Heippa! Tarina on pitkä joten yritän selittää tilanteen mahdollisimman selvästi ja lyhyesti, koska kaipaan apua. Eli olemme nykyisen kanssa olleet yhdessä jo 8v ja meillä on yhteinen lapsikin. Naiseni aloitti työt uudessa työpaikassa jossa suurin osa on miehiä. Hän sitten ihastui työpariinsa ja he keskustelivat viesteillä joka pv mikä sitten herättikin epäilystä itselläni. Sitten heillä tuli firman juhlat ja olivat baarissa... Hän tuli aamuyöllä kotiin ja tunsin että joki on vinosti... Joten sain hänet tunnustamaan että oli liian läheisessä kontaktissa illan hänen kanssaan ja tanssin yhteydessä vieläpä sanoivat toisilleen että tykkäävät toisistaan ja kainalossa vietti aikaa yms. Pussailua ja muuta ei kuulema ollut. Hän ei aluksi syytä tiennyt miksi teki niin ja sanoi että meni yli. Vaadin häntä näyttämään heidän keskustelua ja hän antoi aika vapaasti katsoa sen läpi, se ei ollut helppoa luettavaa. Mies haukkui hänelle vaimoaan ja hetken päästä minun kumppani tietyllä tasolla morkkasi minuakin hänelle... Mies myös lähetteli hänelle tosi härksejä kuvia yms jotka eivät aina edes olleet "meemejä" ... Kuulema työmaalla ihan normaalia huumoria. En sitten tiedä minkälaisia keskusteluja työpäivän aikana kävivät keskeneään jne ennenkuin tilanne paljastui. Pari pv olimme erillään ja mietimme asioita, kun istuimme puhumaan ruhallisesti niin kumppani sanoi että taisi hakea jotain mitä ei kotona enään ollut.... Huomasin tietyltä osin saman asian. Omien ongelmien takia ei ole ollut välttämättä tarpeeksi läheisyyttä mitä hän olisi kaivannut mutta ei tosiaankaan ole kokonaan loppunut... Oman masennuksen takia josta en kertonut kenellekkään niin en ole ollut täysin aktiivinen arkisten asioiden hoitamisessa yms. Tiedän, oma vikahan se on ja olisi pitänyt osata hoitaa itseni kuntoon. Tämä tilanne herätti minut kaikin puolin itseni suhteen ja parisuhteen osalta. Hän sanoo nykyään että ei usko ennenkuin näkee ja olen jo kuukauden todistellut muutostani kaiken osalta. Heillä on vieläkin ihastuksen tunteet toisiaan kohtaan ja joka pv ovat 9h yhdessä töissä. Tekstaaminen jatkui heillä "normaalien asioiden" merkeissä mutta mistä minä sen tiedän... Koska viikko tapahtuman jälkeen mies latasi snäpchatin yhtäkkiä omasta tahdostaan ja lisäsi kumppanini kaveriksi ja tekstailevat siellä nykyään. Eivät kuulema ole sopineet erikseen että aletaan tekstaamaan platfotmilla jossa viestit katoaa. Kaiken lisäksi hän vaihtoi puhelimen koodinkin ja syyksi sanoi että pelkää minun menevän ja laittavan sille miehellä jtn viestiä hänen nimellään... Tein alussa virheen ja kysyin omalla profiililla mieheltä että mitähän sen vaimo ajattelisi kaikesta siitä miten hän puhuu hänestä toiselle naiselle kehen on ihastunut yms. Kielsi kaiken fiksuna mutta silti kadun että menin laittamaan hänellä viestiä. Onko minun väärin tuntea vääryytenä se että he vieläkin tekstaavat ja tunteet pinnassa? Vaikka koko keissin vika on suuresti myös minun? Kumppani sanoo että yrittää piettää tasapainossa työn ja kotielämän siksi tekstaa hänelle vieläkin ettei olisi "akwardia" töissä. Olen herännyt kuten sanoin ja alkanut hoitamaan 100% panoksella arkisia asioita ja 100% panoksella kodin asioita, remppaa yms yms. Ennen panostus oli ehkä 30-50%. Mutta minun on vaikea antaa rakkauden osalta 100% panosta (joka ennen oli ehkä 60%) kun hän tekstaa vieläki sen jätkän kanssa ja antaa minulle syitä yliajatella ... Hän nimenomaan vaatisi että antaisin sen täyden panoksen.... Jotenkin huomaan että hän ei ole täysin oma itsenä ja oletan että se johtuu siitä että tunteet ovat sekaisin kahden miehen välillä? Kiitos paljon että jaksoitte lukea ja auttakaa minua että miten tästä pitäisi jatkaa?
Naiseni ihastunut työkaveriin.
55
1396
Vastaukset
- Anonyymi
Joko työkaveri tai sinä.
- Anonyymi
Tätä minä vaadinkin mutta kuulema en sitten ymmärrä hänen puoltaan kuinka vaikeaa hänellä tulee olemaan töissä.... Hän kuvailee miestä hyvänä tyyppinä ja kaverina ja heillä on periaatteessa enemmän yhteistä mitä meillä... Harrastukset ja musiikkimaku esim. Jopa keskustelee hänen kanssaan enemmän kuin minun ja kuulema työpäivä on parasta mitä hänellä on nykyään ja koti on niinkuin helvetti koska käymme tätä läpi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tätä minä vaadinkin mutta kuulema en sitten ymmärrä hänen puoltaan kuinka vaikeaa hänellä tulee olemaan töissä.... Hän kuvailee miestä hyvänä tyyppinä ja kaverina ja heillä on periaatteessa enemmän yhteistä mitä meillä... Harrastukset ja musiikkimaku esim. Jopa keskustelee hänen kanssaan enemmän kuin minun ja kuulema työpäivä on parasta mitä hänellä on nykyään ja koti on niinkuin helvetti koska käymme tätä läpi.
Niin. Nainen pettää, ja se onkin sitten sinun syytäsi. Jep.
Eli nainen yrittää tehdä tilanteessa itsestään uhrin ja sinusta syyllisen. Miksi edes haluaisit jakaa suhdetta sellaisen mätäpaiseen kanssa? Kerta on ensimmäinen, josta saat tietää, mutta onko se oikeasti ensimmäinen. Naisen asenne osoittaa, ettei varmasti ole viimeinen. Hänellä on oikeus, koska hän on uhri. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin. Nainen pettää, ja se onkin sitten sinun syytäsi. Jep.
