.
No oli ny Harrikka tai vaikka Honda tai Kawasaki, mut jos se hommataan testo-tasojen-lasku-masennuksessa viiskymppisenä niin se voi olla enemmän elämän lopettamistapa ku elämäntapa.
- Anonyymi
Huvittaa nämä 70v naiset jotka pukeutuu kun omat lapsenlapset"teinit" Ollaan kun jotain rockareita piukat legginssit ja nahkatakki päällä.Kauheen näkoisiä hirviöitä.
- Anonyymi
Hyvin passaa ne vaatteet heille kaikki pukeutuvat missä vaatteissa tuntuu hyvälle. Aira Samuli rockkaa.
- Anonyymi
On se kumma kun mies vanhenee se vain komistuu ja nuoremmat naiset kimpussa,hhmm olisko raha syynä monesti? Akat kun vanhenee ja rypistyy niin aika yksinäistä tuntuu olevan,vaikka olis rahaakin.
- Anonyymi
Money, money, money, vrt. Anna Nicole Smith ja J. Howard Marshall II. Btw, ei ne miehet komistu, rypistyy, repsahtaa, kaljuuntuu, yms. vaan.
- Anonyymi
Entäs tämä henkinen puoli, jos ei esim kiinnosta vaan lähinnä huvittaa jonkun puliukon pintaan keskittyvät pälätykset, josta ei ota tolkkua onko torjunta tullut nuoremmalta vai vanhemmalta naiselta tällä kertaa? Kyllä ikää saa kysellä siinä missä muitakin asioita minkä pokka antaa periksi
Must niiku tuntuu, et tän palstan pilkkaajauroot ei teekään numeroo omasta vanhenemisestaan, mut tytsyjen sitäi enämpi. 🌹👀
- Anonyymi
Mjaa-a
Pidän kirjoittamisesta, koska se avaa kirjoittajaa itselleen.
Taas lukemisesta en niin välitä, koska tuon tuosta toisten tuottama teksti näyttäytyy käsittämättömältä, vaikka ulkoasua oltaisiin mietitty viikko.
(hirn) - Anonyymi
Jaaha, kyllä ihmisellä on kaikki hyvin, jos ainoa huolenaihe on vanheneminen.
Enemmän mua huolestuttaa toimeentulo ja terveydentilat; niin itseni kuin lapseni ja vanhempieni hyvinvointi. Tosin en mä tunne mikään ikäloppukaan vielä olevani.
Meikkaamisesta joku paasasi; Käyn kampaajalla muutaman kerran vuodessa, ja värjäytän silmäripseni kestovärillä silloin. Joten ei tarvitse ripsivärien kanssa taistella; valahtavatko saunottaessani vanhuksia. Omistan myös pari huulipunaa, tosin en osaa sanoa mistä niitä nyt pitäisi hakea, jos tarvetta niiden käytölle löytyisi.
Värillistä huulikiillettä sen sijaan löytyy takkini taskusta tälläkin hetkellä, ja toinen huulikiille on työpaikallani toimistossa... mutt meikeiksi mä en niitä vielä laske/lue.
Säännöllinen lääkitys mulla on, tuskin nekään liittyy ikääntymiseen; Thyroxin. Kilpirauhaset ja lisäkilpirauhaset poistettu leikkauksessa; ns. myrkkystruuma ja liikakasvustoa poistettiin kurkun alueelta roimasti. Miks ihmeessä ikää ei saisi tiedustella, jos se jotakuta kiinnostaa! Mä olen 36v. ja kevättalvesta täytän 37, enkä taatusti edes yritä näyttää teinitytöltä, koska olen aikuinen ja itsenäinen nainen.
trollikka - Anonyymi
Enpä usko, että naistenkaan keskuudessa vanhentumisen merkit on samassa asemassa kaikilla. Toiset ihannoi ikuista nuoruutta, mitä tavotellaan kaikin keinoin. Keinotekosta rypyttömyyttä mm. Kaikki täällä vanhentuu ja siihen nyt kuuluu uomia, muitakin ilmiöitä. Parempi kantaa ne muutokset hymyillen ja vaikuttaa ite niihin, mitkä vaikutuksen alla on.
- Anonyymi
Mies tekee numeron naisen vanhenemisesta. Sen todistaa tämä aloitus.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1392543Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3591948- 401627
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii311473Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua281340Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941193- 541153
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul327917Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles107899Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53762