Polttisautoja ei kannattaisi rangaista

Anonyymi-ap

Yhteiskuntamme toiminnan kannalta polttisautojen rooli on elintärkeä. Sähköautojen rooli on vielä pitkään erittäin toissijainen. Valtakunnan päättäjät sahaavat oksaa taloutemme alta syyllistämällä polttisautoilua tuhoisalla tavalla.

25

249

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hyvää duunia ovat polttikset tehneet mutta nyt ne pitää haudata eläviltä. Polttislaiset ammutaan kuoliaaksi laillisesti. Sähkisläisille levitetään punainen matto kuin sankareille.

      • Anonyymi

        Tätä ei voida tehdä ainakaan yli 30 vuoteen. Ja raskaan liikenteen puolella 40 vuoteen.


    • Anonyymi

      Ahaa, mitä suurta filosofiaa ja viisautta avaaja täällä jakaakaan.

    • Anonyymi

      Mistä moinen pelko ja paniikki?

      • Anonyymi

        Pelko näyttää olevan enemmänkin säköautoilijoilla. Helppo ymmärtää heidän ahdistuksensa. Ahdistusta kuitenkin lieventää hieman, jos työnantaja maksaa viulut. Sähköautoilijat yrittävät siirtää ahdistustaan polttisautoilijoille tosin huonolla menestyksellä. Tosin ahdistus siirtyy enemmän ja enemmän poliitikkojen määräämäksi pakoksi.


    • Anonyymi

      Mitä kalliimpaa fosiilinen polttoaine on, sitä kalliimpia ovat kaikki tuotteet. Sitäkö me haluamme?

      • Anonyymi

        Fossiilisisien polttoaineiden hinnoissa on luokkaa 50% veroja. Sähkön hinnassa vain 30%. Valtiovalta osaa verottaa ajoi sähköllä tai fossiilisilla. Valtiovalta hoitaa kyllä verotuksen ajellaan sitten millä hyvänsä. Valtiovalta ei näy pahemmin toimivan niin, että yhteiskunnan pyörät pyörisivät tehokkaasti. Ilmastoasiat tuntuu olevan paljon tärkeämpiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fossiilisisien polttoaineiden hinnoissa on luokkaa 50% veroja. Sähkön hinnassa vain 30%. Valtiovalta osaa verottaa ajoi sähköllä tai fossiilisilla. Valtiovalta hoitaa kyllä verotuksen ajellaan sitten millä hyvänsä. Valtiovalta ei näy pahemmin toimivan niin, että yhteiskunnan pyörät pyörisivät tehokkaasti. Ilmastoasiat tuntuu olevan paljon tärkeämpiä.

        Sähköveroa pitää nostaa moninkertaiseksi, jotta ei tarvitse ottaa lisää lainaa. Nythän sähkärit vaittää, että sähkiksellä ajaminen on tosi halpaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköveroa pitää nostaa moninkertaiseksi, jotta ei tarvitse ottaa lisää lainaa. Nythän sähkärit vaittää, että sähkiksellä ajaminen on tosi halpaa.

        Taidat olla sen verran nuori ettet seuraa uutisointia etkä myöskään asu omakotitalossa tai maksa itse sähkölaskua.


      • Anonyymi

        Bensan hinta ei vaihtele tuulen tai pakkasen mukaan kuten sähkön eikä sen jakelua uhkailla katkoa 15 min varoituksella.


    • Anonyymi

      Minulla ei ole mitään ongelmaa. Lähden kohta itselataavalla hybridi-Tojotallani kauppareissulle, ja taidan samalla piipahtaa viinakaupassakin hakemassa polttoainetta kuljettajallekin. Minun ei tarvitse ajatella auton lataamista pätkäkään. Autoilu voi olla helppoakin, kun ostaa vain oikean ajopelin.

      • Anonyymi

        Autoilun ongelmat ovat kaikille autoilijoille yhteisiä, jos vähänkin pidemmälle ajattelee. Sähkömoottorit ovat varmasti moottoriratkaisu pitemmän päälle mutta ongelma onkin sitten tuo sähkö. Luonto on paljon fiksumpi kuin ihminen ja näyttää siltä, että luonto pitää ihmisen osaamista ihan pilkkanaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autoilun ongelmat ovat kaikille autoilijoille yhteisiä, jos vähänkin pidemmälle ajattelee. Sähkömoottorit ovat varmasti moottoriratkaisu pitemmän päälle mutta ongelma onkin sitten tuo sähkö. Luonto on paljon fiksumpi kuin ihminen ja näyttää siltä, että luonto pitää ihmisen osaamista ihan pilkkanaan.

        Luonto rankaisee nyt sähköautoilijoita. Pakkasessa ja lumisateessa on hienoa räpläillä latausjohtojen kanssa. Osanottomme/ Dieseautoilijat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luonto rankaisee nyt sähköautoilijoita. Pakkasessa ja lumisateessa on hienoa räpläillä latausjohtojen kanssa. Osanottomme/ Dieseautoilijat

        Mitä tarkoitat. Tuossa katoksessa talon pihassa auto on latautunut joka yö jo monta vuotta samalla tavalla kuin siitä oli narun perässä edellinen auto (diesel).
        Se lämppärin liitin vaan oli siinä keulassa aina jäässä ja useammin sen johdon kanssa polttiksessa piti talvella räplätä kuin sähköauton kanssa. Ehkä kaikkineen yhtä monta kertaa sähköauton latauskaapelin ja polttiksen lämpönarun kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tarkoitat. Tuossa katoksessa talon pihassa auto on latautunut joka yö jo monta vuotta samalla tavalla kuin siitä oli narun perässä edellinen auto (diesel).
        Se lämppärin liitin vaan oli siinä keulassa aina jäässä ja useammin sen johdon kanssa polttiksessa piti talvella räplätä kuin sähköauton kanssa. Ehkä kaikkineen yhtä monta kertaa sähköauton latauskaapelin ja polttiksen lämpönarun kanssa.

        Sähkikselle pitää järjestää autotallit ja katokset, jotta niiden kanssa edes jotenkin pärjäisi. Pakkasilla mieluummin lämmin talli, jotta akut edes jollakin tavalla toimisivat pitemmässä maantieajossa. Dieselit ei tarvitse mitään tuollaista ja useimmissa on dieselillä toimiva Webasto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähkikselle pitää järjestää autotallit ja katokset, jotta niiden kanssa edes jotenkin pärjäisi. Pakkasilla mieluummin lämmin talli, jotta akut edes jollakin tavalla toimisivat pitemmässä maantieajossa. Dieselit ei tarvitse mitään tuollaista ja useimmissa on dieselillä toimiva Webasto.

        Kyllä tuo omakin patteriauto pötköttää päivät milloin milläkin parkkikentällä taivasalla. Ei siinä muuta murhetta ole kuin lumien harjaaminen katolta, kotona ei tarvitse kun on katos. Tosin olen minä joskus nähnyt polttomoottoriautojenkin päälle satanutta lunta, joten eivät nekään taida sille täysin immuuneja olla.

        Ikuista pärjäämistähän tämä tietysti on, mutta onneksi helpompaa kuin parillakymmenellä aikaisemmalla bensa- tai dieselautollani.


    • Anonyymi

      Uusien autojen rekisteröintimäärä tulee olemaan marraskuussa ennätyksellisen pieni. Ihan sama mikä on käyttövoima.

      • Anonyymi

        Ei tunnu järkevältä mikään muu kuin jatkaa vanhalla TDI:llä ajamista. Onneksi TDI kestää ilman ongelmia yli 1.000.000 km.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tunnu järkevältä mikään muu kuin jatkaa vanhalla TDI:llä ajamista. Onneksi TDI kestää ilman ongelmia yli 1.000.000 km.

        Olen tullu samaan tulokseen. Mutta naisten lehtien kansikuvaan ei pääse enää dieselin konepellille istuva rocktähti. Pitää olla nykyään sähköauto..


    • Anonyymi

      Persaukiset joutuvat miettimään, mikä on edullista ja mikä ei. Minulle auton kulutuksella ei ole mitään merkitystä.
      ,

      • Anonyymi

        Kyllä ja nykyisellään ainakaan sähköautoa ei kannata hankkia. Pitää huomioida muukin kuin sähkön ja bensan hinta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ja nykyisellään ainakaan sähköautoa ei kannata hankkia. Pitää huomioida muukin kuin sähkön ja bensan hinta.

        Ympäristötietoiset ihmiset ostivat vielä 5 vuotta sitten dieseautoja. Vaikka kuinka on yritetty parjata dieselien ympäristöystävällisyyttä on totuus kuitenkin se, että dieselit hakkaavat hybridiautot mennen tullen elinkaarilaskennassa, jos autolla ajetaan yli 20000 km vuodessa. Siis päivittäisessä pikkuajossa hybridit ovat ihan hyviä mutta ei muuten. Pitemmän matkan ajajat eivät käytä sähköautoja niiden epäkäytännöllisyydenkään takia. Itse aja dieseautolla 17000 km vuodessa. Käyn tankkaamassa 12 kertaa vuodessa. Ei hirveästi kiinnosta nuo tiheät lataamissembalot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ympäristötietoiset ihmiset ostivat vielä 5 vuotta sitten dieseautoja. Vaikka kuinka on yritetty parjata dieselien ympäristöystävällisyyttä on totuus kuitenkin se, että dieselit hakkaavat hybridiautot mennen tullen elinkaarilaskennassa, jos autolla ajetaan yli 20000 km vuodessa. Siis päivittäisessä pikkuajossa hybridit ovat ihan hyviä mutta ei muuten. Pitemmän matkan ajajat eivät käytä sähköautoja niiden epäkäytännöllisyydenkään takia. Itse aja dieseautolla 17000 km vuodessa. Käyn tankkaamassa 12 kertaa vuodessa. Ei hirveästi kiinnosta nuo tiheät lataamissembalot.

        No mikä nyt ”päivittäiseksi pikkuajoksi” lasketaan. Amperan viiden vuoden keskikulutus oli 1,9 litraa sadalla ja sillä ajettiin reilut 20.000 vuodessa.

        Nyt ajan samat ajot sähköautolla. Näitä pikkuajoja varten ei kannattanut ottaa muuta kuin kaikkein pienin 45 kWh akkukapasiteetti. Ei olisi isommasta mitään iloa kun tämäkin riittää hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mikä nyt ”päivittäiseksi pikkuajoksi” lasketaan. Amperan viiden vuoden keskikulutus oli 1,9 litraa sadalla ja sillä ajettiin reilut 20.000 vuodessa.

        Nyt ajan samat ajot sähköautolla. Näitä pikkuajoja varten ei kannattanut ottaa muuta kuin kaikkein pienin 45 kWh akkukapasiteetti. Ei olisi isommasta mitään iloa kun tämäkin riittää hyvin.

        Miksi automaailman pitää valehdella. Nykyään myydään autoja ympäristöarvojen avulla. Kuluttajalle ei kuitenkaan kerrota koko totuutta vaan annetaan ymmärtää, että sähkö ja hybridiautot ratkaisevat liikenteen aiheuttamat ympäristöongelmat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi automaailman pitää valehdella. Nykyään myydään autoja ympäristöarvojen avulla. Kuluttajalle ei kuitenkaan kerrota koko totuutta vaan annetaan ymmärtää, että sähkö ja hybridiautot ratkaisevat liikenteen aiheuttamat ympäristöongelmat.

        Autojen valmistajille on yksi hailee, valmistavatko he polttiksia vai sähköautoja. Valmistajat seuraavat hallitusten päätöksiä ja toimivat sen mukaisesti. Mutta valmistajien ei kannata valmistaa monia tekniikoita kuin lyhyen siirtymävaiheen yli. Siksi polttiksien valmistus loppuu aika nopeasti. Pikkuhiljaa polttiksien arvo nousee huimasti ja sähköautojen arvo laskee rajusti. Kysynnän ja tarjonnan laki toimii. Polttiksista tulee pulaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin myönsi, ei kunnon syytä matkustaa Uutseen-seelantiin ja Australiaan

      https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/b910963d-bfe4-4e77-9ad9-c501b10596d5 Kukaan muu pääministeri suomessa ei ole koskaan tehnyt vastaavaa matkaa. N
      Maailman menoa
      495
      2677
    2. Sannan "valtiovierailu" nyt

      Sanna pitänyt puheen valtiovierailun aluksi. Toimittajat aivan äimänä, kaikki vittuilee Sannalle ja kyselee mitä vittua se siellä tekee. Joku jopa ott
      Maailman menoa
      469
      1626
    3. Vähän välillä tuntuu kuin jos.

      Sinullakin on ikävä. Voin kyllä olla väärässä. Mistäpä sen tietää.
      Ikävä
      122
      1558
    4. En kestä enää olla erossa...

      Mitä jos mää vaan tuun ja alan suuteleen sua?
      Ikävä
      129
      1444
    5. Mitä oikeasti tuo koronarokote on ?

      Minun faijan proidi nyt puolisonsa kera koronassa. Ja 3 rokotetta ottaneena. Ikää noin 75v , Ja tuntuu ettei hengissä pysy . Hyi helvetti mitä tää rok
      Maailman menoa
      304
      1352
    6. Tulen hulluksi

      Joka päivä mielessä. Typerä mies ei vaan voi mennä pois päästäni. Mitä enemmän pyristelen vastaan sitä enemmän siellä asuu. Olisipa joku katkaisija, j
      Ikävä
      65
      1085
    7. Riittääkö sulle nainen

      Seurustelu vai pitäskö jossain kohtaa sitte olla ihan sormuksia sovittelemassa?
      Ikävä
      98
      1028
    8. Suomessa on perheiden yhä vaikeampi saada apua - Supernanny Pia Penttala kohtaa nämä ongelmat

      Järkyttävää, että Suomessa on yhä vaikeampi saada apua, olipa kyse sitten perheen ongelmista, lapsen haasteista, päihde- tai mielenterveysongelmista.
      Maailman menoa
      23
      893
    Aihe