Vastaanottokäynnillä vain yhden oireen käsittely ?

Anonyymi-ap

On tämä nykyään " huvittavaa ", tämä terveydenhuolto/-hoito.

Kun menee lääkärin vastaanotolle pitkittyneen flunssan takia, huonossa yleisvoinnissa, ja kertoo oireistaan, jotka vain pahentuneet, niin ensimmäiseksi kysytään " mikä nyt haittaa eniten ? ".
Eikö ammattilaiset osaa ajatella, että vaikkapa juuri siihen flunssaan saattaa sisältyä useampia kuin yksi ainoa oire.
Vai pitäisikö ehkä varata niin monta aikaa vastaanotolle kuin on oireitakin, jos ne sitten tulisi kaikki käsiteltyä.

Vaikka kuinka olen yrittänyt korostaa keuhkojen lisäksi muita oireita, jotka aiheuttavat haittaa, niin koko ajan keskitytään hengenahdistukseen ( joka se tosin jo vähän helpottanut ).
Muulla yleisvoinnilla ei ole mitään merkitystä.
Olen sellaisessa kunnossa, ettei normaalista päivittäisestä elämästä tule mitään. En jaksa kaupassa käydä, en tehdä kotitöitä kuin kevyesti.
Että hyvää jouluakin tässä vielä, syöden sitä mitä jääkaapista ja pakastimesta enää löytyy, jouluruuista vain haaveillen.

Verikokeissa kun ei mitään ole näkynyt, niin tulehdusta ei voi olla, jokin viruksen aiheuttama tila vain.
Minulle on väläytelty terveydenhuollon ulkopuolella sydänlihastulehduksesta sekä keuhkoemboliasta. Koska suhteellisen uutena oireena on tullut hengästymistä hyvin herkästi ja pienestä rasituksesta, esim. vain seurauksena pukeutumisesta.

On se kai lääkäreitä uskottava, kun normaaleissa verikokeissa ei mitään ole, ja keuhkokuvakin kuulemma hyvä, ettei tässä mitään kummempaa vikaa ole.
Ehkäpä tämä ajan myötä helpottaa, vaikkei siltä ole tuntunut enää pitkään aikaan.
Sitkeästi täytyy vaan odotella, mitä tuleman pitää.
Mutta siltikin ihmetellen, mihin on tultu, kun välinpitämättömyys vaan lisääntyy ajan myötä.

Hartain toiveeni on aina ollut, kunpa sitä vain olisi pysynyt, ja tulisi aina pysymään terveenä, helpottaisi elämää huomattavasti.
Ei tarvitsisi turhautuneena yrittää saada selvitystä tai apua terveydentilaansa, kun olisi edes mukavaa saada tietää, mikä tällaista voi aiheuttaa.

Onko muilla vastaavia kokemuksia, että jatkuvasti juoksutetaan vain edestakaisin, käsketään joka kerta tulemaan uudestaan, jos tilanne ei mene ohi, tai pahenee ?

7

53

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Itse huomannut saman. Oikein joutuu miettimään minkä oireen mainitsee kenellekään terveydenhuollossa ensimmäisenä kun sen jälkeen tuntuu lakkaavan hoitajan/lääkärin kuulon toiminta. Olen myös huomannut että omien sähköisten potilastietojärjestelmiensä käytön osaaminen monilla alan ihmisillä hakusessa. Ihmeellistä pelleilyä.

      • Anonyymi

        Käyntiteksteihin on pari kertaa eksynyt mainittuna jokin tutkimus, jota ei ole tehty.
        Muuten teksti on omasta käynnistä, mutta oletettu tutkimus, ja mitä siinä näkynyt ( siis tulos ), on sekoitettu jonkun toisen tiedoista.
        Sehän johtaa taas seuraavia ammattilaisia harhaan, kun lukiessaan tietoja luulevat, että on jotain tehty, vaikkei ole.


    • Anonyymi

      Olen karvaasti todennut samaa. GRRR !!!
      Olen ikääntynyt rollaattorin kanssa liikkuva ihminen,
      jolla on vaikeuksia kulkea lääkärille ja ottaa niin saamaristi päähän,
      kun olisi yhdestä ja samasta sairaudesta lisäkysymys niin
      joku nuori lääkärin huitukka töksäyttää.: "Vain yksi asia jokaisella
      lääkärikäynnillä, tilaa uusi aika !"

      Hävytöntä vanhan sairaan ihmisen kohtelua, ja hävytöntä kelle vaan.

      Sillä ne itsensä työllistävät. Aikoja ei ole, kun yhden ja samankin taudin
      takia saa juosta monta kertaa.

    • Anonyymi

      SOTE EI TOIMI:Hyvinvointi suomalaisille tarkoittaa sitä että voi hyvällä tuurilla päästä lääkäriin joka tarkoittaa että lääkäri soittaa jos soittaa kotiin ja sitten puhelimessa lääkärikeskustelee monesti vanhemman jo puolikuuron ja puolisokean sekä jo ymmärtämisen suhteenkin voi olla hidasta ja tekee jonkun diagnoosin ja todennäköisesti määrää pillereitä ja sit asia hoidossa.
      kuolleita suomalaisia ennätysmäärät jaon myös niitä jotka käyttäisivät eutanasia mahdollisuuden mielellään koska on pelottava odottaa tilannetta kun on vanha eikä saa apua eikä hoitoa vaan makaat kotona nälkäisenä, eritteissä ja suttuisessa kodissa .
      ESIMERKKI .vanhempi mies sairaalassa oli toimenpiteessä ja sitten kun kuljetetaan huonossa kunnossa kotiin iltapäivällä niin annetaan käteen ohje että seuraavana aamuna pitää mennä labraan jonka täytyy itse tilata ...ihmettelen että kun juuri on on ollut kaksi vuorokautta sairaalassa niin miksi sitä labrakoetta ei tehty siellä sairaalassa kun siellä sairaalassa on toiminto, vaan hyppyytetää vanhaa väsynyttä heti seuraavana päivänä taas , ihan järjetöntä toimintaa ja vielä liittyen näihin aiempiin hidasteisiin vanhan ihmisen kohdalla. ei ne digitoiminnot ja puhelimen käytöt enää ole vanhoilla ihmisillä toimivia kun ei näe, eikö toimi kädet, vapisee ja voi olla aivan reuman runtelemat ja kuulokin usein heikko..
      KOSKA SUOMEEN SAADAAN YHDEN LUUKUN PALVELUT MISSÄ OLISI joku mahdollisuus saada sitä hyvää hoitoa mikä on helppo sanoa mut ei onnistu.

      • Anonyymi

        Alkaakohan se asioien tärkeysjärjestys terveydenhoidossamme hiljalleen selvitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkaakohan se asioien tärkeysjärjestys terveydenhoidossamme hiljalleen selvitä?

        Lääkärin vastaanottoaika terveyskeskuksessa on yleensä 20 minuuttia (yksityisellä alkaen 10 minuuttia), eikä siinä aja ehditä käsittelemään, diagnosoimaan ja kirjaamaan kuin yksi vaiva kerrallaan. Joskus kun minulla on ollut enemmän vaivoja, aikaa varatessa toisessa päässä on heti sanottu että varataanpa kaksoisaika (eli 2 x 20 minuuttia).


    • Anonyymi

      Luulisi kaikkien, etenkin lääkäreiden, osaavan ajatella, että joihinkin sairauksiin voi liittyä useampiakin oireita, eikä vain yhtä.
      Vai pitäisikö varata monta aikaa peräkkäin, ajan loputtua käytävällä käväisemään, ja sitten takaisin huoneeseen uudelle ajalle...no niin, jatketaan...

      Pitäisikö uskoa, että mitään muutosta tulisi tapahtumaan, tai jos tulisikin, niin kuinkakohan kauan siihen mahtaisi mennä ?
      Ehkä joskus seuraavassa elämässä pääsisi " nauttimaan " vähän paremmasta terveydenhuollosta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      81
      1720
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      72
      1349
    3. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      106
      1278
    4. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      184
      1198
    5. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      64
      1053
    6. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      163
      1051
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      902
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      62
      876
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      836
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      94
      794
    Aihe