IS Viikonloppu 17.-18.12.2022

Kovis Antti Skytältä - odotukset ovat varsin korkealla.

168

1692

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jee, sunnuntaina tulee HP:n lista!

      • Anonyymi

        Mutta jo huomenna lauantaina saanemme tietää, mitkä kohdat kovisristikossa ovat Huuhaan mielestä vähintäänkin epäselviä. Siten Huuhaa ryhtyy heti lypsämään vihjeiden selityksiä ja / tai ratkaisusanoja, vaikka sen tekopyhästi kieltääkin. Hän muka vain mainitsee ongelmakohdat - eihän hän voi sille mitään jos sattumoisin täällä joku ehdoin tahdoin haluaa ne hänelle selittää.

        Sanarisin sivuston mukaan kyseessä on siis täyskolmonen, jonka laadinnasta vastaa Antti Skyttä ja ulkoasusta Heli Kärkkäinen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta jo huomenna lauantaina saanemme tietää, mitkä kohdat kovisristikossa ovat Huuhaan mielestä vähintäänkin epäselviä. Siten Huuhaa ryhtyy heti lypsämään vihjeiden selityksiä ja / tai ratkaisusanoja, vaikka sen tekopyhästi kieltääkin. Hän muka vain mainitsee ongelmakohdat - eihän hän voi sille mitään jos sattumoisin täällä joku ehdoin tahdoin haluaa ne hänelle selittää.

        Sanarisin sivuston mukaan kyseessä on siis täyskolmonen, jonka laadinnasta vastaa Antti Skyttä ja ulkoasusta Heli Kärkkäinen.

        Valetta
        "Huuhaa ryhtyy heti lypsämään vihjeiden selityksiä ja / tai ratkaisusanoja, vaikka sen tekopyhästi kieltääkin. Hän muka vain mainitsee ongelmakohdat - eihän hän voi sille mitään jos sattumoisin täällä joku ehdoin tahdoin haluaa ne hänelle selittää."

        Sanarisin foorumissa on tapana kertoa ongelmakohtis. Se EI tarkoita, että lypsetään selityksiä tai ratkaisusanoja. Sama koskee sivustoani. Täällä on törkeä paljastusmeininki, mutta ei pidä olettaa, että sellaista kaipaan.

        Jos haluan selitykset tai ratkaisusanat, en niitä täältä enkä sivuiltani kysy ennen kuin palkintokilpailuun osallistumisaika on ohitse. Käytän tarvittaessa Magnaa ja juttelen erään nettitutun kanssa.

        Yleensä en Skytän ristikoihin selityksiä enkä ratkaisusanoja jää kaipaamaan.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Valetta
        "Huuhaa ryhtyy heti lypsämään vihjeiden selityksiä ja / tai ratkaisusanoja, vaikka sen tekopyhästi kieltääkin. Hän muka vain mainitsee ongelmakohdat - eihän hän voi sille mitään jos sattumoisin täällä joku ehdoin tahdoin haluaa ne hänelle selittää."

        Sanarisin foorumissa on tapana kertoa ongelmakohtis. Se EI tarkoita, että lypsetään selityksiä tai ratkaisusanoja. Sama koskee sivustoani. Täällä on törkeä paljastusmeininki, mutta ei pidä olettaa, että sellaista kaipaan.

        Jos haluan selitykset tai ratkaisusanat, en niitä täältä enkä sivuiltani kysy ennen kuin palkintokilpailuun osallistumisaika on ohitse. Käytän tarvittaessa Magnaa ja juttelen erään nettitutun kanssa.

        Yleensä en Skytän ristikoihin selityksiä enkä ratkaisusanoja jää kaipaamaan.

        Siinä on se ero, että Sanarisin foorumissa ei sallita ratkaisusanojen - tai vihjeiden osittaistenkaan selitysten - paljastamista, toisin kuin täällä. Niinpä täällä ongelmakohdista tilittely usein johtaa ratkaisun tai selityksen saamiseen.

        Etkö Huuhaa ymmärrä tätä eroa Sanarisin foorumiin verrattuna?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siinä on se ero, että Sanarisin foorumissa ei sallita ratkaisusanojen - tai vihjeiden osittaistenkaan selitysten - paljastamista, toisin kuin täällä. Niinpä täällä ongelmakohdista tilittely usein johtaa ratkaisun tai selityksen saamiseen.

        Etkö Huuhaa ymmärrä tätä eroa Sanarisin foorumiin verrattuna?

        Kyse on siitä, jos mainitsen ongelmakohdat omalla foorumillani, joku luulee, että minä haluan automaattisesti niistä täällä ratkaisusanoja tai selityksiä. Ei ongelmakohtia pidä tänne hakea, jos en asiaa täällä pyydä.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Kyse on siitä, jos mainitsen ongelmakohdat omalla foorumillani, joku luulee, että minä haluan automaattisesti niistä täällä ratkaisusanoja tai selityksiä. Ei ongelmakohtia pidä tänne hakea, jos en asiaa täällä pyydä.

        Jos siis seuraavan jommentin jälkeen tuon esille ongelmakohtia, siitä EI pidä tehdä johtopäätöstä, että haluan kohtiin vinkkejä tai ratkaisusanoja: https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/forums/topic/is-viikonloppu-3-31-12-2022/#post-26110


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Kyse on siitä, jos mainitsen ongelmakohdat omalla foorumillani, joku luulee, että minä haluan automaattisesti niistä täällä ratkaisusanoja tai selityksiä. Ei ongelmakohtia pidä tänne hakea, jos en asiaa täällä pyydä.

        Mutta kun sinun yleensä silloinkin täytyy tulla tänne linkin kera mainitsemaan, että listaat ongelmakohdat omalla sivustollasi. Jättäisit sen tekemättä.

        Tämä on nimittäin sellainen paikka, että täällä katsotaan, kuka pystyy ratkaisemaan ongelmat. Eikä leikitä hippaleikkejä.

        Ja erityisesti se saa täällä aina jonkinmoisen sulan hattuun, joka ratkaisee Huuhaalle ylitsepääsemättömäksi osoittautuneen ongelman.


    • Skytän riztikosta pääkuvasta johdetut sanat olivat juuri sellaisia kuin sopii odottaakin. Niiden ratkonta piti otteessaan koko ratkonnan ajan. Jos joku ne heti paljastaa ja joku paljastamista heti käyttää, pilaantuu ratkaisunautinto rajusti. Omanpa ratkontansa pilaa, mutta jos niiden pohdinnan jättää pois, todella merkittävän osa ratkontaa menettää.

      Ihan tiedoksi, että yksi piiokirjain on vielä auki. En kerro julkisesti missään mikä.

      • Anonyymi

        Täytyi heti tulla tänne elvistelemään ratkonnan onnistumista. Saatko joitain sairasta mielihyvää tästä? Säälittävää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Täytyi heti tulla tänne elvistelemään ratkonnan onnistumista. Saatko joitain sairasta mielihyvää tästä? Säälittävää.

        On ristikon varmaan moni muukin ratkonut. En mitenkään kokenut, että olisin erityisen nopeasti ristikon ratkonut. Sitäpaitsi yksi kohta edelleen ihmetyttää.


    • Anonyymi

      Mikä ihmeen tarve tällä anonyymilä on spoilata Huuhaan kirjoitukset. Sabarisin palstoilla moni kehuu nopeaa ratkontaansa , itsellä vasta alkutekijöissä ristikko

      • Niinhän siellä tehdään. En koskaan kerro miten paljon aikaa meni ratkontaan, sillä siitä tulee turhaa vertailua.

        Tällainen poistettiin.
        "Mikä lisäarvo viestilläsi oli? Pelkkää höpinää ja jälleen ratkaisun kerjäämistä."

        Minusta on kiva, jos vähän höpistääkin. Höpinää saisi lisätä ja vähentää kireänsävyistä kommentointia.

        En missään ole kertonut, mikä kohta ristikossa on minulle ongelma - on älytöntä väittää, että kerjään ratkaisua. Kysyin ongelmakohdasta erään nettitutun mielipidettä. Voin kertoa kohdan, jos sen saan tyydyttävästi nettitutun kanssa selvitettyä. Täällä en hevin asiaa ota esille eräiden ikävän asennoitumisen vuoksi.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Niinhän siellä tehdään. En koskaan kerro miten paljon aikaa meni ratkontaan, sillä siitä tulee turhaa vertailua.

        Tällainen poistettiin.
        "Mikä lisäarvo viestilläsi oli? Pelkkää höpinää ja jälleen ratkaisun kerjäämistä."

        Minusta on kiva, jos vähän höpistääkin. Höpinää saisi lisätä ja vähentää kireänsävyistä kommentointia.

        En missään ole kertonut, mikä kohta ristikossa on minulle ongelma - on älytöntä väittää, että kerjään ratkaisua. Kysyin ongelmakohdasta erään nettitutun mielipidettä. Voin kertoa kohdan, jos sen saan tyydyttävästi nettitutun kanssa selvitettyä. Täällä en hevin asiaa ota esille eräiden ikävän asennoitumisen vuoksi.

        Onko se höpinä semmoista, josta sait porttikiellon eliittipalstalle? Jos on, luulen ettei kukaan kaipaa sitä tänne!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko se höpinä semmoista, josta sait porttikiellon eliittipalstalle? Jos on, luulen ettei kukaan kaipaa sitä tänne!

        Höpinällä tarkoitan on sitä, mitä Sanarisin foorumissa harrastetaana nykyhetkessä paljon - sinun kriteereilläsi Sanarisin foirumi on höpinäfoorumi. Höpinää tosin siellä sallitaan joillekin enemmän kuin toisille. Jotkut saavat höpistä minusta liikaakin.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Niinhän siellä tehdään. En koskaan kerro miten paljon aikaa meni ratkontaan, sillä siitä tulee turhaa vertailua.

        Tällainen poistettiin.
        "Mikä lisäarvo viestilläsi oli? Pelkkää höpinää ja jälleen ratkaisun kerjäämistä."

        Minusta on kiva, jos vähän höpistääkin. Höpinää saisi lisätä ja vähentää kireänsävyistä kommentointia.

        En missään ole kertonut, mikä kohta ristikossa on minulle ongelma - on älytöntä väittää, että kerjään ratkaisua. Kysyin ongelmakohdasta erään nettitutun mielipidettä. Voin kertoa kohdan, jos sen saan tyydyttävästi nettitutun kanssa selvitettyä. Täällä en hevin asiaa ota esille eräiden ikävän asennoitumisen vuoksi.

        No se taitaa olla aika helppo arvata mitä piilokirjainta Tapsa tarkoittaa: oikea vaihtoehto lienee S.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No se taitaa olla aika helppo arvata mitä piilokirjainta Tapsa tarkoittaa: oikea vaihtoehto lienee S.

        Siitä ei ole kyse. Sitäpaitsi piilokirjaimen ohella ongelmakohdassani on toinenkin kirjain ongelmana. Kun asiaa en täällä nyt halua käsitellä, asian arvaileminen ei minusta ole asiallista. Jos kohta ei selviä, saatan ottaa täälläkin myöhemmin esille. En laita esille nettisivuillekaan, ettei joku nostaisi asiaa täällä esille. On kyllä perin inhottavaa toimintaa, jos joku nostaa sivuiltani kohtia tänne silloin, kun en sitä itse halua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No se taitaa olla aika helppo arvata mitä piilokirjainta Tapsa tarkoittaa: oikea vaihtoehto lienee S.

        No niin! Nyt se tapahtui taas.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Siitä ei ole kyse. Sitäpaitsi piilokirjaimen ohella ongelmakohdassani on toinenkin kirjain ongelmana. Kun asiaa en täällä nyt halua käsitellä, asian arvaileminen ei minusta ole asiallista. Jos kohta ei selviä, saatan ottaa täälläkin myöhemmin esille. En laita esille nettisivuillekaan, ettei joku nostaisi asiaa täällä esille. On kyllä perin inhottavaa toimintaa, jos joku nostaa sivuiltani kohtia tänne silloin, kun en sitä itse halua.

        Juuri niinhän sinä itsekin teet: nostelet jatkuvasti Sanarisin sivuilta kohtia tänne, vaikka sinulla ei ole mitään näyttöä siitä, että Sanaris tai alkuperäiset kirjoittajat sitä haluaisivat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juuri niinhän sinä itsekin teet: nostelet jatkuvasti Sanarisin sivuilta kohtia tänne, vaikka sinulla ei ole mitään näyttöä siitä, että Sanaris tai alkuperäiset kirjoittajat sitä haluaisivat.

        Jis mainitsen, mitä Sanarisin foorumissa jotkut ratkojat ovat kirjoittaneet, pyrin tekemäön sen toisia ratkojia kunnioittaen.

        Tässä säikeessä on paljon minua kohtaan olevaa ilkeämielistä ja valheellista kirjoittelua, että lypsäisin apua. Täällä jotkut väkisin ovat tarjoamassa "apuaan" minulle, vaikka en olisi edes sitä pyytämössä. Törkeää toimintaa minusta. Ehkä toiset nauttivat minun kiusaamisesta valheillaan.

        Jos haluan täältä apua, kerron kyllä.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Jis mainitsen, mitä Sanarisin foorumissa jotkut ratkojat ovat kirjoittaneet, pyrin tekemäön sen toisia ratkojia kunnioittaen.

        Tässä säikeessä on paljon minua kohtaan olevaa ilkeämielistä ja valheellista kirjoittelua, että lypsäisin apua. Täällä jotkut väkisin ovat tarjoamassa "apuaan" minulle, vaikka en olisi edes sitä pyytämössä. Törkeää toimintaa minusta. Ehkä toiset nauttivat minun kiusaamisesta valheillaan.

        Jos haluan täältä apua, kerron kyllä.

        Sain avun nettitutulta. Oli yksi ratkontavirhe, miksi en yhdessä kohtaa saanut sanoja toimimaan keskenään. Missä virhe oli, en kerro.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Jis mainitsen, mitä Sanarisin foorumissa jotkut ratkojat ovat kirjoittaneet, pyrin tekemäön sen toisia ratkojia kunnioittaen.

        Tässä säikeessä on paljon minua kohtaan olevaa ilkeämielistä ja valheellista kirjoittelua, että lypsäisin apua. Täällä jotkut väkisin ovat tarjoamassa "apuaan" minulle, vaikka en olisi edes sitä pyytämössä. Törkeää toimintaa minusta. Ehkä toiset nauttivat minun kiusaamisesta valheillaan.

        Jos haluan täältä apua, kerron kyllä.

        Miksi kirjoittelet tänne? Etkö häpeä yhtään?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi kirjoittelet tänne? Etkö häpeä yhtään?

        Täällä on myös ihan fiksuja kirjoittajia. Eivät kaikki ole kiusaajia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi kirjoittelet tänne? Etkö häpeä yhtään?

        Tämä säie meni pilalle mm. sinun häiriköintisi vuoksi. Häiriköitsi moni muukin. Sinä, kuten moni muu anonyymi ei omaa häiriklöntiäön osaa hävetä. Tuli minulta myös liikaa vastattua kaltaisillesi häiriköitsijöille.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Siitä ei ole kyse. Sitäpaitsi piilokirjaimen ohella ongelmakohdassani on toinenkin kirjain ongelmana. Kun asiaa en täällä nyt halua käsitellä, asian arvaileminen ei minusta ole asiallista. Jos kohta ei selviä, saatan ottaa täälläkin myöhemmin esille. En laita esille nettisivuillekaan, ettei joku nostaisi asiaa täällä esille. On kyllä perin inhottavaa toimintaa, jos joku nostaa sivuiltani kohtia tänne silloin, kun en sitä itse halua.

        Huuhaa: "On kyllä perin inhottavaa toimintaa, jos joku nostaa sivuiltani kohtia tänne silloin, kun en sitä itse halua."

        Se nostaja olit sinä itse. Sinä itse annoit täällä linkin omalta sivustoltasi löytyvään ratkontaongelmiesi kuvaukseen, sillä kirjoitit viime viikonvaihteen koviksesta (vaikka nyt et näköjään sitä halua muistaa) viime viikonvaihteen säikeessä seuraavasti: "Minulle jäi muutama kirjain tyhjäksi - klikkaa johdannon linkkiä."


      • Anonyymi kirjoitti:

        Huuhaa: "On kyllä perin inhottavaa toimintaa, jos joku nostaa sivuiltani kohtia tänne silloin, kun en sitä itse halua."

        Se nostaja olit sinä itse. Sinä itse annoit täällä linkin omalta sivustoltasi löytyvään ratkontaongelmiesi kuvaukseen, sillä kirjoitit viime viikonvaihteen koviksesta (vaikka nyt et näköjään sitä halua muistaa) viime viikonvaihteen säikeessä seuraavasti: "Minulle jäi muutama kirjain tyhjäksi - klikkaa johdannon linkkiä."

        Tämän viikon kohdalla niin en tehnyt. Edellisenkään viikon kohdalla en tarkoittanut, että kohtia pitäisi täällä nostaa esille. Jos joku kohdista oli kiinnostunut, sai ne lukea sivuiltani. Kuten toin esille, jos apua täältä haluan, tuon sen täällä esille suoraan. Jos halusi kommentoida, sen olisi voinut tehdä ratkaisusanoja paljastamatta foorumissani. Kyse oli siitä, että yritin saada jonkun foorumissanikin ristikkoa kommentoimaan.

        Missään nimessä en viime viikolla olisi halunnut omien ongelmieni kohdalla täällä kerrottavan ratkaisusanoja. En tidelkakaan mitäön lipsautteluja tullut kerjäämään. Joku tulkitsee minua tahallisen vääristellen, ihan vaan kiusatakseen minua.

        Minusta Anonyymi00002 2022-12-16 17:45:10 aloitti tässä säikeessä koulukiusaamista muistuttavan toiminnan. Sellaisen kohteena olin 7-10-vuotiaana. 7-10 tuli koulukiusaajiin liikaa reagoitua kuten tämän säikeen kiusaajiin.

        Ristikoiden kösittely tuntuu tuovan ihmisten pahimmat puolet esille. Jotkut taantuvat 10-vuotiaiksi koulukiusaajiksi - ristikkoharrastus on hyvä paikka jatkaa keskenjäänyttä koulukiusaamista.

        HP:n toiminta on narsismia, mutta sellauseen ristikoiden ratkinta tuntuu antavan hyvät puitteet.

        Toki joskus itsekin syyllistyn avun tarjoamiseen väärin motiivein.

        Itsestäkin tulee huonoimpia puolia esille tällaisissa yhteisöissä.

        Jos nyt jokainen voisi yrittää aikuustua ja varsinkin okisi syytä lopettaa koulukiusaamista muistuttava toiminta, jota jotkut anonyymit harrastavat.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Tämän viikon kohdalla niin en tehnyt. Edellisenkään viikon kohdalla en tarkoittanut, että kohtia pitäisi täällä nostaa esille. Jos joku kohdista oli kiinnostunut, sai ne lukea sivuiltani. Kuten toin esille, jos apua täältä haluan, tuon sen täällä esille suoraan. Jos halusi kommentoida, sen olisi voinut tehdä ratkaisusanoja paljastamatta foorumissani. Kyse oli siitä, että yritin saada jonkun foorumissanikin ristikkoa kommentoimaan.

        Missään nimessä en viime viikolla olisi halunnut omien ongelmieni kohdalla täällä kerrottavan ratkaisusanoja. En tidelkakaan mitäön lipsautteluja tullut kerjäämään. Joku tulkitsee minua tahallisen vääristellen, ihan vaan kiusatakseen minua.

        Minusta Anonyymi00002 2022-12-16 17:45:10 aloitti tässä säikeessä koulukiusaamista muistuttavan toiminnan. Sellaisen kohteena olin 7-10-vuotiaana. 7-10 tuli koulukiusaajiin liikaa reagoitua kuten tämän säikeen kiusaajiin.

        Ristikoiden kösittely tuntuu tuovan ihmisten pahimmat puolet esille. Jotkut taantuvat 10-vuotiaiksi koulukiusaajiksi - ristikkoharrastus on hyvä paikka jatkaa keskenjäänyttä koulukiusaamista.

        HP:n toiminta on narsismia, mutta sellauseen ristikoiden ratkinta tuntuu antavan hyvät puitteet.

        Toki joskus itsekin syyllistyn avun tarjoamiseen väärin motiivein.

        Itsestäkin tulee huonoimpia puolia esille tällaisissa yhteisöissä.

        Jos nyt jokainen voisi yrittää aikuustua ja varsinkin okisi syytä lopettaa koulukiusaamista muistuttava toiminta, jota jotkut anonyymit harrastavat.

        Täällä on jotenkin kieroutunut ajatus, että kysyjä automaattisesti haluaa ratkaisusanan. Varsin kieroutuneesti minua niiden kärttämisestä syytetään. En minä halua suoraan pyytää ratkaisusanoja eikä moni muukaan. En edes privaatisti niitä halua pyytää. Privaatistikin haluan vinkkejä.

        Olisi julkisesti kohteliasta edes kysyä, haluaako ratkaisusanan. Kysyjäkun voisi ilmoittaa, haluaako apuvihjeen eli vinkin vai ratkaisusanan. Itse en en palkintoristikkoon olisi ratkaisusanoja edes pyydettäessä valmis antamaan, mutta en pienimuotoista paljastamista hirveän pahana pidä. Aloittamiini säikeisiin tosin en yhtään ratkaisusanaa palkintoristikkoon toivo annettavan, koska uusiakin säikeitä voi joju toinen luoda.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Täällä on jotenkin kieroutunut ajatus, että kysyjä automaattisesti haluaa ratkaisusanan. Varsin kieroutuneesti minua niiden kärttämisestä syytetään. En minä halua suoraan pyytää ratkaisusanoja eikä moni muukaan. En edes privaatisti niitä halua pyytää. Privaatistikin haluan vinkkejä.

        Olisi julkisesti kohteliasta edes kysyä, haluaako ratkaisusanan. Kysyjäkun voisi ilmoittaa, haluaako apuvihjeen eli vinkin vai ratkaisusanan. Itse en en palkintoristikkoon olisi ratkaisusanoja edes pyydettäessä valmis antamaan, mutta en pienimuotoista paljastamista hirveän pahana pidä. Aloittamiini säikeisiin tosin en yhtään ratkaisusanaa palkintoristikkoon toivo annettavan, koska uusiakin säikeitä voi joju toinen luoda.

        Miksi kirjoitit tämä?

        ”Ihan tiedoksi, että yksi piiokirjain on vielä auki. En kerro julkisesti missään mikä.”

        Täysin turha osa viestiisi - ethän halunnut apuja. Oikein kerjäsit apujaa ja trollauksia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi kirjoitit tämä?

        ”Ihan tiedoksi, että yksi piiokirjain on vielä auki. En kerro julkisesti missään mikä.”

        Täysin turha osa viestiisi - ethän halunnut apuja. Oikein kerjäsit apujaa ja trollauksia.

        "Ihan tiedoksi, että yksi piiokirjain on vielä auki" halusin olla rehellinen. En minäkään aina koviksista kunnolla selviä. En ole mikään superratkoja enkä halua sellaisena esiintyä.

        Olisin kertonut missä kohtaa koin ristikon vaativaksi, jos asenneilmapiiri täällä olisi toinen. Sanarisin foorumissa ihmiset uskaltavat kertoa kohdat, jotka itselle tuottavat ongelmia. Omalla kohdallani pitää joka kerta miettiä, mitä kannatta kertoa ja mitä ei.

        Jos kerron, joku väittää, että kärtän apuja tai mollaa, että eikö se Tapio tuotakaan vihjettä tajunnut. Kumpikin on varsin ikävä toimintatapa.

        Tämän sivuston ikävä asenneilmasto vaikutti tällä kertaa ikävällä tavalla myös siihen, että jätin omilla sivuillanikin kertomatta tällä kertaa mikä kohta ristikossa tuotti ongelmia ja mistä kysyin privaatisti neuvoa.

        Edellisen koviksen tilanne vaikutti siihen, miten käsittelin Skytän kovista sivustollani. Toivon, että jatkossa täällä ei epäasiallisesti räävittäisi foorumissani esittämiä kommentteja. Saa niihin viitata, mutta ei vääristelevällä tavalla, mitä täällä on jonkin aikaa harrastettu.

        Jos mainitsen, että on ongelmakohta, siihen voi kommentoida ratkaisusanaa paljastamatta foorumissani. En pane pahakseni asiallista apuvihjeen eli vinkin antamista tai täälläkin, mutta epäasiallinen käsittely täällä saisi loppua.

        Joidenkin anonyymien epäasiallinen käytös vertautuu koulukiusaamiseen, mitä nyt jotkut ovat parin viimeisen IS-koviksen suhteen harrastaneet ja sillä pilanneet aloittamiani IS-säikeitä.

        Kun eräisiin kiusantekijöiden kommentteihin on tullut vastattua, säikeessä ei juuri itse ristikoita ole käsitelty. Tässä säikeessä asiasta sivuun menevän jankkauksen aloitti Anonyymi00002 2022-12-16 17:45:10.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        "Ihan tiedoksi, että yksi piiokirjain on vielä auki" halusin olla rehellinen. En minäkään aina koviksista kunnolla selviä. En ole mikään superratkoja enkä halua sellaisena esiintyä.

        Olisin kertonut missä kohtaa koin ristikon vaativaksi, jos asenneilmapiiri täällä olisi toinen. Sanarisin foorumissa ihmiset uskaltavat kertoa kohdat, jotka itselle tuottavat ongelmia. Omalla kohdallani pitää joka kerta miettiä, mitä kannatta kertoa ja mitä ei.

        Jos kerron, joku väittää, että kärtän apuja tai mollaa, että eikö se Tapio tuotakaan vihjettä tajunnut. Kumpikin on varsin ikävä toimintatapa.

        Tämän sivuston ikävä asenneilmasto vaikutti tällä kertaa ikävällä tavalla myös siihen, että jätin omilla sivuillanikin kertomatta tällä kertaa mikä kohta ristikossa tuotti ongelmia ja mistä kysyin privaatisti neuvoa.

        Edellisen koviksen tilanne vaikutti siihen, miten käsittelin Skytän kovista sivustollani. Toivon, että jatkossa täällä ei epäasiallisesti räävittäisi foorumissani esittämiä kommentteja. Saa niihin viitata, mutta ei vääristelevällä tavalla, mitä täällä on jonkin aikaa harrastettu.

        Jos mainitsen, että on ongelmakohta, siihen voi kommentoida ratkaisusanaa paljastamatta foorumissani. En pane pahakseni asiallista apuvihjeen eli vinkin antamista tai täälläkin, mutta epäasiallinen käsittely täällä saisi loppua.

        Joidenkin anonyymien epäasiallinen käytös vertautuu koulukiusaamiseen, mitä nyt jotkut ovat parin viimeisen IS-koviksen suhteen harrastaneet ja sillä pilanneet aloittamiani IS-säikeitä.

        Kun eräisiin kiusantekijöiden kommentteihin on tullut vastattua, säikeessä ei juuri itse ristikoita ole käsitelty. Tässä säikeessä asiasta sivuun menevän jankkauksen aloitti Anonyymi00002 2022-12-16 17:45:10.

        Sanariksen palstalle kirjoittavat eivät ole saaneet porttikieltoa sinne. Sinä olet. Huomaatko eron? Koska olet käytökselläsi porttikiellon saanut, voit nauttia tämän ja oman sivustosi tavasta toimia. Miksi yrität koko ajan hallita tätä sivustoa? Koko ajan on joku väärin kun ei tehdä niin kuin haluat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sanariksen palstalle kirjoittavat eivät ole saaneet porttikieltoa sinne. Sinä olet. Huomaatko eron? Koska olet käytökselläsi porttikiellon saanut, voit nauttia tämän ja oman sivustosi tavasta toimia. Miksi yrität koko ajan hallita tätä sivustoa? Koko ajan on joku väärin kun ei tehdä niin kuin haluat.

        Yritän sopeutua tämän sivuston tapaan. Täällä myös minua yritetään päsmäröidä. Siitäkin voisi luopua.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Yritän sopeutua tämän sivuston tapaan. Täällä myös minua yritetään päsmäröidä. Siitäkin voisi luopua.

        Huomaatko tämän yhtälön mahdottomuuden? Edes väliaikaiset kirjoituskiellot eivät saaneet sinua lopettamaan Sanariksen kiusaamista ja päsmäröintiä, vaan sinä uskoit, että päsmäröimällä moderaattoria voisit viimeinkin tehdä siitä unelmasivustosi. Niin kuka se siis päsmäröi ja kiusaa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Huomaatko tämän yhtälön mahdottomuuden? Edes väliaikaiset kirjoituskiellot eivät saaneet sinua lopettamaan Sanariksen kiusaamista ja päsmäröintiä, vaan sinä uskoit, että päsmäröimällä moderaattoria voisit viimeinkin tehdä siitä unelmasivustosi. Niin kuka se siis päsmäröi ja kiusaa?

        Täsdä säikeessä Anonyymi00002 aloitti kiusaamisen. Jos joku ei heti alkuun aloita kiusaamista, tämän säikeen kaltaista säikeen pilaantumista ei pääsisi syntymään. Kyllä erittäin suuressa osassa säikeiden pilaantumiseen ovat syyllisiä anonyyminä kirjoittavat.


    • Anonyymi

      Linnut laulaa vsikka orava syö niiden ruokia vai onkohan ne edes tarkoitettu linnuille? En tiedä sitä enkä ratkaisusanoja. Listausta odotan.

      • Voisitko luoda sitä varten uuden säikeen ja pyytää siellä? Toki on tämä söie pilattu muullakin, joten spoilauslista ei säiettä paljon lisää pilaisi.


    • Laitoin nettisivuille esille ongelmakohtani, johon sain apua yhdeltä nettitutulta Magman välityksellä. Hän antoi oman ratkaisunsa. Jatkoa ajatellen pyysin hänen ratkontavirheen kohdalla mainitsevan aluksi virheelliset kohdat, en ratkaisusanoja. Kuten toin esille, en edes privaatisti halua itseäni liikaa autettavan.

      Voi käydä katsomassa jos kiinnostaa, mutta en halua asiaa täällä enkä foorumissani puitavan kuin korkeintaan 27.12.2022 alkaen. Saatan kertoa, mikä ajattelussani meni pieleen.

      • Anonyymi

        Jos et halua asiaa käsiteltävän täällä, miksi ihmeessä tuot sen esille täällä. En ymmärrä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos et halua asiaa käsiteltävän täällä, miksi ihmeessä tuot sen esille täällä. En ymmärrä.

        Jotkut käyvät katsomassa näkemyksiäni sivuiltani. Jos niin toimii, ei se tarkoita, että asioita pitäisi täällä käsitellä.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Jotkut käyvät katsomassa näkemyksiäni sivuiltani. Jos niin toimii, ei se tarkoita, että asioita pitäisi täällä käsitellä.

        Sillä, että jotkut täällä kävijät lukevat myös sivustoani on useitakin todisteita. Asia näkyy siinä, että kommenttieni ajatuksia nostetaan täällä joskus esille. Samoin se näkyy, että joku spämmää täältä sekä foorumistani kommenttejani (tosi törkeästi) Sanarisin foorumiin.


      • Anonyymi

        Huuhaa on täällä - sinnikkäästi asiaansa täällä esillä pitämällä - onnistunut herättämään yleistä mielenkiintoa siihen, mikä ongelma hänellä tällä kertaa oli. Kyse oli seuraavista vihje/ratkaisupareista:

        Pohjaa myöten = MUTA
        Olisiko tämä pää perässään = TAULA
        tällainen? = MÄNTEIN


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Sillä, että jotkut täällä kävijät lukevat myös sivustoani on useitakin todisteita. Asia näkyy siinä, että kommenttieni ajatuksia nostetaan täällä joskus esille. Samoin se näkyy, että joku spämmää täältä sekä foorumistani kommenttejani (tosi törkeästi) Sanarisin foorumiin.

        Huuhaa: "Samoin se näkyy, että joku spämmää täältä sekä foorumistani kommenttejani (tosi törkeästi) Sanarisin foorumiin."

        Huuhaa itse jatkuvasti ja aivan turhan päiten spämmää tänne toisten foorumeiden kirjoittajien kommentteja.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Sillä, että jotkut täällä kävijät lukevat myös sivustoani on useitakin todisteita. Asia näkyy siinä, että kommenttieni ajatuksia nostetaan täällä joskus esille. Samoin se näkyy, että joku spämmää täältä sekä foorumistani kommenttejani (tosi törkeästi) Sanarisin foorumiin.

        Eikö jokainen voi lukea kaikkien julkisten sivustojen kommentteja, ei sen tarvitse merkitä vakoilua tai häiriköintiä? Huuhaa ainakin "vakoilee" jokaista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Huuhaa on täällä - sinnikkäästi asiaansa täällä esillä pitämällä - onnistunut herättämään yleistä mielenkiintoa siihen, mikä ongelma hänellä tällä kertaa oli. Kyse oli seuraavista vihje/ratkaisupareista:

        Pohjaa myöten = MUTA
        Olisiko tämä pää perässään = TAULA
        tällainen? = MÄNTEIN

        Et näemmä voinut olla ottamatta esille sivun yläosaa. Et myöskään lukenut huolella, mikä oli ongelmani. Noista TAULA ei ollut millään lailla ongelma.

        Oli näemmä virhe laittaa tässä vaiheessa esille ongelmakohtani esille sivuillani, kun joku oli sen pakko nostaa täällä esille vasten toivomustani.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö jokainen voi lukea kaikkien julkisten sivustojen kommentteja, ei sen tarvitse merkitä vakoilua tai häiriköintiä? Huuhaa ainakin "vakoilee" jokaista.

        Luen toki Sanarisinkin foorumia tietääjseni, mitä muut ajattelee. Tavallisen kommentoijan sanomisia en yleensä siteeraa ja jos siteeraan, tee sen toisen näkemystä kunnioittaen - siis koskien tavanomaista kommentointia. Omilla sivuillani säie, mistä kommentti on siteerattu, olen maininnut.

        Trollikommentit ovat asia erikseen. Niitä esim. nimim. Jokke on laittanut. Trollikommentteihin liittyviä kommentteja olen täällä turhankin paljon tuonut esillä.

        Kyllähän minun kommentteja saa Sanarisin foorumiin ja tännekin kopioda, kunhan laittaa ne sitaatteihin ja esittää minun kommentteina eikä sellaisenaan omana mielipiteenä. Säie, mistä kommentti on lainattu olisi hyvä olla esillä. Lisäksi edellytän, että kommentin siteerauksen yhteydessä ei ole mollaamista, ivaamista eikä kommentin vähättelyä tai muuta epäasiallisuutta.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Luen toki Sanarisinkin foorumia tietääjseni, mitä muut ajattelee. Tavallisen kommentoijan sanomisia en yleensä siteeraa ja jos siteeraan, tee sen toisen näkemystä kunnioittaen - siis koskien tavanomaista kommentointia. Omilla sivuillani säie, mistä kommentti on siteerattu, olen maininnut.

        Trollikommentit ovat asia erikseen. Niitä esim. nimim. Jokke on laittanut. Trollikommentteihin liittyviä kommentteja olen täällä turhankin paljon tuonut esillä.

        Kyllähän minun kommentteja saa Sanarisin foorumiin ja tännekin kopioda, kunhan laittaa ne sitaatteihin ja esittää minun kommentteina eikä sellaisenaan omana mielipiteenä. Säie, mistä kommentti on lainattu olisi hyvä olla esillä. Lisäksi edellytän, että kommentin siteerauksen yhteydessä ei ole mollaamista, ivaamista eikä kommentin vähättelyä tai muuta epäasiallisuutta.

        Huuhaa: "[...] ja jos siteeraan, tee[n] sen toisen näkemystä kunnioittaen - [...]

        Vai kunnioittaen? Hyvin usein lähinnä tarkoitushakuisesti vääristellen. Se saattaa johtua ymmärtämättömyydestäsi, mutta vääristelyä mitä vääristelyä.

        Huuhaa: "Lisäksi edellytän, että [...]"

        Sillä ei ole mitään väliä, mitä sinä edellytät.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Huuhaa: "[...] ja jos siteeraan, tee[n] sen toisen näkemystä kunnioittaen - [...]

        Vai kunnioittaen? Hyvin usein lähinnä tarkoitushakuisesti vääristellen. Se saattaa johtua ymmärtämättömyydestäsi, mutta vääristelyä mitä vääristelyä.

        Huuhaa: "Lisäksi edellytän, että [...]"

        Sillä ei ole mitään väliä, mitä sinä edellytät.

        Kyllä minä esim. Jaskan näkemyksiä esitän kunnioittaen. En kenenkään, esim. happosen näkemyksiä tarkoituksella esitä väärässä valossa. Saatan toki tulkita asioita joskus väärin. Vääristely on tahallista väärässä valossa esittämistä. öörin ymmärtäminen ei ole vääristelyä.

        Jos näkemyksiäni esitetäön mollate tau muuten epäasiallusesti, siihen puutun.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Kyllä minä esim. Jaskan näkemyksiä esitän kunnioittaen. En kenenkään, esim. happosen näkemyksiä tarkoituksella esitä väärässä valossa. Saatan toki tulkita asioita joskus väärin. Vääristely on tahallista väärässä valossa esittämistä. öörin ymmärtäminen ei ole vääristelyä.

        Jos näkemyksiäni esitetäön mollate tau muuten epäasiallusesti, siihen puutun.

        Aivan liian helposti sinä teet sellaisen tulkintavirheen, että toisten kannanotot ties millä foorumilla muka tukisivat sinun näkemyksiäsi. Ja sitten siteeraat niitä niiden alkuperäistä ajatusta vääristäen. Menettelyäsi voi pitää joko tahattomana tai tahallisena, mutta tarkoitushakuista vääristelyä se joka tapauksessa on.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aivan liian helposti sinä teet sellaisen tulkintavirheen, että toisten kannanotot ties millä foorumilla muka tukisivat sinun näkemyksiäsi. Ja sitten siteeraat niitä niiden alkuperäistä ajatusta vääristäen. Menettelyäsi voi pitää joko tahattomana tai tahallisena, mutta tarkoitushakuista vääristelyä se joka tapauksessa on.

        Tuo on vääristelyä. En Jaskan tai kenenkään muunkaan kommenttia mielestäni ole vääristellyt.

        Anna esimerkki, misdä mielestäni olen nii tehnyt niin katsotaan.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Tuo on vääristelyä. En Jaskan tai kenenkään muunkaan kommenttia mielestäni ole vääristellyt.

        Anna esimerkki, misdä mielestäni olen nii tehnyt niin katsotaan.

        Miksi väistät ilmiselvän someaddiktiosi? Tie parantumiseen käy tunnustuksen kautta.


    • Anonyymi

      On monta asiaa, joita en ymmärrä, mutta tätä tajua kaikkein vähiten:

      Kun vuodesta toideen, ketjusta toiseen, kirjoittaapa Tapio tänne mitä tahansa, koko ketju menee pään aukomiseksi, muiden molaamiseksi ja riitelyksi, Joka.Ikinen.Kerta.

      Miksi aloittaa näitä ketjuja täällä? Miksi hakemalla hakea sitä pään aukomista?

      Onko Tapio masokisti ja nauttii siitä kun saa kuraa niskaansa?
      Onko Tapio trolli, joka tarkoituksella aiheuttaa riitaa?
      Vai onko Tapio yksinkertaisesti niin tyhmä, ettei vieläkään tajua?

      • Anonyymi

        Tapio on suomalaisen sanaristikon pelastaja. Hänellä on varaa - ja itse asiassa moraalinen velvollisuuskin - polttaa sillat kaikkiin sellaisiin tahoihin, jotka kuvittelevat tietävänsä joistakin enemmän kuin hän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tapio on suomalaisen sanaristikon pelastaja. Hänellä on varaa - ja itse asiassa moraalinen velvollisuuskin - polttaa sillat kaikkiin sellaisiin tahoihin, jotka kuvittelevat tietävänsä joistakin enemmän kuin hän.

        Tapiolla on erittäin voimakas someaddiktio. Addiktihan ei koskaan näe omaa addiktiotaan - valitettavasti me muut kyllä sen huomaamme.


      • Joskus esitän näkemykseni provosoidusti saadakseni keskustelua. Myönnön, että provakatiivinen tyyli oli virhe.

        Tämän kuten edellisen IS-säikeen aloitin ihan neutraalin asiallisesti. Ei ollut tarkoitukseni, että jotkut alkoivat aukomaan päätänsä ja pilaamaan säiettä. Jotkut ovat tätä säiettä ja edellistä aloittamaani IS-säiettä trollanneet.

        Joskus säikeet toimivat kohtalaisen hyvin. Jospa tilanne voisi parantua.

        Selkeisiin trollikommentteihin ei tulisi vastata, mutta kiusaa, jos ne antavay asiasta töysin väärän kuvan.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Joskus esitän näkemykseni provosoidusti saadakseni keskustelua. Myönnön, että provakatiivinen tyyli oli virhe.

        Tämän kuten edellisen IS-säikeen aloitin ihan neutraalin asiallisesti. Ei ollut tarkoitukseni, että jotkut alkoivat aukomaan päätänsä ja pilaamaan säiettä. Jotkut ovat tätä säiettä ja edellistä aloittamaani IS-säiettä trollanneet.

        Joskus säikeet toimivat kohtalaisen hyvin. Jospa tilanne voisi parantua.

        Selkeisiin trollikommentteihin ei tulisi vastata, mutta kiusaa, jos ne antavay asiasta töysin väärän kuvan.

        Omat kirjoituksesi "antavay asiasta töysin väärän kuvan".


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Joskus esitän näkemykseni provosoidusti saadakseni keskustelua. Myönnön, että provakatiivinen tyyli oli virhe.

        Tämän kuten edellisen IS-säikeen aloitin ihan neutraalin asiallisesti. Ei ollut tarkoitukseni, että jotkut alkoivat aukomaan päätänsä ja pilaamaan säiettä. Jotkut ovat tätä säiettä ja edellistä aloittamaani IS-säiettä trollanneet.

        Joskus säikeet toimivat kohtalaisen hyvin. Jospa tilanne voisi parantua.

        Selkeisiin trollikommentteihin ei tulisi vastata, mutta kiusaa, jos ne antavay asiasta töysin väärän kuvan.

        Jännästi taas ohitit oleellisen - someaddiktion. Se on jatkunut voimakkaana jo vuosia. Höpiset vain parista viimeisimmästä IS-langasta. Toki eihän se kiva asia myöntää ole.


    • Anonyymi

      Reittinä armeijan organisaatiossa
      Riitaisuus paikallishallinnossa

      itsari, atomiaika, vikatikki, laatupiiri, onkimatka, musteta, astiat, aseapu, arvokala, taustat, kuulla, tiit, vakava, lomamaat, alkuaan, liam, iniat, untot, arvat, vipu, ristiina, saalis

    • Anonyymi

      Colesta, kertoo kulumisesta, lätkän sat. Uijui kiitos

      • Cole on tuttu Cole - mikä on hänen taiteilijanimenä ensimmäinen nimi? Se laitetaan samaan sijamuotoon kuin vihje.

        LÄTKÄN SAT on ns. skytismi. Mistä sanasta, ei ollut itsestään selvyys. Ei ainakaan Saku Koivuun viitata, vaikka jääkiekkoon liittyykin - se tuli ekaksi mieleen. Viitataan erääseen jääkiekkoseuraan.


      • Anonyymi

        Natista, tiimalasi ja ipanat (SaiPa, mutta iPa:na T).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Natista, tiimalasi ja ipanat (SaiPa, mutta iPa:na T).

        Respect! Hippaleikkijälle luu kurkkuun.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Respect! Hippaleikkijälle luu kurkkuun.

        En jaksa uskoa, että tällaista kovin moni haluaa.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        En jaksa uskoa, että tällaista kovin moni haluaa.

        Taas olettelet ihan omiasi. Mihin perustat oletuksesi tällä kertaa? Onko vahva tunne?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Taas olettelet ihan omiasi. Mihin perustat oletuksesi tällä kertaa? Onko vahva tunne?

        Lähinmä siihen, mitä Sanarisin foorumissa kerrotaan. Osa ei apuja halua mistään, mutta osa kertoo käyttävänsä.

        Saatan olla pahastikin väärässä. Kun joskus ratkoin vanhoja IS:n ristikoita ja etsin nettiapua, aika usein haut veivät ratkojat.fi-sivustolle. Suoria vastauksia tiettyihin ristikoihin annetaan ehkä hyvinkin paljon.

        Jos itse saan suoran avun, tulee plääh-olo ihan joka kerta ja ottaa päähän, mikäli kyse on vähänkin jekkuvihjeestä. Jekut haluan mahdollisimman pitkälle hoksata itse. Jos en jotain hoksaa ja joudun pyytämään apua, harmittaa usein jälkikäteen, miksei itse asiaa hoksannut.

        Tässä ristikossa ei ollut jekkua, jota en olisi hoksannut, mutta kolme kirjainta oli väärin. Harmitti, että nettituttu kertoi ne suoraan. Pyysin jatkossa, että hän vain kertoisi aluksi, mikä on väärin.

        Kun nyt täällä tuli esille pääkuvasta johdetut sanat, niissä vaakasuoraan olin laittanut REITTIKÖ. Syy on siinä, että ajattelin, että molemmat kyltit tulee huomioida. Pystysuoraan meneviin sanoihin molemmat kyltit pitää mielestäni huomioida. Laadinnallisen symmetrian vuoksi, myös ylemmän suhteen oletin, että molemmat kyltit otetaan huomioon. Kuntorata ei asetiehen liity, mutta retorisen kysymyksen voi esittää, onko kuntorata mukana asetiessä - kyseessä olisi jonkin sortin vitsi. REITTINÄ... huomioi vain kyltin Asetie enkä toteamusta edes tullut ajatelleksi.

        Henkilönimissä ja maantieteellisissä kohteissa on ihan sama minulle, mistä avun löytää, samoin sanoissa, jotka ovat entuudestaan aivan outoja.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Lähinmä siihen, mitä Sanarisin foorumissa kerrotaan. Osa ei apuja halua mistään, mutta osa kertoo käyttävänsä.

        Saatan olla pahastikin väärässä. Kun joskus ratkoin vanhoja IS:n ristikoita ja etsin nettiapua, aika usein haut veivät ratkojat.fi-sivustolle. Suoria vastauksia tiettyihin ristikoihin annetaan ehkä hyvinkin paljon.

        Jos itse saan suoran avun, tulee plääh-olo ihan joka kerta ja ottaa päähän, mikäli kyse on vähänkin jekkuvihjeestä. Jekut haluan mahdollisimman pitkälle hoksata itse. Jos en jotain hoksaa ja joudun pyytämään apua, harmittaa usein jälkikäteen, miksei itse asiaa hoksannut.

        Tässä ristikossa ei ollut jekkua, jota en olisi hoksannut, mutta kolme kirjainta oli väärin. Harmitti, että nettituttu kertoi ne suoraan. Pyysin jatkossa, että hän vain kertoisi aluksi, mikä on väärin.

        Kun nyt täällä tuli esille pääkuvasta johdetut sanat, niissä vaakasuoraan olin laittanut REITTIKÖ. Syy on siinä, että ajattelin, että molemmat kyltit tulee huomioida. Pystysuoraan meneviin sanoihin molemmat kyltit pitää mielestäni huomioida. Laadinnallisen symmetrian vuoksi, myös ylemmän suhteen oletin, että molemmat kyltit otetaan huomioon. Kuntorata ei asetiehen liity, mutta retorisen kysymyksen voi esittää, onko kuntorata mukana asetiessä - kyseessä olisi jonkin sortin vitsi. REITTINÄ... huomioi vain kyltin Asetie enkä toteamusta edes tullut ajatelleksi.

        Henkilönimissä ja maantieteellisissä kohteissa on ihan sama minulle, mistä avun löytää, samoin sanoissa, jotka ovat entuudestaan aivan outoja.

        Ei Sanarisin foorumin kirjoitusten perusteella voi tehdä mitään johtopäätöksiä tämän foorumin käyttäjistä. Täällä on ihan eri meininki kuin siellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Sanarisin foorumin kirjoitusten perusteella voi tehdä mitään johtopäätöksiä tämän foorumin käyttäjistä. Täällä on ihan eri meininki kuin siellä.

        Tapio tekee AINA omiin tarkoitusperiinsä sopivat oletukset ja pitää niistä kiinni, vaikka ne osoitettaisiin vääriksi. Nytkin ajattelee, että aivan toisen palstan tavat liittyvät jotenkin tähän ihan toiseen palstaan. Onkohan hänellä kaikki muumit laaksossa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tapio tekee AINA omiin tarkoitusperiinsä sopivat oletukset ja pitää niistä kiinni, vaikka ne osoitettaisiin vääriksi. Nytkin ajattelee, että aivan toisen palstan tavat liittyvät jotenkin tähän ihan toiseen palstaan. Onkohan hänellä kaikki muumit laaksossa?

        Myönsin 2022-12-19 18:49:37 että voin olla ihan väärässäkin. Kun lähes kaikki ovat anonyymejä, miten paljon suoria vastauksia oikeasti halutaan, on ihan arvailua. Aika pientä joukkoa Sanarisinkaan foorumi palvelee, joten ei senkään perusteella tiedä, mitä ratkojat ykeensä kaipaavat.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Lähinmä siihen, mitä Sanarisin foorumissa kerrotaan. Osa ei apuja halua mistään, mutta osa kertoo käyttävänsä.

        Saatan olla pahastikin väärässä. Kun joskus ratkoin vanhoja IS:n ristikoita ja etsin nettiapua, aika usein haut veivät ratkojat.fi-sivustolle. Suoria vastauksia tiettyihin ristikoihin annetaan ehkä hyvinkin paljon.

        Jos itse saan suoran avun, tulee plääh-olo ihan joka kerta ja ottaa päähän, mikäli kyse on vähänkin jekkuvihjeestä. Jekut haluan mahdollisimman pitkälle hoksata itse. Jos en jotain hoksaa ja joudun pyytämään apua, harmittaa usein jälkikäteen, miksei itse asiaa hoksannut.

        Tässä ristikossa ei ollut jekkua, jota en olisi hoksannut, mutta kolme kirjainta oli väärin. Harmitti, että nettituttu kertoi ne suoraan. Pyysin jatkossa, että hän vain kertoisi aluksi, mikä on väärin.

        Kun nyt täällä tuli esille pääkuvasta johdetut sanat, niissä vaakasuoraan olin laittanut REITTIKÖ. Syy on siinä, että ajattelin, että molemmat kyltit tulee huomioida. Pystysuoraan meneviin sanoihin molemmat kyltit pitää mielestäni huomioida. Laadinnallisen symmetrian vuoksi, myös ylemmän suhteen oletin, että molemmat kyltit otetaan huomioon. Kuntorata ei asetiehen liity, mutta retorisen kysymyksen voi esittää, onko kuntorata mukana asetiessä - kyseessä olisi jonkin sortin vitsi. REITTINÄ... huomioi vain kyltin Asetie enkä toteamusta edes tullut ajatelleksi.

        Henkilönimissä ja maantieteellisissä kohteissa on ihan sama minulle, mistä avun löytää, samoin sanoissa, jotka ovat entuudestaan aivan outoja.

        "Pystysuoraan meneviin sanoihin molemmat kyltit pitää mielestäni huomioida."

        Mitä tarkoitat pystysuoraan menevillä sanoilla?


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Lähinmä siihen, mitä Sanarisin foorumissa kerrotaan. Osa ei apuja halua mistään, mutta osa kertoo käyttävänsä.

        Saatan olla pahastikin väärässä. Kun joskus ratkoin vanhoja IS:n ristikoita ja etsin nettiapua, aika usein haut veivät ratkojat.fi-sivustolle. Suoria vastauksia tiettyihin ristikoihin annetaan ehkä hyvinkin paljon.

        Jos itse saan suoran avun, tulee plääh-olo ihan joka kerta ja ottaa päähän, mikäli kyse on vähänkin jekkuvihjeestä. Jekut haluan mahdollisimman pitkälle hoksata itse. Jos en jotain hoksaa ja joudun pyytämään apua, harmittaa usein jälkikäteen, miksei itse asiaa hoksannut.

        Tässä ristikossa ei ollut jekkua, jota en olisi hoksannut, mutta kolme kirjainta oli väärin. Harmitti, että nettituttu kertoi ne suoraan. Pyysin jatkossa, että hän vain kertoisi aluksi, mikä on väärin.

        Kun nyt täällä tuli esille pääkuvasta johdetut sanat, niissä vaakasuoraan olin laittanut REITTIKÖ. Syy on siinä, että ajattelin, että molemmat kyltit tulee huomioida. Pystysuoraan meneviin sanoihin molemmat kyltit pitää mielestäni huomioida. Laadinnallisen symmetrian vuoksi, myös ylemmän suhteen oletin, että molemmat kyltit otetaan huomioon. Kuntorata ei asetiehen liity, mutta retorisen kysymyksen voi esittää, onko kuntorata mukana asetiessä - kyseessä olisi jonkin sortin vitsi. REITTINÄ... huomioi vain kyltin Asetie enkä toteamusta edes tullut ajatelleksi.

        Henkilönimissä ja maantieteellisissä kohteissa on ihan sama minulle, mistä avun löytää, samoin sanoissa, jotka ovat entuudestaan aivan outoja.

        Huuhaa: "Pystysuoraan meneviin sanoihin molemmat kyltit pitää mielestäni huomioida."

        Taidat Huuhaa itsekin uumoilla, että olet väärässä, kun kerran olet tullut tänne kinuamaan selitystä. RIITAISUUS PAIKALLISHALLINNOSSA = TORA KUNNASSA = KUN-TORA-TA.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Pystysuoraan meneviin sanoihin molemmat kyltit pitää mielestäni huomioida."

        Mitä tarkoitat pystysuoraan menevillä sanoilla?

        Huonosti ilmaistu.

        Eka sana alempaa pääkuvasta johdetuista vaaleansinisistä sanoista menee pystysuoraan, ei molemmat, sillä toinen sana menee vaakasuoraan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huuhaa: "Pystysuoraan meneviin sanoihin molemmat kyltit pitää mielestäni huomioida."

        Taidat Huuhaa itsekin uumoilla, että olet väärässä, kun kerran olet tullut tänne kinuamaan selitystä. RIITAISUUS PAIKALLISHALLINNOSSA = TORA KUNNASSA = KUN-TORA-TA.

        Näin on, että Huuhaa ei alas lähtevää lausetta rakentanut oikeista palikoista. Hatara oli hänen teoriansa. No näitä sattuu, Huuhaa vain sortuu innokkuuttaan selittämään liikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on, että Huuhaa ei alas lähtevää lausetta rakentanut oikeista palikoista. Hatara oli hänen teoriansa. No näitä sattuu, Huuhaa vain sortuu innokkuuttaan selittämään liikaa.

        Kun vain jättäisi päsmäröinnin pois.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Huuhaa: "Pystysuoraan meneviin sanoihin molemmat kyltit pitää mielestäni huomioida."

        Taidat Huuhaa itsekin uumoilla, että olet väärässä, kun kerran olet tullut tänne kinuamaan selitystä. RIITAISUUS PAIKALLISHALLINNOSSA = TORA KUNNASSA = KUN-TORA-TA.

        En tullut kinuamaan ratkaisua vaan kerroin syyn, miksi laitoin yhden pääkuvasta johdetun sanan väärin.

        Pystysuoraan lähteät sanat mutta ajattelin eri näkökulmasta. En osannut odottaa kikkavihjettä vaan ajattelin vain, että kun samaan tolppaan on laitettu eri sisältöisiä kylttejä, kunnan organisaatiossa on epätietoisuutta, mitä siellä oikein halutaan kylteillä kertoa. En kylläkään ollut täysin varma selitykseni oikeellisuudesta, sillä hitusen keinotekoiselta se tuntui. Ajatuksena ei silti ollut, että selitystä täältä kysyin.

        Kun niputin kyltit mielessäni yhteen pystysuoraan alkaviin sanoihin, ajattelin niputtaa ne yhteen myös ylempien kohdalla, jolloin ajatuksen piti olla retorinen kysymys eikä toteamus. Vähän monimutkaiselta retoriseen kysymykseen liittyvä ajatuskulku toki tuntui.

        Alemman ajatusvirhe johti virheeseen ylemmän kanssa. Myönnän, että tein pääkuvan vihjeissä yhden selkeän virhetulkinnan, joka johti toiseen virheeseen.

        Jos olisin ajatellut kylttejä erikseen, olisin voinut päätyä oikeisiin johtopäätöksiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näin on, että Huuhaa ei alas lähtevää lausetta rakentanut oikeista palikoista. Hatara oli hänen teoriansa. No näitä sattuu, Huuhaa vain sortuu innokkuuttaan selittämään liikaa.

        Just niin - ei siinä srn kummemmasta ollut kyse. Tulkintamokia tulee joskus tehtyä. Tässä t'ristikossa tulkintamokat liittyvät pääkuvaan.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        En tullut kinuamaan ratkaisua vaan kerroin syyn, miksi laitoin yhden pääkuvasta johdetun sanan väärin.

        Pystysuoraan lähteät sanat mutta ajattelin eri näkökulmasta. En osannut odottaa kikkavihjettä vaan ajattelin vain, että kun samaan tolppaan on laitettu eri sisältöisiä kylttejä, kunnan organisaatiossa on epätietoisuutta, mitä siellä oikein halutaan kylteillä kertoa. En kylläkään ollut täysin varma selitykseni oikeellisuudesta, sillä hitusen keinotekoiselta se tuntui. Ajatuksena ei silti ollut, että selitystä täältä kysyin.

        Kun niputin kyltit mielessäni yhteen pystysuoraan alkaviin sanoihin, ajattelin niputtaa ne yhteen myös ylempien kohdalla, jolloin ajatuksen piti olla retorinen kysymys eikä toteamus. Vähän monimutkaiselta retoriseen kysymykseen liittyvä ajatuskulku toki tuntui.

        Alemman ajatusvirhe johti virheeseen ylemmän kanssa. Myönnän, että tein pääkuvan vihjeissä yhden selkeän virhetulkinnan, joka johti toiseen virheeseen.

        Jos olisin ajatellut kylttejä erikseen, olisin voinut päätyä oikeisiin johtopäätöksiin.

        Eihän tuossa toisessa lauseessa ole mitään järkeä, jos ei tajua, mistä se tulee. Olit valmis kehumaan Skytän lauseet edes tajuamatta toista.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        En tullut kinuamaan ratkaisua vaan kerroin syyn, miksi laitoin yhden pääkuvasta johdetun sanan väärin.

        Pystysuoraan lähteät sanat mutta ajattelin eri näkökulmasta. En osannut odottaa kikkavihjettä vaan ajattelin vain, että kun samaan tolppaan on laitettu eri sisältöisiä kylttejä, kunnan organisaatiossa on epätietoisuutta, mitä siellä oikein halutaan kylteillä kertoa. En kylläkään ollut täysin varma selitykseni oikeellisuudesta, sillä hitusen keinotekoiselta se tuntui. Ajatuksena ei silti ollut, että selitystä täältä kysyin.

        Kun niputin kyltit mielessäni yhteen pystysuoraan alkaviin sanoihin, ajattelin niputtaa ne yhteen myös ylempien kohdalla, jolloin ajatuksen piti olla retorinen kysymys eikä toteamus. Vähän monimutkaiselta retoriseen kysymykseen liittyvä ajatuskulku toki tuntui.

        Alemman ajatusvirhe johti virheeseen ylemmän kanssa. Myönnän, että tein pääkuvan vihjeissä yhden selkeän virhetulkinnan, joka johti toiseen virheeseen.

        Jos olisin ajatellut kylttejä erikseen, olisin voinut päätyä oikeisiin johtopäätöksiin.

        Tapio-Huuhaa: "En tullut kinuamaan ratkaisua vaan kerroin syyn, miksi laitoin yhden pääkuvasta johdetun sanan väärin."

        Kukaan ei sitä syytä halunnut tietää. Eikä sinua sitä paitsi syytetty ratkaisun vaan sen selityksen kinuamisesta.

        Tässäkin tapauksessa kävi niin, että toiset joutuivat siivoamaan sinun jälkesi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Huuhaa: "Pystysuoraan meneviin sanoihin molemmat kyltit pitää mielestäni huomioida."

        Taidat Huuhaa itsekin uumoilla, että olet väärässä, kun kerran olet tullut tänne kinuamaan selitystä. RIITAISUUS PAIKALLISHALLINNOSSA = TORA KUNNASSA = KUN-TORA-TA.

        "tänne kinuamaan selitystä" on sikälikin väärä oletus, että Skyttä tekee ristikosta anatomian, jossa hän selittää mm. pääkuvan idean. Siitä olisin voinut oikean selityksen lukea. Ristikko oli pikku korjauksen jälkeen mielestäni oikein ratkottu eikä minulla ollut mitään tarvetta siihen selityksiä saada. No tulipa ajatusmokani esille reilu viikko aiemmin, mutta olisin minä sen tarkistamisen voinut odottaakin. En selitystä todellakaan tullut kysymään täältä. Tarkistan Skytän kohdalla aina anatomiasta, ymmärsinkö vihjeet oikein. Viime aikoina yleensä Skytän kohdalla ajatusmokia ei ole ollut.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Just niin - ei siinä srn kummemmasta ollut kyse. Tulkintamokia tulee joskus tehtyä. Tässä t'ristikossa tulkintamokat liittyvät pääkuvaan.

        Millä perusteella arvelet, että nuo nyt käsitellyt ovat ainoat tähän ristikkoon liittyvät tulkintamokasi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tapio-Huuhaa: "En tullut kinuamaan ratkaisua vaan kerroin syyn, miksi laitoin yhden pääkuvasta johdetun sanan väärin."

        Kukaan ei sitä syytä halunnut tietää. Eikä sinua sitä paitsi syytetty ratkaisun vaan sen selityksen kinuamisesta.

        Tässäkin tapauksessa kävi niin, että toiset joutuivat siivoamaan sinun jälkesi.

        Ajattelin vain, että joku ehkä haluaisi tietää, miksi ratkoin ristikon hieman väärin. Kyse ei ole sen kummasta asiasta.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        "tänne kinuamaan selitystä" on sikälikin väärä oletus, että Skyttä tekee ristikosta anatomian, jossa hän selittää mm. pääkuvan idean. Siitä olisin voinut oikean selityksen lukea. Ristikko oli pikku korjauksen jälkeen mielestäni oikein ratkottu eikä minulla ollut mitään tarvetta siihen selityksiä saada. No tulipa ajatusmokani esille reilu viikko aiemmin, mutta olisin minä sen tarkistamisen voinut odottaakin. En selitystä todellakaan tullut kysymään täältä. Tarkistan Skytän kohdalla aina anatomiasta, ymmärsinkö vihjeet oikein. Viime aikoina yleensä Skytän kohdalla ajatusmokia ei ole ollut.

        "mutta olisin minä sen tarkistamisen voinut odottaakin"

        Olisit voinut, vaan etpä odottanut. Päätit panna sen täällä esille, jotta joku korjaisi sen mikäli se on väärin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "mutta olisin minä sen tarkistamisen voinut odottaakin"

        Olisit voinut, vaan etpä odottanut. Päätit panna sen täällä esille, jotta joku korjaisi sen mikäli se on väärin.

        En odottanut minkäänlaista kommenttia pystysuoraan alkavaan pääkuvasta johdettuun sanaketjuun. Tarkoitus oli vain tuoda esille vaakasuorasn alkavaan sanaan selitys mokalle. Pystysuoraan menevään sanaan selitys tuli kyllä täysin pyytämättä.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        En odottanut minkäänlaista kommenttia pystysuoraan alkavaan pääkuvasta johdettuun sanaketjuun. Tarkoitus oli vain tuoda esille vaakasuorasn alkavaan sanaan selitys mokalle. Pystysuoraan menevään sanaan selitys tuli kyllä täysin pyytämättä.

        Kun sinä esität täällä julkisesti virhetulkinnan, niin jonkun osaavamman on se syytä korjata, ettei tästä palstasta muodostu puhdas huuhaapalsta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kun sinä esität täällä julkisesti virhetulkinnan, niin jonkun osaavamman on se syytä korjata, ettei tästä palstasta muodostu puhdas huuhaapalsta.

        Sinänsä pystysuoraan alkavaan sanaketjuun oli syytä laittaa jokin korjaus. Ainakin se, että se liittyy vain yhteen kylttiin. Suutuin vain siitä, että joku valheellisesti väitti, että kinusin selitystä pystysuoraan alkavaan sanaketjuun.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Sinänsä pystysuoraan alkavaan sanaketjuun oli syytä laittaa jokin korjaus. Ainakin se, että se liittyy vain yhteen kylttiin. Suutuin vain siitä, että joku valheellisesti väitti, että kinusin selitystä pystysuoraan alkavaan sanaketjuun.

        Jos sinä panet oman virhetulkintasi täällä esille, niin osaavammat joutuvat sen korjaamaan. Siis jos sinä panet virhetulkinnan esille, niin sinä käytännössä kinuat osaavammilta sen tarkastusta ja korjausta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos sinä panet oman virhetulkintasi täällä esille, niin osaavammat joutuvat sen korjaamaan. Siis jos sinä panet virhetulkinnan esille, niin sinä käytännössä kinuat osaavammilta sen tarkastusta ja korjausta.

        Minulla ei ollut vaakasuoraan alkavii sanoihin epäselvyyttä. En tuonut esille alunperin miten tulkitsin pystysuoraan alkavat sanat. Nyt vain joku huomasi virheen, jota en itse tajunnut virheeksi. En todellakaan pystysuoraan alkavaan sanaketjuun mitään selitystä kinunnut kun en ajatuskulkuani selittänyt vaakasuoraan menevän sanaketjun yhteydessä. Esität pelkkää spekulaatiota.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Minulla ei ollut vaakasuoraan alkavii sanoihin epäselvyyttä. En tuonut esille alunperin miten tulkitsin pystysuoraan alkavat sanat. Nyt vain joku huomasi virheen, jota en itse tajunnut virheeksi. En todellakaan pystysuoraan alkavaan sanaketjuun mitään selitystä kinunnut kun en ajatuskulkuani selittänyt vaakasuoraan menevän sanaketjun yhteydessä. Esität pelkkää spekulaatiota.

        "Siis jos sinä panet virhetulkinnan esille, niin sinä käytännössä kinuat osaavammilta sen tarkastusta ja korjausta."

        Koen tuon vääristelyn kiusantekona. En pyytänyt tarkistusta täältä mihinkään, sillä vaakasuoraan alkavaan sanakwrjuun tuli selvyys nettitutulta.

        Mainitsin vain ohimennen mainitsin toisen sanaketjun, jonka luulin ymmärtäneeni oikein. Siitä syystä en selitystä siitä täältä pyytänyt. Joku vain päätteli, että ymmärsin sen väärin.

        Mikä ihmeen nettikiusaamisvimma täällä on sen suhteen, että minä täältä pyydän apua. Sanajetjuissa en pyytänyt, vaikka jokut niin ihan kiusaamismielessä väittävät..


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Minulla ei ollut vaakasuoraan alkavii sanoihin epäselvyyttä. En tuonut esille alunperin miten tulkitsin pystysuoraan alkavat sanat. Nyt vain joku huomasi virheen, jota en itse tajunnut virheeksi. En todellakaan pystysuoraan alkavaan sanaketjuun mitään selitystä kinunnut kun en ajatuskulkuani selittänyt vaakasuoraan menevän sanaketjun yhteydessä. Esität pelkkää spekulaatiota.

        Pahinta sinun ainaisessa kinuamisessasi on juuri se, että et itse ymmärrä, että kinuat. Itse asiassa juuri se tekee siitä sellaista, mitä voi hyvin luonnehtia niinkin negatiivisesti kuin kinuamiseksi. Täällä toiset joutuvat jatkuvasti pyyhkimään sinun t..........i.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pahinta sinun ainaisessa kinuamisessasi on juuri se, että et itse ymmärrä, että kinuat. Itse asiassa juuri se tekee siitä sellaista, mitä voi hyvin luonnehtia niinkin negatiivisesti kuin kinuamiseksi. Täällä toiset joutuvat jatkuvasti pyyhkimään sinun t..........i.

        Joo, Tapio lypsää. Sehän oli lentävä lause jo eliittipalstalla. Kehuu myös olevansa Skyttäasiantuntija ja silti ei ymmärtänyt kehumiaan päälauseita. On kyllä erikoinen tapaus. Luulen nimimerkin J Neitola olleen oikeassa - Tapiolle pitää aina selittää jekku ennen kuin hän sen tajuaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo, Tapio lypsää. Sehän oli lentävä lause jo eliittipalstalla. Kehuu myös olevansa Skyttäasiantuntija ja silti ei ymmärtänyt kehumiaan päälauseita. On kyllä erikoinen tapaus. Luulen nimimerkin J Neitola olleen oikeassa - Tapiolle pitää aina selittää jekku ennen kuin hän sen tajuaa.

        Kinusin ns. eliittipalstalla kovisratkontani alkuaikoina vanhoihin ristikohin selityksiä, mikä oli ihan sääntöjen mukaista. Neitola oli ilkeä. Se ei edes kovusratkonnan alkuaikoina pitönyt paikkaansa. Nykyisin kysyn logiikoita tosi harvoin, sillä ymmärrän logiikat pääsääntöisesti varsin hyvin.


    • Anonyymi

      Mä ainaskin haluun. Kun olen tällainen toope, joka ei osaa näitä ilman apuja. Esim. vieläkään en ymmärrä, mikä on verkkopyydyksen alkua tai monin tein & muistavat Santerin!

      • Anonyymi

        Muistaakseni: Kati, Assam, Tasat. (Katiska, alue Intiassa, Santeri Tasa.)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistaakseni: Kati, Assam, Tasat. (Katiska, alue Intiassa, Santeri Tasa.)

        Arvostus!


      • Verkkopyydys on kanahäkin tapaista metalliverkkoa. Sen neljä kirjainta alusta. Muuntyylinen verkko toki ensiksi tulee mieleen.

        MONIN TEIN - teepensaista kyse eli missä niitä on paljon? Sanojen merkityksiä pitää pohtia eri kanteilta, T on kirjain, pensas, juoma, maantie, lyhenne. Monesti haetaan sellaista näkökulmaa, joka ei oke ilmeisin.

        Santerin sukua kysytään, ihan faktavihje, voisi olla vaikka Kinnuset, jos olisi pidempi ratkaisusana. On kyllä yli sata vuotta tapahtunut asia, mistä tämä Santeri pitäisi muistaa - jouduin itsekin katsomaa kuka ihmeen Santeri on kyseessä. Aiemminkin monesti tullut vastaan, mutta en ole viitsinyt tutkia, mistä pitäisi hänet muistaa.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Verkkopyydys on kanahäkin tapaista metalliverkkoa. Sen neljä kirjainta alusta. Muuntyylinen verkko toki ensiksi tulee mieleen.

        MONIN TEIN - teepensaista kyse eli missä niitä on paljon? Sanojen merkityksiä pitää pohtia eri kanteilta, T on kirjain, pensas, juoma, maantie, lyhenne. Monesti haetaan sellaista näkökulmaa, joka ei oke ilmeisin.

        Santerin sukua kysytään, ihan faktavihje, voisi olla vaikka Kinnuset, jos olisi pidempi ratkaisusana. On kyllä yli sata vuotta tapahtunut asia, mistä tämä Santeri pitäisi muistaa - jouduin itsekin katsomaa kuka ihmeen Santeri on kyseessä. Aiemminkin monesti tullut vastaan, mutta en ole viitsinyt tutkia, mistä pitäisi hänet muistaa.

        Miksi laitoit nämä selitykset? Haluatko arvostusta ja ihailua? Kukaan - KUKAAN ei kysynyt. Miksi taas oletit, että tarvitaan Tapion ”asiantuntemusta”? Olet kyllä eniten rasittavin. Ei ihme, että sait eliittipalstalta diplomin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi laitoit nämä selitykset? Haluatko arvostusta ja ihailua? Kukaan - KUKAAN ei kysynyt. Miksi taas oletit, että tarvitaan Tapion ”asiantuntemusta”? Olet kyllä eniten rasittavin. Ei ihme, että sait eliittipalstalta diplomin.

        Yritin antaa sopivasti apua, että ratkoja voisi niiden avulla löytää ratkaisusanat ilman, että niitä täytyy suoraan kertoa.

        Itse asiassa selitykset antoi ratkaisusanojen kanssa Anonyymi00038 2022-12-19 21:11:17

        "Muistaakseni: Kati, Assam, Tasat. (Katiska, alue Intiassa, Santeri Tasa.)"

        Pyydettiinko Anonyymi00038 2022-12-19 21:11:17 selityksiä. Ei sen kummenkin kuin minultakaan.

        Itse asiassa muotoilussa "Esim. vieläkään en ymmärrä, mikä on verkkopyydyksen alkua tai monin tein & muistavat Santerin!" ei yksiselitteisesti käy ilmi, hakuaako kysyjä myös selitykset vai ei.

        Jos Anonyymi00038 2022-12-19 21:11:17 antoi selitykset, miksei hänen selitysten antamista arvostella? Miksi vain minua arvostellaa, jos annan selitykset?

        Kohtelu ei ole mitenkään oikeudenmukaista.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Yritin antaa sopivasti apua, että ratkoja voisi niiden avulla löytää ratkaisusanat ilman, että niitä täytyy suoraan kertoa.

        Itse asiassa selitykset antoi ratkaisusanojen kanssa Anonyymi00038 2022-12-19 21:11:17

        "Muistaakseni: Kati, Assam, Tasat. (Katiska, alue Intiassa, Santeri Tasa.)"

        Pyydettiinko Anonyymi00038 2022-12-19 21:11:17 selityksiä. Ei sen kummenkin kuin minultakaan.

        Itse asiassa muotoilussa "Esim. vieläkään en ymmärrä, mikä on verkkopyydyksen alkua tai monin tein & muistavat Santerin!" ei yksiselitteisesti käy ilmi, hakuaako kysyjä myös selitykset vai ei.

        Jos Anonyymi00038 2022-12-19 21:11:17 antoi selitykset, miksei hänen selitysten antamista arvostella? Miksi vain minua arvostellaa, jos annan selitykset?

        Kohtelu ei ole mitenkään oikeudenmukaista.

        Hän ei antanut selityksiä. Hän antoi vastaukset. Huomaatko eron?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hän ei antanut selityksiä. Hän antoi vastaukset. Huomaatko eron?

        Älä valehtele ja vääritele asioita.

        "Katiska, alue Intiassa, Santeri Tasa."

        Tuossa on selityksiä, mistä ratjaisusanat tulevat. Kati tulee sanasta katista, tee viittaa Intian alueeseen ja Santeri viittaa Santeri Tasaan.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Älä valehtele ja vääritele asioita.

        "Katiska, alue Intiassa, Santeri Tasa."

        Tuossa on selityksiä, mistä ratjaisusanat tulevat. Kati tulee sanasta katista, tee viittaa Intian alueeseen ja Santeri viittaa Santeri Tasaan.

        Sillä tavalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sillä tavalla.

        Tuli kirjoitusvirheitä. Eräs toinenkin vääristeli, ettei seuraava kommenttisisällä selityksiä:

        "Muistaakseni: Kati, Assam, Tasat. (Katiska, alue Intiassa, Santeri Tasa.)"

        Tämä on kyllä tosi pahaa vääristelyä, sillä sulut ovat siksi, että niissä kommentoija lyhyesti pyrkii selittämään vihjeiden ja ratkaisusanojen ideoita.

        Jis kommentoija olisi halunnut sntaa vain ratkaisusanat, hön olisi laittanut

        "Kati, Assam, Tasat." - ilman lyhyitä selityksiä.

        Jos kertoo ratkaisusanat, on minusta ihan ok laittaa lyhyet selitykset. Mutta pokkana väittää, että joku ei antanut selityksiä, vaikka ne antoi, on tosi outoa asioiden ilmiselvää tietoista vääristelyä. Anonyymit ovat jääneet kyllä nyt kiinni vääristelystä.

        Toisen vääristelijän kommentin robotti poisti, mutta näen sen alun, koska olen kirjautuneena aloittanut säikeen - muut kuin minä eivät tiedä mitä säikeestä on poistettu.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Älä valehtele ja vääritele asioita.

        "Katiska, alue Intiassa, Santeri Tasa."

        Tuossa on selityksiä, mistä ratjaisusanat tulevat. Kati tulee sanasta katista, tee viittaa Intian alueeseen ja Santeri viittaa Santeri Tasaan.

        Jos siinä oli jo selitykset, miksi sinun piti tulla selittämään uudestaan? Vastaa!


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Tuli kirjoitusvirheitä. Eräs toinenkin vääristeli, ettei seuraava kommenttisisällä selityksiä:

        "Muistaakseni: Kati, Assam, Tasat. (Katiska, alue Intiassa, Santeri Tasa.)"

        Tämä on kyllä tosi pahaa vääristelyä, sillä sulut ovat siksi, että niissä kommentoija lyhyesti pyrkii selittämään vihjeiden ja ratkaisusanojen ideoita.

        Jis kommentoija olisi halunnut sntaa vain ratkaisusanat, hön olisi laittanut

        "Kati, Assam, Tasat." - ilman lyhyitä selityksiä.

        Jos kertoo ratkaisusanat, on minusta ihan ok laittaa lyhyet selitykset. Mutta pokkana väittää, että joku ei antanut selityksiä, vaikka ne antoi, on tosi outoa asioiden ilmiselvää tietoista vääristelyä. Anonyymit ovat jääneet kyllä nyt kiinni vääristelystä.

        Toisen vääristelijän kommentin robotti poisti, mutta näen sen alun, koska olen kirjautuneena aloittanut säikeen - muut kuin minä eivät tiedä mitä säikeestä on poistettu.

        Ja ei muuta kuin lisää pökköä pesään. Kun on alkuun päästy, niin antaa mennä vaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos siinä oli jo selitykset, miksi sinun piti tulla selittämään uudestaan? Vastaa!

        Ennen kuin aloitin kirjoittamisen, ratkaisusanoja ja niiden lyhyitä seityksiä ei ollut. Hän ehti laittaa selitykset siinä välissä kun itse selityksiä aloin kirjoittamaan ja painoin lähetysnappia. Kommenteilla on n. 2 min ero. En siinä vaiheessa kun painoin lähetysnappia katsonut, oliko joku kirjoittanut jo kysymykseen kommentin.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Ennen kuin aloitin kirjoittamisen, ratkaisusanoja ja niiden lyhyitä seityksiä ei ollut. Hän ehti laittaa selitykset siinä välissä kun itse selityksiä aloin kirjoittamaan ja painoin lähetysnappia. Kommenteilla on n. 2 min ero. En siinä vaiheessa kun painoin lähetysnappia katsonut, oliko joku kirjoittanut jo kysymykseen kommentin.

        Olet pahimman luokan ristikkonarsisti, jonka pitää aina päteä, vääristellä ja päsmäröidä. Sins löytyy selitykset vääristelylle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet pahimman luokan ristikkonarsisti, jonka pitää aina päteä, vääristellä ja päsmäröidä. Sins löytyy selitykset vääristelylle.

        Tässä säikeessä kyllä vain anonyymit vääristelevät. Väöristely on nettikiusasmista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistaakseni: Kati, Assam, Tasat. (Katiska, alue Intiassa, Santeri Tasa.)

        Kiitos. Epäselvyyksiä näissäkin oli. Kansainvälinen vesillä?, pallot?, rata? Tukevakin kumitettu usein.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos. Epäselvyyksiä näissäkin oli. Kansainvälinen vesillä?, pallot?, rata? Tukevakin kumitettu usein.

        Kansainvälinen vesillä; vihje pitää lukea osissa; kansainvälinen = X vesillä = Y, ratkaisusana on XY. Ratkaisusanalla ei ole mitään tekemistä vesillä liikkuvan kansainvälisen alukseen tms. kanssa.
        pallot - tarkoittanet neljää eriväristä palloa; ne ovat pieniä karkkeja eli karkki...
        rata! - viittaa taivaankappaleeseen. Huutomerkki viittaa siihen, että ratkaisusana on hieman yllättävä.
        Tukeva - Ukrainassa tällä hetkellä


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Ennen kuin aloitin kirjoittamisen, ratkaisusanoja ja niiden lyhyitä seityksiä ei ollut. Hän ehti laittaa selitykset siinä välissä kun itse selityksiä aloin kirjoittamaan ja painoin lähetysnappia. Kommenteilla on n. 2 min ero. En siinä vaiheessa kun painoin lähetysnappia katsonut, oliko joku kirjoittanut jo kysymykseen kommentin.

        Eroa oli näemmä enrmmän kuin 2 minuuttia, mutta joka fapauksessa aloitin ennen kuin huomasin toisen kysymykseen vastanneen. Kommenttini ei ollut tarkoitus olla selityksiä vaan apuvihjeitä eli vinkjejä.

        Ideana oli, että ratkoja niiden avulla keksisi ratkaisusanat ilman, että joku ne suoranaisesti kertoo. Joku anonyymi nyt vain ehti väliin.

        Jos olisi väliin nut tulleen kommentin huomannut, olisin jättänyt selitykseni pois ehkä MONIN TEIN mainiten, sillä anonyymi ei kertonut, että Assam on kuuluisa teepensaistaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos. Epäselvyyksiä näissäkin oli. Kansainvälinen vesillä?, pallot?, rata? Tukevakin kumitettu usein.

        Kvarkki (kv-arkki), rakeet, kuulla (Kuulla on rata), aseapu.


    • Anonyymi

      On muuten mielenkiintoista miten eräs käyttäytyy täällä. Omilla sivuillaa on isä aurinkoinen ja täällä kuin raivohullu. On kyllä omituista. Mikdihän sai porttikiellon.

      • Myös Sanarisin foorumissa sain ilkeilyä mm. nimimerkiltä Selma. Ilkeilyyn tuli reagointua. Ennen moderaattoria minä sain paljon ilkeilyä, mutta kohdisti eräs tosi pahoja ilkeilyjä muihinkin ratkojiin. Sanaristikoiden ratkonta tuntuu kannustavan ihmisiä tosi pahaan ilkeilyyn. Tämäkin säie on siitä todisteena, mutta Sanarisin foorumissa jotkut olivat vielä ilkeämpiä kui mitä tässä säikeessä on ilmennyt. Pahimmat ilkeilyt toisia ratkojia kohtaan löytyy minusta nimen omaisesti Sanarisin foorumista.Sanaristikkofoorumit - tämäkin - kaiv'paan tisi hyvää moderointia, jotta iljeily ei saa ylivaltaa.


    • Tällä minuun sihtaudutaan ilkeästi ja tulee ilkeyteen kommentoitua.

      Ilkeily alkoi heti säikeen alussa Anonyymi00002 2022-12-16 17:45:10

      Kyse on siitä, että tällä kertaa joku ihan säikeen alussa oletti, että jotain kysyisin.

      En kysynyt yhtään mitään pääkuvista johdetuista sanoista. Kerroin vain, miten ne koin. Ratkontakokemuksen kertominen ei ole kinuamista.

      Joku totaalisen valheellisesti väittää, että tällä jotain kinusin. Uskoin ymmärtäneen pääkuvan oikein (täysin varma en ollut), mutta joku huomasi virheen ja päätti oikaista. Valheellisesti tämän perusteella joku teki johtopäätöksen, että pyysin selitystä. Jotkut tarkoitushakuisesti ja ilkeämielisesti tulkitsevat jotkut kommenttini kinuamiseksi.

      "Jos sinä panet oman virhetulkintasi täällä esille, niin osaavammat joutuvat sen korjaamaan. Siis jos sinä panet virhetulkinnan esille, niin sinä käytännössä kinuat osaavammilta sen tarkastusta ja korjausta."

      Vaakasuoraan menevän saketjun kerroin ymmärtäneeni sen jälkeen kun nettituttu ssn logiikksvirheen korjasi. Kerroin vain, miten ja miksi olin sen väärin tulkinnut.
      Jos pidän pystysuoraan menevän sanaketjun tulkintaani oikeana, en siitä tarkistusta pyydä. Siteeraamani kohta on komnentoijan valheellinen ja tarkoitushakuinwn tulkinta, jonka päömärä on vain ilkeämielinen minun arvostelemiseni.

      "Pahinta sinun ainaisessa kinuamisessasi on juuri se, että et itse ymmärrä, että kinuat. Itse asiassa juuri se tekee siitä sellaista, mitä voi hyvin luonnehtia niinkin negatiivisesti kuin kinuamiseksi."

      Tuokin on ilkeämielinen tulkinta. Kirjoittaja tulkitsee tarkoituksenhakuisdsti ja ilkeämielusesti jonkun kkmmenttini kinuamiseksi.

      Muutakin valheellista väittämää anonyymit ovat esittäneet. Tällainen valheellinen väittäminen on koulukiusaamiseen verrattavaa nettikiusaamista.

      Sitäpaitsi jos yhteen kohtaan olisinkin jotain vinkkiä kaivannut, siihen minulla on oikeus.

      Jos IS:n ristikosta kysyisin yhtä kohtaa, se olisi minulta kinuamista - jos kuka tahansa muu jotain kysyy, se ei muiden mukaan ole kinuamista.

      Jos yhtä kohtaa en jossakin ristikossa ymmärrä, joku vetää Juha Neitolan ilkeydet esille.

      "Luulen nimimerkin J Neitola olleen oikeassa - Tapiolle pitää aina selittää jekku ennen kuin hän sen tajuaa."

      Tämä on v**** ja ilkeyttä. Kirjoittaja tietää, että nykyisin ymmärrän vihjeen logiikat varsin hyvin. Skytän pääkuvissa olevissa ratkaisulauseissa tällä kertaa tein tulkintavirheitä. Jos teen tulkintavirheen, jonkun pitää heittöytyö ilkeäksi.

      Kyllä täällä tosiasiassa joku anonyymi on superkinuaja. Melkein heti kun ristikko ilmestyy joku on kinuamassa paljastuslistaa. Superkinuaja aloittaa heti toisessa kommentissa:
      "Anonyymi00001 2022-12-16 15:36:14
      Jee, sunnuntaina tulee HP:n lista!"

      • Yhdessä poistetussa kommentissa luki:
        "Millä perusteella arvelet, että nuo nyt käsitellyt ovat ainoat tähän ristikkoon liittyvät..."

        Täysin varma en voi olla, mutta epäselvyyksiä ei jäänyt. Yleensä Skytän ristikoihin ei nykyisin minulta Yleensä jää epäselvyyksiä ja yleensä olen kaikki vihjeet oikein tulkinnut. On ehkä tänä vuonna joku virhetulkinta tullut. Tämänkertainen pääkuvan virhetulkinta oli vuoden pahin virhetulkinta Skytän ristikouden kohdalla.

        On nyt jollekin ihan hirveän suurin pilkan syy, jos tulkitsen ristikossa jonkun asian väärin.

        Pitkälän ristikoussa enemmän tulee virhetulkintoja.


    • Anonyymi

      Tukeva? Downtown? Kansainvälinen vesillä?

      • Osa on esillä 2022-12-20 09:00:56.

        DOWNTOWN - musiikkikappale, joka on myös suomennettu.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Osa on esillä 2022-12-20 09:00:56.

        DOWNTOWN - musiikkikappale, joka on myös suomennettu.

        Muistele suomennosta.


      • Anonyymi

        Aseapu, Kauan (käännösiskelmä), kvarkki.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aseapu, Kauan (käännösiskelmä), kvarkki.

        Et näemmä anna hetkeäkään kenenkään miettiä aluksi vinkkien perusteella. Kerran ehdit jo väliin ennen kuin ehdin lopettaa vinkkien kirjoittamisen. Mikset voi pientä hetkeä odottaa?

        Tuli näemmä ihan turhaan kolmeen otteeseen annettua vinkkejä.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Et näemmä anna hetkeäkään kenenkään miettiä aluksi vinkkien perusteella. Kerran ehdit jo väliin ennen kuin ehdin lopettaa vinkkien kirjoittamisen. Mikset voi pientä hetkeä odottaa?

        Tuli näemmä ihan turhaan kolmeen otteeseen annettua vinkkejä.

        Kaikki muutkin sinun kirjoitukset tässä langassa on turhia.


    • Anonyymi

      Tapio-Huuhaa
      2022-09-23 18:43:17

      ”Minusta Antti Skyttä luo parhaat ratkaisulauseet - niiden idean olen aina keksinyt.”

      Elvistelijä sai oikein kunnolla nenilleen tänä viikonloppuna. Näin hän julisti itsevarmana syyskuussa. Tuli myös tänne kertomaan ”ratkoneensa” ristikon ja vielä kehui kuvalauseita, joita ei ollut ratkonut oikein eikä tajunnut niiden logiikkaa.

      • Syyskuussa asia oli niin kuin kirjoitin.

        Tämä oli ainoa kerta tänä vuonna kun en Skytän ristikon pääkuvaa ymmärtänyt oikein - siitäkös sitten loppuvuodeksi ja ensivuodeksi tai jopa vuosikymmeniksi joku pilkan aihetta ottaa.

        Tämänkertainen virhe johtui siitä, että otin löhtökohdaksi sen, että molemmissa ratkaisulauseissa molemmat kyltit tulee ottaa huomioon. Kun tuli esille, että ylempi liittyy vain kylttiin Asetie, en sen jälkeenkään tullut tarkastelleeksi kyltin KUNTORATA ideaa yksinään vaan jäin sen osalta entiseen tulkintaani.

        Minusta mokani on varsin ymmärrettävä eikä ansaitse suurta piikittelyä.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Syyskuussa asia oli niin kuin kirjoitin.

        Tämä oli ainoa kerta tänä vuonna kun en Skytän ristikon pääkuvaa ymmärtänyt oikein - siitäkös sitten loppuvuodeksi ja ensivuodeksi tai jopa vuosikymmeniksi joku pilkan aihetta ottaa.

        Tämänkertainen virhe johtui siitä, että otin löhtökohdaksi sen, että molemmissa ratkaisulauseissa molemmat kyltit tulee ottaa huomioon. Kun tuli esille, että ylempi liittyy vain kylttiin Asetie, en sen jälkeenkään tullut tarkastelleeksi kyltin KUNTORATA ideaa yksinään vaan jäin sen osalta entiseen tulkintaani.

        Minusta mokani on varsin ymmärrettävä eikä ansaitse suurta piikittelyä.

        Kyllä se ansaitsee piikittelyä. Esiinnyt itsevarmasti kaikkitietävänä ristikkoauktoriteettina, ohjeistat, päsmäröit ja pakotat hippaleikkejä, joita kukaan ei kaipaa.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Syyskuussa asia oli niin kuin kirjoitin.

        Tämä oli ainoa kerta tänä vuonna kun en Skytän ristikon pääkuvaa ymmärtänyt oikein - siitäkös sitten loppuvuodeksi ja ensivuodeksi tai jopa vuosikymmeniksi joku pilkan aihetta ottaa.

        Tämänkertainen virhe johtui siitä, että otin löhtökohdaksi sen, että molemmissa ratkaisulauseissa molemmat kyltit tulee ottaa huomioon. Kun tuli esille, että ylempi liittyy vain kylttiin Asetie, en sen jälkeenkään tullut tarkastelleeksi kyltin KUNTORATA ideaa yksinään vaan jäin sen osalta entiseen tulkintaani.

        Minusta mokani on varsin ymmärrettävä eikä ansaitse suurta piikittelyä.

        Syy, miksi oletin, että kyltit piti nivoa yhteen, on merkitty vaikeustaso. Kyltit erikseen ajateltuna pidin liian helppona lähestymiskulmana kolmoseen.

        Eräs totesikin, että pääkuvista johdetut sanat ratkesivat helposti ja vaikeustaso oli hänelle siksi 2½. Hän ei yrittänyt ajatella liian vaikeasti.


    • "hippaleikkejä, joita kukaan ei kaipaa."

      Ei pidä yleistää. Joku niitä joskus kaipasi ja oli tyytyväinen, että annoin vain vinkkejä. Muutamat ovat uhmetelleet tämän sivuston meinkinkiä antaa suoraan ratkaisusanat. Ainakin yhdeltä ihmettelijältä täällä vierailu loppui lyhyeen. Ei halunnut tulla toista kertaa.

      Jos ei ole säikeitä, joissa annetaan vain apuvihjeitä, silloin rajataan käyttäkuntaa.

      Jos jotkut kävijät potkitaan heti kättelyssä ulos, eihän tänne jää kuin ne, jotka suoria ratkaisusanoja pyytävät. Sivuston luonne on siis luotu sellaiseksi, että ei täällä kaikki halukkaat voi saada apua. Tämä koskee erityisesti IS:ää ja PuPea.

      Taidan olla ainoita, jotka ivat jääneet, vaikka ovatkin huomanneet sivuston mentaliteetin. Minä olen kyllä yleensä omiin kysymyksiini saanut vastauksia hakuamallani tavalla, mistä kiitos joillekin anonyymeille.

      • Anonyymi

        Hippaleikkejä varten sinulla on oma sivustosi. Jos sinne ei tule IS-koviksiin liittyviä kysymyksiä tarkoittaa, että kukaan ei halua hippaleikkejä niistä. M.O.T.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hippaleikkejä varten sinulla on oma sivustosi. Jos sinne ei tule IS-koviksiin liittyviä kysymyksiä tarkoittaa, että kukaan ei halua hippaleikkejä niistä. M.O.T.

        Ihmettelen asiaa. Kun joku täällä paheksui paljasteluja, hän ei siirtynyt sivustolleni kyseistä ristikkoa käsittelemään. En kyllä muista mistä ristikosta oli kyse, mahdollisesti ei IS:n ristikosta vaan ehkä Iisakista.

        PuPen kohdalla on käynyt niin, että eräs täältä joskus neuvoa kysynyt käyttää nykyisin vain sibustoani.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Ihmettelen asiaa. Kun joku täällä paheksui paljasteluja, hän ei siirtynyt sivustolleni kyseistä ristikkoa käsittelemään. En kyllä muista mistä ristikosta oli kyse, mahdollisesti ei IS:n ristikosta vaan ehkä Iisakista.

        PuPen kohdalla on käynyt niin, että eräs täältä joskus neuvoa kysynyt käyttää nykyisin vain sibustoani.

        Ihmettelen miksi Tapio ei sivuillaan luo oikeasti koukuttavaa sisältöä ja siten tarjoa lisäarvoa ristikoista tykkääville. Se lienee käytännössä liki ainoa keino, jos haluat varmistua siitä, että vahingossa sivuille eksyneet tulee toistekin.

        Ilmainen idea näin joulun tunnelmaa luomaan: Piirrä kuva, johon ristikkomaisesti keksit itse sanaketjun ikään kuin se olisi pääkuva jossain isommassa ristikossa. Sen jälkeen avaat luomallesi sivulle kuvan oheen keskustelun missä halukkaat voi arvata mikä se sanaketju on. Korostan, että tarkoitus ei ole alkaa luomaan kokonaista ristikkoa, vaan arvailemaan vaikkapa päivittäin vaihtuvista kuvista antamiisi spekseihin sopiva sanaketju.

        https://ibb.co/7Nxhm00

        Kuvassa on ajankohtaan sopiva ja vieläpä helppo "yhden tähden" esimerkki.

        Kuka keksii minkä kolmen sanan sanaketjun esimerkkitehtävään piilotin. Ensimmäisenä oikein vastannut saa hyvän mielen lisäksi runsaasti lisäbuustia joulusiivoukseen.

        ^__nyt aivonystyrät raksuttamaan__^


    • Anonyymi

      Vaikka apujakin on annettu, tuo vasen sivusta on jo lehdessäni kohta puhki korjattu. Eli tolkkua ei tule.

      Mikähän olisi vastaus "kaipuumieheen" ( Kaiho se ei liene) ja"kehuvakin" tuottaa itsetuntooni kaikkea muuta kuin kehuja. Ja entäs "-asti".

      Missä helkkarin narikassa mun aivoni riippuvat!

      Ja mikä lienee Ristiina-vastauksen suhde vihjeeseen. Ristiin A, vai mitä ihmettä?

      • Anonyymi

        (L)aivan (l)asti


      • Anonyymi

        Muut: Kauko ja ruusu. Ristiin A, nimenomaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muut: Kauko ja ruusu. Ristiin A, nimenomaan.

        Modet poistelee ikävästi. Laitoin noi jo mutta modet modettaa.


    • Tässä säijeessä on paljin kyselty vihjeistä, mikäs siinä.

      Mutta toivoisin, että äärettömän epäoikeudenmukainen kohtelu minua kohtaan voisi loppua.

      Tässä säikeessä joku jo alkuun oletti, että kysyn jotain. Sitä kirjoittaja nimitti kinuamiseksi. Kirjoittaja ei kirjoittanut mitään muiden mahdollisista kirjoittamisista eikä nimittänyt kysymyksiä kinuamiseksi.

      Kun jotain toin esille ratkontavirheestäni ja samalla vahingossa tuli esille tulkintavirhe, väitettiin valheellisesti, että kinuan selitystä.

      Ja vaikka olisin pyytänyt selitytä, siihen ei olisi tarvinnut suhtautua ilkeillen. Jos yhtä kohtaa en ristikossa ymmärrä, joku nostaa kovisratkonnan alkuaikani Neitolan ilkeilyt esille ja väittää, että minulle pitää kaikki vihjeet selittää. Se on vale.

      Sitä, että jollekulle muulle pitää jotain selittää, siihen kirjoittaja ei laita ilkeilevää kommenttia.

      Ilkeily on kiusaamista. Onkk millään mahdollista aloittaa joulun aikaa ja uutta vuotta ilman ilkeilyä? Ilkeily on myös rasismiin verrattaavaa toimintaa, jossa yhden henkilön ristikko-ongelmiin suhtaudutaan aivan eri lailla kuin muiden.

      • Ymmärrän varsin hyvin ristikoiden vihjeitä ja autan toisia niiden ymmärtämisessä. Mutta en ole koskaan väittänyt kaikkia vihjeitä ymmärtäväni enkä kaikkia vihjeitä oikein ratkovani. Olen myöntänyt, että täälläkin on minua taitavampia ratkojia, koska he ovat tulkinneet oikein kohtia, jotka olen tulkinnut väärin. Omilla sivuillani joskus pyydän privaatisti apua toisten ristikko-ongelmien selvittelyyn. Autan toisia ratkojia hyvinkin paljon. Kaikki se ilkeily, mitä Sanarisin foorumissa ja täällä on tullut vastaan, tuntuu aivan kohtuuttomalta ja ennen kaikkea äärimmäisen epäoikeudenmukaiselta.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Ymmärrän varsin hyvin ristikoiden vihjeitä ja autan toisia niiden ymmärtämisessä. Mutta en ole koskaan väittänyt kaikkia vihjeitä ymmärtäväni enkä kaikkia vihjeitä oikein ratkovani. Olen myöntänyt, että täälläkin on minua taitavampia ratkojia, koska he ovat tulkinneet oikein kohtia, jotka olen tulkinnut väärin. Omilla sivuillani joskus pyydän privaatisti apua toisten ristikko-ongelmien selvittelyyn. Autan toisia ratkojia hyvinkin paljon. Kaikki se ilkeily, mitä Sanarisin foorumissa ja täällä on tullut vastaan, tuntuu aivan kohtuuttomalta ja ennen kaikkea äärimmäisen epäoikeudenmukaiselta.

        Kaikki sinua kohtaan osoitettu ilkeily on oikein ja luonnollista.

        Kuka esiintyy asiantuntijana, joka vain ja ainoastaan haluaa auttaa. Kuka aloittaa säikeitä, joissa heti ensiviestissä ohjeistaa ja päsmäröi. Kuka elvistelee ratkoneensa ristikon. Kuka pakottaa omaa hippaleikkifilosofiaansa kaikille muille. Kuka selittelee omia mokiansa kymmenin viestein. Kuka selostaa muiden palstojen tapahtumia ja viestejä täällä. Kuka on saanut porttikiellon eliittipalstalle käytöksensä vuoksi.

        Mietipä näitä ennen kuin tulet ulisemaan kiusaamisesta ja rasismista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki sinua kohtaan osoitettu ilkeily on oikein ja luonnollista.

        Kuka esiintyy asiantuntijana, joka vain ja ainoastaan haluaa auttaa. Kuka aloittaa säikeitä, joissa heti ensiviestissä ohjeistaa ja päsmäröi. Kuka elvistelee ratkoneensa ristikon. Kuka pakottaa omaa hippaleikkifilosofiaansa kaikille muille. Kuka selittelee omia mokiansa kymmenin viestein. Kuka selostaa muiden palstojen tapahtumia ja viestejä täällä. Kuka on saanut porttikiellon eliittipalstalle käytöksensä vuoksi.

        Mietipä näitä ennen kuin tulet ulisemaan kiusaamisesta ja rasismista.

        En oke esiintynyt kaiken tietänä asiantuntijana. jolle pitää ilkeämielisesti heti ilkkua, jos tekee ratkonta- tai tulkintamokan. Tämä ilkeily on törkeää käytöstä.' eikä ole puolusteltavissa eikä ole oikeutettua.

        Kun on oltu ilkeitä, on tullut seliteltyä mokia. Samoin kävi joskus Sanarisen foorumissa kun toiset ratkojat ilkeilivät. Iljeily Sanarisen foirumissa oli tätä sivustoa pahempaa. Turhaa selittelyä toki voi kritisoida.

        Muiden palstojen selostusta voi oikeutetusti kritisoida. Muihin viittaamista ei minusta silti voi joka asian suhteen pitää vääränä. Ristikoihin voi yrittää luoda tätä foorumia laajemman perspektiivin. Hyväksyn kritiikin vain osittain.

        Mitä elvistelyyn tulee, sitä minusta eniten harrastaa HP - mutta hänen elvistelyään ei täällä moni kritisoi. Ratkontoihin tulisi suhtautua nöyremmin, koska mokia tulee. Kritiikki tästä on oikeutettua.

        "Hippaleikkejä" ole täälläkin harrastanut, sillä en halua suoraan ratkaisusanoja antaa. Olen pyytänyt, että täälläkin voisi olla säikeitä, joissa annetaan palkintoristikohin vinkkejä eikä ratkaisusanoja sekä ensisijaisesti vinkkejä muihinkin ristikoihin.

        Savustamisyritykset ovat rasismiin verrattavaa toimintaa. Ehkä kaikki ilkeily siihen pyrkii. Iljeilyä ei voi puolustella.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki sinua kohtaan osoitettu ilkeily on oikein ja luonnollista.

        Kuka esiintyy asiantuntijana, joka vain ja ainoastaan haluaa auttaa. Kuka aloittaa säikeitä, joissa heti ensiviestissä ohjeistaa ja päsmäröi. Kuka elvistelee ratkoneensa ristikon. Kuka pakottaa omaa hippaleikkifilosofiaansa kaikille muille. Kuka selittelee omia mokiansa kymmenin viestein. Kuka selostaa muiden palstojen tapahtumia ja viestejä täällä. Kuka on saanut porttikiellon eliittipalstalle käytöksensä vuoksi.

        Mietipä näitä ennen kuin tulet ulisemaan kiusaamisesta ja rasismista.

        Kun en savustusta hyväksy, miten minun tulisi sitten reagoida tahallisesti asioita vääristeleviin kommentteihin. Tahallisen vääristelevät kommentit ovat sellaisia, joihin tulee helpoiten ra'eagoitua.

        Ehkä muut ilkeilyt vain pitäisi ohittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki sinua kohtaan osoitettu ilkeily on oikein ja luonnollista.

        Kuka esiintyy asiantuntijana, joka vain ja ainoastaan haluaa auttaa. Kuka aloittaa säikeitä, joissa heti ensiviestissä ohjeistaa ja päsmäröi. Kuka elvistelee ratkoneensa ristikon. Kuka pakottaa omaa hippaleikkifilosofiaansa kaikille muille. Kuka selittelee omia mokiansa kymmenin viestein. Kuka selostaa muiden palstojen tapahtumia ja viestejä täällä. Kuka on saanut porttikiellon eliittipalstalle käytöksensä vuoksi.

        Mietipä näitä ennen kuin tulet ulisemaan kiusaamisesta ja rasismista.

        Tapio ei muuksi muutu vaikka voissa paistaisi. Hän pyrkii päsmäröimään, ja muut joutuvat sille panemaan rajat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tapio ei muuksi muutu vaikka voissa paistaisi. Hän pyrkii päsmäröimään, ja muut joutuvat sille panemaan rajat.

        Paremmin toimeen tulemista auttaisi ilkeilyn lopettaminen. Tässä säikeessä ensimmöinen ilkeily johtiin hirveään määrään kommentteja. Se o kyllä suurin ongelma.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Paremmin toimeen tulemista auttaisi ilkeilyn lopettaminen. Tässä säikeessä ensimmöinen ilkeily johtiin hirveään määrään kommentteja. Se o kyllä suurin ongelma.

        Siis suurin ongelma on se, että ei toimita kuten sinä haluat. Missä todellisuudessa sinä oikein elät?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siis suurin ongelma on se, että ei toimita kuten sinä haluat. Missä todellisuudessa sinä oikein elät?

        Olen pyytänyt kyllä vain vinkkisäikeitä ja joskus toimintatapakysymykset ovat olleet suurin ongelma.

        Mutta tässä säikeessä kuten monessa muussakin säikeessä suurin ongelma on anonyymien ilkeily.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Olen pyytänyt kyllä vain vinkkisäikeitä ja joskus toimintatapakysymykset ovat olleet suurin ongelma.

        Mutta tässä säikeessä kuten monessa muussakin säikeessä suurin ongelma on anonyymien ilkeily.

        Jos joku kirjoittaa, että punainen on musta tai maa on litteä tai ufot ovat vallanneet Sanariksen konttorin sinun on pakko vastata ettei vain jää epäselvyyksiä tai vääriä käsityksiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos joku kirjoittaa, että punainen on musta tai maa on litteä tai ufot ovat vallanneet Sanariksen konttorin sinun on pakko vastata ettei vain jää epäselvyyksiä tai vääriä käsityksiä.

        Ymmörrän pointin. Minä en osaa päättää oikealla tavalla, milloin kannattaa vastata ja milloin ei. Minun on vaikea asettua muiden asemaan siinä, milloin muut tunnistavat ilkeilyn ilkeilynä ja milloin mahdollisesti ottavat ilkeilyn todesta.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Ymmörrän pointin. Minä en osaa päättää oikealla tavalla, milloin kannattaa vastata ja milloin ei. Minun on vaikea asettua muiden asemaan siinä, milloin muut tunnistavat ilkeilyn ilkeilynä ja milloin mahdollisesti ottavat ilkeilyn todesta.

        "Iljeily Sanarisen foirumissa oli tätä sivustoa pahempaa." Mitenkä se nyt menee, kun haukut kaikilla foorumeilla (paitsi omallasi) muita ilkeilijöiksi ja sitten kun olet poissa, nämä sivustot ovat esimerkillisiä? Tätäkin on moni yrittänyt kysyä, mutta ohitat tämän näkökannan kokonaan. Sinun käyttäytymisesi on ehkä tahatonta riidanhaastamista, mutta sellaisena sen muut lukevat. Lisäksi lupauksesi ovat tyhjiä, sinä et muutu miksikään ja siksikään mistään ei tule mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Iljeily Sanarisen foirumissa oli tätä sivustoa pahempaa." Mitenkä se nyt menee, kun haukut kaikilla foorumeilla (paitsi omallasi) muita ilkeilijöiksi ja sitten kun olet poissa, nämä sivustot ovat esimerkillisiä? Tätäkin on moni yrittänyt kysyä, mutta ohitat tämän näkökannan kokonaan. Sinun käyttäytymisesi on ehkä tahatonta riidanhaastamista, mutta sellaisena sen muut lukevat. Lisäksi lupauksesi ovat tyhjiä, sinä et muutu miksikään ja siksikään mistään ei tule mitään.

        Onpa harvinaisen oikeaan osuva kirjoitus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Iljeily Sanarisen foirumissa oli tätä sivustoa pahempaa." Mitenkä se nyt menee, kun haukut kaikilla foorumeilla (paitsi omallasi) muita ilkeilijöiksi ja sitten kun olet poissa, nämä sivustot ovat esimerkillisiä? Tätäkin on moni yrittänyt kysyä, mutta ohitat tämän näkökannan kokonaan. Sinun käyttäytymisesi on ehkä tahatonta riidanhaastamista, mutta sellaisena sen muut lukevat. Lisäksi lupauksesi ovat tyhjiä, sinä et muutu miksikään ja siksikään mistään ei tule mitään.

        Sanarisin foorumissa ilkeilykommentteja poistetaan nykyisin. Ennen ne saivat jäädä. Jos ei poistettaisi varsinkin Pike ilkeilisi paljon. Vertailukohta sivustoon ilman moderointia on väärä, koska Piken kkmmentteja poistetaan.

        No täällä joku ilkeilee heti kättelyssä minulle. Jos kirjoita, ei ilkeilläkään. Mutta parastahan olisi, ettei ilkeilyä aloitettaisi minuakaan kohtaan. Ei tämän säikeen tavoi säie menisi pilalle.

        Täällä ei ole Piken kaltaista yleisilkeilijää, joten jos täällä olen poissa, ilkeilyä ei esiinny.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Sanarisin foorumissa ilkeilykommentteja poistetaan nykyisin. Ennen ne saivat jäädä. Jos ei poistettaisi varsinkin Pike ilkeilisi paljon. Vertailukohta sivustoon ilman moderointia on väärä, koska Piken kkmmentteja poistetaan.

        No täällä joku ilkeilee heti kättelyssä minulle. Jos kirjoita, ei ilkeilläkään. Mutta parastahan olisi, ettei ilkeilyä aloitettaisi minuakaan kohtaan. Ei tämän säikeen tavoi säie menisi pilalle.

        Täällä ei ole Piken kaltaista yleisilkeilijää, joten jos täällä olen poissa, ilkeilyä ei esiinny.

        Moderaattori sinne hankittiin sinun takiasi ja sinä ilkeilit jatkuvasti moderaattorille. Ilkeilyysi liittyi vielä runsas päsmäröinti. Sekin oli yksi syy siihen, että sinun ilkeilyihisi vastattiin ehkä sinusta ilkeän tuntuisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moderaattori sinne hankittiin sinun takiasi ja sinä ilkeilit jatkuvasti moderaattorille. Ilkeilyysi liittyi vielä runsas päsmäröinti. Sekin oli yksi syy siihen, että sinun ilkeilyihisi vastattiin ehkä sinusta ilkeän tuntuisesti.

        Tapio-Huuhaa, minkä arvelet olevan syynä siihen, että täällä sinua piikitellään enemmän kuin muita? Luulen, enkä näytä olevan tässä aivan yksin, että yksi merkittävä syy on se, että sinulla vaikuttaa olevan kova tarve päsmäröidä muita. Niin kuin leopardi ei pääse täplistään, tuntuu yhtä mahdottomalta, että sinä pääsisit eroon päsmäröintivimmastasi. Eikä se ainakaan sitä kautta parane, että kiistät päsmäröintipyrkimyksesi tai että ryhdyt syyttämään muita samanlaisesta ellei vielä pahemmasta sinuun itseesi kohdistuvasta päsmäröinnistä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Moderaattori sinne hankittiin sinun takiasi ja sinä ilkeilit jatkuvasti moderaattorille. Ilkeilyysi liittyi vielä runsas päsmäröinti. Sekin oli yksi syy siihen, että sinun ilkeilyihisi vastattiin ehkä sinusta ilkeän tuntuisesti.

        En pyrkinyt olemaan ilkeä paitsi kerran suutuin pahasta ilkeilystä. En kokenut olevani moderaattorille ilkeä, mutta koin välillä toiminnan ennalta arvaamattomaksi. Moderaattori on ollut tarpeen mm. Piken takia. Ilkeilyä ei juuri siellä enää esiinny.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        En pyrkinyt olemaan ilkeä paitsi kerran suutuin pahasta ilkeilystä. En kokenut olevani moderaattorille ilkeä, mutta koin välillä toiminnan ennalta arvaamattomaksi. Moderaattori on ollut tarpeen mm. Piken takia. Ilkeilyä ei juuri siellä enää esiinny.

        https://sanaristikot.net/keskustelut/?id=9328&alku=15

        Tuolta voi käydä lukemassa mihin pyrit.



      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Tulee esille, että koin moderaattorin täysin ennalta arvaamattomaksi. Kysyin perusteita poistoille ihan syystä.

        Jos lukee söiettä, moderaattori poisti mielipideviestejä.


    • Anonyymi

      Kylläpä onnistui Tapio tällä kertaa spoilaamaan oman ratkontansa, vai onnistuiko? Miten hän toimi, kun kumpikin pääkuvalause tuntui tökkivän?

      Oikealle menevän lauseen osalta hän ryntäsi heti ristikon ilmestymispäivänä pyytämään apua nettitutulta. Pahaksi onneksi nettituttu korjasi Tapion virheet, vaikka Tapio olisi toivonut vain virhekohtien osoittamista.

      Myös alas menevän toisen lauseen tulkinta epäilytti Tapiota. Heti seuraavana päivänä hän laittoikin näkemyksensä esille täällä - mutta ei suinkaan halunnut siitä kommentteja, saati lypsänyt siihen korjausta. Pyytämättä ja yllättäen hänelle silti tässäkin tapauksessa julkeasti paljastettiin oikea tulkinta, vaikka hän olisi taaskin sallinut korkeintaan ns. hippaleikkivihjeen.

      Huomataan siis, että Tapion ratkonnan spoilautuminen ei loppujen lopuksi johtunutkaan hänestä itsestään. Ei, se johtui nettitutusta ja jostakin tämän palstan anonyymistä.

      • Ehkä jossakin määrin ironisesti kirjoitettu, mutta tuossa on paljon totta.

        Oikeasti hieman harmitti nettitutun spoilaus. Menin kyllä melko pian kysymään neuvoa, kun en saanut sanoja toimimaan toistensa kanssa.

        Alasmenevän sanan tulkintaani en suuremmin epäillyt. Muuten kirjoittaja esitti asian täysin oikein.

        Loppupäätelmä on melko oikein. Nettituttu spoilasi, mutta ei tämä sivusto. Logiikan paljastusta täällä en kokenut itselleni spoilauksena vaikka en sitä pyytänyt enkä kaivannut.

        Spoilaus on sellaista, mitä itse haluaa pohtia, mutta johon saa pyytämättä ratkaisun tai selityksen. En olisi jäänyt pohtimaan alempaa alkavaa sanaketjua. Mitä en jäisi pohtimaan, siinä ei voi spoilata. Jos täällä ei logiikkaa olisi kerrottu, olisin huomannut mokani Skytän laatimasta anatomiasta. Täällä paljastus vain aikaisti mokani huomaamista.

        Harmitti vain väite, että kinusin selitystä ja siitä jankkaaminen anonyymien osalta ja omalta osaltani.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Ehkä jossakin määrin ironisesti kirjoitettu, mutta tuossa on paljon totta.

        Oikeasti hieman harmitti nettitutun spoilaus. Menin kyllä melko pian kysymään neuvoa, kun en saanut sanoja toimimaan toistensa kanssa.

        Alasmenevän sanan tulkintaani en suuremmin epäillyt. Muuten kirjoittaja esitti asian täysin oikein.

        Loppupäätelmä on melko oikein. Nettituttu spoilasi, mutta ei tämä sivusto. Logiikan paljastusta täällä en kokenut itselleni spoilauksena vaikka en sitä pyytänyt enkä kaivannut.

        Spoilaus on sellaista, mitä itse haluaa pohtia, mutta johon saa pyytämättä ratkaisun tai selityksen. En olisi jäänyt pohtimaan alempaa alkavaa sanaketjua. Mitä en jäisi pohtimaan, siinä ei voi spoilata. Jos täällä ei logiikkaa olisi kerrottu, olisin huomannut mokani Skytän laatimasta anatomiasta. Täällä paljastus vain aikaisti mokani huomaamista.

        Harmitti vain väite, että kinusin selitystä ja siitä jankkaaminen anonyymien osalta ja omalta osaltani.

        Tapio-Huuhaa 2022-12-19 22:30:13 alkuperäisestä tulkinnastaan alas menevälle pääkuvalauseelle:

        "En kylläkään ollut täysin varma selitykseni oikeellisuudesta, sillä hitusen keinotekoiselta se tuntui."

        Koska hän ei "ollut täysin varma" asiasta, niin ainakin jonkin verran se häntä epäilytti. M.O.T.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tapio-Huuhaa 2022-12-19 22:30:13 alkuperäisestä tulkinnastaan alas menevälle pääkuvalauseelle:

        "En kylläkään ollut täysin varma selitykseni oikeellisuudesta, sillä hitusen keinotekoiselta se tuntui."

        Koska hän ei "ollut täysin varma" asiasta, niin ainakin jonkin verran se häntä epäilytti. M.O.T.

        Sitä en ole kieltänytkään, mutta en silti kinunnun selitystä, koska tiesin sen saavani myöhemmin, jos sattuisinkin ymmärtämään idean väärin.

        "alkuperäisestä tulkinnastaan" ei ole ensimmäisestä asiaa käsittelevästä kommentista.

        Viittaamasi siteeraus on myöhemmästä kommentista. Et siteerannut alkuperäistä kommenttia, josta logiikan käsittely alkoi.

        Ensimmäisessä asiaan kommentissa 2022-12-19 18:49:37 kirjoitin:
        "Pystysuoraan meneviin sanoihin molemmat kyltit pitää mielestäni huomioida"

        Sana "mielestäni" sisälsi pienen epävarmuuden, jonka tunnustin myöhemmin, ainakin 2022-12-19 22:30:13, varmaan muissakin kommenteissa.

        2022-12-19 18:49:37 kommentointihan johti siihen, että joku paljasti logiikan, vaikka paljastamista en kinunnut.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Sitä en ole kieltänytkään, mutta en silti kinunnun selitystä, koska tiesin sen saavani myöhemmin, jos sattuisinkin ymmärtämään idean väärin.

        "alkuperäisestä tulkinnastaan" ei ole ensimmäisestä asiaa käsittelevästä kommentista.

        Viittaamasi siteeraus on myöhemmästä kommentista. Et siteerannut alkuperäistä kommenttia, josta logiikan käsittely alkoi.

        Ensimmäisessä asiaan kommentissa 2022-12-19 18:49:37 kirjoitin:
        "Pystysuoraan meneviin sanoihin molemmat kyltit pitää mielestäni huomioida"

        Sana "mielestäni" sisälsi pienen epävarmuuden, jonka tunnustin myöhemmin, ainakin 2022-12-19 22:30:13, varmaan muissakin kommenteissa.

        2022-12-19 18:49:37 kommentointihan johti siihen, että joku paljasti logiikan, vaikka paljastamista en kinunnut.

        Täällä on joku ihme hinku spoilata toisten ratkontaa ja olettaa, että useimmat täällä kirjoittavat kaipaavat spoilereita. Ainakaan minuun ei pidä soveltaa spoilereiden tivaamisia. Ei pidä tulkita kirjoittamisia omien oletusten pohjalta. Jos pyydän täältä apua, kerron sen suoraan enkä ns. rivien välistä.

        Ns. rivien välitä tulkitsemista on tosin itsellekin joidenkin muiden asioiden suhteen tullut tehtyä.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Täällä on joku ihme hinku spoilata toisten ratkontaa ja olettaa, että useimmat täällä kirjoittavat kaipaavat spoilereita. Ainakaan minuun ei pidä soveltaa spoilereiden tivaamisia. Ei pidä tulkita kirjoittamisia omien oletusten pohjalta. Jos pyydän täältä apua, kerron sen suoraan enkä ns. rivien välistä.

        Ns. rivien välitä tulkitsemista on tosin itsellekin joidenkin muiden asioiden suhteen tullut tehtyä.

        Käytin kyllä tuossa sanaa spoilata ja siihen liittyviä sanoja väärin.

        "Täällä on joku ihme hinku paljastaa ratkaisusanoja ja antaa selityksiä ja olettaa, että useimmat täällä kirjoittavat niitä kaipaavat. Ainakaan minuun ei pidä soveltaa niiden tivaamisia."

        Spoilaaminen on suhteessa siihen, miten itse haluaa autettavan. Jos joku kaipaa ratkaisusanoja ja selityksiä, eikä koe ratkontansa pilaantumista, hänelle ei kyse ole spoilaamisesta. Mutta jos joku toisen lukee ratkaisusanat tai selitykset, ne voivat hänelle olla spoilereita. Tarpeeto ta toisten ratkontojen spoilaamista tulisi yrittää välttää.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Sitä en ole kieltänytkään, mutta en silti kinunnun selitystä, koska tiesin sen saavani myöhemmin, jos sattuisinkin ymmärtämään idean väärin.

        "alkuperäisestä tulkinnastaan" ei ole ensimmäisestä asiaa käsittelevästä kommentista.

        Viittaamasi siteeraus on myöhemmästä kommentista. Et siteerannut alkuperäistä kommenttia, josta logiikan käsittely alkoi.

        Ensimmäisessä asiaan kommentissa 2022-12-19 18:49:37 kirjoitin:
        "Pystysuoraan meneviin sanoihin molemmat kyltit pitää mielestäni huomioida"

        Sana "mielestäni" sisälsi pienen epävarmuuden, jonka tunnustin myöhemmin, ainakin 2022-12-19 22:30:13, varmaan muissakin kommenteissa.

        2022-12-19 18:49:37 kommentointihan johti siihen, että joku paljasti logiikan, vaikka paljastamista en kinunnut.

        Tässä näemme, kuinka Huuhaa yrittää selittää mustan valkoiseksi. Jos hänelle huomautetetaan, että eräässä kommentissaan hän sanoi "se on mustaa", niin hän pyrkii kumoamaan sen ottamalla esiin toisen kommenttinsa, jossa hän ei sanonut, että "se on mustaa".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä näemme, kuinka Huuhaa yrittää selittää mustan valkoiseksi. Jos hänelle huomautetetaan, että eräässä kommentissaan hän sanoi "se on mustaa", niin hän pyrkii kumoamaan sen ottamalla esiin toisen kommenttinsa, jossa hän ei sanonut, että "se on mustaa".

        Mainiota pohdiskelua. "Älkää lukeko minua rivien välistä!" "No toki minä usein luen muita rivien välistä, mutta..."


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tässä näemme, kuinka Huuhaa yrittää selittää mustan valkoiseksi. Jos hänelle huomautetetaan, että eräässä kommentissaan hän sanoi "se on mustaa", niin hän pyrkii kumoamaan sen ottamalla esiin toisen kommenttinsa, jossa hän ei sanonut, että "se on mustaa".

        Älä vääristele. En kieltänyt epävarmuutta, mutta
        "En kylläkään ollut täysin varma selitykseni oikeellisuudesta, sillä hitusen keinotekoiselta se tuntui."

        ei ole ensimmäisestä asiaan liittyvästä kommentista kuten joku antaa ymmärtää.

        Epävarmuus on nostettu yhdestä sanasta. Yhden sanan pohjalta on tehty oletus, että kinuan selityksiä. Täällä luetaan sanojani kuin ns. piru raamattua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä näemme, kuinka Huuhaa yrittää selittää mustan valkoiseksi. Jos hänelle huomautetetaan, että eräässä kommentissaan hän sanoi "se on mustaa", niin hän pyrkii kumoamaan sen ottamalla esiin toisen kommenttinsa, jossa hän ei sanonut, että "se on mustaa".

        Jos on syndrooma, se on vapaudu vankilasta kortti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mainiota pohdiskelua. "Älkää lukeko minua rivien välistä!" "No toki minä usein luen muita rivien välistä, mutta..."

        Huomasin, että toisten sanojen ylitulkitseminen on varsin ikävää kun itse sellaisen kohteeksi joutuu.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Älä vääristele. En kieltänyt epävarmuutta, mutta
        "En kylläkään ollut täysin varma selitykseni oikeellisuudesta, sillä hitusen keinotekoiselta se tuntui."

        ei ole ensimmäisestä asiaan liittyvästä kommentista kuten joku antaa ymmärtää.

        Epävarmuus on nostettu yhdestä sanasta. Yhden sanan pohjalta on tehty oletus, että kinuan selityksiä. Täällä luetaan sanojani kuin ns. piru raamattua.

        Missään ei ole annettu ymmärtää, että kyseinen lainaus olisi ensimmäisestä asiaan liittyvästä kommentistasi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos on syndrooma, se on vapaudu vankilasta kortti.

        Täällä tuntuu, että se on syy kiusata eikä syy ymmärtää tousta.

        Täällä jotkut kiusaavat minua vähän samaan tapaan kuin joku pilkkaisi kehitysvammaista. Minun on vaikea erottaa se, milloin ihmiset ovat tosissaan ja milloin vain kiusaavat. Minulla ei ole mittaria, millä voisin arvioida, mitkä kommentit toiset kokevat kiusaamisekseni. Joku nyt kokee suurta nautintoa varsin alhaisesta kiusaamisesta koska tietää, miten voi kiusata.

        Jos täällä käy satunnainen vierailiija, ei hän voi tietää, mikä on totta ja mikä silkkaa kiusaamista. Täällä ei voi mistään päätellä, kuinka moni sivustoa käyttää.

        Sanaseppojen tsätti on n. puolen tusinan henkilön sisäänlämpiävää kommentointia, jolla ei ole mitään tekemistä sanaristikoiden kanssa. Sinne ei oikein ketään uutta kaivatakaan.

        Tämä foorumi saattaa toimia samoin. Jatkuva asian vierestä kirjoittaminen ainakin karkoittaa potentiaalisia uusia käyttäjiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Missään ei ole annettu ymmärtää, että kyseinen lainaus olisi ensimmäisestä asiaan liittyvästä kommentistasi.

        Tulkitsin "Tapio-Huuhaa 2022-12-19 22:30:13 alkuperäisestä tulkinnastaan"

        Sanan "alkuperäisestä" ymmärsin viittauksena ensimmäiseen asiaan liittyvään kommenttiini.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Tulkitsin "Tapio-Huuhaa 2022-12-19 22:30:13 alkuperäisestä tulkinnastaan"

        Sanan "alkuperäisestä" ymmärsin viittauksena ensimmäiseen asiaan liittyvään kommenttiini.

        Asia on mennyt jankkaukseksi, mitä minun lisäkseni on kiusaamismielessä harrastanut yksi tai useampi anonyymi. Osaakohan kukaan lopettaa tätä jsnkkausta.? Tämä on kyllä tähän astisista jankkauksista mielestäni kaikkein turhin.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Tulkitsin "Tapio-Huuhaa 2022-12-19 22:30:13 alkuperäisestä tulkinnastaan"

        Sanan "alkuperäisestä" ymmärsin viittauksena ensimmäiseen asiaan liittyvään kommenttiini.

        Rajasit lainauksesi taas mielivaltaisesti. Mitä todellisuudessa kirjoitettiin:

        "Tapio-Huuhaa 2022-12-19 22:30:13 alkuperäisestä tulkinnastaan alas menevälle pääkuvalauseelle: [...]"

        Luulisi nyt sinunkin ymmärtävän, että tuo "alkuperäinen tulkintasi" tarkoittaa sinun virheellistä tulkintaasi Skytän alas menevästä pääkuvalauseesta. Eikä todellakaan sinun ensimmäistä kommenttiasi tästä nimenomaisesta virheellisestä tulkinnasta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Rajasit lainauksesi taas mielivaltaisesti. Mitä todellisuudessa kirjoitettiin:

        "Tapio-Huuhaa 2022-12-19 22:30:13 alkuperäisestä tulkinnastaan alas menevälle pääkuvalauseelle: [...]"

        Luulisi nyt sinunkin ymmärtävän, että tuo "alkuperäinen tulkintasi" tarkoittaa sinun virheellistä tulkintaasi Skytän alas menevästä pääkuvalauseesta. Eikä todellakaan sinun ensimmäistä kommenttiasi tästä nimenomaisesta virheellisestä tulkinnasta.

        Niin varmaan tarkoitettiin, mutta ensimmäisessä kommentissani epävarmuus oli esillä lähes huomaamattomasti ja ainakin niin, että sen perusteella ei olisi pitänyt pystysuoraan alkavaa sanaketjuun antaa oikeaa selitystä, koska en sitä pyytänyt.

        Jospa nyt minun suhteen voitaisiin ottaa oppia eikä alettaisi selittämään asiaa, johon selitystä en ole pyytänyt. Tällä kertaa asian olisi voinut ilmaista niin, että olisi mainittu, että minulla taitaa olla tulkintavirhe. Sitten olisi voitu kysyä, haluanko, että annetasn oikea selitys. Skytän ristikon kohdalla selitykset ovat minulle täysin tarpeettomia, koska Skyttä selittää vihjeet myöhemmin itse.

        Itse olen vähän samaan syyllistynyt silloin kun oman oletukseni perusteella olen antanut selityksiä kohtiin, joista selityksiä ei ole varta vasten pyydetty. Kyse on siis ollut vihjeistä, joiden logiikan oletin olleen joillekin ratkojille vaikeita ymmärtää. Olen asiasta ottanut oppia.

        Keskinäistä auttamista parantaisi, jos kysyjät selvemmin ilmaisisivat haluavatko vinkin, ratkaisusan ja ratkaisusanaan vielä selityksen. Vaikeimpien vihjeiden kohdalla lyhyen selitysen antaminen ilman suoranaista pyyntöä voi olla perusteltua.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Niin varmaan tarkoitettiin, mutta ensimmäisessä kommentissani epävarmuus oli esillä lähes huomaamattomasti ja ainakin niin, että sen perusteella ei olisi pitänyt pystysuoraan alkavaa sanaketjuun antaa oikeaa selitystä, koska en sitä pyytänyt.

        Jospa nyt minun suhteen voitaisiin ottaa oppia eikä alettaisi selittämään asiaa, johon selitystä en ole pyytänyt. Tällä kertaa asian olisi voinut ilmaista niin, että olisi mainittu, että minulla taitaa olla tulkintavirhe. Sitten olisi voitu kysyä, haluanko, että annetasn oikea selitys. Skytän ristikon kohdalla selitykset ovat minulle täysin tarpeettomia, koska Skyttä selittää vihjeet myöhemmin itse.

        Itse olen vähän samaan syyllistynyt silloin kun oman oletukseni perusteella olen antanut selityksiä kohtiin, joista selityksiä ei ole varta vasten pyydetty. Kyse on siis ollut vihjeistä, joiden logiikan oletin olleen joillekin ratkojille vaikeita ymmärtää. Olen asiasta ottanut oppia.

        Keskinäistä auttamista parantaisi, jos kysyjät selvemmin ilmaisisivat haluavatko vinkin, ratkaisusan ja ratkaisusanaan vielä selityksen. Vaikeimpien vihjeiden kohdalla lyhyen selitysen antaminen ilman suoranaista pyyntöä voi olla perusteltua.

        HP:n listassa kritisoin eniten sitä, että hän olettaa, mitä ratkaisusanoja joku saattaisi kaivata. Kun näin olettaa ja oletuksen pohjalta tekee listan, siinä väkisin spoilaa listaa aikaisessa vaiheessa käyttävää. Ainoa puolustus on toki se, että jotkut evät ratkaisunsa osittaisesta spoilaamisesta välitä. Mutta lähtökohtaisesti oletuksiin perustuva vinkkien, ratkaisusanojen tai selitysten antaminen on minusta huono asia


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        HP:n listassa kritisoin eniten sitä, että hän olettaa, mitä ratkaisusanoja joku saattaisi kaivata. Kun näin olettaa ja oletuksen pohjalta tekee listan, siinä väkisin spoilaa listaa aikaisessa vaiheessa käyttävää. Ainoa puolustus on toki se, että jotkut evät ratkaisunsa osittaisesta spoilaamisesta välitä. Mutta lähtökohtaisesti oletuksiin perustuva vinkkien, ratkaisusanojen tai selitysten antaminen on minusta huono asia

        Lähtökohtaisesti sillä ei ole mitään väliä mitä sinä olet tämän palstan toimintatavoista. Sinä olet nyt pari vuotta yrittänyt ohjeistaa ja päsmäröidä tämän palstan haluamasi laiseksi. Onko onnistunut hyvinkin?


    • Anonyymi

      claudo patro: KAIKKI KUVAT JULKAISTU!

      - John -

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8386
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe