Onko mieheni narsisti?

Anonyymi-ap

Suhde alkoi aika normaalisti netissä. Ei erityisen nopeasti kehittynyt mikään. Kahdenvuoden seurustelun jälkeen muutto yhteen, vuosi aika normaalia yhteistä elämää. Mies aika normaali rakastava puoliso.
Sitten miehen vaikeudet töiden suhteen, meni työpaikka alta. Samoihin aikoihin oli selkeästi masentunut ja purki kaiken minuun. Olin vituttava ämmä, kaikki oli minun vikaa. Tähän tuli mukaan fyysisyys, tavaroiden heittely yms kun tarpeeksi raivostui. Pidempiä kausia ilman fyysistä vahingoittamista, eikä myöskään uhkailua sillä. Välillä enemmän, välillä vähemmän henkistä väkivaltaa. Mutta kuitenkin jatkuvaa. Liittynyt aina siihen kun ei jaksaisi tehdä jotain-> aiheuttanut riidan haukkumisella tms. Ei ole itse tajunnut kuulemma mitä tekee, en oikein itsekkään ollut.
Yli vuoden oli hermostumatta liikaa, eikä koskaan uhkaillut millään satuttamisella. Henkisesti kyllä satutti koko tämän ajan. Tämä näkyi selkaisena että minä olin aina riitojen syy, eikä mun tunteilla ollut tilaa. Kaikki vika oli vain minussa, ei nähnyt omaa osuuttaan.
Nyt siis riita äityi tavaroiden paiskomiseen niin että lähellä oleviin sattui.
Voiko tässä puhua narsismista, vai mitä hitsiä tämä on?
Mies ei ole koskaan ollut mustasukkainen, pettänyt, tai kontrolloinut minun tekemisiä ja menemisiä millään tavalla.

15

75

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vaikeaa. Ei narskun. Riehuminen täytyy loppua ja rakkaus palata. Muuten ei kannata jatkaa.

    • Anonyymi

      Miten olette keskustelleet asiasta? Ei kuulosta hyvältä, että hän ei välitä sinun tuntemuksistasi. Nyt pitäisi rauhallisessa tilanteessa ottaa vakava keskustelu asiasta. Noin ei voi jatkua yhtään kauempaa, on menossa hyvin vaaralliseen suuntaan. Itse kokisin oloni hyvin turvattomaksi tuollaisessa suhteessa

    • Anonyymi

      Kait tajuat ettei tuollainen voi jatkua.
      Otappas onnesi omaan käteesi, kun toinen ei siitä piittaa.
      Minä en ainakaan jatkaisi yhdessä asumista, ottaisin ritolat.
      Itse asiassa teillä ei sitä yhteistä elämää ole kovin kauaa edes jatkunut.

    • Anonyymi

      Kuulostaa, varma en ole, että miehellä on niin ristiriitainen olo itsensä kanssa ettei osaa käsitellä konyrolloida, hyväksyä jne omia tunteitaan. Sanoisinko että jäänyt tunnetasoltaan kehittymättä.

    • Anonyymi

      Ei vaikuta narsismilta, vaan joltain muulta psyykkiseltä häiriöltä. Menihän teillä kokonainen vuosi hyvin, mikä ei sovi narsismiin. Tai mistä sitä sittenkään tietää. Jätä se mies, voi muuttua vaaralliseksi.

    • Anonyymi

      Tuotatuota, olette olleet kuitenkin suhteellisen vähän aikaa yhdessä ja nyt on jo tuollaista. Kannattaisi ajatella nyt ihan oikeasti tilannetta ja myöntää faktat; kumpikaan teistä ei muutu ja mies on öykkäri. Itse päätät mitä teet mutta hyvä teidän parisuhteenne ei missään nimessä ole. Tuossa vaiheessa, missä olette pitäisi vielä kummallakin olla rakkauden vaaleanpunaiset silmälasit silmillä.

    • Anonyymi

      Narsistilta ei vaikuta. Yleensä narsisti pyrkii rajoittamaan toisen tulemisia ja menemisiä. Erottaa sukulaisista ja kavereista. Pahimmassa tapauksessa haluaa sitoa toisen neljän seinän sisälle. Syyllistää kaikesta toista.
      Yksi piirre ei kuitenkaan tee kenestäkään narsistia.

      Kuvitteellisesti. Jos toinen saa ylinopeussakot ja syyttää kumppaniaan niistä. Koska joutui ajamaan ylinopeutta, jotta ehtisi aikaisemmin kotiin. On enemmän heikon itsetunnon tuotosta kuin narsismista.
      Tuo siis oli kuvitteellinen tarina.

      Omalla kohdalla x:ni syytti minua siitä, että joutui menemään vieraisiin. Koska en suostunut seksiin.
      Miten se nyt menikään "Saa*anan ämmä. Jos et olisi pihdannut, en olisi mennyt vieraisiin". Jotkut miehet ne osaa puhua itsensä kauniisti eroon.

    • Anonyymi

      Se on vajakki joka voi tappaa sinut koska tahansa. Naisia kuollut paljon kun mies hermostuu pienestä. Sinuna pakkaisin tavarat

    • Anonyymi

      Voi olla ihan vain masennus sillä se oireilee monesti raivona. Itse olin masennuksen takia todella pinna kireällä pitkän aikaa. En voinut sietää esim. lasten ääniä, koirien haukkumista, ihmisiä yleensäkään (edes läheisiä) - ihan silmitön vihan puna nousi silmiin tosi pienestä, koko ajan. Masennuslääkkeillä tuosta raivosta pääsi erilleen ja ne lääkkeet mahdollistivat sitten sen, että pystyi ottaa vähän etäisyyttä negatiivisiin tunteisiin ja ruveta kaivamaan itseään ulos siitä suosta.

      Terv. N41

    • Anonyymi

      Hänellä mahtanee olla jonkin sortin itsehillintä ongelmaa tai pahaolo mahdollisesti henkisesti josta hänen olisi rohkaistua puhumaan jollekulle mu se vahinko mitä on aiheuttanut käytöksellään suhteellenne on jo jotain peruuttamatonta itse en ainakaan usko ettäkö.pystyt luottamaan häneen enään täysin ainakaan pelkäämättä etteikö vastaava tilanne toistu mu keskustelette mikään ei ole täysin mahdotonta jos pystytte luottamaan toisiinne ja puhumaan asioista rehellisesti

    • Anonyymi

      Kannattaa pysyä erossa stereotyypeistä kuten narsistiksi luokittelusta.

      Ongelma on selvästi että on eräänlainen perfectionisti joka tuntee ettei tee osaansa "perheen" eteen. Toisinsanoen tämä on itsevihaa, joka on helpompi purkaa muihin. Ja pahat teot vain saavat hänet vihaamaan itseään yhä enemmän. Lopulta niistä tulee tapoja ja niistähän on melkein mahdoton päästä eroon jos siitä ei saa jotain uutta.

      Mitä voit tehdä asialle? Vaikea sanoa ilman tarkempaa kuvausta, mutta ehkä kannattaa muuttaa jonnekkin perheen luokse pariksi kuukaudeksi että pääsee miettimään omia ajatuksiaan ilman että joku hyörii häiritsemässä joka päivä.

    • Anonyymi

      Unohda narsismi. Joko mies käyttää (salaa) huumeita tai sitten hänellä on vakava mielenterveysongelma joka näyttää muuttuvan varallisemmaksi koko ajan.

      Egdotan että sanomattatta sanaakaan, kerâät tärkeimmä tavarasi ja poistut nopeasti.
      Ennenkuin se on liian myöhäistä.

    • Anonyymi

      Perheneuvolassa voitte keskustella kaikesta ja saada apua ongelmiin.

    • Anonyymi

      Sanoisin että hänellä saattaa olla epävakaa persoonallisuushäiriö.

    • Anonyymi

      Ei tuo normaalilta kuulosta

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      3184
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2131
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2054
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1905
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe