Suomeen tulee runsaasti uusia vihreän vedyn tuotantolaitoksia.
Vetyautojen vedynsaanti on siis turvattu.
Aluksi vihreästä vedystä kannattaa tehdä kannattavuussyista metaania ja kuten uutisessa mainitaan niin sitä mukaa kun vetyautoja tulee liikenteeseen niin vihreää vetyä tankataan sitten autoihin.
https://www.talouselama.fi/uutiset/jattiyhtio-sijoittaa-suomalaiseen-vetyfirmaan-hankkeessa-mukana-myos-ilkka-herlin/84c295ee-837e-46cd-9d10-a3488b3690b6
Vihreää vetyä autoihin
24
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Artikkelista:
"Kaasupolttoainetta raskaaseen liikenteeseen"
"Ren-Gasin suunnitelmana on ensin valmistaa uusiutuvalla sähköllä vetyä ja jalostaa sitä metaaniksi raskaaseen liikenteeseen. Yhtiö voi tuottaa myyntiin myös vetyä, kun sille syntyy kysyntää esimerkiksi liikenteessä." - Anonyymi
Ei noita laitoksia veryautoja varten tarvi .
- Anonyymi
Ei, mutta vetyautoja varten kyllä.
- Anonyymi
JESS! !
Miraihin saa vihdoinkin polttoainetta. - Anonyymi
Halleluujaa! Ranskalaiset ehtivät ensin, mutta kalliiksi tullee ja helvetin pitkällä aikataululla?🎅🏾🎅
- Anonyymi
Vetyauto tuntuu aina vaan järkevämmältä vaihtoehdolta kun lukee näitä kokemuksia akkusähköauton omistajilta.
https://hymy.fi/yleinen/tassako-sahkoautoilun-sudenkuoppa-jarjetonta-pitaa-4-tunnin-taukoja/ - Anonyymi
TB asemat muutettava vetyasemiksi
- Anonyymi
Voisi muutua kunhan omistus eikä eurokaan mene venäjän suuntaan koskaan.
- Anonyymi
Ai että nykyisessä sähköpulassa alettaisiin haaskaamaan sähköä kannattamattoman vedyn valmistukseen? Älkää unta nähkö!
- Anonyymi
Mistä sähköpula johtuu?
Jos olisimme jo nyt omavaraisia vedyn suhteen niin mitään sähköpulaa ei edes olisi. - Anonyymi
Kyllä vetytalouteen mennään ihan sen vuoksi ettei sähköpulaa tulisi.
Valtioneuvoston tiedote asiasta.
https://youtu.be/NPexh80Fez4 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä sähköpula johtuu?
Jos olisimme jo nyt omavaraisia vedyn suhteen niin mitään sähköpulaa ei edes olisi.Tiedätkö, nöösi, mitään vedystä ja sen valmistamisesta? Vety ei ole energianlähde, vaan enegiaa voidaan varastoida kovin huonolla hyötysuhteella vetyyn ja tänä päivänä se energia on sähköenergiaa ja josta on siis pula.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä sähköpula johtuu?
Jos olisimme jo nyt omavaraisia vedyn suhteen niin mitään sähköpulaa ei edes olisi.Mutta kun emme ole ja vedyn valmistus kuluttaa aivan järjettömästi sähkö. Mikä hauskinta tässä tilanteessa, ei noita vedyn tuotantolaitoksia meillä kauheasti ole ja yli 70ke maksavat Mirait on turhia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä vetytalouteen mennään ihan sen vuoksi ettei sähköpulaa tulisi.
Valtioneuvoston tiedote asiasta.
https://youtu.be/NPexh80Fez4Aika näyttää, mutta ainakin se tulevaisuus on vielä kovin kaukana.
- Anonyymi
Vety pelastaa Suomen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä sähköpula johtuu?
Jos olisimme jo nyt omavaraisia vedyn suhteen niin mitään sähköpulaa ei edes olisi.Omavaraisia - hah! Ei Suomesta löydy maaperästä kaasua ja veli venäläinen pisti maakaasuputken venttiilit kiinni. Vetyä on tehty tähän saakka ensisijaisesti maakaasusta, sähköllä ei kannata tehdä vetyä, koska hyötysuhde on huono. Sähkö kannattaa käyttää ajoneuvoissa suoraan ilman vetymuunnosta. Suomessa ei ole ylijäämäsähköä vielä vuosikymmeniin, siihen tarvitaan tuulipuistojen moninkertaistamista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika näyttää, mutta ainakin se tulevaisuus on vielä kovin kaukana.
Aloituksen artikkelissakin puhutaan vuosiluvusta 2050, moniko nykyautoilija ajelee vielä silloin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vety pelastaa Suomen.
Sinulla jäi teksti kesken. Pitäisi kuulua: Vety pelastaa Suomen terästeollisuuden.
- Anonyymi
Kiloon vihreää vetyä kuluu jo 55-60 kWh sähköä plus paineistus, kuljetus ja jakelu. Paljonkohan se metaanikilon valmistus vedystä maksaa?
- Anonyymi
Vety on akku.
Litiumakkuun varastoidusta sähköenergiasta saadaan yli 90% takaisin.
Vetyyn varastoidusta sähköenergiasta saadaan korkeintaan 30% takaisin, kun lasketaan elektrolyysi, kompressointi, kuljetus, välipaineistukset ja viimein poltto polttokennossa.
Siksi vety on henkilöautoissa aina alle 0,1% osuudella. Raskaassa liikenteessä vety saattaa suurilla investoinneilla saada 1% osuuden. Sähkö raskaassa liikenteessä tulee olemaan ainakin 90% ja loppuosuus dieselille. - Anonyymi
Kyllä nimenomaan vetyautot lisäävät niitä sähkökriisejä tulevaisuudessa koska kokonaisuutena menee vetyautoihin enemmän energiaa kuin sähköautoihin. Ja jos vety tehdään maakaasusta halvalla elektrolyysin sijaan, niin sitten kannatat Putinin sotakassaa ja ilmastomuutos kiihtyy kun hiili päästetään ilmakehään muutoprosessissa.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17124752/vetyautot-lisaavat-sahkokriiseja-tulevaisuudessa- - Anonyymi
Peruskoulun pudokkaista tulee hyviä vihreän siirtymän kannattajia ja vihreiden äänestäjiä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281488- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254954Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818