Käy kiinni kuin "sika limppuun".

Anonyymi-ap

Oliko teidän Joulupöydässä possun tilalla jotain muuta?

9

89

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kaupan laatikot ei nyt oikein maistunnut, tuli syötyä vain yhtenä päivänä. Olin ajatellut tehdä Joulun jälkeen ylijäämäkinkusta hernesoppaa, niin teinkin sen jo jouluna.

• Anonyymi

Epätietoinen kysyy? Miten riisipuuro tehdään?

• Anonyymi

Riisipuuro-ohje löytyy paketin kyljestä! Keitä kiehuvaksi ja hauduttele miedolla lämmöllä. Täyteläisemmän maun saa tekemällä puuron kulutusmaitoon/luomumaitoon ja voinokare joukkoon. Hyvää esim. mansikkahillon kera.

Tein joulutortut mansikkahillolla, lisäys mieluiten vasta lopussa, tai alussa vain vähän ja lisäys kun uunista valmistuvat, kun ei paistonkestävä hillo.

Kun ostan tai teen itse joulusalaatin; rosollin joukkoon laitan omenaa sopivassa suhteessa. Kaupallisista versioista se puuttuu kokonaan, vaan vanhoissa ohjeissa löytyy.

Kinkun tilalla voi sinkku syödä savukaslerpaistin. Edullisempi, eikä tule mässäiltyä liikoja. On myös kinkkua mehevämpi kun sopivasti rasvaa väleissä.

Parhaimmat joululaatikot tulee kun tekee itse vanhoilla ohjeilla. Esim. Puuroriisiä ei porkkanalaatikkoon kannata laittaa paljoa, tulee parempi! Perunalaatikko imeltyy parhaiten tuoreilla ohrajauhoilla! Kaupan laatikot ja sienisalaattikin parantuneet.

Kaloja; Lohta ja siikaa graavattuna. Silli: kokonainen silli perotaan ja leikataan annospaloiksi, sen oltua ensin yön yli kylmässä vedessä liossa. Pieneksi pilkottu punasipuli, hapankermaa (smetana tai creme france), pikku loraus valko- tai punaviinietikkaa, maun mukaan hunajaa. Sekoittele kulhossa, josta voit vaikka siltään tarjota. Voit myös asettaa pöytään juhlavammin tarjoiluvadille; ensin sillipalat ja kastike päälle (sipulirenkaita tällöin lisäksi).

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Riisipuuro-ohje löytyy paketin kyljestä! Keitä kiehuvaksi ja hauduttele miedolla lämmöllä. Täyteläisemmän maun saa tekemällä puuron kulutusmaitoon/luomumaitoon ja voinokare joukkoon. Hyvää esim. mansikkahillon kera.

Tein joulutortut mansikkahillolla, lisäys mieluiten vasta lopussa, tai alussa vain vähän ja lisäys kun uunista valmistuvat, kun ei paistonkestävä hillo.

Kun ostan tai teen itse joulusalaatin; rosollin joukkoon laitan omenaa sopivassa suhteessa. Kaupallisista versioista se puuttuu kokonaan, vaan vanhoissa ohjeissa löytyy.

Kinkun tilalla voi sinkku syödä savukaslerpaistin. Edullisempi, eikä tule mässäiltyä liikoja. On myös kinkkua mehevämpi kun sopivasti rasvaa väleissä.

Parhaimmat joululaatikot tulee kun tekee itse vanhoilla ohjeilla. Esim. Puuroriisiä ei porkkanalaatikkoon kannata laittaa paljoa, tulee parempi! Perunalaatikko imeltyy parhaiten tuoreilla ohrajauhoilla! Kaupan laatikot ja sienisalaattikin parantuneet.

Kaloja; Lohta ja siikaa graavattuna. Silli: kokonainen silli perotaan ja leikataan annospaloiksi, sen oltua ensin yön yli kylmässä vedessä liossa. Pieneksi pilkottu punasipuli, hapankermaa (smetana tai creme france), pikku loraus valko- tai punaviinietikkaa, maun mukaan hunajaa. Sekoittele kulhossa, josta voit vaikka siltään tarjota. Voit myös asettaa pöytään juhlavammin tarjoiluvadille; ensin sillipalat ja kastike päälle (sipulirenkaita tällöin lisäksi).

Lisäys: sillikastikkeeseen maun mukaan myös sinappia!

Itse teen usein joulun alla konjakkihunajasinapin. Kinkun kanssa sopii myös puolukkahunajasinappi. Colmans-sinappijauhe paras.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lisäys: sillikastikkeeseen maun mukaan myös sinappia!

Itse teen usein joulun alla konjakkihunajasinapin. Kinkun kanssa sopii myös puolukkahunajasinappi. Colmans-sinappijauhe paras.

Vielä vinkkinä lisäys laatikoihin jos itse teet, kandee voinokareita laittaa laatikoiden pinnalle ennen uuniin laittamista.

• Anonyymi

Ei ollut "possun sijasta", kun en ole koskaan possua syönyt. Oli kalapöytä.

• Anonyymi

Ai se on hyvää ja terveellistä. Syökää kalaa sanotaan.

• Anonyymi

Joulupöydässä oli uunissa paistettua kirjolohta.

• Anonyymi

Lohi jossain muodossa olennaisesti kuuluu Joulupöytään kyllä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      65
      1433
    2. Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu

Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia
      Apua aloittelijalle
      109
      875
    3. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      47
      734
    4. No ei sun asunto eikä mikään

muukaan sussa ole erikoista. 🤣 köyhä 🤣
      Ikävä
      57
      724
    5. Mitä mietit Honey?

Kulta nainen ❤️❤️
      Ikävä
      57
      700
    6. Missä kaikessa olet erilainen

Kuin kaivattusi? Voin itse aloittaa: en ole vegaani kuten hän. Enkä harrasta tietokonepelejä lainkaan.
      Ikävä
      39
      687
    7. Linnasuolla poliisi operaatio

Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/8646060
      Imatra
      25
      655
    8. Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta

Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli
      Pyhäjärvi
      66
      643
    9. Hyvin. Ikävää nainen,

Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan
      Ikävä
      69
      641
    10. Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin

Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.
      Ikävä
      41
      637
    Aihe