Vertaistukea tarvitsen

Anonyymi-ap

Avioero tuli voimaan kuukausia sitten. Sovittiin lasteni isän kanssa, että hän muuttaa pois yhteisestä asunnostamme (vuokra-asunto). Lasten huoltajuudesta Sovittiin niin, että minä olisin pääasiallinen huoltaja. Lapset olisivat arkena minulla ja viikonloppuna hänellä (hän halusi itse noin). Kuukausi ennen pois muuttoaan mies ilmoitti, ettei missään nimessä osallistu lasten huoltoon, koska lapset eivät sovi hänen elämäänsä tällä hetkellä. Hän kertoi noin myös läheisille. Hän kertoi haluavansa tehdä kahta työtä (tekee noin myös tällä hetkellä) ja tehdä mitä haluaa esim.matkustella. Hän kertoi myös sen, että hän tulee näkemään lapsia VAIN silloin kun hänelle sopii. Tämä ärsytti/ärsyttää minua todella paljon. Minusta se on äärimmäisen itsekästä toimia noin. Tuntui todella pahalta lasteni puolesta. Yhtäkkiä he jäisivät ilman isää. Mietin monta yötä mitä minä voisin tehdä vielä lasteni hyväksi, jotta he eivät kärsisi paljon isänsä päätöksen takia. Sitten päätin antaa heidän isälleen viimeisen mahdollisuuden yrittää (minä halusin erota, hän ei). Silloin tein selväksi, etten vaihda siviilisäätyä takaisin, en halua hänen rahojaan (ositusopimus on jo tehtynä). Tämän päätöksen tekemisen jälkeen olen kuitenkin ollut todella vihainen hänelle siitä, että hän muutti mielensä lasten huoltoon liittyen. Hän ei ajatellut lapsia eikä sitä kuinka minä joudun huolehtimaan heistä yksin. Hän ällöttää minua, toivon, ettei häntä olisi olemassa, en halua olla tekemisissä hänen kanssaan fyysisesti. Ärsyttää paljon, en halua nähdä häntä ja hänen ulkonäkönsäkin ärsyttää paljon.

Onko teillä neuvoja? Nyt on pari viikkoa mennyt ja ärsyttää paljon, että jouduin ottamaan hänet takaisin VAIN lasten takia, koska itse en halua olla hänen kanssaan. Lapset aloittavat yläkoulun kohta ja olen ajatellut erota hänestä lopullisesti kun lapset ovat aloittaneet tai suorittaneet lukion. Olen ajatellut, että lapset ymmärtävät paremmin asioita ja kärsivät vähemmän kun he ovat sen ikäisiä. Voin olla myös väärässä. Siksi olen täällä pyytämässä neuvoja.

Ps. Voidaan myös jatkaa yhdessä jos hän muuttaa tapojansa. Kyseessä vaimonja pettänyt isä.

51

2228

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Anteeksi kirjoitusvirheitä. Kirjoitin nopeasti ja väsyneenä puhelimellä.

      • Anonyymi

        Anonyymi-ap siis.


    • Anonyymi

      Enemmän lapset tulee kärsimään siitä ettei vanhemmat tule saman katon alla keskenään toimeen. Kyllä etenkin tuon ikäiset jo tajuavat/aistivat ettei kotona ole asiat hyvin, vaikka ette heidän nähden riitelisi yms. Siinä sivussa heität myös omasta elämästäsi vuosia hukkaan ihmisen kanssa jota et ilmeisesti ainakaan tällä hetkellä voi edes sietää. Jos nyt on vasta pari viikkoa kulunut, niin tilanne ei tuosta tule helpottumaan. Kerrasta poikki ja annat ukon mennä vapaasti mielihalujensa perässä. Pääasia että hänkin haluaa sentään pysyä lastensa elämässä.

      • Anonyymi

        Kannattaa tajuta,että uusi ei ole yhtään sen parempi
        On tutkittu,että uusi valinta on yhtä huono.


      • Anonyymi

        Kyllä lapset käsittelee tätä tapausta niin,että mitä lapset teki väärin, ettei isä tykännyt heistä. Onkin tärkeää mennä terapeutille. Ei ole oikein puida yleisellä sivuilla tarkemmin asiaa. Kiusataan koulussa ja jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa tajuta,että uusi ei ole yhtään sen parempi
        On tutkittu,että uusi valinta on yhtä huono.

        Mitä h*lvetin sekoilua tuo nyt on? On varmaan parempi jäädä vuosiksi suhteeseen missä ei ikinä ole onnellinen? Pääs pitäis tutkituttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä lapset käsittelee tätä tapausta niin,että mitä lapset teki väärin, ettei isä tykännyt heistä. Onkin tärkeää mennä terapeutille. Ei ole oikein puida yleisellä sivuilla tarkemmin asiaa. Kiusataan koulussa ja jne.

        Ei, ei, ei ja vielä kerran ei! Lapsilla ei ole mitään hätää niin kauan kun heidän tarpeensa huomioidaan kuten tähänkin asti. Se on aivan yhdentekevää asuvatko vanhemmat samassa osoitteessa vaiko ei. Etenkin jos tässä aloittajan tilanteessa isä loistaa pitkälti poissaolollaan joka tapauksessa. Kyllä se isä pysyy kuitenkin aina isänä hautaan saakka vaikka asuisi muualla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä lapset käsittelee tätä tapausta niin,että mitä lapset teki väärin, ettei isä tykännyt heistä. Onkin tärkeää mennä terapeutille. Ei ole oikein puida yleisellä sivuilla tarkemmin asiaa. Kiusataan koulussa ja jne.

        höpö höpö,lapset mukautuu yllättävän hyvin.taitaa olla vain aikuisten ajattelua,että
        lapset rupeaisivat analysoimaan kyseistä asiaa .kyllä lapset vaistoaa ,että tykkääkö isi, vain
        onko se äidin tuomaa ajatusten pakkosyöttöä.itse seurannut tyttäreni eroa ja kyllä se äiti
        taitaa olla se joka haluaa jollain tavalla kostaa lasten isälle.isästähän ne lapset on alunperin
        lähteneet,äiti on ollut kasvualusta,jota yhteiskunta paijaa.ei siinä mitään terapeuttija
        tarvita.jos homma ei pelitä,niin eroon.ei ne lapset kärsi.turhaa vouhotusta naisten
        puolelta.ukkoparat on aina kärsivä osapuoli,teki niin tai näin.siinä se Suomalainen tasa-arvo


    • Anonyymi

      Kiitos paljon kommentistasi. Pisti miettimään asioita. Kyllä lapset ovat välillä kysyneet hyvin pysäyttäviä kysymyksiä esim.siitä miksi emme nuku samassa sängyssä. Tunnen syyllisyyttä siitä, että anna huonoa mallia parisuhteesta.

      Heidän isänsä ilmaisu: "Lapset eivät sovi minun elämääni" on koko ajan mielessäni. En saa sitä pois mielestään mitenkään. Minua ärsyttävät myös läheiset, jotka lähettävät onnitteluja sen takia, että yritetään vielä. Heidän mielestään pariskunta, jolla on lapsia ei pitäisi missään nimessä erota. Minulla on hyvin tuomitsevia läheisiä. Kuulemma se on minun/naisen vika jos koti hajoaa.

      • Anonyymi

        Melko erikoista ettei hänen elämään sovi omat lapset, jollet sinä ole siinä myös.
        Vai onko tilanne niin, ettei lapset juuri kiinnosta häntä nytkään, vaikka olette saman katon alla?
        Siinä tapauksessahan sinä olet tällä hetkellä ja todennäköisesti tulevaisuudessakin vain hänen lasten-/kodinhoitaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Melko erikoista ettei hänen elämään sovi omat lapset, jollet sinä ole siinä myös.
        Vai onko tilanne niin, ettei lapset juuri kiinnosta häntä nytkään, vaikka olette saman katon alla?
        Siinä tapauksessahan sinä olet tällä hetkellä ja todennäköisesti tulevaisuudessakin vain hänen lasten-/kodinhoitaja.

        Niinpä. Lapset ei juuri kiinnosta häntä vaikka toisin väittää. Hän ei halua viettää aikaa heidän kanssaan kotona, auttaa vain pyytäessä eikä sekään usein onnistu, koska hän ymmärtää pyynnöt käskyinä.

        Minusta on just tuntunut siltä eli niin kuin olisin hänen lasten-/kodinhoitajansa eikä hän arvosta sitä yhtään. Saan usein kuulla kuinka minä vain istun kotona ja muut naiset tekevät töitä. Tosiasiassa minä olen se, joka on ollut enemmän töissä kuin hän itse. Hän kehtaa silti vertailla.

        Anonyymi-ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Melko erikoista ettei hänen elämään sovi omat lapset, jollet sinä ole siinä myös.
        Vai onko tilanne niin, ettei lapset juuri kiinnosta häntä nytkään, vaikka olette saman katon alla?
        Siinä tapauksessahan sinä olet tällä hetkellä ja todennäköisesti tulevaisuudessakin vain hänen lasten-/kodinhoitaja.

        Sarjassamme perhepolitiikon elinikäisen vastuunkannon,taloustaidon sekä tunne-elämän koukerot sekä kiemurat.


      • Anonyymi

        ”samassa sängyssä”

        läheskään kaikki onnellisetkaan eivät nuku samassa sängyssä.


        Kenelle SINÄ TEET NÄITÄ HUOMIOITA?
        Itsellesi, erosta johtuva kipu?

        Tämä on muutos teille kaikille.


      • Anonyymi

        Mies vain kävelemään...lapset vaistoaa kyllä mikä teidän keskinäinen tilanne on ja varsinki jos on riitoja .Kyllähän se vaikuttaa sinun elämään jos miesesin pettää..et voi antaa täyttä itseäsi lapsille.Kuitenki on parempi lapsille yksi tasapainoinen aikuinen.Ja ilmaisu että lapset ei sovi hänen tämän hetkiseen elämään.niin kertoo kyllä kaiken tästä isästä.


    • Miehesi saattaa ns pelata upporikasta tai rutiköyhää. Varmaankin suuttuneena sinun eroaikeistasi

      Kannattaa miettiä, kannattaako hänen kanssaan jatkaa yhteiselämää, koska hän ei näytä välittävän lapsistaan yhtään. Jos hän välittäisi, ei hän kostaisi lapsille tyytymättömyyttään sinun eroamisaikeita.

      • Anonyymi

        Hän pelaa juuri tuota peliä. Minusta se ei ole fiksua toimintaa. Hän on aina laittanut itsensä etusijalle. Minuakin ottaa päähän, että hän päätti kostaa lapsille. Hänen mielestään lapset pärjäävät hyvin ilman häntä ja hänen päätöksellään ei ole vaikutusta lasten elämään.

        Anonyymi-ap


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hän pelaa juuri tuota peliä. Minusta se ei ole fiksua toimintaa. Hän on aina laittanut itsensä etusijalle. Minuakin ottaa päähän, että hän päätti kostaa lapsille. Hänen mielestään lapset pärjäävät hyvin ilman häntä ja hänen päätöksellään ei ole vaikutusta lasten elämään.

        Anonyymi-ap

        Minusta sinun tehtävä ei ole uhrautua, että lapsillasi säilyisi kontakti isäänsä, joka ei välitä heistä. Se kontaktin säilyttäminen on hänen tehtävänsä.

        Eli ähdet mukaan samaan peliin (oikeasti en halua kutsua sitä peliksi), mutta otat eron ja jos hän ei halua tapaamisia, otat koko huoltajuuden itellesi.

        Veikkaan, että hän loppujen lopuksi haluaa tapaamisoikeuden, jos ei heti, niin myöhemmin. Kyllä ihminen josain vaiheessa pehmenee ja alkaa miettiä aioitaan. Kuvittelepa miltä näyttää tulevien naisystävien silmissä, että miehellä on lapsia, mutta hän ei halua nähdä niitä.


      • Anonyymi

        Samaa mieltä! Itse antaisin kyllä miehen mennä. Lapset vaistoavat kyllä kodin kylmän ja vihamielisen ilmapiirin vanhempien välillä. Ajan kuluessa helpottaa varmasti lastenkin olo, vaikka isä lähtisikin. Sittenhän näkevät, miten vähän isä välittää.


      • Anonyymi
        Yogamies kirjoitti:

        Minusta sinun tehtävä ei ole uhrautua, että lapsillasi säilyisi kontakti isäänsä, joka ei välitä heistä. Se kontaktin säilyttäminen on hänen tehtävänsä.

        Eli ähdet mukaan samaan peliin (oikeasti en halua kutsua sitä peliksi), mutta otat eron ja jos hän ei halua tapaamisia, otat koko huoltajuuden itellesi.

        Veikkaan, että hän loppujen lopuksi haluaa tapaamisoikeuden, jos ei heti, niin myöhemmin. Kyllä ihminen josain vaiheessa pehmenee ja alkaa miettiä aioitaan. Kuvittelepa miltä näyttää tulevien naisystävien silmissä, että miehellä on lapsia, mutta hän ei halua nähdä niitä.

        Tulikin tuosta mieleen onko miehesi tahallaan sulle tollanen kun tietää,että se suututtaa sua.Onkin hyvä,että et välitä hänen puheistaan mitenkään. Alat harrastaa jotakin joka vie ajatukset muualle. Et pyöri kehää. Vaihtelua on sekin kuin uuden suhteen ottaminen kuvioon. Voin jopa suositella Mukavaa tavata uusia ihmisiä.Liilunta joka muodossa on hyvä esim lapsista on Mukavaa katsella kun äiti on iloinen ja täynnä tarmoa. Tartuu lapsiin. Tällä lailla tullaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän pelaa juuri tuota peliä. Minusta se ei ole fiksua toimintaa. Hän on aina laittanut itsensä etusijalle. Minuakin ottaa päähän, että hän päätti kostaa lapsille. Hänen mielestään lapset pärjäävät hyvin ilman häntä ja hänen päätöksellään ei ole vaikutusta lasten elämään.

        Anonyymi-ap

        Lapset pärjää aina, mutta tekeminen on hauskaa, joten vastuu pitää myös kantaa. Täällä asia tuskin ratkeaa vaan lasten asiat pitää käydä läpi lastenvalvojalla. Tiedoksi kaikille eroaville, vaimosta/miehestä voi erota, lapsista ei.
        Jos ei kiinnosta, niin lopussa "kiitos seisoo". Ei tarvitse ihmetellä, kun alkaa mummu-/pappaikä olemaan käsillä, miksei lapset perheineen tule käymään. Sitä voi jokainen tykönänsä miettiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapset pärjää aina, mutta tekeminen on hauskaa, joten vastuu pitää myös kantaa. Täällä asia tuskin ratkeaa vaan lasten asiat pitää käydä läpi lastenvalvojalla. Tiedoksi kaikille eroaville, vaimosta/miehestä voi erota, lapsista ei.
        Jos ei kiinnosta, niin lopussa "kiitos seisoo". Ei tarvitse ihmetellä, kun alkaa mummu-/pappaikä olemaan käsillä, miksei lapset perheineen tule käymään. Sitä voi jokainen tykönänsä miettiä.

        Tuo lause "lapset pärjää aina" iskee kyllä minuun.
        Se todellakaan ole totta, siitä olen aivan varma. Lapset tarvitsevat kaiken tuen erojen tullessa perheeseen. Siinä on niin monia tekijöitä kuitenkin mukana.

        No riitaisessa suhteessa ei voi lapsillakaan olla hyvä, joten ensin selvittämään niitä välejä terapiaan, ehkä syytä kuitenkin ensin molemman käydä yksin, jotta saa purkaa tuntonsa ilman häiriötekijöitä, vasta sitten voi alkaa todella hioa syytä, mikä johtaa riitoihin. Niitä syitä voi olla oman lapsuuden erilaiset olosuhteet esim. ja siihenhän puolisolla ei ole mitään syytä, joutuu vain liian usein syylliseksi tai syytetyksi, joka sitten on voinut johtaa vaikka pettämiseen.
        Joten sen terapian myötä selkenee, että elämä jatkuu yhdessä tai tulee ero ja samalla tulee käsitellyksi myös suhde lapsiin, joka pitää hoitaa aina asiantuntijan kanssa.

        Niin kävi minunkin läheisyydessä, että oltiin niin itsepäisiä ja ilkeitä suorastaan, että lapset jäivät taka-alalle ja jopa niin, että heidän ei annettu tavata sukulaisiaan.
        Samoin isä ilmoitti, että vähän samantapaisesti, eikä hänellä ole riittänyt aikaa lapsille ja seurata esim. koulunkäyntiä ja olla mukana arjessa millään tavoin. Ja myöskin elatusmaksut veti niin alhaisiksi erilaisin keinoin, takana tietenkin toinen nainen, joka härvelsi ja ohjasi.
        Vuosien päästä sentään oppi, että lapset tarvitsevat elämän harrastuksineen, kuitenkaan ei koskaan arkiseen elämään osallistunut, ei vastannut edes lasten puheluihin.

        Pienet lapset eivät osaa muulla tavoin osoittaa pahaa oloaan, kuin itkemällä tai kiukutella , itse kuulin lapsen suusta, että kukaan ei välitä hänestä. Silloin päätin, että olen jokainen päivä hänen tavoitettavissa puhelimitse, sillä ei hänen sallittu tavata .

        Nyt lasten kasvettua, on näkyvissä kyllä, että jälkiä on jäänyt, itseluottamus on huono. Onneksi koulutyö on mennyt hyvin ja kavereitakin on löytynyt.
        Voin tämän kauhean kokemuksen myötä sanoa, että lasten elämään pitää saada tasapainoa ja heille turvallisuutta.
        Pienten lastenne vuoksi menkää sinne terapiaan ja kootkaa oma itsenne ja ymmärtäkää, että olette ainoat vanhemmat lapsillenne, he tarvitsevat teitä kumpaakin.

        Olen isovanhempi, joka sain luvan olla myöhemmin heidän elämässään aina tukena tarvittaessa ja olen kaikkeni tehnyt täyttääkseni aukon, olen kuullut lasten suusta monia asioita, jotka tietenkin pidän vain itselläni. Olen kuullut itkut ja olen valvonut vierellä tarvittaessa. En kuitenkaan ole koskaan ottanut vanhempien osaa, he ovat saaneet olla ne ainoat vanhemmat.
        Kuitenkin sanoisin, että jos toisella vanhemmalla ei ole aikaa eikä hän välitä lapista, on tärkeää että toinen ottaa vastuun kokonaan, eikä pompottele heitä. Uskon että teillä monilla on isovanhemmat jotka pystyvät samaan kuin minäkin, olemaan tarvittaessa se vankka turva.
        Tuonkin, että nukutaan eri huoneissa voi hyvin lapsille selvittää, että monissa perheissä todella vanhemmilla on omat huoneet.


    • Anonyymi

      Jos jatkat seksin pihtaamista niin mies ei muuta tapojaan.

      • Anonyymi

        Ei ole helppoa antaa kun on monia vuosia (koko suhteemme ajan) tullut petetyksi kaukosuhteessa ja vieläpä exän kanssa. Se sattuu paljon vieläkin. Siksi hän ällöttääkin minua paljon. En kunnioita häntä yhtään. Mielestäni hän ei ansaitse sitä. En oikeastaan pystykään vaikka yrittäisinkin. Sänkyhommatkin inhottaa paljon. Tulee huora-olo jälkikäteen jos sellaista on päässyt tekemään.

        Anonyymi-ap


      • Anonyymi

        Tympeä viesti!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole helppoa antaa kun on monia vuosia (koko suhteemme ajan) tullut petetyksi kaukosuhteessa ja vieläpä exän kanssa. Se sattuu paljon vieläkin. Siksi hän ällöttääkin minua paljon. En kunnioita häntä yhtään. Mielestäni hän ei ansaitse sitä. En oikeastaan pystykään vaikka yrittäisinkin. Sänkyhommatkin inhottaa paljon. Tulee huora-olo jälkikäteen jos sellaista on päässyt tekemään.

        Anonyymi-ap

        Minua ällöttää miehesi suuresti etänä... Anna mennä menojaan!


    • Anonyymi

      Tuon pohjalta mitä olet tähän mennessä kertonut, kannattaa kyllä miettiä ihan itse, että onko enää yhtäkään hyvää syytä jäädä?

    • Anonyymi

      On aivan sama mitä mies sanoo. Hän on laillisesti lastensa huoltaja, vaikka hänessä ei olisikaan tippaakaan isä-ainesta. Salli hänen muuttaa vaikka pohjoisnavalle, niin kauan kuin hän hoitaa laillisen vastuunsa. Lähinnä maksupuolen- eihän hän mitään muuta haluakkaan!

      Nyt nopeasti, heti lakimiehen juttusille ( käytä kuntasi ilmaista lakiapua ellet halua maksaa) ja ero vireille ja maksuasiat käyntiin.

      Muista kuitenkin elttet mustamaalaa miestä lapsille, he ovat täysin syyttömiä koko soppaan. Sinä tulet loistavasti ja paremmin toimeen vain lasteis kanssa, ilman miestäsi saman katon alla!

      Varmista että olet lapsille isä ja äiti. He tarvitsevat sinua enmmän kuin koskaan. Anna kaikki aikasi, kekseliäisyytesi, ja tukesi opettaakseen, turvatakseen ja suojellakseen heille ,mitä rauhallisin ja turvallisin koti.

      Pystyt siihen.

      • Anonyymi

        👍🏽👍🏽👍🏽👍🏽👍🏽👍🏽


    • Anonyymi

      Olen lukenut koko ketjun kommentit ja aivan hyviä ja asiallisia vastauksia olet saanutkin.
      Minulle jäi kuitenkin epäselvyys siitä, kun kerroit: "on pettänyt ja ollut kaukosuhteessa ex-vaimoon? - kuinka läheinen tälläinen kaukosuhde lieneekään ollut?
      Ja toinen asia. Onko ex-puolisolla ja miehelläsi yhteisiä lapsia?

      Mutta asian ytimeen. Päätät lopulta mitä hyvänsä uudelleen, vaikka nyt olette taas yhdessä hyvin huonolla tulevaisuuden näkyvillä elämään yhdessä.
      Jos eroatte ja miehesi käsitys on jättää vastuunsa lapsista. Se ei onnistu häneltä, hänen vastuunsa on aivan sama, kuin sinulla, mutta tuossa tapauksessa hänen kieltäydyttyä sinun on otettava last.suojeluvirastoon/sosiaalit:stoon..
      Hänen kieltäydyttyä ko. toimistoonkin tulemasta, niin ainoa vaihtoehdoksi jää asianajajan kanssa laatima elatusvelvollisuudesta asetettava hakemus raastuvanoikeuteen, joten saat virallisen päätöksen lasten elatusmaksuihin, jotka ovat ulosotto kelvollisia.
      Ikävuodet tulevat eteen lasten osalta, kun elatusvelvollisuus päättyy, mutta silloinkin voi hakea monin eri perustein jatkoa maksuihin.
      Isosta prosessista siis tulee olemaan kyse.

      Harkitse perusteellisesti mihin päädyt, mutta lastenkin osalta yritä katsoa tilanne lasten edun mukaiseksi.
      Aikuisilla on liian itsekkäitä ajatuksia vain omista eduistaan ja oloitaan, niin lapset jäävät vain sijaiskärsijöiksi.
      Sinulla edessä vieläpä lapsilla teini-ikä edessä, joka voi tuoda paljon lisää vaikeuksia.

      Ota vielä yksi rakentava keskustelu miehesi kanssa, tai menette ammattiapua auttavan henkilön kanssa keskustelemaan, joka on aivan puolueeton ihminen.

      Harkitsevaa ja voimia antavaa tulevaisuutta sinulle.

      • Anonyymi

        Jos on petetty ja muuta, mitä me emme tiedä, näen ettei sille yhteiselämälle ole jatkoja vaikka "asiantuntijoilla" kävisikin. Kun mitta tulee täyteen, luottamuksen rakentaminen harvoin onnistuu. Lapset, ihan pienetkin vaistoaa, jos kaikki ei ole kunnossa äidin ja isän kesken, ei tarvitse edes tapella. Lapset menee yläasteelle ja jo 12v lapsen ilmoitus riittää haluaako olla äidin vai isän kanssa eli 12v kuunnellaan.
        Monille ero takaa "uuden elämän" ja vanhempienkin suhde paranee, mutta tästä en tiedä, kun isukki "haluaa mennä ja kokea". Onkohan demari?


    • Anonyymi

      tälläistä se elämä joskus on kovaa mut minkäs teet...

    • Anonyymi

      Isä käyttäytyy lyhytnäköisesti ja itsekkäästi. Ehkä on enemmän spontaani ja ajattelematon, kun laukoo noita sammakoita suustaan ulos. Tunteva ihminen voi olla jälkeenpäin viisaampi. Jollei nyt riita tilanteessa koe olevansa hyvä isä ja lapset hänelle tärkeitä, uskon et ajattelee toisin, kun on jonkun aikaa ollut ilman heitä?

      Yksin ja rietasta elämää koston halu mielessä elävä on itsekäs ihminen, joka syyllistää aina toiset omasta kokemastaan, koskaan ei näe itseä syyllisenä. Läsnä oleva ja tasapainoinen ihminen ottaa muut paremmin huomioon. Jännittynyt ja epävarma ihminen vähemmän. Itse olen monet tilanteet kärsien kokenut epävarmuuttani (jännitys).

      Vastuullinen isä toimii toisin kuin miehesi, ehkä hänkin oppii virheistään jälkeenpäin ja ymmärtää tilanteen eri tavalla kuin nyt kokee? Pahimmat on heitä, jotka polttavat sillat takanaan, jolloin paluuta entiseen, edes kohtuulliseen hyvään tuskin on. Jossa kanssakäyminen ja vastuut ovat hyvällä mallilla.

      Vastuullinen isä haluaa, että lapset eivät kärsi muutoksista. Erokin voi olla hyvä, joka mahdollistaa hyviä asioita lapsille, kun on kaksi rakastavaa kotia yhden sijasta. Ja lapset saavat erityistä huomiota vanhemmiltaan aina, kun oma vuoro osuu (vanhemmilla) kohdalle. Myönteisen kautta aina parempi, josta kiitosta saatte, kun lapset ovat aikuisia ja osaavat paremmin ymmärtää kokemaansa (lapsuutta).

      Hyvä turvallinen koti antaa aina paremman jalustan, josta ponnistaa omalle elämän taipaleelle. Siksi turhat pelot pois mielestä ja hyvää, parempaa näkyä kohti. Siinä hyvä mieheltä kysyä, haluaako jättää lapsilleen huonon kuvan itsestään, jota muistelevat sitten aikuisena?

      Mulla oli huono isä ja siitä on sisarusten kesken mielipiteitä vaihdettu useasti sen jälkeen, kun aika hänet jätti. Ehkä tuolta pilven reunalta nyt seuraa meidän jälkikäyntiä ja kokee itse huonoa omaatuntoa? Oli oman aikansa vanki (sota -ajan lapsi). Rankka lapsuus, jättää jälkensä. Miehen kokema tämä.

    • Taas yksi eroon päättynyt avioliitto, jossa nainen ei halua miestä, mutta miehen rahat kyllä kelpaavat. Nykyisellä lainsäädännöllä avioliitto on miehen kannalta järjetön instituuto.

      Suurin osa avioliitoista päättyy eroon ja lähes aina nainen on se, joka hakee eroa. Nainen palkitaan taloudellisesti eroamisesta ja miestä rangaistaan.

      • Anonyymi

        Miten niin miestä rangaistaan? Jos sinulla mies on lapsia, niin totta kai sinun kuuluu maksaa lastesi menoja ja huolehtia ja kasvattaa heitä.
        Ex-puolisosi ei ole lapsia yksin tehnyt ja hän kuitenkin joutuu kantamaan suuremman vastuun yksinhuoltajana.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin miestä rangaistaan? Jos sinulla mies on lapsia, niin totta kai sinun kuuluu maksaa lastesi menoja ja huolehtia ja kasvattaa heitä.
        Ex-puolisosi ei ole lapsia yksin tehnyt ja hän kuitenkin joutuu kantamaan suuremman vastuun yksinhuoltajana.

        Avioerossa lapset tuomitaan lähes poikkeuksetta äidille. Mies joutuu lähes aina maksajan rooliin.


      • Anonyymi

        Sitäkö mieltä olet, että miestä rangaistaan, kun on ollut osallisena lasten maailmaan saattamisessa? Jos vähääkään olet lukenut aloittajan tekstiä, niin miestä kuuluukin rangaista petollisena, saatika muista syistä joita on tullut lisää, vastuun kantamattomuudesta hylkäämään lapsensa jne..
        Ja toisekseen on paljon miehiä, kun on jättänyt vaimon petollisuuden vuoksi ja vieläpä elatusvelvollisuudet hoitamatta lasten osalta. Eikä ole kantanut vastuuta lastensa elämästä, ei ole ollut läsnä mienkään ja jättänyt äidin/vaimon 3 alaikäisen lapsiensa kanssa yksin jne.. tämäkö on mielestäsi se instituutio, kun nainen saa kaiken.
        En puhu itsestäni, vaan tuon yhden tapauksen, jotka ovat todellisesta elämästä, joten tarkista kantasi, jos et joudu tälläisiä asioita kohtaamaan. Tosin on toisinpäinkin äiti/nainen on jättänyt perheensä ja lapset jääneet isälle. Prosentuaalisesti kyllä vähemmän.
        En avaa enempää ihmiskohtaloita (naisia/äitejä/isiä/miehiä).


      • Anonyymi

        "Nainen palkitaan.."?? Periaatteessa joo. Voisiko sanoa, että eroissa on 99%:sti lapset, joten kun ne on yhdessä tehty, niin eikö niistä yhdessä vastata vakkka erokin tulee? Tosin se ei toteudu ja neuvona annan, ottakaa naispuolinen tuomari, jos riitaa tulee. Naispuoliset tuomaritkaan ei ajattele lapsen etua, ne ei ymmärrä, mitä kuluja, mm vaatteet, kengät maksaa, eikä lapset syökkään ym.
        Vaan tienaavaat olemalla todella v***sia eli kyllä, "nainen palkitaan", mutta ei sitä naista, joka elättää ne lapset. Tämäkin ihme on nähty.


      • Anonyymi

        Ompa mauton viesti ...rahat kyllä kelpaa...rahat varmaan menee lapsien elämään.


      • Anonyymi
        joopajoogi kirjoitti:

        Avioerossa lapset tuomitaan lähes poikkeuksetta äidille. Mies joutuu lähes aina maksajan rooliin.

        No jos tommosia kommentteja isä päästää suustaan ettei lapset kuulu tähän elämän hetkeen..kyllä kait silloin kuitenki elatusvastuu on myös hänen jolloin hän maksaa..


    • Anonyymi

      Sinähän et ole vastuussa isän ja lasten välisestä suhteesta, joten en siihen myöskään puuttuisi, vaikka kuinka haluaisit sumplia lapsille "kunnon isän".

      Päätös jatkaa puolisosi kanssa, on sinun ja sinä kannat vastuun päätöksestä ja sen seuraamuksista. Se, että pitkität eroa, ei ole ratkaisu mihinkään, päin vastoin , voi tehdä vain enemmän hallaa tilanteelle.

      Avioero on harvoin helppoa mutta kummallista kyllä, moni tekee siitä vaikeamman omalla toiminallaan vaikka syyttää siitä muita.

    • Anonyymi

      Vaikka Jeesus toivoi että avioliitto olisi elämän kestoinen asia niin aina näin ei käy täällä syntisessä maailmassa. Tiedä kuitenkin, että Jumala rakastaa sinua edelleen ja välittää sinusta. Hän toivoo lähempää yhteyttä. Lähempään yhteyteen pääsee lukemalla Jumalan sanaa eli Raamattua. Tämä ilmainen Raamattukirjekurssi auttaa pitkälle. Aloita uusi vaihe elämässä ja ota askel.

      https://www.raamattuavautuu.fi/

      • Anonyymi

        Tämä on se askel, jonka avaajan ja moidenkin täytyy ottaa
        https://eroakirkosta.fi/dynamic/index.php/

        Kirkosta eroaminen.

        Jumala, on sallinut pahaa ja tätä ei mikään kirjekurssi voi estää. Repäise Raamatusi kahtia ja auta vaikka Ukranalaisia. Auttaessasi huomaat
        a) että kuinka paha on Uskonto
        b) Kristityt toisille RU/RU/EU;ssa
        c( ettei sinun elämäsi olekkaan huonosti.


        Vaikka iso Kullini pääsikin Jumalan yhteyteen, Hänen peräaukkonsa ei enää kiinnosta, niinkauhan kuin maailmassa soditaan

        lisään edelliseeni 2023-01-17 16:40:34


    • Anonyymi

      Olisiko hyvä kysyä lapsilta. Haluavatko, että isä lähtee. Voi tulla muuten äitiä kohtaa syytös. Miksi ajoit isän pois. Varsinkin poika katkeroituu. Murrosikä on paha aika erota. Lapsetkin lähtee omille retkille
      Mielenosoitus perhe elämää kohtaan . Ehkä kannattaa käydä terapeutilla on päätös mikätahsnsa. Yksin,yhdessä jne.

    • Anonyymi

      SE SAMA ITSEKKYYS JATKUU KUN OLETTE YHDESSÄ.

      Olitte tekemässä,päätöstä, jossa hän on itsekäs jossain muualla
      ja sinä jatkat perhe- elämää lasten kanssa.

      ÄIJÄLLÄ OLISI OLLUT MAHDOLLISUUS
      TULLA JÄLKIINSÄ JOSSAIN MATKAN PÄÄSSÄ.

      Miksi otat hänet takaisin?
      JUURI NYT.

      Jos yhdessä oleminen himehduttaa teidät kaikki,
      miksi ette tuuletu erillänne?

      Kuulostaa siltä, että yrität kasvattaa aikuista ihmisitä isäksi.

      OIKEASTI!

      • Anonyymi

        järkiinsä
        homehduttaa

        en haluaisi tuollaista isää, etänä enkä lähi- isänä

        Kasvakoon ensin aikuiseksi jossain muualla..


    • Anonyymi

      Mitä siitä sitten seuraa kun
      OTAT hänet takaisin ”samaan sänkyyn”

      ja nyt siellä on mukana erosta johtuvaa kiukkua ja tuskaa.

    • Anonyymi

      Rölli köyhä

    • Anonyymi

      Mitä sinä avionrikkoja ämmä mariset. Jos ex. miehesi on tehnyt aviorikoksen siinä tapauksessa ex. miehesi on avionrikkoja joka ansaitsee myllynkiven kaulaansa. Koska tapausta en tunne kuin sen verran mitä kerroit. Epäileekö ex. miehesi etteivät lapset ole hänen tekoaan? Sitä en tiedä? Pitäisi kysellä ex. mieheltäsi tarkemmin avioeron syitä vasta sitten voi antaa raamatun mukaisia neuvoja avioeron synnistä ja siihen liittyvistä asioista.

    • Anonyymi

      Tämän lukeminen oli viimeinen niitti. En taatusti tee ikinä lapsia yhdenkään naisen kanssa.

      Ilman kortsua en koske.

    • Anonyymi

      Hyi mikä mies! Itsekkyys tappaa rakkauden.

      Anna kun arvaan, ne lapset tehtiin miehen pyynnöstä ja kun mies näki kuinka rankkaa on olla isä, niin alkoi leikkiä vastuutonta poikaa.
      Naisissa ja miehissä on vikoja en sitä kiellä.
      Mut on aika yleistä, että moni mies haluaa isäksi mut sitten halutaankin pois. Ja tää saa monen nais paran loukkuun.. on se väärin, älkää miehet naisia käyttäkö hyväksi tällä tavalla. Mun mielestä kun molemmat on vanhempia, niin se joka ei halua enää olla lasten kanssa tekemisissä saisi kovan luokan rangaistuksen ja näin ei tulisi ei toivottuja lapsia taloon.
      Mutta ei mitään hätää tämä mies kyseinalaistaa moraalinsa viimeistään kuolon portilla.

    • Anonyymi

      Tossa tilanteessa lapset tuosta kärsivät kaikkeista eniten ketä haluat eniten ajatella nìn sen mukaan sä.kai päätöksesi teet sosiaalihuollon kautta vain tosin joudut tossa kohti asian hoitamaan jos lasten isä.oikeasti tuollaiseksi heittäytyi ja sieltä sua neuvotaan kyllä kuinka asian voit hoitaa siitä etiäpäite ja sen jälkeen tietää lasten isäkin kuinka asiat menee

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1305
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1217
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1155
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      57
      877
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      75
      751
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      682
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      681
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe