Kuinka monta ihmissuhdetta olet elämäsi aikana tyrinyt?

Anonyymi-ap

Aiheellinen kysymys sinkkupalstalaisille. Vähän tilastoja kehiin. Saa laskea myös yritykset.

137

738

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Yhden hyvän yrityksen tyrin, valitettavasti, mutta tyriminen oli sentään molemminpuolista.

      Muuten ihan basicbänät takana.

    • Anonyymi

      Kyllä kai pari sellaista lupaavaa alkutilannetta tulee heti mieleen, joista ei sitten muuta ikinä tullutkaan - oikeastaan kaiken tajusikin vasta paljon myöhemmin.

      No, aikansa kai kaikella. Nuo olivat aikoja, jolloin kaipasin jotain mitä en tajunnut tavoitella, vaikka se tippui melkein valmiina syliin.

      • Anonyymi

        Mieti, jos joku antaa sulle lahjan ja oot, että hei en mä tätä halua enkä tarvi ja heität sen pois.

        Sitten sitä samaa lahjaa ei saa ikinä uudestaan, eikä mitään niin hienoa. Ikinä.

        Yhden miehen kanssa kävi näin.

        Universumi on varmaan nyt pettynyt meihin ja murjottaa vuorilla, kun heitettiin paras lahja ikinä jorpakkoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mieti, jos joku antaa sulle lahjan ja oot, että hei en mä tätä halua enkä tarvi ja heität sen pois.

        Sitten sitä samaa lahjaa ei saa ikinä uudestaan, eikä mitään niin hienoa. Ikinä.

        Yhden miehen kanssa kävi näin.

        Universumi on varmaan nyt pettynyt meihin ja murjottaa vuorilla, kun heitettiin paras lahja ikinä jorpakkoon.

        Niin, ei elämä noista pahastunut, enkä minäkään.

        Joskus on hankalaa, kun ei ole niin valmis vastaanottamaan, että oikein edes huomaisi, mitä voisi löytää.

        Mutta sekin kuuluu tähän kaikkeen.


    • Anonyymi

      Ekan parisuhteeni tyri mies. Hän meni ja kuoli.

      Toisen parisuhteeni tyri mies. Hän otti ja petti. Tosin ite tyrin siinä hieman kun menin tavallaan ottamaan hänet takaisin ja sitten totesin nopeasti, ettei tästä mitään tule.

      Kolmannen parisuhteen tyrimme miehen kanssa molemmat. Pahimmat mokat omalta puoleltani olivat, että ylipäänsä aloitin sen suhteen ja sitten pysyin siinä ihan liian kauan.

      Neljännen parisuhteeni mokasin todellakin ihan itse. Mä en ollut valmis parisuhteeseen siinä kohtaa ja mulla oli ihan jumalaton tarve miellyttää toista. Mä yritin ihan liikaa ja toista ärsytti se kun kokata ja laittaa ja kysellä mitä hän tahtoo ja leikkiä kodinhengetärtä. Jos olisi osannut ottaa sen rennommin ja yrittää vähemmän niin lopputulos olis ollut parempi.

      • Anonyymi

        Totta. Jotenkin kun joissain asioissa yrittää parhaansa, niin se onkin liikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta. Jotenkin kun joissain asioissa yrittää parhaansa, niin se onkin liikaa.

        En mä voi sanoa "yrittäneeni parastani" siinä. Mä yritin aivan liikaa, siis ihan jumalattomasti liikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En mä voi sanoa "yrittäneeni parastani" siinä. Mä yritin aivan liikaa, siis ihan jumalattomasti liikaa.

        Lisään vielä, että mä olen parhaimmillani hyvin rento ja simppeli yksilö, silloin olin kaikkea muuta, kun yritin niin maan jumalattomasti.


      • Anonyymi

        Olet kertakaikkiaan ihastuttava nainen!
        Sinulle löytyy ottajia vaikka kuinka paljon!
        Ystäviä vielä enemmän!


    • Kaikki mitä on ollut tähän saakka.

      • Anonyymi

        Miltä tuntuu kun alat pikkuhiljaa oppia että omista virheistä on turha syyttää ketään muuta kun itseään sitä että mahdollisesti ainakin sen yhden naisen elämän pilasit siitä läheltä sitä et pysty saamaan anteeksi se on se ja sama mitä teet ainut millä voit hänet saada tunnustamaan totuuden sille kenelle valehteli on että itse tunnustat totuuden täällä koko maailmalle ja se totuus on ainoa millä kyseisellä naisella on mahdollisuus edes yrittää sen miehen kanssa kenelle valehteli ja jotta hän voi sen totuuden kertoa tälle miehelle sun pitää keksiä joko joku tapa kuinka hän saa tähän yhteyden tai kuinka hän voi mennä hänen luokseen kotiovelle koska ei ole mikään yksinkertainen asia selvitettäväksi jot ei kun treenaamaan sitä totuuden mukaista kirjoittamista


    • Anonyymi

      Määrittele tyriminen.

      Kaikki elämästäni lähteneet ihmiset ovat lähteneet siitä joko omasta tahdostaan tai minun tahdostani. Kumpaakaan ei kai voi laskea minun tyrimisekseni.

      🦄

      • Anonyymi

        No ei ne varmaan aiheetta jättäneet, jos olet itse isä äiti aurinkoinen kaiken aikaa. Ehkä sulla on vaan denial vaihe.


      • Anonyymi

        Omasta vapaasta tahdosta eroaminen ei tosiaan ole tyrimistä. Jos olisi, omasta vapaasta tahdosta parisuhteen aloittaminenkin olisi tyrimistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei ne varmaan aiheetta jättäneet, jos olet itse isä äiti aurinkoinen kaiken aikaa. Ehkä sulla on vaan denial vaihe.

        Totean sivuta, että onko yhteensopimattomuus tyrimistä? Virhe lienee silloin tehty, kun on ylipäänsä yhteen menty, mutta onko se tyrimistä? Enkä onko eri suuntiin kasvaminen tyrimistä? Pitäisikö toinen tai itsensä jotenkin pakottaa muuttumaan eri tavalla kuin hän muuttuu?


      • Anonyymi

        Ne tapahtumat käydyt keskustelut siinä välissä mikä johti toisen lähtemiseen tai siihen että pyysit toista lähtemään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totean sivuta, että onko yhteensopimattomuus tyrimistä? Virhe lienee silloin tehty, kun on ylipäänsä yhteen menty, mutta onko se tyrimistä? Enkä onko eri suuntiin kasvaminen tyrimistä? Pitäisikö toinen tai itsensä jotenkin pakottaa muuttumaan eri tavalla kuin hän muuttuu?

        Aika fatalistinen ja joustamaton ajattelutapa, mutta varmaan tyrijöille ominainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei ne varmaan aiheetta jättäneet, jos olet itse isä äiti aurinkoinen kaiken aikaa. Ehkä sulla on vaan denial vaihe.

        Minusta denialismia on sellainen, jos ajattelee että miellyttämällä kasassa pidetty ihmissuhde olisi a) onnistunut b) tavoiteltava c) ylipäätään mahdollinen. 😂

        Nykyinen kumppanini kuvailee minua aurinkoiseksi ihmiseksi.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne tapahtumat käydyt keskustelut siinä välissä mikä johti toisen lähtemiseen tai siihen että pyysit toista lähtemään

        Niin että mitä?!

        Pitäisikö kaikkien ihmissuhteiden kestää ikuisuuden? Ja mitään sellaista keskustelua, jossa ihmiset kertovat tai paljastavat omasta itsestään jotain, ei pitäisi ollenkaan käydä sillä perusteella, että joku saattaa niiden perusteella todeta, ettei pidä minusta?

        Tämähän menee ihan hulvattomaksi.
        😂😂😂

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totean sivuta, että onko yhteensopimattomuus tyrimistä? Virhe lienee silloin tehty, kun on ylipäänsä yhteen menty, mutta onko se tyrimistä? Enkä onko eri suuntiin kasvaminen tyrimistä? Pitäisikö toinen tai itsensä jotenkin pakottaa muuttumaan eri tavalla kuin hän muuttuu?

        Oikein hyvin todettu!

        Melkein en halua edes kommentoida kohtaa: ”Virhe lienee silloin tehty, kun on ylipäänsä yhteen menty, mutta onko se tyrimistä?”

        Tuo ei ole virhe joka on tehty (eikä tyrimistä). Ennalta ei voi mitenkään tietää mitä kaikkia ylitsepääsemättömiä seikkoja matkalla kohdataan. Ainoastaan vaihdevuodet ovat ankara karikko, miehen kannalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika fatalistinen ja joustamaton ajattelutapa, mutta varmaan tyrijöille ominainen.

        Et vaivautunut vastaamaan lainkaan, et edes ajattelemaan asiaa. Yksinkertaisille ja hieman tyhmille tyypillinen toimintatapa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikein hyvin todettu!

        Melkein en halua edes kommentoida kohtaa: ”Virhe lienee silloin tehty, kun on ylipäänsä yhteen menty, mutta onko se tyrimistä?”

        Tuo ei ole virhe joka on tehty (eikä tyrimistä). Ennalta ei voi mitenkään tietää mitä kaikkia ylitsepääsemättömiä seikkoja matkalla kohdataan. Ainoastaan vaihdevuodet ovat ankara karikko, miehen kannalta.

        Jos menee yhteen sellaisen kanssa, jonka kanssa ei alunperinkään sovi yhteen, niin kyllä siinä minusta in se alkukartoisuts varsin tehokkaasti tyritty. Ja juu, olen tyrinyt tuolla tavoin itsekin ja oppinut siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikein hyvin todettu!

        Melkein en halua edes kommentoida kohtaa: ”Virhe lienee silloin tehty, kun on ylipäänsä yhteen menty, mutta onko se tyrimistä?”

        Tuo ei ole virhe joka on tehty (eikä tyrimistä). Ennalta ei voi mitenkään tietää mitä kaikkia ylitsepääsemättömiä seikkoja matkalla kohdataan. Ainoastaan vaihdevuodet ovat ankara karikko, miehen kannalta.

        "Ainoastaan vaihdevuodet ovat ankara karikko, miehen kannalta."

        Silloin mies on jo alunperin tyrinyt mennessään lainkaan yhteen naisen kanssa. Jos ei elämää kestä, niin kannattaa pitäytyä irtonumeroissa. Niiden ei ole koskaan pakko ikääntyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et vaivautunut vastaamaan lainkaan, et edes ajattelemaan asiaa. Yksinkertaisille ja hieman tyhmille tyypillinen toimintatapa.

        Sehän on vain ääri-femakko joka on taas tiuskimassa, katkeruuttaan lievittämässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän on vain ääri-femakko joka on taas tiuskimassa, katkeruuttaan lievittämässä.

        Miten feminismi liittyy aiheeseen? Vai tarkoititko tätä kommenttia: "Aika fatalistinen ja joustamaton ajattelutapa, mutta varmaan tyrijöille ominainen." Hyvin tiuskivaa ja katkeraa tekstiä tosiaan, mutta en tajua miten tuokaan feminismiin liittyisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin että mitä?!

        Pitäisikö kaikkien ihmissuhteiden kestää ikuisuuden? Ja mitään sellaista keskustelua, jossa ihmiset kertovat tai paljastavat omasta itsestään jotain, ei pitäisi ollenkaan käydä sillä perusteella, että joku saattaa niiden perusteella todeta, ettei pidä minusta?

        Tämähän menee ihan hulvattomaksi.
        😂😂😂

        🦄

        Juuri näin! Ja kuinka voi nuorelta ihmiseltä vaatia kypsän ihmisen toimintaa,
        kun ei tiedä edes, mikä on oikea ja vasen käsi!
        Kokeilemaan ja oppimaan sitä lähtee ihmissuhteissa olosuhteiden mukaan.
        Minä olen "tyrinyt" kaikki mahdollisuudet ja suhteet . Enkä kadu!
        Ilman partneria voi elää ja hyvin! Mutta ei ilman ystäviä!


    • No ehkä pari kolme oon tyrinyt ihan sillä, että pää ei ole ollut valmis. Ja aika vaikeaa sitä on määritellä, jälkiviisaus on turhaa, vaikka oikeassa.

      Ja mistä sen sitten lopulta tietää mitä niistä olisi voinut tulla? 🤷‍♂️
      Joten ei dinäällään nyt ole merkitystä.

    • Anonyymi

      Minä en ole tyrinyt muuten kuin valitsemalla huippukomeita jännämiehiä. He ovat järjestäen kohdelleet minua huonosti joten olen voittaja kun päässyt niistä eroon
      1 puoliso kuollut

    • Anonyymi

      En yhtään.

      • Anonyymi

        Wow, Jeesusko siellä? Jeesuskin kyllä tyri suhteet valtaapitäviin. :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Wow, Jeesusko siellä? Jeesuskin kyllä tyri suhteet valtaapitäviin. :D

        No, katuiko Jeesus "tyrimisiään", kun haukkui fariseuksia.
        "Te kyykäärmeitten sikiöt! Isästä P*rkeleestä olette ja isänne ..."
        Minä en ole niin suoria sanoja koskaan sanonut!
        Vaikka mielessä ajatellut...


    • Anonyymi

      En pelkästään omaksi tyrimiseksi lue, mutta jos ei oikein onnistuttu yhdessä mitään rakentavaa tekemään kriisin tullen niin yhdessä tyrimään pystyttiin. Yhden pitkähkön..

    • Anonyymi

      Kai tavallaan just minäkin osaltani ne kaksikymmentä mitä on ollut jonkin kaltaisia suhteita jotka ovat päätyneet vällyjen väliin muutenkin kuin vai nukkumaan

    • Anonyymi

      Eikö ne kaikki olleet ja menneet ole jollakin tavalla itsekin tyrittyjä, vaikka toinen olisikin tyrimisen alullepanija? Onhan sitä kuiteskin valinnut sen tyrinnän alullepanijan itse eli tyrinyt jo valitessaan tyypin, jonka kanssa kaik menee päin prinkkalaa.

      6 kappaletta tyrintöjä siis ikään 46 mennessä.

      Jasu

      • Anonyymi

        Noin minäkin taas alan ajattelemaan, kun suurin pettymys alkaa olla mennyt jo ohi. Nyt pitää päästä vaan eteenpäin elämässä, lapsen kanssa sekä vanhempieni hoidossa siinä sivussa.
        Tosin yksityisyrittäjänä keinun kokolailla tyhjänpäällä välillä, mutt jotenkin se sopii mulle. Luovia aallokot ja olla voittaja... sitähän tämä elämä muutenkin on.
        Mun elämäni on mahtunut kuusi miestä, sen ensimmäisen parisuhteeni mä pilasin kyllä ihan kokonaan kakaramaisuuttani. Mä lähdin ovet paukkuen kotiin, kun en saanut tahtoani periksi.

        Aikuinen mies teki omat päätöksensä, pakkas mun tavarani ja palautti ne sisareni pihalle, eräänä päivänä... itse oli muuttanut tuonne Pohjois-Suomeen asumaan. Tuli vuosien hiljaisuus. Nykyään ollaan puheväleissä, hän on onnellisesti avioliitossa ja tällä hetkellä 3 lapsen isä. Synttäri- Joulu- ja Pääsiäiskortteja ollaan lähetetty, vaihtelevasti vuosien mittaan.

        Viis muuta suhdetta ovat päättyneet aina miehen jäätyä kiinni, kalastelusta väärällä lammikolla. Asiasta ollaan kyllä puhuttu etukäteen, eli he ovat olleet tietoisia, miten mä asian koen... eli se on sama kuin hyvästit sille suhteelle. Ei näytä menevän miesten päähän; en minä ole ostettavissa, lahjottavissa. Mä olen ns. demiseksuaalinen, eikä asia muutu anteeksipyynnöillä eikä lahjoilla! Olen henkisesti rikki, rikkonaista suhdetta et eheäksi saa! Eli se seksuaalinen veto katoaa mieheen ja vaihtuu aseksuaallisuuden puolelle. The End.
        trollikka

        "Demiseksuaalisuus on seksuaalinen suuntautuminen, jossa seksuaalinen kiinnostus edellyttää kokonaisvaltaista tunnetasoa toista ihmistä kohtaan. Demiseksuaalisuus on yksi seksuaalivähemmistöistä ja osa aseksuaalisuuden spektriä." ...Wikipedia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin minäkin taas alan ajattelemaan, kun suurin pettymys alkaa olla mennyt jo ohi. Nyt pitää päästä vaan eteenpäin elämässä, lapsen kanssa sekä vanhempieni hoidossa siinä sivussa.
        Tosin yksityisyrittäjänä keinun kokolailla tyhjänpäällä välillä, mutt jotenkin se sopii mulle. Luovia aallokot ja olla voittaja... sitähän tämä elämä muutenkin on.
        Mun elämäni on mahtunut kuusi miestä, sen ensimmäisen parisuhteeni mä pilasin kyllä ihan kokonaan kakaramaisuuttani. Mä lähdin ovet paukkuen kotiin, kun en saanut tahtoani periksi.

        Aikuinen mies teki omat päätöksensä, pakkas mun tavarani ja palautti ne sisareni pihalle, eräänä päivänä... itse oli muuttanut tuonne Pohjois-Suomeen asumaan. Tuli vuosien hiljaisuus. Nykyään ollaan puheväleissä, hän on onnellisesti avioliitossa ja tällä hetkellä 3 lapsen isä. Synttäri- Joulu- ja Pääsiäiskortteja ollaan lähetetty, vaihtelevasti vuosien mittaan.

        Viis muuta suhdetta ovat päättyneet aina miehen jäätyä kiinni, kalastelusta väärällä lammikolla. Asiasta ollaan kyllä puhuttu etukäteen, eli he ovat olleet tietoisia, miten mä asian koen... eli se on sama kuin hyvästit sille suhteelle. Ei näytä menevän miesten päähän; en minä ole ostettavissa, lahjottavissa. Mä olen ns. demiseksuaalinen, eikä asia muutu anteeksipyynnöillä eikä lahjoilla! Olen henkisesti rikki, rikkonaista suhdetta et eheäksi saa! Eli se seksuaalinen veto katoaa mieheen ja vaihtuu aseksuaallisuuden puolelle. The End.
        trollikka

        "Demiseksuaalisuus on seksuaalinen suuntautuminen, jossa seksuaalinen kiinnostus edellyttää kokonaisvaltaista tunnetasoa toista ihmistä kohtaan. Demiseksuaalisuus on yksi seksuaalivähemmistöistä ja osa aseksuaalisuuden spektriä." ...Wikipedia

        Kuitenkin annoit piIIua jännämiehelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuitenkin annoit piIIua jännämiehelle.

        Kuule, mä näen asian niin ett otin siltä sitä jortikkaa, omiin tarpeisiini. Piste!


    • Anonyymi

      Tarkoitetaanko ihmissuhteen tyrimisellä sellaista tapahtumaa että oma vakiintunut parisuhde on päättynyt eroon? Vai tarkoitetaanko että oheisleikeillä olisi tyritty ihmissuhteita? Vai kumpaakin?

      • Anonyymi

        Sekä että ja mitä vaan katsot tyrityksi ihmissuhteeksi, esim. vanhempiisi, lapsiin tai ystäviin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekä että ja mitä vaan katsot tyrityksi ihmissuhteeksi, esim. vanhempiisi, lapsiin tai ystäviin.

        Ja lisäksi on mahdollista "tyriä" ihmissuhteita jotka eivät ole erityisellä tavalla "tyrijään" mitenkään liittyviä. Kuten vahingossa aiheutettu kolari jossa konepellille kolahtaa täysin tuntematon. Tyrimisen määritelmä?

        Olen ollut toisena osapuolena kolmessa pitkässä parisuhteessa, ne ovat päättyneet. Mielestäni niitä ei kumpikaan ”tyrinyt”, eikä kukaan muukaan.

        Lyhyitä suhteita on ollut useampi. Niissä on tapauksia joissa tyttö antautui minulle ollessaan parisuhteessa, ja meidän välinen ”leikki” jotenkin paljastui miehelleen, joka johti heidän suhteen karikolle. Mielestäni en ole ”tyrinyt” em. tapauksissa, tytöillä on oikeus täysi antautua minulle, riippumatta siitä mikä heidän statuksensa satukirjojen raapustelijoiden mukaan on. Heillä on aina syynsä antautua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja lisäksi on mahdollista "tyriä" ihmissuhteita jotka eivät ole erityisellä tavalla "tyrijään" mitenkään liittyviä. Kuten vahingossa aiheutettu kolari jossa konepellille kolahtaa täysin tuntematon. Tyrimisen määritelmä?

        Olen ollut toisena osapuolena kolmessa pitkässä parisuhteessa, ne ovat päättyneet. Mielestäni niitä ei kumpikaan ”tyrinyt”, eikä kukaan muukaan.

        Lyhyitä suhteita on ollut useampi. Niissä on tapauksia joissa tyttö antautui minulle ollessaan parisuhteessa, ja meidän välinen ”leikki” jotenkin paljastui miehelleen, joka johti heidän suhteen karikolle. Mielestäni en ole ”tyrinyt” em. tapauksissa, tytöillä on oikeus täysi antautua minulle, riippumatta siitä mikä heidän statuksensa satukirjojen raapustelijoiden mukaan on. Heillä on aina syynsä antautua.

        On se hyvä nuolla oma turkki puhtaaksi muiden verestä, vaikka olisit osallinen muiden haavan aiheuttamiseen. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se hyvä nuolla oma turkki puhtaaksi muiden verestä, vaikka olisit osallinen muiden haavan aiheuttamiseen. :)

        "On se hyvä nuolla oma turkki puhtaaksi muiden verestä, vaikka olisit osallinen muiden haavan aiheuttamiseen. :)"

        En ole koskaan osannut ajatella niin että seksi/seksuaalisuus tytön ja miehen välillä jotka himoavat toisiaan olisi jotenkin paha tai kartettava asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "On se hyvä nuolla oma turkki puhtaaksi muiden verestä, vaikka olisit osallinen muiden haavan aiheuttamiseen. :)"

        En ole koskaan osannut ajatella niin että seksi/seksuaalisuus tytön ja miehen välillä jotka himoavat toisiaan olisi jotenkin paha tai kartettava asia.

        Etpä tietenkään snähän vain tyydytät omia halujasi piittaamatta juurikaan miten tekemisesi mahdollisesti vaikuttavat muihin tai heidän elämäänsä.


    • Anonyymi

      Laitapas nyt kunnollinen vastaus siihen, mikä on tyrimistä. Muuten tähän kysymykseen ei voi vastata.

      🦄

      • Anonyymi

        Välit menneet, erottu epäsovussa, ei hyvästä potentiaalista huolimatta päädytty yhteen... take your pick. Sinähän se et tainnut mitään näistä pitää tyrimisenä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Välit menneet, erottu epäsovussa, ei hyvästä potentiaalista huolimatta päädytty yhteen... take your pick. Sinähän se et tainnut mitään näistä pitää tyrimisenä.

        Aa, no sitten olen tyrinyt kaikki tutustumisetkin, jotka ei johtaneet mihkään. En mä osaa kun tyriä nähtävästi. :D

        Jasu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aa, no sitten olen tyrinyt kaikki tutustumisetkin, jotka ei johtaneet mihkään. En mä osaa kun tyriä nähtävästi. :D

        Jasu

        Tähän sopisi nyt pätkä Jim Carreyta, kun hän sanoo, loo hoo hoo looser!

        Jasu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tähän sopisi nyt pätkä Jim Carreyta, kun hän sanoo, loo hoo hoo looser!

        Jasu

        Siis tätä tarkoitan.

        https://youtu.be/0Kz7YUdy-Cg

        Jasu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tähän sopisi nyt pätkä Jim Carreyta, kun hän sanoo, loo hoo hoo looser!

        Jasu

        :D :D :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Välit menneet, erottu epäsovussa, ei hyvästä potentiaalista huolimatta päädytty yhteen... take your pick. Sinähän se et tainnut mitään näistä pitää tyrimisenä.

        No jos vain nuo ovat tyrimisiä, niin enhän mä sitten olekaan tyrinyt yhtään ainoa suhdettani. Kiitos, että selvensit.

        Välini kenenkään eivät ole katkenneet. Joidenkin ihmisten kanssa on sitten vuosien varrella etäännytty, mutta ei koskaan mitenkään riidoissa. Eikä sellaista hyvää potentiaalia ei ole koskaan ollut, jossa ei olisi yhteen lopulta päädytty. Vähemmän hyvää potentiaalia yllä, joka on ajoissa huomattu, mutta sitähän ei määritelty tyrimiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Välit menneet, erottu epäsovussa, ei hyvästä potentiaalista huolimatta päädytty yhteen... take your pick. Sinähän se et tainnut mitään näistä pitää tyrimisenä.

        Minulle ei vain ole tapahtunut mitään tuollaista. Olen kohdellut arvokkaasti jokaista, joka on tai on ollut elämässäni.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle ei vain ole tapahtunut mitään tuollaista. Olen kohdellut arvokkaasti jokaista, joka on tai on ollut elämässäni.

        🦄

        Onhan se hyvä pitää itteensä korkeassa arvossa ja erehtymättömänä. Kuka muu kissan hännän nostaisi ellei kissa itse. :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se hyvä pitää itteensä korkeassa arvossa ja erehtymättömänä. Kuka muu kissan hännän nostaisi ellei kissa itse. :D

        En minullekaan ole koskaan käynyt noin kuin sinä tyrimisen määrittelit. En ole koskaan eronnut riidoissa kenenkään kanssa. Mä en vain ole sellaista sorttia, että saisin aikaiseksi mitään välirikkoja. Aina välillä asiat (myös ihmissuhteet) tulevat luonnolliseen loppuunsa, eikä sille voi mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        :D :D :D

        Jep, tavan tumpula. :'D

        Jasu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minullekaan ole koskaan käynyt noin kuin sinä tyrimisen määrittelit. En ole koskaan eronnut riidoissa kenenkään kanssa. Mä en vain ole sellaista sorttia, että saisin aikaiseksi mitään välirikkoja. Aina välillä asiat (myös ihmissuhteet) tulevat luonnolliseen loppuunsa, eikä sille voi mitään.

        No pääasia tietysti jos itse on tyytyväinen itseensä eikä koskaan koe tyrineensä mitään. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No pääasia tietysti jos itse on tyytyväinen itseensä eikä koskaan koe tyrineensä mitään. :)

        Koen tyrineeni montakin asiaan mutta en mitään noilla sinun määritelmilläsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se hyvä pitää itteensä korkeassa arvossa ja erehtymättömänä. Kuka muu kissan hännän nostaisi ellei kissa itse. :D

        En ole missään vaiheessa väittänyt, että olisin erehtymätön.

        En vain ole tyrinyt ihmissuhteitani seuraavilla tavoilla:

        "Välit menneet, erottu epäsovussa, ei hyvästä potentiaalista huolimatta päädytty yhteen... "

        Eikö ole yksiselitteisesti hyvä asia, ettei käyttäydy tuolla tavalla? 😊 Eikö ole parempi, että ihmissuhteet päättyvät sovussa kuin että ne päättyvät "tyrimällä"?

        Miksi yrität väkisin vääntää tekemisiäni negatiivisiksi? Olen kantanut vastuuni ja minulla on oikeus nauttia puhtaasta omatunnostani. Virheetön en toki ole.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koen tyrineeni montakin asiaan mutta en mitään noilla sinun määritelmilläsi.

        Selvä homma, sopii mulle. Ei tähän mitään oikeita ja vääriä vastauksia lie olekaan. Jos oot itte tyytyväinen niin siinähän se sit on. Kunhan laitoin funtsaamaan kyssäriä. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selvä homma, sopii mulle. Ei tähän mitään oikeita ja vääriä vastauksia lie olekaan. Jos oot itte tyytyväinen niin siinähän se sit on. Kunhan laitoin funtsaamaan kyssäriä. :)

        En ole sanonut olevani kaikkeen tyytyväinenkään. Tässä on kyse miten asian määrittelee. Sulta pyydettiin määritelmää "tyrimiselle" ja annoit sen. Ok, sinun määritelmilläsi en ole koskaan tyrinyt yhtään ihmissuhdetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selvä homma, sopii mulle. Ei tähän mitään oikeita ja vääriä vastauksia lie olekaan. Jos oot itte tyytyväinen niin siinähän se sit on. Kunhan laitoin funtsaamaan kyssäriä. :)

        Annan esimerkin: en voi määrittää tyrimiseksi vaikkapa sitä, että vuosien varrella parisuhteessa kumppanini ja minun lapsitoiveet muttuivat, eivätkä enää olleetkaan samat, vaikka ne olivat alkunalkaen olleet. Tyrimiseksi olisin pikemmin määritelly sen, jos toinen olisi pakotettu vanhemmaksi tai toinen olisi tahtomattaan jäänyt ilman jälkikasvua. Ei tuota pysty sovittamaan yhteen niin, että molemmat olisivat tyytyväisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole missään vaiheessa väittänyt, että olisin erehtymätön.

        En vain ole tyrinyt ihmissuhteitani seuraavilla tavoilla:

        "Välit menneet, erottu epäsovussa, ei hyvästä potentiaalista huolimatta päädytty yhteen... "

        Eikö ole yksiselitteisesti hyvä asia, ettei käyttäydy tuolla tavalla? 😊 Eikö ole parempi, että ihmissuhteet päättyvät sovussa kuin että ne päättyvät "tyrimällä"?

        Miksi yrität väkisin vääntää tekemisiäni negatiivisiksi? Olen kantanut vastuuni ja minulla on oikeus nauttia puhtaasta omatunnostani. Virheetön en toki ole.

        🦄

        Sinulla täytyy sitten olla erinomaiset ihmissuhdetaidot, voit olla syystäkin ylpeä. Kaikki eivät ole kaltaisiasi virtuooseja. Enhän minä muuta kuin kyseenalaistan sen, onko näkemyksesi oikea. Ei siitä pidä provosoitua. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Annan esimerkin: en voi määrittää tyrimiseksi vaikkapa sitä, että vuosien varrella parisuhteessa kumppanini ja minun lapsitoiveet muttuivat, eivätkä enää olleetkaan samat, vaikka ne olivat alkunalkaen olleet. Tyrimiseksi olisin pikemmin määritelly sen, jos toinen olisi pakotettu vanhemmaksi tai toinen olisi tahtomattaan jäänyt ilman jälkikasvua. Ei tuota pysty sovittamaan yhteen niin, että molemmat olisivat tyytyväisiä.

        Onko tyrimistä se, ettei yritetä katsoa samaan suuntaan aiemmin valitun kumppanin kanssa isoissa merkityksellisissä asoissa? Oma napa tärkein, ja minäminä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Annan esimerkin: en voi määrittää tyrimiseksi vaikkapa sitä, että vuosien varrella parisuhteessa kumppanini ja minun lapsitoiveet muttuivat, eivätkä enää olleetkaan samat, vaikka ne olivat alkunalkaen olleet. Tyrimiseksi olisin pikemmin määritelly sen, jos toinen olisi pakotettu vanhemmaksi tai toinen olisi tahtomattaan jäänyt ilman jälkikasvua. Ei tuota pysty sovittamaan yhteen niin, että molemmat olisivat tyytyväisiä.

        Tyrimiseksi voisin määrittää tuossa kohtaa myös sen, jos erottaisiin hirveissä ja riidoissa ja kaunoissa eikä asiaa kyettäisi puhumaan kuin aikuiset ja hyväksymään sitä tilannetta. Sitä toista on kuitenkin rakastanut ja vielä tuossakin kohtaa häntä rakasti. Vaan jos ei yhteinen elämä voi olla sellainen, jossa molemmat olisivat onnellisia ja tyytyväisiä, niin se tosiaan on pakko vain hyväksyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tyrimistä se, ettei yritetä katsoa samaan suuntaan aiemmin valitun kumppanin kanssa isoissa merkityksellisissä asoissa? Oma napa tärkein, ja minäminä?

        Ei, kun puhutaan vaikkapa lapsista. Se on on-off kysymys, nolla ja ykkönen, asia jossa ei ole puoliväliä. Vastuu on paitsi itsestä ja toisesta niin ennenkaikkea siitä mahdollisesta lapsesta. Lapsi ansaitsee olla haluttu, ei kompromissi, jota toinen ei oikeasti halua. Jos toine haluaa kaksi ja toinen kolme, niin siitä on varmasi mahdollista päästä kompromissiin, mutta nolla/yksi ei ole mahdollista. Lapsia joko on tai ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla täytyy sitten olla erinomaiset ihmissuhdetaidot, voit olla syystäkin ylpeä. Kaikki eivät ole kaltaisiasi virtuooseja. Enhän minä muuta kuin kyseenalaistan sen, onko näkemyksesi oikea. Ei siitä pidä provosoitua. :)

        Kyllä ihmissuhdetaitoni aika hyvät ovat. Minulla ei ole paljoa aikaa yksityiselämän ihmissuhteille, mutta pidän suuressa arvossa minulle tärkeitä ihmissuhteita. Satsaan laatuun, en määrään. Kiinnitän paljon huomiota siihen, etten loukkaa minulle tärkeitä ihmisiä.

        Saat kyseenalaistaa näkemykseni, mutta sinulla ei ole tarpeeksi dataa muodostaaksesi kattavan käsityksen ihmissuhteistani.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, kun puhutaan vaikkapa lapsista. Se on on-off kysymys, nolla ja ykkönen, asia jossa ei ole puoliväliä. Vastuu on paitsi itsestä ja toisesta niin ennenkaikkea siitä mahdollisesta lapsesta. Lapsi ansaitsee olla haluttu, ei kompromissi, jota toinen ei oikeasti halua. Jos toine haluaa kaksi ja toinen kolme, niin siitä on varmasi mahdollista päästä kompromissiin, mutta nolla/yksi ei ole mahdollista. Lapsia joko on tai ei ole.

        Eli et ole valmis joustamaan lapsiasiassa. Selvä. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli et ole valmis joustamaan lapsiasiassa. Selvä. :)

        Yksikään vastuullinen aikinen ei ole. Jokainen vastuullinen ihminen ajattelle sitä lasta. Kompromissi tuossa on omaan napaan tuijottamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli et ole valmis joustamaan lapsiasiassa. Selvä. :)

        Se, jos toista vaatii joustamaan lapsiasiassa, on ultimaattista itsekeskeisyyttä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksikään vastuullinen aikinen ei ole. Jokainen vastuullinen ihminen ajattelle sitä lasta. Kompromissi tuossa on omaan napaan tuijottamista.

        Ok. Sinulle se on siis näin. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ihmissuhdetaitoni aika hyvät ovat. Minulla ei ole paljoa aikaa yksityiselämän ihmissuhteille, mutta pidän suuressa arvossa minulle tärkeitä ihmissuhteita. Satsaan laatuun, en määrään. Kiinnitän paljon huomiota siihen, etten loukkaa minulle tärkeitä ihmisiä.

        Saat kyseenalaistaa näkemykseni, mutta sinulla ei ole tarpeeksi dataa muodostaaksesi kattavan käsityksen ihmissuhteistani.

        🦄

        En sellaista yritäkään. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok. Sinulle se on siis näin. :)

        Jokaiselle vastuulliselle on. Ei ole mitään itsekkäämpää, kuin pakottaa toinen joko vanhemmaksi tai olemaan ilman jälkikasvua, vain koska minäminäminä tahdon niin. Ja sitten vielä pakottaa sen mahdollisen lapsen/lapset elämään sellaisen vanhemman lapsena, joka ei ole häntä/heitä edes halunnut, vain koska minäminäminä haluan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokaiselle vastuulliselle on. Ei ole mitään itsekkäämpää, kuin pakottaa toinen joko vanhemmaksi tai olemaan ilman jälkikasvua, vain koska minäminäminä tahdon niin. Ja sitten vielä pakottaa sen mahdollisen lapsen/lapset elämään sellaisen vanhemman lapsena, joka ei ole häntä/heitä edes halunnut, vain koska minäminäminä haluan.

        Lapset ovat siis äärimmäinen yksilöllisyyden kysymys?
        Ehkä siitä syystä ei lapsiakaan enää Suomeen juuri synny. 🤔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapset ovat siis äärimmäinen yksilöllisyyden kysymys?
        Ehkä siitä syystä ei lapsiakaan enää Suomeen juuri synny. 🤔

        Lapsista pitää kyetä pitämään huolta, niin fyysisesti kuin henkisestikin. Lapset eivät ole lainkaan vain yksilöyden kysymys. Lapsi on jo itsessään yksilö, eikä todellakaan vain sellainen "asia", johon toinen on ok vain pakottaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapset ovat siis äärimmäinen yksilöllisyyden kysymys?
        Ehkä siitä syystä ei lapsiakaan enää Suomeen juuri synny. 🤔

        Mitä syntyvyyteen Suomessa tulee, niin minä olen siis se, joka halusia niitä lapsia ja on ne lapsensa nyttemmin tehnyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole missään vaiheessa väittänyt, että olisin erehtymätön.

        En vain ole tyrinyt ihmissuhteitani seuraavilla tavoilla:

        "Välit menneet, erottu epäsovussa, ei hyvästä potentiaalista huolimatta päädytty yhteen... "

        Eikö ole yksiselitteisesti hyvä asia, ettei käyttäydy tuolla tavalla? 😊 Eikö ole parempi, että ihmissuhteet päättyvät sovussa kuin että ne päättyvät "tyrimällä"?

        Miksi yrität väkisin vääntää tekemisiäni negatiivisiksi? Olen kantanut vastuuni ja minulla on oikeus nauttia puhtaasta omatunnostani. Virheetön en toki ole.

        🦄

        Miehesi mahtaa olla aika nyhverö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokaiselle vastuulliselle on. Ei ole mitään itsekkäämpää, kuin pakottaa toinen joko vanhemmaksi tai olemaan ilman jälkikasvua, vain koska minäminäminä tahdon niin. Ja sitten vielä pakottaa sen mahdollisen lapsen/lapset elämään sellaisen vanhemman lapsena, joka ei ole häntä/heitä edes halunnut, vain koska minäminäminä haluan.

        Samaa mieltä. Maailma on pullollaan lapsia, joita jompikumpi vanhemmistaa tai pahimmassa tapauksessa kumpikaan ei ole halunnut. Ei todellakaan ole tarpeen, asiallista ja vastuullista tehdä maailmaan tietentahtoen lisää ihmisiä (lapsi kun on ihminen ja jonain päivänä aikuinen, ei vain lapsi), jotka ovat toiselle vanhemmalleen ei haluttuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miehesi mahtaa olla aika nyhverö.

        Mieheni on ihanin mies, joka on tullut vastaan tällä planeetalla. 😍 En kuvailisi häntä sanalla, jota käytit hänestä.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä. Maailma on pullollaan lapsia, joita jompikumpi vanhemmistaa tai pahimmassa tapauksessa kumpikaan ei ole halunnut. Ei todellakaan ole tarpeen, asiallista ja vastuullista tehdä maailmaan tietentahtoen lisää ihmisiä (lapsi kun on ihminen ja jonain päivänä aikuinen, ei vain lapsi), jotka ovat toiselle vanhemmalleen ei haluttuja.

        Vaikka toisin olisi alunperin sovittu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka toisin olisi alunperin sovittu

        Vaikka olisi alunperin toisin sovittu. Jokaisella ihmisella on oikeus muuttaa mieltään ja se tilanne on sille lapselle ihan yhtä huono, vaikka joskus olisi jotain muuta sovittu. Oikeastaan se mielenmuutos on vielä paljon suurempi juttu, kuin jos olisi alunperin ollut jotain mieltä. Muutos tapahtuu lähes aina jonkun ajatusprosessin kautta.


    • Anonyymi

      Olen tyrinyt joitakin ystävyyssuhteita sekä yhden suhdevirityksen.

    • En yhtään, ne on loppuneet ihan muista syistä. Valitettavasti kaikki suhteet ei voi kestää elämän loppuun asti, se on elämää. Jos olisin jäänyt vain sen takia, että sysip*skasta suhteesta pitää pitää kiinni, olisin luultavasti seonnut. Joskus pitää pelastaa itsensä.

      • Anonyymi

        Niinpä. Aikkea vaan ei ole mahdollista saada kestämään, tai siinä voi tuhoutua itse. Ihmiseten toiveet voivat myös matkan aikana muuttua ihan vastakkaisiksi. Jos on aluksi oltu samaa mieltä vaikkapa lapsista ja matkan varrelle toisen toive muuttuu, niin ei sitä useinkaan voi sovittaa yhteen. Lapsia ei voi hankkia ja samalla olla hankkimatta.


    • Yksinäni en yhtään, kulloisenkin kumppanin kanssa neljä. Opiksi, opiksi, elämän mittainen koulu se on ja valmista tulee vasta kun mullat heitetään päälle. Ehkä.

    • Anonyymi

      Olen jäänyt sille tielle. Pelkkää koston himoa. Ei mitään muuta mielessä. Täällä hämeessä tulee kaikki saamaan sen mitä ovat tilanneet. Voi niitä jotka mulle oli ilkeitä.

    • Anonyymi

      Mikäs lasketaan tyrimiseksi. Jos tarkemmin miettii niin en ole mokannut mitään. En ole koskaan pettänyt tai edes pussannut toisia naisia kun olen seurustellut.

    • Anonyymi

      Tyriä myös mm mokata, hoidella päin mäntyä. Ts. en ole mokannut yhtäkään suhdetta. Jos eroon on päädytty, niin se ei ollut todellakaan moka vaan välttämättömyys. Välttämättömyys ei tyrimistä.

      • Anonyymi

        No mikä vain omaatuntoasi lämmittää että saat nukutuksi yösi. :)


    • Anonyymi

      ”Tyriminen” mielestäni edellyttää tuottamuksellisuutta, halua/pyrkimistä aiheuttaa harmia.

      • Anonyymi

        Samaa ajattelin. Ykköstä yritin omilla taidoillani pärjäten ja kakkosta sain?!? Ja täten ap:n kysymyksen tyrin.. plääh 😂💦

        Ap suhtautuu kysymykseen turhan vakavasti. Jälkiviisaus on parasta viisautta ja mutta itseruoskinta monesti tarpeetonta :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa ajattelin. Ykköstä yritin omilla taidoillani pärjäten ja kakkosta sain?!? Ja täten ap:n kysymyksen tyrin.. plääh 😂💦

        Ap suhtautuu kysymykseen turhan vakavasti. Jälkiviisaus on parasta viisautta ja mutta itseruoskinta monesti tarpeetonta :)

        Niin, mikä kenenkin mieltä ja ajattelua helpottaa, mennään sieltä mistä aita on itselle matalin ja selitetään asia aina itselle mieluisinpäin. :)


    • Anonyymi

      Kumma kysymys. Mitä oikein tarkoitat tyrimisellä? Jos kumppani esimerkiksi käyttää päihteitä ja/tai on väkivaltainen, niin hänestäkö eroaminen on tyrimistä?

      • Anonyymi

        Tyrit siinä että menit ko. suhteeseen ja toisen kerran siinä ettet lähtenyt jo ekan lyönnin jälkeen.


    • Anonyymi

      Noin 80. Viimeisin suhde on ja pysyy. Nyt viidettä vuotta yhdessä.

    • Anonyymi

      Tyriä sana vaatii tarkentamista, mitä tarkoitetaan. Mielestäni tyriä ei voi kuin tekemällä jotain todella ikävää, josta tietää toisen päättävän suhteen. Jos taas tietää, sekään ei varsinaisesti ole tyrimistä vaan suunniteltu asia.

      - Sheena

    • Anonyymi

      Voisin myös kysyä, että mitä tolla tyrimisellä tarkotat. Itselleni tyriminen tarkottaa jonkinlaista virheen tekemistä. Eli siis, että olisi pilannut jotain ja kokee sen itse virheeksi. Jos ei jotain koe virheeksi, niin ei sitä oikein voi silloin olla tyrinytkään.

      • Anonyymi

        Ei ainakaan omasta mielestään, jonkun toisen mielestä ehkä kyllä. Mutta oma napahan se tärkein on loppupelissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ainakaan omasta mielestään, jonkun toisen mielestä ehkä kyllä. Mutta oma napahan se tärkein on loppupelissä.

        No kenen silmissä sitä sitten on tyritty, jos ei kerta omissa. Että itse ei koe tyrineensä, mutta joku muu sen sitten määrittää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kenen silmissä sitä sitten on tyritty, jos ei kerta omissa. Että itse ei koe tyrineensä, mutta joku muu sen sitten määrittää?

        Arviohan ei koskaan voi olla objektiivinen. Mielenkiintoisinta onkin ne tarinat, mitä ihmiset itse itselleen valinnoistaan satuilevat. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arviohan ei koskaan voi olla objektiivinen. Mielenkiintoisinta onkin ne tarinat, mitä ihmiset itse itselleen valinnoistaan satuilevat. :)

        Miksi kukaan satuilisi jostain, mitä ei itse koe virheeksi? Satuilut tapahtuvat yleensä virheiden vähättelemiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arviohan ei koskaan voi olla objektiivinen. Mielenkiintoisinta onkin ne tarinat, mitä ihmiset itse itselleen valinnoistaan satuilevat. :)

        Arvio siitä, että onko oma tilanne parempi ennen vai jälkeen, on lähes aina objektiivinen. Kukaan muu kun ei sitä sun olotilaasi voi edes kuvitella tietävänsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arvio siitä, että onko oma tilanne parempi ennen vai jälkeen, on lähes aina objektiivinen. Kukaan muu kun ei sitä sun olotilaasi voi edes kuvitella tietävänsä.

        Olen eri mieltä, arviohan on aina täysin subjektiivinen. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen eri mieltä, arviohan on aina täysin subjektiivinen. :)

        Tuossa tapauksessa se ei voi olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi kukaan satuilisi jostain, mitä ei itse koe virheeksi? Satuilut tapahtuvat yleensä virheiden vähättelemiseksi.

        Sepä se onkin mielenkiintoista, mitä tarinaa itsellesi tapahtumista kerrot. Koetko ettei mitään mahdollisuutta ollut missään vaiheessa muuttaa tapahtumien kurssia, ja olisiko siihen ollut aihetta? Vaan kohautat olkapäitä, että sekin ihmissuhde nyt meni miten meni, ei voi mua syyttää mistään? :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sepä se onkin mielenkiintoista, mitä tarinaa itsellesi tapahtumista kerrot. Koetko ettei mitään mahdollisuutta ollut missään vaiheessa muuttaa tapahtumien kurssia, ja olisiko siihen ollut aihetta? Vaan kohautat olkapäitä, että sekin ihmissuhde nyt meni miten meni, ei voi mua syyttää mistään? :)

        Mielenkiintoisempaa minusta on se miten sinä kuvitelet tietäväsi jotain tuntemattomien ihmisten ihmissuhteista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielenkiintoisempaa minusta on se miten sinä kuvitelet tietäväsi jotain tuntemattomien ihmisten ihmissuhteista.

        En minä kuvittele tietäväni yhtään mitään. Ei pidä närkästyä tuolla tavalla. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sepä se onkin mielenkiintoista, mitä tarinaa itsellesi tapahtumista kerrot. Koetko ettei mitään mahdollisuutta ollut missään vaiheessa muuttaa tapahtumien kurssia, ja olisiko siihen ollut aihetta? Vaan kohautat olkapäitä, että sekin ihmissuhde nyt meni miten meni, ei voi mua syyttää mistään? :)

        Ihmissuhteissa on yleensä vähintään kaksi osapuolta. Yhdellä noista on hyvin harvoin juurikaan mahdollisuuksia kauheasti yksinään vaikuttaa tilanteeseen. Se toinen osapuoli on aina villi kortti, joka voi käytännössä tehdä ihan mitä tahansa yllättävääkin tai olla tekemättä yhtään mitään tai olla haluton tekemään yhtään mitään. Ikinä ei voi tietää. Vaan tietysti yksinkertainen mieli voi aina kuvitella, että joku yksinään voisi asioita muuttaa. No sen tajuaa harhaksi, jos joskus parisuhteeseen saakka päätyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä kuvittele tietäväni yhtään mitään. Ei pidä närkästyä tuolla tavalla. :)

        Voi kuule, mun närkästyttämiseksi joudut yrittämään paljon enemmän. Tälla hetkellä olet hassu. Katotaan kykenetkö olemaan mitään muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi kuule, mun närkästyttämiseksi joudut yrittämään paljon enemmän. Tälla hetkellä olet hassu. Katotaan kykenetkö olemaan mitään muuta.

        En yritä närkästyttää, yritän herättää keskustelua ihmisen omista asenteista ja valinnoista ihmissuhteissa. Tuntuu olevan joillekin vähän kui myrkkyä. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen eri mieltä, arviohan on aina täysin subjektiivinen. :)

        Arvio olkoon subjektiivinen, mutta se ei muuta sitä, etteikö ihminen itse osaisi arvioida, ovatko omat ihmissuhteet muuttuneet parempaan vai huonompaan suuntaan.

        On myös mahdollista, että samalla kun jonkun ihmissuhdetilanne muuttuu paremmaksi, jonkin toisen asianosaisen tilanne muuttuu huonommaksi. Näin voi käydä esimerkiksi lapsiperheiden avioerotilanteissa.

        Tuollaiset poikkeukset eivät muuta sitä pääsääntöä, etteikö ihminen itse osaisi arvioida, ovatko ihmissuhteet muuttuneet huonompaan vai parempaan suuntaan. Jos ne ovat muuttuneet parempaan suuntaan, tilannetta ei mielestäni voi kuvata sanalla "tyriminen".

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmissuhteissa on yleensä vähintään kaksi osapuolta. Yhdellä noista on hyvin harvoin juurikaan mahdollisuuksia kauheasti yksinään vaikuttaa tilanteeseen. Se toinen osapuoli on aina villi kortti, joka voi käytännössä tehdä ihan mitä tahansa yllättävääkin tai olla tekemättä yhtään mitään tai olla haluton tekemään yhtään mitään. Ikinä ei voi tietää. Vaan tietysti yksinkertainen mieli voi aina kuvitella, että joku yksinään voisi asioita muuttaa. No sen tajuaa harhaksi, jos joskus parisuhteeseen saakka päätyy.

        Ja sinä olet jäärä, joka ei voi muuttaa kurssia, vai oletko joustava? Selitätkö itsellesi, että et voinut muuta, koska se toinen nyt vaan oli sellainen, tai teki silleen? :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa tapauksessa se ei voi olla.

        Se nimenomaan ei voi olla objektiivinen arvio, koska arvioit samalla omaa toimintaasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sepä se onkin mielenkiintoista, mitä tarinaa itsellesi tapahtumista kerrot. Koetko ettei mitään mahdollisuutta ollut missään vaiheessa muuttaa tapahtumien kurssia, ja olisiko siihen ollut aihetta? Vaan kohautat olkapäitä, että sekin ihmissuhde nyt meni miten meni, ei voi mua syyttää mistään? :)

        Tuo on aika mielenkiintoinen näkemys, että kumppani voisi puhumalla esimerkiksi parantaa toiselta alkoholismin, mielenterveyden häiriöt ym. Oikeassa elämässä ei tapahdu niin. Jos toinen juo niin toinen ei sitä voi estää, mutta itsekään toisen juomista ei tarvitse kestää.

        Jos hölmö olisi, sanoisi että juopotteleva tyri suhteen, mutta ei se niinkään mene. Elämä vain menee miten se menee. ei tosiaan aina suunnitelmien mukaan. Mikäli kaikkensa on tehnyt eikä parisuhdetta saa uuteen kuosiin, eli toista lopettamaan esimerkiksi tuota juomista, niin sitten vain erotaan, eikä kumpikaan ole tyrinyt, sairas ajattelutyyli tuo tyriminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arvio olkoon subjektiivinen, mutta se ei muuta sitä, etteikö ihminen itse osaisi arvioida, ovatko omat ihmissuhteet muuttuneet parempaan vai huonompaan suuntaan.

        On myös mahdollista, että samalla kun jonkun ihmissuhdetilanne muuttuu paremmaksi, jonkin toisen asianosaisen tilanne muuttuu huonommaksi. Näin voi käydä esimerkiksi lapsiperheiden avioerotilanteissa.

        Tuollaiset poikkeukset eivät muuta sitä pääsääntöä, etteikö ihminen itse osaisi arvioida, ovatko ihmissuhteet muuttuneet huonompaan vai parempaan suuntaan. Jos ne ovat muuttuneet parempaan suuntaan, tilannetta ei mielestäni voi kuvata sanalla "tyriminen".

        🦄

        Mielestäni tyrimistä ei voi käyttää myöskään ihmissuhteissa, jotka ovat muuttuneet huonompaan. Ei kukaan tahallaan käy huonontamaan suhteitaan.


    • Anonyymi

      Nuorena tuli tyrittyä lähinnä yrityksien osalta. Ei ollut elämänkokemusta eikä ymmärrystä omista tarpeista ja syvimmistä toiveista. Sitä lähti mukaan turhan heppoisin perustein, tuntui hienolta, kun joku oli kiinnostunut.

      Myöhemmin en katso juurikaan tyrineeni, eroon on aina syynsä, ja olen syyt pyrkinyt selvittämään sekä itselleni että toiselle. Jos ei saa suhteelta sitä mitä todella sisimmässään kaipaa, niin on parempi lähteä eri teille.

    • En mä ole tyrinyt ensimmäistäkään. Tai mikä nyt sitten on tyrimistä.

      Ehkä tähän pätee se, että harjoittelu tekee mestarin. Kun onnistuu kerran ja toisen, niin sitten tyriminen käy aina vaan helpommin.

    • Anonyymi

      Kaikki tähän asti. 36kpl.

    • Anonyymi

      Mies sanoisi että tyrin meidän suhteen niin olkoon niin eli viimeisimmän suhteen tyrin muut suhteet menneet yhteisymmärryksessä poikki!

    • Anonyymi

      En yhtäkään. Olen se jättäjä. En tyri💩

    • Anonyymi

      Varmaankin parikymmentä ennen kuin opin kunnioittamaan toisen mielipidettä.

    • Anonyymi

      En yhtään. Kaksi suhdetta ollut.

    • Anonyymi

      Miten suhde tyritään? Mikä on tyrimistä? Eikös se ole jotain todella typerää ja ala-arvoista,kuten oma napa,oma muna,oma minäminä. Nämä ensitreffit alttarilla paritkin etsivät juuri sitä. Aito,oikea rakkaus ja sitoutuminen ei kiinnostanut kun muna ei seisonut. Muna saneli säännöt. Jos olisi alttarilla akka perspaljaana pyllistänyt ja munaa 24/7vatkannut niin jo olisi unelmien nainen löytynyt. Tätä on ns.rakkaus tänä päivänä💩

      • Anonyymi

        Häpen olla ihminen.


    • Anonyymi

      ei kannata tuomita itseään jos ei jaksa, ihminen tarvitsee aikaa uudelle suunnalle,

    • Liian monta.

    • Yhden olen tyrinyt. Häädin hänet läheltäni typeristä syistä.

    • En yhtään suhdetta, mutta useampia panoja mennyt sivu suun. Yhden suhteen kyllä melkein tyrin

    • Anonyymi

      Nosto vanhalle ketjulle johon itse jo vastannut.

      • Anonyymi

        Miksi nosto


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi nosto

        Mitä haluat sanoa? Teitkö saman ehkäpä kahdesti? Se toinenki oli myös enimmäkseen etää?

        Jos tuntuu, että teki virheen, sitten pitää tuoda se suoraan ilmi, sanoa toiselle suoraan ja avoimesti miksi toimi ja ajatteli niin kuin ajatteli. Sen sanominen mitä itse haluaa on osa virheen korjaamista, Jos on tehnyt väärin, kannattaa lisäksi pyytää anteeksi (Hän ei ole).

        Joskus anteeksipyyntö/selitys tulee liian myöhään ja mahdollisuus on mennyt. Usein taas asian ehtii korjata. Vilpittömyys ja aitous sanoissa vakuuttaa.


    • Anonyymi

      Ai että. Olinpas kirjoittanut tähän(kin) ketjuun fiksuja kommentteja. Joskus ihan aidosti ilahdun, kun joku nostaa jonkin vanhan ketjun esiin. ☺️

      Joskus luen jotain kommenttia ja ajattelen että onpa oivaltavasti kirjoitettu. Ja sitten siellä onkin yksisarvinen allekirjoituksena! 😁

      🦄

    • Anonyymi

      Helppo vastata. Ne kaikki.

    • Anonyymi

      En yhtään.

    • Anonyymi

      Yhden. Kaksi on mennyt sitten toisen osapuolen tyrimisten piikkiin ja yhtä ei voi määrittää tyrityksi.

    • Turhan vähän olen tyrinyt, nyt on kyllä tahti parantunut. Vanheneminen ei todellakaan ole mikään este oppia uusia tyrimistapoja 👍, kehityn koko ajan

    • Anonyymi

      En yhtä ainutta.

      - Sheena

      • Anonyymi

        Olinkin jo vastannut vuosi sitten hieman mystisemmällä tavalla.

        - Sheena


    • Anonyymi

      Yhen. Piti pitää taukoa pariviikkoa mutta se on kestänyt yli 16 vuotta 😂

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6353
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4086
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2506
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1990
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1478
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1326
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1097
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1070
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1016
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      991
    Aihe