Ystäväkin on on vahva sana, voihan sitä tuupata jonkun vähäpätöisimmänkin elämäänsä haittaamasta. 😄
Ketkä tuntee/on tuntenut, että joku ihminrn pitää heivata dlämästä, tai itse ei voi hyvin?
Onko kukaan tyrmännyt ystävää?
40
64
Vastaukset
- Anonyymi
Kaikki ja muutamaankin kertaan. Ystävyys (tai siihen kyvyttömyys?) lienee akilleenkantapääni.
On muuten vaikeaa sanoa ihmiselle, että olet ihan jees, viivy ja viihdy, mutta et jaa, etkä tule ikinä jakamaan minun elämääni.
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
On muuten vaikeaa sanoa ihmiselle, että olet ihan jees, viivy ja viihdy, mutta et jaa, etkä tule ikinä jakamaan minun elämääni.
On ihan hel*vetin törkeää olla missään tekemisissä jollei ole valmis anramaan takaisin kaikkeaan. Kuvottaa oikein sinun tekstisi.
Anonyymi kirjoitti:
On ihan hel*vetin törkeää olla missään tekemisissä jollei ole valmis anramaan takaisin kaikkeaan. Kuvottaa oikein sinun tekstisi.
Siis mitä? Ei kaikkien kanssa tarvitse olla ystävä?
Minä olen nytten kahden ihmisen kohdalla sen huomannut, etten jaa muutenkaan heidän kanssa samoja arvoja.
Tosin ei minun tarvitse päin naamaa heille sanoa, etten jaa heidän kanssa elämääni, jos eivät kysy.
Ja onneksi miehet ei liioin turhia kysele.
Tosin tää tyyppi kyllä vetäsee omat oletuksensa luultavammin....mutta se olkoot hänen tapansa...- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Siis mitä? Ei kaikkien kanssa tarvitse olla ystävä?
Minä olen nytten kahden ihmisen kohdalla sen huomannut, etten jaa muutenkaan heidän kanssa samoja arvoja.
Tosin ei minun tarvitse päin naamaa heille sanoa, etten jaa heidän kanssa elämääni, jos eivät kysy.
Ja onneksi miehet ei liioin turhia kysele.
Tosin tää tyyppi kyllä vetäsee omat oletuksensa luultavammin....mutta se olkoot hänen tapansa...Kirjoitit näin
"viivy ja viihdy, mutta et jaa, etkä tule ikinä jakamaan minun elämääni."
Miksi ihmeessä olet tekemisissä kenenkään kanssa jonka kanssa et tule ikinä jakamaan elämääsi? Eikö se ole törkeää viedä ihmisiltä aikaa ja energiaa? Ovat varmaan ihastuneita jos vierellä yhä ovat.
Toivottavasti ymmärsin jotain väärin. Anonyymi kirjoitti:
Kirjoitit näin
"viivy ja viihdy, mutta et jaa, etkä tule ikinä jakamaan minun elämääni."
Miksi ihmeessä olet tekemisissä kenenkään kanssa jonka kanssa et tule ikinä jakamaan elämääsi? Eikö se ole törkeää viedä ihmisiltä aikaa ja energiaa? Ovat varmaan ihastuneita jos vierellä yhä ovat.
Toivottavasti ymmärsin jotain väärin.No tais olla tuossa vähän alkoholin huurua mukana, mutta ripaus totuuttakin.
Tämä ihminen mistä tämän aloituksen tein, ei jostain syystä vaan halua katsoa itseään peilistä. En halua jakaa ihan kaikkea hänen kanssaan, koska hän ei siihen kykene.
Mutta kaverina ja työkaverina hän voi olla ja jaan jotain arkijuttuja ja pikkuhommia kyllä hänen kanssa. Mutta ei minusta ole hänen ystäväkseen, eikä hänestä minulle ystäväksi. Siitä vaan ei tule mitään. Ollaan henkisellä tasolla erinurkissa.
- Anonyymi
On pitänyt joskus. Avioeron myötä perheystävät. Sitten on yksi sen vuoksi, että yritti kauttani kiusata toista työkaveria.
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Tuohon kiusaamiseen sinun kautta puutun..
Se on salakavalaa...Oli kyllä todella ikävää. Jos keskustelua halutaan kääntää jonkun tietyn ihmisen morkkaamiseen ja onkia yksityistietoja, niin ei enää käy. Silloin tajuaa, ettei se ole edes ystävyyttä, vaan värväämistä omien juttujen tueksi.
Anonyymi kirjoitti:
Oli kyllä todella ikävää. Jos keskustelua halutaan kääntää jonkun tietyn ihmisen morkkaamiseen ja onkia yksityistietoja, niin ei enää käy. Silloin tajuaa, ettei se ole edes ystävyyttä, vaan värväämistä omien juttujen tueksi.
Käy hyvin selväksi, miksi ei ole paljon ystäviä..
Ikävää, että yksi ihmiben voi myrkyttää niin paljon. 🙄- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Käy hyvin selväksi, miksi ei ole paljon ystäviä..
Ikävää, että yksi ihmiben voi myrkyttää niin paljon. 🙄No se oli vain yksi ihminen. Kun tulee vanhemmaksi, niin ymmärtää kuviot paremmin. Itse voi heittäytyä siitä pois, mutta osa menee mukaan ja elää sitä kuin se totta olisi. Kiusatun elämään saattaa riittää yksikin stoppi. Toivottavasti näin kävi. Voin kyllä olla itse tulilinjalla, sen ymmärtän. Koskaan ei sitä voi tietää, kun sellainen ilkeys asuu syvällä.
Anonyymi kirjoitti:
No se oli vain yksi ihminen. Kun tulee vanhemmaksi, niin ymmärtää kuviot paremmin. Itse voi heittäytyä siitä pois, mutta osa menee mukaan ja elää sitä kuin se totta olisi. Kiusatun elämään saattaa riittää yksikin stoppi. Toivottavasti näin kävi. Voin kyllä olla itse tulilinjalla, sen ymmärtän. Koskaan ei sitä voi tietää, kun sellainen ilkeys asuu syvällä.
Itse en ole satuttanut itseäni liikaa, mutta olen sitä mieltä, että sellaiset vaan tarvitsee kasvaa lisää..
Disseisback kirjoitti:
Itse en ole satuttanut itseäni liikaa, mutta olen sitä mieltä, että sellaiset vaan tarvitsee kasvaa lisää..
Lisättäkööt, ettei se kasvaminen ole kenenkään ulkopuolisen murhe...
- Anonyymi
Minä ✋️ Minulla oli nuorempana "ystävä", joka oli kaksin ollessamme hauska ja mukava, mutta muiden edessä nälvi minua, syytti minua asioista joita en ollut tehnyt, pilkkasi piirteitäni ja sai minut tuntemaan itseni todella ahdistuneeksi. Hieman aikuistuttuani tajusin, etten tarvitse sellaista ihmisiä elämääni, pärjään paremmin ilmankin. Tuli heti kepeämpi olo 😁
No entä jos tämä ystävä nälvii muita sinulle....??
Ihan sama yhtälö, vaikka hiujan muutettu kohteita...- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No entä jos tämä ystävä nälvii muita sinulle....??
Ihan sama yhtälö, vaikka hiujan muutettu kohteita...Hän puhui kyllä ihmisistä pahaa selän takana, myös minulle. Minä olin kuitenkin hänen "lempikohteensa", kun julkisista nolauksista oli kyse. Hän esimerkiksi piirsi minusta pilakuvan, jonka laittoi kiertämään luokassa. Hän tunnusti minulle ystävyytemme loppumetreillä kännissä, että kohteli minua niin, koska oli kateellinen minulle. Klassinen..
En tarvitse tuollaista myrkyllisyyttä elämääni enkä ole katunut päätöstäni. Meillä on edelleen yhteisiä tuttuja ja olemme vuosien saatossa silloin tällöin törmänneet ja voin jutella hänen kanssaan ihan sivistyneesti, mutta sen kummemmin en halua olla tekemisissä hänen kanssaan. Anonyymi kirjoitti:
Hän puhui kyllä ihmisistä pahaa selän takana, myös minulle. Minä olin kuitenkin hänen "lempikohteensa", kun julkisista nolauksista oli kyse. Hän esimerkiksi piirsi minusta pilakuvan, jonka laittoi kiertämään luokassa. Hän tunnusti minulle ystävyytemme loppumetreillä kännissä, että kohteli minua niin, koska oli kateellinen minulle. Klassinen..
En tarvitse tuollaista myrkyllisyyttä elämääni enkä ole katunut päätöstäni. Meillä on edelleen yhteisiä tuttuja ja olemme vuosien saatossa silloin tällöin törmänneet ja voin jutella hänen kanssaan ihan sivistyneesti, mutta sen kummemmin en halua olla tekemisissä hänen kanssaan.No mäkin puhun työkaverista. Minun pitää sietää häntä, mutta naps. Tänään. Mikään ei ole kuin ennen, eikä tule olemaan. Menen 23.12.2022 aamuvuoroon, mutta en tapaa häntä... 24.12 . 2022 tapaanhänet ja haluan hävitä mahdollisimnan nopeasti pois. 🙄
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No mäkin puhun työkaverista. Minun pitää sietää häntä, mutta naps. Tänään. Mikään ei ole kuin ennen, eikä tule olemaan. Menen 23.12.2022 aamuvuoroon, mutta en tapaa häntä... 24.12 . 2022 tapaanhänet ja haluan hävitä mahdollisimnan nopeasti pois. 🙄
Tuo on paha, jos on pakko olla tekemisissä edes jonkin verran. Silloin ei auta kuin pitää asiallinen linja, jos se suinkin on mahdollista, ja yrittää pitää etäisyyttä. Parhaansa mukaan yrittää minimoida tällaisen henkilön vaikutus omaan elämäänsä..
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on paha, jos on pakko olla tekemisissä edes jonkin verran. Silloin ei auta kuin pitää asiallinen linja, jos se suinkin on mahdollista, ja yrittää pitää etäisyyttä. Parhaansa mukaan yrittää minimoida tällaisen henkilön vaikutus omaan elämäänsä..
Toisaalta se on helppoa. Nähdään 9 kk noin 15 min kerrallaan ja ehkä yhdet yhteiset kinkerit...ei pakolliset. 😊
Disseisback kirjoitti:
Toisaalta se on helppoa. Nähdään 9 kk noin 15 min kerrallaan ja ehkä yhdet yhteiset kinkerit...ei pakolliset. 😊
Antteksi 9 kk ja 2x 15 min kerrallaan 😊
Disseisback kirjoitti:
Mutta jokaiaelka on oma vapaa- aiks ja numerot tiedossa....mutta senhän voi valita....
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Ehkä tuosta selviää kunnialla 😊 Erkaannuttaa itsensä tilanteesta henkisesti niin, ettei päästä toista ainakaan ihon alle.
Nyt pakko purjehtia unimaahan.. Hyvää yötä ja tsemppiä tilanteeseen! Anonyymi kirjoitti:
Ehkä tuosta selviää kunnialla 😊 Erkaannuttaa itsensä tilanteesta henkisesti niin, ettei päästä toista ainakaan ihon alle.
Nyt pakko purjehtia unimaahan.. Hyvää yötä ja tsemppiä tilanteeseen!Juuh. Ei tee itse siitä numeroa ja muistaa olla positiivinen ja mukava. Dhkä vastspuolikaan ei huomaa.
Hyvää yötä sinne. 😴
- Anonyymi
Palsta on turvasatama!
Niinkö? 🤣
No saatan heitellä ajatuksia tänne, mutta saan parhaimmillani vasta- ajatuksia tskaisin. 😊- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Niinkö? 🤣
No saatan heitellä ajatuksia tänne, mutta saan parhaimmillani vasta- ajatuksia tskaisin. 😊Ei tosiaankaan ole. Mikä sinua Disse huolettaa? Miksi tämä asia nyt huoletti?
Anonyymi kirjoitti:
Ei tosiaankaan ole. Mikä sinua Disse huolettaa? Miksi tämä asia nyt huoletti?
Mulla on 4 vakiotyökaveria. 1 niistä on huithapeli 2 taas tekee hiton jämptisti hommat. 1;stä tä tulee pomo, ja mä liputin häntä siihen. Toinen on nyt ihan mulkku. Ihan vtupää...
Mä tykkään noista kahdesta, mutta tää toinen alkoi syyttä suotta dissaamaan mulle toisesta..
Toisesta siis ilmeni ihan uusi tyyppi kokonaan. 🙄- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Mulla on 4 vakiotyökaveria. 1 niistä on huithapeli 2 taas tekee hiton jämptisti hommat. 1;stä tä tulee pomo, ja mä liputin häntä siihen. Toinen on nyt ihan mulkku. Ihan vtupää...
Mä tykkään noista kahdesta, mutta tää toinen alkoi syyttä suotta dissaamaan mulle toisesta..
Toisesta siis ilmeni ihan uusi tyyppi kokonaan. 🙄Ikävä tilanne..Nämä on tulee aina yllättäen eteen.
Anonyymi kirjoitti:
Ikävä tilanne..Nämä on tulee aina yllättäen eteen.
Toisaalta hyvä. . Koen voineeni pahoin jo pitkään. Pelkkä puhuminen ja avautuminen jo helpottaa.
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Niinkö? 🤣
No saatan heitellä ajatuksia tänne, mutta saan parhaimmillani vasta- ajatuksia tskaisin. 😊Palstalla kaikki ongelmat ratkeavat ja velat muuttuvat saataviksi!
Anonyymi kirjoitti:
Palstalla kaikki ongelmat ratkeavat ja velat muuttuvat saataviksi!
Jep. Näin on. 😄
- Anonyymi
LÄHDEHELVETTIIN?
- Anonyymi
Kyllä noita pikkasen paskoja joitakin ystäviä ympärillä.vaan on,mutta eipä kai itsekään niin ihmeellinen ole ystävänä,tosin voin vedota ihan fyysiseen ja henkiseen väsymykseen joka omasta ystävyydeståni hieman leudon tekee myöskään rahojen riittämättömyyteni tekee musta tietenkin-ei niin hyvän ystävån.
MUTTA onneks ne ystävät joilla rahaa on niin kertovat usein mitä.voivat tehdä ja minne mennä mitäkin tekemään..kun kerran on rahaa esim..Että.sehän on kai pääasia että.joillakin heillä on sellainenkin kohde joille voi kertoa esim.omista rahaa vaativista menoistaan..Ei sen puolen ihmisille tulisi niin ikinä mieleen kuitenkaan tarjota mitään juurikaan koskaan mutta maailmantalouden vaan on sellainen ettei tällä hetkellä suuri osa ihmisistä ole mitenkään empaattisia, koska itsellä on asiat hyvin eikä sillä jollakin ihmisellä ole useinkaan myöskään mitään sairauksia niinkuin mulla taas on että eihän voi millään ymmärtää oikeasti millainen minun elämä on yms koska itsellä nyt vaan on niin erilaista ja myös usein taitaa ajatella asian.niin että.jos hänellä sattuisi olemaan joku sairaus esim niin ei ikinä siitä valittaisi mitään ja rahaa olisi kuitenki siinäkin tapauksessa paljon, (no niitä kuvitelmia sielläjossakin riittää siis paljon joten.niitä ei missään olosuhteissa heiltä pysty muuttamaan.tai saada jossain asiassa ajattelemaan.yms,se on.mahdotonta nykymaailmassa..kaikki elävät omassa kuplassa jota ei saa mitenkään rikki!) - Anonyymi
Ja lisäisin vielä että omat sukulaiset on kyllä.jitenkin ihan mahdottomia ja usein heidänkin hankkimassa lähipiirissä on paljon aika omalaatuisen tiukasti vain omiin asioihin sisään pureutuneita, että jonkunnäköistä empaattisuutta ja sympaattisuutta puuttuu hyvin monella tasolla..Meidän suvussa ei kovin moni varmaan.niistä psykiatrisista tutkimussivuista läpi siis pääsisi?..Mä olen niistä läpi päässyt lähinnä puhtain paperin..Mutta äiti isä sisko ja veli on kyllä monella henkisellä tasolla aika pimeitä(siis vartin ovat(ainakin joskus) suht normaaleja,mutta sitten sen jälkeen kaikkinainen viha ja kireys ja musta maalaus ja ties mitkä pahat sanat ovat heiltä jo heti esillä),En tiedä mikä pimeys on heidät oikeen saanut valtaansa ja miksi?.En.usko ettå kukaan oikeen pystyy meitä.siis enää auttamaan?..Olen kai saman mustuuden ja pahuuden myös nielemä kuin he jo ovat?vaikka ajattelen aina että minä olisin ystävällisempi ja inhimillisempi?..Ehkäsiksi toisaalta minun yli on kåvelty aikoinaan töissä(olin vaan liian kiltti kaikille esim),joku jopa väitti että.oma äitini olisi ollut työni loppumista avittamassa??koskaan en saa tuotakaan sitå viimistå totuutta irti,oliko?.Koska päälliköt kävivät niin vaarallisen paljon minusta valehtelemaan ja musta maalaamaan että siitä valevuoresta en koskaan oikeaa totuutta sisältä saa ikinä irti..enkä saa tietää sitå kävikö oma äitini siis tavallaan myös kimppuuni..?.Epäilys on kalvava siis?mutta äitini ei todennäköisesti ehkäpä enää kovin monta vuotta elä suuren ikänsä takia siis..Eikä enää muutenkaan dementian takia muista tai ymmärrä asioita niin enää..Että en koskaan saa totuutta esille mistään.suunnasta..!..Ikävää että joku yhdistyksessä vielä yrittää kiusata minua todella suoraan,mutta sehän on toisaalta vain sen.ihmisen hulluutta että.haluaa toista kiusata.Ja voinhan pitää myös sukulaisiani edes hulluina koska ovat niin asiattomasti esim käyttäytyviä niin minähän tässä olen lähinnä järkevä ja hyvällä pohjalla siis sinänsä..pitäköön sitten vaan minun puolestani vaan hulluutensa!ja upotkoon rauhassa vaan siihen..!
Oho... tulipas paljon tekstiä ja kaikki yhteen nippuun. 😁
Dementia muuten muuttaa ihmisen käytöstä, eikä sitä sairastava sille mitään voi. Harmi että äidilläsi on sellainen.
Samoin kuin perheenjäsenien kanssa jos on ongelmia, niin se on kurjaa.
Työkavereiden kanssa ei aina taas tarvitsekaan olla ihan huippuvälit, eikä kaikkien muidenkaan kavereiden kanssa...sitten pitää vaan pitää sellaiset välit, että homma jotenkin toimii, jos ei eroon ihan pääse.
Ystävyydet taas tarvitsee tietynlaisen yhteyden ja jos sitä ei synny, niin sille ei voi mitään...niinkuin nyt minun tapauksessa eilen...tai yöllä. 🙄
Taisin tiputtaa tuon kuorman kyydistäni jo 2011. Siinä meni monta kerralla, mutta oli mentävä jotta jaksan hengittää.
Varsinaisia ystäviä joita tapailisin mulla on ollut vuosikaudet vain yksi. En tarvitse kuin yhden hyvän ystävän. Mutta hänkin elää jälleen erilaista vaihetta mitä minä ja se hiukan vetää erisuuntiin. Toinen on perheellinen ja parisuhteellinen, toinen aikuisen lapsen äiti ja villi vapaa sinkku. 😛No ehkä taas törmäsin siihen, etten jaa samoja arvoja hänen kanssaan ja pitää suhtautua uusiksi häneen.
On mulla muitakin ihmisiä ympärillä ja ei tämä maata kaatavaa ole, mutta ehkä jonkinlainen shokki.
No se on vaan suhtauduttava häneen toisin ja sillä siisti. 😊Disseisback kirjoitti:
No ehkä taas törmäsin siihen, etten jaa samoja arvoja hänen kanssaan ja pitää suhtautua uusiksi häneen.
On mulla muitakin ihmisiä ympärillä ja ei tämä maata kaatavaa ole, mutta ehkä jonkinlainen shokki.
No se on vaan suhtauduttava häneen toisin ja sillä siisti. 😊Työkaverit on hyvä jättääkin työkavereiksi. Tai itse en kaveeraa vapaalla työkaverien kanssa, kun ne asiat osaa mennä solmuun sitten huolella, jos on mennäkseen. Sitten on vaikeeta töissäkin.
G-LoveR kirjoitti:
Työkaverit on hyvä jättääkin työkavereiksi. Tai itse en kaveeraa vapaalla työkaverien kanssa, kun ne asiat osaa mennä solmuun sitten huolella, jos on mennäkseen. Sitten on vaikeeta töissäkin.
Joo, no tuo on totta. 🤔
Mutta enköhän mä saa täänkin puljattua vielä ihan kunnialla maaliin niin, että työhommat onnistuu. 😊
Se kaveri varmaan jatkaa sitä omaa päänsisäistä oletteluaan ja kärsinee huonosta itsetunnosta, mutta sille ei vaan voi mitään, jos ei tee itse sille jotain. 🤷♂️
Itseasiassa kun mietin, niin tästä on jo aiemminkin väännetty meidän mökillä kerran ja mä luulin, että se olisi jo ollu taputeltu ja selvä, mutta se olikin vain höpöpuhetta, että päästään eteenpäin. 🤔
Tavallaan harmi tyypin puolesta, mutta kuten täällä palstallakin huomaa, niin jotkut ei vaan halua päästä, tai kykene, ei näe ulospääsyä siitä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik195870- 173326
MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1192966Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun6382203Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1622138Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja711454Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s421425Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill31228Veda uskonto vs. muut uskonnot
Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan4061146Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641117