Oma ääni korvaan kuultuna

Anonyymi-ap

Joskus nuorempana sattui kuulemaan C-kasetilta kuultuna, videokameran videolla tai nykyään joskus puhelimella erikoisesti kaikuu oma ääni oman puheen jälkeen.
Kaikissa noissa kuulostaa oma ääni omaan korvaan ihan karsealta.
Aivan erilaiselta oma ääni kuulostaa laadukkaalla tallentimella kuunneltuna tai laadukkaalla mikrofoonilla, ei kuulosta läheskään samalta, vaan sellaiselta, että sitä pystyy itse kuuntelemaan, eikä tunnu hävettävältä, kuulostaa jopa laadukkaalta mies ääneltä, eikä selaiselta mollivoittoiselta ölinältä, kuten halvoilla ja laaduttomilla laitteilla tallennetulta, minä jopa YLLÄTYIN oman ääneni laadullisesta tasosta.

Kuunteleeko palstalaiset omaa ääntään ja miten.????

32

236

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kuuntelen ja olen kuunnellut. Ääni samanlainen tallentimista riippumatta.

      • Anonyymi

        Ei ole, halvalla tallentimella halpamainen ääni ja laadukkaalla tallentimella komea maailmanluokan ääni, jolle Bavarotti häviää 100-0.


    • Anonyymi

      Mun ääni kuulostaa oudolta äänitettynä. Mutta tyttärelläni toisella on samanlainen ääni, hämäännyt joskus itse luulemaan häntä minuksi jos kuulen videolta hänen puhetta.

      Mun ääni ei ole puhuessa kovin kirkas tai kimeä, joskus kun on ääni maassa se on vähän möreäkin jopa ja pystyn puhumaan hyvin matalillakin äänillä. Nauraessa kyllä kuulee, että naisihminen nauraa.

      Jasu

      • Anonyymi

        Joku talvi taakkepäin. Muksujen kanssa tehtiin jäälyhtyä, mikä vähän kärsi ja roskaantui. Ääni on vähän käheä.

        https://aijaa.com/18y6Z0

        Jasu


      • Anonyymi

        Se on sinun ääni mitä kuulet äänitettynä ja miten muut äänesi kuulevat. Itse kuulee oman äänen väärästä lähtökohdasta..

        - Sheena


      • Anonyymi

        Juu, ei se oma ääni nauhotettuna kuulosta omaan korvaan siltä, kuin mitä itse kuulee oman äänensä kun puhuu. vähän oudolta kuulostaa, mutta itsensä näkeminen videolta näyttää vielä pahemmalle, kuin oman äänen kuuleminen.
        Videolla ainakin meikäläinen näyttää omaan silmään ihan tyhmän ja törpön näköiselta, mut ei varmaan muiden silmissä näytä ja kuulosta äänikään törpöltä, kuten itsestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on sinun ääni mitä kuulet äänitettynä ja miten muut äänesi kuulevat. Itse kuulee oman äänen väärästä lähtökohdasta..

        - Sheena

        Niin kuulemma on. :)

        Jasu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, ei se oma ääni nauhotettuna kuulosta omaan korvaan siltä, kuin mitä itse kuulee oman äänensä kun puhuu. vähän oudolta kuulostaa, mutta itsensä näkeminen videolta näyttää vielä pahemmalle, kuin oman äänen kuuleminen.
        Videolla ainakin meikäläinen näyttää omaan silmään ihan tyhmän ja törpön näköiselta, mut ei varmaan muiden silmissä näytä ja kuulosta äänikään törpöltä, kuten itsestä.

        Ei kuulosta. Mä joskus inhosin kaikkiin kuviin joutumista. Inhotti katsella itseä kuvista tai videoilta.

        Nykyään olen jo sinut itseni kanssa. Tiedän miltä näytän ja etten näytä tavallista ihmistä kummemmalle. Ja sinut yleensäkin ominaisuuksieni kanssa. Ehtinyt tottua ihmisten edessä työskennellessä, että silmäparit katselee ja korvaparit kuuntelee ja kukin näkee mut miten näkee. En voi siihen vaikuttaa enkä koe tarvetta voidakkaan.

        Jasu


    • Anonyymi

      Oon kuunnellut mankalta omaa ääntäni. Karsee, ei tippaakaan naisellinen.

    • Minun ääni kuulostaa oudolle videoilla. Teen tiktokkeja ja en tiedä kuulostaako se oikeasti siltä.

    • Anonyymi

      Välillä on tullut kuunneltua. Tällä vuosituhannella videokameran videolla tai puhelimen videolla. Sähköpianosta jokusen kerran, kuten myös telkkarista tai radiosta. Eikun radio oli viime vuosituhannella. No joka tapauksessa ei ole ollut mitään kaikuja. 90-luvun lopussa tein joskus harvoin videoita huipputapahtumista ("mökillä lasten kanssa") jotka myös selostin. Olin aivan myyty omista selostuksistani ex tempore, vaikka itse sanonkin 🤣

      - Sheena

    • Mulla on sellainen laiska ääni, mitä oon videoissa mitä jonnekin olen kuvannut (some).

