Missä viipyy sukupuolineutraali joulupukki?

Anonyymi-ap

Tulipahan vaan tuossa mieleen kun telkkarissa tulee joulupukkielokuva että taitaapa olla melkeinpä ainoa mitä lgbtq-porukka ei ole vielä rähjännyt pilalle vaatimuksillaan poistaa hahmosta maskuliinisuus ja kaikki suokupuolisuuden merkit.

-harmiseikirj-

61

98

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei ne oo keksiny vielä naismaiselle vastineelle kunnon nimeä, kun joululutka ei oo oikein myyvä termi.🤣
      Mutta eiköhän tuokin ole jo työn alla. Karvojen ja parran ajamattomuutta, kun suositellaan femakkopiireissä jo naisille yleisesti.

      • Anonyymi

        Jos lapset kuvittelivat pelkäävänsä joulupukkia niin entäs sitten kun 150-kiloinen tatuoitu transentiitti vyöryy pirttiin? varmaan pääsee itku :D

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos lapset kuvittelivat pelkäävänsä joulupukkia niin entäs sitten kun 150-kiloinen tatuoitu transentiitti vyöryy pirttiin? varmaan pääsee itku :D

        -harmiseikirj-

        🤣🤣 Voin niin kuvitella sen tilanteen ja näyn. 😂


    • Anonyymi

      Meillä oli jo penskana, 80-luvulla, naispukki. Parta sillä oli, mutta isot tissit ja kurkkaus naamarin alle jäi parhaiten mieleen.

      -keinovaginamies-

    • No kai se vois olla biologinen nainen, mikä on pienirintainen ja vetää testoa, että parta kasvaa. Muutenhan pukki on aika feminiininen. Empaattinen hohottaja. 😁

      • Anonyymi

        Kyllä se pienille lapsille partoineen on äijien äijä :D

        -harmiseikirj-


      • Disseisback
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se pienille lapsille partoineen on äijien äijä :D

        -harmiseikirj-

        Mä luulen, että muksut on kiinnostuneempia lahjoista kun siitä hönöstä. 😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se pienille lapsille partoineen on äijien äijä :D

        -harmiseikirj-

        Ja samoin äideille


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja samoin äideille

        Jep. Jokin tyyppi joka oikeasti välittää ihmisistä.

        Onnekdi nykyään miehetkin alkavat päästä jumittuneesta ja toksisesta maskuliinisuudestaan erooon. Hiphei. 😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se pienille lapsille partoineen on äijien äijä :D

        -harmiseikirj-

        Sulla on ollut lapsena aika erikoiset mietteet, jos joulupukki on ollut sulle "äijien äijä".


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se pienille lapsille partoineen on äijien äijä :D

        -harmiseikirj-

        Lapset tykkää joulupukista, koska joulupukki tuo lahjoja. Jos ei toisi, niin ei sitten varmaan niin paljon tykättäisi.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ai Masa Liisa pukki 😋

    • Eikö senkin pukki valehtelun voisi jo lopettaa, kuten muunkin herran pelottelu skeidan?

      • Anonyymi

        Joulupukki on hyvällä tavalla pelottelua, jännää jouluiltaan pienimmille :)

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joulupukki on hyvällä tavalla pelottelua, jännää jouluiltaan pienimmille :)

        -harmiseikirj-

        En ole ikinä suostunut joulupukilla lapsia kiusaamaan, en omia enkä toisten.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        En ole ikinä suostunut joulupukilla lapsia kiusaamaan, en omia enkä toisten.

        Tuossa tulee just se sinun narsistinen puoli esiin, Sinä päätät, ei lapset. Jos isänsä on yhtä ilkeä ettei suo lapsille joulupukkikokemusta muksut menettää jotain lapsuudestaan. Sanoinpahan vaan.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa tulee just se sinun narsistinen puoli esiin, Sinä päätät, ei lapset. Jos isänsä on yhtä ilkeä ettei suo lapsille joulupukkikokemusta muksut menettää jotain lapsuudestaan. Sanoinpahan vaan.

        -harmiseikirj-

        Ei se ole sen kummempaa narsismia, kun sekään ettei meillä opeteta uskontoa. Huuhaata ei tarvi lapsillekkaan syöttää.

        Narsismia on aivopestä skeidalla lastenkin päät.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Ei se ole sen kummempaa narsismia, kun sekään ettei meillä opeteta uskontoa. Huuhaata ei tarvi lapsillekkaan syöttää.

        Narsismia on aivopestä skeidalla lastenkin päät.

        Joulupukki ei ole uskontoa ja aikanaan muksuille selviää, mutta muksuiässä se on taikuutta jonka heille soisi.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joulupukki ei ole uskontoa ja aikanaan muksuille selviää, mutta muksuiässä se on taikuutta jonka heille soisi.

        -harmiseikirj-

        On se samanlaista mytologiaa ja sepittelyä. Juuri tytär nuorempi, puhui että jos joulupukki on olemassa, niin miksi niitä on niin monia eri näköisiä? Niinhän se on uskonnoissakin, satoja eri jumalia.

        Ihmiset on vähän kummia, kun luulee että valehtelulla jostain ukosta ja tontuista saa jotain kivaa aikaan.

        Tytär kysyi, että entäs jos tontut on olemassa ja vikkeliä ettei niitä vaan ole nähty ikinä, niin vastasin voi olla. 🤷🏼‍♂️

        Mutten ala sepittää mitään soopaa vasiten.


      • G-LoveR kirjoitti:

        On se samanlaista mytologiaa ja sepittelyä. Juuri tytär nuorempi, puhui että jos joulupukki on olemassa, niin miksi niitä on niin monia eri näköisiä? Niinhän se on uskonnoissakin, satoja eri jumalia.

        Ihmiset on vähän kummia, kun luulee että valehtelulla jostain ukosta ja tontuista saa jotain kivaa aikaan.

        Tytär kysyi, että entäs jos tontut on olemassa ja vikkeliä ettei niitä vaan ole nähty ikinä, niin vastasin voi olla. 🤷🏼‍♂️

        Mutten ala sepittää mitään soopaa vasiten.

        Ihan samaa olen sanonut jumalistakin. Etten itse usko niiden olemassa oloon, mutta jos joskus nään ja pääsen tutustumaan, voin muuttaa näkemykseni. Niin kauan se on vaan ihmisten tarinaa.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Ei se ole sen kummempaa narsismia, kun sekään ettei meillä opeteta uskontoa. Huuhaata ei tarvi lapsillekkaan syöttää.

        Narsismia on aivopestä skeidalla lastenkin päät.

        No miksi erotat uskonnolliset juhlat lasten pään sekoittamisesta, mutta hyväksyt vihervasemmiston lapsien hyväksikäytön muunmuassa ilmastohumpuukin ja sukupuolihuuhaan ideologisessa levityksessä joiden pää sekoitetaan tällä kaikella p.skalla?


      • Anonyymi kirjoitti:

        No miksi erotat uskonnolliset juhlat lasten pään sekoittamisesta, mutta hyväksyt vihervasemmiston lapsien hyväksikäytön muunmuassa ilmastohumpuukin ja sukupuolihuuhaan ideologisessa levityksessä joiden pää sekoitetaan tällä kaikella p.skalla?

        Missä mä niin olen väittänyt, että hyväksyn? Alappa kaivaa todisteita tueksi jorinallesi, asap. Ja sassiin kanssa tai pidä suu kiinni.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Missä mä niin olen väittänyt, että hyväksyn? Alappa kaivaa todisteita tueksi jorinallesi, asap. Ja sassiin kanssa tai pidä suu kiinni.

        Mä olen sanonut, että tietoa ei saa evätä vähemmistö asioissa lapsiltakaan. Tieto on tarpeen, kun lapsi ja nuori näitä asioita miettii ja itsessään tutkii. Tai tuntee kaveripiirissään vähemmistöön kuuluvia.

        Olen purnannut Unkarin tyyliä hoitaa vähemmistöpolitiikkaa ja ihan aiheesta. Ilmastovouhotus ei kiinnosta, mutta kyllä senkin suhteen joka ukko ja akka voisi miettiä edes kuluttamistottumuksiaan. Onko pakko elää kuin viimeistä päivää.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Mä olen sanonut, että tietoa ei saa evätä vähemmistö asioissa lapsiltakaan. Tieto on tarpeen, kun lapsi ja nuori näitä asioita miettii ja itsessään tutkii. Tai tuntee kaveripiirissään vähemmistöön kuuluvia.

        Olen purnannut Unkarin tyyliä hoitaa vähemmistöpolitiikkaa ja ihan aiheesta. Ilmastovouhotus ei kiinnosta, mutta kyllä senkin suhteen joka ukko ja akka voisi miettiä edes kuluttamistottumuksiaan. Onko pakko elää kuin viimeistä päivää.

        Kukaan muu kuin sinä ja vihervasuri roskasakki ei väitä viimeistä päivää tyyliin elävänsä. Teille poliittinen vastapuoli on ideologian väärä puoli jota pitää rankaista vapaudestaan. Taistelematta sitä päivää ei tule koskaan, että vihervasemmisto alkaisi totalitaristisin keinoin yksinomaan määrittelemään miten täällä kukakin elää ja piste.
        Vaikka asiasta pitäisi jälleenkerran sotia niin miten vain, mutta yksipuolista politikointia tänne ei luoda.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan muu kuin sinä ja vihervasuri roskasakki ei väitä viimeistä päivää tyyliin elävänsä. Teille poliittinen vastapuoli on ideologian väärä puoli jota pitää rankaista vapaudestaan. Taistelematta sitä päivää ei tule koskaan, että vihervasemmisto alkaisi totalitaristisin keinoin yksinomaan määrittelemään miten täällä kukakin elää ja piste.
        Vaikka asiasta pitäisi jälleenkerran sotia niin miten vain, mutta yksipuolista politikointia tänne ei luoda.

        Syö sinä mäkättäjä pääs.


      • Lapsille antaa huonon esimerkin, kun valehtelee joulupukin olemassaolosta. Mikä moraali on siinä takana, kun saa valehdella lapsille, muttei aikuisille? 🌹👀


      • kynä..mi kirjoitti:

        Lapsille antaa huonon esimerkin, kun valehtelee joulupukin olemassaolosta. Mikä moraali on siinä takana, kun saa valehdella lapsille, muttei aikuisille? 🌹👀

        Hyvä kysymys. En näe tarpeelliseksi puhua pukkia lapsille. Muutenkin tykkään kertoa, että sadut ja tarinat on satuja ja tarinoita tai uskomukset uskomuksia.

        Miettiköön itse sitten miten maailmaa katselee, kunhan ei valheilla muokata maailmankuvaa vääristyneeksi ja sitten koiteta oikoa jälkikäteen. Ei se niin ollutkaan, valehtelin.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Hyvä kysymys. En näe tarpeelliseksi puhua pukkia lapsille. Muutenkin tykkään kertoa, että sadut ja tarinat on satuja ja tarinoita tai uskomukset uskomuksia.

        Miettiköön itse sitten miten maailmaa katselee, kunhan ei valheilla muokata maailmankuvaa vääristyneeksi ja sitten koiteta oikoa jälkikäteen. Ei se niin ollutkaan, valehtelin.

        Miksi vihervasemmistolla on oikeus valehdella ja käyttää lapsia politiikan välineinä hyväksi etkä marmata siitä?
        Mikä joulupukista niin vihan välineen sitten tekee? Samaa sarjaa muumit yms satuhahmotkin ja näitäkö huuhaa hahmoja sitten sallit lapsille valikoivasti?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi vihervasemmistolla on oikeus valehdella ja käyttää lapsia politiikan välineinä hyväksi etkä marmata siitä?
        Mikä joulupukista niin vihan välineen sitten tekee? Samaa sarjaa muumit yms satuhahmotkin ja näitäkö huuhaa hahmoja sitten sallit lapsille valikoivasti?

        Sinä jaksat marmattaa, niin hoida sinä se homma. Luonnistuu sulta näkyvämmin paremmin. 👍


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Sinä jaksat marmattaa, niin hoida sinä se homma. Luonnistuu sulta näkyvämmin paremmin. 👍

        Mikä homma minun pitää hoitaa, kun tiedustelen miksi pelaat kaksoisstandartein näissä satuhahmo kysymyksissä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä homma minun pitää hoitaa, kun tiedustelen miksi pelaat kaksoisstandartein näissä satuhahmo kysymyksissä?

        Miten niin pelaan, mistä moinen älynväläys? Perustele.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        En ole ikinä suostunut joulupukilla lapsia kiusaamaan, en omia enkä toisten.

        Ei ole munkaan lapsillani ikinä joulupukkia ollut, eikä siskonkaan muksuilla. Mä itse muista miten lapsuudessani koin koko joulupukkijutun pirullisrn rasittavaksi. Muista aatelleeni noin ainakin jo 6 vuotiaana, että ei nyt taas tätä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole munkaan lapsillani ikinä joulupukkia ollut, eikä siskonkaan muksuilla. Mä itse muista miten lapsuudessani koin koko joulupukkijutun pirullisrn rasittavaksi. Muista aatelleeni noin ainakin jo 6 vuotiaana, että ei nyt taas tätä.

        Niinpä. 4 ikäisenä tajusin vaarin joulupukiksi ja paljastin koko pelleilyn. Sen jälkeen ei ole pukki pelleilyä ollut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole munkaan lapsillani ikinä joulupukkia ollut, eikä siskonkaan muksuilla. Mä itse muista miten lapsuudessani koin koko joulupukkijutun pirullisrn rasittavaksi. Muista aatelleeni noin ainakin jo 6 vuotiaana, että ei nyt taas tätä.

        Trollit täällä taas esittää olleensa niin pikkuvanhoja että🤣
        Varmaan kuus vuotiaana jo sanoit yliopiston opettajallesi, että puhemies ei voi olla puhemies. 😂


    • Anonyymi

      Tuo kaikki sukupuolettomiksi on minusta hirveän epätervettä eikä siinä kunnioiteta tai arvosteta yhtään sellaisia ihmisiä jotka selkeästi ovat joko miehiä tai naisia.
      Miten Joulupukista teet sukupuolettoman?? Ja minkä helvetin vuoksi.???
      Tuleeko Jatkossa jouluna Jouluhenkilö vai???
      Tämä henkilöittäminen työpaikoilla on oikeasti naurettavaa.
      Pitää ottaa huomioon että vaikka jotkut ovat sukupuolettomia niin enemmistö on silti vahvasti omissa sukupuolissaan ja sitä tulee kunnioittaa.

      • Anonyymi

        Juuripa noin. Jokainen saa olla sukupuoleton tai ihan mitä vaan jos haluaa mutta sitten menee sairaaksi kun yrittää pakottaa kaikki muutkin siihen.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuripa noin. Jokainen saa olla sukupuoleton tai ihan mitä vaan jos haluaa mutta sitten menee sairaaksi kun yrittää pakottaa kaikki muutkin siihen.

        -harmiseikirj-

        Viherideologia perustuu totalitarismiin. Siksi kaikki pyritään väen väkisin tunkemaan samaan muottiin koskien tätä sukupuolisekameteliäkin ja ihan kaikkea sitä ideologiaa mitä he ajaa. Heille kaikki toisinajattelijat ovat myrkkyä ja suoranaisia vihollisia joiden ajattelutapa pitää saada muokattua vaikka väkisin.


      • Eikö se joulumuori ole jo olemassa, joulupukki ja liuta tonttujakin. Pitääkö vielä olla jotain muutakin satuhahmoa?


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Eikö se joulumuori ole jo olemassa, joulupukki ja liuta tonttujakin. Pitääkö vielä olla jotain muutakin satuhahmoa?

        Kysy vihreiltä. Ainiin, mutta heillehän myös kristinusko eli kaikki joulujututkin ovat myrkkyä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kysy vihreiltä. Ainiin, mutta heillehän myös kristinusko eli kaikki joulujututkin ovat myrkkyä.

        En tunne ketään vihreää edustavaa tuttavapiirissäni ja niin paljon ei kiinnosta, että morsettaisin eduskuntaan.


      • Anonyymi

        Jos pyrittäisiin sukupuolineutraaliin kielenkäyttöön, niin eikö joulupukista tulisi jouluvuohi?

        Aika paljon on noita mies-loppuisia ammattinimikkeitä, termejä jne. edelleen, ainakin arkikielenkäytössä. Palomies, laitosmies, perämies, merimies, kirvesmies, sähkömies, tullimies, varusmies, ulosottomies, puhemies, tiedemies, ammattimies, esimies... Tuntuu se jotenkin hassulta sanoa naispuolista pomoaan esimieheksi. On tuo henkilö-pääte kyllä parempi kuin vaikka ihminen-pääte. Vielä hassummalta tuntuisi sanoa pomoaan esi-ihmiseksi...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos pyrittäisiin sukupuolineutraaliin kielenkäyttöön, niin eikö joulupukista tulisi jouluvuohi?

        Aika paljon on noita mies-loppuisia ammattinimikkeitä, termejä jne. edelleen, ainakin arkikielenkäytössä. Palomies, laitosmies, perämies, merimies, kirvesmies, sähkömies, tullimies, varusmies, ulosottomies, puhemies, tiedemies, ammattimies, esimies... Tuntuu se jotenkin hassulta sanoa naispuolista pomoaan esimieheksi. On tuo henkilö-pääte kyllä parempi kuin vaikka ihminen-pääte. Vielä hassummalta tuntuisi sanoa pomoaan esi-ihmiseksi...

        Henkilöpääte on sairasta ja kuulostaa vielä hölmömmältä. Minulle pomoni on esimies, sukulaiseni palomies, naapuri sähkömies ja eduskunnassa salia johtaa puhemies, vaikka kuinka vihreät polkisi miesvihassaan lattiaa näistä päätteistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Henkilöpääte on sairasta ja kuulostaa vielä hölmömmältä. Minulle pomoni on esimies, sukulaiseni palomies, naapuri sähkömies ja eduskunnassa salia johtaa puhemies, vaikka kuinka vihreät polkisi miesvihassaan lattiaa näistä päätteistä.

        Olet todennäköisesti hyvin vanha. Tuo termistö tullee poistumaan viimeistään luonnollisen poistuman mukana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet todennäköisesti hyvin vanha. Tuo termistö tullee poistumaan viimeistään luonnollisen poistuman mukana.

        Hädintuskin edes keski-ikäinen. Kaikki eivät tue teidän viheranarkistien totalitarismia, vaikka kuinka muuttaisitte suomalaisia sanoja ideologianne mukaisiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hädintuskin edes keski-ikäinen. Kaikki eivät tue teidän viheranarkistien totalitarismia, vaikka kuinka muuttaisitte suomalaisia sanoja ideologianne mukaisiksi.

        Pappa rauhottuu nyt, muuten voi saada slaagin. Istahda kiikkustuoliin ja relaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pappa rauhottuu nyt, muuten voi saada slaagin. Istahda kiikkustuoliin ja relaa.

        Etkö parempaan pystynyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö parempaan pystynyt.

        No sehän toimi. Ei sitä turhia kannata hötkyillä.


    • Anonyymi

      Naispukki..hmm...saisikohan siltä piparia:)


      AV

      • Saisit ehkä risuja ja suusaippuaa.


    • Anonyymi

      Homoseksuaalejako olette koko sakki. Minua voisi naispukki piiskata ihan milloin vain.

    • Anonyymi

      Kyllä heteropatriarkaattisesta joulupukki sanasta pitää luopua.

    • Anonyymi

      Sukin pyllistämällä ruhtinatar testaa senkin kunnon 😂🤣😅

    • Ei ne uskalla. Niiden kaverit yliopistojen sukupuolentutkimuksissa ovat käyttäneet tätä ammattia osoittamaan että miehet tekevät päivän vuodessa töitä ja loppuvuoden makaavat kotona.

    • Anonyymi

      Joulupukki on pedofiilisetä sillä miksi tuommoinen Jammu muuten jakaisi lapsille lahjoja kuin saadakseen vastapalveluksena nakukuvia näin ensialkuun.

    • Anonyymi

      Ketju sai janoamaan naispuolista nuuttipukkia.

    • Lapasille on lopulta ihan sama onko joulupukki mies vai nainen vai mikä kunhan tuo lahjoja eikä ole ilkeä.

    • Tuskinpa joulupukkia ollaan muuttamassa sukupuolineutraaliksi, ei ainakaan sitä Joulupukin kuumassa linjassa olevaa. Ja muutenkin joulupukkikuvasto pysyy varmaan melko sukupuolittuneena.

      Itse voivat vanhemmat sitten omassa perhepiirissään sopia, että tänä vuonna äiti esiintyy joulupukkina tai vaikka isoäiti eikä vaikka isä tai isoisä niin kuin yleensä. Tai että joulupukki onkin nyt tänä vuonna hieman erinäköinen kuin ennen. Tulee vaikka lahjoja tuomaan shortsit ja kesäpaita päällä ja aurinkolasit silmillä (isä vaikka pukeutuu joulupukiksi, jolla kesävaatteet päällä).

      • Anonyymi

        No just🙄


    • Ja jos perheessä on 2 äitiä ja halutaan esittää, että joulupukki tuo lahjat, niin sittenpä joulupukki onkin nainen (ellei sitten joulumuori tule jakamaan lahjoja tai isoisä tai joku muu sukulaismies tai pukkipalvelun pukki).

      • Anonyymi

        Perheessä on vain yksi isä ja yksi äiti.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6013
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3801
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      238
      2108
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1840
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1279
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1266
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1055
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1000
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      929
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      878
    Aihe