Vanhoja sanomalehtiä ym.

Löysin sukulaisiani noista lehdistä ja mm. missä isotätini asui muinaisina opiskeluaikoinaan. Ensimmäinen rakennus purettiin 70-luvun alussa ja toinen rakennus tuhoutui pommituksissa. Sukulaiseni ovat näköjään ottaneet ahkerasti osaa kaikenlaisiin yhteiskunnallisiin juttuihin ja myös kalastuskuntien kokouksien päätöksistä löysin valtavasti tietoja.

https://digi.kansalliskirjasto.fi/etusivu

8

247

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiva kun olet olemassa siitä on jo varmasti vuosia jotain olet vastannut minulle. Kaippa muistat kumi leksujen näpäitykset kun ajatten itselleni tekeväni jotain. Onneksi pidit minut hengissä.

• Lisko aikanaan pyysi, etten vastaisi sinulle ja koska lupasin, niin minun on vaikea rikkoa tuota lupausta, vaikka Liskoa ei enää olekaan. Hankalaa on.

Hyvää ja rauhallista Joulua toivotan.

• buddy-love kirjoitti:

Lisko aikanaan pyysi, etten vastaisi sinulle ja koska lupasin, niin minun on vaikea rikkoa tuota lupausta, vaikka Liskoa ei enää olekaan. Hankalaa on.

Hyvää ja rauhallista Joulua toivotan.

Niih jos välttämättä haluat niin. Kunnioitin myös häntä. miksi hävisin koska en halunnut saattaa mustasukkaiseksi.

Voin sanoa kun itsetuhoisen ihmisen kanssa olen elänyt 19vutta se kertoo aika paljon siitä kuinka vaikuttaa myös minuun itseeni, voida huonosti suhteen alun. Eikä se ole vieläkään kunnossa lapsuuden traumoista.
        Mutta ymmärrän tilanteen paremmin kuin silloin koska asioita käsitelty ja paljon.

Hyvää Joulua sinullekin🎁. Pidä turvassa itsesi.

• valtakunta kirjoitti:

Niih jos välttämättä haluat niin. Kunnioitin myös häntä. miksi hävisin koska en halunnut saattaa mustasukkaiseksi.

Voin sanoa kun itsetuhoisen ihmisen kanssa olen elänyt 19vutta se kertoo aika paljon siitä kuinka vaikuttaa myös minuun itseeni, voida huonosti suhteen alun. Eikä se ole vieläkään kunnossa lapsuuden traumoista.
        Mutta ymmärrän tilanteen paremmin kuin silloin koska asioita käsitelty ja paljon.

Hyvää Joulua sinullekin🎁. Pidä turvassa itsesi.

Niin ja minua kiusattiin kovasti🙄 kaikki kaatui päälle silloin joten koin ihan hyvä lähteä tältä palstalta. Kaikki oli vain kovin vaikeaa silloin myös suututin marttyyrimallarin kun poistin kaikki viestini kun halusin unohtaa kaiken. En ole kovin rohkea ole vieläkään.

Halusin nettiystävät/ ja ihmiset jotka vihasi minua ja pitää erossa elämästäni. Ei ollut helppoa. Ei korona nyt minut on tuonut esiin eniten kun joutuu huolissa olemaan koko yhteiskunnasta ja muiden ihmisten terveydestä ei ainoastaan omasta.

Eipä moni suojaudu FFP2, ilmahygienialla ja käsihygienialla. Kuin katsot katu kuvaa. THL, STM ja sekä WHO tulee ristiriitaista viestin.

THL vetää rokotetutkimusta myös mutta eivät seuraa näitä jälkitauteja LC. Salminen tuossa syytää vastuun sairaaloihin .

Se harmittaa että ikäihmisiä ei suojella vain läheiset, jotka suojaa eikä kaikille ole. Harmittaa kovasti kun vähättelee THL sairautta.
        https://areena.yle.fi/1-50979215

• Anonyymi

Meidän isänäidin vintiltä löytyi iso kasa Jalluja. Olin silloin alta kouluiän.

• Anonyymi

Sen verran tarkennusta, isällä oli kaksi veljeä ja yksi sisko

• Anonyymi

Hei, tämän parissa vierähti tunti. Sukumme miehet näyttäytyivät hieman oudossa valossa. Uutisissa oli poliisin kertomana murha, epäonnistunut itsemurha ja ulosajo :\. Tapahtumia siinä 1890 ja 1930 luvun vaihteessa. Kaksi todennäköisesti niistä ulkomailla. Että sellaista sukua tässä nyt sitten ollaan. Toivottavasti toinen ketju toisi mukanaan jotain muuta, vaikka jäljet päättyvät isättömään lapseen. Mielenkiintoista oli kyllä :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      77
      3198
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      36
      2030
    3. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      167
      1792
    4. Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50

Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?
      Ikävä
      293
      1320
    5. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?

Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki
      Tv-sarjat
      31
      1226
    6. Onko se liikaa pyydetty

Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin
      Ikävä
      91
      1170
    7. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      102
      1120
    8. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1080
    9. Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä

Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.
      Kaste
      120
      1074
    10. Kaatopaikka Inhassa

Kuka omistaa kyseisen kaatopaikan? Näkymä tielle kammottava!
      Ähtäri
      27
      1007
    Aihe