benji hyppy

mie vaan..

eli, kirjotin tän saman jo tonne 'yleistä urheilusta', mut tää vois olla parempi paikka tälle keskustelulle..

haluisin kesän aikana hypätä benjihypyn! ja nyt kysyisin, missä sen vois tehä? siis tarkotan ihan suomess!:P
yritin googlettamalla jo ettii, mut en löytäny mitään sopivia linkkejä.. :'/ -nyyh-
mut siis joo, jos tiiätte paikkoja/yleisiä tilaisuuksia, ni kertokaa ihmeessä!

23

19260

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mie vaan..

      ..ja pikkasen tarkennusta, asun pohjanmaalla, mut kesän aikana tulee varmaan käytyä vähä kauempanaki, eli ehotelkaa paikkoja ympäri suomen, PAITSI älkää pohjois-suomea, koska siel en tuu kesän aikana mitä luultavimmin käymään..

      oisko naantalissa??:) tai lähistöllä? käyään kesän aikana siel muumimaailmassa..

      • Make

        Katso www.xonpuisto.com, Mikkelin lähellä.


    • Jane

      Mä kävin viime kesänä hyppäämässä benjin Kotkan meripäivillä ja se oli hyvä,koska korkeutta löytyy 80m.Olen kuullut ,että xon puiston benji ei olis ku 40m.Suosittelen Kotkaa!

      • Fly

        Xonpuistossa vuorottelevat vuoroviikoin katapulttihyppy ja benji. Katapultti vie hyppääjän 35 m korkeuteen joten benji ei voine olla edes sitä 35 m:ä metriä..

        Olen hypännyt kaksi benjietä peräkkäisinä vuosina Kaivopuistossa Helsingissä, korkeudet taisivat olla 100 ja 150 m. Skybreakers oli niinä kertoina asialla.

        Noiden hyppyjen jälkeen kokeilin laskuvarjohyppyä ja totesin että nyt on oikea laji löytynyt. Nuo katapultit ja benjiet eivät ole mitään oikeaan vapaaseen pudotukseen verrattuna!


      • meininkiä

        on Meripäivillä. Sinne kaikki irottelee. Hypätään ja .......


      • xonpuistolla käynyt
        Fly kirjoitti:

        Xonpuistossa vuorottelevat vuoroviikoin katapulttihyppy ja benji. Katapultti vie hyppääjän 35 m korkeuteen joten benji ei voine olla edes sitä 35 m:ä metriä..

        Olen hypännyt kaksi benjietä peräkkäisinä vuosina Kaivopuistossa Helsingissä, korkeudet taisivat olla 100 ja 150 m. Skybreakers oli niinä kertoina asialla.

        Noiden hyppyjen jälkeen kokeilin laskuvarjohyppyä ja totesin että nyt on oikea laji löytynyt. Nuo katapultit ja benjiet eivät ole mitään oikeaan vapaaseen pudotukseen verrattuna!

        Itse asiassa Xonpuiston benji on 42m ja benji on sitä pelottavampi/hurjempi mitä matalemmalta hyppää... ja maan päällä hypättäessä vielä hurjempaa! Ainakin mua pelotti hypätä matalalta paljon enemmän se kuin joskus jostai 100 metristä tai laskuvarjolla tandemhyppy.

        Kuka tahansa uskaltaa hypätä jotai pilvien korkeudesta ku ei es nää maata ja siinä on niiiin paljo aikaa tehä vaikka mitä.


      • monesti loikkinut
        Fly kirjoitti:

        Xonpuistossa vuorottelevat vuoroviikoin katapulttihyppy ja benji. Katapultti vie hyppääjän 35 m korkeuteen joten benji ei voine olla edes sitä 35 m:ä metriä..

        Olen hypännyt kaksi benjietä peräkkäisinä vuosina Kaivopuistossa Helsingissä, korkeudet taisivat olla 100 ja 150 m. Skybreakers oli niinä kertoina asialla.

        Noiden hyppyjen jälkeen kokeilin laskuvarjohyppyä ja totesin että nyt on oikea laji löytynyt. Nuo katapultit ja benjiet eivät ole mitään oikeaan vapaaseen pudotukseen verrattuna!

        Joo o... Xon puistolla on käytössä ainoana Suomessa katkeemattomat köydet ja oikeanlaiset nilkkavaljaat.. Toisin kuin olen nähnyt kun nilkkavaljaat irtosivat Skybreakersin hyppypaikalla kahdesti samanpäivänaikana, et sillee.

        Tuo kavarin hyppypaikka ei ole kuulema koskaan ollut yli 130m korkea.

        Suosittelen tuon Xon puiston benjiä, jos haluaa suorittaa sen turvallisesti. Tietysti jos haluaa lisäjännitystä niin ihan vapaasti saa koittaa noita muitakin suhareita :)


      • Henri85
        monesti loikkinut kirjoitti:

        Joo o... Xon puistolla on käytössä ainoana Suomessa katkeemattomat köydet ja oikeanlaiset nilkkavaljaat.. Toisin kuin olen nähnyt kun nilkkavaljaat irtosivat Skybreakersin hyppypaikalla kahdesti samanpäivänaikana, et sillee.

        Tuo kavarin hyppypaikka ei ole kuulema koskaan ollut yli 130m korkea.

        Suosittelen tuon Xon puiston benjiä, jos haluaa suorittaa sen turvallisesti. Tietysti jos haluaa lisäjännitystä niin ihan vapaasti saa koittaa noita muitakin suhareita :)

        Kannattaa myös huomioida että Xon-puisto on hypyyttänyt kaksi kertaa puomia päin, eli hyppääjä osunut nosturin puomiin. Yhden epäonnistuneet tandem-hypyn jolloin hyppääjät raahautuivat korin reunaa pitkin 1m alemmaksi. Monia muita vaaratilanteita on ollut lähellä.

        Mitä itse tiedän niin Xon-puiston lisäksi olevat kaksi muuta yritystä Sky Breakers ja Action Makers käyttävät kyllä Petzelin välineitä jotka ovat turvallisia.


      • laskuvarjomies
        Henri85 kirjoitti:

        Kannattaa myös huomioida että Xon-puisto on hypyyttänyt kaksi kertaa puomia päin, eli hyppääjä osunut nosturin puomiin. Yhden epäonnistuneet tandem-hypyn jolloin hyppääjät raahautuivat korin reunaa pitkin 1m alemmaksi. Monia muita vaaratilanteita on ollut lähellä.

        Mitä itse tiedän niin Xon-puiston lisäksi olevat kaksi muuta yritystä Sky Breakers ja Action Makers käyttävät kyllä Petzelin välineitä jotka ovat turvallisia.

        Taidat olla noista jommasta kummasta mainostamastasi firmasta : )


    • essu_p

      Jyväskylässävoi hypätä Sataman yössä (joskus kesäkuussa) n.50m, hyppäsin sen ite viime vuonna.
      Helsingissä on sit tietty se 155m korkea...se vois olla aika hienoa!!1 Pitänee joskus se hypätä:D

      • jeejee

        Benjihyppy ei ole mitään vapaaseen pudotukseen verrattuna!!

        Onko kaikki alottanut benjistä ja siirtynyt sitte laskuvarjourheiluun? Mä haöuisin hypätä benjihypyn, mut tuntuisko se ihan lällyltä? x)

        Ite myös laskuvarjourheilua harrastan. Se on hienoa. Mutta niin on kyllä varmasti benjihyppykin, vaikkei mitään kivaa siinä vapaassa saakaan tehdä :p


      • Aerodium
        jeejee kirjoitti:

        Benjihyppy ei ole mitään vapaaseen pudotukseen verrattuna!!

        Onko kaikki alottanut benjistä ja siirtynyt sitte laskuvarjourheiluun? Mä haöuisin hypätä benjihypyn, mut tuntuisko se ihan lällyltä? x)

        Ite myös laskuvarjourheilua harrastan. Se on hienoa. Mutta niin on kyllä varmasti benjihyppykin, vaikkei mitään kivaa siinä vapaassa saakaan tehdä :p

        Vapaatapudotusta kaipaavalle 15.5.09 alkaen verktikaalinen tuulitunneli. Siinä on sitä vapaata niin paljon kun jaksaa ja lompakko kestää.
        www.aerodium.fi


    • Meripäiville

      katos www.meripaivajuoksu,com

    • ssssssssssssssss

      Ite kävin just tuolla Xon-puistossa visulahden lähellä hyppäämässä! Siellä saa 12-vuotiaat ja siitä ylöspäin hypätä. Aurinko paisto ja kivaa oli.....=D

      • lfhfh

        ite hyppäsin eile jurassicissa nosturista, korkeutta siinä oli joku 60m. oli kyl paljo hienompi kokemus ku pepsitornista hyppy, joka o tehty aikasemmi pari kertaa. seuraavaks sitte varmaa hesaa pomppimaan


      • aghi
        lfhfh kirjoitti:

        ite hyppäsin eile jurassicissa nosturista, korkeutta siinä oli joku 60m. oli kyl paljo hienompi kokemus ku pepsitornista hyppy, joka o tehty aikasemmi pari kertaa. seuraavaks sitte varmaa hesaa pomppimaan

        Ite hyppäsin kans eilen jurassicis. Oli kyl hullun siistiä, toki se oli meikän ensimmäinen hyppy. Mut jostainhan se on alotettava.


    • harrastelija5

      Jep olen itsekin kuullut että kaverilta nirhautu jalat verille ja toinen sai päähänsä kolhun Xon puiston benjissä, jossa hyppy meni koria pitkin metrin ja jäi siihen roikkumaan. Vaaratilanteita on kuulema muutenkin ollut ja henkilökunta on huonosti koulutettua. Jos saan suositella niin skybreakers on sentään ryhmä täynnä ammattilaisia, joilla ei tollasia mokia pääse käymään.

    • toinen loikkailija

      Täältä löytyy ainaki kaverin feedistä nappasin facebookista:
      Trombi ry järjestää jonku SKYFALL BUNGEE-tapahtuman

      https://www.facebook.com/events/345621472216254/?fref=ts

      lippuja saa näemmä täältä ja viel hyvin jäljellä.
      https://holvi.com/shop/trombirybenji/
      Ei oo ainakaa hinnalla pilattu :DD

      Opiskelijayhdistys järkkää ton Skybreakerssin kanssa mikä vetelee ympäri maailmaakin noita tapahtumia et ammattitaidolla ainaki. En oo itte hypänny ja meinasin kans ite mennä tonne. Skybreakers järkkää vissiin sen kaivarin 150metrisenki?

      • Skyn jäsen

        Ollaan tosiaan menossa tuonne tapahtumaan vetämään Trombille benjitä 30.4. ja aika oli tarkoitus olla 12-20.


    • oikeesti!

      Mäkiin oon joskus kuullu et joku ajo kerran autolla puuhun ja muna katkes!

    • audi

      Hauskoja juttuja :) vaikuttaa aika ammattitaitoiselle noitten skybreikkereiden ja action makersien porukka ku iha suomi24:ssä kehuvat itteensä ja mollaavat muita... Onkohan noissa mersu vs bmw keskusteluissa sama homma, et mersun työntekijät käy sanomassa et "kuulin et bemari oli joskus mennyt puuta päin ja jarrutkin oli varmaan ite tehty ja niistä loppuu bensa kuulema aina"

    • LorrineBriz
    • TifanyDenmark

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5810
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3687
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      1948
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1782
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1232
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1187
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      957
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      51
      951
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe