Tein lasagnea paistinpannussa

Anonyymi-ap

Tein pannulasagnea ja totesin, että miksi ihmeessä lasagne pitää tehdä uunissa, kun onnistuu aivan yhtä hyvin pannussa ja valmistuu nopeammin, kuin uunissa.
Uunissa lasagnea täytyy kypsyttää reilu 40 minuuttia, mutta pannulla lasagne valmistuu 20-30 minuutissa.
Menee taatusti vähemmän sähköäkin hellalla valmistuessa ja maistuu aivan yhtä hyvälle, kuin uunissa paistettu.

18

149

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Onhan se taatusti syötävää, mutt ei todellakaan niin hyvää kuin uunissa vähintäänkin kolme varttia hautunut lasagne. Teitkö levyistä vai ruseteista/simpukan mallisista, sanovat noita pienemmistä pastoista valmistettua lasangnetteksi.
      Olen itsekin kokeillut samaa ja kyllä sillä nälkä lähtee, helpommin vielä ns. makarooni mössöllä! Paistinpannussa tehdyllä lihamakaroonilaatikolla.
      trollikka

Kokeiles joskus raakapaistettuja peruna viipaleita, maustettu; sipulilla, suolalla, maustepippurilla ja väriä paprikajauheesta. Kypsyvät noin vartissa, kun välillä on kattilankansi, höyrysulkuna päällä. Lisää myös valkosipulia jos tykkäät siitä!
      Paista öljy/ voisulassa ja kääntele välillä, etteivät kärähdä pannulle!
      Itse tykkään sienisalaatin kera syödä, useimmat makaran kera!

• Anonyymi

Höh, pannulla olen joskus paistanut ylijääneitä keitettyjä perunoita, sipulia, suolaa, pippuria, paprikajauhetta ja lihapullia/makkaranviipaleita.
        Siihen sitten ketsuppia, sinappia ja kurkkusalaattia.
        Kyllä sitä syö nälkäänsä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Höh, pannulla olen joskus paistanut ylijääneitä keitettyjä perunoita, sipulia, suolaa, pippuria, paprikajauhetta ja lihapullia/makkaranviipaleita.
        Siihen sitten ketsuppia, sinappia ja kurkkusalaattia.
        Kyllä sitä syö nälkäänsä.

Se on pyttipannua ja maistuu hyvälle....

• Anonyymi

Paistinpannulla lasagnen pinta ei tule samanlaiseksi, eikä se kypsy niin tasaisesti joka puolelta kuin uunissa. Maku on eri. Eikohän italiaanoillakin ole ollut testejä tuon suhteen lukuisia.

• Anonyymi

No. maku on tärkein ja maistuu kyllä lähes lasagnelta ja on vähätöisempi, ei tarvitse tehdä valkokastiketta ja laittaa kerroksittain jauhelihakastikeen ja levyjen kanssa.
        Ruokakermaa, joka korvaa valkokastikeen.
        Kypsyy aika hyvin tasaisesti, kun välillä sekoittaa, ettei lasagnelevyt jämähdä klöntiksi.
        Perjantaina tein pannulasagnea Chorizo fetajuusto nakeista ja tuli erittäin maukasta ja hyvää.

• Anonyymi

Lasagneen kuuluu hyvä maistuva valkokastike. Pannulasgnette eri ruoka

• Anonyymi

Valkokastike on ehdottomasti oltava lasagnessa, pannulla paistettu on lasagnette.

• Anonyymi

Älä osta ikinä lasagnea paketissa: tulee vain ne levyt kuin ostaisit makaronipussin... joudun lisäämään itse tekemään sen noin748-osaisen kastikkeen siihen...

• Anonyymi

..niin oikwasti viisst jos ostaa lasagne-paketin, niin pyytää myyjää noutmaan hyllyistä kikki kastikkeeseen tarvittvat ineet itselle valmiiksi.

• Anonyymi

olen opetellut itse tekemään pizz-tikinn ja paistmn swn niin ettäreunoille jää kauniin rusket rapeat reunat vaikka keskeltä olisikin ik ohuyt pohhj.. oikein hyvänmakuiset reunat pureskella... justo pilaa ne jos laittaapäälle.

• Anonyymi

Pannulasagne on pannulasagne ja uuni lasagne on oikea lasagne, johon tulee eri ainekset.

• Juuh, itse joutunut monesti säveltämään koko kokkailut yhdellä pannulla, hyvin toimii kaikenlaiset lasset ja wokit.

• Anonyymi

Kyllä se varmasti ihan hyvää on, mutta ei se lasagnea ole. Lasagneen kuuluu minustakin ehdottomasti se valkokastike ja myös rapea pinta. Ei makaronimössökään (makaronipadaksikin olen kuullut puhuteltavan) ole makaronilaatikkoa, vaikka se olisikin hyvää.

• "Perinteinen lasagne valmistetaan kasaamalla uunivuokaan kerroksittain kokonaisia pastalevyjä, jauhelihakastiketta ja juustokastiketta. Myös lasagnettevuoka täytetään pastalla ja kastikkeella, mutta pastalevyjen sijaan käytetään pienempiä pastapaloja, kuten farfalle-pastaa."

Ihan sama missä tekee, pastan koko merkitsee mistä on kyse.

• Anonyymi

Perinteinen lasagne valmistetaan ehdottomasti uunissa; ainesten aromit tulevat kunnolla esiin ☝.

- Sheena

• Anonyymi

Juu, voin minäkin tehdä mikrossa lämpöisen leivän, joka maistuu samalta kuin pitsa. Helpompaa, nopeampaa ja hyvää, mutta ei se silti pitsaa ole. 🙃

• Anonyymi

Saman makuista se on teki sen pannussa tai uunissa, kerta samat ainekset laitetaan ja kuumennetaan.
      Suurin ero on siinä, että uunilasagnen jäähtymistä joutuu odottamaan yli puoli tuntia nälkäisenä, muuten polttaa suunsa, kun taas pannulasagnea voi alkaa syömään jo 5 minuutin kuluttua, kun se on valmista.

Lasagneen laitan aina sinappia ja ketsuppia päälle ja hyvää on, nam, nam, nammmmmm....

• Toi oiskin hyvä idea, kun oon miettiny pistää tän kämpän myyntiin. Tässä on nyt 66 neliöö ja vaihtoehdossa 28 neliöö. Niin on selvä että sähköhella lentää siitä kämpästä ulos. Eli minikeittiö siihen laitan. Niin hyvä tehdä sillon pannulla ruokaa. Tosin lasagne ikinä tehny, mutta voishan opetella.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      83
      3805
    2. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      32
      2669
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      95
      2154
    4. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      20
      1657
    5. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      26
      1478
    6. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1461
    7. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      25
      1451
    8. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      7
      1434
    9. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      73
      1408
    10. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      11
      1284
    Aihe