Mikssi näin

Anonyymi-ap

Annan parisuhteeseen enemmän kuin mies ja mies on samaa mieltä mutta kysyessäni miksi asia on noin, ei osaa sanoa syytä. Asia vaivaa minu, mutta mies ei jalua keskustella aiheesta. Tuntuu ettri hän arvosta minua.
Oikeastaan annan melko paljon enemmän. Voisin lopettaa antamisen muttei se sovi minun tapoihini. Esimerkiksi teen useinkin ruokaa mistä mies pitää, leivon mistä mies tykkää, hieron hämiehen selän kun näen hänen kävelevän joskus vaikeammin, annan hierontakuurin, silitän selkää että nukahtaa, halaan ja kerron rakastavani, pyrin antamaan tilaa ja helpottamaan hänen oloaan niin ettei hän saa kotona levähtää jne. Alkanut tuntumaan että olen itsestäänselvyys, väritön, mauton ja näkymätön.

47

86

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miksi haluat olla tuollaisessa suhteessa?

    • Anonyymi

      Salasuhde

    • Anonyymi

      Jos teillä on jo lapsi ja hän siltikin yhä käyttäytyy noin ni se on se mikä hän on enkä itse ainakaan usko enään tuossa kohti että hän edes on kykenevä muuttumaan vaikka mitä tekisi

      • Anonyymi

        Ei varmasti muutu tai en usko minäkään ja on lapsia. Kaikki koti ja lstenhoito on minulle katuneet. Miestä kiinnosta vin oma työ ja omat menot.


    • Anonyymi

      Mies haluaisi muuta, mutta toisaalta ei halua sinustakaan luopua.

      • Anonyymi

        Sanoo ettei halua luopua. Olen antnut mhdollisuuden kertoa tai siis sanonut pari kertaa, että ymmärrän jos hlua muuta ja ettei hänellä ole velvollisuuksia minua kohtaanbeikä pakotteita ja on vapaa mies tekemään omat ratkaisuna. Sanoin myös ettei toista voi pakottaa kuten rakkauttakaan ei voi pakottaa, sitä joko rakastaa tai ei ja tuon on minulle passqttava vaikka se sttuisikin sillä totuuden kanssa pärjään helpommin kuin valheen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoo ettei halua luopua. Olen antnut mhdollisuuden kertoa tai siis sanonut pari kertaa, että ymmärrän jos hlua muuta ja ettei hänellä ole velvollisuuksia minua kohtaanbeikä pakotteita ja on vapaa mies tekemään omat ratkaisuna. Sanoin myös ettei toista voi pakottaa kuten rakkauttakaan ei voi pakottaa, sitä joko rakastaa tai ei ja tuon on minulle passqttava vaikka se sttuisikin sillä totuuden kanssa pärjään helpommin kuin valheen.

        Saahan sitä aina sanoa. Oletko kuullut koskaan valehtelusta? Uskot vain koska haluat uskoa ja miehesi sanoo koska näkee että läpi menee. Teot on näyttäneet kuitenkin jotain aivan muuta.


    • Anonyymi

      Miehet kaipaa ja siis arvostaa seksiä, koipi-reisi vaan peliin ja sitä rataa, hetekan jousia venyttelemään.

      • Anonyymi

        Myös minä rvostan seksiä tosin koen sen pitkälti läheisyytena, koen myös niin että koska rakastan haluan miellyttää toista sekä nähdä hänen nauttivan. Eipä sillä, mieheni on minun mielestä sillä saralla erittäin puokeensabetävä ja maskuliininen, joten vonkaan seksiä useamman kerran viikossa. Tosin toisinaan mies sanoo että seksiä saisi olla enemmän johon vastaan että kysyy vain tai lähestyy niin en kieltäydy. NAM


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös minä rvostan seksiä tosin koen sen pitkälti läheisyytena, koen myös niin että koska rakastan haluan miellyttää toista sekä nähdä hänen nauttivan. Eipä sillä, mieheni on minun mielestä sillä saralla erittäin puokeensabetävä ja maskuliininen, joten vonkaan seksiä useamman kerran viikossa. Tosin toisinaan mies sanoo että seksiä saisi olla enemmän johon vastaan että kysyy vain tai lähestyy niin en kieltäydy. NAM

        Tuo että nainen panee miehen pyytämään seksiä on utopiaa, tasa-arvo-caccaa, ja etäännyttää miehen juuri siten kuin kerrot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo että nainen panee miehen pyytämään seksiä on utopiaa, tasa-arvo-caccaa, ja etäännyttää miehen juuri siten kuin kerrot.

        Kuka on pannut miehen pyytämään seksiä? En minä ainakaan, kirjoitin, että minun tarpreni täyttyvät kun tarjoan miehelle 2-3 kertaa viikossa, mies ei koskaan pyydä tai ehsota seksiä tai lähesty vaan nimenomaan MINÄ vonkaan 2-3 kertaa viikossa ja joskus mies valittaa että tuo ei riitä. Minusta olisi kohtuullista, että jos mies haluaa enemmän kuin 2-3 kertaa viikossa hän pyytäisi/ehdottaisi/lähestyisi minua niin suurella todwnnäköisyydellä hän sitä saisi enemmänkin kuin 2-3 kertaa viikossa.
        Ja taspuolisuud2n nimissä täytyy myös todeta parisuhteenkin kannalta minusta olisi hyvä jos kumapikin osapuoli ehdottaisi, pyytäisi seksiä kun sitä haluaa eikä odottaisi hiljaa että toinen ymmärtää antaa enemmän vaikkei toinen sanallkaan vihjaa tai kosketa tms että toinen tietää että nyt tuolla toisella tekee mieli.
        Sillä sitä pelkoa ei ole että kieltäytyisin ja olen tuon miehelle sanonutkin, että olisi ihan kun hänkin tekisi välillä aloitteita, lähestyisi, halisi tai koskettaisi ihan oma-aloitteisesti tai puhuisi tuhmia, vikittelisi jne mutta kun meillä se olen ainoastaan minä joka tekee tuota.
        Pihtaamaan tai kiristämään en ala, sehän on tyhmää. Miksi niin tekisin minun tilanteessani kerran kaipaan yhteyttä ja läheisyyttä. Seksissä pääsen ihan lähelle ainakin fyysisesti.
        Koen ettei mies välitä tarpeeksi koska olen ina aloitteentekijä, olen ain se joka halaa, suukottaa, kopeloi, hiplaa, tyyydyttää, sivelee, hivelee, heittää huumoria, vihjailee jne.
        Koen etten ole haluttava ja tunnen etten riitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka on pannut miehen pyytämään seksiä? En minä ainakaan, kirjoitin, että minun tarpreni täyttyvät kun tarjoan miehelle 2-3 kertaa viikossa, mies ei koskaan pyydä tai ehsota seksiä tai lähesty vaan nimenomaan MINÄ vonkaan 2-3 kertaa viikossa ja joskus mies valittaa että tuo ei riitä. Minusta olisi kohtuullista, että jos mies haluaa enemmän kuin 2-3 kertaa viikossa hän pyytäisi/ehdottaisi/lähestyisi minua niin suurella todwnnäköisyydellä hän sitä saisi enemmänkin kuin 2-3 kertaa viikossa.
        Ja taspuolisuud2n nimissä täytyy myös todeta parisuhteenkin kannalta minusta olisi hyvä jos kumapikin osapuoli ehdottaisi, pyytäisi seksiä kun sitä haluaa eikä odottaisi hiljaa että toinen ymmärtää antaa enemmän vaikkei toinen sanallkaan vihjaa tai kosketa tms että toinen tietää että nyt tuolla toisella tekee mieli.
        Sillä sitä pelkoa ei ole että kieltäytyisin ja olen tuon miehelle sanonutkin, että olisi ihan kun hänkin tekisi välillä aloitteita, lähestyisi, halisi tai koskettaisi ihan oma-aloitteisesti tai puhuisi tuhmia, vikittelisi jne mutta kun meillä se olen ainoastaan minä joka tekee tuota.
        Pihtaamaan tai kiristämään en ala, sehän on tyhmää. Miksi niin tekisin minun tilanteessani kerran kaipaan yhteyttä ja läheisyyttä. Seksissä pääsen ihan lähelle ainakin fyysisesti.
        Koen ettei mies välitä tarpeeksi koska olen ina aloitteentekijä, olen ain se joka halaa, suukottaa, kopeloi, hiplaa, tyyydyttää, sivelee, hivelee, heittää huumoria, vihjailee jne.
        Koen etten ole haluttava ja tunnen etten riitä.

        Mitä mies sitten vastaa siihen, että miksi ei tee aloitteita? Jos et ole kieltäytynytkään, aiheuttanut hänelle pettymystä, niin en ymmärrä miksi.


      • Anonyymi

        Jospa kyse ei ole seksistä.

        Ihan hyvä naisen laittaa mies joskus pyytämään, varsinkin jos muistaa sitten myös antaa.


    • Anonyymi

      Olet miehelle vain seksiä varten ettei miehen tarvii runkata. Siksi se ei anna sinulle sitä mitä sinä annat. Jos minä olisin sinun kanssa nii periaatteessa minulle ei tarvii leipoa mitään koska osaan itse leipoa kaikkea. Osaan myös hieroa ja tekisin sitä mielelläni. Ruokaa olen aina tehnyt itse ja kumppanilleni. Tilan antaminen on vähän outoa parisuhteessa koska itse ainakin tykkään olla kumppanin lähellä. saan tilaa kun lähden kalaan yksin mutta kumppani nainen voi tulla myös mukaan.

      • Anonyymi

        "Olet miehelle vain seksiä varten "

        Noin ei lainkaan ole. Mutta, seksi on "avain", ilman sitä ei ole parisuhdetta eikä siis mitään muutakaan.

        Harva mies tyytyy elämään ilman seksiä, jos oma tyttö ei ole antautuvainen niin aina löytyy parempi tyttö.


      • Anonyymi

        Välillä tai aika useinkin tuntuu että meillä on seksisuhde mikä tekee minut erittäin surulliseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Välillä tai aika useinkin tuntuu että meillä on seksisuhde mikä tekee minut erittäin surulliseksi.

        Siis vain seksisuhde ja tuon on mies myöntänytkinnettä ajoittain on noin, että seksi on ollut välillä ainoa asia, joka on pitänyt liittomme kasassa. Minä tyhmä kun rakastan häntä,pitäisiköhän vain luovuttaa? Mietin tuota itsekseni ja itse teen tietenkin päätöksen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis vain seksisuhde ja tuon on mies myöntänytkinnettä ajoittain on noin, että seksi on ollut välillä ainoa asia, joka on pitänyt liittomme kasassa. Minä tyhmä kun rakastan häntä,pitäisiköhän vain luovuttaa? Mietin tuota itsekseni ja itse teen tietenkin päätöksen

        Mies on miettinyt suhdettanne, ja sitten lauseistanut ääneen mietteensä. Sinä olet kuullut miehen lauseen, ja sitten ymmärryttänyt lauseen mieleesi. Tieto ei ollenkaan aina välity virheettä.

        Jos vain ja ainoastaan makaat selälläsi miestäsi varten, niin silloin olet hänelle vain seksiä varten. Jos teet suhteessa jotain muutakin, niin edustat muutakin arvoa.

        Seksin puute, seksillä kiristäminen, yms, normaalisti aiheuttaa sen että mies purkaa suhteen. Mutta seksi ei ole miehen kannalta ainoa asia joka pitää suhteen koossa. Seksi voi olla miehen kannalta vielä siedettävää, mutta jos nainen esim. lihottaa itsensä muodottomaksi niin mies saattaa helposti vaihtaa kauniimpaan naiseen vaikka seksin laatu ei lainkaan paranisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mies on miettinyt suhdettanne, ja sitten lauseistanut ääneen mietteensä. Sinä olet kuullut miehen lauseen, ja sitten ymmärryttänyt lauseen mieleesi. Tieto ei ollenkaan aina välity virheettä.

        Jos vain ja ainoastaan makaat selälläsi miestäsi varten, niin silloin olet hänelle vain seksiä varten. Jos teet suhteessa jotain muutakin, niin edustat muutakin arvoa.

        Seksin puute, seksillä kiristäminen, yms, normaalisti aiheuttaa sen että mies purkaa suhteen. Mutta seksi ei ole miehen kannalta ainoa asia joka pitää suhteen koossa. Seksi voi olla miehen kannalta vielä siedettävää, mutta jos nainen esim. lihottaa itsensä muodottomaksi niin mies saattaa helposti vaihtaa kauniimpaan naiseen vaikka seksin laatu ei lainkaan paranisi.

        Kirjoitit tahallaan provospivasti sitä enntiedä miksi niin teit. Olen hoikka, harrastan liikuntaa, mutta aivoni ovat efelleen sen verran hyvässä kunnossa ymmärtääkseni sellaisia asioita kuin aito rakkaus.
        Tiedätkö sinä mitä tarkoittaa aito rakkaus? Varmasti tiedät, sehän ei katso ulkomuotoon vai mitä? Jos toinen lihoo, ajatellaanpa niinbettä mieheni lihoisi entisestään ei minun rakkauteni loppuisi hänen läskien vuoksi.

        Kun kirjoitin, että välillä tuntuu kuin meillä olisi vain seksisuhde tarkoitin sitä että mies käy niin vähän kotona että ehdimme harrastamaan seksiä mutta emme tee muuta yhdessä, koska hän ei ehdi tai ikävämpi vaihtoehto ettei häntä kiinnosta muu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitit tahallaan provospivasti sitä enntiedä miksi niin teit. Olen hoikka, harrastan liikuntaa, mutta aivoni ovat efelleen sen verran hyvässä kunnossa ymmärtääkseni sellaisia asioita kuin aito rakkaus.
        Tiedätkö sinä mitä tarkoittaa aito rakkaus? Varmasti tiedät, sehän ei katso ulkomuotoon vai mitä? Jos toinen lihoo, ajatellaanpa niinbettä mieheni lihoisi entisestään ei minun rakkauteni loppuisi hänen läskien vuoksi.

        Kun kirjoitin, että välillä tuntuu kuin meillä olisi vain seksisuhde tarkoitin sitä että mies käy niin vähän kotona että ehdimme harrastamaan seksiä mutta emme tee muuta yhdessä, koska hän ei ehdi tai ikävämpi vaihtoehto ettei häntä kiinnosta muu.

        ”Tiedätkö sinä mitä tarkoittaa aito rakkaus?”

        Aidon rakkauden vaakakupit: Aito rakkaus on sitä että, kulloisessakin ajassa, kumpikin saa suhteessa (riittävästi) enemmän kuin mitä suhteessa antaa.

        Vain silloin kummatkin ovat suhteeseen (riittävän) onnellisia. Tyytymättömyys suhteeseen johtaa yleensä eroon tai suhde muuttuu katkeraksi, kitkeräksi, nalkuttavaksi, tms. Se, että henkilö vain antaa suhteeseen eikä saa suhteesta juuri mitään, tekee henkilön kovin tyytymättömäksi.

        Nuo aidon rakkauden vaakakupit voi ymmärtää vasta kun oivaltaa että miehen mielestä suhteessa on arvokasta joukko asioita, ja naisen mielestä suhteessa on arvokasta joukko asioita, ja em. joukoilla on suuresti eri sisältö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitit tahallaan provospivasti sitä enntiedä miksi niin teit. Olen hoikka, harrastan liikuntaa, mutta aivoni ovat efelleen sen verran hyvässä kunnossa ymmärtääkseni sellaisia asioita kuin aito rakkaus.
        Tiedätkö sinä mitä tarkoittaa aito rakkaus? Varmasti tiedät, sehän ei katso ulkomuotoon vai mitä? Jos toinen lihoo, ajatellaanpa niinbettä mieheni lihoisi entisestään ei minun rakkauteni loppuisi hänen läskien vuoksi.

        Kun kirjoitin, että välillä tuntuu kuin meillä olisi vain seksisuhde tarkoitin sitä että mies käy niin vähän kotona että ehdimme harrastamaan seksiä mutta emme tee muuta yhdessä, koska hän ei ehdi tai ikävämpi vaihtoehto ettei häntä kiinnosta muu.

        Ehkä se ei tiedä, älä välitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Tiedätkö sinä mitä tarkoittaa aito rakkaus?”

        Aidon rakkauden vaakakupit: Aito rakkaus on sitä että, kulloisessakin ajassa, kumpikin saa suhteessa (riittävästi) enemmän kuin mitä suhteessa antaa.

        Vain silloin kummatkin ovat suhteeseen (riittävän) onnellisia. Tyytymättömyys suhteeseen johtaa yleensä eroon tai suhde muuttuu katkeraksi, kitkeräksi, nalkuttavaksi, tms. Se, että henkilö vain antaa suhteeseen eikä saa suhteesta juuri mitään, tekee henkilön kovin tyytymättömäksi.

        Nuo aidon rakkauden vaakakupit voi ymmärtää vasta kun oivaltaa että miehen mielestä suhteessa on arvokasta joukko asioita, ja naisen mielestä suhteessa on arvokasta joukko asioita, ja em. joukoilla on suuresti eri sisältö.

        Minä taas näen että vaakakupit ovat tasan. Kumpikin kokee saavansa ja antavansa. En koe niin että minun täytyisi kokea saavani enemmän kuin mitä itse annan, voisin tuossa tapauksessa tuntea olevani koko ajan velanpuolella. Toisaalta velanpuolella oleminen voi olla liikkeelle panrva voimakin joka saa puolisot yrittämään enemmän toisen hyväksi tuo taas minun käsitykseni mukaan vaatii toimivaa onaatuntoa jos sitä nyt tuoksi nimitän tai empatiakykyä.
        On sellaisiakin suhteita joissa toinen vain odottaa saavansa eikä anna takisin, mutta et tietenkään tuota tarkoittanut. Kaikki mulle mentaliteetti on nykyään yleistymässä muutoinkin yhteiskunnallisesti. Individualismi ja hedonismi sekä sen myötä syntynyt yksilön korostaminen ihan itsekkyyden palvontaan asti on aiheuttanut arvomaailman vääristymän.

        Kirjoitit eri arvomaailmoista, olen samaa mieltä mutta olen myös sitä mieltä ettei tuo ole yksistään sukupuolikysymys vaan eri ihmisillä on omat kokemuksensa joiden myötä arvomaailma on syntynyt jeidän omannäköisekseen. Toisen arvomaailman kunnioittaminen on tärkeä asia kuin myös toiselle tilan antaminen.
        Tuosta taas päästään siihen että tilan antaminen ei tarkoita että ottaa itse etäisyyttä menemällä jatkuvasti ja jättämällä toisen henkisesti yksin niin että toinen kokee tulleensa hylätyksi,tuo on välinpitämättömyyttä ja itsekkyyttä. Välinpitämättömmyys on taas rakkauden vastakohta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä taas näen että vaakakupit ovat tasan. Kumpikin kokee saavansa ja antavansa. En koe niin että minun täytyisi kokea saavani enemmän kuin mitä itse annan, voisin tuossa tapauksessa tuntea olevani koko ajan velanpuolella. Toisaalta velanpuolella oleminen voi olla liikkeelle panrva voimakin joka saa puolisot yrittämään enemmän toisen hyväksi tuo taas minun käsitykseni mukaan vaatii toimivaa onaatuntoa jos sitä nyt tuoksi nimitän tai empatiakykyä.
        On sellaisiakin suhteita joissa toinen vain odottaa saavansa eikä anna takisin, mutta et tietenkään tuota tarkoittanut. Kaikki mulle mentaliteetti on nykyään yleistymässä muutoinkin yhteiskunnallisesti. Individualismi ja hedonismi sekä sen myötä syntynyt yksilön korostaminen ihan itsekkyyden palvontaan asti on aiheuttanut arvomaailman vääristymän.

        Kirjoitit eri arvomaailmoista, olen samaa mieltä mutta olen myös sitä mieltä ettei tuo ole yksistään sukupuolikysymys vaan eri ihmisillä on omat kokemuksensa joiden myötä arvomaailma on syntynyt jeidän omannäköisekseen. Toisen arvomaailman kunnioittaminen on tärkeä asia kuin myös toiselle tilan antaminen.
        Tuosta taas päästään siihen että tilan antaminen ei tarkoita että ottaa itse etäisyyttä menemällä jatkuvasti ja jättämällä toisen henkisesti yksin niin että toinen kokee tulleensa hylätyksi,tuo on välinpitämättömyyttä ja itsekkyyttä. Välinpitämättömmyys on taas rakkauden vastakohta

        En koskaan käytä pöhköä ”arvomaailma” sanaa. Se mitä yksilö pitää arvossa/arvokkaana ei aina ole ollenkaan sama (joukko asioita) kuin se mitä yhteiskunnan arvoja hän noudattaa ja mitä ei. Siis yhteiskunnilla on lait, yleiset tavat ja uskonnollinen hapatus. Yksilö noudattaa niitä eri syistä, sen mukaan mitä pitää yksilölleen arvossa, arvokkaana.

        Tietenkin ihmisten käyttäytymiseen vaikuttaa muutkin seikat kuin evoluution luomat miehen perusasetukset sekä naisen perusasetukset (en käytä sanaa rooli koska perusasetukset eivät ole mikään rooli). Mutta nyt käsiteltävässä aiheyhteydessä oleellista ovat nuo perusasetukset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitit tahallaan provospivasti sitä enntiedä miksi niin teit. Olen hoikka, harrastan liikuntaa, mutta aivoni ovat efelleen sen verran hyvässä kunnossa ymmärtääkseni sellaisia asioita kuin aito rakkaus.
        Tiedätkö sinä mitä tarkoittaa aito rakkaus? Varmasti tiedät, sehän ei katso ulkomuotoon vai mitä? Jos toinen lihoo, ajatellaanpa niinbettä mieheni lihoisi entisestään ei minun rakkauteni loppuisi hänen läskien vuoksi.

        Kun kirjoitin, että välillä tuntuu kuin meillä olisi vain seksisuhde tarkoitin sitä että mies käy niin vähän kotona että ehdimme harrastamaan seksiä mutta emme tee muuta yhdessä, koska hän ei ehdi tai ikävämpi vaihtoehto ettei häntä kiinnosta muu.

        "Tiedätkö sinä mitä tarkoittaa aito rakkaus?"

        Millä tavalla aito rakkaus ja (pelkkä) rakkaus eroavat toisistaan? Ovatko epäaito rakkaus tai keinotekoinen rakkaus järjellisiä käsitteitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tiedätkö sinä mitä tarkoittaa aito rakkaus?"

        Millä tavalla aito rakkaus ja (pelkkä) rakkaus eroavat toisistaan? Ovatko epäaito rakkaus tai keinotekoinen rakkaus järjellisiä käsitteitä?

        Jospa se ei tarkoita ainakaan vain kaupantekoa ja asioiden punnitsemista?

        Arvomaailma-termi ei taida pohjautua yksinkertaisiin yksilön/yhteiskunnan erotteluihin. Molemmilla on arvonsa ja maailmansa. Kyökkievoluutioteoriat monesti myös aika hapatusta sosiaalisissa ihmissuhdeaiheissa?

        Mutta tuo on ihan oikea ajatus, että rakkaussuhteen rakentaminen ja ylläpitäminen on antamista ja saamista. Olivat kunkin tarpeet nyt sitten evoluutiofantastisia tai vaikka hengellisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jospa se ei tarkoita ainakaan vain kaupantekoa ja asioiden punnitsemista?

        Arvomaailma-termi ei taida pohjautua yksinkertaisiin yksilön/yhteiskunnan erotteluihin. Molemmilla on arvonsa ja maailmansa. Kyökkievoluutioteoriat monesti myös aika hapatusta sosiaalisissa ihmissuhdeaiheissa?

        Mutta tuo on ihan oikea ajatus, että rakkaussuhteen rakentaminen ja ylläpitäminen on antamista ja saamista. Olivat kunkin tarpeet nyt sitten evoluutiofantastisia tai vaikka hengellisiä.

        Tarkoitin kysyä että mikä syy on sille että jotkut ihmiset kokevat tarvetta liittää käsitteeseen ”rakkaus” hypermääritteitä kuten ”aito” tai ”tosi”? Ehkä he eivät ole tosi kiinni aito todellisuudessa.

        Ihmisissä on yhtenä perusasetuksena optimointi, energiaa ei kuluteta turhan vuoksi. Aina valitaan se tapa/reitti jota kautta tavoite saavutetaan pienimmällä energian käytöllä. Kaikessa mitä ihminen tekee on tavoite, ”rakkaudessa”kin. Energian kulutuksen optimointi on mahdollista vain punnitsemalla/mittaamalla. Kaikkea ihminen ei punnitse yhtenään, tietoisesti. Mutta tiedostamattomana se prosessi on aina käynnissä, kunnes putkahtaa tietoisuuteen, tyytymättömyytenä.

        Yksilö ei ole maailma. Yhteiskunnalla on lait, yleiset tavat ja uskonnollinen hapatus joita voi järkevästi joukkona kutsua arvomaailmaksi. Ihmisellä on mieli(piteet), halut, tarpeet, toiveet, haaveet, yms joiden perustella hän päättää kuinka toimii, riippuen siitä minkä arvoisista seikoista on hänen kannaltaan kyse ja siitä kuinka ne suhtautuvat siihen ”arvomaailmaan” jossa hän elää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitin kysyä että mikä syy on sille että jotkut ihmiset kokevat tarvetta liittää käsitteeseen ”rakkaus” hypermääritteitä kuten ”aito” tai ”tosi”? Ehkä he eivät ole tosi kiinni aito todellisuudessa.

        Ihmisissä on yhtenä perusasetuksena optimointi, energiaa ei kuluteta turhan vuoksi. Aina valitaan se tapa/reitti jota kautta tavoite saavutetaan pienimmällä energian käytöllä. Kaikessa mitä ihminen tekee on tavoite, ”rakkaudessa”kin. Energian kulutuksen optimointi on mahdollista vain punnitsemalla/mittaamalla. Kaikkea ihminen ei punnitse yhtenään, tietoisesti. Mutta tiedostamattomana se prosessi on aina käynnissä, kunnes putkahtaa tietoisuuteen, tyytymättömyytenä.

        Yksilö ei ole maailma. Yhteiskunnalla on lait, yleiset tavat ja uskonnollinen hapatus joita voi järkevästi joukkona kutsua arvomaailmaksi. Ihmisellä on mieli(piteet), halut, tarpeet, toiveet, haaveet, yms joiden perustella hän päättää kuinka toimii, riippuen siitä minkä arvoisista seikoista on hänen kannaltaan kyse ja siitä kuinka ne suhtautuvat siihen ”arvomaailmaan” jossa hän elää.

        "Rakkautta" on monenlaista, siksi siihen liitetään määreitä tai kielletäänkin niitä.

        Turhuus ja epälaskelmoivuus ovat tärkeitä myös. Yhteydessä luovuuteen ym. vaikeammin hallittaviin asioihin.

        Yksilö ei ole tekijöineen koskaan erillään maailmasta tai ennen maailmaa ja sen hyviä arvoja, tai uskonnonvastaisia hapatuksiakaan. Erottelu pätee vain tietyillä tasoilla, joilta syvemmälle siirryttäessä se muuttuu usein naiiviudeksi ja harhaksi.

        Tuo vastavuoroisuudelle rakentaminen on kuitenkin tärkeää, oli kyse nyt sitten sukupuolisista tai muista tekijöistä, annettua enemmän tai vastaavasti saamisesta. Kauniisti voisi ajatella niin, että tosi[!] rakkaudessa riittää jaettavaa juuri enemmän kuin siihen annetaan, hallittavat laskukaavat nollasummineen hajoavat ja rakentajille riittää enemmän kuin ansaitsevat. (Tämän voisi ehkä tiettyihin uskonnollisiin totuuksiinkin yhdistää, joka tahtoo.)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jospa se ei tarkoita ainakaan vain kaupantekoa ja asioiden punnitsemista?

        Arvomaailma-termi ei taida pohjautua yksinkertaisiin yksilön/yhteiskunnan erotteluihin. Molemmilla on arvonsa ja maailmansa. Kyökkievoluutioteoriat monesti myös aika hapatusta sosiaalisissa ihmissuhdeaiheissa?

        Mutta tuo on ihan oikea ajatus, että rakkaussuhteen rakentaminen ja ylläpitäminen on antamista ja saamista. Olivat kunkin tarpeet nyt sitten evoluutiofantastisia tai vaikka hengellisiä.

        Tarkoittaako pelkkä rakkaus sitten kaupantekoa ja asioiden punnitsemista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoittaako pelkkä rakkaus sitten kaupantekoa ja asioiden punnitsemista

        Ei tietenkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tietenkään.

        Miten sitten määrittelet rakkauden ja "tosi rakkauden"? Mitä eroa niillä on, miksi
        tosi rakkaus on parempi, miksei "pelkkä" rakkaus riitä


    • Mies = putkiaivot = hyvä insinööri

      Teepä niin, että teet listan kaikesta, mitä kumpainenkin tekee kötiöiden osalta sekä toisilleen. Jos voit, niin tee se Excelissä tms. taulukkolaskentahjelmassa, miehet tarvitsee selkeitä rakenteita.

      Sitten liimaat sen jääkaapin oven ja alatte ruksimaan sinne merkintöjä aina kun teette listalla olevia asioita. Kuukauden päästä katselette miltä taulukko näyttää.

      Viesti menee perille jopa päättömälle zombielle.

      • Anonyymi

        Aivan mutta miestä ei liikauta tuollaiset asiat. Häntäbei häiritse se että minä teen yksin kotityöt niin ulkona kuin sisällä plus lastenhoidon. Myöntää jopa asian.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aivan mutta miestä ei liikauta tuollaiset asiat. Häntäbei häiritse se että minä teen yksin kotityöt niin ulkona kuin sisällä plus lastenhoidon. Myöntää jopa asian.

        Sinuna silti tekisin sen listan, itsesi vuoksi. Kun se kokonaisuus aukeaa todeksi kirjoitettuna kaikkien eteen, on asioiden muututtava, halusi mies sitä tahi ei. Ja voi hyvinkin olla, että sinä joudut muuttamaan omia toimintatapojasi jotta kumppanisi joutuu nöyrtymään.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Sinuna silti tekisin sen listan, itsesi vuoksi. Kun se kokonaisuus aukeaa todeksi kirjoitettuna kaikkien eteen, on asioiden muututtava, halusi mies sitä tahi ei. Ja voi hyvinkin olla, että sinä joudut muuttamaan omia toimintatapojasi jotta kumppanisi joutuu nöyrtymään.

        En halua hänen nöyrtyvän vaan haluan rinnalleni kumppanin joka pitää minua tasavertaisena ja joka haluaa minut elämäänsä tai siis haluan juuri omaan mieheeni yhteyden, mutta jos keskustellaan nöyrtymisestä ja jos tarkoitat tosiasioiden myöntämistä niin haluan tietää välittääkö hän minusta oikeasti koska se ei nyt oikein välity minulle ja haluaako hän todella olla kanssani jakaen elämänsä juuri minun kanssani vai haluaako hän jotain muuta. Sillain haluan hänen nöyrtyvän että puhuisi asiat täysin selviksi ja minunkin on syytä tietenkin nöyrtyä ottamaan vastaan se mitä mies todellkin haluaa ja hyväksyä ne vaikkei ne minua miellyttäisikään. En voi pakottaa toista, kaikki lähtee kuitenkin ihmisestä itsestään, mitä hän haluaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En halua hänen nöyrtyvän vaan haluan rinnalleni kumppanin joka pitää minua tasavertaisena ja joka haluaa minut elämäänsä tai siis haluan juuri omaan mieheeni yhteyden, mutta jos keskustellaan nöyrtymisestä ja jos tarkoitat tosiasioiden myöntämistä niin haluan tietää välittääkö hän minusta oikeasti koska se ei nyt oikein välity minulle ja haluaako hän todella olla kanssani jakaen elämänsä juuri minun kanssani vai haluaako hän jotain muuta. Sillain haluan hänen nöyrtyvän että puhuisi asiat täysin selviksi ja minunkin on syytä tietenkin nöyrtyä ottamaan vastaan se mitä mies todellkin haluaa ja hyväksyä ne vaikkei ne minua miellyttäisikään. En voi pakottaa toista, kaikki lähtee kuitenkin ihmisestä itsestään, mitä hän haluaa.

        Juuri tuota nöyrtymistä tarkoitin, että miehesi ottaisi sinun huolesi vakavasti ja suostuisi keskustelemaan perusteellisesti teidän yhteistä elämästänne. Ja keskustelun ehkä asiat alkaisivat aukeamaan paremmin molemmille.


    • Anonyymi

      No jos annat paljon ja mies vähän mutta et vaadi enempää niin sittenhän asia on aika selvä että tyydyt tilaanteeseen. Harvoin nallekarkit menee tasan kuitenkaan parisuhteessa. Et ole ehkä tarpeeksi selväksi tehnyt miehelle mitä odotat parisuhteelta ja mies sitten käyttää tilannetta hyväksi ja olet sille vain sellainen tyttöystävän korvike.

      • Anonyymi

        Olen tehnyt selväksi ja olen puhunut asiasta useampaan kertaan. Mies aivan varmasti tieetää tilanteen kuin myös toiveeni. Myöntää asian olevan kuten tännekkin kirjoitin


    • Anonyymi

      Herää kysymys, teettekö te seksin lisäksi jotain yhdessä, onko jotain yhteisiä ajanvietteitä. Oletko ehdottanut sellaista lisää.

      Ehkä miehen pitäisi antaa jotain enemmän siinä tapauksessa, että haluaa pysyä yhdessä ja pitää tunteita elossa. Jos ei tehdä mitään, niin helposti kaikki silloin haalistuu, ei ala virkistyä uudelleen.

      Kai tuo voi selvitä puhumalla, minkä verran välittämistä pohjimmiltaan on ja millaista se on.

      • Anonyymi

        Ei ole muuta yhteistä ajanvietettä kuin hyvin harvoin, mies on niin paljon omissa menoissaan ja kuvioissaan. Joskus lähtenyt lenkille mukaan ja on ollut puhumaton, hiljainen, kyllästyneen oloinen. Ja kyllä, monet kerrat olen ehdottanut vaikka ja mitä, mutta miehellä kiire, melkein aina jotain ettei ehdi kummallista sinällään koska ehtii kuitenkin harrastaa ja tehdä omia juttujaan.


      • Anonyymi

        Niin ja puhuminen hankalaa koska aihe saa miehen hiljaiseksi, sanoo ettei ole puhumista asiasta. Muutoinkin on sellainen ettei oikein jaa asioitaan vaan pitää omana tietonaan esim mitä aikoo tehdä tai mihin menee, mistä haaveilee jne. Sanoo rakastavansa kun kysyn eli vastaa että joo ja kun kysyn haluaako jatkaa suhteessa niin vastaa että joo. Kun kysyn mitä hän muuttaisi suhteessamme niin ei mitään on vastaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja puhuminen hankalaa koska aihe saa miehen hiljaiseksi, sanoo ettei ole puhumista asiasta. Muutoinkin on sellainen ettei oikein jaa asioitaan vaan pitää omana tietonaan esim mitä aikoo tehdä tai mihin menee, mistä haaveilee jne. Sanoo rakastavansa kun kysyn eli vastaa että joo ja kun kysyn haluaako jatkaa suhteessa niin vastaa että joo. Kun kysyn mitä hän muuttaisi suhteessamme niin ei mitään on vastaus.

        Kun sinä et ole tyytyväinen tilanteeseen, niin mahdollisesti sitä voisi eri tavoin parantaa jokin sellainen, että itse vaatisit jossain kohdin hiukan enemmän, et vain antaisi kaikkea (jolloin kaikki pysyy ennallaan). Myös kertoen edelleen suoraan, miten kaipaat enemmän asioiden jakamista ja laajempaa vastavuoroisuutta. Edellä oli tämänsuuntaisia ehdotuksia myös.

        Kenties mies ei ymmärrä, mitä on vialla, tai sitten ei näe keinoja, joilla tilannetta voisi muuttaa. Ei toisaalta ole halukas puhumaankaan siitä, mikä tietysti taas vain pitää asiat ennallaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun sinä et ole tyytyväinen tilanteeseen, niin mahdollisesti sitä voisi eri tavoin parantaa jokin sellainen, että itse vaatisit jossain kohdin hiukan enemmän, et vain antaisi kaikkea (jolloin kaikki pysyy ennallaan). Myös kertoen edelleen suoraan, miten kaipaat enemmän asioiden jakamista ja laajempaa vastavuoroisuutta. Edellä oli tämänsuuntaisia ehdotuksia myös.

        Kenties mies ei ymmärrä, mitä on vialla, tai sitten ei näe keinoja, joilla tilannetta voisi muuttaa. Ei toisaalta ole halukas puhumaankaan siitä, mikä tietysti taas vain pitää asiat ennallaan.

        Voi olla ettei kiinnosta koska on itsekäs tuollaisiakin ihmisiä on olemassa joita kiinnostaa vain oma hyöyty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi olla ettei kiinnosta koska on itsekäs tuollaisiakin ihmisiä on olemassa joita kiinnostaa vain oma hyöyty.

        Voi olla monenlaisia syitä kyllä, ei viitsi liikaa arvailla, vaikka heijastelujahan nämä vain.

        Puhumattomuus on toisaalta myös sellaista vanhojen koulukuntien tyyliä ehkä usein. Huono puoli että ei oikein avaa mitään mahdollisia solmuja ihmisten välillä. Tiedostetaan ja tunnetaan mutta vaietaan ongelmat.

        Vielä voisi kysyä, onko pariskunnalla ehkä joskus aiemmin ollut enemmän yhteisiä ajanvietteitä ja millaisia. Millaisia yhteisiä kiinnostuksenkohteita, puheenaiheita yms. ylipäätään on? Näistä voisi tietty etsiä mahdollisia tapoja parempaan jakamiseen ja syvempään / laajempaan yhteiseloon.

        Fiksua pohdintaa mielestäni aloittajalta kaikkiaan tässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun sinä et ole tyytyväinen tilanteeseen, niin mahdollisesti sitä voisi eri tavoin parantaa jokin sellainen, että itse vaatisit jossain kohdin hiukan enemmän, et vain antaisi kaikkea (jolloin kaikki pysyy ennallaan). Myös kertoen edelleen suoraan, miten kaipaat enemmän asioiden jakamista ja laajempaa vastavuoroisuutta. Edellä oli tämänsuuntaisia ehdotuksia myös.

        Kenties mies ei ymmärrä, mitä on vialla, tai sitten ei näe keinoja, joilla tilannetta voisi muuttaa. Ei toisaalta ole halukas puhumaankaan siitä, mikä tietysti taas vain pitää asiat ennallaan.

        Minulla on tyhjä olo hänen kanssaan. Olen puhunut asiasta siis useampaan otteeseen kertonut että koen yksinäisyyttä suhteessamme, kysynyt kokekko hän samoin, vastannut ettei koe.
        Viime aikoina olen ollut melko allapäin asian suhtern ja mies sanoo huomanneensa tilani joten hän on nyt muutaman kerran siirtänyt rahaa tililleni. Kun kysyin miksi hän siirtää rahaa tililleni, vastasi koska olet allapäin. Tällä viikilla siirsi 500e ja pari viikkoa sitten 500e. Olen tuosta hämilläni, tuo rahansiirto saa minut niin hämilleen, etten tiedä olisinko kiitollinen vai en. Tottakait se on kiltisti tehty en haluaisi olla epäkiitollinen, mutta tulee tunne haluaako hän rahalla kuitata ongelmani ehkä ei. Ennemmin kun ottaisin sen henkisenyhteyden häneen kuin rahan. Sillä vaikka sain nyt rahaa, jota en ole pyytänyt, koen jääväni hänen elämänsä ulkopuolelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on tyhjä olo hänen kanssaan. Olen puhunut asiasta siis useampaan otteeseen kertonut että koen yksinäisyyttä suhteessamme, kysynyt kokekko hän samoin, vastannut ettei koe.
        Viime aikoina olen ollut melko allapäin asian suhtern ja mies sanoo huomanneensa tilani joten hän on nyt muutaman kerran siirtänyt rahaa tililleni. Kun kysyin miksi hän siirtää rahaa tililleni, vastasi koska olet allapäin. Tällä viikilla siirsi 500e ja pari viikkoa sitten 500e. Olen tuosta hämilläni, tuo rahansiirto saa minut niin hämilleen, etten tiedä olisinko kiitollinen vai en. Tottakait se on kiltisti tehty en haluaisi olla epäkiitollinen, mutta tulee tunne haluaako hän rahalla kuitata ongelmani ehkä ei. Ennemmin kun ottaisin sen henkisenyhteyden häneen kuin rahan. Sillä vaikka sain nyt rahaa, jota en ole pyytänyt, koen jääväni hänen elämänsä ulkopuolelle.

        Hän ei siis ilmeisesti ymmärrä, mitä tarvitset. Koita vaan saada rautalangasta väännettyä. Ja kerro, että on sen verran vakavasta asiasta kyse, että harkitset eroa, jos ei muu auta


    • Anonyymi

      Miksi ihmeessä olet tuollaisessa suhteessa? Sinusta tuntuu että sinua kohdellaan noin huonosti? Ei se ole pelkkää tunnetta hyvä ihminen vaan ihan aitoa todellisuutta. Tajuatko puhuvasi seinälle joka ei muuksi muutu? Sanoo jotain ympäripyöreää koska hoidat kaiken ylellisyyden olla vain eikä siitä halua siitä luopua, kyse ei siis ole sinusta itsestäsi vaan siitä mitä ojennat hänelle aivan ilmaiseksi. Muut ilot saa muualta viis sinusta ja mitä sinä haluat.

      Olet miehelle enää vain ja ainoastaan pelkkä hotellisiivooja/talonhoitaja. Piste.

      • Anonyymi

        Sanoo rakastavansa mutta varmaankin se on niin että on eri asia sanoa rakastavana kuin näyttää rakastavansa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      1967
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      51
      1701
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      55
      1617
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1547
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1445
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe