Moi!
Teen keikkatyötä kunnalla. Nyt vääntöä palkoista ja ylityökorvauksista.
Sovin la 7-14 ja su 7-21 keikan. Sairastuin la, joten sitä en tehnyt. Sunnuntain keikan tein. Olen su tuplasta saanut tuplapalkan, ja ylityökorvaukset 2 h 50% ja loput ylityötunnit 4h 100%. Nyt on jätetty maksamatta ylityökorvaukset tuolta sunnuntailta ja lauatailta ei palkkaa tulekkaan, kun työsoppari ei voi alkaa saikulla. Toteumassa tunnit jaettu la ja su, vaikken tosiaan la ollut töissä ja sairaudesta ei keikkalaiselle palkkaa makseta.
Toinen mikä mietityttää kun pomon mukaan olen tuntityöläinen, tein keikkaa 5 pvää ke-su, eli 7,45+7,45+7+7 ja 14h. Työsopimus tehty 5 päivää, alkaa tuosta ke. Nyt huomasin että su ylityöt maksettu 50% ylittäviltä tunneilta, eikä tuota 50+100%. Mennäänkö tässä jo kvtes viikkotyötuntien mukaan? Esihenkilö sanoo että olen tuntityössä. Työsopparissa on mainittu kk palkka, ja palkat kyllä maksettu tuntiliksalla. Esihenkilön mielestä tuo palkka on maksettu oikein.
Yksityiselle keikkaillut, niin selkeää tuo tunti tunnista..
Kvtes ja palkanmaksu
1
585
Vastaukset
- Anonyymi
Kunnalla maksetaan tuntipalkkaa, kun palvelussuhde kestää enintään 12 kalenteripäivää. Tuntipalkka lasketaan kk-palkasta. Yleistyöajassa ja jaksotyössä jakajana on 163. https://www.kt.fi/sopimukset/kvtes/palkkaus
KVTES:n mukaan sairausajan palkkaa ei makseta, jos työnteko ei ehdi ollenkaan alkaa ennen sairauspoissaoloa.
Ylityömääräykset ja sunnuntaityökorvaukset voit lukea linkistä (uusin KVTES ei ole vielä netissä, mutta nämä on samat) https://www.kt.fi/sopimukset/kvtes/2020-2021/luku-3-tyoaika/saannollisen-tyoajan-ylittaminen-ja-tyoaikakorvaukset
Jos olet liittynyt liittoon, niin paikallinen ammattliittosi jäseniä edustava luottamusmies tarkistaa, onko pomo oikeassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä602047Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1661698Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701408Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2431379Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2331321Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421185- 811156
- 1281155
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3481097Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3181086