Paljonko kestää laihdutus?

Anonyymi-ap

Jos vaan lopetan vaan, valkoviljaoita, sokereita ja kova rasvaa ? Tarviin vastauksia, kiitos:)

22

65

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      sehän riippuu sun painosta ja pituudesta.Jos sulla on pari kiloa pudotettavaa niin lähtee viikossa.

      • Anonyymi

        Riippuu se myös tahdonvoimasta, nolla viiva tuhat päivää.


    • Anonyymi

      Tuolla https://www.niddk.nih.gov/bwp hyvä laskuri, joka sopii naisille ja vähän kouluja käyneille sellaisenaan.

      Jos olet mies, klikkaa kuitenkin Switch To Expert Mode ja sen jälkeen Advanced Controls On.

    • Anonyymi

      Mulla aloitus paino oli huhtikuussa 2022 106kg ja nyt paino on 83kg ja olen 181cm pitkä..Askeleita tulee tällä hetkellä 31.000-36.000 ja harrastan juoksemista niin että viikossa on kaksi vapaa päivää juoksemisesta mutta kävelyä joka päivä kummiskin..Juoksen 12km matkaa ja seuraavana päivänä 45min matkaa eli vähän päälle 7km..Tämä on toiminut nyt kun olen normissa ja lenkkeilyn aloitin kävelemällä ja sitten kellon juoksu treenejä kävin läpi kanssa alku aikoina.

      • Anonyymi

        Toki liikuntakin vaikuttaa painon laskuun, mutta tärkeämpää on se mitä laittaa suuhun, ja kuinka paljon. Kun kuluttaa paljon voi syödä myös paljon. Entä sitten kun jostain syystä liikunta vähenee tai loppuu? Esimerkiksi jalkavaivojen vuoksi.
        Syöt edelleen kuten tottunut mutta et enään kuluta niin paljoa. Maha kasvaa jne.
        Itselleni kävi juuri näin. Pystyin kyllä lisäämään liikuntaa vähitellen, mutta sohvakin veti puoleensa ja ruoka ym maistui.
        Sit piti oikein miettiä että mitä hittoa.
        Jätin kaikki herkut, karkit, pullat, eli sen ym pois.
        Syönyt olen normaalisti ja liikkunut sen minkä voin. Viikossa keskimäärin 5 tuntia reipasta kävelyä.
        Paino on pudonnut 5 kk aikana n 9 kg. Onhan sitä vieläkin liikaa ja tavoite on pudottaa ensi kesään mennessä toinen 9 kg.


      • Anonyymi

        Paino lähtee ales. Ruoka rytmillä.Keräämällä askekeita minimi 12 000.Itsestään pystyt tavoiteita nostaa askeleiden.Se on lähinnä vain psykinen sempari.Teet mutakin kuin istut.Hissit pois, Kuin lityntä linja pussit esim Metro asemille.Ota aika halutun ja kävele.Nin kerkiät menoihin.Oma auto lihotaa,Tulee laiskksi likujaksi.Totta valkonen vilja lihotaa.Eli vehnä.Kuin ihan kaikki missä sokeria. Hiilihapoliset juomat kasvataa vatsalaukua ja sinne mahtuu enemän ruokaa. Kysy terveyden hoitajalta ruoka rytmistä.Jos et tiedä mikä se on ja ravinosta.


    • Anonyymi

      JA SOPIIKO NUGETTI LAIHDUTTAJALLE (KANANPOJAN NUGETTIÄ KYLMÄNÄ) söin 5kpl haittaako se laihdutukseen

      • Anonyymi

        Ja en paistanut


      • Anonyymi

        no lihoitko noista?Jos epäilet jonkun ruuan lihottavan niin älä syö silloin sellaista.


    • Anonyymi

      Moi, oon 16-vuotias tyttö. Mulla on sellanen outo patti mun rinnan alla ja siinä on sellanen tumma kohta sen patin kohdalla ja iho vetätytynyt vähän sisäänpäin. Se sattuu vähän, mutta välillä ei juuri ollenkaan. On ollut siis siinä jo jonkin aikaa. En oo viittiny puhuu siitä kellekään, kun on aika arassa paikassa mielestäni. Mistä vois johtua? Onko syytä epäillä mitään vakavampaa?

      • Anonyymi

        Sitä pitää käydä näyttämässä lääkärissä


    • Anonyymi

      Kauanko laihdutus kestää? Se on elinikäinen projekti. Ensin laihdutetaan, sitten mässytetään ja sitten taas laihdutetaan.
      Tai sitten opetellaan syömään niin, että paino pysyy samana. Siis syödään ruokaa jossa on runsaasti kuitupitoisia hiilihydraatteja, kohtuullisesti proteiineja ja kasvisrasvoja ja vain vähän tyydyttynyttä rasvaa.

    • Anonyymi

      Netissä on painonpudotuslaskuri (hakusana painonpudotuslaskuri) johon syötetään omat lähtötiedot ja mikä on painonpudotustavoite ja aika jossa haluaa tavoitteeseen päästä. Laskuri ilmoittaa päivittäisen kalorimäärän, jolla pääset tavoitteeseen. Alkuun painon pudotuksessa pääset jo sillä, että vaihdat rasvat kovista pehmeisiin (öljyt, kasvisrasvalevitteet) ja vaihdat myös valkoiset vehnätuotteet täysjyvä tuotteisiin (myös pasta), syöt kerrallaan pienempiä aterioita ja päivän pääateriat lautasmallin mukaan. Kalorilaskureita on netissä (esim. Finel). Opit kyllä nopeasti arvioimaan kalorit myös silmämääräisesti. Anna itsellesi lupa vaikka kerran viikossa myös herkutteluun muutoin et ehkä jaksa viedä tavoitettasi loppuun (voit syödä silloin kohtuudella myös muutoin kiellettyjä ruoka-aineita). Yritä myös liikkua vaikka sitten vain hyötyliikunnan merkeissä (esim kauppareissut vähän kauemmas kävellen). Sanoisin kokemuksesta, että 1,5-2 kg kuukaudessa on realistinen tavoite pudottaa painoa.

      • Anonyymi

        Ilman mitään kalorilaskuria olen nyt pudottanut painoa 10 kg 5 kk aikana.
        Voisi sanoa että helposti alkoi paino pudota kun jätti 95% makeista herkuista pois. Myös sipsit kokonaan pois. Ruokaa olen syönyt lähes kuten aiemminkin, mutta punaisen lihan osuutta olen vähentänyt noin puolella. Lounaalla menee salaattia enemmän kuin perunaa tai riisiä.
        Kajaanin olen juonut kuten aiemmin, joten ihan kaikesta ei tarvitse luopua.
        Liikuntaa siten että tuntuu mukavalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilman mitään kalorilaskuria olen nyt pudottanut painoa 10 kg 5 kk aikana.
        Voisi sanoa että helposti alkoi paino pudota kun jätti 95% makeista herkuista pois. Myös sipsit kokonaan pois. Ruokaa olen syönyt lähes kuten aiemminkin, mutta punaisen lihan osuutta olen vähentänyt noin puolella. Lounaalla menee salaattia enemmän kuin perunaa tai riisiä.
        Kajaanin olen juonut kuten aiemmin, joten ihan kaikesta ei tarvitse luopua.
        Liikuntaa siten että tuntuu mukavalta.

        Ei Kajaania voi juoda....?! Onko se joki vai järvi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilman mitään kalorilaskuria olen nyt pudottanut painoa 10 kg 5 kk aikana.
        Voisi sanoa että helposti alkoi paino pudota kun jätti 95% makeista herkuista pois. Myös sipsit kokonaan pois. Ruokaa olen syönyt lähes kuten aiemminkin, mutta punaisen lihan osuutta olen vähentänyt noin puolella. Lounaalla menee salaattia enemmän kuin perunaa tai riisiä.
        Kajaanin olen juonut kuten aiemmin, joten ihan kaikesta ei tarvitse luopua.
        Liikuntaa siten että tuntuu mukavalta.

        Tuossa hyvä esimerkki miten pikku muutoksilla saa muutosta aiksiseksi.
        Tuolla toisessa ketjussa haukuttiin kun ehdotin pieniä muutoksia.
        Hyvin pienellä muutoksella saa tuloksia aikaiseksi kun tekee siitä uuden elämäntavan.
        Viikon karkkipaasto ei tuo vielä muutosta mutta vuoden karkkipaasto jo tuo muutokset esiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Kajaania voi juoda....?! Onko se joki vai järvi?

        Siinä piti lukea kaljaa, mutta sitähän ei saa mainostaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa hyvä esimerkki miten pikku muutoksilla saa muutosta aiksiseksi.
        Tuolla toisessa ketjussa haukuttiin kun ehdotin pieniä muutoksia.
        Hyvin pienellä muutoksella saa tuloksia aikaiseksi kun tekee siitä uuden elämäntavan.
        Viikon karkkipaasto ei tuo vielä muutosta mutta vuoden karkkipaasto jo tuo muutokset esiin.

        Mutta jo kk karkkipaasto alkoi näkyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta jo kk karkkipaasto alkoi näkyä.

        Juu ja varmaan näkyy taasen kun lopetat sen karkkipaaston.
        Yritin tuoda esille että pysyvät muutokset tuovat pysyvät tulokset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu ja varmaan näkyy taasen kun lopetat sen karkkipaaston.
        Yritin tuoda esille että pysyvät muutokset tuovat pysyvät tulokset.

        En sitä vieläkään ole lopettanut.
        Monelle vaan se aloitus on se vaikein kun täytyy muuttaa kaikki mässäilytavat.
        Kun eka kk tuo tuloksia, kannustaa se jatkamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En sitä vieläkään ole lopettanut.
        Monelle vaan se aloitus on se vaikein kun täytyy muuttaa kaikki mässäilytavat.
        Kun eka kk tuo tuloksia, kannustaa se jatkamaan.

        Jos haluat polkea pyörällä kolme tuntia, jotta saisit rouskuttaa pussillisen karkkia, olet pahasti addiktoitunut. Sinut voi pelastaa vain karkin täyskielto ja liittyminen Anonyymeihin Karkin Mässyttäjiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos haluat polkea pyörällä kolme tuntia, jotta saisit rouskuttaa pussillisen karkkia, olet pahasti addiktoitunut. Sinut voi pelastaa vain karkin täyskielto ja liittyminen Anonyymeihin Karkin Mässyttäjiin.

        Oletko vajaa vai lukutaidon? Vai molempia?
        Tuossa vastasin että en ole lopettanut vieläkään karkkipaastoa.
        Onko ymmärtäminen vaikeaa?
        Polje sä vaan sitä fillariasi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5178
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3377
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1512
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      184
      1353
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1046
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      958
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      877
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      768
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      63
      728
    Aihe