Suhtautumisessa Jumalan ihmiseksi syntymiseen löytyy eroja eri uskontojen välillä.
1) Juutalaisuudessa ja islamissa Jumala on tuonpuoleinen eli transsendentti, eikä ihmiseksi tuleminen ole mahdollista.
2) Joissain Aasian uskonnoissa Jumala on immanentti ja ihmiseksi syntyminen on normaalia.
3) Kristinuskossa Jumala voi syntyä ihmiseksi, mutta se on erityinen tapahtuma.
Mitenkähän näiden eri näkemysten pohjalta Jeesus erosi tavallisista ihmisistä? Tätä voi pohtia jouluna.
Jumala syntyi ihmiseksi?
171
895
Vastaukset
- Anonyymi
> Jumala syntyi ihmiseksi?
toivottavasti ihmiset tietävät ettei tuo ole Raamatun oppia.- Anonyymi
Jumala tuli ihmisten keskelle kyllä totuus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala tuli ihmisten keskelle kyllä totuus.
Jumalan poika tuli, ei Jumala itse. Isä ja Poika ovat KAKSI ERI persoonaa/hahmoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalan poika tuli, ei Jumala itse. Isä ja Poika ovat KAKSI ERI persoonaa/hahmoa.
Ei Kristinuskossa ole kolminaisuusopin mukaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kun on kolme mitä Rakastan,kolme on yksi. Isä ,Poika ja Pyhähenki.
3 on 1 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä niin :))) missä lie Raamatun oppi on todellinen niin on tapahtunut eikä muuksi muutu, muuta väittävät valehetelevat paholainen kun on valheen isä, sitä onnetomat ihmiset uskovat, ja eksyvät.
Anonyymi kirjoitti:
Kriatin usko tunnustaa kolmi yhteisen Jumalan, raamatun mukainen, mikä vika siinä sitten olisi, peus asitoisten muokaata ja kääntäjät.
- Anonyymi
Jos haluttaa miettiä tässä olis 10 osaa jota ajatella?!
https://amg-news.com/fall-of-cabal-discover-the-criminal-network-that-terrorizes-humanity/ - Anonyymi
Nyt sinulla on taas totaalinen väärinkäsitys kristinuskosta - sellainen utopistinen ja vailla järkeä.
Jumala ei todellakaan syntynyt kristinuskossa ihmiseksi, vaan Jumala kuoli - Raamatun mukaan - teurastettuna uhrilampaana - ihmisessä.
Toisin sanoen Jeesuksessa, joka opetti Israelin Jumalasta, mikä oli juutalaisten Jahve-jumalan kilpailija, jonka ihmeidentekijän Jahve määräsi surmattavaksi 5.Moos.13, koska tämä houkutteli toisen Jumalan luo eli taivasten valtakunnan isä Jumalan, Israelin Jumalan.
Tehtiin kolminaisuusoppi, joka oli välttämätön 'Israelin Jumalan identiteetin hävittämiseksi'. Ja näin Israelin Jumala 'kuoli Kristuksessa', kun juutalaiset veivät tämän nimiin laitettuun
temppeliin uhrikultti-iljetyksen (Jeremia 7), niin että uskovat ovat näihin päiviin asti luulleet, että juutalaiset ovat Israelilaisia ja heidän Jahve-Baal-jumalansa on Israelin Jumala.
Eivät ole, eikä ole.- Anonyymi
Tämän todistaa viimeaikaiset arkeologiset kaivaukset, koska Jahven nimi yhdistyy Aseraan. Asera on Baal-jumalan äiti. Nimi Jahve oli peitenimi VT:n Saatanalle, joka huijaus on nyt lopullisesti palanut pohjaan. Tässä varmasti on ollut myös syy miksi muka juutalaiset eivät ole saaneet sanoa ääneen Jumalansa nimeä. Olisivat kärynneet jo aikaisemmin huijaamisestaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämän todistaa viimeaikaiset arkeologiset kaivaukset, koska Jahven nimi yhdistyy Aseraan. Asera on Baal-jumalan äiti. Nimi Jahve oli peitenimi VT:n Saatanalle, joka huijaus on nyt lopullisesti palanut pohjaan. Tässä varmasti on ollut myös syy miksi muka juutalaiset eivät ole saaneet sanoa ääneen Jumalansa nimeä. Olisivat kärynneet jo aikaisemmin huijaamisestaan.
Lisäystä. Raamatun tarina ei ole mikään hössöntössö uskovaisten utopialandia, vaan täysin järkevä selitys tapahtumille, joiden yhteydessä sitten uskovaiset on vain manipuloitu.
Myöskään Jeesuksen opettama taivasten valtakunnan isä Jumala Luojajumalana ei edusta uskovaisten utopistisia ja helvettiluuloisia kuvauksia , vaan on täysin järjellä ymmärrettävissä oleva ja tieteeseen sopiva entiteetti. - Anonyymi
Idea 'Jumala kuoli ihmisessä '- aivan samalla tavalla kuin on jokin huippuyksilö joltakin alalta, ja sitten sanotaan, että nyt se ja se tieto/taito/asia kuoli tuon ihmisen myötä.
Tässä nyt tuo asia oli hyvä Israelin Jumala ja Jeesuksen moraaliset ja eettiset opetukset, jotka juutalaiset halusivat hävittää, kun ujuttivat enemmän itseään hyödyttäneen jumaluuden pahuudella (synti) läntiseen maailmaan voidakseen käyttää kaikkia ihmisiä hyväkseen rahalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Idea 'Jumala kuoli ihmisessä '- aivan samalla tavalla kuin on jokin huippuyksilö joltakin alalta, ja sitten sanotaan, että nyt se ja se tieto/taito/asia kuoli tuon ihmisen myötä.
Tässä nyt tuo asia oli hyvä Israelin Jumala ja Jeesuksen moraaliset ja eettiset opetukset, jotka juutalaiset halusivat hävittää, kun ujuttivat enemmän itseään hyödyttäneen jumaluuden pahuudella (synti) läntiseen maailmaan voidakseen käyttää kaikkia ihmisiä hyväkseen rahalla.Jeesuksen tarinahan loppui siihen, kun tämä heitteli rahanvaihtajien pöytiä temppelissä ja ajoi myyntimiehet ruoskan kanssa pihalle, ja lupasi opettaa jopa seuraajansakin tekemään uhmeitä. Mikään näistä asioista ei todellakaan hivellyt lupaukseba juutalaisen korvia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näitä juutaisjuttuja kannattaa mennä tonne SYNAGOGALLE selittämään !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näitä juutaisjuttuja kannattaa mennä tonne SYNAGOGALLE selittämään !
Kristinusko on juutalaisjuttu, juutalaisen tekemänä juutalaisten Jumalalle uhrilahjana, et mistään enempää juutalaisuutta voisi löytääkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kristinusko on juutalaisjuttu, juutalaisen tekemänä juutalaisten Jumalalle uhrilahjana, et mistään enempää juutalaisuutta voisi löytääkään.
Kristinusko on juutalaisjuttu,
No ei todellakaan,Kristin usko Kristukseen on maailman suurin,entä Juutalaisuus ?
- Anonyymi
Hyvää joulua ollaan kiltisti.
- Anonyymi
Juu, yritetään. Hyvää joulua myös.
Kohdan yksi mukaan Jeesus olisi voinut olla profeetta tai Messias, ei siis tavallinen ihminen, mutta ihminen kuitenkin.
Kohdan kaksi mukaan Jeesus olisi ollut ihminen, mutta koska Jumala on kaikessa, niin myös hänessä. Ei siis eroaisi tässä mielessä tavallisesta ihmisestä.
Kohdan kolme mukaan tavallinen ihminen on aina uusi luomus syntyessään, mutta Jeesus oli olemassa jo ennen kuin syntyi maailmaan. Jeesus on siis ainoa, joka ei ole uusi luomus.- Anonyymi
Uskontunnustuksissa on kerrottu "kuinka tuo oli mahdollista".
On aika turhaa ihmisten itse lähteä "miettimään" sitä, koska tähän inkarnaatioon on teologiset syyt ja täytyy tuntea hyvin Raamattu.
Minä uskon Jumalan ihmiseksi syntymiseen, sillä Jumala On Luoja ja kaikkien meidän syntymämme on ihme ja tapahtuu Jumalan vaikutuksesta. Ilman Jumalan Henkeä ei ole elämää.
Luukas 1: 26-38
26 Kuudentena kuukautena sen jälkeen Jumala lähetti enkeli Gabrielin Galilean kaupunkiin, jonka nimi on Nasaret,
27 neitsyen tykö, joka oli kihlattu Joosef nimiselle miehelle Daavidin suvusta; ja neitsyen nimi oli Maria.
28 Ja tullessaan sisälle hänen tykönsä enkeli sanoi: "Terve, armoitettu! Herra olkoon sinun kanssasi."
29 Mutta hän hämmästyi suuresti siitä puheesta ja mietti, mitä tämä tervehdys mahtoi tarkoittaa.
30 Niin enkeli sanoi hänelle: "Älä pelkää, Maria; sillä sinä olet saanut armon Jumalan edessä.
31 Ja katso, sinä tulet raskaaksi ja synnytät pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus.
32 Hän on oleva suuri, ja hänet pitää kutsuttaman Korkeimman Pojaksi, ja Herra Jumala antaa hänelle Daavidin, hänen isänsä, valtaistuimen,
33 ja hän on oleva Jaakobin huoneen kuningas iankaikkisesti, ja hänen valtakunnallansa ei pidä loppua oleman."
34 Niin Maria sanoi enkelille: "Kuinka tämä voi tapahtua, kun minä en miehestä mitään tiedä?"
35 Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi. ✨
36 Ja katso, sinun sukulaisesi Elisabet, hänkin kantaa kohdussaan poikaa vanhalla iällään, ja tämä on kuudes kuukausi hänellä, jota sanottiin hedelmättömäksi;
37 sillä Jumalalle ei mikään ole mahdotonta."
38 Silloin Maria sanoi: "Katso, minä olen Herran palvelijatar; tapahtukoon minulle sinun sanasi mukaan". Ja enkeli lähti hänen tyköänsä.- Anonyymi
Oletko koskaan kuullut, että Raamatun tekstit eivät ole historiaa?
Voisi yksinkertaisesti sanoa, että jos transsendentti on tuonpuoleinen ja immanentti tämänpuoleinen, niin Jeesus oli sekä että. Näin ajatellen kristillinen näkemys saa oman luonnollisen paikkansa.
- Anonyymi
inti kirjoitti:
Voisi yksinkertaisesti sanoa, että jos transsendentti on tuonpuoleinen ja immanentti tämänpuoleinen, niin Jeesus oli sekä että. Näin ajatellen kristillinen näkemys saa oman luonnollisen paikkansa.
No et ymmärrä kyllä kristinuskosta hölkäsen pöläystä.
Anonyymi kirjoitti:
No et ymmärrä kyllä kristinuskosta hölkäsen pöläystä.
Kyllä kolminaisuus on hyvinkin sekä että.
- Anonyymi
Ei kai kukaan niin pohjalla kulje?
- Anonyymi
jeesus sitten ristillä itki jumalani miksi minut hylkäsit
skitsofreniaa sairastava paranee vain tuskan kautta- Anonyymi
Tosin siellä ristin juurella ei ollut kuitenkaan filmiryhmä äänitysmiehineen paikalla. Vaan miksi joku kirjoitti niin?!
- Anonyymi
Jeesus oli ja on Jumalan Poika. Jumala lähetti ainoan poikansa tänne maan päälle. Miten siis hän itsensä lähettäisi, ei mitenkään. Tuo kirottu kolminaisuusoppi taas sekoittaa ihmisten päät..
- Anonyymi
Luojajumalla Jeesuksen mukaan on paljon lapsia, kaikki ihmiset. Onhan se Jumalan valtakunta hänen mukaan sisällisesti meissä. Paitsi tietysti uskovaisilla, jotka vaihtoivat sen Paavalin opilla teurastamalla tosi Jumalan uhrilampaana (1.Kor.5:7) ja kiroamalla ristiin (Gal.3:13) Saatanan valtakuntaan.
- Anonyymi
Se kirottu kolminaisuusoppi on juuri se oppi, kun Jeesus Kristuksena teurastetaan uhrilampaana ja tosi Jumalana, niin Paavali saa samalla poispäiviltä myös Jeesuksen opettaman Jumalan, palvellessaan isiensä Jumalaa, jonka kilpailija Jeesuksen opettama Jumala oli, ja jonka ihmeidentekijän Jahve määräsi tästä syystä tapettavaksi. Löytyy 5.Moos.13.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se kirottu kolminaisuusoppi on juuri se oppi, kun Jeesus Kristuksena teurastetaan uhrilampaana ja tosi Jumalana, niin Paavali saa samalla poispäiviltä myös Jeesuksen opettaman Jumalan, palvellessaan isiensä Jumalaa, jonka kilpailija Jeesuksen opettama Jumala oli, ja jonka ihmeidentekijän Jahve määräsi tästä syystä tapettavaksi. Löytyy 5.Moos.13.
Ja sitten uskovaiset menevät Raamatun mukaan helvettiin Jumalansa luo ja uskovat pelastuvansa sieltä yksin armosta. (1.Kor.3:13)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sitten uskovaiset menevät Raamatun mukaan helvettiin Jumalansa luo ja uskovat pelastuvansa sieltä yksin armosta. (1.Kor.3:13)
Jos poistat kolminaisuusopin - lisäystä - poistat koko kristinuskon idean. Ja kolminaisuusoppi onkin pakollinen kristinuskon tunnusmerkki opillisesti juuri tästä syystä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos poistat kolminaisuusopin - lisäystä - poistat koko kristinuskon idean. Ja kolminaisuusoppi onkin pakollinen kristinuskon tunnusmerkki opillisesti juuri tästä syystä.
Koko Raamatun pointti on Luojajumalan sanoissa 1.Moos.3:22, kun ihminen tuli hyvällä ja pahalla tiedolla jumalien kaltaiseksi, mistä syystä Luojajumala suojasi ikuisen elämän (ihmeidentekokyky). Ja juuri tästä syystä suojadi, kun ihminen paholaisen houkuttelemana on valmis uhraamaan jopa itse Jumalan viattoman ja hyvän ihmisen nimeen, joka opettaa taivasten valtakunnasta. Kyseessä on Jumalan ilmoitus ja todistus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koko Raamatun pointti on Luojajumalan sanoissa 1.Moos.3:22, kun ihminen tuli hyvällä ja pahalla tiedolla jumalien kaltaiseksi, mistä syystä Luojajumala suojasi ikuisen elämän (ihmeidentekokyky). Ja juuri tästä syystä suojadi, kun ihminen paholaisen houkuttelemana on valmis uhraamaan jopa itse Jumalan viattoman ja hyvän ihmisen nimeen, joka opettaa taivasten valtakunnasta. Kyseessä on Jumalan ilmoitus ja todistus.
Lisäystä. Raamattu ei ole uskonasia, siinä kirjassa on juoni, kuten kaikissa kirjoissa on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisäystä. Raamattu ei ole uskonasia, siinä kirjassa on juoni, kuten kaikissa kirjoissa on.
Ja kristinusko on tuon juonen toteutus.
Kirkossa suosiota kasvattaneiden panenteismin ja prosessiteologian mukana kirkkoon on tullut kohdan 2 mukaisia opetuksia, eikä Jeesusta pidetä erityisenä Jumalan inkarnaationa. Jeesus ja (kosminen?) Kristus nähdään eri asioina.
- Anonyymi
Niin paljon on Jumala(1) maailmaa rakastanut, että LÄHETTI ainoan Poikansa(2) maailmaan sovittamaan ihmisten synnit. Kaksi eri persoonaa. Ei missään kohti Raamattua sanota että Jeesus on Jumalan inkarnaatio?
Anonyymi kirjoitti:
Niin paljon on Jumala(1) maailmaa rakastanut, että LÄHETTI ainoan Poikansa(2) maailmaan sovittamaan ihmisten synnit. Kaksi eri persoonaa. Ei missään kohti Raamattua sanota että Jeesus on Jumalan inkarnaatio?
Johanneksen evankeliumi 8:58 Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ennenkuin Aabraham syntyi, olen minä ollut".
Anonyymi kirjoitti:
"Ei missään kohti Raamattua sanota että Jeesus on Jumalan inkarnaatio?"
Eli oliko Jeesus mielestäsi Jumalan luomus, mutta ei Jumala?
Inkarnaatio tarkoittaa siis lihaksi tulemista .- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
Inkarnaatio tarkoittaa siis lihaksi tulemista .Mutta entä sinä?
Mitä sinä ajattelet Jeesuksesta?
Kuka hän on? Syntyikö neitsyestä? Nousiko kuolleista? - Anonyymi
inti kirjoitti:
Johanneksen evankeliumi 8:58 Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ennenkuin Aabraham syntyi, olen minä ollut".
Johanneksen evankeliumi ei kuulu synoptisiin evankeliumeihin, ja siinä olevat väitteet koskien historiallista Jeesusta pitää kyllä hylätä siltä osin kuin ovat ristiriidassa synoptisten evankeliumeiden kanssa.
Esim. Jeesuksen biologinen isä on synoptisten evankeliumeiden ja enkelin ilmoituksen mukaan Daavid, eikä suinkaan Jumala itse. Anonyymi kirjoitti:
Johanneksen evankeliumi ei kuulu synoptisiin evankeliumeihin, ja siinä olevat väitteet koskien historiallista Jeesusta pitää kyllä hylätä siltä osin kuin ovat ristiriidassa synoptisten evankeliumeiden kanssa.
Esim. Jeesuksen biologinen isä on synoptisten evankeliumeiden ja enkelin ilmoituksen mukaan Daavid, eikä suinkaan Jumala itse.Jeesuksen syntymää koskien on haluttu korostaa sitä, että aine vastaanottaa hengen. Jos korostettaisiin biologiaa, niin tärkein unohtuisi eli inkarnaatio.
- Anonyymi
inti kirjoitti:
Jeesuksen syntymää koskien on haluttu korostaa sitä, että aine vastaanottaa hengen. Jos korostettaisiin biologiaa, niin tärkein unohtuisi eli inkarnaatio.
Tuo kuulostaa ihan hindulaisuudelta. Mistä lähtien kristinuskoon on alettu tuoda hindulaisia vaikutteita?
Kristinuskossa uskotaan ruumiin ylösnousemukseen, mutta ei mihinkään hindujen oppeihin. Anonyymi kirjoitti:
Tuo kuulostaa ihan hindulaisuudelta. Mistä lähtien kristinuskoon on alettu tuoda hindulaisia vaikutteita?
Kristinuskossa uskotaan ruumiin ylösnousemukseen, mutta ei mihinkään hindujen oppeihin.Kyllä Sanan lihaksi tuleminen kuuluu kristinuskon ytimeen. Aloituksen pointti onkin, että onko se erityinen tapaus. Idässä ilmeisti on uskontoja, joissa uskotaan, että Jumala on jo ennestään kaikessa. Panenteismin yleistymisen mukana idän käsitykset leviävät kristinuskoon. Vaikka Jumala olisikin kaikessa, niin ei kai se kuitenkaan tee kaikkea Jumalaksi. Vaikka Jumala olisikin lemmikkikoirassa, niin ei se tee lemmikkikoiraa Jumalaksi.
- Anonyymi
inti kirjoitti:
Niin Jeesus on ollut Jumalan luona, niinhän hän itse sanoo: Olen tullut Jumalan luota. Ei se tee silti hänestä Jumalaa.
- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
Inkarnaatio tarkoittaa siis lihaksi tulemista .Raamatussa ei suoraan kerrota miten Jeesus sai alkunsa, vain se kerrotaan että hän oli alussa Jumalan luona ja syntyi ihmiseksi. Jos Jeesus olisi Jumala itse, niin miksi hän olisi rukoillut Jumalaa tai tarvinnut Jumalan apua mihinkään mitä teki. Ja kuka hänet herätti kuolleista?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatussa ei suoraan kerrota miten Jeesus sai alkunsa, vain se kerrotaan että hän oli alussa Jumalan luona ja syntyi ihmiseksi. Jos Jeesus olisi Jumala itse, niin miksi hän olisi rukoillut Jumalaa tai tarvinnut Jumalan apua mihinkään mitä teki. Ja kuka hänet herätti kuolleista?
Koska hän oli täytenä ihmisenä maan päällä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin Jeesus on ollut Jumalan luona, niinhän hän itse sanoo: Olen tullut Jumalan luota. Ei se tee silti hänestä Jumalaa.
Me tiedämme, ettei epäjumalia ole olemassa, on vain yksi ainoa Jumala. Onhan tosin sekä taivaassa että maan päällä niin sanottuja jumalia, moniakin jumalia ja herroja, mutta meillä on vain yksi Jumala, Isä. Hänestä on kaikki lähtöisin, ja hänen luokseen olemme matkalla. Meillä on vain yksi Herra, Jeesus Kristus. Hänen välityksellään on kaikki luotu, niin myös meidät.
(1. Kor. 8:5-6)
Tulkoon teidän kaikkien osaksi Herran Jeesuksen Kristuksen armo, Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen yhteys!
(2. Kor. 13:13)
Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Ainoa Poika, joka itse on Jumala ja joka aina on Isän vierellä, on opettanut meidät tuntemaan hänet (Joh. 1:18).
Me tiedämme myös, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, jotta tuntisimme hänet, joka on Todellinen. Ja tässä Todellisessa me elämme, kun olemme hänen pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on tosi Jumala ja iankaikkinen elämä
(1. Joh. 5:20).
Hänessä on jumaluus ruumiillistunut koko täyteydessään
(Kol. 2:9:) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Me tiedämme, ettei epäjumalia ole olemassa, on vain yksi ainoa Jumala. Onhan tosin sekä taivaassa että maan päällä niin sanottuja jumalia, moniakin jumalia ja herroja, mutta meillä on vain yksi Jumala, Isä. Hänestä on kaikki lähtöisin, ja hänen luokseen olemme matkalla. Meillä on vain yksi Herra, Jeesus Kristus. Hänen välityksellään on kaikki luotu, niin myös meidät.
Tulkoon teidän kaikkien osaksi Herran Jeesuksen Kristuksen armo, Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen yhteys!
Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Ainoa Poika, joka itse on Jumala ja joka aina on Isän vierellä, on opettanut meidät tuntemaan hänet (Joh. 1:18).
Me tiedämme myös, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, jotta tuntisimme hänet, joka on Todellinen. Ja tässä Todellisessa me elämme, kun olemme hänen pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on tosi Jumala ja iankaikkinen elämä
(Kol. 2:9:)Noissakin jakeissa Jeesus ja Isä ovat eri olennot, miksi heidät siis pitää tehdä samaksi Jumalaksi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
(Kol. 2:9:)”Ainoa Poika, joka itse on Jumala”
Kristinusko on yksijumalainen, mutta tämä lause on mahdollinen kolminaisuuden vuoksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
”Ainoa Poika, joka itse on Jumala”
Kristinusko on yksijumalainen, mutta tämä lause on mahdollinen kolminaisuuden vuoksi.Tuo lause on tulkintaa. Ei siinä sanota että Jeesus on Isä Jumala tai sama Jumala Isän kanssa. Kolminaisuusjumalaa ei ole raamatussa, mutta kolminaisuus on. Se tarkoittaa että on Isä ja Jeesus ja Pyhä Henki; kaikki ERIKSEEN. Yksi Jumala, joka on Isä nimeltään Jahveh.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska hän oli täytenä ihmisenä maan päällä
Mutta kuitenkin myös Jumalana samaan aikaan? Eli ei tarvinnut Isä Jumalaa käytännössä mihinkään, vain näennäisen kuuliaisuuden osoittamiseen? Ei ihan noin raamatussa lue.
- Anonyymi
4) Kristinuskossa Raamatun mukaan Jumala ei syntynyt ihmiseksi, vaan Jeesus, Jumalan ainoa Poika syntyi ihmiseksi. Tämä "Jumala=Jeesus"- oppi syntyi vasta 300-luvulla jkr. ja EI OLE Raamatunmukainen!
Noissa panenteistisissä piireissä näytetään uskovan, että Jumalan Henki on kaikkialla maailmassa. Ei siis Poika.
- Anonyymi
inti kirjoitti:
Noissa panenteistisissä piireissä näytetään uskovan, että Jumalan Henki on kaikkialla maailmassa. Ei siis Poika.
Jumala on taivaassa,ollut aina ja on nytkin. Pyhä Henki taas on Jumalan henki, joka on kaikkialla maailmassa. Poika eli Jeesus on kirkastetussa ihmisruumiissa Jumalan oikealla puolella taivaassa.
Ei kai Poika mikään Henki ole, vai onko mielestäsi Jeesus=Pyhä Henki? Anonyymi kirjoitti:
Jumala on taivaassa,ollut aina ja on nytkin. Pyhä Henki taas on Jumalan henki, joka on kaikkialla maailmassa. Poika eli Jeesus on kirkastetussa ihmisruumiissa Jumalan oikealla puolella taivaassa.
Ei kai Poika mikään Henki ole, vai onko mielestäsi Jeesus=Pyhä Henki?Korinttolaiskirje 2:11 Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, vaan ihmisen henki, joka hänessä on? Niin myös ei yksikään tiedä, mitä Jumalassa on, vaan Jumalan Henki.
Ainakin tuosta korinttolaiskirjeen kohdasta saa vaikutelman, että ihmisen henki on eri kuin Jumalan Henki.- Anonyymi
inti kirjoitti:
Korinttolaiskirje 2:11 Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, vaan ihmisen henki, joka hänessä on? Niin myös ei yksikään tiedä, mitä Jumalassa on, vaan Jumalan Henki.
Ainakin tuosta korinttolaiskirjeen kohdasta saa vaikutelman, että ihmisen henki on eri kuin Jumalan Henki.Eihän Jeesus ole ihminen?
Anonyymi kirjoitti:
Eihän Jeesus ole ihminen?
Kun aine vastaanottaa hengen syntyy elävä olio.
Inkarnaatiossa aine vastaanottaa hengen.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän Jeesus ole ihminen?
Enkelin ilmoituksen mukaan Jeesus on Daavidin poika eli täysin ihminen. Korkeimman Poika (tai pelkkä Poika) ei siis tarkoitakaan Jahve-ukon poikaa, vaan Daavidin.
"31 Sinä tulet raskaaksi ja synnytät pojan, ja sinä annat hänelle nimeksi Jeesus. 32 Hän on oleva suuri, häntä kutsutaan Korkeimman Pojaksi, ja Herra Jumala antaa hänelle hänen isänsä Daavidin valtaistuimen." - Anonyymi
inti kirjoitti:
Kun aine vastaanottaa hengen syntyy elävä olio.
Inkarnaatiossa aine vastaanottaa hengen.Mistä lähtien lapsenkaltainen usko on ydinfysiikkaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä lähtien lapsenkaltainen usko on ydinfysiikkaa?
Siitä lähtien, kun tietää Jeesuksen opettaneen hyvää tietoa, eikä pahaa tietoa, ja että se taivasten valtakunta on meissä ja meidän ympärillämme - siis kaikki luotu materia - ja Jumalan valtakunta on sisällisesti meissä - olemme Jeesuksen sanoin kaikki syntymättömän isän lapsia. Ja ydinfysiikka sitten kertoo, että miten atomiytimien kautta se luo meidän kohtalomme - Jeesuksen sanoin 'sisällisesti meissä'. Ja sitten voit valita, että näetkö keijuja lapsen silmin, vaiko enkeleitä aikuisen silmin , vai palvelevatko sinua jopa Jeesuksen sanoin kivetkin.
- Anonyymi
inti kirjoitti:
Korinttolaiskirje 2:11 Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, vaan ihmisen henki, joka hänessä on? Niin myös ei yksikään tiedä, mitä Jumalassa on, vaan Jumalan Henki.
Ainakin tuosta korinttolaiskirjeen kohdasta saa vaikutelman, että ihmisen henki on eri kuin Jumalan Henki.Etkö sinä, onneton, vieläkään ymmärrä, ettei juutalaisen Paavalin Jumala ole sama kuin Jeesuksen opettama taivasten valtakunnan isä Jumala, vaan kyseessä on Raamatun tulivuori (5.Moos.4:10 alkaen). Hitto, että väsyn tähän tyhmyyteen. Et sinä Paavalia siteeraamalla pääse tulivuorta pidemmälle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkö sinä, onneton, vieläkään ymmärrä, ettei juutalaisen Paavalin Jumala ole sama kuin Jeesuksen opettama taivasten valtakunnan isä Jumala, vaan kyseessä on Raamatun tulivuori (5.Moos.4:10 alkaen). Hitto, että väsyn tähän tyhmyyteen. Et sinä Paavalia siteeraamalla pääse tulivuorta pidemmälle.
Ja mitä intin jorinoihin tulee - kuulostakoon vaikka kuinka hienoilta, mutta niin kauan kuin hän ei ymmärrä kahden Raamatun tarinan Jumalan eroa, ei hänen älynsäkään ole sen korkeampi kuin kenkänsä numero.
- Anonyymi
inti kirjoitti:
Ainakin tuosta korinttolaiskirjeen kohdasta saa vaikutelman, että ihmisen henki on eri kuin Jumalan Henki.Aika erikoinen tulkinta mutta pitäisihän se jo arvata että teiltä voi odottaa mitä vain.
- Anonyymi
Kristinuskossa Jumala syntyi ihmiseksi Jeesuksen Kristus nimeen. Kidutettiin kuoliaaksi kirottuna (Gal.3:13) ja on teurastettu uhrilammas (1.Kor.5:7), joka syödään Jahven ylipapin ateriana Herran kuoleman julistamiseksi (1.Kor.11:23).
Mitä Jumalalle tapahtui?- Anonyymi
Tämä on jotakin täysin käsittämätöntä - kun saman pukee teille saduksi Punahilkasta ja sudesta, te ymmärrätte heti, että susi oli paha, kun söi isoäidin, ja yritti vielä syödä Punahilkankin, mutta kun sama tarjoillaan teille uskontona, te ette erota edes hyvää ja pahaa toisistaan. MIKSI?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on jotakin täysin käsittämätöntä - kun saman pukee teille saduksi Punahilkasta ja sudesta, te ymmärrätte heti, että susi oli paha, kun söi isoäidin, ja yritti vielä syödä Punahilkankin, mutta kun sama tarjoillaan teille uskontona, te ette erota edes hyvää ja pahaa toisistaan. MIKSI?
Minulla ei ole tietoa, kokemusta tai edes ymmärrystä siihen, että miten uskovaiset selittävät lapsilleen, että miksi hyvä ja kiva Jeesus-setä kidutettiin kuoliaaksi äärimmäisen julmalla tavalla?!
Minulle tilanteesta on lähinnä ajatus, että se särkee lapsen mielen, että mitä tehdään hyvyydelle.
Ja kuten koulukiusaamista osoittanut tutkimus todistikin, niin uskovaisten lapset ovat pahimpia koulukiusaajia - uskonnon idea tappaa empatian.
- Anonyymi
Jeesus on ihmisenä eri olento kuin Jumala.
- Anonyymi
Miksi heidät pitää sitten tehdä samaksi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi heidät pitää sitten tehdä samaksi?
Äärimmäisen hyvä kysymys koko kristinuskon kolminaisuusopin perustasta.
Siksi pitää saada samaksi, koska tällä kikalla juutalaiset hävittivöt israelilaisen Jeesuksen nimeen hänen opettama Israelin Jumala.
Juutalaiset laittoivat tilalle Israelin Jumalan nimiin laitettuun temppeliin oman uhrikulttijumalansa niin, että edelleenkin uskovaiset uskovat, että juutalaisten Jumala on sama kuin Israelin Jumala, joka lupasi heille, juutalaisille Palestiinan maat, siis nykyisen Israelin, ja juutalaiset ovat muka muinaisia israelilaisia.
Kyseessä on huijaus Jeesuksen nimeä hyväksikäyttäen.
Juutalaiset todellisuudessa olivat Benjaminin heimoa, joka tappoi Israelin heimon ja kristinuskolla varastivat israelilaisten identiteetin - Jeesus oli israelilainen ja opetti Israelin Jumalaa taivasten valtakunnan isä Jumalana, mutta perisyntivalheella petollisesta Luojajumalasta täjuutalaisen syntiopilla tämä on nyt Jeesuksen nimeen kristinuskossa se kirottu ja teurastettu uhri. (Gal.3:13 ja 1.Kor.5:7). - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Äärimmäisen hyvä kysymys koko kristinuskon kolminaisuusopin perustasta.
Siksi pitää saada samaksi, koska tällä kikalla juutalaiset hävittivöt israelilaisen Jeesuksen nimeen hänen opettama Israelin Jumala.
Juutalaiset laittoivat tilalle Israelin Jumalan nimiin laitettuun temppeliin oman uhrikulttijumalansa niin, että edelleenkin uskovaiset uskovat, että juutalaisten Jumala on sama kuin Israelin Jumala, joka lupasi heille, juutalaisille Palestiinan maat, siis nykyisen Israelin, ja juutalaiset ovat muka muinaisia israelilaisia.
Kyseessä on huijaus Jeesuksen nimeä hyväksikäyttäen.
Juutalaiset todellisuudessa olivat Benjaminin heimoa, joka tappoi Israelin heimon ja kristinuskolla varastivat israelilaisten identiteetin - Jeesus oli israelilainen ja opetti Israelin Jumalaa taivasten valtakunnan isä Jumalana, mutta perisyntivalheella petollisesta Luojajumalasta täjuutalaisen syntiopilla tämä on nyt Jeesuksen nimeen kristinuskossa se kirottu ja teurastettu uhri. (Gal.3:13 ja 1.Kor.5:7).Ja edelleenkin mitään ylösnousemusta sieltä helvetistä ei Raamatun mukaan tapahtunut (Ap.19), koska jos nyt tämä kirottu tosi Jumala olisi noussut ylös, tämä istuisi Athanasioksen tunnustuksen mukaan itsensä vieressä.
Nyt Jumalaksi jäi juutalaisten uhrikulttijumala Jave, jonka Jeesus sanoo olevan Saatana.
Tästä kertoo Ilmestyskirjan luku 12, kun Saatanakin on Jumalana taivaassa mihin se kristinuskonnalla tällä tavalla korotettiin, ja on siellä Jumalan kasvojen edessä (homo) veljien syyttäjänä yötä päivää - näinhän tämä on ihan konkreettisesti mynnytkin.
Jeesus on Jumalan poika,syntyi ihmiseksi marjan kautta pyhähenki varjosi marjan sanoilla tapahtukoon niin kuin sanot.
- Anonyymi
inti kirjoitti:
Niin, tämä oli erityinen tapahtuma.
Ja se erityinen tapahtuma, että Jeesuksen piti olla itse opettamansa Israelin Jumala hävitettäväksi kolminaisuusopilla, että juutalaiset saivat oman uhrikulttijumalansa tilalle, näkyy juuri tässä - 'siittäjjä' onkin Pyhä henki, josta Jeesuksen oppilaat eivät ole koskaan edes kuulleet, koska Jeesus lupasi lähettää totuuden Hengen.
Pyhä onkin pahaa,
ja kyseessä on paha henki, ja uudestisyntymällä perkaamalla pois taivasten valtakunnan, uskovat saavatkin kimppuunsa demonit. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja se erityinen tapahtuma, että Jeesuksen piti olla itse opettamansa Israelin Jumala hävitettäväksi kolminaisuusopilla, että juutalaiset saivat oman uhrikulttijumalansa tilalle, näkyy juuri tässä - 'siittäjjä' onkin Pyhä henki, josta Jeesuksen oppilaat eivät ole koskaan edes kuulleet, koska Jeesus lupasi lähettää totuuden Hengen.
Pyhä onkin pahaa,
ja kyseessä on paha henki, ja uudestisyntymällä perkaamalla pois taivasten valtakunnan, uskovat saavatkin kimppuunsa demonit.Se, että viattomalla uhrilla - kirotulla ja teurastetulla Israelin Jumalalla - temppelissä on turmion iljetys, löytyy Jeremian kirja 7. luku.
Anonyymi kirjoitti:
Se, että viattomalla uhrilla - kirotulla ja teurastetulla Israelin Jumalalla - temppelissä on turmion iljetys, löytyy Jeremian kirja 7. luku.
Antikristus turmion iljetys,ei ole vielä temppelissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se, että viattomalla uhrilla - kirotulla ja teurastetulla Israelin Jumalalla - temppelissä on turmion iljetys, löytyy Jeremian kirja 7. luku.
Tunnetaan myös 'hävityksen kauhistuksena' - ja Jumalana on tällä uhrilla kristinuskossa ilmestyskirjan 13. luvussa sanottu puhuva Pedon kuva VT:sta, jota kaikki kumartavat, joiden nimi ei ole ollut Elämän kirjassa aikojen alusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tunnetaan myös 'hävityksen kauhistuksena' - ja Jumalana on tällä uhrilla kristinuskossa ilmestyskirjan 13. luvussa sanottu puhuva Pedon kuva VT:sta, jota kaikki kumartavat, joiden nimi ei ole ollut Elämän kirjassa aikojen alusta.
Kuinkahan monen nyt on todellisuudessa ollut, kun tuntuu siltä, ettei edes selitettynä löydy henkilöitä, jotka Raamatusta erottaisivat tätä Petoa Jumalasta?! Onko ne henkilöt kirkko jo tappanut sukupuuttoon?!
Anonyymi kirjoitti:
Sitäkumartavat kaikki, ihmiset tässä maaimassa, paitsi jeesuksen omat eivä kumarra petoa.
Anonyymi kirjoitti:
Kuinkahan monen nyt on todellisuudessa ollut, kun tuntuu siltä, ettei edes selitettynä löydy henkilöitä, jotka Raamatusta erottaisivat tätä Petoa Jumalasta?! Onko ne henkilöt kirkko jo tappanut sukupuuttoon?!
Minä näin, kuinka merestä nousi peto. Sillä oli kymmenen sarvea ja seitsemän päätä, ja kaikissa kymmenessä sarvessa oli kruunu ja jokaiseen päähän oli kirjoitettu herjaava nimi. Ilm 13:1. Käymässä toteen tänä aikana.
- Anonyymi
kirjotaja2 kirjoitti:
Sitäkumartavat kaikki, ihmiset tässä maaimassa, paitsi jeesuksen omat eivä kumarra petoa.
Ketä ovat 'Jeesuksen omat'?
- Anonyymi
kirjotaja2 kirjoitti:
Minä näin, kuinka merestä nousi peto. Sillä oli kymmenen sarvea ja seitsemän päätä, ja kaikissa kymmenessä sarvessa oli kruunu ja jokaiseen päähän oli kirjoitettu herjaava nimi. Ilm 13:1. Käymässä toteen tänä aikana.
Nuo kruunut muuten ovat kruunu -nimistä rahaa ja päät ovat maita.
Anonyymi kirjoitti:
Ketä ovat 'Jeesuksen omat'?
Jeesuksen omia ovat ne jotaka tunnustavat,Jeesuksen omaksi vapahtajakseen, eivä ole tästä maaimata enään, vaikka elämmekin tässä maaimassa.
Meidä maaima on ijankaikkinen elämä taivaassa, se palkinto johon olemme kiinitäneet katseemme.- Anonyymi
kirjotaja2 kirjoitti:
Jeesuksen omia ovat ne jotaka tunnustavat,Jeesuksen omaksi vapahtajakseen, eivä ole tästä maaimata enään, vaikka elämmekin tässä maaimassa.
Meidä maaima on ijankaikkinen elämä taivaassa, se palkinto johon olemme kiinitäneet katseemme.Kaikki kristityt tunnustavat Jeesuksen vapahtaksi, mutta eivät välttämättä Jumalaksi. Koska Raamatun mukaan Jeesus ei ole Jumala,vaan Hänen ainoa Poika.
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki kristityt tunnustavat Jeesuksen vapahtaksi, mutta eivät välttämättä Jumalaksi. Koska Raamatun mukaan Jeesus ei ole Jumala,vaan Hänen ainoa Poika.
Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
- Anonyymi
kirjotaja2 kirjoitti:
Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
Niin ja kuka sen vallan on antanut ja miksi? Luepa Raamatusta. Jos Jeesus olisi Jumala, hänen ei tarvitsisi mitään valtuuksia kysellä.
Anonyymi kirjoitti:
Niin ja kuka sen vallan on antanut ja miksi? Luepa Raamatusta. Jos Jeesus olisi Jumala, hänen ei tarvitsisi mitään valtuuksia kysellä.
Jeesuksella on kaikki valta sanassa on kerrottu selvästi.
- Anonyymi
kirjotaja2 kirjoitti:
Jeesuksella on kaikki valta sanassa on kerrottu selvästi.
Mutta ei ole aina ollut. Vasta ristinsovituksen jälkeen Jumala antoi vallan Jeesukselle.
- Anonyymi
Jumalan Poika Jeesus syntyi ihmiseksi, ei Isä Jumala? Kertokaa nyt jo hyvänen aika miten uskotte tämän, mutta ette sitä että jeesus onkin isä itse?
- Anonyymi
inti kirjoitti:
Jeesus on Jumala muttei Isä.
Miten Jeesus sitten eroaa Isästä? Olen tätä jo kysynyt miljoona kertaa, mutta kerta kiellonpäälle..
Anonyymi kirjoitti:
Miten Jeesus sitten eroaa Isästä? Olen tätä jo kysynyt miljoona kertaa, mutta kerta kiellonpäälle..
Jeesus tekee samoja tekoja kuin isä. Jeesus vastasi juutalaisille näin:
"Totisesti, totisesti: ei Poika voi tehdä mitään omin neuvoin, hän tekee vain sitä, mitä näkee Isän tekevän. Mitä Isä tekee, sitä tekee myös Poika. Joh 5:19.
Isä rakastaa Poikaa ja näyttää hänelle kaiken, mitä itse tekee. Hän näyttää Pojalle vielä suurempiakin tekoja, sellaisia, että hämmästytte.
Niin kuin Isä herättää kuolleet ja antaa heille elämän, niin antaa myös Poika elämän kenelle tahtoo.
Isä itse ei tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomiovallan Pojalle,Anonyymi kirjoitti:
Isä on Voima.
- Anonyymi
inti kirjoitti:
Isä on Voima.
Ahaa! Eli on erillinen Jeesuksesta kuitenkin sitten?
- Anonyymi
kirjotaja2 kirjoitti:
Jeesus tekee samoja tekoja kuin isä. Jeesus vastasi juutalaisille näin:
"Totisesti, totisesti: ei Poika voi tehdä mitään omin neuvoin, hän tekee vain sitä, mitä näkee Isän tekevän. Mitä Isä tekee, sitä tekee myös Poika. Joh 5:19.
Isä rakastaa Poikaa ja näyttää hänelle kaiken, mitä itse tekee. Hän näyttää Pojalle vielä suurempiakin tekoja, sellaisia, että hämmästytte.
Niin kuin Isä herättää kuolleet ja antaa heille elämän, niin antaa myös Poika elämän kenelle tahtoo.
Isä itse ei tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomiovallan Pojalle,En minä kysynyt mitä Isä tekee tai Poika tekee, vaan sitä miten ne fyysisesti eroavat toisistaan?
Anonyymi kirjoitti:
Ahaa! Eli on erillinen Jeesuksesta kuitenkin sitten?
Jumala on rakkaus. Rakkaus on ykseyttä moneudessa.
- Anonyymi
inti kirjoitti:
Jumala on rakkaus. Rakkaus on ykseyttä moneudessa.
Yritätkö nyt tahallasi selittää vaikeasti vai etkö oikeasti ymmärrä mitä kysyn?
Anonyymi kirjoitti:
Yritätkö nyt tahallasi selittää vaikeasti vai etkö oikeasti ymmärrä mitä kysyn?
Isä on Jumala
Poika on Jumala
Pyhä Henki on Jumala
Poika ei ole Isä
Poika ei ole Pyhä Henki
Pyhä Henki ei ole Isä
On vain yksi Jumala- Anonyymi
inti kirjoitti:
Isä on Jumala
Poika on Jumala
Pyhä Henki on Jumala
Poika ei ole Isä
Poika ei ole Pyhä Henki
Pyhä Henki ei ole Isä
On vain yksi JumalaMiten Poika on Isän oikella puolella? Jos Isä on voima, ja Jeesus on kirkastetussa ihmisruumiissaan, niin hehän ovat silloin erilaisia?
Anonyymi kirjoitti:
Miten Poika on Isän oikella puolella? Jos Isä on voima, ja Jeesus on kirkastetussa ihmisruumiissaan, niin hehän ovat silloin erilaisia?
Niin, Poika ei ole Isä.
- Anonyymi
inti kirjoitti:
Niin, Poika ei ole Isä.
Kristinuskossa on kolminaisuusopin mukaan. Muuten kyseessä ei ole kristinusko.
Tuo kohtahan kertoo siitä, ettei mitään ylösnousemusta tapahtunut, vaan Jeesus jäi kirottuna tosi Jumalana Kristuksena (Gal.3:13) kiroukseksi helvettiin, mihin seuraajat seuraavat häntä perässä.
Tarinan taivaassa oleva Jumala onkin nyt Saatana - isä Jahve.
Löytyy ilmestyskirjan 12. luku. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kristinuskossa on kolminaisuusopin mukaan. Muuten kyseessä ei ole kristinusko.
Tuo kohtahan kertoo siitä, ettei mitään ylösnousemusta tapahtunut, vaan Jeesus jäi kirottuna tosi Jumalana Kristuksena (Gal.3:13) kiroukseksi helvettiin, mihin seuraajat seuraavat häntä perässä.
Tarinan taivaassa oleva Jumala onkin nyt Saatana - isä Jahve.
Löytyy ilmestyskirjan 12. luku.Ei tarvitse, inti, kuin lukea Athanasioksen tunnustus tai Augsburgin tunnustus: Kristus on tosi Jumala ja YKSI persoona, joka siis jäi kirottuna helvettiin, ja Jahve - Jeesuksen sanoma Saatana - on se Isä juutalaisten opilla nyt siellä taivaassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tarvitse, inti, kuin lukea Athanasioksen tunnustus tai Augsburgin tunnustus: Kristus on tosi Jumala ja YKSI persoona, joka siis jäi kirottuna helvettiin, ja Jahve - Jeesuksen sanoma Saatana - on se Isä juutalaisten opilla nyt siellä taivaassa.
Kristinuskon Jumala juutalaisella syntiopilla, jonka vastustamisesta Paavalin toimesta Jeesus surmattiin, on Paavalin opilla kristinuskossa Jeesuksen sanoma Saatana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten Poika on Isän oikella puolella? Jos Isä on voima, ja Jeesus on kirkastetussa ihmisruumiissaan, niin hehän ovat silloin erilaisia?
Se, että mitään ylösnousemusta ei tapahtunut löytyy Apostolien tekojen 19. luvusta, koska Jeesuksen oppilaat sanovat, etteivät he ole koskaan kuulleet, että mitään Pyhää henkeä on olemassakaan.
Ylösnousemuksen piti liittyä Pyhän hengen vuodatukseen Jeesuksen oppilaille. Tässä Raamatun kohdassa ylösnousemus kumoutuu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se, että mitään ylösnousemusta ei tapahtunut löytyy Apostolien tekojen 19. luvusta, koska Jeesuksen oppilaat sanovat, etteivät he ole koskaan kuulleet, että mitään Pyhää henkeä on olemassakaan.
Ylösnousemuksen piti liittyä Pyhän hengen vuodatukseen Jeesuksen oppilaille. Tässä Raamatun kohdassa ylösnousemus kumoutuu.Lisäystä - tunnustukset on tehty matemaattisen tarkasti Raamatun tekstiin, joten ne vastaavat yksi yhteen toisiaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ylösnousemuksen piti liittyä Pyhän hengen vuodatukseen Jeesuksen oppilaille. Tässä Raamatun kohdassa ylösnousemus kumoutuu.Jeesus lupasi lähettää totuuden Hengen eikä Pyhää henkeä. Näiden kirjoitusasu myös Raamatussa kuuluu olla päinvastainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus lupasi lähettää totuuden Hengen eikä Pyhää henkeä. Näiden kirjoitusasu myös Raamatussa kuuluu olla päinvastainen.
Ne edustavat eri Jumalaa ja eri oppia, toinen hyvään tietoon ja toinen pahaan tietoon (Saatana ja Jumala) ja liittyvät Luojajumalan sanoihin 1.Moos.3:22.
- Anonyymi
inti kirjoitti:
Niin, Poika ei ole Isä.
Minua kiinnostaisi. inti, tietää, että miksi valehtelet? Tämä on niin helppoa tarkistaa:
"Jumala on omaksunut ihmisyyden. Yksi hän ei ole sen vuoksi, että luonnot olisivat sekoittuneet toisiinsa, vaan siksi, että hän on yksi persoona. Sillä niin kuin järjellinen sielu ja ruumis yhdessä ovat yksi ihminen, niin Jumala ja ihminen ovat yksi Kristus."
https://fi.wikipedia.org/wiki/Athanasioksen_uskontunnustus
Ja tässä tarinassa nyt käy selvästi ilmi, että jos ylösnousemus olisi tapahtunut, niin Jumala istuisikin itsensä vieressä taivaassa.
" Kristus oli tosi ihminen ja tosi Jumala, sillä hänen jumalallinen ja inhimillinen persoonansa olivat erottamattomasti yhtyneet. "
https://fi.wikipedia.org/wiki/Augsburgin_tunnustus
Koko kristinuskon kolminaisuusopin perusta, että juutalainen Paavali sai israelilaisen Jeesuksen opettaman Israelin Jumalan, taivasten valtakunnan Isän, kirottuna (Gal.3:13) helvettiin ja vallan juutalaisten Jumalalle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ylösnousemuksen piti liittyä Pyhän hengen vuodatukseen Jeesuksen oppilaille. Tässä Raamatun kohdassa ylösnousemus kumoutuu.Oppilaat eivät tienneet Pyhästä Hengestä, koska heidät oli kastettu vain parannuksen kasteella eli Johanneksen kasteella. Sitten kun he menivät kasteelle Jeesuksen nimeen, siellä oli varmasti uskovaisia jotka laittoivat kätensä heidän päälleen ja kastivat heidät, jolloin he saivat Pyhän hengen lahjan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minua kiinnostaisi. inti, tietää, että miksi valehtelet? Tämä on niin helppoa tarkistaa:
"Jumala on omaksunut ihmisyyden. Yksi hän ei ole sen vuoksi, että luonnot olisivat sekoittuneet toisiinsa, vaan siksi, että hän on yksi persoona. Sillä niin kuin järjellinen sielu ja ruumis yhdessä ovat yksi ihminen, niin Jumala ja ihminen ovat yksi Kristus."
https://fi.wikipedia.org/wiki/Athanasioksen_uskontunnustus
Ja tässä tarinassa nyt käy selvästi ilmi, että jos ylösnousemus olisi tapahtunut, niin Jumala istuisikin itsensä vieressä taivaassa.
" Kristus oli tosi ihminen ja tosi Jumala, sillä hänen jumalallinen ja inhimillinen persoonansa olivat erottamattomasti yhtyneet. "
https://fi.wikipedia.org/wiki/Augsburgin_tunnustus
Koko kristinuskon kolminaisuusopin perusta, että juutalainen Paavali sai israelilaisen Jeesuksen opettaman Israelin Jumalan, taivasten valtakunnan Isän, kirottuna (Gal.3:13) helvettiin ja vallan juutalaisten Jumalalle.Sen tähden, että tulkitset asiat toisin, etkä pysty näkemään/ymmärtämään asioita, kuten Inti, ei tee hänestä valehtelijaa. Sellaisesta syyttely on asiatonta. Inti toi esiin ihan klassisen kristinuskon näkemyksen asiasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oppilaat eivät tienneet Pyhästä Hengestä, koska heidät oli kastettu vain parannuksen kasteella eli Johanneksen kasteella. Sitten kun he menivät kasteelle Jeesuksen nimeen, siellä oli varmasti uskovaisia jotka laittoivat kätensä heidän päälleen ja kastivat heidät, jolloin he saivat Pyhän hengen lahjan.
"Oppilaat eivät tienneet Pyhästä Hengestä, koska heidät oli kastettu vain parannuksen kasteella eli Johanneksen kasteella."
Historialisesti on voitu määritellä, että milloin Jeesuksen oppilaat sanoivat, etteivät he ole koskaan kuulleet, että mitään Pyhää henkeä on olemassakaan - on sitten kastettu millä on, jos edes oli. Tämä tapahtui vuonna 53 - Paavalin kirjeet ovat alkaen vuodesta 50, eli noin 20 vuotta myöhemmin, kun on väitetty Jeesuksen kuolleen.
Mutta tämän asian merkitys onkin tässä asiassa:
"Kristityt viettävät helluntaita Pyhän Hengen vuodattamisen ja kristillisen kirkon perustamisen muistoksi[2], jotka Raamatun mukaan tapahtuivat šavuot-juhlan päivänä, kymmenen päivää Kristuksen taivaaseenastumisen jälkeen.[6]"
Lähde: wikipedia
Helluntain Pyhän hengen vuodattamisen piti olla Jeesuksen oppilaille pian hänen kuolemansa jälkeen, joten tämä Raamatun kohta (Ap.19) kumoaa koko Jeesuksen Kristuksena väitetyn ylösnousemuksen, mikä löytyy myös Athanasioksen tunnustuksen kolminaisuusopista: Jeesus Kristuksena istuisi itsensä vieressä, jos ylösnousemus olisi tapahtunut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Oppilaat eivät tienneet Pyhästä Hengestä, koska heidät oli kastettu vain parannuksen kasteella eli Johanneksen kasteella."
Historialisesti on voitu määritellä, että milloin Jeesuksen oppilaat sanoivat, etteivät he ole koskaan kuulleet, että mitään Pyhää henkeä on olemassakaan - on sitten kastettu millä on, jos edes oli. Tämä tapahtui vuonna 53 - Paavalin kirjeet ovat alkaen vuodesta 50, eli noin 20 vuotta myöhemmin, kun on väitetty Jeesuksen kuolleen.
Mutta tämän asian merkitys onkin tässä asiassa:
"Kristityt viettävät helluntaita Pyhän Hengen vuodattamisen ja kristillisen kirkon perustamisen muistoksi[2], jotka Raamatun mukaan tapahtuivat šavuot-juhlan päivänä, kymmenen päivää Kristuksen taivaaseenastumisen jälkeen.[6]"
Lähde: wikipedia
Helluntain Pyhän hengen vuodattamisen piti olla Jeesuksen oppilaille pian hänen kuolemansa jälkeen, joten tämä Raamatun kohta (Ap.19) kumoaa koko Jeesuksen Kristuksena väitetyn ylösnousemuksen, mikä löytyy myös Athanasioksen tunnustuksen kolminaisuusopista: Jeesus Kristuksena istuisi itsensä vieressä, jos ylösnousemus olisi tapahtunut.Ja tähän liittyen, Raamattu on ÄLYKÄS KIRJA, ja sen teksti on matemaattisen tarkka kertomaan tarinan, jonka te olette käsittäneet täysin väärin - te menette Raamatun mukaan helvettiin ja teidän Jumalanne Pyhällä hengellä on Saatana, joka henki nousee helvetistä, ja saa uudestisyntymällä uskojan kimppuun demonit, jota Saatanaa te palvotte Jeesuksen kuoliaaksi kidutettamisella ja kiroamisella tosi Jumalana tunnustusten mukaan. Tarina ja teidän uskonne ei edes ole mikään leikin asia, että te ette tyhmyyttänne edes ymmärrä, että mitä siinä kirjassa lukee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oppilaat eivät tienneet Pyhästä Hengestä, koska heidät oli kastettu vain parannuksen kasteella eli Johanneksen kasteella. Sitten kun he menivät kasteelle Jeesuksen nimeen, siellä oli varmasti uskovaisia jotka laittoivat kätensä heidän päälleen ja kastivat heidät, jolloin he saivat Pyhän hengen lahjan.
Väitätkö vakavissasi, ettet tiedä PAAVALIN SUORITTANEEN TUON KASTEEN, vai haluatko sen tässä kohdin nyt peitellä???
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sen tähden, että tulkitset asiat toisin, etkä pysty näkemään/ymmärtämään asioita, kuten Inti, ei tee hänestä valehtelijaa. Sellaisesta syyttely on asiatonta. Inti toi esiin ihan klassisen kristinuskon näkemyksen asiasta.
Minä EN TULKITSE, vaan käytän TIETOA. Sitä on runsaasti tarjolla. Etkö, sinä ihminen, osaa lukea siitä edeltä?!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väitätkö vakavissasi, ettet tiedä PAAVALIN SUORITTANEEN TUON KASTEEN, vai haluatko sen tässä kohdin nyt peitellä???
Ok en muista kyseistä kohtaa ulkoa, saattaahan se olla että Paavali kastoi heidät. Merkitys ei kuitenkaan muutu. Ja eihän oppilailla tarkoiteta niitä 12 opetuslasta, vaan kaikkia uskovaisia ja heidän määränsähän lisääntyi vuosi vuodelta. En kyllä ymmärrä miten saat helluntain pyhän hengen vuodatuksen kieltämään Jeesuksen ylösnousemuksen, joka tapahtui tätä ennen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sen tähden, että tulkitset asiat toisin, etkä pysty näkemään/ymmärtämään asioita, kuten Inti, ei tee hänestä valehtelijaa. Sellaisesta syyttely on asiatonta. Inti toi esiin ihan klassisen kristinuskon näkemyksen asiasta.
Onko klassisen kristinuskon näkemys sellainen että Jeesus ei ole Isä, mutta Jeesus kuitenkin samanaikaisesti rukoilee Isää ja istuu Isän oikealla puolella, mutta sitten Isä onkin jotenkin mystisesti Jeesuksen sisällä? Kai tajuat että tämä ei opeta ketään tuntemaan Jumalaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ok en muista kyseistä kohtaa ulkoa, saattaahan se olla että Paavali kastoi heidät. Merkitys ei kuitenkaan muutu. Ja eihän oppilailla tarkoiteta niitä 12 opetuslasta, vaan kaikkia uskovaisia ja heidän määränsähän lisääntyi vuosi vuodelta. En kyllä ymmärrä miten saat helluntain pyhän hengen vuodatuksen kieltämään Jeesuksen ylösnousemuksen, joka tapahtui tätä ennen.
Vuonna 33 Pyhän hengen vuodatustarina Jeesuksen oppilaille Jeesuksen ylösnousemuksen yhteydessä Apostolien tekojen alussa, ja vuonna 53 he eivät ole
koskaan kuulleet, että mitään Pyhää henkeä on olemassakaan = tarina ylösnousemuksesta ja Pyhän hengen vuodattamisesta olikin valhetta.
Mikä tässä on vaikea ymmärtää? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vuonna 33 Pyhän hengen vuodatustarina Jeesuksen oppilaille Jeesuksen ylösnousemuksen yhteydessä Apostolien tekojen alussa, ja vuonna 53 he eivät ole
koskaan kuulleet, että mitään Pyhää henkeä on olemassakaan = tarina ylösnousemuksesta ja Pyhän hengen vuodattamisesta olikin valhetta.
Mikä tässä on vaikea ymmärtää?Sekö, että uskonto perustuukin Paavalin valehtelemiseen, joka määräsi Jeesuksen surmaamisen jumalanpilkkasyytteellä, kun Jeesus sanoi juutalaisten Jumalaa Saatanaksi ja kaiken valheen isäksi. Tämähän todistaa Keesuksen sanat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä tässä on vaikea ymmärtää?Kristinusko perustuu Jeesuksen kiroamiseen tosi Jumalana, opettamanaan Israelin Jumalana, uhriksi Juutalaisten Jumalalle, että juutalaiset saivat vallan - näihin päiviin asti - omalle Jumalalleen, jota Jeesus sanoo Raamatussa Saatanaksi. Se on kristinuskon Jumala Paavalin opilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko klassisen kristinuskon näkemys sellainen että Jeesus ei ole Isä, mutta Jeesus kuitenkin samanaikaisesti rukoilee Isää ja istuu Isän oikealla puolella, mutta sitten Isä onkin jotenkin mystisesti Jeesuksen sisällä? Kai tajuat että tämä ei opeta ketään tuntemaan Jumalaa.
Kristinusko perustuu AINA kolminaisuusoppiin , Athanasioksen tunnustus - Jeesus on opettamansa Jumala, muuten juutalaiset eivät olisi saaneet hävitettyä pelikentältä Israelin Jumalaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kristinusko perustuu AINA kolminaisuusoppiin , Athanasioksen tunnustus - Jeesus on opettamansa Jumala, muuten juutalaiset eivät olisi saaneet hävitettyä pelikentältä Israelin Jumalaa.
Ja lisäys - tällä nyt ei ole mitään tekemistä Jumalan tuntemisen kanssa, vaan vallan saamisen. Ja sitä ei kai voi moittia, ettei olisi kristinuskolla onnistunut, kun katsoo historiaa 2000 vuotta takaperin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja lisäys - tällä nyt ei ole mitään tekemistä Jumalan tuntemisen kanssa, vaan vallan saamisen. Ja sitä ei kai voi moittia, ettei olisi kristinuskolla onnistunut, kun katsoo historiaa 2000 vuotta takaperin.
Ja jos haluaa tutustua, että mikä sitten on juutalaisten jumala kristityillä tällä opilla, niin kyseessä on tulivuori. Löytyy wikipedia Jahve ja edelleenkin 5.Mooseksen kirja, luku 4:10 alkaen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja jos haluaa tutustua, että mikä sitten on juutalaisten jumala kristityillä tällä opilla, niin kyseessä on tulivuori. Löytyy wikipedia Jahve ja edelleenkin 5.Mooseksen kirja, luku 4:10 alkaen.
Jeesuksen puhuma taivasten valtakunnan isä Jumala on se ristiin kirottu tosi Jumala, ja uhri Jeesuksen nimeen. Löytyy Augsburgin tunnustus ja Galatalaiskirje 3:13. Kyseessä kokonaisuutena on uskovaisten huijaaminen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesuksen puhuma taivasten valtakunnan isä Jumala on se ristiin kirottu tosi Jumala, ja uhri Jeesuksen nimeen. Löytyy Augsburgin tunnustus ja Galatalaiskirje 3:13. Kyseessä kokonaisuutena on uskovaisten huijaaminen.
Mutta huomautan: LUTHER VAROITTI.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta huomautan: LUTHER VAROITTI.
Kirjoitti kirjan 'Juutalaisista ja heidän valheistaan', mutta ymmärrys jäi lukijalle - 1500-luvulla Luther ei pystynyt tekemään enempää, tai hänen kaulansa olisi katkaistu, eikä ole pystytty satoihin vuosiin vielä senkään jälkeen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoitti kirjan 'Juutalaisista ja heidän valheistaan', mutta ymmärrys jäi lukijalle - 1500-luvulla Luther ei pystynyt tekemään enempää, tai hänen kaulansa olisi katkaistu, eikä ole pystytty satoihin vuosiin vielä senkään jälkeen.
Todennäköisesti juutalaiset jälleen hyötyvät jotakin, kun saa kerran täysin vapaasti kaataa heidän rakennelmansa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todennäköisesti juutalaiset jälleen hyötyvät jotakin, kun saa kerran täysin vapaasti kaataa heidän rakennelmansa.
Sitä Luther osuvasti kuvasi, että mitkä olisivat olleet ainoat toimivat keinot voittaa juutalaiset - he rakentavat himmelinsä aina niin taitavasti, että he saavat niillä minkä haluavat.
Katsokaa Gazaan - tällä hetkellä noin 40.000 surmattua äitiä, lasta ja vanhusta ja kohta on kaikki palestiinalaisten maat heillä, eikä kukaan pysty tekemään mitään.
Ja kaikki alkoi jo - siis heidän saama Israel palestiinalaisten maille - jo heidän itse organisoimalla holokaustilla.
Sen paljastaa sana holokausti, mikä tarkoittaa kokonaan poltettua uhrilahjaa juutalaisten Jumalalle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä tässä on vaikea ymmärtää?Niin oppilaat saivat Pyhän hengen vuodatuksen, mutta eihän se tarkoita että 20 vuotta myöhemmin sen kaikki saavat automaattisesti. Siksi he eivät olleet siitä edes kuulleet, kun eivät voineet lukea sitä raamatusta kun raamattua ei vielä edes ollut olemassa. Tieto kulki paljon hitaammin siihen aikaan. Jos vuonna 2004 jotkut kristityt ovat saaneet pyhän hengen vuodatuksen, niin saako silloin vuonna 2024 kristitty saman asian automaattisesti? Ei saa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No tässä olet kyllä oikeassa, valitettavasti. Kristinuskon pitäisi perustua Raamattuun, eikä 300-luvulla kehiteltyyn oppiin pakanallisesta kolminaisuusjumalasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No tässä olet kyllä oikeassa, valitettavasti. Kristinuskon pitäisi perustua Raamattuun, eikä 300-luvulla kehiteltyyn oppiin pakanallisesta kolminaisuusjumalasta.
Mitä höliset - sehän perustuu juutalaisella Paavalin tekemällä syntiopilla, kun hän väitti Saatanankin olleen Luojajumalan paratiisissa - mikä tosin ei pidä paikkasnsa - nimenomaan Raamattuun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin oppilaat saivat Pyhän hengen vuodatuksen, mutta eihän se tarkoita että 20 vuotta myöhemmin sen kaikki saavat automaattisesti. Siksi he eivät olleet siitä edes kuulleet, kun eivät voineet lukea sitä raamatusta kun raamattua ei vielä edes ollut olemassa. Tieto kulki paljon hitaammin siihen aikaan. Jos vuonna 2004 jotkut kristityt ovat saaneet pyhän hengen vuodatuksen, niin saako silloin vuonna 2024 kristitty saman asian automaattisesti? Ei saa.
Anteeksi nyt, mutta mikä ongelma?!
JEESUKSEN OPPILAAT EIVÄT VIELÄ VUONNA 53 OLLEET EDES KUULLEET, ETTÄ MITÄÄN PYHÄÄ HENKEÄ ON OLEMASSAKAAN.
Jeesus jäi Paavalin KIROAMANA KIROUKSEKSI helvettiin.
LöytyY Galatalaiskirje 3:13.
KIROTAANKO SINUN MIELESTÄ TAIVAASEEN?
Tanankele tätä idiotismia. inti kirjoitti:
Jeesus on Jumala muttei Isä.
Jeesus on Isän Jumalan poika, joka syntyi ihmisesksi täytääkseen pelastus suunitelman ihmiskunnan puolesta, muutoin jokainen ihmise olisi kuoltava synnin seruauksen puolesta. Vain ne pelastuva jota tunnustava Jeeuksen vaphatajakseen, muuut ovat tuomion alla.
- Anonyymi
kirjotaja2 kirjoitti:
Jeesus on Isän Jumalan poika, joka syntyi ihmisesksi täytääkseen pelastus suunitelman ihmiskunnan puolesta, muutoin jokainen ihmise olisi kuoltava synnin seruauksen puolesta. Vain ne pelastuva jota tunnustava Jeeuksen vaphatajakseen, muuut ovat tuomion alla.
Ei muuta kuin tämäkin kirjoittaja uutena pelastussuunnitelmana ristille kirottuna kiroukseksi, kuoliaaksi kidutettuna teurasuhrilampaana ja syötynä kuvitelle ruumiin ja veren olevan todellisesti läsnä, että Jumalan hyvä sanoma toteutuu, koska Jeesuksen sanoin kaikki ihmiset ovat syntymättömän isän lapsia!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei muuta kuin tämäkin kirjoittaja uutena pelastussuunnitelmana ristille kirottuna kiroukseksi, kuoliaaksi kidutettuna teurasuhrilampaana ja syötynä kuvitelle ruumiin ja veren olevan todellisesti läsnä, että Jumalan hyvä sanoma toteutuu, koska Jeesuksen sanoin kaikki ihmiset ovat syntymättömän isän lapsia!
Ja on ihan asiallista aloittaa tämä kiroaminen ja teurastaminen sekä kuoliaaksi kiduttaminen näistä hurskaista inkvisiition jälkeläisistä! Katsotaan sitten, että löytyisikö muille jokin toinen Jumala.
Anonyymi kirjoitti:
Ja on ihan asiallista aloittaa tämä kiroaminen ja teurastaminen sekä kuoliaaksi kiduttaminen näistä hurskaista inkvisiition jälkeläisistä! Katsotaan sitten, että löytyisikö muille jokin toinen Jumala.
Muut kaikki ovat kuoleita jumalia, on vain yisi totinen jumala, koko maailman kaikeudessa.
Et tuune koko ristin suunitelmaa, jumalattomat surmasivat messiaansa kosa eivät tuntenne hänyä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Anteeksi nyt, mutta mikä ongelma?!
JEESUKSEN OPPILAAT EIVÄT VIELÄ VUONNA 53 OLLEET EDES KUULLEET, ETTÄ MITÄÄN PYHÄÄ HENKEÄ ON OLEMASSAKAAN.
Jeesus jäi Paavalin KIROAMANA KIROUKSEKSI helvettiin.
LöytyY Galatalaiskirje 3:13.
KIROTAANKO SINUN MIELESTÄ TAIVAASEEN?
Tanankele tätä idiotismia.Juu olen samaa mieltä, olet idiootti. Jahve kultti.
- Anonyymi
kirjotaja2 kirjoitti:
Muut kaikki ovat kuoleita jumalia, on vain yisi totinen jumala, koko maailman kaikeudessa.
sano nyt vielä että sen nimi on Jeesus?
Anonyymi kirjoitti:
sano nyt vielä että sen nimi on Jeesus?
Jeesus on Jumalan aikokainne poika, joka sovitti maailman synnit ristin puulla, että saisimme elämän.
- Anonyymi
kirjotaja2 kirjoitti:
Jeesus on Jumalan aikokainne poika, joka sovitti maailman synnit ristin puulla, että saisimme elämän.
Et siis tunnusta Jeesusta Jumalaksi, yhdeksi ainoaksi?
Anonyymi kirjoitti:
Et siis tunnusta Jeesusta Jumalaksi, yhdeksi ainoaksi?
Yritä tajuta että Isä ja poika ovat yhtä, on yksi jumala Jeesuskin on jumala hänellä on kaikki valta, hän tuomitsija viimeisenä päivänä koko ihmiskunnan.
- Anonyymi
kirjotaja2 kirjoitti:
Yritä tajuta että Isä ja poika ovat yhtä, on yksi jumala Jeesuskin on jumala hänellä on kaikki valta, hän tuomitsija viimeisenä päivänä koko ihmiskunnan.
noniin eli on siis jumala sinun mielestä. Mikä siinä oli niin vaikeaa sanoa se suoraan?
Anonyymi kirjoitti:
noniin eli on siis jumala sinun mielestä. Mikä siinä oli niin vaikeaa sanoa se suoraan?
Olen sen ilmaisut monetkerrat näilla sivuilla, ei ole ensimäinenkerta.
- Anonyymi
kirjotaja2 kirjoitti:
Olen sen ilmaisut monetkerrat näilla sivuilla, ei ole ensimäinenkerta.
Miten määrittelet Jumalan? Onko se Jeesus vai Henki?
Anonyymi kirjoitti:
Miten määrittelet Jumalan? Onko se Jeesus vai Henki?
Määritämisellä ei muutu hänen arvonsa millään tavoin,toisen käyttävät molempia, on Jeesus kristuskin.
- Anonyymi
kirjotaja2 kirjoitti:
Määritämisellä ei muutu hänen arvonsa millään tavoin,toisen käyttävät molempia, on Jeesus kristuskin.
Isä on jumala ja kirjoitit että Jeesus on MYÖS Jumala, joten sanan "Jumala" merkitys on sinulle sitten eri kuin minulle.
Anonyymi kirjoitti:
Isä on jumala ja kirjoitit että Jeesus on MYÖS Jumala, joten sanan "Jumala" merkitys on sinulle sitten eri kuin minulle.
Jeesus on myös Jumala jolla kaikki valta, koka Isä on antanut vallan hänelle myö hä pitää kaiken koossa ikuisesti,pelastetus nimitävä Jumalaa myös isä
ksi, Jeesuskin sanno isäkseen Jumalaa Raamattu senkin todistaa. Kaiken on Isäni antanut minun haltuuni. Poikaa ei tunne kukaan muu kuin Isä eikä Isää kukaan muu kuin Poika ja se, jolle Poika tahtoo hänet ilmoittaa. Matt11:27.
- Anonyymi
Hänhän ei ole demokraatti pienintäkään kirjainta myöten.
- Anonyymi
Jeesus ei ole profeetta.
Niin on Jumala maailmaa rakastanut, että antoi ainokaisen Poikansa. Tämän Pojan nimi on Jeesus. Herrain Herra ja kuningasten Kuningas.- Anonyymi
Niin, tämä tulee 2.Mooseksen kirja, luku 13 - juutalaisten uskonnosta, kun esikoispojat teurastettiin ja syötiin, jos isillä ei ollut maksaa hengen säästämisestä.
Uhri suoritettiin Jahve-tulivuorijumalalle, ja kuningas Salomo keräsi hengen säästämisestä lunastusmaksuina vuodessa kansalta kultaa 666 talenttia tällä syntikiristämisellä.
Niinpä Jeesuskin joutui Jahven uhrikukkulapappien uhriksi, kun isä Jumalalla ei ollut hänestä maksaa juutalaisille Jahven papeille kultaa lunastusmaksuna, ja syödään vielä tänäkin päivänä Jahven ylipapin teurastettuna uhrilammasateriana ehtoollisella kuvitellen ruumiin ja veren olevan todellisesti läsnä happamattoman leivän kera, kuten muinoin, kun lapset syötiin. Happamato leipä, den vuoksi ettei juotu veri juoksetu.
Se on hienoa, kun perinteitä - varsinkin uskonnossa - pidetään edelleenkin yllä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, tämä tulee 2.Mooseksen kirja, luku 13 - juutalaisten uskonnosta, kun esikoispojat teurastettiin ja syötiin, jos isillä ei ollut maksaa hengen säästämisestä.
Uhri suoritettiin Jahve-tulivuorijumalalle, ja kuningas Salomo keräsi hengen säästämisestä lunastusmaksuina vuodessa kansalta kultaa 666 talenttia tällä syntikiristämisellä.
Niinpä Jeesuskin joutui Jahven uhrikukkulapappien uhriksi, kun isä Jumalalla ei ollut hänestä maksaa juutalaisille Jahven papeille kultaa lunastusmaksuna, ja syödään vielä tänäkin päivänä Jahven ylipapin teurastettuna uhrilammasateriana ehtoollisella kuvitellen ruumiin ja veren olevan todellisesti läsnä happamattoman leivän kera, kuten muinoin, kun lapset syötiin. Happamato leipä, den vuoksi ettei juotu veri juoksetu.
Se on hienoa, kun perinteitä - varsinkin uskonnossa - pidetään edelleenkin yllä.Myös juutalaiset itse - ei ainoastaan kristinusko - pitävät tätä traditiota yllä, ja isä viekin neliviikkoisen esikoispoikansa papin eteen ruokatarjottimella, jossa vauva on ympäröity kultakoruin, ja maksaa lunastusmaksun papille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myös juutalaiset itse - ei ainoastaan kristinusko - pitävät tätä traditiota yllä, ja isä viekin neliviikkoisen esikoispoikansa papin eteen ruokatarjottimella, jossa vauva on ympäröity kultakoruin, ja maksaa lunastusmaksun papille.
Jeesus tosin itse surmattiin juutalaisten toimesta jumalanpilkkasyytteellä, tämän uskonnon vastustamisesta, kun sanoi lapsia uhreiksi vaatinutta Jahvea Saatanaksi ja kaiken valheen isäksi.
Eikä hän väärässä ollutkaan, koska Jahve on meidänkin Raamatun ilmestyskirjan 13. luvun puhuva pedon kuva. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus tosin itse surmattiin juutalaisten toimesta jumalanpilkkasyytteellä, tämän uskonnon vastustamisesta, kun sanoi lapsia uhreiksi vaatinutta Jahvea Saatanaksi ja kaiken valheen isäksi.
Eikä hän väärässä ollutkaan, koska Jahve on meidänkin Raamatun ilmestyskirjan 13. luvun puhuva pedon kuva.Vähän tietysti ihmettelen, kuten Jeesuksenkin kerrotaan ristillä huokailleen, että isä, isä miksi sinä minut hylkäsit, että näin olisi tapahtunut sen vuoksi, että taivasten valtakunnan hyvä Isä Jumala, olisi ehdoin tahdoin antanut Jeesuksen Jahven uhriksi, mitä mieltä uskovaiset ovat, että hyvät isät uhraavat lapsiaan puhuvalle pedon kuvalle, joka on Saatana. Näin ei tapahtunut yli 2000 vuotta aikaisemminkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vähän tietysti ihmettelen, kuten Jeesuksenkin kerrotaan ristillä huokailleen, että isä, isä miksi sinä minut hylkäsit, että näin olisi tapahtunut sen vuoksi, että taivasten valtakunnan hyvä Isä Jumala, olisi ehdoin tahdoin antanut Jeesuksen Jahven uhriksi, mitä mieltä uskovaiset ovat, että hyvät isät uhraavat lapsiaan puhuvalle pedon kuvalle, joka on Saatana. Näin ei tapahtunut yli 2000 vuotta aikaisemminkaan.
Näiden lasten murhaamisella kiristettiin rahaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näiden lasten murhaamisella kiristettiin rahaa.
Mutta tämän päivän uskovainen on valmis palvomaan Jumalan esikoisena Jeesusta - tai teologian mukaan kyllä Jeesuksen nimeen itse taivasten valtakunnan hyvän isä Jumalan teurastamista, uhriksi Saatanalle - ihan vain, koska juutalainen käskee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta tämän päivän uskovainen on valmis palvomaan Jumalan esikoisena Jeesusta - tai teologian mukaan kyllä Jeesuksen nimeen itse taivasten valtakunnan hyvän isä Jumalan teurastamista, uhriksi Saatanalle - ihan vain, koska juutalainen käskee.
Tämä kertoo juutalaisten voimasta ja uskomattomasta kyvystä, että miksi Luther teoksessaan Juutalaisista ja heidän valheistaan mainitsee juuri Esterin kirjan, jossa juutalainen Mordokai juonittelee, ja - totta - kaikki kaatuvat hänen edessään, kuten ovat tehneet miljardit uskovaiset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä kertoo juutalaisten voimasta ja uskomattomasta kyvystä, että miksi Luther teoksessaan Juutalaisista ja heidän valheistaan mainitsee juuri Esterin kirjan, jossa juutalainen Mordokai juonittelee, ja - totta - kaikki kaatuvat hänen edessään, kuten ovat tehneet miljardit uskovaiset.
Minulle täysin käsittämätöntä ja uskomatonta, ei yksikään juutalainen saisi minua palvomaan, ei kenenkään nimeen tai mistään syystä, itse taivasten valtakunnan isä Jumalan kiroamista ja teurastamista uhrilampaa!
- Anonyymi
Luuletko että on vain kaksi vaihtoehtoa profeetta ja Jumala?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulle täysin käsittämätöntä ja uskomatonta, ei yksikään juutalainen saisi minua palvomaan, ei kenenkään nimeen tai mistään syystä, itse taivasten valtakunnan isä Jumalan kiroamista ja teurastamista uhrilampaa!
No jos ymmärtäisit että Isä ei ole Jeesus, niin sinun ei tarvitsisi täällä tapella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luuletko että on vain kaksi vaihtoehtoa profeetta ja Jumala?
Jeesus ei ole profeetta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus ei ole profeetta.
Ei ole kyllä Jumalakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole kyllä Jumalakaan.
Kyllä on ja jokainen kristitty tunnustaa sen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kumma kun raamatussa apostolit tunnustivat Jeesuksen Jumalan pojaksi, Messiaaksi, vapahtajaksi, herraksi..Mutta EI Jumalaksi. Koska vain Isä Jahve on Raamatussa Jumala.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kumma kun raamatussa apostolit tunnustivat Jeesuksen Jumalan pojaksi, Messiaaksi, vapahtajaksi, herraksi..Mutta EI Jumalaksi. Koska vain Isä Jahve on Raamatussa Jumala.
On taivasten valtakunnan isäkin Jumala, jota Jeesus opetti.
- Anonyymi
Mistä tuon profeetan nyt tähän vedit?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On taivasten valtakunnan isäkin Jumala, jota Jeesus opetti.
Niin on, Jahve on se Isä Jumala eikä mikään tulivuori baali, jota sinä palvot.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin on, Jahve on se Isä Jumala eikä mikään tulivuori baali, jota sinä palvot.
Eikä tarvitse lukea kuin wikipedia Jahve, mutta nykyäänhän tällaista taitoa ei olekaan kuin lukeminen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä tarvitse lukea kuin wikipedia Jahve, mutta nykyäänhän tällaista taitoa ei olekaan kuin lukeminen.
Ja tarinasta se - miten Jahve sitten on Baal-jumala, VT:n Saatana, löytyy Jahven äidin nimestä Asera, Aseran poika oli Baal-jumala, ja muuttamalla nimi Jahveksi, vain hämättiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä silmäkään värähdä, kun palvotaan kirottuna, kuoliaaksi kidutettuna ja uhrilampaana syötynä sekä ristiin naulittuna uhrina Baal-jumalalle, VT:n Saatanalle.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi362899Lubondaksentiellä taitaa huomenna tyssätä!
Nyt TAX-1 hakee kolmatta kertaa poikkeuslupaa venevajan muuttamiseksi kesäasuntoon! Sari Paljakka ehdottaa lautakunnalle31741- 1201550
Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!2751331Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!621114Kun satutin sinua
Niin vihasin itseäni. Kaikki paha minkä sinulle suuntasin oli pahuutta itseäni kohtaan. Puhuttelit sieluani. Tunsin rakk341083- 701033
"Elokapina": "Olemme tyhjentäneet renkaan autostasi
älä ota henkilökohtaisesti." Asialla on ilmastonmuutoksen takia autojen renkaita tyhjentävä Tyre Extinguishers -aktivis1271000- 63932
- 41877