      Mulle tulee itsestäni mieleen Olli Jokinen... ehkä murre erilaista, mut muuten samantyyppistä....

      https://youtu.be/L7RrX4vvPyg

      Omaan sisäkorvaan puhe taas kuulostaa normaalilta....mutta laitteiden kautta tuolta....noin suurinpitein...Jasu tietää...😁

      • Anonyymi

        Laitteissa on pakko olla joku vika, ne vääristää ääntä.


      • Anonyymi

        Esiinnytkö sä tuossa videolla, sehän on erittäin hyvä video, komea mies ja miehekäs komea ääni.
        Ei mitään hävettävää, vaan kehuja.....


      • Anonyymi

        Juu oon kuullut sun puhetta monta kertaa. Minusta sulla on mukavan pehmeä miehen ääni ja lupsakka tapa puhua. Semmonen ettei ärsytä kuunnella kun puhut. Joittenkin puheäänikin ärsyttää, liian kireä tjn.

        Jasu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu oon kuullut sun puhetta monta kertaa. Minusta sulla on mukavan pehmeä miehen ääni ja lupsakka tapa puhua. Semmonen ettei ärsytä kuunnella kun puhut. Joittenkin puheäänikin ärsyttää, liian kireä tjn.

        Jasu

        Ollilla on hiukan möreämpi ääni, kun sulla Disse. Minun korvaan.

        Sulla on selkee miehen ääni, mutta pehmeä, ei niin terävän matala kun monilla puhe tulee suoraan "aataminomenasta". :D

        Vaikkapa mun isän puheääni, hänellä on tosi matala ääni ja möreä. Jopa epäselvä siksi toisinaan. Matti Eskon tyyliin.

        Jasu


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ollilla on hiukan möreämpi ääni, kun sulla Disse. Minun korvaan.

        Sulla on selkee miehen ääni, mutta pehmeä, ei niin terävän matala kun monilla puhe tulee suoraan "aataminomenasta". :D

        Vaikkapa mun isän puheääni, hänellä on tosi matala ääni ja möreä. Jopa epäselvä siksi toisinaan. Matti Eskon tyyliin.

        Jasu

        Tarkoitin jotain "laiskuutta" äänessä...

        Ollin äänessä on jotain samaa mun omaan korvaan..

        😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ollilla on hiukan möreämpi ääni, kun sulla Disse. Minun korvaan.

        Sulla on selkee miehen ääni, mutta pehmeä, ei niin terävän matala kun monilla puhe tulee suoraan "aataminomenasta". :D

        Vaikkapa mun isän puheääni, hänellä on tosi matala ääni ja möreä. Jopa epäselvä siksi toisinaan. Matti Eskon tyyliin.

        Jasu

        Tai isällä on pikemminkin Petri Salmisen äänen kaltainen ääni. Epäselvä joskus, jos puhuu mutisten. Sulla on selkee ääni Disse mistä saa selvää. Matala ääni äkkiä on epäselvä.

        https://youtu.be/nfEl7NoeD-Y

        Jos on outo tyyppi Salminen niin..

        Jasu


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Tarkoitin jotain "laiskuutta" äänessä...

        Ollin äänessä on jotain samaa mun omaan korvaan..

        😁

        Ehkä vähän kyllä.

        Jasu


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä vähän kyllä.

        Jasu

        Äänen korkeustaso ei kiinnitä mun huomiota. Mutta tuo jotenkin laiskan lätkeä tapa. .

        Toisaalta se ei "kuulu" minun oman korcaan, vaan vain kun kuulen oman höpötyksen jostain. 😁


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Äänen korkeustaso ei kiinnitä mun huomiota. Mutta tuo jotenkin laiskan lätkeä tapa. .

        Toisaalta se ei "kuulu" minun oman korcaan, vaan vain kun kuulen oman höpötyksen jostain. 😁

        Okei, mulla taasen kiinnittää juuri korkes huomion. Ja sen perusteella arvioin ihmisen olotilaa ja mielentilaakin joskus. Miten ihminen puhuu, onko rento, kiireinen, ärtynyt, pelokas, uhkaava jne.

        Sitten tuo sanojen ääntäminen pistää heti korvaan, äänenpainon lisäksi. Äänenpainolla voi viestittää ihan mahdottomasti asiaa sanomatta edes tiettyjä sanoja.

        Jasu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Okei, mulla taasen kiinnittää juuri korkes huomion. Ja sen perusteella arvioin ihmisen olotilaa ja mielentilaakin joskus. Miten ihminen puhuu, onko rento, kiireinen, ärtynyt, pelokas, uhkaava jne.

        Sitten tuo sanojen ääntäminen pistää heti korvaan, äänenpainon lisäksi. Äänenpainolla voi viestittää ihan mahdottomasti asiaa sanomatta edes tiettyjä sanoja.

        Jasu

        Eläimethän myös kuuntelee äänenpainoa, kun sanoja ei ymmärrä.

        Jasu


      • Anonyymi kirjoitti:

        Okei, mulla taasen kiinnittää juuri korkes huomion. Ja sen perusteella arvioin ihmisen olotilaa ja mielentilaakin joskus. Miten ihminen puhuu, onko rento, kiireinen, ärtynyt, pelokas, uhkaava jne.

        Sitten tuo sanojen ääntäminen pistää heti korvaan, äänenpainon lisäksi. Äänenpainolla voi viestittää ihan mahdottomasti asiaa sanomatta edes tiettyjä sanoja.

        Jasu

        Joo, siis kyllä mä muiden äänissä korkeuksia mietinkin, mutta tarkoitin omaa ääntäni noin muuten. 😁


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Joo, siis kyllä mä muiden äänissä korkeuksia mietinkin, mutta tarkoitin omaa ääntäni noin muuten. 😁

        Jep. :)

        Kuuntelen omaakin puhetta puhuessani, kun haluan viestittää toiselle äänelläni jotain muutan sävyä, painotuksia.

        Jäätävää tihkua tulee taivaalta ja kauppaan matkalla. Hrrr, talvi. :(

        Jasu


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jep. :)

        Kuuntelen omaakin puhetta puhuessani, kun haluan viestittää toiselle äänelläni jotain muutan sävyä, painotuksia.

        Jäätävää tihkua tulee taivaalta ja kauppaan matkalla. Hrrr, talvi. :(

        Jasu

        Joo. Siis kuuluuhsn siitä omasta äänestä jotain omilla korvilla, mutta osa ehkä jonkun ksllon luitten avullakin ja ne miksautuu miten sattuu. Minun mielestä minun ääni itse luonnossa kuultuna vs joltain tallenninlaitteelta kuullostaa ihan erilaiselle.


    • Anonyymi

      Olin joskus nuorena radiossa harjoittelussa ja tätä kautta sain käsityksen omasta "äänitys-äänestäni. Alkuun oma ääni kuulosti oudolta, mutta siihen tottui. Olen saanut äänestäni paljon kommentteja. Eräs mies sanoi, että minulla on jumalattoman seksikäs ääni ja että minun pitäisi olla radiossa töissä 😄 No se ehkä oli liikaa sanottu, mutta ääneni on yksi niistä asioista itsessäni, joista pidän.

    • Anonyymi

      Kun joskus aikanaan kuulin omaa ääntäni c kasetilta yms aloin häpeämään ääntäni enkä juuri halunnut puhua kenellekään. Sama jatkuu edelleen näin 30 vuotta jälkeenpäinkin.
      Joten osuit ihmeellisellä tavalla omaan ongelmaani avauksessasi.

    • Oon joskus ihan huvikseni kännykällä tallentanut omaa puhettani, se mikä puhuessa omaan korvaan kuulosti iloiselta ja pirtsakalta, tallennettuna kuulosti jotenkin alavireiseltä "masentuneelta myyrältä"🤔

      Ja on toki lapsena nauhotettu höpinöitä c-kasetille, silloin oma ääni kuulosti kimeämmältä tallennettuna kui mitä puhuessa,

    • Anonyymi

      Jotkut rakastaa omaa ääntään siinä määrin, ettei millään pääse yli siitä, ettei voi toimia koko seurueiden kertojaäänenä kun kerrankin sai perättömillä pakinoillaan jotain omasta mielestään aikaan. Täällä niitä itkuja sitten itketään

    • Anonyymi

      Johan on ketju. Pitäisi olla itsestään selvää, että ihminen ei kuule omaa ääntään kuten muut, koska suuri osa resonoi ja kulkee kallon kautta. Tallennettu ääni on oikea ja sellainen, kuten muut sen kuulee. Tietysti paska mikrofoni ja kaiuttimet tuottaa paskan soundin, mutta jos tutut kuulostaa puhelimessa tutuilta, niin pitäisi ymmärtää, että kapine on riittävän laadukas toistamaan myös sen oman äänen oikein.

    • Anonyymi

      Oma ääneni on vuosien varrella muuttunut. Kyse ei kuitenkaan ole laadukkaimmista laitteista, vaan yksinkertaisesti vanhenemisesta. Hyvä etten kuulostaa enää nelivuotiaalta. Tietysti oma ääni kuulostaa erilaiselta tallennettuna kuin miten sen itse kuulee.

    • Anonyymi

      Mitäs jos oma ääni kuulostaa honotukselta tai nasaalilta???

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5035
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3307
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1442
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1285
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      258
      800
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe