Minä meinaan kohta lähteä aloittamaan
Oletteko jo aloittaneet hiihtokauden?
50
60
Vastaukset
- Anonyymi
Ei oo monoja.
- Anonyymi
en vitt# ala hiihtään
En pysy pystyssä suksilla. Mutta avasin pyyhkimen varren mutterin ja säädin kohdilleen ja kiristin 12 mm mutterin takas kiinnikin. Jo kolmas talvi, kun saa saman varren kanssa pelata. Kun tulee lunta ja jäätyy, niin lakkaa toinen pyyhkijän varsi liikkumasta, se jäätyy ja mutteri löystyy ittekseen. Sitten saattaa olla ihan väärin koko varren paikkakin jo tuulilasiin nähden. Jää väärään paikkaan jopa ikkunalistan alle. 😑
Tarttis vaihtaa koko härpäke. Vaan vanhaan autoon ei viittis kaikkea uusia. 😄
Noo pidän työkalun ajossa mukana, jos alkaa jättää pyyhkimättä... Pääsee säätää ja kiristää.pujotteIija kirjoitti:
Ilmeisesti pyyhkijän varresta on boorit kulahtaneet?
Sille vaikuttais. Päässy käymään.
- Anonyymi
Mulla taisi toyota joskus tehdä saman jos ei pakkasilla muistanut nostaa jäisestä lasista irti ennen kuin pyyhkii. Se taisi olla semmoinen vähän kartio se moottorilta tuleva akseli ja pyyhkijän varressa jotain alumiiniseosta ja siitä varmaan boorit kuluneet niin kuin pujis arvelikin. Sehän ihan tahalleen tehty niin että löystyy ennen kuin särkyy. Jos kovin helposti irtoilee itse ehkä koettaisin laittaa siihen akselin ja pyyhinvarren väliin jotain kitkaavaa, vaikka jiotain ihan ohutta hiomapaperia, ehkä ihan tavan paperikin käy, niin sillä ehkä pitäisi riittävän hyvin.
-harmiseikirj- Anonyymi kirjoitti:
Mulla taisi toyota joskus tehdä saman jos ei pakkasilla muistanut nostaa jäisestä lasista irti ennen kuin pyyhkii. Se taisi olla semmoinen vähän kartio se moottorilta tuleva akseli ja pyyhkijän varressa jotain alumiiniseosta ja siitä varmaan boorit kuluneet niin kuin pujis arvelikin. Sehän ihan tahalleen tehty niin että löystyy ennen kuin särkyy. Jos kovin helposti irtoilee itse ehkä koettaisin laittaa siihen akselin ja pyyhinvarren väliin jotain kitkaavaa, vaikka jiotain ihan ohutta hiomapaperia, ehkä ihan tavan paperikin käy, niin sillä ehkä pitäisi riittävän hyvin.
-harmiseikirj-Joo, täytyy nyt seurata mitä vaatii vielä. Toistaiseksi menee ok, kun ei vaan jäädy lasiin kiinni välillä. Ei vielä ihan loppu ole siis, kun pysyy kohdillaan ja toimii muuten paitsi, jos jäätyy ja pyyhkijät lähtee käyntiin. Tunnistin havaitsee tippaa lasissa. Toki sen saa päältä poiskin. :)
- Anonyymi
G-LoveR kirjoitti:
Joo, täytyy nyt seurata mitä vaatii vielä. Toistaiseksi menee ok, kun ei vaan jäädy lasiin kiinni välillä. Ei vielä ihan loppu ole siis, kun pysyy kohdillaan ja toimii muuten paitsi, jos jäätyy ja pyyhkijät lähtee käyntiin. Tunnistin havaitsee tippaa lasissa. Toki sen saa päältä poiskin. :)
Ihan tuttu vika tosiaan tuo varmaan useammillekin toyotisteille, kyllä sen kanssa pärjää mutta ärsyttävä kun ykskaks heilahtaa löysäksi se mutteri. Kannattaa tosiaan sitä ohutta kitkapalaa kokeilla siihen. Joku kierreliima varmaan kiinnittäisi kunnolla mutta saattaisi tulla sitten jä vähän liiankin topakka niin että polttaa moottorin tai sen sulakkeen jos jumittuu eikä pääse löysääntymään.
-harmiseikirj- Anonyymi kirjoitti:
Ihan tuttu vika tosiaan tuo varmaan useammillekin toyotisteille, kyllä sen kanssa pärjää mutta ärsyttävä kun ykskaks heilahtaa löysäksi se mutteri. Kannattaa tosiaan sitä ohutta kitkapalaa kokeilla siihen. Joku kierreliima varmaan kiinnittäisi kunnolla mutta saattaisi tulla sitten jä vähän liiankin topakka niin että polttaa moottorin tai sen sulakkeen jos jumittuu eikä pääse löysääntymään.
-harmiseikirj-No sehän siinä on, että käräyttää äkkiä sitten tosiaan sen moottorin, jos ei myötämään suostu. Pidetään mielessä tuo neuvo kuitenkin minkä annoit, kiitos.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-harmiseikirj-Tyyppivika. Mulla sama avensiksessa.
Ei vielä pääse sillä meitä perinteisen hiihtäjiä taas sorretaan. Pohjat on kyllä tehty luisteluhiihtäjille mutta perinteiset ladut luvattu vasta ensi viikolle.
Ensi viikolla voi jo olla lumesta puutetta, riippuen tietysti siitä missä meinaa hiihdellä
- Anonyymi
Vois hiihtää, mut itsesuojeluvaisto kieltää. Mieluusti pidän raajat ehjinä ja hiihdellessä tai sen jäljiltä tuskin olis enää.
- Anonyymi
pujotteIija kirjoitti:
Ilmeisesti et ole juurikaan hiihtoa harrastanut?
En vuoskymmeniin tosiaan oo hiihdelly. Enkä taida enää uskaltaa alottaa. Sivakoin muin tavoin ennemmin.
- Anonyymi
Olen olen katsellut naisten hiihtoa tv stä viimeeksi 40km hiihtoa tuli 7 kanavalta
- Anonyymi
En ole aloittanut hiihtokautta vuosikymmeniin enkä aio aloittaa.
- Sheena- Anonyymi
pujotteIija kirjoitti:
Millä vuosikymmenellä olet viimeksi hiihtänyt?
Olisiko ollut 80-luvun alussa.
- Sheena
- Anonyymi
Mä en ole hiihtänyt sitten peruskoulun. Monesti on käynyt mielessä, että nykyään ne inhon tunteen hiihtoa kohtaan eivät ole enää niin palavat ja voisin hyvin hiihtääkin. Vaan pitäisi hommata vehkeet siihen, enkä ole saanut aikaiseksi. Varmaan menen hiihtämään, jos joskus sattuu sukset taivaasta eteen putoamaan.
- Anonyymi
pujotteIija kirjoitti:
Vielä ehtii toivoa joulupukilta :D
Eipä ole sellasta joulupukkia, jolta toivoa.
- Anonyymi
pujotteIija kirjoitti:
Vielä ehtii toivoa joulupukilta :D
Ne "joulupukit", joita lähipiirissä on, korkeintaan lykkäisivät rahaa, että käy ostamassa. Ei se rahasta ole tähänkään asti kiinni ollut.
- Anonyymi
Tuota voisin itsekin kokeilla.. jos oikean kokoisten suksien lisäksi sattuisi taivaasta putomaan eteen vielä oikean kokoiset monot (ihanat jalassa), saattaisin hiihtää.
- Sheena - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuota voisin itsekin kokeilla.. jos oikean kokoisten suksien lisäksi sattuisi taivaasta putomaan eteen vielä oikean kokoiset monot (ihanat jalassa), saattaisin hiihtää.
- SheenaTai no ehkä perun äskeisen. Muistin juuri missä asun 😆 Ei lähde latu kodin nurkalta ja julkisilla en lähde suksien kanssa latujen luo.
- Sheena - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
- SheenaKyllä, koko paketti sieltä pitäisi tupsahtaa syliin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai no ehkä perun äskeisen. Muistin juuri missä asun 😆 Ei lähde latu kodin nurkalta ja julkisilla en lähde suksien kanssa latujen luo.
- SheenaEi mullakaan ihan nurkalta lähde, mutta noin 200 metrin kävelemisellä pääsisi ladulle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei mullakaan ihan nurkalta lähde, mutta noin 200 metrin kävelemisellä pääsisi ladulle.
Haa, kartan mukaan lähellä meneekin latuja jopa useampia. Kas kummaa. Jään siis odottelemaan suksien ja monojen putoilua taivaalta.
- Sheena - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haa, kartan mukaan lähellä meneekin latuja jopa useampia. Kas kummaa. Jään siis odottelemaan suksien ja monojen putoilua taivaalta.
- SheenaJuu, niitä on yllättävän paljon pk-seudullakin. Itsekin tajusin viime viikolla miten lähellä tuo lähin latu oikeasti on. Olen mä nähnyt ihmisten kulkevan tässä suksia kanniskelle, mutta oletin heidän kulkevan kauemmaksi suksineen. Tuo suunta ei ole sellanen, johon itse useinkaan kuljen, varsinkaan talvisaikaan.
- Anonyymi
Täällä ei mitään ”meinata” vaan ala lähteä siitä!
- Anonyymi
pujotteIija kirjoitti:
Miltei tunnin hiihdin
Sillä lailla! Pidä vauhtia yllä!
- Anonyymi
pujotteIija kirjoitti:
Miltei tunnin hiihdin
Uutta kierrosta nyt vaan.
- Anonyymi
Liian junttia hommaa.
- Anonyymi
Ala vainnsuksia kuusikkoon
- Anonyymi
Olen rukalla ja eilen hiihdin 10 km lenkin. Oli aika kova lenkki koska en hiihdä usein. Huomenna kuitenkin aion hiihtää uudelleen saman lenkin. Muuten kyllä laskettelen.
Siellä on varmaan hyvät ladut. Minä hiihdin tänään moottorikelkan jäljessä, tulihan siihen jonkunlainen latu kun muutaman kerran hiihti
- Anonyymi
Käytiin hiihtämässä syyslomalla. Tuon ajankohdan jälkeen on harrastettu talvilajeista vain luistelua, sitä jotain 25 tuntia jo tänä talvena.
AV- Anonyymi
pujotteIija kirjoitti:
Ulkona vai hallissa luistelua?
Sekä että.
Retkiluistelu on talven tavoitteena, 10 km perheen kesken.
AV Anonyymi kirjoitti:
Sekä että.
Retkiluistelu on talven tavoitteena, 10 km perheen kesken.
AVViime talvena käytiin Pirpanan kanssa retkiluistelemassa järvellä
- Anonyymi
En hiihdä, mutta lumikenkäilen. Hyväksytäänkö vastaus?
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 894170
Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1032343Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?312258Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell962074Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281877- 311850
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91557- 281521
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei1881340- 741158