Tavoitteena olisi aloittaa laajaulotteinen keskustelu näistä kahdesta.
Toivoisin siis että kommentteja tippuisi useita tähän avauspostaukseeni.
oon pannu merkille sen että joskus käy kaupallisessa musassa siten että musa menettää hohtonsa kun mennään väärille urille kaupallisuudessa. Jotkut vanhan liiton muusikot on kritisoineet viime vuosina kovasti musan kaupallistumisen huonompaa suuntautumista.
Tässä mun omia lempparibiisejä kaupalliselta puolelta;
Chisu-Biden biden(yksi kotimaisen musan nerokkaimpia kaupallisia biisejä)
Yona(en muista biisin nimeä mut kuulin sen vain elämää ohjelmassa!)
Yö-Joutsenlaulu(syvyystaso loistava kuten kunnianhimoakin löytyy biisistä)
Kolmas nainen-Lamppu ikkunallasi(syvyyttä ja melankoliaa)
J.Karjalainen&Mustat lasit-Merenneitoni ja minä(upea teos vuosien takaa)
Maija Vilkkumaa-Hiuksissa hiekkaa(ajaton helmi)
Jonna Tervomaa-Etsii(aliarvostetuin tervomaan biisi!)
CMX-Pilvien kuningas(upea progerock biisi)
Erkki Melartin-Häävalssi(klassinen&romanttinen klassinen)
Pekka Pohjola-Metsonpeliä(jazz fuusio&progerock)
Sitten kaupallisen ulkopuolelta löytyy tällaisia lemppariartisteja&säveltäjiä&bändejä kuin;
Milla Rumi ja kappale nimeltä opettelen ilmeitä(mielenkiintoiset sävelrakenteet!)
Tuomas Henrikin Jeesuksen kristuksen bändi
Henna Emilia houreet-Mustaa kahvia(indiepoprock biisi)
Liina Harja
Maria&Marsialaiset
Little mary mixup(ysärin alkupuolella tekivät mm studiolevyn)
Kairon irse
Oranssi pazuzu(tyylilajina death metal&doom metal&technical metal ja progemetalli)
Paperi T(jos tätä artistia voi edes pitää ei-kaupallisena)
Draama-helmi(kuten paperi t niin draama-helmi tekee myös experimentaalista ja abstraktia räppimusaa)
Tommi Laine&The graveyard shift(laineen tomppa joka tuli aiemmin tutuksi pauli hanhiniemen perunateatteri bändissä)
Lotta wennäkoski(chamber taidemusa&klassinen on hänen musa jota tekee)
Puhetta kaupallisesta ja ei-kaupallisesta musasta
Anonyymi-ap
4
72
Vastaukset
- Anonyymi
Olen avauspostaaja niin lisään vielä kaupallisiin lemppareihini nämä kaksi;
Tuomari Nurmio-Laaksossa(upea progerock biisi)
Anki-Paha tyttö(rock ja folk osuu hyvin yhteen tässä teoksessa)
Ja kaksi lempparia ei-kaupalliselta puolelta;
Kaneli(englanninkielistä indiepoppia)
Kaisa Kulmala trio(melodista, harmonista ja kaunista jazzia) - Anonyymi
Kaikki musiikki jota myydään jossain formaatissa, on kaupallista.
- Anonyymi
Indie musiikki on ehkä sitä epäkaupallisempaa sorttia, Litku Klemettiä kyllä arvostan.
- Anonyymi
sama täällä litku on loistava! Oon avauspostaaja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1145925Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324037- 823342
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182976Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522034Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881994- 1431775
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui421763Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881559