Työnhakuun menee liikaa aikaa ja prosessit ovat raskaita

Anonyymi-ap

Tällaisena aikana työnantajien pitäisi laskea rimaa ja tehdä työnhausta vähän joustavampaa. Jos lähettää CV:n, kirjoittaa omat tiedot hakemussivulle ja siihen lyhyen esittelytekstin ja lähettää muutaman työnäytteen tai niistä valokuvat, niin sen pitäisi riittää. Tein työmarkkinatorille oman profiilin. Nähtäväksi jää, katsooko sitä kukaan. Toivon mukaan joku ei soita jotain häirintäpuhelua, kun ei noista koskaan tiedä.

Työnhakuihin vaaditaan videoCV:tä ja personoitua hakemusta, Instagramia ym. Persoonaa pitää laittaa peliin. Miksi minun pitää aina laittaa oma persoonani likoon, kun eivät työhönottajat ja esimiehetkään kerro itsestään mitään? Vain koirista ja kissoista puhutaan tai ollaan tuppisuina. Sitten on ehkä vielä haastattelu ja hyvässä lykyssä pitää tehdä vielä jotkut psykologiset testit, jotka sosiopaattikin läpäisee.

3

476

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Just näin. Just hain yhtä sihteerin paikkaa, niin oli 4 eri operaatiota ennen palkkausta. Aivan käsittämätöntä!

• Anonyymi

TE-keskus antaa työpaikka hakuuja Vuokrafirmoihin.Työtöntä voidaan päivinmäärin harhauttaa monella tavalla.Karensia pukkaa. Esim: Vuokrafirman ilmoittama työnhaku
      päivänmäärä ja TE.Keskukselle ilmoitettava päivänmäärät ovat hämääviä.
      Tässä kun kaksi työvoimatoimisto kilpailee keskenään.Toinen tulostaa karenseilla ja toinen ulostaa tuloillaan. Oikeuskanslerille!

• Anonyymi

Ihan perseestä ja tehty kai nuo hautkin amerikan mallin mukaiseksi. Työlästä ja hankalaa olla pitää.

Hain juuri asiantuntija hommaan ja prkl oli vissiin lähes 90 hakijaa...

et helposti työllistyy, onhan sitä sitte vaatimattomampia paikkoja mutta niihinkin tarvitaan oma PITKÄ kokemus. Ja palkkaakin olisi saatava enemmän ku joku 1900€

IS talloussanomat Kommentti: Petteri Orpon hallituksen työllisyys­toimet ennemmin heikentävät kuin kohentavat maan taloutta
      Suomen talous kaipaa kipeästi lisää korkean tuottavuuden hyväpalkkaisia töitä. Hallituksen työllisyystoimet vievät vastakkaiseen suuntaan, kirjoittaa erikoistoimittaja Jan Hurri.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009826955.html
      -----------------------
      ELI OLISI SYYTÄ PITÄÄ TYÖTTÖMYYSTURVA SAMALLA TASOLLA KUN NYT KOSKA EI SITÄ NIIN VAAN TYÖLLISTYTÄ!! Myös kulutus sakkaa vielä enemmän aiemmasta.
      -------------------

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      281
      2926
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      52
      2313
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      348
      1997
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      115
      1733
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      108
      1675
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1375
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1317
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1253
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      58
      1232
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      77
      1181
    Aihe