SunnuntaiVisa - Kielitesti, saatko sen solmuun?

Tuosta:
https://www.is.fi/viihde/art-2000009102952.html

Meni paremmin kuin hyvin, omalla mittapuulla. Eikä tuo tainnut kauhian vaikea olla, tullenee useitakin täyden pisteen suorituksia muilta.

Prima! Aivan mahtava tulos.

Vastasit oikein 8 kysymykseen

39

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Muutama huti, koska niiden muutaman kieltä en ymmärrä alkuunkaan. Muuten ihan mukiinmenevä tulos. :D

      "Prima! Aivan mahtava tulos.

      Vastasit oikein 9 kysymykseen"

      Thänks! :D

      • Hieno tulos!

        Minä taisin arvailla paremmin ne oudot tapaukset, astuin sitten miinaan parissa tutummassa...


      • randombypasser kirjoitti:

        Hieno tulos!

        Minä taisin arvailla paremmin ne oudot tapaukset, astuin sitten miinaan parissa tutummassa...

        Sinulla on hyvät arvauslahjat, kun osaat erottaa norjan, islannin ja tanskan kielet toisistaan. Minulla ne menee samaan kastiin kaikki. Ei mitään eroa. Arvasin villisti ja lopputulos oli huti.
        :D


      • tosi.typy kirjoitti:

        Sinulla on hyvät arvauslahjat, kun osaat erottaa norjan, islannin ja tanskan kielet toisistaan. Minulla ne menee samaan kastiin kaikki. Ei mitään eroa. Arvasin villisti ja lopputulos oli huti.
        :D

        Niin on, jollainhan minunkin on pitänyt kouluista läpi päästä :D


    • Vastasit oikein 9 kysymykseen.

      • Hieno tulos!

        Sinäkin, pentele, tulit näit ja voitit, minut 😜


    • Mulla meni kieli oikein kunnolla solmuun.
      Vastasin kysymyksiin kieli keskellä suuta ja sain 5/12.

      No voin todeta, etten ole kielinaisia.

      • Kohtalainen tulos, siskoseni!

        No sehän riittää kun osaa kolmea kieltä, suamee, savvoo hiljoo ja kovvoo.


      • randombypasser kirjoitti:

        Kohtalainen tulos, siskoseni!

        No sehän riittää kun osaa kolmea kieltä, suamee, savvoo hiljoo ja kovvoo.

        Mulla on toi viittomakielen kuullun ymmärtäminen täysi kymppi. Sillä voin ylpeillä..


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Mulla on toi viittomakielen kuullun ymmärtäminen täysi kymppi. Sillä voin ylpeillä..

        Juuri näin :D


    • Anonyymi

      11/12

      Kymri meni vituiks

      • Loistava tulos!

        Ittellä se kuului niihin helppoihin, tuli sitten näennäisesti helpommissa ryssittyä...


    • 11/12. Vivace meni väärin, mutta olen vähän eri mieltä, etteikö se voisi asiayhteydestä riippuen tarkoittaa muutakin. Selitys kömmähdykselle kun tietysti kantasanan perusteella olisi pitänyt ymmärtää, että eloisaa siinä haetaan.

      • Loistava tulos!

        Ei kannata selitellä ipsahduksia, tulos on loistava joka tapauksessa, se riittää. :)


      • randombypasser kirjoitti:

        Loistava tulos!

        Ei kannata selitellä ipsahduksia, tulos on loistava joka tapauksessa, se riittää. :)

        Kiitos kannustuksesta, mutta kun kielet on elinikäinen harrastus ja pääasiallinen osaamisalue niin otin raskaasti mokan 😆


      • MaximiIIian kirjoitti:

        Kiitos kannustuksesta, mutta kun kielet on elinikäinen harrastus ja pääasiallinen osaamisalue niin otin raskaasti mokan 😆

        Aaaa, ok, ymmärrän hyvin, kävisi nimittäin itellekin tuossa tilanteessa raskaasti sielulle 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        Aaaa, ok, ymmärrän hyvin, kävisi nimittäin itellekin tuossa tilanteessa raskaasti sielulle 😂

        Jep, lukioikäisenä päätin, että kun olen 40, osaan kymmentä kieltä. Valitettavasti siitä on tarvinnut tinkiä jonkun verran, mutta pistän lasten syyksi kun ei kerinnyt eikä jaksanut tarpeeksi opiskella 🤭


      • MaximiIIian kirjoitti:

        Jep, lukioikäisenä päätin, että kun olen 40, osaan kymmentä kieltä. Valitettavasti siitä on tarvinnut tinkiä jonkun verran, mutta pistän lasten syyksi kun ei kerinnyt eikä jaksanut tarpeeksi opiskella 🤭

        Ohhoh, on siinä ollut tekemistä 😳
        Ei sillä, onhan se mielekästä, antoisaa ja varsin hyödyllistäkin. Elä lapsia syytä, eikö ne ole opettaneet sulle kuitenkin jokeltamista ja lasten kieltä? 😜


    • Anonyymi

      12/12 Bravo! Vaikutat melkoiselta kielinerolta.

      Vihdoinkin kunnon tulos parilla arvauksella.

      - Sheena

      • Mahtava tulos!

        Ja häivy 😂

        Miten te naiset tuon teette? Sinä ja tosi-typy... Mihin voin valittaa, vanhemmille vissiin ainoastaan, niitten toimestahan se sukupuoli on aikanaan "päätetty" 😂


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Mahtava tulos!

        Ja häivy 😂

        Miten te naiset tuon teette? Sinä ja tosi-typy... Mihin voin valittaa, vanhemmille vissiin ainoastaan, niitten toimestahan se sukupuoli on aikanaan "päätetty" 😂

        😂🤣

        Naiset ovat kenties kielellisesti lahjakkaampia kuin miehet, mutta se ei välttämättä näy missään...

        Kielissä on se hyvä juttu, että jos osaa muutamaa kieltä varsin hyvin, ymmärtää helposti myös kieliä, joita ei ymmärrä 😅

        Ja tässä toimii sama mikä luonnon eläimissä ja ilmiöissä, telkkari; kun katselee vaikkapa italialaisia tai espanjalaisia tai portugalilaisia sarjoja/leffoja, niin kyllä siinä väkisinkin kieli alkaa tarttua korvaan, solmuun menee väkisin 😁

        - Sheena


      • Anonyymi kirjoitti:

        😂🤣

        Naiset ovat kenties kielellisesti lahjakkaampia kuin miehet, mutta se ei välttämättä näy missään...

        Kielissä on se hyvä juttu, että jos osaa muutamaa kieltä varsin hyvin, ymmärtää helposti myös kieliä, joita ei ymmärrä 😅

        Ja tässä toimii sama mikä luonnon eläimissä ja ilmiöissä, telkkari; kun katselee vaikkapa italialaisia tai espanjalaisia tai portugalilaisia sarjoja/leffoja, niin kyllä siinä väkisinkin kieli alkaa tarttua korvaan, solmuun menee väkisin 😁

        - Sheena

        Niin mutta kun te pärjäätte suunnilleen jokaisessa visassa paremmin kuin muut keskimäärin... Se on epäreilua! 😜

        Tiettävästi naiset on kielellisesti lahjakkaampia, niin ehkä se juuri tällaisissa asioissa näkyy hieman. Se on totta, että mm. sarjoja kattomalla oppii paljonkin kieliä, kuten nuoriso on oppinut paljon englantia peleistä ja musiikista.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Niin mutta kun te pärjäätte suunnilleen jokaisessa visassa paremmin kuin muut keskimäärin... Se on epäreilua! 😜

        Tiettävästi naiset on kielellisesti lahjakkaampia, niin ehkä se juuri tällaisissa asioissa näkyy hieman. Se on totta, että mm. sarjoja kattomalla oppii paljonkin kieliä, kuten nuoriso on oppinut paljon englantia peleistä ja musiikista.

        Eipäs ole epäreilua 😆

        Sitäpaitsi en ollut kielissä kouluaikana mikään nero (paitsi suomen kielessä), vaan se on tullut hissukseen elämän varrella kiinnostuksen ja harrastusten mukana.

        - Sheena


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eipäs ole epäreilua 😆

        Sitäpaitsi en ollut kielissä kouluaikana mikään nero (paitsi suomen kielessä), vaan se on tullut hissukseen elämän varrella kiinnostuksen ja harrastusten mukana.

        - Sheena

        Onpas, mä en ala! Äiti, tuu sanoo tolle ettei se kiusaa 😂

        Mulla taas suju kaikki kolme kieltä mainiosti kunnes kasiluokalla loppu kiinnostus kouluun totaalisesti. Suomi ja savo eiku enkku menee kivasti, mutta sen ruotsin hukkasin sillon, se vähän närästää.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Onpas, mä en ala! Äiti, tuu sanoo tolle ettei se kiusaa 😂

        Mulla taas suju kaikki kolme kieltä mainiosti kunnes kasiluokalla loppu kiinnostus kouluun totaalisesti. Suomi ja savo eiku enkku menee kivasti, mutta sen ruotsin hukkasin sillon, se vähän närästää.

        😂😂

        Yritän nyt nauttia epäreiluudesta kaikin keinoin.. Tein testin "Miten hyvin osaat Finlandia-hymnin sanat? Testaa 12 kysymyksellä"

        https://www.is.fi/musiikki/art-2000009252615.html

        Ja arvaas tuli 12/12
        Tuloksesi: 12 / 12
        Olet itse V. A. Koskenniemi!
        Tunnet Finlandia-hymnin sanoituksen kuin omat taskusi!

        Mutta sehän onkin laulu, ne on muutenkin hallussa.

        Entäs kun kävin ruokakaupassa. Paketteja koriin.. kassajonossa silmäilin, että tuli ostettua aika paljon, arvio mitä maksaa - pari silmäystä ja päättelin "jotain 36 euroa". Yleensä menee euron parin päähän suuntaan tai toiseen, mutta nyt loppusumma oli 35,83 e. En oikein itsekään käsitä miten arviot osuvat niin lähelle. Ikävä kyllä sama ei päde lotossa, mutta en anna masentaa, pääasia että kauppalaskuissa onnistutaan 🤣

        - Sheena


      • Anonyymi kirjoitti:

        😂😂

        Yritän nyt nauttia epäreiluudesta kaikin keinoin.. Tein testin "Miten hyvin osaat Finlandia-hymnin sanat? Testaa 12 kysymyksellä"

        https://www.is.fi/musiikki/art-2000009252615.html

        Ja arvaas tuli 12/12
        Tuloksesi: 12 / 12
        Olet itse V. A. Koskenniemi!
        Tunnet Finlandia-hymnin sanoituksen kuin omat taskusi!

        Mutta sehän onkin laulu, ne on muutenkin hallussa.

        Entäs kun kävin ruokakaupassa. Paketteja koriin.. kassajonossa silmäilin, että tuli ostettua aika paljon, arvio mitä maksaa - pari silmäystä ja päättelin "jotain 36 euroa". Yleensä menee euron parin päähän suuntaan tai toiseen, mutta nyt loppusumma oli 35,83 e. En oikein itsekään käsitä miten arviot osuvat niin lähelle. Ikävä kyllä sama ei päde lotossa, mutta en anna masentaa, pääasia että kauppalaskuissa onnistutaan 🤣

        - Sheena

        Äitiiii!!! Tuu sanoo sille uudelleen, se vaan jatkaa kiusaamista!!! Nyt se heitti suolaa haavoihin, anna sille tukkapöllyä!!! 😝

        En muuten edes yritä tehdä Finlandia-testiä, no chance there 😂

        Itte myös harrastelen tuota ostoskorisummailua ja aika usein pääsee just parin euron sisälle. Muistan joskus vuosia sitten, kun kerran kassalla exälle ynnäilin kun se oli vuorostaan maksamassa ja totesin että se maksaa bout 56 euroo. Kassaneiti virnisti sille myös ja sen ilme olikin näkemisen arvoinen kun summa oli jämpti 56€ 😁


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Äitiiii!!! Tuu sanoo sille uudelleen, se vaan jatkaa kiusaamista!!! Nyt se heitti suolaa haavoihin, anna sille tukkapöllyä!!! 😝

        En muuten edes yritä tehdä Finlandia-testiä, no chance there 😂

        Itte myös harrastelen tuota ostoskorisummailua ja aika usein pääsee just parin euron sisälle. Muistan joskus vuosia sitten, kun kerran kassalla exälle ynnäilin kun se oli vuorostaan maksamassa ja totesin että se maksaa bout 56 euroo. Kassaneiti virnisti sille myös ja sen ilme olikin näkemisen arvoinen kun summa oli jämpti 56€ 😁

        Eikäää, tukkapölly on laitonta väkivaltaa! 😝

        Olet tosi hyvä ostoskorisummailussa, aivan mahtavaa 😁!

        - Sheena


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikäää, tukkapölly on laitonta väkivaltaa! 😝

        Olet tosi hyvä ostoskorisummailussa, aivan mahtavaa 😁!

        - Sheena

        Itte heitit suolaa haavoihin, seki on! Ja sä alotit! 😂

        No en nyt tiiä oonko, kerran osunu napakymppiin, muuten aina sinnepäin 🤨


    • Anonyymi

      Prima! Aivan mahtava tulos.
      Vastasit oikein 11 kysymykseen

      Ja väärin meni... sähköhammasharja 😂 Pari arvausta oikein.

      • Loistava tulos!

        Tottahan sitä pitää tuurillakin vähän seilata, niinhän ne tekee laivatkin 😂


    • Vastasit oikein kuuteen kysymykseen. Hyvää tietoa.

      • Hyvä tulos!


    • Anonyymi

      Oikein kymmenen oli. Hätäisesti päättelin kaksi

      • Loistava tulos!

        Kyllä se arvaminen on useimmilla yhtenä työkaluna ja sehän sopii kunhan tulosta tulee :)


    • Anonyymi

      11/12. Aika kivasti meni 😊 Jos osaa muutamaa kieltä, nin niiden perusteella pystyy yllättävän pitkälle päättelemään muistakin kieliä.

      • Loistava tulos!

        Se on totta, hyvin paljon löytyy yhtäläisyyksiä.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Loistava tulos!

        Se on totta, hyvin paljon löytyy yhtäläisyyksiä.

        Javitut


    • Anonyymi

      nyt pitää ostaa tytöiltä nivea men-juttuja ;D

      R´Tuo minua huvitti kun corvette-urheiluautossa, jotkut lukkaanvaut mutta eivät vaarallesit kun corvetrten rurvatryynytr,..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      141
      2101
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      172
      1274
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1147
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      168
      1037
    5. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      93
      946
    6. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      935
    7. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      67
      902
    8. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      42
      844
    9. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      820
    10. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      59
      723
    Aihe