Eli nainen yrittää tehdä tilanteessa itsestään uhrin ja sinusta syyllisen. Miksi edes haluaisit jakaa suhdetta sellaisen mätäpaiseen kanssa? Kerta on ensimmäinen, josta saat tietää, mutta onko se oikeasti ensimmäinen. Naisen asenne osoittaa, ettei varmasti ole viimeinen. Hänellä on oikeus, koska hän on uhri.Kiitos vastauksesta! No siis ainoa syy että miksi olen tässä vielä kokeilemassa on se että tiedän että vika on suuresti minun.... Ymmärrän häntä niissä pointeissa mitä hän on kaivannut meissä kyllä. Jos olisin ollut "täydellinen" ja hän olisi tehnyt tuon niin olisin suoraan lähtenyt. Noita tekoja hän ei pidä vielä pettämisenä mutta ihmisillä on eri näkemykset ja mielipiteet. Itse koen valitettavasti pettämisenä sen osittain, varsinkin jos se on tunteellista ja tekee noita asioita. Tunnen hänet silti ja uskon että tämä kerta on hänen eka... Se miten läheinen hän on sen miehen kanssa niissä "normaaleissakin" keskusteluissa on ihan eri luokkaa verrattuna hänen muihin miespuolisiin työkavereihin. Sittenkun yritän puhua miltä musta tuntuu ja miksi minusta tuntuu väärältä tämä kaikki niin se menee riitelyksi ja hänen mielestään "roastaan" häntä kokoajan... Olen yliajattelija ja haluan aina tietää asioista perinpohjin ihan normaalilla tarkoituksella mutta hän luulee että kaivan vaan asioita että voin käyttää niitä tulevaisuudessa häntä vastaan... Toki menneisyydessä on tapahtunut asioita ja joissakin isoissa riidoissa olen ottanut pari kertaa esille niitä mutta mikään niistä ei ole ollut näin pahaa mitä nyt käydään läpi...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos vastauksesta! No siis ainoa syy että miksi olen tässä vielä kokeilemassa on se että tiedän että vika on suuresti minun.... Ymmärrän häntä niissä pointeissa mitä hän on kaivannut meissä kyllä. Jos olisin ollut "täydellinen" ja hän olisi tehnyt tuon niin olisin suoraan lähtenyt. Noita tekoja hän ei pidä vielä pettämisenä mutta ihmisillä on eri näkemykset ja mielipiteet. Itse koen valitettavasti pettämisenä sen osittain, varsinkin jos se on tunteellista ja tekee noita asioita. Tunnen hänet silti ja uskon että tämä kerta on hänen eka... Se miten läheinen hän on sen miehen kanssa niissä "normaaleissakin" keskusteluissa on ihan eri luokkaa verrattuna hänen muihin miespuolisiin työkavereihin. Sittenkun yritän puhua miltä musta tuntuu ja miksi minusta tuntuu väärältä tämä kaikki niin se menee riitelyksi ja hänen mielestään "roastaan" häntä kokoajan... Olen yliajattelija ja haluan aina tietää asioista perinpohjin ihan normaalilla tarkoituksella mutta hän luulee että kaivan vaan asioita että voin käyttää niitä tulevaisuudessa häntä vastaan... Toki menneisyydessä on tapahtunut asioita ja joissakin isoissa riidoissa olen ottanut pari kertaa esille niitä mutta mikään niistä ei ole ollut näin pahaa mitä nyt käydään läpi...
Sinua vedätetään aivan täysin. Ja se jatkuu just niin kauan kuin annat sen jatkua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos vastauksesta! No siis ainoa syy että miksi olen tässä vielä kokeilemassa on se että tiedän että vika on suuresti minun.... Ymmärrän häntä niissä pointeissa mitä hän on kaivannut meissä kyllä. Jos olisin ollut "täydellinen" ja hän olisi tehnyt tuon niin olisin suoraan lähtenyt. Noita tekoja hän ei pidä vielä pettämisenä mutta ihmisillä on eri näkemykset ja mielipiteet. Itse koen valitettavasti pettämisenä sen osittain, varsinkin jos se on tunteellista ja tekee noita asioita. Tunnen hänet silti ja uskon että tämä kerta on hänen eka... Se miten läheinen hän on sen miehen kanssa niissä "normaaleissakin" keskusteluissa on ihan eri luokkaa verrattuna hänen muihin miespuolisiin työkavereihin. Sittenkun yritän puhua miltä musta tuntuu ja miksi minusta tuntuu väärältä tämä kaikki niin se menee riitelyksi ja hänen mielestään "roastaan" häntä kokoajan... Olen yliajattelija ja haluan aina tietää asioista perinpohjin ihan normaalilla tarkoituksella mutta hän luulee että kaivan vaan asioita että voin käyttää niitä tulevaisuudessa häntä vastaan... Toki menneisyydessä on tapahtunut asioita ja joissakin isoissa riidoissa olen ottanut pari kertaa esille niitä mutta mikään niistä ei ole ollut näin pahaa mitä nyt käydään läpi...
Se oli sarkasmia että sinun vika. Mutta naisesi perustelee sillä tekonsa. Petetty on Aina syyllinen pettämiseen. Toivottavasti et itse usko siihen. Suostuttelemalla et pysty naistasi estämään naimasta duunikaverinsa kanssa. Tuskin mitenkään muutenkaan. Jätä se nainen. Muuten sydämesi särkyy. Jos keskustelette vielä asiasta, vaadi että naisesi lähtee heti nykyisestä työpaikastaan ja lopettaa välittömästi yhteydenpidon ko. miehen kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei, ei vika ole sinun. Jos naisesi sinusta oikeasti välittäisi, niin ei hän haluaisi lisätä tuskaasi jokun toisen kanssa kaulailemalla, vaan hän haluaisi olla tukenasi masennuksessa ja etsisi niitä keinoja, joilla hän saisi läheisyyttä kanssasi. Ei ole olemassa MITÄÄN syytä hakea läheisyyttä muilta, jos on ryhdytty kahden väliseen parisuhteeseen. Jos sellaisessa ei pysty olemaan, niin sitten muutetaan suhdemuotoa tai erotaan
- Anonyymi
Päivitystä tilanteeseen. Unohdin kertoa myös sen koska olen itse yhden naisen mies ja tosi tunteellinen niin olen nukkunut tapahtuman jälkeen 2-5 tuntia yössä nähden painajaisia oikeastaan joka yö... Olen tosi uupunut koska tämä on minulle tosi iso isku varsinkin kun tiedän että vika on minun myös... Toissa yönä nukuin tosi levottomasti nähden paskaa unta heistä ja tipuin sängyltä unissaan lyöden pään pöydän kulmaan. Heräsin tietenkin siihen ja sain jonkin sortin kohtauksen ja teki mieli huutaa mutta lapsikin tietenkin nukkuu viereisessä huoneessa niin se ei onnistu... Joten purskahdin itkuun lyöden lattiaa pari kertaa. Kumppanini heräsi siihen tippumiseen ja kysyi haluanko tulla kainaloon eikä oikeastaan sen enempää mitään sanonut unissaan. Seuraavana päivä hän sanoi että lopettaa jonninjoutavan tekstaamisen hänen kanssaan mutta työviesteille ei voi mitään koska näki miten paha minulla on todellisesti olla. Mutta jokin mua silti epäilyttää tässäkin asiassa... Johtuuko siitä että luottamus väkisinkin droppasi jonku verran tässä vai mikä on.... Hän ei ollut surullinen tai mitään vaan enemmänkin normaali kun sanoi että lopettaa.
- Anonyymi
Haluan valaista vielä asiaa hieman että ihmiset pääsee täysin jyvälle. Tosiaan tiedän että viime vuosina olen ollut aika p*ska mutten silti mikään täysi tunari... Aina olen ajatellut hänen parastaan ja silti tukenut häntä monissa hänen asioissaan... Ainoa mikä jäi pois oli arkisten asioiden hoitaminen oma-aloitteisesti ja kehut esim rakkauden osalta yms. Olen silti aina ajatellut hänen parasta itseänikin edellä. Pari kertaa hän on ottanut asian puheeksi mutta minun osalta nuo asiat eivät muuttuneet pitkäksi aikaa... Ymmärrän periaatteessa että ei usko ennenkuin näkee. Mutta hän olisi voinut silti hoitaa tilanteen eri tavalla, esim vaan jättää minut ja tehä sitten mitä haluaa tai kertoa että on ihastunut vahvasti toiseen niin uskon että sekin olisi riittänyt jo herättämään minut. Tapahtumien hetkellä hän ei kuiten tiennyt vielä syytä miksi tekee näin huom. Alitajunnastako se tuli sitten? Sanoo että rakastaa minua vieläkin yli kaiken ja sanoo että ei sen jätkän kanssa tulisi mitään koska molemmilla perheet... Sanoo myös tunnetta häntä kohtaan "pikku ihastuksena" mutta vaikea uskoa jotenkin... Minua ei vissiin saisi häiritä se että he olisivatkin tekstanneet joka pv kokoajan tuonkin tapahtuman jälkeen?
