Työttömien miinakuopat

Anonyymi-ap

Itselle kävi niin että "en suostunut allekirjoittamaan työnhakusopimusta".

Eli huoneessa ollaan kahdestaan jonkin pikkuhitlerin kanssa ja tehdään sopimus. Kun tämä ei saa tulostettua sopimusta, tulee työttömälle karenssi. Asiasta ei saa valittaa, ja tämä yksi henkilö voi keksiä mitä huvittaa.

Onneksi olin salaa nauhoittanut keskusteluni työvoimaviranomaisen kanssa, joten tilaanne muuttui tämän jälkeen, saankin nyt työmarkkinatukea eikä tarvitse muuttaa kodittomaksi.

Muistakaa käyttää oikeuttanne muistin tukemiseksi nauhoittakaa viranomais- yms keskustelut !

J.V.
ps. yritän nyt lyhyemmän version kun pidempi "katosi".

66

913

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Itsehän sanoin omaohjaajalle, että en ole yrittäjä niin nyt minut on merkitty yrittäjäksi. Lisäksi sanoin hänelle, että en ole kiinnostunut opiskelemaan pyrkimisestä niin hän on laittanut, että olen kiinnostunut opiskelusta. Lisäksi hän on laittanut minulle keksityn ammatin ja keksityn työnantajan missä muka olen töissä tällä hetkellä vaikka en oikeasti ole.

    • Anonyymi

      minut nimiteltiin jatkuvasti yrittäjäksi, piti 4 eri kertaa oikaista te, typ ja verottajan tietoihin..... Ne halusi minun olevan yrittäjä ilman sosiaaliturvaa !

      • Anonyymi

        Koittakaas ilmottautua työttömäksi kun olette lopettaneet yrityksenne .Ei voi antaa päätöstä kelalle, kun ei ole sitä eikä tätä tietoa , vaikka kaikki mahdollinen on toimitettu kirjallisena ja sähköisesti.Paras oli ,että 3 kuukauden kirjeenvaihdon jälkeen ei voi varmistaa että.yritys varmasti on lopetettu ,kun ei ole tiedossa ly tunnusta .No senkin saa googlettamalla sekunnissa ,jos haluaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koittakaas ilmottautua työttömäksi kun olette lopettaneet yrityksenne .Ei voi antaa päätöstä kelalle, kun ei ole sitä eikä tätä tietoa , vaikka kaikki mahdollinen on toimitettu kirjallisena ja sähköisesti.Paras oli ,että 3 kuukauden kirjeenvaihdon jälkeen ei voi varmistaa että.yritys varmasti on lopetettu ,kun ei ole tiedossa ly tunnusta .No senkin saa googlettamalla sekunnissa ,jos haluaa.

        Jos on niin satavarma, että henkilö on yrittäjä niin varmasti tietää sitten yrityksen nimen ja y-tunnuksenkin vai mitä?


    • Anonyymi

      Salakuvaus ja salanauhoitukset ovat laittomia josta voidaan määrätä rikoslaissa tuomio! Tallenteet voivat olla vain katkelmia jolloin todistusarvo tutkitaan erityisen tarkoin.

      Kerroppa missä oikeusjutussa asiasi oli käsittelyssä että itse olit se voittaja?
      Teitkö asiasta poliisitutkinnan heti vai vasta kun olit selvinnyt ?

      Työhakusopimukset allekirjoitetaan VIIKON sisälle tapaamisesta ja silloinkin se yleensä tapahtuu omilla sivuilla AVOIMET "tehtävät" !
      Jos ei ole omaa tietokonetta ja nettiä niin te toimistolla tai kirjastoissa voi sen suorittaa!

      • Anonyymi

        Laki ei kiellä nauhoittamista, jossa itse olet osallisena!

        Kukaan ei pakota asioimaan sähköisesti TE-toimiston tai Kuntakokeilun kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laki ei kiellä nauhoittamista, jossa itse olet osallisena!

        Kukaan ei pakota asioimaan sähköisesti TE-toimiston tai Kuntakokeilun kanssa.

        Jopa kotona tapahtuva kuvaus ja äänitys on laitonta kun sinne tulee esim. poliisi! Tästä löytyy asiaa netistäkin kun valvontalaitteet olivat toiminnassa kotona kun poliisit tulivat sisälle asuntoon...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jopa kotona tapahtuva kuvaus ja äänitys on laitonta kun sinne tulee esim. poliisi! Tästä löytyy asiaa netistäkin kun valvontalaitteet olivat toiminnassa kotona kun poliisit tulivat sisälle asuntoon...

        "
        Jopa kotona tapahtuva kuvaus ja äänitys on laitonta kun sinne tulee esim. poliisi! Tästä löytyy asiaa netistäkin kun valvontalaitteet olivat toiminnassa kotona kun poliisit tulivat sisälle asuntoon...
        "

        No jos kerran näin on laita linkki missä asia vahvistetaan.

        Tai oletko taas näitä huuhaa huutelijoita? Nimittäin jos poliisi tulee sinun kotia sinä saat tallentaa sen piste. Poliisin on syytä käyttäytyä siten, että sen toimista ei tallennu mitään ei sallittua. Siitä ei tarvitse itse poliisille erikseen huomauttaa mikä sopivaa käytöstä poliisille.

        Sitten jos olet keskustelun toinen osapuoli ja läsnä tilanteessa saat tallentaa keskustelun lupaa kysymättä piste. Mutta poistuessasi vaikka vessaan et saa jättää tallentavaa laitetta paikallesi. Paitsi jos ilmoitat siitä selkeästi paikalle jääville osapuolille.

        Tästäkin on juttua netistä ja voin laittaa linkit jos ite laitat eka omaan väitteeseesi todisteet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "
        Jopa kotona tapahtuva kuvaus ja äänitys on laitonta kun sinne tulee esim. poliisi! Tästä löytyy asiaa netistäkin kun valvontalaitteet olivat toiminnassa kotona kun poliisit tulivat sisälle asuntoon...
        "

        No jos kerran näin on laita linkki missä asia vahvistetaan.

        Tai oletko taas näitä huuhaa huutelijoita? Nimittäin jos poliisi tulee sinun kotia sinä saat tallentaa sen piste. Poliisin on syytä käyttäytyä siten, että sen toimista ei tallennu mitään ei sallittua. Siitä ei tarvitse itse poliisille erikseen huomauttaa mikä sopivaa käytöstä poliisille.

        Sitten jos olet keskustelun toinen osapuoli ja läsnä tilanteessa saat tallentaa keskustelun lupaa kysymättä piste. Mutta poistuessasi vaikka vessaan et saa jättää tallentavaa laitetta paikallesi. Paitsi jos ilmoitat siitä selkeästi paikalle jääville osapuolille.

        Tästäkin on juttua netistä ja voin laittaa linkit jos ite laitat eka omaan väitteeseesi todisteet.

        Työllisyystoimet ovat itsessään laittomia. Miksi työttömän pitää noudattaa lakia pilkun tarkkaan kun ei Suomen valtiokaan noudata? Se on työtön työnhakija joka on rikoksen uhri ei julkinen valta.

        Velvoittavat työnhakupakot ja elämänsuunnitelmien tekemiset rikkovat työttömien perustuslaillista oikeutta työpaikan vapaaseen valintaan, riittävään sosiaaliturvaan, kunniaan ja kotirauhaan. (Kts Perustuslaki §18 ja YK:n ihmisoikeudet artiklat 22 ja 23.) Myös viestintäsalaisuuslakia rikotaan silloin kun työvoimavirkailija urkkii työnantajilta onko tämä työtön henkilö x hakenut teiltä työpaikkaa.


      • Anonyymi

        valtion virastot ovat julkisia paikkoja. Saa nauhoittaa! Pitää nauhoittaa!


    • Anonyymi

      Mua taas pidetään presidenttinä , oonkohan sellainen......

    • Anonyymi

      Miksi aloittaja keksinyt omiaan? Mitä se hyödyttää?

      • Anonyymi

        Minkä kohdan keksin ?

        Kerroin mitä minulle kävi, nyt katsoin niin se voi olla epäselvä että ei ensimmäisestä "virheestä kun ei tanssi vasemmalla jalalla pillin mukaan" lähdekään työttömyyskorvaus, se lähtee myöhemmin.

        Tuo viranomainen kyllä tutkintaan, tuollainen valehtelu viranomaisen puolelta on järjetöntä. Ja kaiken minkä itse puhuu/kuuntelee saa nauhoittaa, salaa tai vähemmän salaa, muistin tueksi.


    • Anonyymi

      Että stressaa työnhaku. Viimeksi kävi huono tuuri. Työ olikin ihan täyttä p...kaa. Ei otettu niihin tehtäviin, mihin hain, vaan piti tehdä typerää hommaa puoli vuotta. No, nyt on ansiosidonnainen kasassa.

      Nyt vasta ongelmat alkoi. Monet firmat hakee töihin nollatuntisopimuksella. No siitä saisi osa-aikatyön tunnit, jos työtä on joka viikko niitä tarjolla. Jos ei olekaan, niin sitten onkin taas työtön, ja saa pelätä, mitä sekoiluja TE-asiantuntija keksii.

