Jotenkin ja monessa yhteydessä minua ainakin kummastuttaa se, että joillekin miehille on tärkeää miellyttää omalla tekemisellään tai elämällään naisia.
https://www.iltalehti.fi/asumisartikkelit/a/6c28ef92-a04f-4c3e-9400-a86f69d77adf
Siis minusta ihan siisti sauna ja persoonallinen ja ei ehkä minun makuunikaan, mutta jos äijä itse diggaa ja on panostanut tuonne kaikkea mistä itse tykkää, niin mitä siinä tarttee miettiäkään, mitä naiset yleensäkään pitää saunasta? Siis jokin stereotyyppinen heitto varmaan tuossa, mutta silti...
Ja toisaalta... joistakin naisista voi ollakin tärkeää ja kiinnostavaa mies joka osaa tehdä talostaan ja elämästään omannäköisensä.
Miksi miehen mielestä aina pitäisi miellyttää naisia?
221
1449
Vastaukset
No minusta ihan kiva idea. Mä oisin ehkä itse voinut laittaa luontokuvia tai moottoripyöristä, jopa pari esteettistä naiskroppaa ralliautojen ja kuskien sijaan. Mutta ihan jees. 👍
Mä olisit saattanut laittaa jotain talvisia ja karuja maisemia... miksi ei syksyisiäkin... niitä voi nauttia katsella lämpimässä saunassa. Ehkä lapista, suolta ja vesistöstä. 😊
Disseisback kirjoitti:
Mä olisit saattanut laittaa jotain talvisia ja karuja maisemia... miksi ei syksyisiäkin... niitä voi nauttia katsella lämpimässä saunassa. Ehkä lapista, suolta ja vesistöstä. 😊
Njoo-o, ihan mainioita. Joku ruskakin... Waude. 👍
G-LoveR kirjoitti:
Itse tykkään noista moderneista lasitetuista saunoistakin.
Samoin... valoa ei tarvitse varsinaisesti näkyä, mutta silti siellä ei tartte pimeääkään olla. Epäsuoraa valoa, vaikka niin, että taulut näkyy.
Ja ilmanmuuta lasiluukullinen puukäyttöinen kiuas. :oDG-LoveR kirjoitti:
Njoo-o, ihan mainioita. Joku ruskakin... Waude. 👍
Sauna saa olla kyllä sellainen tunteita herättävä....ja itse tykkään, että se vie jotenkin luontoon ja sellaiseen karuuteen. Sitten siellä on kiva kyyristellä kunnon löylyissä. :oD
Disseisback kirjoitti:
Samoin... valoa ei tarvitse varsinaisesti näkyä, mutta silti siellä ei tartte pimeääkään olla. Epäsuoraa valoa, vaikka niin, että taulut näkyy.
Ja ilmanmuuta lasiluukullinen puukäyttöinen kiuas. :oDJep. Sama maku meillä. Tuli saa näkyä. ☺️👍
Ainoohan noissa lasipinnoissa on se niitten puhdistaminen vähän veetumainen homma. Kalkkivesi.... 🥴G-LoveR kirjoitti:
Jep. Sama maku meillä. Tuli saa näkyä. ☺️👍
Ainoohan noissa lasipinnoissa on se niitten puhdistaminen vähän veetumainen homma. Kalkkivesi.... 🥴Joo, se on aika tempukasta, tosin onhan niihin tökötit...ja lastalla sitten alas se kalkkivesi...
Disseisback kirjoitti:
Sauna saa olla kyllä sellainen tunteita herättävä....ja itse tykkään, että se vie jotenkin luontoon ja sellaiseen karuuteen. Sitten siellä on kiva kyyristellä kunnon löylyissä. :oD
Juu, totta turiset. Siellä rentoutuu. Itse en saunomisesta tykkää fibromyalgian takia, tulee kipuja ja kuivuu limakalvot, sairastuu. Mutta muuten kyllä tykkäisin jos ei tulis vaivoja. Kiireettä löylyssä istua ja nauttia maisemista. Joku ikkunakin mistä näkyy luonto tai kuutamo. Aivan kananlihalle vetää. Wau. ☺️
Disseisback kirjoitti:
Joo, se on aika tempukasta, tosin onhan niihin tökötit...ja lastalla sitten alas se kalkkivesi...
No on ja kannattaa tehdä säännöllinen kuivaus ja puhdistus, ettei anna kertyä. Pääsee helpommalla.
Disseisback kirjoitti:
Joo, se on aika tempukasta, tosin onhan niihin tökötit...ja lastalla sitten alas se kalkkivesi...
Mutta aiheeseen.... Minusta ei kenenkään tarvitsisi miellyttämällä miellyttää ketään. Siis jos tekee jotain itselleen ja suunnittelee omaa elämää, ei pitäisi miettiä mitä muut siitä miettii tai tykkääköhän naiset?
Tulee mieleen ne kuuluisat "jännämiehet" mistä täällä puhutaan, jotkut liivimiehet jne. Jospa heidän keskittyminen siihen johonkin "omaan juttuunsa" viehättääkin joitain naisia?? Mikä on nyt aika karkea esimerkki, mutta tavallaan helpointa esittää pointti. Niillehän on se jengi ja moottoripyörät tms se oma juttu...
Urheilijoissa saattaa kiinnostaa se, että ne keskittyy tosi paljon siihen urheiluun ja intohimo siihen näkyy, tai jotkut taiteilijat, näyttelijät, muusikot jne.
Sitten tulee mieleen nämä palstalta kuulut k&k-miehet, jotka mainostavat sitä kunnollisuuttaan. Ollaan avulijaita, kilttejä ja valmiina vaihtamaan autonrenkaat ja kuka siivoamaan ja on kauluspaita, tulee kukkia ja suklaata.... niinkuin se nainen on jo suunniteltu siihen tavallaan....ymmärrätkö? Farmarivolvo ja kultaista noutajaa varten jo yhteystiedot kenneliin pikavalinnassa luurissa jne. :oDG-LoveR kirjoitti:
No on ja kannattaa tehdä säännöllinen kuivaus ja puhdistus, ettei anna kertyä. Pääsee helpommalla.
Njääh... eihän sitä jaksa...kunnon myrkky vaan kerran kuussa lasiin ja suihkulla vettä perään, sit lastalla swiippaa niin, että naapurikin irvistää vininälle. :oD
Disseisback kirjoitti:
Mutta aiheeseen.... Minusta ei kenenkään tarvitsisi miellyttämällä miellyttää ketään. Siis jos tekee jotain itselleen ja suunnittelee omaa elämää, ei pitäisi miettiä mitä muut siitä miettii tai tykkääköhän naiset?
Tulee mieleen ne kuuluisat "jännämiehet" mistä täällä puhutaan, jotkut liivimiehet jne. Jospa heidän keskittyminen siihen johonkin "omaan juttuunsa" viehättääkin joitain naisia?? Mikä on nyt aika karkea esimerkki, mutta tavallaan helpointa esittää pointti. Niillehän on se jengi ja moottoripyörät tms se oma juttu...
Urheilijoissa saattaa kiinnostaa se, että ne keskittyy tosi paljon siihen urheiluun ja intohimo siihen näkyy, tai jotkut taiteilijat, näyttelijät, muusikot jne.
Sitten tulee mieleen nämä palstalta kuulut k&k-miehet, jotka mainostavat sitä kunnollisuuttaan. Ollaan avulijaita, kilttejä ja valmiina vaihtamaan autonrenkaat ja kuka siivoamaan ja on kauluspaita, tulee kukkia ja suklaata.... niinkuin se nainen on jo suunniteltu siihen tavallaan....ymmärrätkö? Farmarivolvo ja kultaista noutajaa varten jo yhteystiedot kenneliin pikavalinnassa luurissa jne. :oDJoo. Ymmärrän. Ei saa olla liian riippuvainen toisesta ja muovata toisen mukaan. Etenkään omaa henkilökohtaista kotia tai elämää.
Disseisback kirjoitti:
Njääh... eihän sitä jaksa...kunnon myrkky vaan kerran kuussa lasiin ja suihkulla vettä perään, sit lastalla swiippaa niin, että naapurikin irvistää vininälle. :oD
Hmph. Siivooja minäni nyrpistää. Mutta laiska minäni nyökyttää. 😂
G-LoveR kirjoitti:
Juu, totta turiset. Siellä rentoutuu. Itse en saunomisesta tykkää fibromyalgian takia, tulee kipuja ja kuivuu limakalvot, sairastuu. Mutta muuten kyllä tykkäisin jos ei tulis vaivoja. Kiireettä löylyssä istua ja nauttia maisemista. Joku ikkunakin mistä näkyy luonto tai kuutamo. Aivan kananlihalle vetää. Wau. ☺️
No mä oon sellainen kausisaunoja...kesällä ei ole sauna niin tärkeää, mutta talvella joskus tuntuu ihan oudolle käydä vain suihkussa... :oD
Kesällä pitäis aina päästä vähintään ulkosaunaan...ja mieluusti järven rannalle. Meidän mökillä onkin maailman paras sauna. Siellä löylyt on ihan huikeat...en missään ole niin hyviä löylyjä saanut, enkä usko saavanikaan. Ja siitä sitten uimaan ja jäähylle terassille. Aijai että nousee iho kananlihalle pelkästä ajatuksesta. Kun se löyly tulee oikein, se tuntuu jossain alaselän syvissä lihaksissa ja nousee palleaan asti väreilevästi kuin jokin orgasmi. :o)G-LoveR kirjoitti:
Joo. Ymmärrän. Ei saa olla liian riippuvainen toisesta ja muovata toisen mukaan. Etenkään omaa henkilökohtaista kotia tai elämää.
No se kun on jotain jo olettamista ja jotain jopa kulttuurellista vaatimusta mukapas....
Siksi pisti toi otsikkokin silmään...hyökkäsi jopa. Tosin sillähän tuota juttua mainostetaankin...G-LoveR kirjoitti:
Hmph. Siivooja minäni nyrpistää. Mutta laiska minäni nyökyttää. 😂
No lasi on siitä hyvä, ettei se myrkyistä paljoa välitä...tarkka toisaalta, mutta kestävä. :o)
Disseisback kirjoitti:
No mä oon sellainen kausisaunoja...kesällä ei ole sauna niin tärkeää, mutta talvella joskus tuntuu ihan oudolle käydä vain suihkussa... :oD
Kesällä pitäis aina päästä vähintään ulkosaunaan...ja mieluusti järven rannalle. Meidän mökillä onkin maailman paras sauna. Siellä löylyt on ihan huikeat...en missään ole niin hyviä löylyjä saanut, enkä usko saavanikaan. Ja siitä sitten uimaan ja jäähylle terassille. Aijai että nousee iho kananlihalle pelkästä ajatuksesta. Kun se löyly tulee oikein, se tuntuu jossain alaselän syvissä lihaksissa ja nousee palleaan asti väreilevästi kuin jokin orgasmi. :o)Heheh, voin uskoa hyvän fiiliksen jo kuvauksen perusteella. Muistuu mieleen monet lapsuuteni kesät vuokramökeillä, kun saunottiin ja uitiin. Kalastettiin veneellä soudellen. Ihanaa oli. ❤️
Disseisback kirjoitti:
No lasi on siitä hyvä, ettei se myrkyistä paljoa välitä...tarkka toisaalta, mutta kestävä. :o)
Nojoo. Kun ei onnistu naarmuttamaan. Sitten se on ihan susi sen jälkeen. Muovipleksiset suihkuseinät ei sitten taas kovin kovia happoja kestä, kun niitten pinta hapottuu piloille.
Disseisback kirjoitti:
No se kun on jotain jo olettamista ja jotain jopa kulttuurellista vaatimusta mukapas....
Siksi pisti toi otsikkokin silmään...hyökkäsi jopa. Tosin sillähän tuota juttua mainostetaankin...Monesti.
G-LoveR kirjoitti:
Nojoo. Kun ei onnistu naarmuttamaan. Sitten se on ihan susi sen jälkeen. Muovipleksiset suihkuseinät ei sitten taas kovin kovia happoja kestä, kun niitten pinta hapottuu piloille.
No kunnon lasta ja vehkeet, niin eihän se miksikään mene.
Joo, pelksit ja muut on ihan toinen juttu...mutta kyllähän joistain laatoistakin kun kärsii lasitus, alkavat harmaantua... Saa olla aika korkealaatuisia seinälaatatkin, että kestävät vuosia....G-LoveR kirjoitti:
Monesti.
Niin ja sitten se tavallaan pistetään sitten naisen piikkiin, kun eivät tajua.... :oD
Disseisback kirjoitti:
No kunnon lasta ja vehkeet, niin eihän se miksikään mene.
Joo, pelksit ja muut on ihan toinen juttu...mutta kyllähän joistain laatoistakin kun kärsii lasitus, alkavat harmaantua... Saa olla aika korkealaatuisia seinälaatatkin, että kestävät vuosia....Jep. Puhtaat välineet, niin ei jää naarmuja välineitten kautta. Ja lastassa säädöt kohdillaan, jos on säätö.
Kevyet vedot.
Kärsii kyllä. Kyllä ne kannattaa katsoa jo hankintaa harkitessa, että mimmoset on merkinnät mitä kestää. Mihin tilaan käy.Disseisback kirjoitti:
Niin ja sitten se tavallaan pistetään sitten naisen piikkiin, kun eivät tajua.... :oD
Tietysti. Jotkut miehet on melko yksinkertaisia olen huomannut.
- Anonyymi
V- tyyliä harjoitellessa, ei ole kohdallaan ollut toistaiseksi.
- Anonyymi
Tosi hieno :) Mies on halunnut tehdä oman näköisen saunan kotiinsa. Olis tuonne upea päästä kylään vieraana kylpemään.
Otsikko on vaan raflaava. Kunhan haetaan lukijoita, mutta totta on, että naisena saan tuosta ajatuksen, että saunankin voisi "sisustaa" toisin. Ei äkkiseltään mitään ideaa, ehkä sen palatsin on oltava miehen, ehkä:)
t.sxthNiin, onhan naisiakin erilaisia. Ei voi päätellä, että kaikki naiset tuollaista hätkähtäisi. Ja vaikka muuttaisi samaan taloon, ei saunan sisustus ehkä siltikään haittaisi, vaikka siellä on vanhojen ralliautojen kuvia seinillä. :o)
Toisaalta itse kun nyt mietin, niin vois ehkä vanhoja traktoreita itsellä olla saunan seinillä. Sellaisia kopittomia ja siistejä, miksi ei joku mopo tai moottoripyöräkin....mieluiten mustavalkoisina. :oD- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Niin, onhan naisiakin erilaisia. Ei voi päätellä, että kaikki naiset tuollaista hätkähtäisi. Ja vaikka muuttaisi samaan taloon, ei saunan sisustus ehkä siltikään haittaisi, vaikka siellä on vanhojen ralliautojen kuvia seinillä. :o)
Toisaalta itse kun nyt mietin, niin vois ehkä vanhoja traktoreita itsellä olla saunan seinillä. Sellaisia kopittomia ja siistejä, miksi ei joku mopo tai moottoripyöräkin....mieluiten mustavalkoisina. :oDNehän olisi hienoja! :) Eno opettaakin niiden ajoa jossakin koulussa. Minulla löytyy kuva sellaisesta vanhasta traktorista, jossa istun enon sylissä ja parun täysillä. En muista kuvan ottohetkeä, mut muistaakseni en pitänyt sen äänestä, sen enempää kuin mopon tai moottorisahankaan, aina kävin itkemään täysillä kun korviin koski :) kyllä olis rentouttavaa olla sellaisessa saunassa 🤣
t.sxth Anonyymi kirjoitti:
Nehän olisi hienoja! :) Eno opettaakin niiden ajoa jossakin koulussa. Minulla löytyy kuva sellaisesta vanhasta traktorista, jossa istun enon sylissä ja parun täysillä. En muista kuvan ottohetkeä, mut muistaakseni en pitänyt sen äänestä, sen enempää kuin mopon tai moottorisahankaan, aina kävin itkemään täysillä kun korviin koski :) kyllä olis rentouttavaa olla sellaisessa saunassa 🤣
t.sxthHeh...lapsuuden traumat palaisi ja itkisit lohduttomasti. :oD
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Heh...lapsuuden traumat palaisi ja itkisit lohduttomasti. :oD
Aikas kovaan ääneen, kuvan perusteella päättellen Ja rimpuillen, et onneksi on pitänyt kiinni lujasti 😅
Anonyymi kirjoitti:
Aikas kovaan ääneen, kuvan perusteella päättellen Ja rimpuillen, et onneksi on pitänyt kiinni lujasti 😅
No mulle tuli mieleen joku höyrylaivaristeily, kun sain slaagin siitä pillistä....koko matkan pelkäsin vaan sitä pilliä, enkä nauttinut yhtään maisemista. Että voin kuvitella mitä oot pienenä joutunut kokemaan. :oD
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No mulle tuli mieleen joku höyrylaivaristeily, kun sain slaagin siitä pillistä....koko matkan pelkäsin vaan sitä pilliä, enkä nauttinut yhtään maisemista. Että voin kuvitella mitä oot pienenä joutunut kokemaan. :oD
no näinpä 😅😂🤣 Samoin olis käynyt minulle. Onneksi ukki vei vaan veneellä katiskoille lammelle😀 Siellä piti olla hiljaa. Saatiin siskon kanssa aina lumpeet josta naksuteltiin lummeketjut kaulaan.
Sinusta löytyy tietysti kuva, jossa olet kipparihattu päässä🤣 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
no näinpä 😅😂🤣 Samoin olis käynyt minulle. Onneksi ukki vei vaan veneellä katiskoille lammelle😀 Siellä piti olla hiljaa. Saatiin siskon kanssa aina lumpeet josta naksuteltiin lummeketjut kaulaan.
Sinusta löytyy tietysti kuva, jossa olet kipparihattu päässä🤣Näihin sun kuviin ja tunnelmiin nyt käytävä mun nukkumaan. Huomenna normi päivä. Hyvää yötä :)
Sinusta löytyy tietysti kuva, jossa olet kipparihattu päässä🤣No taisin saada 40 vuotislahjaksi sellaisen hatun, kun oli vielä venekin, mutta ei taida olla kuvaa se päässä. :o)
Hyviä öitä. :o)- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No taisin saada 40 vuotislahjaksi sellaisen hatun, kun oli vielä venekin, mutta ei taida olla kuvaa se päässä. :o)
Hyviä öitä. :o)Huomenta :) naurattaa vieläkin tuo sun ristelyretki 🤣
Alkuperäiseen aiheeseen vielä palaten, niin itse toivon että saunassa on lämmintä ja hiljaista ja hämärää. Ei nuo kuvat haittaisi, vaikken ole tainnut ralleissakaan viihtyä juuri sen äänen takia 🤭. nyt kun sitä oikein ajattelin. Ainut millä olen joskus saunaa sisustanut, on olleet pellavaliinat ja koivuneungosta tehty sydänlyhty ja koivuntuoksu.
Mukavaa vuodenvaihteen odotusta! :)
Huomenta :) naurattaa vieläkin tuo sun ristelyretki 🤣
Alkuperäiseen aiheeseen vielä palaten, niin itse toivon että saunassa on lämmintä ja hiljaista ja hämärää. Ei nuo kuvat haittaisi, vaikken ole tainnut ralleissakaan viihtyä juuri sen äänen takia 🤭. nyt kun sitä oikein ajattelin. Ainut millä olen joskus saunaa sisustanut, on olleet pellavaliinat ja koivuneungosta tehty sydänlyhty ja koivuntuoksu.
Mukavaa vuodenvaihteen odotusta! :)
t.sxthNo itse tykkään ottaa saunaan musaa ja joskus kuuntelen podcastiakin. Että mun saunoessa, ei aina ole hiljaista, varsinkin kun on kuultava kiukaan suhinan yli, mille Kimmo Timonen nauraa Kimanttia podcastissaan. 😁
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No itse tykkään ottaa saunaan musaa ja joskus kuuntelen podcastiakin. Että mun saunoessa, ei aina ole hiljaista, varsinkin kun on kuultava kiukaan suhinan yli, mille Kimmo Timonen nauraa Kimanttia podcastissaan. 😁
No juu :) Joskus olen toivonut, että saunassa voisi kuunnella nimenomaan radiota, tai sama jos podcastia. Olen tosin niin nopea saunoja, ettei siinä oikein ehtisi mitään, ellei sitten siinä jotain 60C.
Mut pitääkin yrittää kokeilla tunnelmoida joku kerta noita sun saunatunnelmia 😀
t.sxth
- Anonyymi
Kukin tavallaan mistä sitten tykkäänkin, ikkunan pesuun riittää etikkaa veteen ja pesu ja kuivaus, Ompas vaikeaa ja hankalaa.🤣🤣🥰
Mihin kaikkeen se etikka käykin. :oD Varmaan voi lorauttaa kaurapuuroon voisilmän tilallekin?
- Anonyymi
Vielä parempi jos varaa siivoojaan ja turkkilaisren hierojaan. Nytkin kivistää jokaista lihasta pelkästä autossa istumisesta, tekis niin hyvää just nyt sellainen. Miksi sukulaiset asuu ympäri maata, kysynpä vaan. Pysyisivät yhes koos!
t.sxth
Miksei itselleen saisi rakentaa ihan sellaista saunaa tai kotia mistä itse tykkää oli sitten mies tai nainen? Minusta saa ja se on vain arvostettavaa.
Itse en häiriintyisi autoista saunassa, jos ne toiselle tärkeitä kunnioittaisin niitä ilman muuta. Jos elämä muuten sujuu, on saunataulut aina pieni yksityiskohta. Sauna on minusta kaunis, harmaa on värinä tyylikäs ja idea kuvista omalaatuinen, luova ja hauska. Se mikä saunassa pistää silmään, on se niin iso ettei tuota taatusti viitsi pistää päälle näillä sähkönhinnoilla. 😳 Ja toinen huomio on istuimet alhaalla ja korkea katto… Näyttää kauniilta, mutta voi lauteilla tulla vilu ja lämpö löytyy katonrajaa kuumentamasta. Voi olla, että löylyt on enemmän ruotsalaiseen tyyliin?No sä keksit tuollaisenkin käytännön asian mikä lienee tottakin. Mutta ehkä mies on rallimies enemmän kuin löylymies ja mitä tulee energianhintoihin, niin koko talo saattaa olla aika lailla yliampuva, jos siinä käköttää asua yksi mies. :oD
Vaikka eipähän pitäis puhua...itsellä ihan liikaa neliöitä yksinään asumiseen, mutta eipä niitä voi tuosta vaan leikata poiskaan. :oD
- Anonyymi
"Ja toisaalta... joistakin naisista voi ollakin tärkeää ja kiinnostavaa mies joka osaa tehdä talostaan ja elämästään omannäköisensä."
Sori, oli pakko 😄 Eli kuitenkin haluais miellyttää. Ei se ole väärinkään.
Miksi pitäisi yrittää miellyttää jotain, jota ei edes ole? Tietysti voi ottaa huomioon, että olosuhteissa viihtyisi joku tärkeä joskus myöhemmin. Mutta mistäpä vielä tuntemattoman ihmisen maun tietää, ja tuleeko sitä edes vastaan..
Jos haaveena on joskus asua jonkun kanssa yhdessä, on varmaan hyväksyttävä se tosiasia, että silloin on tehtävä kompromisseja myöhemmin.
Jos taas ei aio ketään nurkkiinsa ottaa, niin sitten ihan oman makuinen. Sitten kyläillessä puolin ja toisin on hyväksyttävä toisen hirveät sisustusratkaisut, jos ei omistaankaan jousta.
Kyllä mä omani laitan ihan sen näköiseksi mitä haluan. Itsekästä ja joustamatonta, mutta mun ja mun tavat.
Mitä vanhemmaksi tulee, sitä joustavammaksi on tultava muiden suhteen. Muut ovat yhtä jäykkiä kuin itsekin on. Ei voi olettaa että joku muu tulisi omissa tavoistaan ja tyylistään vastaan, jos ei liiku itsekään. Nuorena tuo oli helpompaa.
xLiner- Anonyymi
Linkin saunan kuvat eivät hyppineet silmille, sopivat sävyjensä ja muotonsa puolesta hyvin ympäristöönsä.
Aika valtavan kokoinen. Hirveä siivoaminen. Jos tykkää saunoa isolla porukalla, täytyy olla tilaa. Täytyy olla hyvin sosiaalinen emäntä, jota ei äijäporukat kotona häiritse 😬
xLiner - Anonyymi
"Mitä vanhemmaksi tulee, sitä joustavammaksi on tultava muiden suhteen."
Tarkoitan, että pitäisi hyväksyä toisten "viat" sellaisinaan. Eli ketään ei voi muuttaa. Mä uskon että aikuiset varttuneet ihmiset ovat jo löytäneet oman hyvän tapansa elää, eikä se siitä useimmiten muutu kuin huonommaksi jos lähtee toisen mieliksi muuttamaan systeemejään. Voin olla väärässäkin...
xLiner Anonyymi kirjoitti:
"Mitä vanhemmaksi tulee, sitä joustavammaksi on tultava muiden suhteen."
Tarkoitan, että pitäisi hyväksyä toisten "viat" sellaisinaan. Eli ketään ei voi muuttaa. Mä uskon että aikuiset varttuneet ihmiset ovat jo löytäneet oman hyvän tapansa elää, eikä se siitä useimmiten muutu kuin huonommaksi jos lähtee toisen mieliksi muuttamaan systeemejään. Voin olla väärässäkin...
xLiner"Sori, oli pakko 😄 Eli kuitenkin haluais miellyttää. Ei se ole väärinkään."
Siis lähinnä jos jotain järkevää miettii, niin sitten sitä, että tekee asioita itselleen... se ehkä tuossa oli pointtina, joskin hatarasti esitettynä. 😁- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Linkin saunan kuvat eivät hyppineet silmille, sopivat sävyjensä ja muotonsa puolesta hyvin ympäristöönsä.
Aika valtavan kokoinen. Hirveä siivoaminen. Jos tykkää saunoa isolla porukalla, täytyy olla tilaa. Täytyy olla hyvin sosiaalinen emäntä, jota ei äijäporukat kotona häiritse 😬
xLinerIhan samaa mietin, että jumalattoman kokoinen tuo sauna. En haluaisi noin isoa saunaa kotiin, mutta jokainen tyylillään ja oman elämäntapansa mukaan.
- Anonyymi
Yksinhuoltajaäitien pojista tulee sellaisia.
- Anonyymi
No itse en elämääni rakentanut naisen varaan vaan itseni. Jos nainen ei pidä elämästäni tai harrastuksestani töineen päivineen hän ei ole minua varten. Monille elämäni oli ongelma jota yrittivät muuttaa. Vaimoni hyväksyi minut lopulta tällaisena kuin olen eikä pyri muuttamaan mitään ja kiitos siitä.
En itsekään pyri ketään muuttamaan mieleisekseni. Jos hän on tyytyväinen rakentamaansa elämään, niin minäkin olen. Näin pyrin ajattelemaan muista.- Anonyymi
Noinhan se on. Itselleen mieleinen elämä on liki valmis, joskaan ei kai se ikinä valmiiksi tulekaan. Mutta hyvä sä. 😊👌
Anonyymi kirjoitti:
Noinhan se on. Itselleen mieleinen elämä on liki valmis, joskaan ei kai se ikinä valmiiksi tulekaan. Mutta hyvä sä. 😊👌
Siis yllä oleva kommentoija olin mä, en vaan huomannut kirjautua...
- Anonyymi
lopulta erotkin tulee pitkäkässä liitossa kun ihminen väsyy ja mielyttäminen loppuu ,eri pura syntyy,
Niin, tai sitten tässä miesten tapauksessa naisvihamielilisyys, kun ei saakaan palkkioksi naista kaikesta miellyttämisestään.
- Anonyymi
No naiset on miehille tärkeitä ja jokainen mies haluaa että nainen viihtyis ja vois hyvin ja haluaa et nainen sisustais saunan mieleisekseen mutta itse en pitänyt tosta saunasta mut taisi olla tuo semmonen mies jolle tärkeintä toisten samanlaisten miesten mielipiteet eli semmonen miesten koti voi voi kaikkia meitä onkin
Rli heittäytyjämiehiä... äitin helmoista suoraan naisen helmoihin ja viimeinen sana on heidän...kyllä rakas.
- Anonyymi
Jos taloudessa ei kerta naista asu, niin mitä väliä. En minäkään tajua mietä järkeä tuollaisessa saunassa on, mutta eipä se mulle kuulu. Ei asia sinällään mua häiritsisi. Lähinnä koen tuon oudoksi, mutta maailmassa on paljon muitakin asioita, jotka koen oudoiksi. Jälleenmyymisen kannalta tuo voi olla hidaste, jos ovat kiinteitä. Tuohon tarvitaan juuri oikea ostaja ja sen löytyminen on tuuripeliä.
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No luultavasti jos ei rallitauluista pidä, on ne helppo poistaa tai vaihtaa.
Jutusta ei käynyt ilmi miten ne siellä kiinni ovat ja minkämoiselta seinät näyttävät, jos ne ottaa pois. Jot olisin ostamassa, niin sokeasti en luottaisi, että on kaikki ok, jos nuo pois ottaa. Muutoinkin myyntitilanteessa tuollaisilla tosi isoilla elementeillä on väliä, sillä valtaosan ihmisistä on vaikea kuvitella sitä tilaa niin, että noin hallitseva elementti on pois.
Anonyymi kirjoitti:
Jutusta ei käynyt ilmi miten ne siellä kiinni ovat ja minkämoiselta seinät näyttävät, jos ne ottaa pois. Jot olisin ostamassa, niin sokeasti en luottaisi, että on kaikki ok, jos nuo pois ottaa. Muutoinkin myyntitilanteessa tuollaisilla tosi isoilla elementeillä on väliä, sillä valtaosan ihmisistä on vaikea kuvitella sitä tilaa niin, että noin hallitseva elementti on pois.
No jos kuks tuon kartsnon ostaa, se ei ehkä mieti muutamsn taulun poistamisesta aiheutuvaa kuluhaittaa varmasti. Jonkun yksiön ostaja ehkä, joka ei haluaisi rempata tai muokata mitään.
Itse miettisin, että jos poistan taulut ja pohjat näkyy, niin vetäisen värjätyllä saunasuojalla seinät. 😁- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No jos kuks tuon kartsnon ostaa, se ei ehkä mieti muutamsn taulun poistamisesta aiheutuvaa kuluhaittaa varmasti. Jonkun yksiön ostaja ehkä, joka ei haluaisi rempata tai muokata mitään.
Itse miettisin, että jos poistan taulut ja pohjat näkyy, niin vetäisen värjätyllä saunasuojalla seinät. 😁Yllättyisit, jos tietäsit. Rikkaat ne vasta tuppaavatkin olemaan pihejä rahojensa kanssa.
Anonyymi kirjoitti:
Yllättyisit, jos tietäsit. Rikkaat ne vasta tuppaavatkin olemaan pihejä rahojensa kanssa.
No tavallaan en ylläty, mulla on naapurissa yks aika rikas tyyppi, mutta ei muistu maksaa vehkeiden lainasta mitään...eikä jeesistä tms.
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No tavallaan en ylläty, mulla on naapurissa yks aika rikas tyyppi, mutta ei muistu maksaa vehkeiden lainasta mitään...eikä jeesistä tms.
Mä työskentelin ite aikanaan kiinteistönvälittäjänä ja kyllä ne oli nimenomaan ne rikkaat, jotka yritti pihistellä ihan kaikesta ja hinnanalennusta hakivat ihan kaikest mahollisesta. Jos oli mitään mistä voi valittaa, niin siitä taatusti napisivat. Yksi laatta vähän vinossa niin tähän pitäis ton takia tehdä täysi remontti (juuri rempattuihin tiloihin) ja tuo ei ollut edes kärjistys, vaan oikea tapahtunut tilanne. Ovat ostamassa miljoona-asuntoa ja jokainen kymppikin, jonka kykenevät yrittämään tinkiä, tingitään taatusti. No siksi kai he sitten rikkaita ovatkin. xD
Anonyymi kirjoitti:
Mä työskentelin ite aikanaan kiinteistönvälittäjänä ja kyllä ne oli nimenomaan ne rikkaat, jotka yritti pihistellä ihan kaikesta ja hinnanalennusta hakivat ihan kaikest mahollisesta. Jos oli mitään mistä voi valittaa, niin siitä taatusti napisivat. Yksi laatta vähän vinossa niin tähän pitäis ton takia tehdä täysi remontti (juuri rempattuihin tiloihin) ja tuo ei ollut edes kärjistys, vaan oikea tapahtunut tilanne. Ovat ostamassa miljoona-asuntoa ja jokainen kymppikin, jonka kykenevät yrittämään tinkiä, tingitään taatusti. No siksi kai he sitten rikkaita ovatkin. xD
Joo. Siis tarkkoja usein ovat ja haluavat vastiketta rahoilleen, eikä siinä mitä, sehän on vaan hyvä jos osaa vaatia. 😊
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Joo. Siis tarkkoja usein ovat ja haluavat vastiketta rahoilleen, eikä siinä mitä, sehän on vaan hyvä jos osaa vaatia. 😊
Vastiketta ja vastiketta. Oman kokemukseni mukaan kyse on mahdollisimman halvalla saamisesta, ei vastikkeesta. Aivan liian halvalla on se paras, ei arvon mukaan.
Anonyymi kirjoitti:
Vastiketta ja vastiketta. Oman kokemukseni mukaan kyse on mahdollisimman halvalla saamisesta, ei vastikkeesta. Aivan liian halvalla on se paras, ei arvon mukaan.
No jos miettii, niin varmaan taloja/asuntoja on helpompi katsella isommassa hintahaarukassa kuin pienessä...siis tarjontaa on enemmän.
Mä tiedän täältä yhden autoilijan, joka tinkii ihan kaikesta, mutta itse ei juuri tule vastaan mistään. Toisaalta ostaa periaatteessa sitten käteisellä kaikki.
Joo... siksi se pärjää niin hyvin, kun kitsailee ihan kaikessa, paitsi kyllä se sen tarvitsemansa hommaa lopulta vaan jostain ja ei varmasti maksa yhtään hupia. 🤣- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lopussa osuit oikeaan, juuri siksi rikkaat on rikkaita.
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Itse miettisin, että jos poistan taulut ja pohjat näkyy, niin vetäisen värjätyllä saunasuojalla seinät. 😁Mulle voisi tuon ajan kartano kelvsta😛 Mut jos haluisin sen ostaa, niin iso minus olisi tuollainen kellarissa piileskelevä mauton yllätys. Ja ihan varmasti suurimmalle osalle niistä ihmisistä jotka ovat vanhoista taloista kiinnostuneita.
Aika sekava kokonaisuus, kun tuollainen viritys on yli 200 vuotta vanhassa kartanossa. Ja varmaan tuo nousukas on lyönyt leimsnsa muuallekkin taloon oman "makunsa" mukaisesti..huhhuh.
Sähkösyöppö ja isot kosteat tilat puutalon kellarissa=pelkkää rahanmenoa ja kosteusongelmia. Voi vaan miettiä kun toi on kastunut, että kuinka kauan ja kovalla täytyy lattialämmitys olla, että kuivuu hyvin vai vedelläänkö itse roiskeet saunan jälkeen koko alueelta? Mites jos on joka päivä käytössä, eli ei kuivu koskaan? Ahdistavaa.
Kyllä olisin suupielet alhaalla ja sitruunaisen näköinen näytössä. Voisin vielä päälle tehdä pirullisen alhaisen tarjouksen sillä perusteella, että autenttisuus on tuhottu täysin.
Sivusta Anonyymi kirjoitti:
Mulle voisi tuon ajan kartano kelvsta😛 Mut jos haluisin sen ostaa, niin iso minus olisi tuollainen kellarissa piileskelevä mauton yllätys. Ja ihan varmasti suurimmalle osalle niistä ihmisistä jotka ovat vanhoista taloista kiinnostuneita.
Aika sekava kokonaisuus, kun tuollainen viritys on yli 200 vuotta vanhassa kartanossa. Ja varmaan tuo nousukas on lyönyt leimsnsa muuallekkin taloon oman "makunsa" mukaisesti..huhhuh.
Sähkösyöppö ja isot kosteat tilat puutalon kellarissa=pelkkää rahanmenoa ja kosteusongelmia. Voi vaan miettiä kun toi on kastunut, että kuinka kauan ja kovalla täytyy lattialämmitys olla, että kuivuu hyvin vai vedelläänkö itse roiskeet saunan jälkeen koko alueelta? Mites jos on joka päivä käytössä, eli ei kuivu koskaan? Ahdistavaa.
Kyllä olisin suupielet alhaalla ja sitruunaisen näköinen näytössä. Voisin vielä päälle tehdä pirullisen alhaisen tarjouksen sillä perusteella, että autenttisuus on tuhottu täysin.
SivustaNo nykytekniikalla ja ajan henkeä mukaillen en näkisi ongelmaa...
Mä juuri toimitan kellarisaunan ja kellaritilojen modernisointia ja fnergiataloutta paremmaksi. Tosin ei ole kyseessä kartsno. 😁- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulle voisi tuon ajan kartano kelvsta😛 Mut jos haluisin sen ostaa, niin iso minus olisi tuollainen kellarissa piileskelevä mauton yllätys. Ja ihan varmasti suurimmalle osalle niistä ihmisistä jotka ovat vanhoista taloista kiinnostuneita.
SivustaAamen!
Vanhoja taloja ei saisi myydä kuin restauroitaviksi. Muusta pilaamisesta kovat sakot ja vankeutta... 🤬
xLiner - Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No nykytekniikalla ja ajan henkeä mukaillen en näkisi ongelmaa...
Mä juuri toimitan kellarisaunan ja kellaritilojen modernisointia ja fnergiataloutta paremmaksi. Tosin ei ole kyseessä kartsno. 😁Nykytekniikka pilaa vanhat hirsitalot. Tässä aiheessa mä olen fanaatikko, joten poistun rauhoittumaan takavasemmalle 😤😤😤...
xLiner
- Anonyymi
tveen julkisien mökki ohjelmat näytetään kahteen kertaan ensin yhdessä toiseen kertaan jo erotuna,
- Anonyymi
Jos hän tuollaisesta tykkää, niin eihän siinä mitään. Minäkin mietin ihan ensimmäisenä, että onpa jumalattoman kokoinen sauna ja mitä järkeä. Ei mulle nuo kuvat ensimmäisenä silmille hypänneet, sille nuohan ovat ihan hillityt ja värimaailma muutenkin ihan kiva. Mulle vaan tulee tosta saunasta jotenkin tosi kylmä olo, ei yhtään saunafiilis, mutta nämä ovat makuasioita. Voihan se olla, että tuossa on kuvaamisen takiakin jotenkin eri valo kuin normaalisti saunoessa tai on tuota värilämpötilaa voitu kuvankäsittelylläkin muokata.
Itse tykkään saunassa lämpimämmästä tunnelmasta. Yhden puusaunan kun remppasin, niin sinne tule lasiluukullinen kiuas ja muuten sellainen lämmin hajavalo. Pariin sähkösaunalliseen, jotka olen rempannut (myös tämä nykyinen asunto) taas olen laittanut valot, joiden värilämpötilaa, tehoa ja väriäkin voi helposti säätää oman maun ja kulloisenkin mielentilan mukaan. Tuossa yllä musiikin tmv. kuuntelumahdollisuudesta puhuttiin ja sen olen tosiaan noihin kaikkiin remppaamiini saunoihin laittanut. Toiset tykkää, toiset ei, mutta hyvin ovat nuo pari aiempaa kaupaksi menneet ja sauna on ollut yksi iso myyntivaltti.- Anonyymi
Ai niin ja tuon aiemman viestin kirjoitti nainen, että kyllä naisetkin osaavat "hifistellä". Jokainen tekee omaan makuunsa mukavan.
Anonyymi kirjoitti:
Ai niin ja tuon aiemman viestin kirjoitti nainen, että kyllä naisetkin osaavat "hifistellä". Jokainen tekee omaan makuunsa mukavan.
No saunaa saa hifisteltyä muutenkin nykyään. On erilaisia ledivaloja, sitten on lauteisiin vaikka minkälaista pyöristysosaa jne.
Mä oon vienyt vaan oman jbl-kajarin alalauteille, ettei ole mitään kiinteitä systeemejä. Ne kestää kosteutta, eikä alalauteilla sitä juuri olekaan. 😊- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No saunaa saa hifisteltyä muutenkin nykyään. On erilaisia ledivaloja, sitten on lauteisiin vaikka minkälaista pyöristysosaa jne.
Mä oon vienyt vaan oman jbl-kajarin alalauteille, ettei ole mitään kiinteitä systeemejä. Ne kestää kosteutta, eikä alalauteilla sitä juuri olekaan. 😊En ole näyttöissä käynyt herran aikoihin ja rempatun kämpän näytössä en koskaan elämässäni. Toi eka puusaunallinen, jonka remppasin ja myin, oli kohta jo 20 vuotta sitten ja reaktioista päätellen ei tainnut olla ihan tavallisimmasta päästä silloin. Tosin olihan siinä paljon muutakin vähän erilaista, joka ei ainakaan silloin ollut ihan tavallisimmasta päästä, eikä ainakaan sellasen juuri ja juuri parikymppisen tyttösen tekemäksi.
Mulla on aina ollut kiinteät systeemit. Laiska ei jaksa siirrellä ja mua muutenkin v.tuttaa, jos tavarat ovat väärillä paikoilla. Sitten niitä tarvii aina kannella takaisin. Sitäpaitsi mä olen aina tykännyt väsäillä noiden piensähköjuttujen kanssa, tehnyt tietokonejuttuja ja omia kotelointeja ja kajareita ja valoja löytyy monenmoisia. Anonyymi kirjoitti:
En ole näyttöissä käynyt herran aikoihin ja rempatun kämpän näytössä en koskaan elämässäni. Toi eka puusaunallinen, jonka remppasin ja myin, oli kohta jo 20 vuotta sitten ja reaktioista päätellen ei tainnut olla ihan tavallisimmasta päästä silloin. Tosin olihan siinä paljon muutakin vähän erilaista, joka ei ainakaan silloin ollut ihan tavallisimmasta päästä, eikä ainakaan sellasen juuri ja juuri parikymppisen tyttösen tekemäksi.
Mulla on aina ollut kiinteät systeemit. Laiska ei jaksa siirrellä ja mua muutenkin v.tuttaa, jos tavarat ovat väärillä paikoilla. Sitten niitä tarvii aina kannella takaisin. Sitäpaitsi mä olen aina tykännyt väsäillä noiden piensähköjuttujen kanssa, tehnyt tietokonejuttuja ja omia kotelointeja ja kajareita ja valoja löytyy monenmoisia.No vähän sama. Ja mulla on sähkärinä talossa kaikenlaista sähköön liittyvää hibleetä. Saunaan kun menen, niin valokytkimessä on nappi, mistä saan huipparin pyörimään täysillä n. 3 h ja sitten se joko putoaa pois tai saan sen portaattomasti pienemmälle...kesällä se hyrrää kokoajan pienellä, niin vaihtuu ilma. Talvellä säästösyistä ollut pois, varsinkin nyt kovemman sähkönhinnan takia.
Ulkovalot syttyy automaattisesti pimeän mukaan ja niistä saa osan pois tai kaikki tiettyyn valittuun kellonaikaan. Auton lämmityksen saa sisältä kellosta säädettyä, tai heti päälle kytkimestä...(paitsi nyt on autossa webasto)
Sähköllä saisi vaikka mitä tehtyä, jos vaan mielikuvitus riittäisi. Olfn aina haaveillut siitä, että laittaisi talon lämmitysjärjestelmään kunnolla älyä. Antureita pitkin kämppää ja se tekisi säätelyjä monen muuttujan mukaan ja täten olisi vallitsevaan tilaan mahdollisimman optimaalinen. Lisäksi ilmoittaisi epäilyttävistä jutuista mulle puhelimeen ja sitä systeemiä vois seurata luurista. 😁- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Mä oon vienyt vaan oman jbl-kajarin alalauteille, ettei ole mitään kiinteitä systeemejä. Ne kestää kosteutta, eikä alalauteilla sitä juuri olekaan. 😊Voi helvata, saunassa rentoudutaan ja nautitaan löylyistä eikä kuunnella musiikkia. Entisaikaan sauna on ollu pyhä paikka. Ei oo saanut päästää pihaustakaan, mistään.
Artikkelin sauna on ihan hieno. Itse lisäisin modernia kukkakoristetta ja viherkasveja. ja tekstiileillä saa pehmennettyä paljon ilmettä. Anonyymi kirjoitti:
Voi helvata, saunassa rentoudutaan ja nautitaan löylyistä eikä kuunnella musiikkia. Entisaikaan sauna on ollu pyhä paikka. Ei oo saanut päästää pihaustakaan, mistään.
Artikkelin sauna on ihan hieno. Itse lisäisin modernia kukkakoristetta ja viherkasveja. ja tekstiileillä saa pehmennettyä paljon ilmettä.Hupaisaa... eikös ähkiminen kippurassa kuulu saunaan?
Ja laittaisitko kapsn vai pitkät verhot saunaan? 🤔- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi helvata, saunassa rentoudutaan ja nautitaan löylyistä eikä kuunnella musiikkia. Entisaikaan sauna on ollu pyhä paikka. Ei oo saanut päästää pihaustakaan, mistään.
Artikkelin sauna on ihan hieno. Itse lisäisin modernia kukkakoristetta ja viherkasveja. ja tekstiileillä saa pehmennettyä paljon ilmettä.Toisille musiikki kuuluu siihen rentoutumiseen. Vaan sä saat tietenkin vapaasti olla toista mieltä.
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Hupaisaa... eikös ähkiminen kippurassa kuulu saunaan?
Ja laittaisitko kapsn vai pitkät verhot saunaan? 🤔Verhot sulla on housussasi. Saunatekstiileitä ovat pyyhkeet, laudeliinat ja semmoset. Vieraita varten voi virittää kylpytakit silleen sävy sävyyn, ja sotilaalliseen ojennukseen naulaan.
Anonyymi kirjoitti:
Verhot sulla on housussasi. Saunatekstiileitä ovat pyyhkeet, laudeliinat ja semmoset. Vieraita varten voi virittää kylpytakit silleen sävy sävyyn, ja sotilaalliseen ojennukseen naulaan.
Tjaa? Eikö leikkokukkiakaan sinne? 😁
- Anonyymi
Kaikkein kummallisinta tuossa minusta on se, kun ei ole olemassakaan mitään sellaista, joka miellyttäisi naisia yleisesti. Jos haluaa naista miellyttää, niin pitää tuntea juuri se kyseinen nainen, muuten menee todennäköisesti pahasti pieleen. Varmasti löytyy paljon naisia, joiden mielestä tuo sauna on tosi hieno ja jotka aidosti pitävät siitä. Tuo miehen kommentti lähinnä tekee tuosta miehestä stereotyyppisesti aika vastenmielisen oloisen miehen. Sellainen nainen, joka tuosta saunasta tykkää, luultavasti kiertää tuon miehen kaukaa hänen asenteensa takia.
No tämä! ☝️
Juuri tuo minuakin koko jutussa pisti silmään. Ehkä se oli sellainen stereotyyppinen vitsi, mutta puoli totuuttakin siinä on.
Ilman tuota kommenttia koko juttu ei olisikaan saanut minulta aloitusta aiheesta.
Tuntuu itsestä sellaiselta, että miesten maailma määrittää sen mitä naiset muka haluaa. Vängätään (vaikka täällä somessa), että minkälainen pitäisi olla, että kelpaa naisille... pitäisi olla pitkä, lihaksikas, iso leuka ja rahakas, kovapalkkaisessa työssä ja hieman jännä ja väkivaltainen hitusen tai ainakin välinpitämätön. 🤣 Sitten jos noihin ei yllä, on ätmi tai vaan k&k-mies. 🤣
Joiltain miehiltä puuttuu sellainen puhdas omanarvontunto täysin...ollaan kuin tuuliviirejä valmiina lähtemään mihin suuntaan vaan, kunhan ei itse tarvitse rakentaa omaa elämää... niin pitkään syödään maksalaatikkoa ja roiskeläppäpitsaa, sekä kuljetaan huomiotyövaatteissa, kunnes löytyy äitinvastike, joka pistää ruotuun.
Tässä on jokin juttu, mikä ei vaan täsmää sukupuolien välillä vielä...tosin nuoret miehet tuntuu olevan nykyjään jo paljon tietoisempia mitä elämältään haluavat, mitä olen poikaa ja hänen ikäsiään seurannut. 😊
Mielenkiintoista toisaalta...- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No tämä! ☝️
Juuri tuo minuakin koko jutussa pisti silmään. Ehkä se oli sellainen stereotyyppinen vitsi, mutta puoli totuuttakin siinä on.
Ilman tuota kommenttia koko juttu ei olisikaan saanut minulta aloitusta aiheesta.
Tuntuu itsestä sellaiselta, että miesten maailma määrittää sen mitä naiset muka haluaa. Vängätään (vaikka täällä somessa), että minkälainen pitäisi olla, että kelpaa naisille... pitäisi olla pitkä, lihaksikas, iso leuka ja rahakas, kovapalkkaisessa työssä ja hieman jännä ja väkivaltainen hitusen tai ainakin välinpitämätön. 🤣 Sitten jos noihin ei yllä, on ätmi tai vaan k&k-mies. 🤣
Joiltain miehiltä puuttuu sellainen puhdas omanarvontunto täysin...ollaan kuin tuuliviirejä valmiina lähtemään mihin suuntaan vaan, kunhan ei itse tarvitse rakentaa omaa elämää... niin pitkään syödään maksalaatikkoa ja roiskeläppäpitsaa, sekä kuljetaan huomiotyövaatteissa, kunnes löytyy äitinvastike, joka pistää ruotuun.
Tässä on jokin juttu, mikä ei vaan täsmää sukupuolien välillä vielä...tosin nuoret miehet tuntuu olevan nykyjään jo paljon tietoisempia mitä elämältään haluavat, mitä olen poikaa ja hänen ikäsiään seurannut. 😊
Mielenkiintoista toisaalta...Jep ja naiset ovat pääosin ihan lopen tympääntyneitä niihin äitiä itselleen etsiviin "miehiin". On se nyt oikeasti ihan helvetin rasittavaa, kun vain naisella on kotitaloudessa ne munat ja mies tarvitsisi lähinnä tutin ja pinnasängyn. Kuka sellaista pidemmän päälle jaksaa?
Anonyymi kirjoitti:
Jep ja naiset ovat pääosin ihan lopen tympääntyneitä niihin äitiä itselleen etsiviin "miehiin". On se nyt oikeasti ihan helvetin rasittavaa, kun vain naisella on kotitaloudessa ne munat ja mies tarvitsisi lähinnä tutin ja pinnasängyn. Kuka sellaista pidemmän päälle jaksaa?
No täytyy sanoa, ettei minullakaan ole ihan ollut oma elämä hallussa aina ja olen myötäillyt, mutta en miellyttämisen vuoksi, vaan ehkä juuri heittäytymällä vietäväksi.
Enää en muista miksi, mutta jokin kulttuurillinen juttu siinä on.
Eron myötähän sitten oli otettava ohjat itse.
Mutta se olisi pitänyt ottaa jo 15-20 vuotta aiemmin. Ihan kaikesta.- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No täytyy sanoa, ettei minullakaan ole ihan ollut oma elämä hallussa aina ja olen myötäillyt, mutta en miellyttämisen vuoksi, vaan ehkä juuri heittäytymällä vietäväksi.
Enää en muista miksi, mutta jokin kulttuurillinen juttu siinä on.
Eron myötähän sitten oli otettava ohjat itse.
Mutta se olisi pitänyt ottaa jo 15-20 vuotta aiemmin. Ihan kaikesta.Hassuinta tuossa taas sitten minusta on se, että samat miehet sitten usein valittavat, että heillä ei ole parisuhteessa tilaa elää ja olla oma itsensä ja että vaimo vaatii ja määrää kaiken jne. jne. jne. Johan onkin yllättävää, jos on sellaiseksi vietäväksi heittäytynyt. Vaikka se vaimo ei alunperin edes olisi sellainen ollut, niin onko ollut paljon vaihtoehtoja, kuin ottaa ne ohjat ja määrätä elämän suunta? Vaikka aika usein tuollaiset miehet ihan tarkoituksella valitsevat niitä "justiinoita". Vastuunottamista omasta elämästä ja valinnoista. Moni mies ei sitä osaa, vaan ovat lastuja laineilla ja omasta mielestään uhreja milloin missäkin. En sano, etteikö naisistakin toimi noin.
Anonyymi kirjoitti:
Jep ja naiset ovat pääosin ihan lopen tympääntyneitä niihin äitiä itselleen etsiviin "miehiin". On se nyt oikeasti ihan helvetin rasittavaa, kun vain naisella on kotitaloudessa ne munat ja mies tarvitsisi lähinnä tutin ja pinnasängyn. Kuka sellaista pidemmän päälle jaksaa?
Heh. 😂
Anonyymi kirjoitti:
Hassuinta tuossa taas sitten minusta on se, että samat miehet sitten usein valittavat, että heillä ei ole parisuhteessa tilaa elää ja olla oma itsensä ja että vaimo vaatii ja määrää kaiken jne. jne. jne. Johan onkin yllättävää, jos on sellaiseksi vietäväksi heittäytynyt. Vaikka se vaimo ei alunperin edes olisi sellainen ollut, niin onko ollut paljon vaihtoehtoja, kuin ottaa ne ohjat ja määrätä elämän suunta? Vaikka aika usein tuollaiset miehet ihan tarkoituksella valitsevat niitä "justiinoita". Vastuunottamista omasta elämästä ja valinnoista. Moni mies ei sitä osaa, vaan ovat lastuja laineilla ja omasta mielestään uhreja milloin missäkin. En sano, etteikö naisistakin toimi noin.
Joo. Siis itsekin rehellisesti kuuluin tuohon gategoriaan. Juuri lastu laineilla on osuva termi Ja ei se ehkä tälleen jälkeenpäin mietittynä ollut mitään saamattomuutta, eikä välinpitämättömyyttä, vaan ei ollut vaan oikein mitään haisuakaan mitä mieltä mistäkin olisi pitänyt olla.
Työhommat mulla kyllä on ollut aina selvää. Ja osallistunut olen ihan kaikkeen, mutta kieltämättä vähän muuten olin flekmaattinen. Ehkä osittain se johtui vanhempieni suojelevaisuudesta ja osittain siitä, että isäni oli myös aika lapanen. Kova työmies, mutta varmaan ei olisi ilman äitiäni pitkään pärjännyt yksin. Se olisi ollut sitä mikropitsaa ja pyykit ois joku kodinhoitaja pessyt jne.
Ja noita miehiä on paljon vielä...
Joskus 30-40 vuotta sitten kun maailma oli toisenlainen, ei miesten tarvinnut hoitaa pyykkejään, ruokaa yms. Nyt tilanne on toinen, mutta mallit ja kasvatus on ollut eri aikaan tähdätty. Minun ikäryhmän naisilta on vaadittu enemmän kuin meiltä miehiltä pienenä. 🤔- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Joo. Siis itsekin rehellisesti kuuluin tuohon gategoriaan. Juuri lastu laineilla on osuva termi Ja ei se ehkä tälleen jälkeenpäin mietittynä ollut mitään saamattomuutta, eikä välinpitämättömyyttä, vaan ei ollut vaan oikein mitään haisuakaan mitä mieltä mistäkin olisi pitänyt olla.
Työhommat mulla kyllä on ollut aina selvää. Ja osallistunut olen ihan kaikkeen, mutta kieltämättä vähän muuten olin flekmaattinen. Ehkä osittain se johtui vanhempieni suojelevaisuudesta ja osittain siitä, että isäni oli myös aika lapanen. Kova työmies, mutta varmaan ei olisi ilman äitiäni pitkään pärjännyt yksin. Se olisi ollut sitä mikropitsaa ja pyykit ois joku kodinhoitaja pessyt jne.
Ja noita miehiä on paljon vielä...
Joskus 30-40 vuotta sitten kun maailma oli toisenlainen, ei miesten tarvinnut hoitaa pyykkejään, ruokaa yms. Nyt tilanne on toinen, mutta mallit ja kasvatus on ollut eri aikaan tähdätty. Minun ikäryhmän naisilta on vaadittu enemmän kuin meiltä miehiltä pienenä. 🤔Niinhän se vähän on. Tuo "pojat on poikia" lausahdus on oikeasti varsinainen karhunpalvelus jokaiselle pojalle, joita sen mukaan kasvatetaan.
Anonyymi kirjoitti:
Niinhän se vähän on. Tuo "pojat on poikia" lausahdus on oikeasti varsinainen karhunpalvelus jokaiselle pojalle, joita sen mukaan kasvatetaan.
Joo. Sekin, mutta myös sekin käytös, että poikien harmitukset yleensä pienenä käännetään johonkin muuhun... opetetaan välttämään huonoja fiiliksiä ja käännetään ne johonkin mukavampaan... ei käydä läpi sitä epämukavuutta läsnäolevasti.
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Joo. Sekin, mutta myös sekin käytös, että poikien harmitukset yleensä pienenä käännetään johonkin muuhun... opetetaan välttämään huonoja fiiliksiä ja käännetään ne johonkin mukavampaan... ei käydä läpi sitä epämukavuutta läsnäolevasti.
Tässä nyt poikalasta kasvataessani olen huomannut, miten jumalattoman vaikeaa sen, kun yrittää parhaansa mukaan vältellä tuota toksista maskuliinisuutta. Jatkuvasti jostain tunkee propagandaa ja painetta, joka yrittää pakottaa pojan tiettyyn muottiin ja oma itsensä hän sei saisi olla. Kasvatuksen ammattilaisetkaan eivät usein tajua, kun tuputtavat sitä samaa mallia, joka ei salli pojan olevan oma itsensä. Oikeasti saa koko ajan olla antennit herkkänä ja valmiina oikaisemaan lapselle, että kyllä sinä saat, jos itse haluat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Evoluution syytä. Miehet naisistuvat ja naiset miehistyvät. Uusin muotijuttu on muun sukupuolinen, kun lapsi onkin sukupuolihormoneiltaan fifty-fifty. Ympäristö lisää vettä myllyyn.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Evoluution syytä. Miehet naisistuvat ja naiset miehistyvät. Uusin muotijuttu on muun sukupuolinen, kun lapsi onkin sukupuolihormoneiltaan fifty-fifty. Ympäristö lisää vettä myllyyn.
Ja vitut. Evoluutiolla ole tämän tilanteen kanssa mitään tekemistä. Ihan puhtaasti käytöksestä kiinni, ei mistään naisistumisesta. Eivät naiset ole koskaan historiassa olleet noin totaalisen passattavia pikkulapsia. Aina naiset ovat kodin hoitaneet, eivätkä imeneet tuttia pinnasängyssä, kun mies hoitaa lapset, kokkaa, siivoaa ja pyykkää.
Anonyymi kirjoitti:
Tässä nyt poikalasta kasvataessani olen huomannut, miten jumalattoman vaikeaa sen, kun yrittää parhaansa mukaan vältellä tuota toksista maskuliinisuutta. Jatkuvasti jostain tunkee propagandaa ja painetta, joka yrittää pakottaa pojan tiettyyn muottiin ja oma itsensä hän sei saisi olla. Kasvatuksen ammattilaisetkaan eivät usein tajua, kun tuputtavat sitä samaa mallia, joka ei salli pojan olevan oma itsensä. Oikeasti saa koko ajan olla antennit herkkänä ja valmiina oikaisemaan lapselle, että kyllä sinä saat, jos itse haluat.
No mä ymmärrän kyllä, että pojan/miehen rooli yhteiskunnassa on se viimeinen asia johon on herätty. Se ehkä on vaan niin, eikä sen syitä tarvitse lähteä edes pohtimaan, että miksi...
Mutta jos miettii vaikka sitä, että miten tyttöjen/naisien rooli nykyisessä yhteiskunnassa on päässyt tällekin tasolle, on se ollut pitkälti ihan lakien ja määräysten muuttamista.
Poikien ja miesten kohdalla pitäisi muuttaa kulttuuria ja asenteita. Ja se ei ole valtion tms. saavutettavissa. Se tulee kotoa ja kulttuurista.
Mutta onps kiva, että olet vanhempsna huomannut asian. 😊 Voisin kuvitella, että pojallasi tulee olemaan tulevaisuudessa helpompaa miehenä, kun ymmärrys on huikeaa.
Oletan, että olet äiti?
Minusta äitin rooli pojalle on todella tärkeä. 😊
Minä kerran mietin mielessäni, että minkä kuvan saisin odotuksista, jos äitini huutaisi naama punaisena kaukalon laidalla, että "aja se prkle pystyyn!" 🤔 Jos en aja päätä lyhyempää vastustajaa laitaan levyksi, petänkö äidin? Vai tiedostanko, että niittaamalla tyypin laitaan saan joukkueelle rangaistuksen, koska käteni osuu väkisin sen päähän?
Ja mä todistin tuollaista ja mietin mikä hitonmoinen ristiriita.. onneksi minun ei tuollaista ole tarvinnut käydä ikinä läpi, mutta sivusta olen seurannut..- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No mä ymmärrän kyllä, että pojan/miehen rooli yhteiskunnassa on se viimeinen asia johon on herätty. Se ehkä on vaan niin, eikä sen syitä tarvitse lähteä edes pohtimaan, että miksi...
Mutta jos miettii vaikka sitä, että miten tyttöjen/naisien rooli nykyisessä yhteiskunnassa on päässyt tällekin tasolle, on se ollut pitkälti ihan lakien ja määräysten muuttamista.
Poikien ja miesten kohdalla pitäisi muuttaa kulttuuria ja asenteita. Ja se ei ole valtion tms. saavutettavissa. Se tulee kotoa ja kulttuurista.
Mutta onps kiva, että olet vanhempsna huomannut asian. 😊 Voisin kuvitella, että pojallasi tulee olemaan tulevaisuudessa helpompaa miehenä, kun ymmärrys on huikeaa.
Oletan, että olet äiti?
Minusta äitin rooli pojalle on todella tärkeä. 😊
Minä kerran mietin mielessäni, että minkä kuvan saisin odotuksista, jos äitini huutaisi naama punaisena kaukalon laidalla, että "aja se prkle pystyyn!" 🤔 Jos en aja päätä lyhyempää vastustajaa laitaan levyksi, petänkö äidin? Vai tiedostanko, että niittaamalla tyypin laitaan saan joukkueelle rangaistuksen, koska käteni osuu väkisin sen päähän?
Ja mä todistin tuollaista ja mietin mikä hitonmoinen ristiriita.. onneksi minun ei tuollaista ole tarvinnut käydä ikinä läpi, mutta sivusta olen seurannut..Juu, äiti olen.
Tavallaan mä olen tuon tilanteen tajunnut aina. Mun oma isäni esimerkiksi oli sellainen mies, jolla oli hyvinkin raju ristiriita siinä työ-julkisenminän ja sitten sen koti-/yksityisenminän välillä. Isä oli armeijan leivissä kapiaisena ja kouluttajana, erämies, metsästäjä, kalastaja, you name it, mutta toisaalta kotona hän oli se, joka meidän muksujen kanss touhusi, hän rakasti ruuanlaittoa ja teki kötitöitä ihan tasaveroisesti mutsin kanssa. Toisaalta äitini lisäkouluttautui ja rakensi uraa jne. hyvinkin voimakkaasti. Ei mun äiti olisi edes lapsia tehnyt, jos ei mun isäni olisi ollut sellainen kuin oli. Mun isä oli ihmisenä tosi vahva eikä se tilanne hänelle oikeasti luonut mitään ongelmia. Hän toimi kuten itse halusi. Vaan kyllä mä tiedän, että hän oli joskus teininä ja nuorena aikuisena kipuillut noiden juttujen ja sen oman "pehmeän puolensa" kanssa paljonkin ja tosi rajusti. Anonyymi kirjoitti:
Juu, äiti olen.
Tavallaan mä olen tuon tilanteen tajunnut aina. Mun oma isäni esimerkiksi oli sellainen mies, jolla oli hyvinkin raju ristiriita siinä työ-julkisenminän ja sitten sen koti-/yksityisenminän välillä. Isä oli armeijan leivissä kapiaisena ja kouluttajana, erämies, metsästäjä, kalastaja, you name it, mutta toisaalta kotona hän oli se, joka meidän muksujen kanss touhusi, hän rakasti ruuanlaittoa ja teki kötitöitä ihan tasaveroisesti mutsin kanssa. Toisaalta äitini lisäkouluttautui ja rakensi uraa jne. hyvinkin voimakkaasti. Ei mun äiti olisi edes lapsia tehnyt, jos ei mun isäni olisi ollut sellainen kuin oli. Mun isä oli ihmisenä tosi vahva eikä se tilanne hänelle oikeasti luonut mitään ongelmia. Hän toimi kuten itse halusi. Vaan kyllä mä tiedän, että hän oli joskus teininä ja nuorena aikuisena kipuillut noiden juttujen ja sen oman "pehmeän puolensa" kanssa paljonkin ja tosi rajusti.Aika huikeaa...
Mulla oli ukki vähän tuollainen... tosin sodan jalkoihin ja evakkohommiin yms. jäi sen kipuilut ehkä, en tarkkaan tiedä edes... mutta hän teki mitä vaan... oli koko suvun päämies, mutta toisaalta tiskaava työmyyrä, hiljainen ja lapsia rakastava höpsö. Mikään tässä maailmassa ei vienyt häneltä uskoa itseensä... ei mikään. Silti sitä ei tarvinnut ulkoisesti näyttää. Aikamoinen mies 1900-luvun alkupuolella syntyneeksi. 😊
- Anonyymi
Se nyt on miehen tehtävä, tai saat korjata luusi. Eipä ihme jos on monesti jätetty. Miksi naisen pitäisi miestä miellyttää jalat haara-asennossa 24/7 ,ilman ettei mies naista suojelisi ja toisi turvaa..kun sitä ei saa,alkaa nainen mieheksi muuttua ja hiphurraa teille pelkureille💩
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No jos pitää jalkoväliään kannustinloukkuna, voi pettyä...
Onko tuo jotain outoa toiveunta? Oletko eunukki,vai etkö tahdo hyväksyä totuutta.?💩
Anonyymi kirjoitti:
Onko tuo jotain outoa toiveunta? Oletko eunukki,vai etkö tahdo hyväksyä totuutta.?💩
No ennemmin vetäisen kouraani, kun alan jotain prisessaa ritarina suojelemaan ja levittämään mattoja eteen. 🤣
Ei ainskaan tämänhetkisessä elämässä ole mitään tarvetta naiselle pelkästään siksi, että saa tyydytettyä seksuaaliset tarpeensa. Oikeastaan minun oma seksuaalinen tahto perustuu siihen, ettei siinä vastapuolella ole mitään taka-ajatuksia, vaan se on pelkästään halua minua kohtaan ihmisenä, ei turvaa ja suojelusta tarjoavana miehenä. Toimii paremmin kuin Viagra varmasti. 🤣- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No ennemmin vetäisen kouraani, kun alan jotain prisessaa ritarina suojelemaan ja levittämään mattoja eteen. 🤣
Ei ainskaan tämänhetkisessä elämässä ole mitään tarvetta naiselle pelkästään siksi, että saa tyydytettyä seksuaaliset tarpeensa. Oikeastaan minun oma seksuaalinen tahto perustuu siihen, ettei siinä vastapuolella ole mitään taka-ajatuksia, vaan se on pelkästään halua minua kohtaan ihmisenä, ei turvaa ja suojelusta tarjoavana miehenä. Toimii paremmin kuin Viagra varmasti. 🤣Saat kaikinmokomin pitää tunkkis 😃👍 .Mies on Mies,ei mikään naisen seläntaakse piiloutuva hiirulainen 💩
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saat kaikinmokomin pitää tunkkis 😃👍 .Mies on Mies,ei mikään naisen seläntaakse piiloutuva hiirulainen 💩
Ps. Minä vaadin ne punaiset matot! Miehet ei enään ole miehiä. Itsekkäitä naismaisia pässinpäitä.💩
Anonyymi kirjoitti:
Saat kaikinmokomin pitää tunkkis 😃👍 .Mies on Mies,ei mikään naisen seläntaakse piiloutuva hiirulainen 💩
Jep. Eikä nsinen ole mikään mieheen turvautuva hippiäinen, joka ei osaa mitään tehdä, jos ei joku mies sitä sano. 😁
Itse ainakin tiedän naisia, päällimmäisenä sukumme "muhametti" 90 ikäinen NAINEN joka ei tarvitse miestä hoitamaan elämäänsä...vaikka itsekin häntä autan tarvittaessa....mutta hän osaa kysyä ja hoitaa, ei tarvitse miestä hoitamaan polttopuiden tekoa/kaatoja. Vaan katsoo itse hommat ja jakkaroittelee itse yhä mukana. 😁Anonyymi kirjoitti:
Ps. Minä vaadin ne punaiset matot! Miehet ei enään ole miehiä. Itsekkäitä naismaisia pässinpäitä.💩
Saahan sitä vaatia vaikka mitä. Sellainen ei minusta ole keneltäkään pois. 😊
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Jep. Eikä nsinen ole mikään mieheen turvautuva hippiäinen, joka ei osaa mitään tehdä, jos ei joku mies sitä sano. 😁
Itse ainakin tiedän naisia, päällimmäisenä sukumme "muhametti" 90 ikäinen NAINEN joka ei tarvitse miestä hoitamaan elämäänsä...vaikka itsekin häntä autan tarvittaessa....mutta hän osaa kysyä ja hoitaa, ei tarvitse miestä hoitamaan polttopuiden tekoa/kaatoja. Vaan katsoo itse hommat ja jakkaroittelee itse yhä mukana. 😁En ole mikään miehiin turvautuva hippiäinen. Päinvastoin,aina JOUTUNUT oleen se mies talossa,kun ei noista naismaisista hippiäisistä ole mieheksi ollut. Tahtoisin kerrankin olla NAINEN jollaiseksi olen syntynyt! Saada ne punaiset matot ja antaa sen miehen hoitaa omat velvollisuutensa. Koen että miehet ei ole tehtäviensä tasalla ja siksi naisen on pitänyt ottaa se paikka. Koen olevani siihen vähän kuin velvoitettu ja tietyllä tavalla pakotettu💩
Anonyymi kirjoitti:
En ole mikään miehiin turvautuva hippiäinen. Päinvastoin,aina JOUTUNUT oleen se mies talossa,kun ei noista naismaisista hippiäisistä ole mieheksi ollut. Tahtoisin kerrankin olla NAINEN jollaiseksi olen syntynyt! Saada ne punaiset matot ja antaa sen miehen hoitaa omat velvollisuutensa. Koen että miehet ei ole tehtäviensä tasalla ja siksi naisen on pitänyt ottaa se paikka. Koen olevani siihen vähän kuin velvoitettu ja tietyllä tavalla pakotettu💩
No itse saan näppyjä naisesta, joka odottaa, että pitää tulls mies taloon, että hän voi olla nainen. 😳
Itse koen olevani kyllä mies, vaikka talossa ei ole naista. Ja vaikka sellainen tulisi, en kyllä edes ymmärrä, että mitä minun pitäisi muka hänen harteille laittaa, että voisin olla pelkästään joku mies? 🤔
Mutta jos elämääni tulisi nainen, haluisin sitä, että minäkin voisin joskus olla heikko. Joskus olla neuvoton, surra ja saada lohdutusta. Eikä sen pitäisi olla mitään maatakaatavaa. Mutta tämän elämän aikaan on ollut...minulle tulee sinun kirjoituksista mieleen, että naisena se on sinun yksinoikeus.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kovan luokan itseinho sinulla. Kuulutko itse mielestäsi esim tuohon itsekkään ns naismaisen miehen kategoriaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole mikään miehiin turvautuva hippiäinen. Päinvastoin,aina JOUTUNUT oleen se mies talossa,kun ei noista naismaisista hippiäisistä ole mieheksi ollut. Tahtoisin kerrankin olla NAINEN jollaiseksi olen syntynyt! Saada ne punaiset matot ja antaa sen miehen hoitaa omat velvollisuutensa. Koen että miehet ei ole tehtäviensä tasalla ja siksi naisen on pitänyt ottaa se paikka. Koen olevani siihen vähän kuin velvoitettu ja tietyllä tavalla pakotettu💩
” Tahtoisin kerrankin olla NAINEN jollaiseksi olen syntynyt! ” I I disrespectly disagree, esim caps lock päällä ei vakuuta
- Anonyymi
Minua naisena ihmetyttää vähän sama asia. Olen tutustumassa erääseen mieheen ja hän tekee ilmiselvästi kaikkensa, jotta miellyttäisi minua. Hän on sanonut sen ihan suoraankin, että haluaa tehdä parhaansa vuokseni. Se on tavallaan valtavan suloista, mutta minua on alkanut ahdistamaan. Haluaisin miehen olevan vain oma itsensä eikä miettivän, millä tavoilla hän miellyttäisi minua. Koen oloni jollain tavalla epämukavaksi.
No kyllähän siinä tuntee olonsa palkinnoksi tms.
Kyllä itsekin muistan eron jälkeen hatarasti, että toivoin, että joku sanoisi mitä minun pitäisi olla. Tottakai tarkoitin sillä hyvää, mutta en ymmärtänyt sahaavani sillä itseltäni ja suhteelta oksaa alta...
Nyt kyllä tiedostan paremmin, että mitä se vastuunottaminen omasta elämästä tarkoittaa. 😊Disseisback kirjoitti:
No kyllähän siinä tuntee olonsa palkinnoksi tms.
Kyllä itsekin muistan eron jälkeen hatarasti, että toivoin, että joku sanoisi mitä minun pitäisi olla. Tottakai tarkoitin sillä hyvää, mutta en ymmärtänyt sahaavani sillä itseltäni ja suhteelta oksaa alta...
Nyt kyllä tiedostan paremmin, että mitä se vastuunottaminen omasta elämästä tarkoittaa. 😊Eikä tarkoitus ole dissata tässä vaan miehiä, mutta moni mies ei vaan tunnu ymmärtävän mistä todellisuudessa on kyse...ja ehkä pahinta tämä on 35-70 vuotiaisssa miehissä...about... heidän vanhemmat on antaneet sukupuoliroolittuneen kasvatuksen...
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Eikä tarkoitus ole dissata tässä vaan miehiä, mutta moni mies ei vaan tunnu ymmärtävän mistä todellisuudessa on kyse...ja ehkä pahinta tämä on 35-70 vuotiaisssa miehissä...about... heidän vanhemmat on antaneet sukupuoliroolittuneen kasvatuksen...
Onko nyt itsekkyys ottanut vallan. Rakkaus ei ole itsekästä. Miehellä on tehtävä ja naisella omansa. Näin se on mennyt kautta aikojen. Omaa itsekkyyttään voi vaikka millä selityksillä puolustella. Siinä vaiheessa kun sinusta tulee kylmä, toisia palvelemaan ja auttamaan,olet menossa mestsään niin että oksat rytkyy. Näin kävi minullekkin taannoin.💩
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko nyt itsekkyys ottanut vallan. Rakkaus ei ole itsekästä. Miehellä on tehtävä ja naisella omansa. Näin se on mennyt kautta aikojen. Omaa itsekkyyttään voi vaikka millä selityksillä puolustella. Siinä vaiheessa kun sinusta tulee kylmä, toisia palvelemaan ja auttamaan,olet menossa mestsään niin että oksat rytkyy. Näin kävi minullekkin taannoin.💩
Ja mitä pahaa on olla ja tuntea itsensä palkinnoksi? Sehän on positiivista,olla löytö! Onko nyt joku ajatusmalli päässäsi hieman vinksahtanut.💩
Anonyymi kirjoitti:
Ja mitä pahaa on olla ja tuntea itsensä palkinnoksi? Sehän on positiivista,olla löytö! Onko nyt joku ajatusmalli päässäsi hieman vinksahtanut.💩
No sinä saat toki elää noin ja sillä siisti.
Mutta itse en ajattele samoin miehenä ja se vapauttaa. Toisaalta taas vastuuttaakin.
Minun mielestä tulevaisuudessa tulee olemaan niin, ettei miestä ja naista kovin paljoa tulla erottelemaan, kun ei ole tarvis. Ja itseasiassa monet tutkijat ovat huomanneet, että joskus aikoinaan sukupuolilla ei olekaan ollut niin räikeitä eroja. Räikeät erot ovat syntyneet tarpeen mukaan, mutta yhtälailla tarpeen mukaan ne voivat tasoittua.
Ja minusta siihfn mennään ja se on luonnollista. Ja hyvää kehitystä. Kun ihmiset asettuivat aikoinaan metsästäjistä keräilijöiksi alkoi sukupuolistaminen luonnostaan, mutta siitä on seurannut pahaa...sotia yms. Tosin se on ollut tehokasta siinä, että ihmisiä on tullut paljon. Nyt ei tarvitse keskittyä määrään vaan laatuun ja ländimainen tasavertaisuus ohjaa siihen.- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No sinä saat toki elää noin ja sillä siisti.
Mutta itse en ajattele samoin miehenä ja se vapauttaa. Toisaalta taas vastuuttaakin.
Minun mielestä tulevaisuudessa tulee olemaan niin, ettei miestä ja naista kovin paljoa tulla erottelemaan, kun ei ole tarvis. Ja itseasiassa monet tutkijat ovat huomanneet, että joskus aikoinaan sukupuolilla ei olekaan ollut niin räikeitä eroja. Räikeät erot ovat syntyneet tarpeen mukaan, mutta yhtälailla tarpeen mukaan ne voivat tasoittua.
Ja minusta siihfn mennään ja se on luonnollista. Ja hyvää kehitystä. Kun ihmiset asettuivat aikoinaan metsästäjistä keräilijöiksi alkoi sukupuolistaminen luonnostaan, mutta siitä on seurannut pahaa...sotia yms. Tosin se on ollut tehokasta siinä, että ihmisiä on tullut paljon. Nyt ei tarvitse keskittyä määrään vaan laatuun ja ländimainen tasavertaisuus ohjaa siihen.Ok. mutta sittenkun sinä synnytät lapsen,niin minä tuon ruoan pöytään ja toimeentulon. Suojelen perhettäni ja heikompiani vaikka verissäpäin. Sovittu?💩
Anonyymi kirjoitti:
Ok. mutta sittenkun sinä synnytät lapsen,niin minä tuon ruoan pöytään ja toimeentulon. Suojelen perhettäni ja heikompiani vaikka verissäpäin. Sovittu?💩
Voi sen lapsen adoptoida tai olla hankkimattakin. Eikös täällä ole ihmisiä liikaakin?
Ja mulle henkilökohtaisesti tässä vaiheessa ei kenenkään naisen tarvitse synnyttää tai hoitaa yhtään lasta lisää. Minulla on jo kaksi tärkeää lasta elämässäni. Että tuo esimerkki kosahtaa kuin kusi hankeen. 🤣Anonyymi kirjoitti:
Ok. mutta sittenkun sinä synnytät lapsen,niin minä tuon ruoan pöytään ja toimeentulon. Suojelen perhettäni ja heikompiani vaikka verissäpäin. Sovittu?💩
Ja vielä tuohon..
Tuo on niitä juttuja, mihin meikän nuoremmat aseveljet heti nousee jaloilleen, että mutta kun meidän miesten on Suomessa käytävä intti...
No ei kai ihan pakolla, mutta velvollisuus, mikä jotenkin hoidetaan. Naisen taas ei lain nimessä ole pakko synnyttää...
Mutta toivoisin, ettei kumpikaan sukupuoli menisi tuohon mihin sä menet... uhkaavaan ja vastakkain asettelevaan ajatukseen. Esimerkiksi ne lapset...ne ei voi päättää mihin ja kelle syntyvät. Vastuu uudesta elämästä, lasten elämästä on kahdella toivottavasti aikuisella ihmisellä....ja jos se on tuollaista vastakkainasettelua ja johonkin velvollisuuksiin perustuvaa oletusta, niin ei kyllä ole hyvä pohja syntyä tänne....😳- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Ja vielä tuohon..
Tuo on niitä juttuja, mihin meikän nuoremmat aseveljet heti nousee jaloilleen, että mutta kun meidän miesten on Suomessa käytävä intti...
No ei kai ihan pakolla, mutta velvollisuus, mikä jotenkin hoidetaan. Naisen taas ei lain nimessä ole pakko synnyttää...
Mutta toivoisin, ettei kumpikaan sukupuoli menisi tuohon mihin sä menet... uhkaavaan ja vastakkain asettelevaan ajatukseen. Esimerkiksi ne lapset...ne ei voi päättää mihin ja kelle syntyvät. Vastuu uudesta elämästä, lasten elämästä on kahdella toivottavasti aikuisella ihmisellä....ja jos se on tuollaista vastakkainasettelua ja johonkin velvollisuuksiin perustuvaa oletusta, niin ei kyllä ole hyvä pohja syntyä tänne....😳No kuules kun nämä naiset on ihan omasta tahdostaan hakeneet inttiin,ei kenenkään pakottamalla vaan omasta tahdostaan.ymmärtääkö hän? Miten miehet? Ja onko yksikään mies omasta tahdostaan halunnut synnyttää? Oletko sinä vapaaehtoinen jos voisit?💩 Ei mulla muuta. Voit miettiä. Heippa💗
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No kuules kun nämä naiset on ihan omasta tahdostaan hakeneet inttiin,ei kenenkään pakottamalla vaan omasta tahdostaan.ymmärtääkö hän? Miten miehet? Ja onko yksikään mies omasta tahdostaan halunnut synnyttää? Oletko sinä vapaaehtoinen jos voisit?💩 Ei mulla muuta. Voit miettiä. Heippa💗
Voi jeesus taas ... Tässäpä yksi intin käynyt nainen, joka ei ole koskaan haaveillut miehistä synnyttämässä. Biologia on mikä on ja vain idiootti sotkee inttiä ja synnyttämistä. Rinnasta intti mielummin vaikka lapsenhoitoon, jos nyt johonkin haluat rinnastaa.
Anonyymi kirjoitti:
No kuules kun nämä naiset on ihan omasta tahdostaan hakeneet inttiin,ei kenenkään pakottamalla vaan omasta tahdostaan.ymmärtääkö hän? Miten miehet? Ja onko yksikään mies omasta tahdostaan halunnut synnyttää? Oletko sinä vapaaehtoinen jos voisit?💩 Ei mulla muuta. Voit miettiä. Heippa💗
No jos olisin voinut olla lasteni äidin tilalla kärsimässä niistä kivuista ja pelkotiloista, olisin mielelläni ottanut ne, kun ollut liki neuvottomana vaan kädestä kiinni pitäjä.
Mutta luonnon tekemän tosiasian vuoksi en voinut, joten "jouduin" katsomaan kun toinen kärsii...
Oletko itse ollut kokemassa tuota tapahtumaa kummankaan roolista? 🤔Anonyymi kirjoitti:
Voi jeesus taas ... Tässäpä yksi intin käynyt nainen, joka ei ole koskaan haaveillut miehistä synnyttämässä. Biologia on mikä on ja vain idiootti sotkee inttiä ja synnyttämistä. Rinnasta intti mielummin vaikka lapsenhoitoon, jos nyt johonkin haluat rinnastaa.
Hyvä huomio. 😊☝️
Mä syötin muksuja yölläkin, vaikka oli töihin aamulla meno. Välillä oli puklut selässä kun lähdin töihin ja näin jälkeenpäin oon etuoikeutettu ollut, että lasten äiti oli hiukan keskimääräistä äitiä vastuuttavampi näissä asioissa.
Myöhemminkin hän on heilauttanut vastuuta mulle ja ehkä pikkuisen olen ollut lspanen niissä, mutta helkatti mitkä suhteet olen saanut lapsiini. 🥰
Sitä pikkuisen mietin kyllä, että jos lasten äiti ei olisi ollut noin "laiska" äitinä, vaan olisi ottanut enempi roolia, niin olisinko sitä mitä olen nyt? Tuskin...🤔- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Eikä tarkoitus ole dissata tässä vaan miehiä, mutta moni mies ei vaan tunnu ymmärtävän mistä todellisuudessa on kyse...ja ehkä pahinta tämä on 35-70 vuotiaisssa miehissä...about... heidän vanhemmat on antaneet sukupuoliroolittuneen kasvatuksen...
Tästä näköjään lähti muitakin keskustelulinjoja 😊
Itse en halua olla miehelle nimenomaan mikään palkinto. Olen siinä pisteessä elämässäni, että toivoisin löytäväni aikuisen, kypsän, molemminpuolisiin tunteisiin ja sielujen sympatiaan perustuvan parisuhteen, jossa molemmilla on tilaa olla oma itsensä ilman, että kummallakaan on tarvetta erityisesti miellyttää toista.
Jäin miettimään noita sukupuolittuneita rooleja, sillä olen vahvasti hetero ja pidän miehistä, mutta en odota miehen olevan ns perinteinen mies voidakseni rakastua häneen. Odotan miehen kuitenkin olevan erilainen kuin nainen, mutta enpä osaakaan sanoittaa millä tavalla 😄 Jollei nyt fyysisiä ominaisuuksia huomioida.. - Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No jos olisin voinut olla lasteni äidin tilalla kärsimässä niistä kivuista ja pelkotiloista, olisin mielelläni ottanut ne, kun ollut liki neuvottomana vaan kädestä kiinni pitäjä.
Mutta luonnon tekemän tosiasian vuoksi en voinut, joten "jouduin" katsomaan kun toinen kärsii...
Oletko itse ollut kokemassa tuota tapahtumaa kummankaan roolista? 🤔Vastaan vielä tähän,sen jälkeen velvollisuudet kutsuu. Olen ihan itse omakohtaisesti kokenut kaksi synnytystä. Synnyttänyt pojan ja 6 vuoden päästä tytön.tiedän mistä puhun,jos en tietäisi en puhuisi💩
Anonyymi kirjoitti:
Vastaan vielä tähän,sen jälkeen velvollisuudet kutsuu. Olen ihan itse omakohtaisesti kokenut kaksi synnytystä. Synnyttänyt pojan ja 6 vuoden päästä tytön.tiedän mistä puhun,jos en tietäisi en puhuisi💩
Joo. Hyvä ettet ole ihan pihalla hommasta. Niitäkin on...
Mä olin mukana kummankin lapsen synnytyksessä. Olen kertonut exälle (lasten äidille) että miten ne meni ja mitä tapahtui, kun hän ei muistanut niistä yksityiskohtia ja sitä mitä tapahtui.
Poika syntyi ensin. Mentiin ehkä liiankin sikaisin sairaalaan. Exä oli tosi väsynyt ja kärsi kivuista, mutta tiehyeet ei avautuneet, vaikka käveltiin rappusia ja koetettiin vaikka mitä. Valvoin 2 vrk, kun minulle ei ollut tietty petiä... kunnes oli pakko ottaa potilashotellihuone, etten olisi kumahtsnut seisaaltani pystyyn...(hoitohenkilökunta puuttui siihen) kerkesin nukkua 4 h, kunnes synnytyksen aloitti eräs pätevä kätilö lääkkeillä. Epiduraali ja välilihan leikkaus aiheutti exälle vaikea palautumisen. Onneksi minulla oli isyyslomaa ja pystyin olemaan tukena paljon. Exälle tuli synnytyksen jälkeistä masennusta ja puhuin siitä neuvolassa ja saatiin jeesiä.
Tyttö syntyi 3 vuotta tuosta. Exäni halusi kaikki lääkkeet kipuun mitä saa...(muisti pojan kohdalla kivut) mutta kun hän otti kipulääkkeet, ei tiettyyn aikaan saanut epiduraalia ja kun olisi saanut, ei anesteesialääkäri ollut saatavilla, kun taas olisi ollut, ei siitä enää olisi ollut apuja.
Tytön synnytys toisaalta oli raaka... exä luuli kuolevansa siihen. Hän huusi epätoivosena ja lohduttomana ja en voinut kuin pitää kädestä ja uskotella, että ei mitään hätää, olet hyvissä käsissä ja mä olen tässä. Hän ei jälkikäteen muista mitään... naureskellut vaan, että jopas on ollut tivoli...mutta mä muistan varsin hyvin sen mitä se oli.
Mutta minusta on aina helpompaa kärsiä kivusta itse, kuin kokea se viereltä. En minäkään muista miltä tuntui kääntää eturistisiteet sählypelissä, mutta yksi pelikaveri muistaa sen hetken aina... jalkani oli ihsn luonnottomassa asennossa ja vaan putosin maahan heti...itse en muista mitään...Anonyymi kirjoitti:
Tästä näköjään lähti muitakin keskustelulinjoja 😊
Itse en halua olla miehelle nimenomaan mikään palkinto. Olen siinä pisteessä elämässäni, että toivoisin löytäväni aikuisen, kypsän, molemminpuolisiin tunteisiin ja sielujen sympatiaan perustuvan parisuhteen, jossa molemmilla on tilaa olla oma itsensä ilman, että kummallakaan on tarvetta erityisesti miellyttää toista.
Jäin miettimään noita sukupuolittuneita rooleja, sillä olen vahvasti hetero ja pidän miehistä, mutta en odota miehen olevan ns perinteinen mies voidakseni rakastua häneen. Odotan miehen kuitenkin olevan erilainen kuin nainen, mutta enpä osaakaan sanoittaa millä tavalla 😄 Jollei nyt fyysisiä ominaisuuksia huomioida..No määrittelyyn mikä on sitten mies ja mikä nainen on ehkä jokaisella omanlainen määritys ja se toinen joko osuu siihen tai ei. Enkä tiedä tarvitseeko tai pystyykö sitä edes ulospäin ilmaisemaan? Pääasia, että itse sen osaa huomata. 😊
Kai? 🤔🤣- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Joo. Hyvä ettet ole ihan pihalla hommasta. Niitäkin on...
Mä olin mukana kummankin lapsen synnytyksessä. Olen kertonut exälle (lasten äidille) että miten ne meni ja mitä tapahtui, kun hän ei muistanut niistä yksityiskohtia ja sitä mitä tapahtui.
Poika syntyi ensin. Mentiin ehkä liiankin sikaisin sairaalaan. Exä oli tosi väsynyt ja kärsi kivuista, mutta tiehyeet ei avautuneet, vaikka käveltiin rappusia ja koetettiin vaikka mitä. Valvoin 2 vrk, kun minulle ei ollut tietty petiä... kunnes oli pakko ottaa potilashotellihuone, etten olisi kumahtsnut seisaaltani pystyyn...(hoitohenkilökunta puuttui siihen) kerkesin nukkua 4 h, kunnes synnytyksen aloitti eräs pätevä kätilö lääkkeillä. Epiduraali ja välilihan leikkaus aiheutti exälle vaikea palautumisen. Onneksi minulla oli isyyslomaa ja pystyin olemaan tukena paljon. Exälle tuli synnytyksen jälkeistä masennusta ja puhuin siitä neuvolassa ja saatiin jeesiä.
Tyttö syntyi 3 vuotta tuosta. Exäni halusi kaikki lääkkeet kipuun mitä saa...(muisti pojan kohdalla kivut) mutta kun hän otti kipulääkkeet, ei tiettyyn aikaan saanut epiduraalia ja kun olisi saanut, ei anesteesialääkäri ollut saatavilla, kun taas olisi ollut, ei siitä enää olisi ollut apuja.
Tytön synnytys toisaalta oli raaka... exä luuli kuolevansa siihen. Hän huusi epätoivosena ja lohduttomana ja en voinut kuin pitää kädestä ja uskotella, että ei mitään hätää, olet hyvissä käsissä ja mä olen tässä. Hän ei jälkikäteen muista mitään... naureskellut vaan, että jopas on ollut tivoli...mutta mä muistan varsin hyvin sen mitä se oli.
Mutta minusta on aina helpompaa kärsiä kivusta itse, kuin kokea se viereltä. En minäkään muista miltä tuntui kääntää eturistisiteet sählypelissä, mutta yksi pelikaveri muistaa sen hetken aina... jalkani oli ihsn luonnottomassa asennossa ja vaan putosin maahan heti...itse en muista mitään..."Mutta minusta on aina helpompaa kärsiä kivusta itse, kuin kokea se viereltä. En minäkään muista miltä tuntui kääntää eturistisiteet sählypelissä, mutta yksi pelikaveri muistaa sen hetken aina... jalkani oli ihsn luonnottomassa asennossa ja vaan putosin maahan heti...itse en muista mitään..."
Samaa mietä. Oma kipu on tuhat kertaa helpompaa, kuin toisen kipu, jolle et voi mitään. Se tekee niin pahaa seurata avuttomana vierestä, kun toiseen satuu. Just mm. tosta syystä en halunnut ketään mukaan synnytykseen. Mä pärjään kyllä hyvin yksin, kun voin vain keskittyä selviämään ja kestämään sen kivun. Sekin on tuhat kertaa helpompaa, kun siinä ei ole toista vieressä kärsimässä siitä, kun minuun sattuu, eikä hän voi tehdä sille mitään. Yksinäni mä vain menin sellaiseen omaan henkiseen tilaani, eikä se kipu ollut edes hankala sietää, kun sain olla ihan rauhassa. Vaan hankalaa se olisi ollut, jos olisi tarvinut ottaa toinen huomioon (en olisi osannut olla ottamatta huomioon) ja olisin joutunut esittämään pienempää kipua ja että vakuuttamaan, että mulla on kaikki hyvin jne. Mua olisi ärsyttänyt jokainen sana ja kosketus, joka olisi rikkonut sitä mun omaa keskittymistäni ja sitten olisi pitänyt peittää sitä ärsytystäkin ja esittää teatteria koko synnytyksen ajan. Joo ei, yksin oli paljon parempi. :) - Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No määrittelyyn mikä on sitten mies ja mikä nainen on ehkä jokaisella omanlainen määritys ja se toinen joko osuu siihen tai ei. Enkä tiedä tarvitseeko tai pystyykö sitä edes ulospäin ilmaisemaan? Pääasia, että itse sen osaa huomata. 😊
Kai? 🤔🤣Vähän tuollainen fiilis itsellekin tuli, että täytyykö sitä sen erityisemmin määritelläkään, kun ei kerran näköjään siihen pysty 😄 Mies joko saa polvet veteläksi ja sydämen pamppailemaan tai sitten ei.. Kyllä sen sitten huomaa 😊
Anonyymi kirjoitti:
"Mutta minusta on aina helpompaa kärsiä kivusta itse, kuin kokea se viereltä. En minäkään muista miltä tuntui kääntää eturistisiteet sählypelissä, mutta yksi pelikaveri muistaa sen hetken aina... jalkani oli ihsn luonnottomassa asennossa ja vaan putosin maahan heti...itse en muista mitään..."
Samaa mietä. Oma kipu on tuhat kertaa helpompaa, kuin toisen kipu, jolle et voi mitään. Se tekee niin pahaa seurata avuttomana vierestä, kun toiseen satuu. Just mm. tosta syystä en halunnut ketään mukaan synnytykseen. Mä pärjään kyllä hyvin yksin, kun voin vain keskittyä selviämään ja kestämään sen kivun. Sekin on tuhat kertaa helpompaa, kun siinä ei ole toista vieressä kärsimässä siitä, kun minuun sattuu, eikä hän voi tehdä sille mitään. Yksinäni mä vain menin sellaiseen omaan henkiseen tilaani, eikä se kipu ollut edes hankala sietää, kun sain olla ihan rauhassa. Vaan hankalaa se olisi ollut, jos olisi tarvinut ottaa toinen huomioon (en olisi osannut olla ottamatta huomioon) ja olisin joutunut esittämään pienempää kipua ja että vakuuttamaan, että mulla on kaikki hyvin jne. Mua olisi ärsyttänyt jokainen sana ja kosketus, joka olisi rikkonut sitä mun omaa keskittymistäni ja sitten olisi pitänyt peittää sitä ärsytystäkin ja esittää teatteria koko synnytyksen ajan. Joo ei, yksin oli paljon parempi. :)Onneksi kuitenkin minä pääsin sinne synnytyksiin. En ehkä osaisi suhtautua oikein toisien kipuiluun ja siihen omaan neuvottomuuteeni.
Mutta uskon läsnäolon voimaan.
Ihmisen on osattava olla vaan vierellä, vaikka mitään ei osaa tehdä. Isäni kuoli toissa syksynä ja äitini piti kädestä häntä kun lähtö tuli. Hän ei ollut yksin. Äitini piti muuten minua kädestä kiinni kun pienenä hammaslääkärikin teki mitä teki. En ollut yksin, enkä ole yksin nyttenkään, vaikka kotonani ei ole ketään muita. Minulla on minut. 😊
Osaan olla vierellä kaikille. Ehkä sä keksit sen ennen synnytyksiäsi ja sä hoidit ne tavallasi. 😊
Mä en toisaalta aio ajaa ketään viereltäni suojelemisen puolesta...saavat kokea munkin kipuilut, jos haluavat.Anonyymi kirjoitti:
Vähän tuollainen fiilis itsellekin tuli, että täytyykö sitä sen erityisemmin määritelläkään, kun ei kerran näköjään siihen pysty 😄 Mies joko saa polvet veteläksi ja sydämen pamppailemaan tai sitten ei.. Kyllä sen sitten huomaa 😊
Näinpä. Ksikkeen ei tietoinen itseään kommunikoiva tietoisuus kykfne, mutta koko vartalo ja innuiteetti kykenee....😁
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Näinpä. Ksikkeen ei tietoinen itseään kommunikoiva tietoisuus kykfne, mutta koko vartalo ja innuiteetti kykenee....😁
Vartalo kertoo kyllä yllättävän paljon 😁 Hyvä pohtia asioita ja tiedostaa, mutta loppujen lopuksi se jokin selviää vain kuuntelemalla alkukantaisia kehon viestejä ja sydämen tuntemuksia..
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Onneksi kuitenkin minä pääsin sinne synnytyksiin. En ehkä osaisi suhtautua oikein toisien kipuiluun ja siihen omaan neuvottomuuteeni.
Ihmisen on osattava olla vaan vierellä, vaikka mitään ei osaa tehdä. Isäni kuoli toissa syksynä ja äitini piti kädestä häntä kun lähtö tuli. Hän ei ollut yksin. Äitini piti muuten minua kädestä kiinni kun pienenä hammaslääkärikin teki mitä teki. En ollut yksin, enkä ole yksin nyttenkään, vaikka kotonani ei ole ketään muita. Minulla on minut. 😊
Osaan olla vierellä kaikille. Ehkä sä keksit sen ennen synnytyksiäsi ja sä hoidit ne tavallasi. 😊
Mä en toisaalta aio ajaa ketään viereltäni suojelemisen puolesta...saavat kokea munkin kipuilut, jos haluavat.No se on hyvä, jos hänelle oli apua. Oma mieheni tajusi kyllä hyvin, että hänestä olisi haittaa ja minä kantaisin huolta hänestä ja kärsisin vain enemmän. Mä en olisi sietänyt mitään kädestä pitelyitä, enyhtään kosketusta, en yhtään sanaa. Kaikki sellainen olisi rikkonut sen mun keskittymiseni ja lisännyt kokemaani kipua. Toisaalta mies nyt tuon jo tiesikin, kun noita kipuja on mulla ennenkin nähnyt. Mä menen tilaan, jossa ne kivut kestän ja kaikki sen häiritseminen on minun tahallista kiduttamistani.
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Onneksi kuitenkin minä pääsin sinne synnytyksiin. En ehkä osaisi suhtautua oikein toisien kipuiluun ja siihen omaan neuvottomuuteeni.
Mä en toisaalta aio ajaa ketään viereltäni suojelemisen puolesta...saavat kokea munkin kipuilut, jos haluavat.Kun sain olla rauhassa, niin en tarvinut mitään kivunlievityksiä. Olen kokenut paljon pahempaakin kipua kuin se oli, Ei synnytys päässyt edes top kolmeen.
Anonyymi kirjoitti:
Vartalo kertoo kyllä yllättävän paljon 😁 Hyvä pohtia asioita ja tiedostaa, mutta loppujen lopuksi se jokin selviää vain kuuntelemalla alkukantaisia kehon viestejä ja sydämen tuntemuksia..
No ymmärrän sellaisena aika faktoihin pytkivänä ihmisenä (oli sille hienokin termi, vaan ei tullut mieleen), että on tietyt tarkoitukset, mitkä pitää täyttyä. Mutta ei ne kerro lopulta totuutta.
Tiedän montakin naista, joitten maailmankuva, arvot ja ihan kaikki muu järkeenkäypä kolisisi...olisi kolissut, mutta ei minun joku sisäinen juttu. 🙄
Koetin jonkun ihmisen kohdalla pakottaakin sitä jotain tajuamaan, että tässä on se ihminen, mutta kun sisältä ei tule vihreää calia, niin ei.
Kaikkea ei vain voi pukea sanoiksi, eikä kaikkea tiedä, mitä tuntee...tai toisinpöin.. 😁Anonyymi kirjoitti:
Kun sain olla rauhassa, niin en tarvinut mitään kivunlievityksiä. Olen kokenut paljon pahempaakin kipua kuin se oli, Ei synnytys päässyt edes top kolmeen.
No olisihan minunkin ollut tyyty.inen siihrn, että en tule mukaan synnytykseen. Senkin minä olisi hyväksynyt...mihä vaan... mä olisin yhtä kaikki ollut vähän jäävi vaatimaan mitään...sen verran ymmärsin jo 25 vuotiaana pojan kohdalla...
Mutta siltikin... minä koen silti nuo hetket merkittävempinä hetkinä kasvussa minuuteen. En voinut mitään kummankaan syntyessä, että itkin. Se oli spontaanein tunteenpurkaus ikinä... ootas.. kerran itkin rakastellessani ja se on kolmas.
Olen haudannut kolme lähimmäistäni, mummon, ukin ja idän, eikä hallitsematon tunne ole vsllannymut mua... muyta kolmasti elämässä on... ja väitän, etten ole noissa kolmesta varautunut niihin ikinä...
Ehkä ei liity aiheeseen, mut tuli mieleen...- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No ymmärrän sellaisena aika faktoihin pytkivänä ihmisenä (oli sille hienokin termi, vaan ei tullut mieleen), että on tietyt tarkoitukset, mitkä pitää täyttyä. Mutta ei ne kerro lopulta totuutta.
Tiedän montakin naista, joitten maailmankuva, arvot ja ihan kaikki muu järkeenkäypä kolisisi...olisi kolissut, mutta ei minun joku sisäinen juttu. 🙄
Koetin jonkun ihmisen kohdalla pakottaakin sitä jotain tajuamaan, että tässä on se ihminen, mutta kun sisältä ei tule vihreää calia, niin ei.
Kaikkea ei vain voi pukea sanoiksi, eikä kaikkea tiedä, mitä tuntee...tai toisinpöin.. 😁Tuo on se ikuinen mysteeri, mitä ei pysty faktoilla järkeilemään. Kaikki voi osua kohdilleen ja olla paperilla täydellistä, mutta jollei se oikea tunne aktivoidu kehossa, niin kaikki tuntuu laimealta. Ihmiset toki ovat erilaisia, joku ei ehkä kaipaa niin vahvaa tunnetta vaan tärkeintä on vaikkapa turvallisuuden tunne, mutta itsestä tuntuisi valheelliselta viedä eteenpäin jotain sellaista, mikä ei tunnu oikeanlaiselta. Pitää olla tunne, jota ei pysty sanoilla selittämään 😊 Ja se tunne voi tulla hyvinkin yllättävän ihmisen kanssa..
Anonyymi kirjoitti:
Kun sain olla rauhassa, niin en tarvinut mitään kivunlievityksiä. Olen kokenut paljon pahempaakin kipua kuin se oli, Ei synnytys päässyt edes top kolmeen.
Usein muuten tukeudutaan tähän kivun sietämiseen...sanotaan, että naiset sietävät kipua enemmän kuin miehet jne.
Mä vaan mietin niitä aikoja, kun mukdut oli pieniä. Alle vuoden ikäisiä siis...
Me vanhrmmat oltiin ihan poikki. Selvittiin nippanappa. Ja meilllä dentään meni kaikki hyvin. Ei ollut koliikkia ri mitään erikoista, mutta silti oltiin rehellisesti ihan rajalla.
Mutta se oli meidän kokemus...ei se yhtään vähempi ole ollut...kokemuksi ei pysty vertaamaan. 🤔Anonyymi kirjoitti:
Tuo on se ikuinen mysteeri, mitä ei pysty faktoilla järkeilemään. Kaikki voi osua kohdilleen ja olla paperilla täydellistä, mutta jollei se oikea tunne aktivoidu kehossa, niin kaikki tuntuu laimealta. Ihmiset toki ovat erilaisia, joku ei ehkä kaipaa niin vahvaa tunnetta vaan tärkeintä on vaikkapa turvallisuuden tunne, mutta itsestä tuntuisi valheelliselta viedä eteenpäin jotain sellaista, mikä ei tunnu oikeanlaiselta. Pitää olla tunne, jota ei pysty sanoilla selittämään 😊 Ja se tunne voi tulla hyvinkin yllättävän ihmisen kanssa..
En oikrin uskonut tuohon, ennenkuin tutustuin todelliseen minuuteen. Ehkä siihen asti kaikki mitä halusin toisesta liittyi siihen mitä minun "pitäisi" haluta.
Jos tuota avaa yhtään, huomaa, että "pitäisi"-termikin asettaa jonkun kolmannen osapuolen olemassaolon yhtälöön. Mitä ikänä se onkaan?
Jos kyse olisi vain kahdesta...olisi termi jo muodossa "saada" , "tahtoa", "voida", "kokea"...jne.,
Sanoituksillakin on merkitystä kuitenkin...- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
En oikrin uskonut tuohon, ennenkuin tutustuin todelliseen minuuteen. Ehkä siihen asti kaikki mitä halusin toisesta liittyi siihen mitä minun "pitäisi" haluta.
Jos tuota avaa yhtään, huomaa, että "pitäisi"-termikin asettaa jonkun kolmannen osapuolen olemassaolon yhtälöön. Mitä ikänä se onkaan?
Jos kyse olisi vain kahdesta...olisi termi jo muodossa "saada" , "tahtoa", "voida", "kokea"...jne.,
Sanoituksillakin on merkitystä kuitenkin...Tuo on äärimmäiaen arvokasta, kun pystyy erottamaan sen mitä pitäisi haluta ja mitä aidoati haluaa. Sanoilla on tuossa mielessä merkitystä. Itse välttelen esim sanojen "tahdon" ja "tarvitsen" sanojen käyttöä parisuhteesta puhuttaessa, koska haluan parisuhteen perustuvan vapaaseen haluun ja tunteeseen, en tarpeeseen tai riippuvuuteen. Olen sallinut itselleni sanan "kaipaan" käytön, koska mielestäni on ihan ok tunnustaa, että kaipaa tunnetta, parisuhdetta, yhteyttä. On vaatinut aika paljon, että olen pystynyt tunnustamaan, että kaipaan miestä elämääni, sillä olen hyvin pitkään asettanut omat tarpeet ja toiveet sivuun. Nyt en enää halua tehdä niin vaan olla avoin sille, mitä itse toivon ja kaipaan.
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on äärimmäiaen arvokasta, kun pystyy erottamaan sen mitä pitäisi haluta ja mitä aidoati haluaa. Sanoilla on tuossa mielessä merkitystä. Itse välttelen esim sanojen "tahdon" ja "tarvitsen" sanojen käyttöä parisuhteesta puhuttaessa, koska haluan parisuhteen perustuvan vapaaseen haluun ja tunteeseen, en tarpeeseen tai riippuvuuteen. Olen sallinut itselleni sanan "kaipaan" käytön, koska mielestäni on ihan ok tunnustaa, että kaipaa tunnetta, parisuhdetta, yhteyttä. On vaatinut aika paljon, että olen pystynyt tunnustamaan, että kaipaan miestä elämääni, sillä olen hyvin pitkään asettanut omat tarpeet ja toiveet sivuun. Nyt en enää halua tehdä niin vaan olla avoin sille, mitä itse toivon ja kaipaan.
Anteeksi mutta miksi et voisi sanoa tahdon tai tarvitsen?
Minusta ne ne ei ole vaativia, jos se toinrn tuntee olonsa tasaveroiseksi. 🤔
Toki tuo "kaipaan" tsi "janoan" ei ehkä syö tarvetta poiskaan.
Oispa ihanaa kaipaavansa tai janoavansa jotain joltain. 😊❤️
Haluta jotain kaunista. 😁❤️- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Anteeksi mutta miksi et voisi sanoa tahdon tai tarvitsen?
Minusta ne ne ei ole vaativia, jos se toinrn tuntee olonsa tasaveroiseksi. 🤔
Toki tuo "kaipaan" tsi "janoan" ei ehkä syö tarvetta poiskaan.
Oispa ihanaa kaipaavansa tai janoavansa jotain joltain. 😊❤️
Haluta jotain kaunista. 😁❤️Hyvä kysymys 😊 Noiden sanojen käytön välttely kuvaa vain omaa tarvettani lähestyä toivetta parisuhteesta nöyrästi, asettamatta sille mitään tiukkoja vaatimuksia tai odotuksia. Vaikka niitäkin toki on, mutta ilmaisen itseäni aika pehmeästi kun puhun toiveestani löytää parisuhde. En tiedä osasinko selittää, mutta ehkä saat ajatuksesta kiinni 😊
Ja kyllä, mielestäni on ihana kaivata jotain kaunista ja eritoten jotlain tietyltä.. 😊❤️ Anonyymi kirjoitti:
Hyvä kysymys 😊 Noiden sanojen käytön välttely kuvaa vain omaa tarvettani lähestyä toivetta parisuhteesta nöyrästi, asettamatta sille mitään tiukkoja vaatimuksia tai odotuksia. Vaikka niitäkin toki on, mutta ilmaisen itseäni aika pehmeästi kun puhun toiveestani löytää parisuhde. En tiedä osasinko selittää, mutta ehkä saat ajatuksesta kiinni 😊
Ja kyllä, mielestäni on ihana kaivata jotain kaunista ja eritoten jotlain tietyltä.. 😊❤️Ymmärrän. 😊
Mutta ihan ei kannata taipua alas tai joutuu sittenkin kovaan paikkaan. 🤔
Mä itse olen niin kuollut joiltain odin, etten kykene heräämään sanoista... niitä kyllä kuuluu...
Mutta sehän onkin jo eri asia...- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Ymmärrän. 😊
Mutta ihan ei kannata taipua alas tai joutuu sittenkin kovaan paikkaan. 🤔
Mä itse olen niin kuollut joiltain odin, etten kykene heräämään sanoista... niitä kyllä kuuluu...
Mutta sehän onkin jo eri asia...Ajattelen sen tavallaan päinvastoin, että koska en epätoivoisesti "tarvitse" parisuhdetta, niin en tyydy ihan mihin tahansa vaan voin antaa sellaiselle parisuhteelle mahdollisuuden, jonka koen täyttävän kaipuuni täydellisesti. Ilmaisen itseäni ehkä turhan pehmeästi, mutta liian alas en kuitenkaan aio taipua 😊
Niin olin minäkin pitkään kuollut ja ajattelin, etten enää jaksa edes kaivata tunneyhteyttä mieheen, mutta jotain tapahtui. En oikein edes tiedä mitä, mutta tajusin että on täysin luonteeni vastaista elää kuin olisin kiveä sisältä enkä kaipaisi rakkautta, lämpöä, kiihkoa.. En sitten ollutkaan niin kuollut kuin luulin 🥰 Anonyymi kirjoitti:
Ajattelen sen tavallaan päinvastoin, että koska en epätoivoisesti "tarvitse" parisuhdetta, niin en tyydy ihan mihin tahansa vaan voin antaa sellaiselle parisuhteelle mahdollisuuden, jonka koen täyttävän kaipuuni täydellisesti. Ilmaisen itseäni ehkä turhan pehmeästi, mutta liian alas en kuitenkaan aio taipua 😊
Niin olin minäkin pitkään kuollut ja ajattelin, etten enää jaksa edes kaivata tunneyhteyttä mieheen, mutta jotain tapahtui. En oikein edes tiedä mitä, mutta tajusin että on täysin luonteeni vastaista elää kuin olisin kiveä sisältä enkä kaipaisi rakkautta, lämpöä, kiihkoa.. En sitten ollutkaan niin kuollut kuin luulin 🥰Kivaa... ehkä mäkin joskus käännyn tuohon. 😊❤️
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Kivaa... ehkä mäkin joskus käännyn tuohon. 😊❤️
Ehkäpä.. 😊❤️ Ei siinä ainakaan paljoa häviä jos vähän sydäntä avaa..
Anonyymi kirjoitti:
Ehkäpä.. 😊❤️ Ei siinä ainakaan paljoa häviä jos vähän sydäntä avaa..
Eipä se mun avaumisesta kiinni ole ollutkaan. En mä sitä kautta pelkää sattumista. Se tulee psljon sen jälkeen. 😊
Eikä se liity minuun. Minun on helppoa olla minä aina, mutta muut lähtee liikaa uskoen omasn avoimuuteensa, eikä rahkeet riitäkkään. Joutuu kohtaamaan myös itsesä. Tulee esiin asioita itselke jotka on haudannut...
Ja mä vaan oon. Ssnon, puhun ja olen suora. Voihdn se olla että närn väätin, kun näen ksiken omsn elämäni kautta, mutta en mä ssno mikä on oikaa js mikä väärää..
Aikaisemmat ei vaan kestä peiliä... js miksi mä siihen enää lähtisin?
https://youtu.be/EGtkxjqWSKc
Näin...- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Eipä se mun avaumisesta kiinni ole ollutkaan. En mä sitä kautta pelkää sattumista. Se tulee psljon sen jälkeen. 😊
Eikä se liity minuun. Minun on helppoa olla minä aina, mutta muut lähtee liikaa uskoen omasn avoimuuteensa, eikä rahkeet riitäkkään. Joutuu kohtaamaan myös itsesä. Tulee esiin asioita itselke jotka on haudannut...
Ja mä vaan oon. Ssnon, puhun ja olen suora. Voihdn se olla että närn väätin, kun näen ksiken omsn elämäni kautta, mutta en mä ssno mikä on oikaa js mikä väärää..
Aikaisemmat ei vaan kestä peiliä... js miksi mä siihen enää lähtisin?
https://youtu.be/EGtkxjqWSKc
Näin...Tuo on totta, moni ei pystykään olemaan niin "auki" kuin oli ehkä ajatellut olevansa. Moni jättää tunteet ja kokemukset käsittelemättä ymmärtämättä, että ne tulvii esiin ennemmin tai myöhemmin. Se vaatii usein todella raakaa peiliin katsomista eikä se ole kovin kaunistakaan katsottavaa aina..
Kurjaa, kun olet joutunut kokemaan tuollaista. Itse voi vain pitää sydämen avoinna ja toivoa, että kohtaa ihmisen jonka sydän on yhtä avoinna ja valmis tunteille 😊 Jos siis sitä itse haluaa ja toivoo.. Anonyymi kirjoitti:
Tuo on totta, moni ei pystykään olemaan niin "auki" kuin oli ehkä ajatellut olevansa. Moni jättää tunteet ja kokemukset käsittelemättä ymmärtämättä, että ne tulvii esiin ennemmin tai myöhemmin. Se vaatii usein todella raakaa peiliin katsomista eikä se ole kovin kaunistakaan katsottavaa aina..
Kurjaa, kun olet joutunut kokemaan tuollaista. Itse voi vain pitää sydämen avoinna ja toivoa, että kohtaa ihmisen jonka sydän on yhtä avoinna ja valmis tunteille 😊 Jos siis sitä itse haluaa ja toivoo..No joskus pääsen yli kaikesta....😊
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No joskus pääsen yli kaikesta....😊
Niin pääset, en epäile sitä yhtään 🥰
Anonyymi kirjoitti:
Niin pääset, en epäile sitä yhtään 🥰
Monessa en kyllä itseäni epäile...mut tuntuu kaukaiselle tässä..
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Monessa en kyllä itseäni epäile...mut tuntuu kaukaiselle tässä..
No sen perusteella, mitä tunnen sua niin en epäile yhtään, etteikö sulla olisi työkaluja tämän asian kanssa eteenpäin pääsemiseen niin syvältä kuin se onkin riipaissut. Ajan kanssa.. ja ehkä sen oikealla tavalla avoimen sydämen kohdatessasi 🥰
Anonyymi kirjoitti:
No sen perusteella, mitä tunnen sua niin en epäile yhtään, etteikö sulla olisi työkaluja tämän asian kanssa eteenpäin pääsemiseen niin syvältä kuin se onkin riipaissut. Ajan kanssa.. ja ehkä sen oikealla tavalla avoimen sydämen kohdatessasi 🥰
Kaikki ei riipu minusta..
- Anonyymi
Asian vierestä menee, mutta En usko, että tässä aloituksessa oli edes kyseessä ralliskene. Tähän sisältyy ajatus, jonka mukaan miehelle on edelleen vierasta miellyttää naista.
Nainenhan sosiaalistetaan yhteiskunnan jäseneksi, hoivaajaksi ja miellyttäjäksi jo pikkutytöstä lähtien päiväkodista ja koulusta poikien perään katsomaan ja opastamaan villimpiä tapauksia oman oppimisensa ja hyvinvointinsa kustannuksella. Mies taas sosiaalistetaan toimijaksi, joka ei naisia mielistele eikä tunteile. Hoitakoon nainen, mies tekee mitä lystää.
Naiselle tuskin rallijutut on määrääviä, kunhan nyt sitten tekee muutakin kotona kuin kyttää rallia. Miellyttäisi, jos mies kävisi suihkussa päivittäin, pitäisi itsestään huolta, ei ryyppäisi eikä tupakoisi, osallistuisi kotitöihin ja lasten arkeen, olisi tukena, kysyisi mitä kuuluu ja kuuntelisi, keskustelisi. Perusjuttuja. Ja nämä miellyttämistä? Peruselämään kuuluvaa.- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Minusta heräät 20 vuotta liian myöhään... mutta se on mun mielipide. 🤷♂️
Asenteet muuttuu hitaasti. Yhä tyttöjä kasvatetaan eri tavalla. Mun mielestä me ollaan jo 50 vuotta myöhässä. Kulttuuri muokkautuu liian hitaasti.
Anonyymi kirjoitti:
Asenteet muuttuu hitaasti. Yhä tyttöjä kasvatetaan eri tavalla. Mun mielestä me ollaan jo 50 vuotta myöhässä. Kulttuuri muokkautuu liian hitaasti.
Yhteidkunta ja muu kehitys menee kulttuuria paljon edellä monessa...
- Anonyymi
"...Tosin naisväessä ymmärrystä ei ehkä riitä. Pääsin onneksi tekemään tätä niin, että naiset eivät päässeet vaikuttamaan, Heino toteaa nauraen."
Jos tekee rallisaunan kotiinsa, jossa asuu yksin, sehän on selvästikin ok. Jos tekee rallisaunan kotiin, jossa mies asuu perheensä kanssa, se ole ok. Ei ole "naisten/naisen miellyttämistä", jos ottaa puolison mielipiteen huomioon. Se on "vain" puolison huomioimista.
Tutustuin saunan valokuviin, en ihastunut ollenkaan. Menettelisi jotakuinkin ilman rallikuvia. Liian iso perhesaunaksi ilman mitään kodikkuuden tunnelmaa. Hyvä ehkä rallikerhon ryyppäjäisiin.
" 1800-luvulla rakennetun kartanon, joka kätkee sisäänsä persoonallisen yllätyksen."
Sääliksi käy 1800-luvun kartano. Se näyttää olevan myynnissä:
https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/sysmä/17083061
Katsottuani kuvat, käy kartanoa vielä enemmän sääliksi. Suorastaan rikollisen huonolla maulla tehty remontti, jossa ei kunnioiteta vanhaa kartanoa, ei sitten mitenkään. Valkoista valkoista valkoista, modernia, valkoista. Meinaa taju lähteä, ei kertakaikkiaan remontoijien hallussa sisustaminen. Sauna ilman rallikuvia oli lopuksi parasta kartanossa.
- Sheena- Anonyymi
Tsekkasin linkin ja samaa mieltä, tuollaista jälkeä syntyy kun äkkiökyrikas juntti alkaa laittamaan. Olisi ehkä kannattanut käyttää sisustussuunnittelijaa, tai ehkä siellä joku marko paananen olikin. Tuollaisessa kohteessa pitäisi käyttää vanhoja valokuvia yms. ja laittaa alkuperäisen tyyliseksi.
-harmiseikirj- No pointti jäi sulta pois.... ei kyse ollutkaan kumppanin huomioimisesta ja taas itse kokonaisuudestakaan ei kyselty mielipidettä, mutta sen toki saat sanoa. 😊
- Anonyymi
Mitä järkeä on ostaa antiikkikartano jos kerran haluaa uutta?
Mistä näitä pösilöitä nousee? - Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No pointti jäi sulta pois.... ei kyse ollutkaan kumppanin huomioimisesta ja taas itse kokonaisuudestakaan ei kyselty mielipidettä, mutta sen toki saat sanoa. 😊
Sinulla on aloituksen pointtina "miksi miehen täytyisi aina miellyttää naista". Se ei vain sopinut aloituksesi asiaan 😆. Eli ts. miehen ei tarvitse aina miellyttää naisia. Se on eri asia mikä on kenenkin kohdalla miellyttämistä ja mikä toisen huomioimista.
Oli kartanon kokonaisuuden suunnitellut mikä sukupuoli tahansa, se on hyytävän huono. Samantapaisen kiduttavan kokonaisuuden näin kerran sisustuslehdessä. Turussa Aurajoen rannalla ikivanha kaunis puutalo-osake. Sisustus olisi ollut paikallaan 70-luvun elementtitaloon, tai jopa siihenkin liian arkinen, valkoinen ja pliisu.
- Sheena Anonyymi kirjoitti:
Sinulla on aloituksen pointtina "miksi miehen täytyisi aina miellyttää naista". Se ei vain sopinut aloituksesi asiaan 😆. Eli ts. miehen ei tarvitse aina miellyttää naisia. Se on eri asia mikä on kenenkin kohdalla miellyttämistä ja mikä toisen huomioimista.
Oli kartanon kokonaisuuden suunnitellut mikä sukupuoli tahansa, se on hyytävän huono. Samantapaisen kiduttavan kokonaisuuden näin kerran sisustuslehdessä. Turussa Aurajoen rannalla ikivanha kaunis puutalo-osake. Sisustus olisi ollut paikallaan 70-luvun elementtitaloon, tai jopa siihenkin liian arkinen, valkoinen ja pliisu.
- SheenaKysymys sinäällään oli tarkoitus suunnata miehille, mutta en sitä tehnyt tarkoituksellakaan niin, että herättäisin keskustelua laajemmin ja minusta se on onnistunut...tähän mennessä. 😊
Esimerkiksi olet (jos olet oikea sheena) ilmoittanut olevasi intersektionaalinen feministi, niin ei sinulla pitäisi olla kovin jyrkkiä rajoja elämän toteutuksiin ihmisiltä. Oli he rikkaita tai köyhiä. Omistivat yksiön tai kartanon. 😁- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Kysymys sinäällään oli tarkoitus suunnata miehille, mutta en sitä tehnyt tarkoituksellakaan niin, että herättäisin keskustelua laajemmin ja minusta se on onnistunut...tähän mennessä. 😊
Esimerkiksi olet (jos olet oikea sheena) ilmoittanut olevasi intersektionaalinen feministi, niin ei sinulla pitäisi olla kovin jyrkkiä rajoja elämän toteutuksiin ihmisiltä. Oli he rikkaita tai köyhiä. Omistivat yksiön tai kartanon. 😁Oikea sheena olen (tällä kertaa) . Juu, ei ole jyrkkiä sukupuolirajoja, eikä varallisuusrajoja ym. Olen myös monipuolisin eri musiikkigenrien, eri sisustustyylien suhteen, eri taidesuuntausten suhteen jne. Mutta tuo kartanon sisustus meni aika lähelle sietokyvyn rajaa 🤣 Toisaalta jokainen saa pilata talonsa miten haluaa, ei se ole ongelma eikä kuulu minulle.
Jos olisin kartanoa vailla, ostaisin huonokuntoisen (kuntotarkastetun) ja ramppaisin sen mieleni mukaan.
- Sheena
- Anonyymi
No, minun mielestäni fiksu mies joka haluaa päästä "vähemmällä" haluaa aina miellyttää naistaan.
AV- Anonyymi
Miksi miehen pitää päästä vähemmällä?
- Anonyymi
Sanoo mies, joka on eronnut montako kertaa? Pääset "helpommalla" kunnes kyllästyt esittämään. Toimiva strategia. Paremmin tosin voisi toimia se, että olisi kerralla etsinyt sellaisen, jonka kanssa ei olisi tarvinut esittää ja kyllästyä esittämään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi miehen pitää päästä vähemmällä?
Vähemmällä lainausmerkeissä?
Koska pahinta elämässä mikä miestä voi rasittaa on naisen mielentilahäiriöt:)
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vähemmällä lainausmerkeissä?
Koska pahinta elämässä mikä miestä voi rasittaa on naisen mielentilahäiriöt:)
AVKyllä ne mielentilahäiriöt tulee jos on tullakseen, vaikkei erityisesti keskittyisikään miellyttämään naista 😊
- Anonyymi
Pilattu hieno vanha rakennus tuollaisella arvottomalla hölynpölyllä.
Kuulemma jo myynnissäkin. Omistaja taitaa olla joku varsinainen tuuliviiri ja kuumailmapallo.
Veikkaan, että saunatilat on tehty vanhaan kellariin. Itse purkaisin koko uudispaskan pois samantien.
Mautonta ja turhaa pröystäilyä. Tuollaiseen taloon kuuluu puulla lämpiävä tunnelmallinen pihasauna.No tätäpä tässä mietittiinkin...🥱
Juu... merkataan pöytäkirjoihin eriävä mielipide...huoh.. 🙄- Anonyymi
Pihasauna ajatuksenakin aivan mahtava. Kesällä nautiskella kesäilloista saunan kuistilla löylyjen lomassa, talvella kirmaista pihan poikki saunahöyryisenä lämpimään tupaan.
Ihana. Anonyymi kirjoitti:
Pihasauna ajatuksenakin aivan mahtava. Kesällä nautiskella kesäilloista saunan kuistilla löylyjen lomassa, talvella kirmaista pihan poikki saunahöyryisenä lämpimään tupaan.
Ihana.Pihasaunat on aivan upeita keksintöjä mitä nykyään kaavoitetulta alueelta koitetaan kitkeä järjestään pois. 🙄
Tuntuu äkkiä siltä, että suomalaista kulttuuria hävetään ja se alistetaan johonkin huonoon ympäristötietouteen...
Me suomalaiset välitetään luonnosta paljon ja suurin osa haluaa säilyttää sen kauneutta. Voitaisiin haastaa muut ennemmin kuin yrittää alistua sellaiseen syyllisyyteen, mikä ei meitä edes koske. Vähän munaa ja faktaa tiskiin, eikä aina vaan myötäillä.,prkele! 💪😁- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No tätäpä tässä mietittiinkin...🥱
Juu... merkataan pöytäkirjoihin eriävä mielipide...huoh.. 🙄No, mä oon nainen:)
Eikä tosiaan miellyttänyt käyttökelvoton ja epäekologinen sauna jonka joutuu uusiin 10 vuoden kuluttua.
Ei tarvi koittaa miellyttää (tuskin tuon tyyppisen rehvastelijan kans olis mitään yhteistä sävelmää muutenkaan) mutta suomalaista rakennuskulttuuria kunnioittavana ja rakastavana henkilönä en arvosta ja kyllä tuomitsen rankasti.
Mietippä sinäkin että tuokin talo tehty pelkin käsityökaluin ja sitten joku urpo tuhoaa sen peruuttamattomasti pelkästä hetken mielijohteesta. Jokainen tuhottu vanha arvorakennus on todella suuri minus Suomen rakennushistoriassa.
Rallitauluja. Just. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihana.Sen parempaa ei ole.
Melkeimpä maalattia oli yhden talon saunassa ja se lämpesi melkein joka päivä. Taloon kun ei tullut vettä, pihassa kaivo vaan ja ihan mukavasti elettiin.
Se oli vanha sauna. Kerran kun olin yksin saunassa, niin kuulin pienen lapsen läpsyttävät juoksuaskelet jotka tuli saunan takaa saunan ulkoovelle. Kun menin katsomaan, niin mitään ei näkynyt.
Kerroin asuinkumppanille ja hän sanoi kuulleensa saman.
Pirtissä keittiökaapin laatikossa oli vaaleahiuksisen pikkutytön kuva jostain 50-luvulta. Jostain syystä se oli jätetty sinne, vaikkei muuta ollut jätetty. Olikohan äitinsä jättänyt?
Mikään ei ole niin hieno asuinpaikka kun vanha talo, kaikkine elämän kiemuroineen. Ehkäpä kartanon kummitukset ajoi pölvästin maantielle, en yhtään ihmettelisi😅 Anonyymi kirjoitti:
No, mä oon nainen:)
Eikä tosiaan miellyttänyt käyttökelvoton ja epäekologinen sauna jonka joutuu uusiin 10 vuoden kuluttua.
Ei tarvi koittaa miellyttää (tuskin tuon tyyppisen rehvastelijan kans olis mitään yhteistä sävelmää muutenkaan) mutta suomalaista rakennuskulttuuria kunnioittavana ja rakastavana henkilönä en arvosta ja kyllä tuomitsen rankasti.
Mietippä sinäkin että tuokin talo tehty pelkin käsityökaluin ja sitten joku urpo tuhoaa sen peruuttamattomasti pelkästä hetken mielijohteesta. Jokainen tuhottu vanha arvorakennus on todella suuri minus Suomen rakennushistoriassa.
Rallitauluja. Just.Juu... voi harmi...
https://youtu.be/Byxv8BiqBcM
Traihg to timoos ääs.- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Juu... voi harmi...
https://youtu.be/Byxv8BiqBcM
Traihg to timoos ääs.Tällä lähtee kyyti kartanon pihasta:
https://youtu.be/b3zDNDKK3hU
Luulis nyt saatana ihminen että jotain tajuisi. Missähän pöllyssä tuokin "kartanon omistaja" rallia ajelee? Veikkaan, että kova viina, kokkeli ja masennuslääkkeet kun tuota sen sieluntuotosta kuivin silmin katsoo.
Viime kesänä Helsingissä käytettiin kokaiinia enemmän kun koskaan aikaiaemmin. Tosin varmaan meidän pääministerilläkin oli oma vaikutuksensa kulutukseen:)
Mut sun taloshan oli huomattavasti nuorempi, joten älä nyt ota ittees, ahkera maalaismies. Anonyymi kirjoitti:
Tällä lähtee kyyti kartanon pihasta:
https://youtu.be/b3zDNDKK3hU
Luulis nyt saatana ihminen että jotain tajuisi. Missähän pöllyssä tuokin "kartanon omistaja" rallia ajelee? Veikkaan, että kova viina, kokkeli ja masennuslääkkeet kun tuota sen sieluntuotosta kuivin silmin katsoo.
Viime kesänä Helsingissä käytettiin kokaiinia enemmän kun koskaan aikaiaemmin. Tosin varmaan meidän pääministerilläkin oli oma vaikutuksensa kulutukseen:)
Mut sun taloshan oli huomattavasti nuorempi, joten älä nyt ota ittees, ahkera maalaismies.Heh... keksi Timo parempia trolleja...
https://youtu.be/rBMo3z98nxY
Mutta hyvä että jaksoit valvoa näin pitkään. Tapu ja vielä kerran tapu. Hienoa Timo. 😁👌- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, mä oon nainen:)
Rallitauluja. Just.Äläpä syyttele aiheettomasti.
Urpo
Minä sitten varmaan kuulun näihin dissattaviin miehiin jotka haluavat miellyttää naista. Itselläni on sellainen outo toive että nainen huomaisi itsensä pidetyksi ja kokisi olevansa tervetullut myös minun asuntooni.
Itse juon iltakahvit mutta jos nainen joisi illalla teetä niin kyllähän minä kaappiin teetä hänelle valmiiksi ostaisin. Ottaisi kyllä luonnon päälle sanoa että tuo omat teet mukanasi jos täällä käyt.
Tietysti tuollainen remontti on eri luokan juttu kuin teen osto enkä naisen takia tuollaista saunaa lähtisi purkamaan mutta ehkä jossakin vaiheessa voisin kysäistä että pitäiskö esim hyllyjä olla enemmän jolloin hänkin kokisi että mielipiteillään on vaikutusta.
Itse saunasta en kyllä pitänyt; liikaa yksityiskohtia. Itse saunoessani fyysinen olemus on lauteilla ja mieli saa taas vaeltaa kaukaisuudessa ja siinä yksityiskohdat ovat vain tiellä. Paras olisi jos löylyhuoneessa on ikkuna; siitä katsellessa näkymät muuttuu luonnostaan.No vaikea tuohon tee-vertaukseen on ssnoa mitään, kun joskus itsekin juon teetä ja sitä kshvin lisäksi löytyy valikoimista. Mutta en sitä hommaisi kaappeihini, jos en itse käyttäisi, vsin mahdollisten naiskäyttäjirn varalle. Mutta en kokisi itseäni alisteiseksi, hommatessa jonkun mielenkiintoisen naisen vuoksi tiettyä teetä varastoon.
Enkä remontoisi kämppääni kulloisen deittinaisen mieltymysten mukaan, saatikka häprilisi esittää omaani tälläisenään, vaikka se olisi muuta kuin mitä hän on esittänyt pitävänsä. 😊- Anonyymi
No voihan siellä sulkea myös silmät, niin pääsee matkustamaan kaukaisuuteen ;)
Itse olen tykästyin erään saunan kuusilautojen oksankohtiin ja kuvittelin niihin silmiä ja satuhahmoja. Moni niistä näyttää linnulta ja joltakin Liisa Ihmemaassa hahmolta.
Ikkuna, josta näkee ulos luontoon, on aina virkistävä. Sellaiseen saunaan pääsen läheisen luona kesällä. Talvellakin, mutta silloin näkyy paremmin Otava.
Enkä itse ymmärrä ainakaan, miten joku lukee sen dissattaviin, että toinen muistaisi kysäistä, mitä mieltä toinen on saunasta :)
t.sxth
No voihan siellä sulkea myös silmät, niin pääsee matkustamaan kaukaisuuteen ;)
Itse olen tykästyin erään saunan kuusilautojen oksankohtiin ja kuvittelin niihin silmiä ja satuhahmoja. Moni niistä näyttää linnulta ja joltakin Liisa Ihmemaassa hahmolta.
Ikkuna, josta näkee ulos luontoon, on aina virkistävä. Sellaiseen saunaan pääsen läheisen luona kesällä. Talvellakin, mutta silloin näkyy paremmin Otava.
Enkä itse ymmärrä ainakaan, miten joku lukee sen dissattaviin, että toinen muistaisi kysäistä, mitä mieltä toinen on saunasta :)
t.sxth
t.sxthSori, muuten tiedä mihin viestiin vastasit? 🤔
Disseisback kirjoitti:
No vaikea tuohon tee-vertaukseen on ssnoa mitään, kun joskus itsekin juon teetä ja sitä kshvin lisäksi löytyy valikoimista. Mutta en sitä hommaisi kaappeihini, jos en itse käyttäisi, vsin mahdollisten naiskäyttäjirn varalle. Mutta en kokisi itseäni alisteiseksi, hommatessa jonkun mielenkiintoisen naisen vuoksi tiettyä teetä varastoon.
Enkä remontoisi kämppääni kulloisen deittinaisen mieltymysten mukaan, saatikka häprilisi esittää omaani tälläisenään, vaikka se olisi muuta kuin mitä hän on esittänyt pitävänsä. 😊No jos minä mietin naisen kohdalla miten hän viihtyisi tässä asunnossa ollaan kyllä jo tilanteessa jossa en kutsuisi häntä enää kulloiseksi deittinaiseksi.
Itse olen kyllä tehnyt remonttia naisen toiveiden mukaan. Siinä vaiheessa kun ilmoitetaan että pitää tehdä pikku muutoksia jotta uudella pienellä ihmisellä on mukavampi olla niin aikalailla siinä itsensä unohti.Disseisback kirjoitti:
Sori, muuten tiedä mihin viestiin vastasit? 🤔
Tais liittyä mun ensimmäiseen kommenttiin ja siihen viimeiseen kappaleeseen saunomisen filosofiasta
M184 kirjoitti:
Tais liittyä mun ensimmäiseen kommenttiin ja siihen viimeiseen kappaleeseen saunomisen filosofiasta
Palaan tähän ehkä myöhemmin, nyt en kykene...
- Anonyymi
Ai kenen miehen mielestä? Ja aina?
Mahtaa olla paskaa elämää, jos noin toimii.
-keinovaginamies- - Anonyymi
Ei tarvitse miehen miellytttää naista, eikä naisen miellyttää miestä. Kompromisseja pitää osata tehdä, eikä aina vaatia toiselta.
Kompromisseja ei tarvitse tehdä kun kyse on vain omasta elämästä kuten liitteen mukaan voisi olettaa..
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Kompromisseja ei tarvitse tehdä kun kyse on vain omasta elämästä kuten liitteen mukaan voisi olettaa..
Niinpä. Vastasin vain yleisesti parisuhdetta ajatellen.
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä. Vastasin vain yleisesti parisuhdetta ajatellen.
No tämän osaston idea on sinkkuus...
Mutta näin ne asiat selviää. Kertomalla, kyselemällä jne. 😊👌- Anonyymi
Ei "tarvitse", mutta hyvä olisi, puolin ja toisin. Itse (miehenä) olen törmännyt molempiin "ääripäihin": Jotkut elää siitä, että saavat miellyttää, jotkut elää siitä, että heitä miellytetään. 80-90 % porukasta tekee ja tykkää molemmista. Yleisellä tasolla tämä perkeleen some vaan kärjistää KAIKEN.
- Anonyymi
Juu, ei tartte. Parempi kun ylipäätään pysyvät kauempana.
- Anonyymi
Höpö höpö...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpö höpö...
Ei mitään höpö höpö vaan se on niin. Aikuinen nainen ei jaksa kiinnostua vääntämään tällaisesta - enää.
- Anonyymi
Kenelle miehelle on tärkeää miellyttää omalla tekemisellään naisia? Ei ainakaan linkin jutun miehelle, eikä sinullekaan. Missä ne on ne huomaamasi miehet, jotka haluavat miellyttää naisia omalla tekemisellään tai elämällään?
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Ympärillämme... täällä palstoilla, kaupungilla, työpaikoilla...
Mä tarttisin rautalankaa. Miten se käytännössä ilmenee näiden miesten elämässä ja tekemisissä?
Anonyymi kirjoitti:
Mä tarttisin rautalankaa. Miten se käytännössä ilmenee näiden miesten elämässä ja tekemisissä?
No tuleeps mirleen eräs sankari. Hän käy baareissa etsimässä kauluspaita päällä naisia. Tunkee itseään vähän joka pöytään, missä voisi olla mahdollisia kanditaatteja suhteeseen. Tulee välillä vastaan ja aina jutut liittyy siihen, miten hän ei löydä naista.
Siviilissä kun näkee, hän vieläkin muistuttaa siitä, ettei hän löydä mistään naista itselleen, vaikka puitteet pitäis olls kohdallaan. Jos käy treffeillä, manaa sitä, että tarjosi kalliin lounaan Rossossa, eikä silti tullut mitään. Tai siivosi kämppänsä turhaan tms.
Joskus kun hän oli suhteessa, ei hän ollut noin huollitellun näköinen todellakaan.
Mutta nauttisi siitä, että joskus voi syödä hyvässä seurassa hyvin ravintolassa ja pitäis kämppäänsä ja itseään kuosissa kun se oikeasti on jo itsessään helkatin kivaa hommaa...ei naisten takia, vaan ihan itsendä takia....kässäätkö pointin?- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No tuleeps mirleen eräs sankari. Hän käy baareissa etsimässä kauluspaita päällä naisia. Tunkee itseään vähän joka pöytään, missä voisi olla mahdollisia kanditaatteja suhteeseen. Tulee välillä vastaan ja aina jutut liittyy siihen, miten hän ei löydä naista.
Siviilissä kun näkee, hän vieläkin muistuttaa siitä, ettei hän löydä mistään naista itselleen, vaikka puitteet pitäis olls kohdallaan. Jos käy treffeillä, manaa sitä, että tarjosi kalliin lounaan Rossossa, eikä silti tullut mitään. Tai siivosi kämppänsä turhaan tms.
Joskus kun hän oli suhteessa, ei hän ollut noin huollitellun näköinen todellakaan.
Mutta nauttisi siitä, että joskus voi syödä hyvässä seurassa hyvin ravintolassa ja pitäis kämppäänsä ja itseään kuosissa kun se oikeasti on jo itsessään helkatin kivaa hommaa...ei naisten takia, vaan ihan itsendä takia....kässäätkö pointin?Pihi ja laiska, aika paha combo.
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Mutta nauttisi siitä, että joskus voi syödä hyvässä seurassa hyvin ravintolassa ja pitäis kämppäänsä ja itseään kuosissa kun se oikeasti on jo itsessään helkatin kivaa hommaa...ei naisten takia, vaan ihan itsendä takia....kässäätkö pointin?Ai tällaista tarkoitit. Okei.
- Anonyymi
Toksisesta maskuliinisuudesta pölisevät miehet kasvattavat lapsistaan juuri näitä mielisteleviä ätmejä.
Koko sana toksinen maskuliinisuus on naisten mielistelyä.- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Jepjep... onneksesi voit olla kommentissasikin nobody.
Se on totta. Sen takia Andrew Tatea seuraa miljoonat nuoret miehet. Isät ei tehnyt hommaansa vaan höpisi toksisesta maskuliinisyydestä.
- Anonyymi
Pitää miellyttää ja naurattaa muuten ei heru piparia.Näin menee biologian mukaan.
- Anonyymi
Voi päästä arpajaisiin jatkossa.
- Anonyymi
Ei naisia pysty miellyttämään. Koettu on, teet mitä vain naisen mieliksi, aina rima nousee.
- Anonyymi
Ei tarvii. Heippa!
- Anonyymi
Eipä ketään tarvitse väkisin miellyttää. Oikeat ihmiset tulee kyllä sitten kohdalle kun pysyt omana itsenäsi.
- Anonyymi
Tarvitseeko olla miellyttävä vai epämiellyttävä henkilö, kumpi parempi?
Olisiko parempi olla tuosta puolivälistä, miellyttävän epämiellyttävä...
Naisilla on aivan kauheasti haluja, jos jonkinlaisia haluja. Kyllä miehen joskus pitää miellyttää naistaan jos haluaa tyydyttää naisen haluja, siten etteivät naisen halut katoa kokonaan. Olisi mies sitten siinä naisen vieressä kylkeä vasten kyhnäämässä, ilme kuin herkkuluuta odottavalla koiralla. Tuohan veisi miehen munat pois kokonaan, ei olisi naisen mielestä haluttava, olisi "kulta ei tänään tyyppiä".
AV - Anonyymi
"kummastuttaa se, että joillekin miehille on tärkeää miellyttää omalla tekemisellään tai elämällään naisia. "
Kun mies toivoo kohtaavansa elämänkumppanin, niin hän pyrkii (joko tietoisesti tai tiedostamatta tai sekä että) toimimaan (parhaan tietonsa mukaan) siten että ei tulisi koetuksi epämiellyttäväksi kohderyhmänsä jäsenten toimesta. Se ei ole kummallista, eikä säätämistä, eikä nöyristelemistä. Niin tytötkin toimivat kun toivovat kohtaavansa elämänkumppanin. - Anonyymi
hmm jotenkin tulee mieleen tosiaan suuntautuminen toisaalle, exhibitionistista avaraa valoisaa tilaa,
saunan ajattelisi itse olevan enemmän suojaisa hämärä rauhoittavakin....
mutta yhtä kaikki minkään toki kaikkia naisia tarvitse miellyttää kunhan se elämäkumppani ymmärtää kotkotuksiaan, saa itselleen jotain muuta soppea - Anonyymi
niin no tuo on sellainen homososiaalisuuden näyttämö parasta laatua, vähintään
- Anonyymi
onko tämä mies sitten naimisissa, jos naisen kanssa niin eiköhän tällä sitten omat tilansa makunsa mukaiset
tietenkin kaikki sinkkumiehet sisustaa mielensä mukaan kämppänsä- Anonyymi
"tietenkin kaikki sinkkumiehet sisustaa mielensä mukaan kämppänsä"
Menetin sinkkuuteni -69, olen nyt eronnut taas kerran. Viimeisen eroni jälkeen olen sisustellut uuden kämppäni täsmälleen mieleni mukaan, mielessäni on ollut tyttö jonka vielä ehkä valloitan.
- Anonyymi
Ne miehet jotka ovat osanneet miellyttää naisia,ovat naimisissa ,tai muuten parisuhteessa. Palsta ätminkäiset sihisevät täällä vihaisina ja kateellisina, kun ei luonto anna periksi tunnustaa ,että naisen jalustalle asettava mies on MIES,ja naista vihaava ja alistava on surkuhupaisa yksinäinen ätmi.💩
- Anonyymi
Siinä vaiheessa kun miehestä tulee minäminämuna mies on kengänkuva persiissä. Saa miettiä💩
- Anonyymi
Jos tuo naisen löytää niin se pistää tuon sitten uuteen uskoon alta aikayksikön, voi olla tietenkin ettei naiset niin kiinnostakaan.
- Anonyymi
Riippuu paljon siitä minkä näköistä on muualla asunnossa.
Jos joka seinä tursuaa ralliauton kuvia, mies on jämähtänyt lapsen asteelle.
Jos naisen koti on sisustukseltaan pinkki hattarahörhelö, miellyttäisikö se miehiä?
Kohtuu kaikessa, niin ruusuissa kuin ralliautoissakin.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 833922
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t342883Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä992223Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?281806Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian211714- 311710
Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell481544Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja261518- 281481
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni71464