- Anonyymi
Kertoiko kumppanisi sinulle ennen toimintaansa tarpeeksi selvästi, miten hän kaipaisi lisää läheisyyttä? Itselleni on ainakin vaikea kuvitella itselleni sellaisia ongelmia, jotka estäisivät läheisyyden, joiden vallitessa läheisyys kumppanin kanssa ei jopa auttaisi niiden ongelmien kanssa selviämisessä. Kysymys ehkä on, että voiko odottaa toisen sietävän läheisyydenpuutetta kumppaninsa ongelmien vuoksi. Siitä pitäisi kuitenkin ainakin varoittaa etukäteen, ennen kuin menee tekemään mitään, että tarvitsee sitä niin paljon, että hakee läheisyyttä sitten muualta, jos ei kumppaniltaan saa.
Ymmärrän kyllä hyvin tuntemuksesi. Hyvä, että kumppanisi kuitenkin jotenkin reagoi pahaan oloosi. Mutta varsinkin nyt, jos tilanteenne on parantunut, niin kyllä kumppanin soisi jättää kaikki ylimääräinen viestittely tämän miehen kanssa. Miksi työasioista pitää jutella jatkuvasti vapaallakin? Awkward-selittely on turhaa, sillä sellaisen välttämiseen pitäisi riittää se, että hän kertoo tälle miehelle haluavansa ottaa nyt vähän etäisyyttä häneen, sillä viestittely vaikuttaa negatiivisesti parisuhteeseen.- Anonyymi
Ei jaksa lukee noin pitkiä
Same old story
Love - Anonyymi
Kiitos isosti että jaksoit lukea ja kiitos vastauksestasi! Ja olet täysin oikeassa, minun ongelmat eivät olisi saaneet vaikuttaa vähääkään läheisyyteen... Ne vaikutti enemmänkin siihen arki asioiden hoitamiseen oma-aloitteisesti :/ mutta silti en jättänyt läheisyyttä täysin pois, olen joka päivä sanonut hänelle että rakastan häntä ja välillä kehunutkin kuitenkin kauniiksi yms. Ja jos hän on esim hoitanut jonkun asian niin en ole kiittämistäkään jättänyt kokonaan pois ennen.... Niinkuin sanoin että ymmärrän häntä että hän ihastui toiseen mieheen joka antaa hänelle huomiota enemmän kuin minä (vaikka tiedän mikä sällillä on oikeasti taka-ajatus ja kumppanini ei sitä itse tietenkään näe) mutta olisi hän silti voinut hoitaa tilanteek eri tavalla... Hän myönsi että teki virheen ja että meni yli mutta ihmettelen suuresti että miksi hän näkee asian normaalina että jatkaa sen kanssa kontaktia jne? Toki nyt hän on "luultavasti" jättänyt jonninjoutavan tekstaamisen pois, mutta suoraan sanottuna mistä minä sen tiedän... Oikeastaan kohta en jaksa edes välittää.... Tuntuu että nyt hän on allapäin kun joutui ottamaan etäisyyttä häneen.... En edes tiedä mitä ne tästä tilanteesta puhuvat töissä jne.... Ja en tiedä siitä että onko tilanne parantunut oikeastaan... Hänellä on huono olla kotona silti ja töissä on kuin kukkaniityillä juoksisi :/
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei jaksa lukee noin pitkiä
Same old story
LoveKiitos kuitenkin!
- Anonyymi
Kiitos isosti että jaksoit lukea ja kiitos vastauksestasi! Ja olet täysin oikeassa, minun ongelmat eivät olisi saaneet vaikuttaa vähääkään läheisyyteen... Ne vaikutti enemmänkin siihen arki asioiden hoitamiseen oma-aloitteisesti :/ mutta silti en jättänyt läheisyyttä täysin pois, olen joka päivä sanonut hänelle että rakastan häntä ja välillä kehunutkin kuitenkin kauniiksi yms. Ja jos hän on esim hoitanut jonkun asian niin en ole kiittämistäkään jättänyt kokonaan pois ennen.... Niinkuin sanoin että ymmärrän häntä että hän ihastui toiseen mieheen joka antaa hänelle huomiota enemmän kuin minä (vaikka tiedän mikä sällillä on oikeasti taka-ajatus ja kumppanini ei sitä itse tietenkään näe) mutta olisi hän silti voinut hoitaa tilanteek eri tavalla... Hän myönsi että teki virheen ja että meni yli mutta ihmettelen suuresti että miksi hän näkee asian normaalina että jatkaa sen kanssa kontaktia jne? Toki nyt hän on "luultavasti" jättänyt jonninjoutavan tekstaamisen pois, mutta suoraan sanottuna mistä minä sen tiedän... Oikeastaan kohta en jaksa edes välittää.... Tuntuu että nyt hän on allapäin kun joutui ottamaan etäisyyttä häneen.... En edes tiedä mitä ne tästä tilanteesta puhuvat töissä jne.... Ja en tiedä siitä että onko tilanne parantunut oikeastaan... Hänellä on huono olla kotona silti ja töissä on kuin kukkaniityillä juoksisi :/
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis kyllähän ne nyt "saa", ja onhan se toisaalta aika raakaa, jos ei tuo kumppanisi ollenkaan ota huomioon ongelmiasi, vaan itsekkäästi täyttää vain omia tarpeitaan, vaikka sinä siitä sitten kärsisit... vielä lisää. Mutta siis kun en ymmärrä sitäkään, jos läheisyydenpuutetta selitetään ajan ja/tai energian puutteella. Minusta se on vain selittelyä, sillä ei se vaadi kumpaakaan, jos kumppanin ottaa vaikka kainaloon sohvalla tai sängyllä makoillessa.
Teidän pitäisi nyt keskustella asia läpi. Kerrot, että rakastat häntä paljon, haluat tehdä kaikkesi ja olet pahoillasi, että et ongelmiesi vuoksi pystynyt antamaan hänelle sitä kaikkea, mitä olisit halunnut. Mutta että nyt pystyt antamaan enemmän ja haluat kuulla, mitä kaikkea hän vielä kaipaisi. Sitten keksitte tosiaan niitä tapoja, jotka eivät vaadi aikaa, energiaa tai kovin positiivista olotilaakaan. Ne ovat niitä pieniä asioita normaalin arjen lomassa. Kosketus on ainakin itselleni tärkeintä. Pienet halit ja pusut vaikka ohi mennessä. Ehkä tällä se viestittely vähenee tai loppuu ihan itsestäänkin.
Eli ensin mielellään keskitytte suhteenne parantamiseen. Mutta kuten sanoit, että sinulle on vaikea antaa kaikkesi, kun viestittely jatkuu, niin kerro se hänelle. Kerro, miten pahalta sinusta tuntuu ja miten asia vaivaa sinua. Olisi kiva jutella aiheesta yksityisestikin, jos kiinnostaa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis kyllähän ne nyt "saa", ja onhan se toisaalta aika raakaa, jos ei tuo kumppanisi ollenkaan ota huomioon ongelmiasi, vaan itsekkäästi täyttää vain omia tarpeitaan, vaikka sinä siitä sitten kärsisit... vielä lisää. Mutta siis kun en ymmärrä sitäkään, jos läheisyydenpuutetta selitetään ajan ja/tai energian puutteella. Minusta se on vain selittelyä, sillä ei se vaadi kumpaakaan, jos kumppanin ottaa vaikka kainaloon sohvalla tai sängyllä makoillessa.
Teidän pitäisi nyt keskustella asia läpi. Kerrot, että rakastat häntä paljon, haluat tehdä kaikkesi ja olet pahoillasi, että et ongelmiesi vuoksi pystynyt antamaan hänelle sitä kaikkea, mitä olisit halunnut. Mutta että nyt pystyt antamaan enemmän ja haluat kuulla, mitä kaikkea hän vielä kaipaisi. Sitten keksitte tosiaan niitä tapoja, jotka eivät vaadi aikaa, energiaa tai kovin positiivista olotilaakaan. Ne ovat niitä pieniä asioita normaalin arjen lomassa. Kosketus on ainakin itselleni tärkeintä. Pienet halit ja pusut vaikka ohi mennessä. Ehkä tällä se viestittely vähenee tai loppuu ihan itsestäänkin.
Eli ensin mielellään keskitytte suhteenne parantamiseen. Mutta kuten sanoit, että sinulle on vaikea antaa kaikkesi, kun viestittely jatkuu, niin kerro se hänelle. Kerro, miten pahalta sinusta tuntuu ja miten asia vaivaa sinua. Olisi kiva jutella aiheesta yksityisestikin, jos kiinnostaaKiitos! Ja siis joo kyllä valitettavasti asia on niin että kun masennus iskee niin se vaikuttaa suhteeseen väkisinkin jollakin tapaa aina... Minun tapauksessa se vaikutti eniten siihen että ei enään jaksanut hoitaa asioita oma-aloitteisesti eikä mikään oikein kiinnostanut. Minulle ei ikinä ole ollut vaiva ottaa häntä kainaloon sohvalla tai antaa ohimenevä pusu, ne on olleet jokapäiväisiä ja joka pv myös sanonut että rakastan häntä... Tottakai masennuksen myötä hän oli joiltakin osin "itsestäänselvyys" muttei silti täysin koska olen antanut kaiken huomion mitä olen voinut ja välittänyt suhteesta aina. Tärkeät asiat hän otti esille ensin mutta olen silti ollut mukana toteuttamassa niitä hänen kanssaan. Hän hoiti arki asiat oma-aloitteisesti ensin mutta jos hän on apua pyytänyt niin olen silti auttanut aina. Kaikki nuo asiat mitä sanoit niin minä kerroin ne hänelle kyllä heti ekan keskustelun aikana... Hän ei usko minua. Ja tottakai voidaan jutella yksityisesti! Miten se toimii tässä platformilla?
Olipas ikävä tarina... Tuntuu pahalta sun puolesta. Naisen on nyt oikeasti tehtävä valinta, että mitä haluaa ja kumman kanssa aikoo olla. Älä syytä liikaa itseäsi. Et ole jaksanut panostaa suhteeseen, mutta onko se toinenkaan? Voimia sinulle.
- Anonyymi
On se jo valinnu
Tiiät kyllä - Anonyymi
Kiitos :/ suhteeseen olen silti panostanut... esim kun en vielä tästä tiennyt niin kosinkin häntä ja hän suostui... Hän on panostanut suhteeseen kyllä mutta en minäkään silti ole suhteen kannalta mitään lopettanut kokonaan.... Tietyt kehut ja kiitokset ovat jääneet vähemmälle mutta muuten kaikki oli suht ok... Enemmänkin hänellä kyse siitä että hän kannatteli arkisia asioita. Mutta silti samaan aikaan sanoo että minkälaista kohtelua saa siltä mieheltä.... Eli just huomiota, kehuja ja mitä muuta kaikkea ikinä puhuvatkaan töissä.... Alussa heidän keskustelut olivat aika pervoja kuvien kera (ei omien siis). Sittenkun kiinni jäivät niin mies muka puhuu normaaleja asioita ja antaa ittestään niin hyvän kuvan muka? Se mies haukkui vaimoaan aika pahasti kumppanilleni ja sitten kumppanini heitti pari heittoa minustakin ilman syytä edes... Annan esimerkin: hoidin parina iltana meidän lapsen iltahommat kokonaan että kumppanini saa tehdä kouluhommia, seuraavana päivänä kun tulin töistä hän sanoo minulle että mene salilla käymään niin hän hoitaa nyt lapsen iltahommat (käyn yleensä siis normaalisti vasta sittenkun lapsi on mennyt nukkumaan). Noh, samana iltana kun tekstaili sen kans niin sanoi hänelle että minä tästä vain HÄIPPÄSIN salille ja hän yrittää selvitä yksin lapsen iltahommista....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos :/ suhteeseen olen silti panostanut... esim kun en vielä tästä tiennyt niin kosinkin häntä ja hän suostui... Hän on panostanut suhteeseen kyllä mutta en minäkään silti ole suhteen kannalta mitään lopettanut kokonaan.... Tietyt kehut ja kiitokset ovat jääneet vähemmälle mutta muuten kaikki oli suht ok... Enemmänkin hänellä kyse siitä että hän kannatteli arkisia asioita. Mutta silti samaan aikaan sanoo että minkälaista kohtelua saa siltä mieheltä.... Eli just huomiota, kehuja ja mitä muuta kaikkea ikinä puhuvatkaan töissä.... Alussa heidän keskustelut olivat aika pervoja kuvien kera (ei omien siis). Sittenkun kiinni jäivät niin mies muka puhuu normaaleja asioita ja antaa ittestään niin hyvän kuvan muka? Se mies haukkui vaimoaan aika pahasti kumppanilleni ja sitten kumppanini heitti pari heittoa minustakin ilman syytä edes... Annan esimerkin: hoidin parina iltana meidän lapsen iltahommat kokonaan että kumppanini saa tehdä kouluhommia, seuraavana päivänä kun tulin töistä hän sanoo minulle että mene salilla käymään niin hän hoitaa nyt lapsen iltahommat (käyn yleensä siis normaalisti vasta sittenkun lapsi on mennyt nukkumaan). Noh, samana iltana kun tekstaili sen kans niin sanoi hänelle että minä tästä vain HÄIPPÄSIN salille ja hän yrittää selvitä yksin lapsen iltahommista....
Halusi sinut pois paikalta, että sai viestitellä sen miehen kanssa. Ei kuulosta hyvältä. Uskon että muijas haluaa sen jonka kanssa kokee enemmän yhteistä ja on kyllästynyt sinuun. Hänellä on hauskaa sen työkaverin kanssa. Sinun kanssa vaan tylsää arkea ja velvollisuuksia.
Anonyymi kirjoitti:
Naiset osaavat olla kieroja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On se jo valinnu
Tiiät kylläNiin minustakin tuntuu pikkuhiliaa siltä että valitettavasti valinta on tehty... Hetikun hän sanoi nimittäin että lopettaa sen turhan tekstaamisen ja jäi seuraavana päivänä joululomalle niin hän oli selvästi vihainen mulle ja tosi allapäin. Koska kotihan on helvetti hänelle ja työpaikka taivas.
Anonyymi kirjoitti:
Niin minustakin tuntuu pikkuhiliaa siltä että valitettavasti valinta on tehty... Hetikun hän sanoi nimittäin että lopettaa sen turhan tekstaamisen ja jäi seuraavana päivänä joululomalle niin hän oli selvästi vihainen mulle ja tosi allapäin. Koska kotihan on helvetti hänelle ja työpaikka taivas.
No siltä tuo juuri kuulostaa, mitä kerroit. Sinulle tuskin uskaltaa myöntää mikä on totuus, vaikka sen jo sisälläsi tunnet ja tiedostat. Vain onkimalla sen saat selville, taikka annat asian olla ja seuraat hiljaa sivusta mitä nainen tekee. Sanoilla ei ole niin paljon merkitystä, kuin teoilla. Jatkaa sitä viestittelyä sen hauskan tyypin kanssa, taikka nauttii työssä olosta tavallista enemmän. En näe että teillä on tulevaisuutta yhdessä, kun häneltä on jo se mielenkiinto sinuun mennyt. Olette kasvaneet erilleen. Harmi että on yhteiset lapset. Näitä sattuu ja tapahtuu. Itsekin eron läpi käynyt. Joten tiedän mistä puhut.
Anonyymi kirjoitti:
Niin minustakin tuntuu pikkuhiliaa siltä että valitettavasti valinta on tehty... Hetikun hän sanoi nimittäin että lopettaa sen turhan tekstaamisen ja jäi seuraavana päivänä joululomalle niin hän oli selvästi vihainen mulle ja tosi allapäin. Koska kotihan on helvetti hänelle ja työpaikka taivas.
Luulenpa että nainen jossain vaiheessa pudottaa pommin, ja kertoo että hänellä on tunteita siihen mieheen enemmän, ja haluaa erota. Näin varmasti käy kun aika kuluu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Halusi sinut pois paikalta, että sai viestitellä sen miehen kanssa. Ei kuulosta hyvältä. Uskon että muijas haluaa sen jonka kanssa kokee enemmän yhteistä ja on kyllästynyt sinuun. Hänellä on hauskaa sen työkaverin kanssa. Sinun kanssa vaan tylsää arkea ja velvollisuuksia.
Enpä nyt tiedä kannattaako spekuloida. Häneltä itseltään täytyy kysyä, mitä hän haluaa. Vain hän itse sen voi tietää. Ja nyt tosiaan koittaa pusertaa itsestä viimeisetkin mehut suhteen pelastamiseksi.
Vähän vaikuttaa tuossa kumppanissasi kyllä olevan sellaisia piirteitä, joita en itse katsoisi hyvällä. Olen itsekin kokenut laiminlyöntiä kumppaniltani, mutta en silti koskaan pystyisi satuttamaan toista hakemalla heti huomiota muilta. Siinä vaiheessa keskustellaan hyvin vakavasti, jotta toinenkin varmasti ymmärtää tilanteen. Ja jos ei auta, niin sitten erotaan. Tuo kumppanisi toiminta on hyvin itsekästä Anonyymi kirjoitti:
Enpä nyt tiedä kannattaako spekuloida. Häneltä itseltään täytyy kysyä, mitä hän haluaa. Vain hän itse sen voi tietää. Ja nyt tosiaan koittaa pusertaa itsestä viimeisetkin mehut suhteen pelastamiseksi.
Vähän vaikuttaa tuossa kumppanissasi kyllä olevan sellaisia piirteitä, joita en itse katsoisi hyvällä. Olen itsekin kokenut laiminlyöntiä kumppaniltani, mutta en silti koskaan pystyisi satuttamaan toista hakemalla heti huomiota muilta. Siinä vaiheessa keskustellaan hyvin vakavasti, jotta toinenkin varmasti ymmärtää tilanteen. Ja jos ei auta, niin sitten erotaan. Tuo kumppanisi toiminta on hyvin itsekästäKaikki mitä olen tästä ymmärtänyt, nainen vaan koittaa peitellä sitä kuinka lääpäällään on siihen työkaveriin. Ei tuollaista suhdetta millään lässyttämisellä enää pelasteta.
Anonyymi kirjoitti:
Vähän vaikuttaa tuossa kumppanissasi kyllä olevan sellaisia piirteitä, joita en itse katsoisi hyvällä. Olen itsekin kokenut laiminlyöntiä kumppaniltani, mutta en silti koskaan pystyisi satuttamaan toista hakemalla heti huomiota muilta. Siinä vaiheessa keskustellaan hyvin vakavasti, jotta toinenkin varmasti ymmärtää tilanteen. Ja jos ei auta, niin sitten erotaan. Tuo kumppanisi toiminta on hyvin itsekästäAina on niintä, hauskempia, parempia ja komeampia miehiä olemassa kun vievät kaikki naiset.
- Anonyymi
Nkaivatulle kirjoitti:
Aina on niintä, hauskempia, parempia ja komeampia miehiä olemassa kun vievät kaikki naiset.
Niin no jos ei sitoutua osaa, niin kannattaa pysyä sinkkuna
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vähän vaikuttaa tuossa kumppanissasi kyllä olevan sellaisia piirteitä, joita en itse katsoisi hyvällä. Olen itsekin kokenut laiminlyöntiä kumppaniltani, mutta en silti koskaan pystyisi satuttamaan toista hakemalla heti huomiota muilta. Siinä vaiheessa keskustellaan hyvin vakavasti, jotta toinenkin varmasti ymmärtää tilanteen. Ja jos ei auta, niin sitten erotaan. Tuo kumppanisi toiminta on hyvin itsekästäOlen samaa mieltä osittain kanssasi mutta tunteelle en voi mitään mitä tunnen asian suhteen. Eilen illalla sanoin hänelle tästä että tiedän mistä on kyse ja miksi olet vihainen mulle ja ymmärrän että sulla on vaikeaa vuoristorataa tunteiden kanssa nyt. Hän sanoi ettei ole vihainen mulle ja hetken hiljaisuuden jälkeen sanoi että spekuloin omiani... Mitä olen ymmärtänyt niin hän haluaa nähdä muutunko tällä kertaa tosiaan oikeasti parempaan mutta samalla haluaa piettää lähellä tuota toista miestä kaverina? Okei, no miten meinaa päästä pois ihastuksen tunteesta ku on joka pv naamatusten tekemisissä ja vielä tekstaisi päälle päivittäin? Ja sittenkun päättää lopettaa turhan tekstaamisen kun näkee miten huono mulla on olla niin on mulle siitä vihainen... Jos nyt annan hänelle luvan tekstata taas niin hän muuttuu paljon iloisemmaksi ja antaa mullekkin heti normaalia huomiota kotona mutta sitten mun on vaikea antaa sitä hänelle...
- Anonyymi
Nkaivatulle kirjoitti:
Aina on niintä, hauskempia, parempia ja komeampia miehiä olemassa kun vievät kaikki naiset.
Täähän onki hauska juttu, voin hyvällä omalla tunnolla sanoa että jos ulkonäöstä puhutaan niin virheen tekee :D mutta kumppanini aina katsoo ennemmin ihmisten sisäpuolta kuin ulko.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin no jos ei sitoutua osaa, niin kannattaa pysyä sinkkuna
Itse ymmärrän hyvin että johonkin sattuu ihastumaan suhteen aikana mutta asia erikseen lähteekö siinä etenemään oli syytä tai ei...
Anonyymi kirjoitti:
Itse ymmärrän hyvin että johonkin sattuu ihastumaan suhteen aikana mutta asia erikseen lähteekö siinä etenemään oli syytä tai ei...
Se toinen oli sillä hetkellä niin valloittava persoona ja hauska. Kotona pelkkää työtä eikä muuta. En jaksa uskoa että naisen ihastus loppuu siihen, että vaan yritätte sopia ja puhua siitä. On aika yleistä tuo pitkässä juoksussa. 8 vuotta on sellainen välietappi jossa yleensä aletaan punnita sitä suhdetta. Jos siinä kohtaa joku on tullut sopivasti väliin ja saanut mielenkiinnon itseensä, niin onko enää paluuta vanhaan? Se on ihan sen naisen päätettävissä kaikki, niin kuin parisuhteet aina on. Ketään ei voi pitää väkisin. Jos hän haluaa mennä, niin pitää antaa mennä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen samaa mieltä osittain kanssasi mutta tunteelle en voi mitään mitä tunnen asian suhteen. Eilen illalla sanoin hänelle tästä että tiedän mistä on kyse ja miksi olet vihainen mulle ja ymmärrän että sulla on vaikeaa vuoristorataa tunteiden kanssa nyt. Hän sanoi ettei ole vihainen mulle ja hetken hiljaisuuden jälkeen sanoi että spekuloin omiani... Mitä olen ymmärtänyt niin hän haluaa nähdä muutunko tällä kertaa tosiaan oikeasti parempaan mutta samalla haluaa piettää lähellä tuota toista miestä kaverina? Okei, no miten meinaa päästä pois ihastuksen tunteesta ku on joka pv naamatusten tekemisissä ja vielä tekstaisi päälle päivittäin? Ja sittenkun päättää lopettaa turhan tekstaamisen kun näkee miten huono mulla on olla niin on mulle siitä vihainen... Jos nyt annan hänelle luvan tekstata taas niin hän muuttuu paljon iloisemmaksi ja antaa mullekkin heti normaalia huomiota kotona mutta sitten mun on vaikea antaa sitä hänelle...
Eli kumppanisi iloisuus ja onnellisuus on kiinni siitä, saako hän tekstailla ihastuksensa kanssa? Ei nyt kyllä hyvältä kuullosta.
Minusta reilu peli olisi, että molemmat tekee jotakin toistensa hyväksi. Nainen lopettaa kaiken ylimääräisen sen miehen kanssa (sinulla kun on täysi syy uskoa, että se voi edetä) ja sitten sinä annat hänelle sen mitä hän tarvitsee. Tässä tilanteessa ei nyt riitä se, että nainen vaan vähän vähentää yhteydenpitoa, sillä hän on jo edennyt yli rajojen. Sinulla ei oikein ole syytä luottaa siihen, ettei edettäisi lisää. Mikä häntä estäisi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli kumppanisi iloisuus ja onnellisuus on kiinni siitä, saako hän tekstailla ihastuksensa kanssa? Ei nyt kyllä hyvältä kuullosta.
Minusta reilu peli olisi, että molemmat tekee jotakin toistensa hyväksi. Nainen lopettaa kaiken ylimääräisen sen miehen kanssa (sinulla kun on täysi syy uskoa, että se voi edetä) ja sitten sinä annat hänelle sen mitä hän tarvitsee. Tässä tilanteessa ei nyt riitä se, että nainen vaan vähän vähentää yhteydenpitoa, sillä hän on jo edennyt yli rajojen. Sinulla ei oikein ole syytä luottaa siihen, ettei edettäisi lisää. Mikä häntä estäisi?Ei tuo tule onnistumaan. Jos se nainen on jo ihan lääpäällään siihen toiseen mieheen. Ihan sama mitä siinä enää ns oma ukko yrittää. Ei se nainen niistä tunteistaan pääse nappia painamalla. Ei vaikka ei pitäisi mitään yhteyttä. Ja näkevät siellä työpaikalla kuitenkin. Tulee vielä kielletynhedelmän maku siihen kun koitetaan estää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monikin ihastuu kunnolla mutta mihin johtaa.
- Anonyymi
Kerron oman tarinani. 8vuotta sitten koimme samaa kumppanini kanssa tuon masennuksen osalta. Eli sain vakavan masennuksen ja se heijastui suhteeseen sillä tavalla että en ollut kiinnostunut mistään velvollisuuksistani taloudellisesti tai muutenkaan. Suhteessa rakkaus jäi tosi vähälle, vähemmän mitä teillä oli. Silti rakas kumppanini ei jättänyt minua vaan tuki ja antoi tilaa. Menihän siinä vuosia että aloin tajuamaan ja käsittelemään masennustani, mutta ei missään välissä kumpikaan hakenut muualta läheisyyttä tai rakkautta. Selvisimme yhdessä siitä ja se vahvisti meitä enemmänkuin ikinä. Teidän tapauksessa taas minusta tuntuu että sun naikkonen ei yksinkertaisesti välitä enään sinusta... Meni ihastumaan työkaveriin, eteni aika vahvasti varsinkin viestien osalta ja baarireissu meni enemmän kuin yli... Miksi pitää roikkua toisen miehen kainalossa ja en edes halua tietää mitä tanssia tanssivat samalla kun ilmaisivat tunteensa toisiaan kohtaan... Hän antoi tunteiden edetä ja nyt on kyse enemmänkuin ihastuksesta. Hänellä on parempi olla miehen kanssa jota hän ei tunne edes läpikotaisin vaan on sokeasti rakastunut hänen puoleen mitä hän antaa hänen nähdä. Hän ei ansaitse sinua, anna hänen mennä ja nähdä jälkeenpäin virhe minkä tekee.
Juuri noin se on. Se nainen on jo valinnut tiensä. Antaa mennä menojaan. Saattaa tulla joskus itkemään takaisin.
- Anonyymi
En jaksanut lukea koko sepustusta. Mutta kaiken kaikkiaan, olipa pettämisen syy mikä tahansa, se ei ole kelvollinen syy. Jos parisuhteessa on jokin pielessä, se asia tulee selvittää ensin eikä hakea helpotusta vieraasta sylistä tai edes vieraasta seurasta. Se vain ei kuulu toimivaan parisuhteeseen.
Kun puolisolla on joku toinen joko varalla tai muuten vain tarvittaessa, se viestii siitä, että puoliso ei arvosta parisuhdettaan ja luonnollisesti loukkaa toiminnallaan omaa puolisoaan, joka on yksi ilkeimmistä teoista mitä toiselle voi tehdä.
Minä en sietäisi tuollaista tietoista ja pitkäkestoista pettämistä vaan panisin lusikat jakoon, olisipa tämän vierisuhteen lopputulos, mikä tahansa. Kerran kun lähtee tuolle pettämistielle, sieltä ei ole paluuta vaan siitä tulee normikäyttäytyminen. - Anonyymi
Kiitos kaikille vastauksista ja tuesta! Tilannehan on nyt se kun puhuin hänen kanssaan tänään pitkän puhelun: hän soitti minulle ja kysyi että onko ok että käy sen sällin kans kahvilla ja puhuisi asiasta hänen kanssaan myös että pääsisi johonkin suuntaan tästä maanpäällisestä helvetistä. Pitkän keskustelun jälkeen päätti olla menemättä vaikka sanoin että mene ihan sama. Kysyin tietenkin syytäkin että mitä todellisuudessa hakee siitä keskustelusta mutta vastaus on "en tiedä". Syy miksi hän ei halua välttis jatkaa minun kanssa on se että ei luota että muutun parempaan suuntaan vaikka olen jo aloittanut prosessin alusta saakka (sanoi tajuavansa että ansaitsee parempaa oli se toi mies tai joku muu). Työkaverista sanoo että ei usko että niistä tulee mitään koska ei tiiä haluaako hajottaa heidän perhettään. Eikä myöskään tiedä haluaako olla yksin... Joten ota selvää nyt tästäkin updatesta. Sanoi että tekee päätöksen uuteen vuoteen mennessä. Vastasin että joo mutta aiotko jatkaa sen aikaa tekstaamista sen sällin kans? Vastaukseksi ansaitsin "en tiedä".
- Anonyymi
Tuo, että sanoo ettei "usko" että tuosta tulisi mitään, ja että syy on, että molemmilla perheet tai ei tiedä haluaako toinen hajottaa omansa, ei kerro mitään siitä, että haluaisiko hän itse jotakin. Minulla ei ole minkäänlaista kokemusta tuollaisesta, että mennään noin pitkälle, mutta kyllä tässä on nyt valitettavasti alkanut vaikuttaa siltä, ettei kumppanisi ole enää mukana suhteessanne.
Itselläni ei olisi enää mitään mieltä jatkaa, kun toisen vastaukset on luokkaa "en tiedä". Sanoisin vain että "no tämä oli sitten tässä"
- Anonyymi
Vau. Melekonen pattitilanne!!! Pakko sanoa heti alkuun että ymmärrän häntäkin mutta silti vain vähän... Ihmiset on erilaisia ja jotku vaatii enemmän läheisyyttä ja sitä tiimityötä arki asioiden kanssa. Olette muutaman kerran ennenkin puhunut asiasta ja se ei edennyt sun kohdalla mihinkään NIIN MITEN EI PIMULLA SOINU HERÄTYSKELLOT että onko sulla kaikki hyvin jos ennen asiat luisti niinkuin pitää???? Se että hän meni ihastumaan ja meni jatkamaan vieläpä suhdetta toisen kanssa on enemmän kuin väärin... Ja jatkaa vieläkin?! Hän ei tule tuosta palautumaan entiseen vaikka kuinka todistelet ja näytät että tämä tilanne muutti sinut.... Saattaahan hän esittää mutta selän takana jatkaa tuota touhua koska ovathan samassa työpaikassa päivittäin. Älä ole sokea hyvä ihminen, uutenavuotena sut lempataan. Rakkautta.
- Anonyymi
Sanon vaan sen että nyt nainen lopettaa sen kontaktin siihen mieheen kokonaan ja alkaa työstämään sinua ja teidän suhdetta. Hän elää sokeasti kuplassaan joten on helppo olla välittämättä sinusta ollenkaan koska tuntee sitä tunnetta toista miestä kohtaan mikä on joka suhteen alussa. Kokemuksesta voin sanoa että jos alkaa sen miehen kanssa ja kaksi perhettä hajoaa varsinkin kun on lapsia kummallakin puolella niin se aluksi tuntuu hyvältä mutta ei mene kauaa että järkyttävä morkkis tulee.... HERÄTÄ NAISESI.
- Anonyymi
Jos rakastuu toiseen ei omaan ole enää tunnetta.Totuus on näin.
- Anonyymi
Vaikka ei kovin mukavaa ole hänellä ollut niin tuo ei silti oikeuta häntä loukkaamaan sinua noin ja vieläpä jatkamaan sitä. Oot kyllä aika vahva ihminen että jaksat vieläkin toivoa, jatkaa ja kestää tommosta kohtelua... Ite oisin nakannu pellolle jo alussa oli "syytä" tai ei. Ei naisellakaan ole ollut helppoa elää sinun masennuksen kanssa mutta silti ei ole hyvä syy alkaa vehtaamaan toisen kanssa ja edetä vieläpä... Se leikkii sinun tunteilla tällä hetkellä.
- Anonyymi
Juu ei muutakun yhteydenpito seis kokonaan ja työpaikallakin väliä kyseiseen pleijeriin niin onnistuu vielä pelastamaan teidän suhteen. Jos työkaveri kerran puhuu omasta nykyisestä vaimosta pahasti niin ajan kysymys milloin tekisi hänelle samoin kun löytää uuden tytön. Pelkästään kun olet vieläkin siinä vaikka hän satuttaa ja leikkii sinulla niin todistaa että olet pitämisen arvoinen vaikka suurin osa olisi jo lähtenyt mäkeen. Teidän menneisyys sinun ongelmilla ja teoilla ei ole syy lopettaa suhdetta taikka lähteä ettimään toista. Sokea ja tyhmä akka sori.
- Anonyymi
Sarkasmia että sinun vika. Mutta naisesi perustelee sillä tekonsa. Petetty on Aina syyllinen pettämiseen. Toivottavasti et itse usko siihen. Suostuttelemalla et pysty naistasi estämään naimasta duunikaverinsa kanssa. Tuskin mitenkään muutenkaan. Jätä se nainen. Muuten sydämesi särkyy. Jos keskustelette vielä asiasta, vaadi että naisesi lähtee heti nykyisestä työpaikastaan ja lopettaa välittömästi yhteydenpidon ko. miehen kanssa.
- Anonyymi
Kaikista surullisinta on, että mistään edes rivien välistä ei ilmene, että kumppanisi olisi pahoillaan tekemisistään tai siitä miten kohtelee sinua tai millaisen olon sinulle aiheuttaa. Sinä olet pahoillasi, syyllistät itseäsi ja kumppanisi vain ruokkii sitä. Surullista ja kertoo todella paljon tilanteesta. Vaikka sinä olisit ollut millainen, niin se on täysin kumppanisi vastuulla että ottaa askelia ja kuluttaa voimavarojaan toisen miehen suuntaan. Voimavaroja joilla olisi voinut korjata teidän suhdettanne. Ei sinun vastuullasi. Hienoa, että pohdit omaa osuuttasi ja olet ollut valmis muuttumaan, mutta se ei riitä jos asian ydin on että yrität yksin. Kunnioita ja rakasta ensisijaisesti itseäsi, et ansaitse ko. kohtelua. Sinun täytyy se tehdä selväksi kumppanillesi.
- Anonyymi
Sinä olet kyllä teoillasi osoittanut, että olet koko tämän ajan rakastanut naista, ja että ei läheisyyden väheneminen tosiaankaan johdu hänestä. Ja nyt pahimman vaiheen yli päästyäsi olet onnistunut lisäämään läheisyyttä. Tunteidesi suuruudesta kertoo se, miten pahasti nämä tapahtumat ovat sinuun vaikuttaneet. Kyllä sinä näillä ainakin minut vakuuttaisit rakkaudestasi.
Naisesi käytöksen ymmärtäisin, jos sinä olisit täysin välinpitämätön hänestä. Mutta kun osoitat välittämisesi, niin hänen reaktionsa on aivan ylimitoitettua. Välinpitämättömyys on toisin päin. - Anonyymi
Kiitos kaikille! Asiahan on valitettavasti myös niin että viimeiset vuodet ovat olleet kumppanilleni silti raskaita minun takia... Olen ollut p*ska ja välinpitämätön yhteisien asioiden suhteen jotka olisi pitänyt hoitaa tiiminä, se on vaan karu fakta. Hän on joutunut välillä puskemaan keskusteluja meidän yhteisen tulevaisuuden suhteen minun kanssa ja ne ovat saattaneet johtaa riitaan minun ahdistuksen takia, eli siis just perheen perustaminen ja naimisiin meno esimerkiksi. Kosin häntä silti ihan omasta tahdosta vähän ennen tätä skeneä... Uskon että hänellä on vaikea uskoa että nyt muka muutuin mutta en tiedä miten voin todistaa enään enempää, sillä olen jo kuukauden näyttänyt ja todistellut niiden arki-asioiden ja oma-aloitteisen tekemisten suhteen... Rakkautta ja läheisyyttä olen antanut ja näyttänyt sen verran mitä pystyn, siihen nähden että en voi antaa siihen täyttä kapasiteettia kun tiedän että hän on vielä yhteydessä siihen mieheen enkä edes tiedä mitä hänen päässään liikkuu nyt kun ei ole mitään päätöksiä tehnyt. Tällä hetkellä minusta tuntuu että päivä päivältä tämä menee pahempaan suuntaan, pari viikkoa sitten hän jopa näytti minulle läheisyyttä vielä mutta nykyään sitä ei enään irtoa... Huomaan että hän on minulle vihainen tai jotenkin muuten allapäin. Hän sanoo että ei tiedä oikeen itsekkään mistään mitään hänen tunteiden osalta ja ei halua satuttaa ketään tässä. Tässä tilanteessa valitettavasti johonkin sattuu väkisinkin ja minä olen ainoa johon sattuu tunteellisesti tälläkin hetkellä silti. Halusi käydä sen miehen kanssa kahvilla ja kysyä häneltä mitä tää on yms. Jännä juttu on se että kumppanini kyllä tietää mitä se mies ajattelee hänestä niin mikä on oikea syy sitten siihen? Mulle sanoi että iso helpotus olisi kuulla häneltä että hän ei tunne mitään häntä kohtaan mutta se ei tule tapahtumaan... Mies kyllä tulee vastaan kuten on jo tullutkin ja mihin sekin tilanne johtaisi sitten....
Tuo menee juuri niin, kuin ajattelin sen menevän... Valitettavasti. Sinunkaan ei auta siinä yksin taistella, kun suhdetta ei voi pitää yksin kasassa. Naisen kiinnostus on selvästi sen työkaverin suunnalla vahvasti, vaikka ei, tilanteesta johtuen, uskalla täysin myöntää sitä edes itselleen. Eihän se ole helppo ratkaisu tehdä naisellesikaan. Joutui valinnan eteen.
- Anonyymi
Prinssi_J kirjoitti:
Tuo menee juuri niin, kuin ajattelin sen menevän... Valitettavasti. Sinunkaan ei auta siinä yksin taistella, kun suhdetta ei voi pitää yksin kasassa. Naisen kiinnostus on selvästi sen työkaverin suunnalla vahvasti, vaikka ei, tilanteesta johtuen, uskalla täysin myöntää sitä edes itselleen. Eihän se ole helppo ratkaisu tehdä naisellesikaan. Joutui valinnan eteen.
Eilisestä lähtien hän on kuitenkin jättänyt tekstaamisen pois sen ukon kans. Ei ole edes avannut viestejä mitä hän on lähetellyt. Jos se jatkuukin silleen niin minulla on helpompi alkaa näyttämään sitä tunteellista puolta ja läheisyyttä. Toki hänellä ahdistaa kuulema minä aika paljon kun joka päivä otan tämän asian puheeksi ja roastaan häntä. Ei ole silti helppoa elää tietämättömyydessä ja samalla yrittää kotona elää normaalisti, varsinkin kun toinen on allapäin koska on tyhjä olo kuulema eikä jaksa joka pv käsitellä tätä asiaa. Siksi otankin lähes joka pv asian esille että tästä pääsis etiäpäin ja hän ymmärtäisi minuakin... Hän sanoi kyllä suoraan että jos minusta eroaa niin syynä on se että ei usko mun muuttuvan, ei se että on ihastus toista kohtaan. Kuulema olisi yksin pitkään jos ero tulee...
Anonyymi kirjoitti:
Eilisestä lähtien hän on kuitenkin jättänyt tekstaamisen pois sen ukon kans. Ei ole edes avannut viestejä mitä hän on lähetellyt. Jos se jatkuukin silleen niin minulla on helpompi alkaa näyttämään sitä tunteellista puolta ja läheisyyttä. Toki hänellä ahdistaa kuulema minä aika paljon kun joka päivä otan tämän asian puheeksi ja roastaan häntä. Ei ole silti helppoa elää tietämättömyydessä ja samalla yrittää kotona elää normaalisti, varsinkin kun toinen on allapäin koska on tyhjä olo kuulema eikä jaksa joka pv käsitellä tätä asiaa. Siksi otankin lähes joka pv asian esille että tästä pääsis etiäpäin ja hän ymmärtäisi minuakin... Hän sanoi kyllä suoraan että jos minusta eroaa niin syynä on se että ei usko mun muuttuvan, ei se että on ihastus toista kohtaan. Kuulema olisi yksin pitkään jos ero tulee...
Kannattaa rauhoittaa tilanne. Älä hiosta häntä asialla nyt enempää, ettei ahdistu. Koita nyt elää ihan normaalisti ja ottaa hänet huomioon enempi. Älä kuitenkaan yritä liikaa. Anna tilaa myös.
- Anonyymi
Prinssi_J kirjoitti:
Kannattaa rauhoittaa tilanne. Älä hiosta häntä asialla nyt enempää, ettei ahdistu. Koita nyt elää ihan normaalisti ja ottaa hänet huomioon enempi. Älä kuitenkaan yritä liikaa. Anna tilaa myös.
Päädyin samaan lopputulokseen... Annan tilaa, en ota asiaa puheeksi enkä ahdista millään tavalla häntä. Elän vain normaalia elämää ja parempaa sellaista mitä ennen vastuun ja parisuhteen osalta varsinkin. Suoraan sanottuna en voi täysin enään mitään lopputulokselle mitä sieltä ikinä tuleekaan... Se täytyy vain hyväksyä. Kumppanini kuitenkin miettii hänelle psykiatria tai meille parisuhdeterapiaa ja samalla miettii mitä sanoisi sille miehelle että nyt alkaa pitämään etäisyyttä. Katsotaan miten menee... Iso kiitos sinulle Prinssi avusta ja tuesta!
Anonyymi kirjoitti:
Päädyin samaan lopputulokseen... Annan tilaa, en ota asiaa puheeksi enkä ahdista millään tavalla häntä. Elän vain normaalia elämää ja parempaa sellaista mitä ennen vastuun ja parisuhteen osalta varsinkin. Suoraan sanottuna en voi täysin enään mitään lopputulokselle mitä sieltä ikinä tuleekaan... Se täytyy vain hyväksyä. Kumppanini kuitenkin miettii hänelle psykiatria tai meille parisuhdeterapiaa ja samalla miettii mitä sanoisi sille miehelle että nyt alkaa pitämään etäisyyttä. Katsotaan miten menee... Iso kiitos sinulle Prinssi avusta ja tuesta!
No kiitos. Toivotaan että asiat ratkeaa ja kaikki menee hyvin jatkossa. Hyvää joulun aikaa sinne.
- Anonyymi
Prinssi_J kirjoitti:
No kiitos. Toivotaan että asiat ratkeaa ja kaikki menee hyvin jatkossa. Hyvää joulun aikaa sinne.
Kiitos samoin! :)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 644365
- 1053485
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj373150Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262608- 452307
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan52079- 221984
- 1921870
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3951542Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91398