      Sitten jos ottaa vastaan useamman nollatuntipaikan, niin niistä varmaan kertyisi riittävästi tunteja (yli 4 tuntia viikossa), että ei luokitella enää työttömäksi. Jää vain yhden paikan/per 3 kk työnhakupakko. Mutta entä jos jokin työ onkin _taas_ ihan p...kaa, palkkaa ei makseta sovitusta tai työ onkin eri, mitä ilmoitettu. Jos sen lopettaa, niin tuleeko karenssi?

      Ilmeisesti kuitenkin nollatuntisopimuksella voi vain jättää vastaanottamatta tunteja. Silloin tietty työnantaja irtisanoo, ja siitä tulee selvityspyyntö. Tietenkin TE-virkailija katsoo irtisanomisen työntekijän syyksi (kieltäytynyt työstä), niin siitäkin seuraa karenssi.

      Ehkä on helpompi olla vain kokonaan työtön. Ainakin saa varmasti rahaa tilille. Keksii vain jostain ne neljä työpaikkaa haettavaksi.

      TE-palvelun kyttääminen tekee työnhausta todella vaikeaa.

    • Anonyymi

      Jos ei ole jotain sopivaa koulutusta alalle, millä on hyvin työpaikkoja tarjolla, niin on aika huonoja töitä tarjolla. Suurin osa on sellaisia, että kuka tahansa voidaan korvata lyhyellä aikavälillä toisella ihmisellä. Eli työnantaja voi potkia pihalle millä tahansa syyllä ja ottaa jonkun muun tilalle. Huono palkka ja huonot työt, epävarmaa lisäksi.

      • Anonyymi

        Siis aitoja työpaikkoja, joihin koulutetaan ja perehdytetään hyvin ja halutaan pitää työntekijä oikeasti pitkään töissä. Niistä on pulaa, jollei ole erikoisosaaja.


      • Anonyymi

        No kun sopiva koulutus on vain soskun tiskin leimasimeksi, ei oikein innosta.

        Ehkä käyn tuon yliopiston viimeiset 20 ov loppuun - jos proffa vaihtunut, ei pitänyt niin kielsi kaikki ehdotukseni gradusta... Tosin moni asia muuttunut tässä, joten uusi proffa päättää varmaankin että joudun käymään kaikki kurssit (joista osan olen sisällöstä unohtanut tietenkin koska en ole käyttänyt) uudestaan.

        Haetaan nyt kaikki yliopistoihin ja täytetään nämä paikat niin ei tarvitse työttömänä olla pompoteltavana. Yhden ukon armoilla, päättää onko hakemani työpaikka ok vai ei. Josta päätöksestä ei voi valittaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kun sopiva koulutus on vain soskun tiskin leimasimeksi, ei oikein innosta.

        Ehkä käyn tuon yliopiston viimeiset 20 ov loppuun - jos proffa vaihtunut, ei pitänyt niin kielsi kaikki ehdotukseni gradusta... Tosin moni asia muuttunut tässä, joten uusi proffa päättää varmaankin että joudun käymään kaikki kurssit (joista osan olen sisällöstä unohtanut tietenkin koska en ole käyttänyt) uudestaan.

        Haetaan nyt kaikki yliopistoihin ja täytetään nämä paikat niin ei tarvitse työttömänä olla pompoteltavana. Yhden ukon armoilla, päättää onko hakemani työpaikka ok vai ei. Josta päätöksestä ei voi valittaa...

        Minähän vuonna aloitit yliopisto-opintosi? Nykyinen yksikkö opintojen laajuudessa on op eli opintopiste, ei opintoviikko.
        Gradu on 30-40 op yliopistosta riippuen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis aitoja työpaikkoja, joihin koulutetaan ja perehdytetään hyvin ja halutaan pitää työntekijä oikeasti pitkään töissä. Niistä on pulaa, jollei ole erikoisosaaja.

        Tunnetaan nimellä Rekrykoulutus, joka on kusettamista! Siis työntrkijälle makseta palkkaa kyseiseltä ajalta, toisin kuin oppisopimuskoulutuksessa. Tämä rekrykoulutus voi kestää 1-2 vuotta jopa ja siltikään ei ole firman pakko ottaa töihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minähän vuonna aloitit yliopisto-opintosi? Nykyinen yksikkö opintojen laajuudessa on op eli opintopiste, ei opintoviikko.
        Gradu on 30-40 op yliopistosta riippuen.

        Ei se yliopistokoulutus välttämättä mitään auta. Suomessa on paljon yliopistokoulutuksen käyneitä työttömiä tai työllisiä, jotka ovat aivan muissa tehtävissä kuin yliopistokoulutustaan vastaavissa. Mitä korkeampi koulutus sitä vaikeampi on saada a) oman alan töitä ja b) minkä muun alan töitä ja c) koulutustaan vaatimattomia töitä. Monet yliopistokoulutetut joka tapauksessa muuttavat pois Suomesta kun ei Suomessa ole alan töitä joten se koulutuskin olisi ehkä kannattanut hankkia suoraan ulkomailta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kun sopiva koulutus on vain soskun tiskin leimasimeksi, ei oikein innosta.

        Ehkä käyn tuon yliopiston viimeiset 20 ov loppuun - jos proffa vaihtunut, ei pitänyt niin kielsi kaikki ehdotukseni gradusta... Tosin moni asia muuttunut tässä, joten uusi proffa päättää varmaankin että joudun käymään kaikki kurssit (joista osan olen sisällöstä unohtanut tietenkin koska en ole käyttänyt) uudestaan.

        Haetaan nyt kaikki yliopistoihin ja täytetään nämä paikat niin ei tarvitse työttömänä olla pompoteltavana. Yhden ukon armoilla, päättää onko hakemani työpaikka ok vai ei. Josta päätöksestä ei voi valittaa...

        Ei ole järkeä hankkia yliopistokoulutusta alalta johon todella ei halua tai johon hakee opiskelemaan kun muutakaan ei keksi. Valmistumisen jälkeen painaa opintolainat maksettavana eikä huvita tehdä alan töitä, josta ei alun alkaenkaan ollut tippaakaan kiinnostunut (työ muodostuu helvetiksi ja mielummin tekee itsarin tai hankkiutuu lopun elämää masennuksen/jonkun tekosyyn pohjalta eläkkeelle) tai alalta, johon ei yksinkertaisesti sovi laisinkaan syystä tai toisesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole järkeä hankkia yliopistokoulutusta alalta johon todella ei halua tai johon hakee opiskelemaan kun muutakaan ei keksi. Valmistumisen jälkeen painaa opintolainat maksettavana eikä huvita tehdä alan töitä, josta ei alun alkaenkaan ollut tippaakaan kiinnostunut (työ muodostuu helvetiksi ja mielummin tekee itsarin tai hankkiutuu lopun elämää masennuksen/jonkun tekosyyn pohjalta eläkkeelle) tai alalta, johon ei yksinkertaisesti sovi laisinkaan syystä tai toisesta.

        Komppaan.
        Niko Luciferilainen Seppälä halusi minut alalle, johon en itse todellakaan halua. Jos olisin täyttänyt hänen toiveensa kirjaimellisesti, olisin idealistityötön valmistumisen jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunnetaan nimellä Rekrykoulutus, joka on kusettamista! Siis työntrkijälle makseta palkkaa kyseiseltä ajalta, toisin kuin oppisopimuskoulutuksessa. Tämä rekrykoulutus voi kestää 1-2 vuotta jopa ja siltikään ei ole firman pakko ottaa töihin.

        Opsokoulutuksessa opiskelijalle maksetaan palkkaa joka yleensä ei ole edes tessin alimman palkkaluokan mukainen. Koska et ole ammattilainen palkastasi voidaan nipistää ja sinulle maksetaan santaan vaikkapa 2 vuoden opsokoulutuksen ajalta jotai 85% siitä mikä on tes:n alin palkkaluokka.

        Rekrykoulutus, jota sanotaan myös työvoimakoulutukseksi, "opiskelijoille" ei makseta palkkaa. Heille maksetaan työttömyyskorvausten lisäksi 9 euron ylläpitokorvaus.

        Kumpaakin "koulutusta" on käytetty vuosikymmenet törkeästi hyväksi työnantajien taholta. Kun suomalainen m'lkku työnantaja tarvitsee työvoimaa johonkin projektiinsa - avataan uusi myymälä tai tulee sesonkiaika tms. - hän järjestää "työvoimakoulutuksen" josta työttömille luvataan varma työpaikka.

        Ensin vain pitää todistaa olevansa erinomainen ja luotettava työntekijä.

        Kunhan ensin työtön on koulutuksen aikana todistanut todistamasta päästyäänkin olevansa työpaikan arvoinen niin sitten se työpaikka aukee, luvataan. Näin työttömät saadaan kusetettua tekemään työnsä erinomaisesti ja kunnolla, jotta työnantaja huomaisi että kylläpä tuo pertti tai maija on ahkera työntekijä, kyllä toi ansaitsee työpaikan koulutuksen jälkeen.

        Koulutuksen aikana varmistetaan ettei koulutuksessa oleville opeteta mitään. Heidät pistetään tekemään paskatyöt joita muut eivät halua tehdä. Kun tulee lupausten lunastamisen aika, todetaan etteivät työvoimakoulutuksessa olleet opiskelijat ole oppineet tehtäväänsä, he ovat tyhmiä ja huonoja, osaamattomia, tulee rekrykielto tai joku muu seli seli, ja orjat palautetaan bumernagina takaisin työttömiksi.

        Lupauksia ei ollut tarkoituskaan lunastaa. Kaikki muut paitsi työttömät itse tiesivät tämän jo koulutuksen alussa.

        Avot, taas on otettu työttömien orjien ilmaisesta raadannasta hyöty irti, ja sitten potkitaan pellolle. Ja kaikki pistetään työttömien osaamattomuuden ja muiden vikojen piikkiin. Työnantaja paukuttelee henkseleitään kun on taas nerokkaasti osannut käyttää toisten epätoivoa hyväksi. Taas on tyhmiä kusetettu. Mitä suostuvat! Oma vika. Kjäh kjäh.

        Tämä toiminta on ollut 30- vuotta aivan normaalia suomalaisten larva- aivoisten työnantajien mielestä. Ne ansionmenetykset jotka suomalaisilta työttömiltä epätoivoisilta työnhakijoilta on tällä tavoin kaiken maailman kusetuskoulutusten ja muiden ilmaistöiden teettämisellä riistetty on laskettavissa miljardeissa.

        Suomalaiset työnantajat ovat miljardeja velkaa suomalaisille työttömille. Ja sitten julistavat pitävänsä pyhillä verorahoillaan maailmaa pystyssä, ja esiintyvät jonkinlaisina hyväntekijöinä yhteiskunnassa.

        Suomalainen työnantaja on vuosikymmenien aikana todistanut olevansa 100% larva- aivo, joka ei ansaitse minkäänlaista työvoimaa paskaisiin yrityksiinsä. Suomalaiset työnantajat ovat mätäpäisiä tyyppejä. Läpikotaisin itsekekskeisiä, narsistisia, itsetunto-ongelmaisia paskiaisia. Omatkin palkallisilla sopimuksilla työskentelevät työntekijänsä he näkevät koiran kaltaisina yksinkertaisina olentoina joille tulee hyvä mieli kunhan niitä tsemppaa ja kannustaa säännöllisesti jollain lipevällä mielistelyllä. Vähän kuin koira on onnesta soikeena kun sitä vähän taputtaa päästä ja antaa pallon leikkikaluksi. Tää on niinku suomalaisen tautisen työnantajan näkemys työvoimasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opsokoulutuksessa opiskelijalle maksetaan palkkaa joka yleensä ei ole edes tessin alimman palkkaluokan mukainen. Koska et ole ammattilainen palkastasi voidaan nipistää ja sinulle maksetaan santaan vaikkapa 2 vuoden opsokoulutuksen ajalta jotai 85% siitä mikä on tes:n alin palkkaluokka.

        Rekrykoulutus, jota sanotaan myös työvoimakoulutukseksi, "opiskelijoille" ei makseta palkkaa. Heille maksetaan työttömyyskorvausten lisäksi 9 euron ylläpitokorvaus.

        Kumpaakin "koulutusta" on käytetty vuosikymmenet törkeästi hyväksi työnantajien taholta. Kun suomalainen m'lkku työnantaja tarvitsee työvoimaa johonkin projektiinsa - avataan uusi myymälä tai tulee sesonkiaika tms. - hän järjestää "työvoimakoulutuksen" josta työttömille luvataan varma työpaikka.

        Ensin vain pitää todistaa olevansa erinomainen ja luotettava työntekijä.

        Kunhan ensin työtön on koulutuksen aikana todistanut todistamasta päästyäänkin olevansa työpaikan arvoinen niin sitten se työpaikka aukee, luvataan. Näin työttömät saadaan kusetettua tekemään työnsä erinomaisesti ja kunnolla, jotta työnantaja huomaisi että kylläpä tuo pertti tai maija on ahkera työntekijä, kyllä toi ansaitsee työpaikan koulutuksen jälkeen.

        Koulutuksen aikana varmistetaan ettei koulutuksessa oleville opeteta mitään. Heidät pistetään tekemään paskatyöt joita muut eivät halua tehdä. Kun tulee lupausten lunastamisen aika, todetaan etteivät työvoimakoulutuksessa olleet opiskelijat ole oppineet tehtäväänsä, he ovat tyhmiä ja huonoja, osaamattomia, tulee rekrykielto tai joku muu seli seli, ja orjat palautetaan bumernagina takaisin työttömiksi.

        Lupauksia ei ollut tarkoituskaan lunastaa. Kaikki muut paitsi työttömät itse tiesivät tämän jo koulutuksen alussa.

        Avot, taas on otettu työttömien orjien ilmaisesta raadannasta hyöty irti, ja sitten potkitaan pellolle. Ja kaikki pistetään työttömien osaamattomuuden ja muiden vikojen piikkiin. Työnantaja paukuttelee henkseleitään kun on taas nerokkaasti osannut käyttää toisten epätoivoa hyväksi. Taas on tyhmiä kusetettu. Mitä suostuvat! Oma vika. Kjäh kjäh.

        Tämä toiminta on ollut 30- vuotta aivan normaalia suomalaisten larva- aivoisten työnantajien mielestä. Ne ansionmenetykset jotka suomalaisilta työttömiltä epätoivoisilta työnhakijoilta on tällä tavoin kaiken maailman kusetuskoulutusten ja muiden ilmaistöiden teettämisellä riistetty on laskettavissa miljardeissa.

        Suomalaiset työnantajat ovat miljardeja velkaa suomalaisille työttömille. Ja sitten julistavat pitävänsä pyhillä verorahoillaan maailmaa pystyssä, ja esiintyvät jonkinlaisina hyväntekijöinä yhteiskunnassa.

        Suomalainen työnantaja on vuosikymmenien aikana todistanut olevansa 100% larva- aivo, joka ei ansaitse minkäänlaista työvoimaa paskaisiin yrityksiinsä. Suomalaiset työnantajat ovat mätäpäisiä tyyppejä. Läpikotaisin itsekekskeisiä, narsistisia, itsetunto-ongelmaisia paskiaisia. Omatkin palkallisilla sopimuksilla työskentelevät työntekijänsä he näkevät koiran kaltaisina yksinkertaisina olentoina joille tulee hyvä mieli kunhan niitä tsemppaa ja kannustaa säännöllisesti jollain lipevällä mielistelyllä. Vähän kuin koira on onnesta soikeena kun sitä vähän taputtaa päästä ja antaa pallon leikkikaluksi. Tää on niinku suomalaisen tautisen työnantajan näkemys työvoimasta.

        Kirjoitin yli parikymmentä vuotta sitten nuorena opiskelijana anonyymisti valtakunnallisen sanomalehden mielipidepalstalle tästä aiheesta. Kun jäin työttömäksi yli 16 vuoden jälkeen, tilanne on sama eli ilmaisia työharjoittelijoita kierrätetään firmoissa. Harjoittelijat tekevät töitä työkkärin korvauksella. En lähde työharjoitteluihin enkä oppisopimukseen. Vuosia sitten opiskelin ammattitutkinnon oppisopimuksella ja en oppinut mitään uutta, mutta se oppisopimustodistus näytti paperilla hienolta. En ainakaan kehtaisi ottaa oppisopimukseen ketään, jos minulla ei yrittäjänä ole aikaa ohjata. Tämä ei ole syyllistämistä vaan toteamus.


    • Anonyymi

      Hyvä ap. Ihailen rohkeuttasi. Itse en ole enää vuosikausiin allekirjoittanut suunnitelmaani. Läntätään suoraan koneelle.

    • Anonyymi

      Mitähän tämänkin ketjun kirjoittajille pitäisi maksaa ja millaista työtä tarjota, että kelpaisi? Olisiko yhdestäkään siltikään minkään työn tekijäksi?

      • Anonyymi

        Juurihan tuolla yksi kirjoittaa, että on päässyt ansiosidonnaiselle. Silloinhan on ollut töissä. Ei ihan nyt avaudu edellinen kommentti. Vaikuttaa lähinnä yksipuoliselta haukkumiselta ja kyvyttömyydeltä asettua työtä hakevan asemaan.

        Voisi myös vastata lyhyesti, koulutusta vastaavaa työtä ja sen mukaista palkkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juurihan tuolla yksi kirjoittaa, että on päässyt ansiosidonnaiselle. Silloinhan on ollut töissä. Ei ihan nyt avaudu edellinen kommentti. Vaikuttaa lähinnä yksipuoliselta haukkumiselta ja kyvyttömyydeltä asettua työtä hakevan asemaan.

        Voisi myös vastata lyhyesti, koulutusta vastaavaa työtä ja sen mukaista palkkaa.

        Palstan virallinen provomölyäjä tuo on. Pitäisi ehkä trollit jättää mölyämään yksinään mutta kun ihmiset ovat tyhmiä ja uskovat trollien olevan sitä millaisina esiintyvät.

        Persilijä tietää oikein hyvin ettei työttömien asema ole se että ansiotyötä tyrkytetään koko ajan ovista ja ikkunoista mutta kun ei kelpaa. Työtön on valtavan työvoimapulan aikana pistetty jonkinlaisen työpaikkakerjäläisen asemaan. Työttömän pitää koko ajan todistella olevansa työpaikan arvoinen kaikin tavoin kun yrittää huor'ta itseään jollekin mul'lle työnantajalle tai sontaiselle henkilöstövirmalle. Taustat nuuskitaan suurennuslasin kanssa jotakin luurankoja työttömien menneisyydestä etsien ja haastattelut tehdään kriittisesti ennakko- oletuksella työttömän huonoudesta, osaamattomuudesta ja kaikkinaisesta paskuudesta ihmisenä.

        Sitten juostaan somessa ja palstoilla märisemässä tietoisesti tällaista paskaa työttömistä joille ei mikään liska kelpaa kun on niin mahdottoman suuret vaatimukset.

        Työttömiin kohdistetaan voimakasta, pakonomaista ja järjestelmällistä mustamaalausta. Tämä on jatkunut jo vuosikymmeniä. 90- luvulla työttömyys oli tragedia joka kohtasi ihmistä. laman aikana alkoi tämä järjestelmällinen stigmatisaatioprosessi, ossa työttömyydestä tehtiin rikos johon työtön on syyllistynyt. Koska tällä tavoin työttömistä tehtiin syyllisiä, jotta heidän saatiin suostumaan orjiksi ja ilmaistyöntekijöiksi haistapaskasopimuksilla, sekä toisten (etenkin työllisyyspalveluiden) elinkeinoksi.

        Mustamaalaus on aina henkilöön menevää, tarkoituksellisen nöyryyttävää sosiaalipornoa, jota tuutataan tulemaan etenkin verorahakustanteisen Ylen taholta. Mutta kaikkialta muualtakin.

        Hyvin on uponnut.

        Työttömät eivät ole syyllisiä työttömyyteensä. Syylliset löytyvät ihan muualta.


    • Anonyymi

      Oikeassa olet. Minkään työn tekijäksi ei ole. Korkeintaan jotain ruuveja vääntelemään. Valvonnan alaisena. Sellaiseksi siellä Työkkärissä tulee 🤭

      • Anonyymi

        Onko ihanaa öykkäröidä p'llu märkänä m'na pystyssä? Aijai. Kyllä ne työttömät nyt sisuuntuvat tuosta anonyymin poliitikon möylyämisestä, jäjestäytyvät ja alkavat itse hoitaa asioitaan.

        On sun oma työnkuvasi arvon poliitikko hoita nämä asiat kuntoon. Siitä sulle maksetaan aika suolaisest. Verorahoista. Puliitikko delegoi oman tehtävänsä asiakaskunnalleen, eli heille joiden asioita hänet on sinne saatanan päättäjän asemaan pistetty. Sun tehtävänkuvasi ei ole kepittää kansalaisia vaan laittaa kansalaisten asiat kuntoon.

        Kuka helvetti noita äänestää?


    • Anonyymi

      Elämä on täynnä valheita, mutta Jumala puhuu totta. Luota häneen, älä ihmiseen. Tästä Raamattukirjekurssi. On ilmanen

      https://www.raamattuavautuu.fi/

    • Anonyymi

      Pitäiskö vähän opettaa työnantajia. Hakee ihan tosissaan kaikenmaailman halpapalkkapaikkoihin.On oikein innoissaan, jos pääsee haastatteluun ja kuluttaa oikein paljon työnantajan aikaa. Sitten jos on valittu - surkealla palkalla - alkaakin vaatia jotain paljon korkeampaa palkkaa.

      Siinäpä saa sanoa sanottavansa työntekijöitä halvalla palkkaavalle työnantajalle. Saa työnantaja potut pottuina. Eikun seuraava työpaikka hakuun ja seuraava työnantaja käsittelyyn. Noita hakemuksia voisi ihan alkaa tehtailemaan. Päivään mahtuisi monta haastattelua!

      Voisi sitten kysyä, mikset maksa parempaa palkkaa!

    • Anonyymi

      Nyt sitten eletäänkin kuin vankilaa paossa oleva etsintäkuulutettu. On jouduttu pistämään työpaikkahakuja työpaikkoihin joihin ei halua mennä. Ja nyt työnantajat soittelevat perään.

      Koko ajan toimeentulotuen leikkauksen vaara ilmassa.

      Kyllä on vittu sairasta paskaa.

    • Anonyymi

      Eihän se pitäisi edes olla mahdollista että työvoimapoliittisen lausunnon perusteella katkaistaan suoraan perusturva.

      Työmarkkinatuki on viimesijainen toimeentulo ja tuo on perutuslaillisesti turvattu jokaiselle kansalaiselle. Jos työmarkkinatuki katkaistaan tulee toimeentulo sen katkaisijan eli Kelan toimesta sovitella suoraan toisen tukimuodon kautta ,ilman että se pääsee katkeamaan ,muussa tapauksessa toiminnan kautta syyllistytään perutuslaillisen oikeuden riistämiseen henkilöltä ja kyseessä kun on ihmisen toimeentulo joka on perustavaa laatua oleva ihmisoikeus ,ihmisoikeus rikokseen.

      Yleensäkin oikeusvaltion toimitapoihin kuluu molempien osapuolien kuuleminen asiassa ennen toimeenpanoa ja myös valitus oikeus päätöksestä. Mikäli päätös tehdään vain toista osapuolta kuullen eli toisin sanoen, mikäli puhtaasti te toimiston lausuman perusteella mennään toimeentulo katkaisemaan kuulematta henkilöä jota toimi koskee ei toimitapa ole oikeuskelpoinen toimitapa.

      • Anonyymi

        Toimeentulotuki on viimesijaisin tukimuoto. Työmarkkinatuki voidaan evätä kokonaan jopa viideksi vuodeksi tekaistuilla perusteilla ja ihminen pudotetaan kokonaan toimeentulotuelle.

        Mutta tämäkään ei riitä. Jos toimeentulotuella kokonaan elävä ei työvoimavirkailijan mielestä ole toteuttanut näitä perustuslain vastaisia velvoitteitaan kunnolla, vaaditaan työttömältä kirjallisen selvitys asiasta. Sama virkailija joka kusipäisyydessään voi pistää minkä tahansa työvoimapoliittisen lausunnon Kelaan menemään on se joka itse arvioi myös selvityksen.

        Tietenkään mikään selvitys ei kelpaa kun kyseessä on talouskatastrofeja pelkästä sadistisesta nautinnosta työttömille tehtaileva ksipää. Kun selvitystä ei kelpuuteta niin sitten sama virkailija pistää Kelaan lausunnon ja naps vain, toimeentulotuen perusosasta leikataan ensin 20%. Seuraavalla kerralla viedäänkin sitten jo 40%.

        Kun tähän lisää ylikalliit asumiskustannukset, koska kohtuuhintaisia vuokra- asuntoja ei ole kaikille tarjolla, on monien toimeentulotuen perusosa jo valmiiksi paljon alhaisempi kuin mikä on tämä virallinen perusosa. Kun vuokran ylimenevä osuus vähennetään perusosasta, voi toimeentulotukilaiselle jäädä käteen jopa alle 300 euroa pelkän vuokran jälkeen.

        Tuosta summasta siis aletaan vielä leikkaamaan 20%- 40%.

        Tämä ei ole mitään satuilua vaan realismia.

        https://www.kela.fi/toimeentulotuki-perusosan-maaran-alentaminen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toimeentulotuki on viimesijaisin tukimuoto. Työmarkkinatuki voidaan evätä kokonaan jopa viideksi vuodeksi tekaistuilla perusteilla ja ihminen pudotetaan kokonaan toimeentulotuelle.

        Mutta tämäkään ei riitä. Jos toimeentulotuella kokonaan elävä ei työvoimavirkailijan mielestä ole toteuttanut näitä perustuslain vastaisia velvoitteitaan kunnolla, vaaditaan työttömältä kirjallisen selvitys asiasta. Sama virkailija joka kusipäisyydessään voi pistää minkä tahansa työvoimapoliittisen lausunnon Kelaan menemään on se joka itse arvioi myös selvityksen.

        Tietenkään mikään selvitys ei kelpaa kun kyseessä on talouskatastrofeja pelkästä sadistisesta nautinnosta työttömille tehtaileva ksipää. Kun selvitystä ei kelpuuteta niin sitten sama virkailija pistää Kelaan lausunnon ja naps vain, toimeentulotuen perusosasta leikataan ensin 20%. Seuraavalla kerralla viedäänkin sitten jo 40%.

        Kun tähän lisää ylikalliit asumiskustannukset, koska kohtuuhintaisia vuokra- asuntoja ei ole kaikille tarjolla, on monien toimeentulotuen perusosa jo valmiiksi paljon alhaisempi kuin mikä on tämä virallinen perusosa. Kun vuokran ylimenevä osuus vähennetään perusosasta, voi toimeentulotukilaiselle jäädä käteen jopa alle 300 euroa pelkän vuokran jälkeen.

        Tuosta summasta siis aletaan vielä leikkaamaan 20%- 40%.

        Tämä ei ole mitään satuilua vaan realismia.

        https://www.kela.fi/toimeentulotuki-perusosan-maaran-alentaminen

        Tämä koko hela paska perustuu kokonaisuudessaan laittomaan toimintaan julkiselta vallalta. Mikään tästä työllisyysmallista ei ole perustuslain mukainen.

        Se on työtön joka on rikoksen uhri. Se on Suomen valtio, julkinen valta joka rikkoo KOKO AJAN näillä velvoitteilla lakia, ja työttömien aivan perustavanlaatuisimpia perusoikeuksia.

        Suomen valtio on rikollinen. Eikä se ole mikään vitsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä koko hela paska perustuu kokonaisuudessaan laittomaan toimintaan julkiselta vallalta. Mikään tästä työllisyysmallista ei ole perustuslain mukainen.

        Se on työtön joka on rikoksen uhri. Se on Suomen valtio, julkinen valta joka rikkoo KOKO AJAN näillä velvoitteilla lakia, ja työttömien aivan perustavanlaatuisimpia perusoikeuksia.

        Suomen valtio on rikollinen. Eikä se ole mikään vitsi.

        Työvoimavirkailijat ja kaikki tuossa työllisyyspalvelusysteemissä mukana olevat ja siitä toimeentulonsa lypsävät eivät ole myöskään viattomia. He ovat vapaaehtoisesti mukana rikollisessa toiminnassa ja saavat siitä itse elantonsa.

        Kun valtio ja lainsäätäjä toimii rikollisesti, kukaan ei pakota ketään olemaan mukana järjestelmässä. Tämä on henkilökohtainen moraalikysymys. Oma- valmentajat ja nämä hlvetin te- "asiantuntijat" toteuttavat itsekin omaa perustuslaillista oikeuttaan työpaikan ja ammatin vapaaseen valintaan.

        Kannattaa pitää tämä mielessä kun näiden oma- valmentajien kanssa joudutte väkivalloin olemaan tekemisissä ja tahdonvastaisesti heidän uhkailtavanaan, kiristettävänään, kiusattavanaan. Eikun anteeksi palveltavanaan.


      • Anonyymi

        "Yleensäkin oikeusvaltion toimitapoihin kuluu molempien osapuolien kuuleminen asiassa ennen toimeenpanoa ja myös valitus oikeus päätöksestä."

        Valitusoikeus ja mahdollisuus viedä asiaa eteenpäin aina oikeustuomioistuimiin asti jne. on tietenkin myös työttömillä olemassa. Ainakin teoriassa.

        Mutta kuka helvetti luulee että sosiaaliturvan varassa elävällä, jonka kaikki energia menee selviytymisstrategioiden keksimisen miten selvitään seuraavasta kuusta, on resursseja alkaa sellaisiin ruljansseihin taistelemaan ison koneistoa vastaan? Ja tuollaisiin prosesseihin ryhtyminen sisältää myös henilökohtaisia riskejä. Ei ole missään taattu että työtön voittaa tällaisen järjestelmän edes oikeudessa kun vastassa on loppuviimeksi kokonainen valtio jumalauta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toimeentulotuki on viimesijaisin tukimuoto. Työmarkkinatuki voidaan evätä kokonaan jopa viideksi vuodeksi tekaistuilla perusteilla ja ihminen pudotetaan kokonaan toimeentulotuelle.

        Mutta tämäkään ei riitä. Jos toimeentulotuella kokonaan elävä ei työvoimavirkailijan mielestä ole toteuttanut näitä perustuslain vastaisia velvoitteitaan kunnolla, vaaditaan työttömältä kirjallisen selvitys asiasta. Sama virkailija joka kusipäisyydessään voi pistää minkä tahansa työvoimapoliittisen lausunnon Kelaan menemään on se joka itse arvioi myös selvityksen.

        Tietenkään mikään selvitys ei kelpaa kun kyseessä on talouskatastrofeja pelkästä sadistisesta nautinnosta työttömille tehtaileva ksipää. Kun selvitystä ei kelpuuteta niin sitten sama virkailija pistää Kelaan lausunnon ja naps vain, toimeentulotuen perusosasta leikataan ensin 20%. Seuraavalla kerralla viedäänkin sitten jo 40%.

        Kun tähän lisää ylikalliit asumiskustannukset, koska kohtuuhintaisia vuokra- asuntoja ei ole kaikille tarjolla, on monien toimeentulotuen perusosa jo valmiiksi paljon alhaisempi kuin mikä on tämä virallinen perusosa. Kun vuokran ylimenevä osuus vähennetään perusosasta, voi toimeentulotukilaiselle jäädä käteen jopa alle 300 euroa pelkän vuokran jälkeen.

        Tuosta summasta siis aletaan vielä leikkaamaan 20%- 40%.

        Tämä ei ole mitään satuilua vaan realismia.

        https://www.kela.fi/toimeentulotuki-perusosan-maaran-alentaminen

        oikeusvaltio ei voi toimia niin että tavallisen kansalaisen on koko ajan tehtävä selvityksiä ja perustella ja todistella omia elämänvalintojaan jollekin perkeleen julkisen vallan verorahahorovirkailijalle.

        Työttömän elämä on yhtä selvitysten tekemistä. Perusteluja, tilityksiä, todisteluita. koko ajan yritetään jostain pikku virheestä saada kiinni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        oikeusvaltio ei voi toimia niin että tavallisen kansalaisen on koko ajan tehtävä selvityksiä ja perustella ja todistella omia elämänvalintojaan jollekin perkeleen julkisen vallan verorahahorovirkailijalle.

        Työttömän elämä on yhtä selvitysten tekemistä. Perusteluja, tilityksiä, todisteluita. koko ajan yritetään jostain pikku virheestä saada kiinni.

        Silloin kun oikeusvaltion toimita periaatteet menetetään kuten Te toimissa on käynyt toimeentulo turvan suhteen, se on suorastaan oikeusasiamiehen velvollisuus puuttua toimiin ,kysymys kuuluukin miksi ei ole puututtu?

        https://www.oikeusasiamies.fi/kantelu-oikeusasiamiehelle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toimeentulotuki on viimesijaisin tukimuoto. Työmarkkinatuki voidaan evätä kokonaan jopa viideksi vuodeksi tekaistuilla perusteilla ja ihminen pudotetaan kokonaan toimeentulotuelle.

        Mutta tämäkään ei riitä. Jos toimeentulotuella kokonaan elävä ei työvoimavirkailijan mielestä ole toteuttanut näitä perustuslain vastaisia velvoitteitaan kunnolla, vaaditaan työttömältä kirjallisen selvitys asiasta. Sama virkailija joka kusipäisyydessään voi pistää minkä tahansa työvoimapoliittisen lausunnon Kelaan menemään on se joka itse arvioi myös selvityksen.

        Tietenkään mikään selvitys ei kelpaa kun kyseessä on talouskatastrofeja pelkästä sadistisesta nautinnosta työttömille tehtaileva ksipää. Kun selvitystä ei kelpuuteta niin sitten sama virkailija pistää Kelaan lausunnon ja naps vain, toimeentulotuen perusosasta leikataan ensin 20%. Seuraavalla kerralla viedäänkin sitten jo 40%.

        Kun tähän lisää ylikalliit asumiskustannukset, koska kohtuuhintaisia vuokra- asuntoja ei ole kaikille tarjolla, on monien toimeentulotuen perusosa jo valmiiksi paljon alhaisempi kuin mikä on tämä virallinen perusosa. Kun vuokran ylimenevä osuus vähennetään perusosasta, voi toimeentulotukilaiselle jäädä käteen jopa alle 300 euroa pelkän vuokran jälkeen.

        Tuosta summasta siis aletaan vielä leikkaamaan 20%- 40%.

        Tämä ei ole mitään satuilua vaan realismia.

        https://www.kela.fi/toimeentulotuki-perusosan-maaran-alentaminen

        Minimi toimeentulo turvan suuruus on määriteltynä ulosotto laissa ja lain tulee kohdella kansalaisia tasapuolisesti .Se summa mikä tuolla on määritelty ja määrätty nettona käteen jääväksi osuudeksi on tuplat tuohon 300e verrattuna. Eli kyse on euro summista ja tuollainen summa ei täytä perutuslain suomaa toimeentuloa ,joten silloin rikotaan lakia räikeästi ja lain rikkomisesta on säädetty rangaistukset.

        Nykyinen sosiaaliturvan perusturvan taso on jo lähtökohtaisesti alimitoitettu joten nykytilanteessa siitä ei ole leikattavissa laillisesti .Perutuslaki on laeista määräävä joten kun lait ja niiden sisältö on ristikkäisiä ,toteutetaan perutuslakia ja se turvaa tuon perusturvan .

        https://www.amnesty.fi/amnesty-ja-ihmisoikeusliitto-suomen-perusturvan-taso-on-liian-alhainen/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Yleensäkin oikeusvaltion toimitapoihin kuluu molempien osapuolien kuuleminen asiassa ennen toimeenpanoa ja myös valitus oikeus päätöksestä."

        Valitusoikeus ja mahdollisuus viedä asiaa eteenpäin aina oikeustuomioistuimiin asti jne. on tietenkin myös työttömillä olemassa. Ainakin teoriassa.

        Mutta kuka helvetti luulee että sosiaaliturvan varassa elävällä, jonka kaikki energia menee selviytymisstrategioiden keksimisen miten selvitään seuraavasta kuusta, on resursseja alkaa sellaisiin ruljansseihin taistelemaan ison koneistoa vastaan? Ja tuollaisiin prosesseihin ryhtyminen sisältää myös henilökohtaisia riskejä. Ei ole missään taattu että työtön voittaa tällaisen järjestelmän edes oikeudessa kun vastassa on loppuviimeksi kokonainen valtio jumalauta.

        Juuri siihen aliteisen aseman hyväksi käyttöön ja luottamukseen siitä että voimat pitää puoliaan ja mahdollisuudet ei riitä ruokkii tuota toimintaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri siihen aliteisen aseman hyväksi käyttöön ja luottamukseen siitä että voimat pitää puoliaan ja mahdollisuudet ei riitä ruokkii tuota toimintaa.

        Tuossa oli juuri ohjelma toimista :

        https://areena.yle.fi/1-50592750


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minimi toimeentulo turvan suuruus on määriteltynä ulosotto laissa ja lain tulee kohdella kansalaisia tasapuolisesti .Se summa mikä tuolla on määritelty ja määrätty nettona käteen jääväksi osuudeksi on tuplat tuohon 300e verrattuna. Eli kyse on euro summista ja tuollainen summa ei täytä perutuslain suomaa toimeentuloa ,joten silloin rikotaan lakia räikeästi ja lain rikkomisesta on säädetty rangaistukset.

        Nykyinen sosiaaliturvan perusturvan taso on jo lähtökohtaisesti alimitoitettu joten nykytilanteessa siitä ei ole leikattavissa laillisesti .Perutuslaki on laeista määräävä joten kun lait ja niiden sisältö on ristikkäisiä ,toteutetaan perutuslakia ja se turvaa tuon perusturvan .

        https://www.amnesty.fi/amnesty-ja-ihmisoikeusliitto-suomen-perusturvan-taso-on-liian-alhainen/

        Suomi ei ole oikeusvaltio, eikä se kunnioita edes perusihmisoikeuksia omien kansalaistensa kohdalla. Ongelmia nähdään ainoastaan turvapaikanhakijoiden oikeuksien tai suomessa tapahtuvan maahanmuuttajataustaisen työperäisen ihmiskaupan osalta. Suomen valtio itse paskoo omien kansalaistensa perusoikeuksien päälle.

        Ja sitten patsastellan maailman pelastajana ihmisoikeusvaltiona kaikkialla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minimi toimeentulo turvan suuruus on määriteltynä ulosotto laissa ja lain tulee kohdella kansalaisia tasapuolisesti .Se summa mikä tuolla on määritelty ja määrätty nettona käteen jääväksi osuudeksi on tuplat tuohon 300e verrattuna. Eli kyse on euro summista ja tuollainen summa ei täytä perutuslain suomaa toimeentuloa ,joten silloin rikotaan lakia räikeästi ja lain rikkomisesta on säädetty rangaistukset.

        Nykyinen sosiaaliturvan perusturvan taso on jo lähtökohtaisesti alimitoitettu joten nykytilanteessa siitä ei ole leikattavissa laillisesti .Perutuslaki on laeista määräävä joten kun lait ja niiden sisältö on ristikkäisiä ,toteutetaan perutuslakia ja se turvaa tuon perusturvan .

        https://www.amnesty.fi/amnesty-ja-ihmisoikeusliitto-suomen-perusturvan-taso-on-liian-alhainen/

        Suomi sai useaan otteeseen moitteita Euroopan neuvostolta Suomen olosuhteisiin riittämättömästä sosiaaliturvasta jo kauan ennen Ukrainan sotaa ja sen aiheuttamaa inflaatiota.

        Tässä ei myöskään oteta koskaan huomioon ylihintaista asumista. Siitä ei hiiskuta sanaakaan.
        Läheskään kaikki tarvitsevat eivät saa kelan asumismenojen kohtuurajat täyttävää asuntoa vaikka kuinka etsisivät. Kela ei nosta asumisen kohtuurajojaan eikä ole päivittänyt niitä vuosiin. Vuokrat nousevat joka vuosi.

        Kohtuuhintaiseen asuntoon on vähän vaikea muuttaa jos sellaista ei mistään saa. Kohtuurajan ylittävä vuokran osuus vähennetään toimeentulotuen perusosasta. Perusosa ei monienkaan kohdalla ole siis läheskään se mikä toimeentulon lakisääteinen minimi on, koska ylimenevät asumiskustannukset kutistavat sitä joka vuosi.

        Ihmiset sinnittelevät oikeasti jopa alle 300 eurolla kuussa vain vuokran maksun jälkeen vuodesta toiseen. Se ei ole mikään väliaikainen tila, vaan pysyvä. Kun tätä kestää vuosikausia, jokainen voi kuvitella millaisia kertyviä tarpeita ja seurannaisvaikutuksia sillä on ihmisen elämään. Ja sitten pitää juosta kuin rangaistusvanki jonkun asennevikaisen vittuilevan mulkun persläjävalmentajan kartoitettavana ja raiskattavana koska muuten iskee taas leikkuri. Sitten työllisyyspalvelijat etsivät täikammalla tekosyytä tehdä työvoimapoliittisia lausuntoja kelaan jotta tuostakin voidaan leikata vielä puolet pois.

        Tämä on niin SYÖPÄÄ.


    • Anonyymi

      Oksensin tänään mustaa mönjää. Epäilen että olen saanut vatsahaavan jatkuvan pelon vuoksi. Koko ajan pitää pelätä toimeentulon leikkauksia.

      • Anonyymi

        Nuo toimitavat ovat oikeusvaltion toiminnan kannalta sen kaltaisia ,että mikäli ne eivät oikene ,ne olisi vietävä punnittavaksi Eu tasolle oikeusvaltion toimitapojen toteutumisen suhteen Suomen osalta.


    • Anonyymi

      saatanan vätykset ja valittajat, käyttäisitte edes osan siitä energiasta töiden etsimiseen ettekä ainaiseen kitisemiseen , väistelyyn ja ja selittelyihin miksi ei työllistyminen onnistu

      • Anonyymi

        Käytetäänkin. Jostan kumman syystä ei natsaa..


    • Anonyymi

      nikseissä en ole hyvä

    • Anonyymi

      Lainsäädännön puitteissa sosiaalisista toimita on säädetty siten ,että toimien tulee olla toimeentuloa edistävää .Sen kaltaiset toimet joilla pyritään leikkauksiin ,kuten aktiivimallit ai tarkastelulähtökohdat, joilla etsitään tuohon mahdollisuutta ei voida katsoa täyttävän lain kirjainta tuossa suhteessa, vaan silloin toimitaan lähtökohtaisesti lain kirjainta vastoin.

      Erityten ihmetyttää se menttaliteetti jolla toimintaa julkisesti valtion hallinnon puitteissa. Suomen valtion hallinto on saanut useita huomautuksia Suomalaisen perusturvan tasosta ja silti on pyrkimyksiä sen leikkaamiseen entisestään. Suomalaiset verovarat kerätään Suomalaisilta ja ne on tarkoitettu ensisijaisesti Suomalaisten hyvinvoinnin turvaamiseen ei ulkolaisten, kuten nykyisin priorisointi toimien kautta on osoittautunut tärkeämmäksi.

      https://yle.fi/a/3-7797709

      https://www.soste.fi/perusturvan-nykytila-ja-kehittamiskohteet/

      https://www.maailma.net/uutiset/sosiaaliturva-ei-suomessa-riita-elamiseen-se-on-ihmisoikeusongelma-mutta-sita-ei-julkisessa

      Korjausta ei ole tullut kotimaassa ,mutta toisin asian on otettu tosissaan ulkovaltojen suhteen ja korjaustoimiin on lähdetty.

      https://www.suomenuutiset.fi/suomalaiset-rahoittavat-italian-lapsitalkoot-ja-espanjan-lyhennetyn-tyoviikon-koponen-miksi-hallitus-tekee-taman-meille/

      Käsittämätöntä on se että samaista turvaa ei Suomen kansalaisille suotaisi vaan sen sijaan olisi leikattava vielä entisestä riittämättömästä.

      https://www.suomenmaa.fi/uutiset/orpo-hslle-sosiaalietuuksia-pitaisi-nyt-leikata/

      • Anonyymi

        "Lainsäädännön puitteissa sosiaalisista toimita on säädetty siten ,että toimien tulee olla toimeentuloa edistävää"

        Ja 9 euron ylläpitokorvauksen katsotaan olevan "toimeentula edistävää", ja täten työtön voidaan painostaa ja toisinaan jopa pakottaa 9 euron orjaksi.

        9 euron narrit joutuvat elämään koko ajan verorahakustanteisesti. Sitä että he sitten saavat huimaavat 180 euroa lisää kuukaudessa siitä että juoksevat jossain pelleilyssä, selitellä toimeentulon edistämisellä. 9 euron orjat tulevat veronmaksajille kalliimmaksi kuin kokonaan työttömät. Kaikki tämä "toimeentulon edistäminen" toimii v erorahakustanteisesti.

        Tällä tavoin Suomessa julkinen valta tulkitsee lainsäädäntöä. Ja tällä tavoin myös itse lainsäätäjä on kirjoittanut jopa lakitekstiä. Lainsäätäjä puolestaan on lukenut mm. ihmisoikeusperiaatteita kuin piru raamattua. Jopa itse lakiteksti on kirjoitettu kieli poskessa kuin lainsäätäjä olisi pitänyt kaikkia niitä perusperiaatteita pilkkanaan joihin Suomen perustuslain pitäisi pohjautua.

        Ihmisoikeusperiaatteiden perusidea ja tavoite on yksilöiden autonomia, itsemääräysvalta ja mahdollisimman suuri suvereniteetti oman elämänsä yli.

        Suomen lakikieleen kaikki on käännelty siten, että mahdollistetaan valtion ja julkisen vallan mielivalta kansalaisten elämässä, ja heidät pakotetaan julkisen vallan objekteiksi, toimenpiteiden kohteiksi, pakollisten "palveluiden", velvoittavien "oikeuksien" ja muka kansalaisten parasta tarkoittavien "tarjottujen" määräysten verukkeella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Lainsäädännön puitteissa sosiaalisista toimita on säädetty siten ,että toimien tulee olla toimeentuloa edistävää"

        Ja 9 euron ylläpitokorvauksen katsotaan olevan "toimeentula edistävää", ja täten työtön voidaan painostaa ja toisinaan jopa pakottaa 9 euron orjaksi.

        9 euron narrit joutuvat elämään koko ajan verorahakustanteisesti. Sitä että he sitten saavat huimaavat 180 euroa lisää kuukaudessa siitä että juoksevat jossain pelleilyssä, selitellä toimeentulon edistämisellä. 9 euron orjat tulevat veronmaksajille kalliimmaksi kuin kokonaan työttömät. Kaikki tämä "toimeentulon edistäminen" toimii v erorahakustanteisesti.

        Tällä tavoin Suomessa julkinen valta tulkitsee lainsäädäntöä. Ja tällä tavoin myös itse lainsäätäjä on kirjoittanut jopa lakitekstiä. Lainsäätäjä puolestaan on lukenut mm. ihmisoikeusperiaatteita kuin piru raamattua. Jopa itse lakiteksti on kirjoitettu kieli poskessa kuin lainsäätäjä olisi pitänyt kaikkia niitä perusperiaatteita pilkkanaan joihin Suomen perustuslain pitäisi pohjautua.

        Ihmisoikeusperiaatteiden perusidea ja tavoite on yksilöiden autonomia, itsemääräysvalta ja mahdollisimman suuri suvereniteetti oman elämänsä yli.

        Suomen lakikieleen kaikki on käännelty siten, että mahdollistetaan valtion ja julkisen vallan mielivalta kansalaisten elämässä, ja heidät pakotetaan julkisen vallan objekteiksi, toimenpiteiden kohteiksi, pakollisten "palveluiden", velvoittavien "oikeuksien" ja muka kansalaisten parasta tarkoittavien "tarjottujen" määräysten verukkeella.

        Ajatelkaa että Suomen lainsäätäjä on oikeasti niin TYHMÄ, että se on kirjannut lakitekstiin mm. näin:

        "Työttömällä on monialaisen yhteispalvelun tarve, jos..."

        https://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2014/20141369

        Suomen laki määrää mitä tarpeita kansalaisilla on oltava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajatelkaa että Suomen lainsäätäjä on oikeasti niin TYHMÄ, että se on kirjannut lakitekstiin mm. näin:

        "Työttömällä on monialaisen yhteispalvelun tarve, jos..."

        https://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2014/20141369

        Suomen laki määrää mitä tarpeita kansalaisilla on oltava.

        On ,Lain säädännössä on kuitenkin palveluiden osalta ,määritelty että kun puhutaan toimista on se työttömän oikeus palveluihin. Tuota ei toisteta joka kohdassa ,mutta tuo löytyy muistaakseni esim. kuntouttavassa mainittuna oikeus kuntouttavaan toimintaan. Lisäksi on määritelty se että toimista sovitaan eli kyse ei ole sanelusta, vaan osapuolten kanssa yhteisymmärryksessä tehtävistä toimista. Suomessa kun on valtio muodon ollen demokratia ,vallitseva yksilön suoja ja itsemääräämisoikeus sen myötä kansalaisilla. Holhoukseen voi hakea ,mutta tarkastellessasi tuon periaatteita tulet huomamaan että kynnys on korkea puuttua aktoriteetilla henkilöön ja aina tuomio istuimen alainen toimi. Eli virkamiesvallalla ei ole puututtavissa auktoriteetoin kautta henkilöön siten että hänet ,määrättäisiin toimiin. Tuo valta on tuomioistuimen alaista ja esim niiltä osin kun on määrättävissä ihminen tuomioistuimen kautta yhteiskunta palveluun tms verrattaviin toimiin. Eli tuo käytettynä ns."vankein", rangaistus toimeksi jätetty siltä osin . Missään muussakaan oikeusvaltiossa ei valtion hallinolla ole tuollaista valtaa . Tuo tunnetaan Diktatuurioissa käytettynä valtamuotona ,joidenkin näkemyksiin eli mielivaltaan perustuen. Tuossa suhteessa on katsottava että on lain kautta lähinnä pyritty määrittämään sitä oikeutta milloin tulee tarve harkita tuota oikeutta saada "monalaista "yhteiskunta palvelua johon kukin sitten voi katsoa itse sen onko hänellä siihen tarvetta vai ei. Toisin myönnettäköön että tuota voi pyrkiä tulkitsemaan kuin piru raamattua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On ,Lain säädännössä on kuitenkin palveluiden osalta ,määritelty että kun puhutaan toimista on se työttömän oikeus palveluihin. Tuota ei toisteta joka kohdassa ,mutta tuo löytyy muistaakseni esim. kuntouttavassa mainittuna oikeus kuntouttavaan toimintaan. Lisäksi on määritelty se että toimista sovitaan eli kyse ei ole sanelusta, vaan osapuolten kanssa yhteisymmärryksessä tehtävistä toimista. Suomessa kun on valtio muodon ollen demokratia ,vallitseva yksilön suoja ja itsemääräämisoikeus sen myötä kansalaisilla. Holhoukseen voi hakea ,mutta tarkastellessasi tuon periaatteita tulet huomamaan että kynnys on korkea puuttua aktoriteetilla henkilöön ja aina tuomio istuimen alainen toimi. Eli virkamiesvallalla ei ole puututtavissa auktoriteetoin kautta henkilöön siten että hänet ,määrättäisiin toimiin. Tuo valta on tuomioistuimen alaista ja esim niiltä osin kun on määrättävissä ihminen tuomioistuimen kautta yhteiskunta palveluun tms verrattaviin toimiin. Eli tuo käytettynä ns."vankein", rangaistus toimeksi jätetty siltä osin . Missään muussakaan oikeusvaltiossa ei valtion hallinolla ole tuollaista valtaa . Tuo tunnetaan Diktatuurioissa käytettynä valtamuotona ,joidenkin näkemyksiin eli mielivaltaan perustuen. Tuossa suhteessa on katsottava että on lain kautta lähinnä pyritty määrittämään sitä oikeutta milloin tulee tarve harkita tuota oikeutta saada "monalaista "yhteiskunta palvelua johon kukin sitten voi katsoa itse sen onko hänellä siihen tarvetta vai ei. Toisin myönnettäköön että tuota voi pyrkiä tulkitsemaan kuin piru raamattua.

        Lisäys 4§ tuossa oikeastaan linjaakin tuota:

        "Työ- ja elinkeinotoimiston ja kunnan on seurattava työllistymissuunnitelman toteutumista. Työllistymissuunnitelmaa on tarkistettava työttömän palvelutarpeen edellyttämällä tavalla, kuitenkin vähintään kuuden kuukauden välein, sekä työttömän sitä erikseen pyytäessä, jollei suunnitelman tarkistaminen asiakkaan tilanne huomioon ottaen ole ilmeisen tarpeetonta."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On ,Lain säädännössä on kuitenkin palveluiden osalta ,määritelty että kun puhutaan toimista on se työttömän oikeus palveluihin. Tuota ei toisteta joka kohdassa ,mutta tuo löytyy muistaakseni esim. kuntouttavassa mainittuna oikeus kuntouttavaan toimintaan. Lisäksi on määritelty se että toimista sovitaan eli kyse ei ole sanelusta, vaan osapuolten kanssa yhteisymmärryksessä tehtävistä toimista. Suomessa kun on valtio muodon ollen demokratia ,vallitseva yksilön suoja ja itsemääräämisoikeus sen myötä kansalaisilla. Holhoukseen voi hakea ,mutta tarkastellessasi tuon periaatteita tulet huomamaan että kynnys on korkea puuttua aktoriteetilla henkilöön ja aina tuomio istuimen alainen toimi. Eli virkamiesvallalla ei ole puututtavissa auktoriteetoin kautta henkilöön siten että hänet ,määrättäisiin toimiin. Tuo valta on tuomioistuimen alaista ja esim niiltä osin kun on määrättävissä ihminen tuomioistuimen kautta yhteiskunta palveluun tms verrattaviin toimiin. Eli tuo käytettynä ns."vankein", rangaistus toimeksi jätetty siltä osin . Missään muussakaan oikeusvaltiossa ei valtion hallinolla ole tuollaista valtaa . Tuo tunnetaan Diktatuurioissa käytettynä valtamuotona ,joidenkin näkemyksiin eli mielivaltaan perustuen. Tuossa suhteessa on katsottava että on lain kautta lähinnä pyritty määrittämään sitä oikeutta milloin tulee tarve harkita tuota oikeutta saada "monalaista "yhteiskunta palvelua johon kukin sitten voi katsoa itse sen onko hänellä siihen tarvetta vai ei. Toisin myönnettäköön että tuota voi pyrkiä tulkitsemaan kuin piru raamattua.

        Oikeus ei ole sama kuin velvollisus. Palveluiden tarjoaminen ei voi tarkoittaa, että pakotetaan ottamaan tarjottuja palveluita vastaan.

        Oikeusvaltio ei voi velvoittaa ketään sopimaan yhtään mitään - etenkään henkilökohtaista elämäänsä, ja omia elämänvalintojaan koskevia asioita - vastentahtoisesti ja sanoa tätä "yhteisymmärykseksi".

        Koko tämä perustuslain vastainen lainsäädäntö on VALEHTELUA. Tämä on aivan täyttä, 100% PASKAA.

        Miksi työttömistä puhuessasi alat rölistä jotain harhaista paskaa holhoukseen hakemisesta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäys 4§ tuossa oikeastaan linjaakin tuota:

        "Työ- ja elinkeinotoimiston ja kunnan on seurattava työllistymissuunnitelman toteutumista. Työllistymissuunnitelmaa on tarkistettava työttömän palvelutarpeen edellyttämällä tavalla, kuitenkin vähintään kuuden kuukauden välein, sekä työttömän sitä erikseen pyytäessä, jollei suunnitelman tarkistaminen asiakkaan tilanne huomioon ottaen ole ilmeisen tarpeetonta."

        Työttömällä ei ole palveluntarpeita.

        Jos työttömällä on joku työttöyyteen liittyvä tarve, se on ansiotulojen tarve. Ja senkin työtön arvioi itse. Tarpeita ei määrätä ulkopuolelta ihmisille.

        "Only idiots and infants need things. The language of needs is the native tongue of socialists, therapists, and paternalists of all sorts and is addressed to needy dependents. The language of wants is spoken by self-respecting adults and is addressed to other self-respecting adults." — Thomas Szasz


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäys 4§ tuossa oikeastaan linjaakin tuota:

        "Työ- ja elinkeinotoimiston ja kunnan on seurattava työllistymissuunnitelman toteutumista. Työllistymissuunnitelmaa on tarkistettava työttömän palvelutarpeen edellyttämällä tavalla, kuitenkin vähintään kuuden kuukauden välein, sekä työttömän sitä erikseen pyytäessä, jollei suunnitelman tarkistaminen asiakkaan tilanne huomioon ottaen ole ilmeisen tarpeetonta."

        Kenenkään ei tarvitse hyväksyttää omia suunnitelmiaan jollakin virkailijalla. Tai kenelläkään itsensä ulkopuolisella henkilöllä.

        Ei ole olemassa mitään ammatti- tai viranomaisryhmää, jolla on lupa alkaa seuraamaan yksityisten kansalaisten henkilökohtaisten elämänsuunnitelmien - joihin myös suunnitelmat omasta työnhausta kuuluvat - toteutumista. Saati alkaa tehtailemaan varoituksia jos kansalainen ei ole toteuttanut omia suunnitelmiaan virkailijan melestä oikein. Saati alkaa tehtailemaan taloudellisia rangaistuksia jollain Jumalallisella auktoriteetilla.

        Länsimainen oikeusvaltio ei yksinkertaisesti voi toimia näin.

        Tämähän on jo ajatuksena aivan ufoa. Miten tällainen toimintatapa voi olla käytössä Suomessa?


    • Anonyymi

      peruoikeuksien takaamisesta johon mm. oikeus toimeentuloon kuluun mainitaan perutuslaissa seuraavasti:
      11.6.1999/731 Suomen perutuslaki
      22 §
      Perusoikeuksien turvaaminen
      Julkisen vallan on turvattava perusoikeuksien ja ihmisoikeuksien toteutuminen.

      Sosiaaliturvasta on säädetty perutuslailla:
      19§

      "Oikeus sosiaaliturvaan
      Jokaisella, joka ei kykene hankkimaan ihmisarvoisen elämän edellyttämää turvaa, on oikeus välttämättömään toimeentuloon ja huolenpitoon.

      Lailla taataan jokaiselle oikeus perustoimeentulon turvaan työttömyyden, sairauden, työkyvyttömyyden ja vanhuuden aikana sekä lapsen syntymän ja huoltajan menetyksen perusteella.

      Julkisen vallan on turvattava, sen mukaan kuin lailla tarkemmin säädetään, jokaiselle riittävät sosiaali- ja terveyspalvelut ja edistettävä väestön terveyttä. Julkisen vallan on myös tuettava perheen ja muiden lapsen huolenpidosta vastaavien mahdollisuuksia turvata lapsen hyvinvointi ja yksilöllinen kasvu.

      Julkisen vallan tehtävänä on edistää jokaisen oikeutta asuntoon ja tukea asumisen omatoimista järjestämistä."

      lähde:

      https://finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731

      Tuo on siis perus oikeus eikä sitä ole ehdollistettavissa millään muodoin.

      • Anonyymi

        Ei ole ehdollistettavissa juu. Paitsi silloin kun julkinen valta ja lainsäätäjä itse alkaa tulkita lakia kuin piru raamattua. Silloin kaikki on käänettävissä päälaelleen eikä lakien alkuperäisellä tarkoituksella, sillä mitä sen on ollut tarkoitus taata yksilöiden oikeuksien toteutumiseksi, ole mitään merkitystä.

        Tässä tilanteessa olemme nyt. Valitettavasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole ehdollistettavissa juu. Paitsi silloin kun julkinen valta ja lainsäätäjä itse alkaa tulkita lakia kuin piru raamattua. Silloin kaikki on käänettävissä päälaelleen eikä lakien alkuperäisellä tarkoituksella, sillä mitä sen on ollut tarkoitus taata yksilöiden oikeuksien toteutumiseksi, ole mitään merkitystä.

        Tässä tilanteessa olemme nyt. Valitettavasti.

        Sellaisia toimia joissa ei noudateta perustuslakia tai toteuteta oikeusvaltion toimitapoja kutsutaan laittomuuksiksi ,oli siihen syyllistyvä taho sitten julkinen tai yksityinen taho. Se ei muuta asiaa. Kuten ei myöskään se missä asemassa tekoon ryhtyvä yhteiskunnallisesti on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellaisia toimia joissa ei noudateta perustuslakia tai toteuteta oikeusvaltion toimitapoja kutsutaan laittomuuksiksi ,oli siihen syyllistyvä taho sitten julkinen tai yksityinen taho. Se ei muuta asiaa. Kuten ei myöskään se missä asemassa tekoon ryhtyvä yhteiskunnallisesti on.

        Laittomuuksia ovat kyllä. Yleisesti hyväksytyt laittomuudet ovat siis käytössä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laittomuuksia ovat kyllä. Yleisesti hyväksytyt laittomuudet ovat siis käytössä.

        Seuraava presidentti voisi olla semmoinen, joka ei jääkiekkoa fanita eikä jääkiekkoa pelaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laittomuuksia ovat kyllä. Yleisesti hyväksytyt laittomuudet ovat siis käytössä.

        Silloin on jotakin pahasti vialla kun lakataan toteuttamasta perutuslaillisia ja ihmisoikeuksia.
        Suomessa työttömien kohdalla näin on käynyt ja huoli näyttää olevan lähinnä siitä kuinka noita toteutetaan muualla.


    • Anonyymi

      Miinat on Te tsto ja Kela.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      173
      9933
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      52
      3275
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

      Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      48
      3041
    4. Et olisi piilossa enää

      Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      63
      2764
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      201
      2135
    6. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      114
      2093
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

      Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      1963
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

      Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      64
      1576
    9. Tunnekylmä olet

      En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      112
      1326
    10. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

      Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      22
      1286
    Aihe