Entisaikaan jokainen mies löysin naisen

Anonyymi-ap

Helposti vaikka kyläkoulusta ja sitten nainen ja mies meni perhettä perustamaan. Nykyään se on mahdotonta miehen saada nainen ja miehet elää kymmeniä vuosia sinkkuna. Niin ne ajat muuttuu koska tuli tinderit ja naisille ei sitten kelpaa enää mikään.

89

696

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Naiset eivät enää ole sosiaalisesti tai oikeudellisesti riippuvaisia miehistä, kiitos parantuneen tasa-arvotilanteen. Nykyään miesten pitääkin vähän pistää yritystä kehiin, jotta osoittaa olevansa hyvä lisä naisen elämään - välttämättömyys kun mies ei enää nyky-yhteiskunnassa ole. Aiemmin naisen oli kuta kuinkin pakko ottaa mies elämäänsä selvitäkseen, eikä sitä välttämättä kovin kauas kotoa pystynyt miestä lähteä hakemaan. Joten huonompikin kelpasi.

      • Anonyymi

        Nii kun nainen voi sen lapsen saada melkolailla helpostikin jopa jo yhdenillan panolta jos ei sitä miestä elämäänsä kaipaa ja jottako mies voisi edes kutsua itseään isäksi pitäisi sen naisensa lisäksi osata kohdella lapsiaan kunnioittavasti vähintäänkin


      • Anonyymi

        Juu vauvoja on kiva hoitaa. mutta tietenkään ne ei saa ikuisiks jäädä vauvaks.


      • Anonyymi

        Hehheh. Miesselittäjä tuli taas paikalle kertomaan nausille, miten naisten pitäisi elää.

        Ps. Ne eläinnaaraat eivät mitenkään halua saada jälkeläsiä.


    • Anonyymi

      Ei pidä paikkaansa. Isäni jo 70-luvulla joutui hankkimaan muijan lehti-ilmoituksella, saamaton kun naisasioissaan oli. Alkoi olla jo ikämiehiä, niin joutui hakemaan muijan toisesta päästä suomea. Ilmeisesti muita vastauksia ilmoitukseen ei saanut? Tarina ei kerro tarkemmin.

      • Anonyymi

        Ei johdu välttis saamattomuudesta josko hän vain oli kyllästynyt paikallisiin naisiin kun tiesi ehkä jopa tunsi heidät paremmin kui omat taskunsa


    • Anonyymi

      Se on varmaan noin siellä syrjäkylillä. Naisethan pääosin muuttavat pois sieltä.

      • Anonyymi

        Luultavasti juu ja miehet pysyy kotikonnuillaan jotta voivat kuvitella olevansa kylän kuninkaita voittamattomia naisten kaatajia noin kai ne kilpailut usei niistä naisista menee itse en tuon kaltaisiin kaltaiseen kisiluun ole vaivautunut osallistumaan nainen joka vaatisi että tämän huomiosta tarttui kilpailla ettiköön sellaisen miehen joka hänen kanssaan sen loppuelämän helvetin haluaa elää


    • Se on juuri näin kuin kerroit. Entisaikaan ihmiset tapasivat toisiaan livenä ja rakastuivat. Tinderissä chättäillään kymmenien eri ehdokkaiden kanssa ja valitaan se kaikista komein ja rikkain yksilö jatkkoon. Tätä samaa kaavaa telkkarin realityohjelmissa.

      • Anonyymi

        Te täällä palstalla kuvittelette, että Tinder on jotekin erityisen suosittu ja käytetty juttu. Tinderiä käyttää Suomessa n. 100.000 henkilöä ja siinä on mukana myös inaktiiviset ja harvoin käyttävät. Siis satatuhatta, se on aina hitokseen vähän. Noista vain n. 25 000 on naisia ja tuossakin on mukana ne inaktiiviset ja harvoin käyttävät. Kaksikymmentäviisituhatta, koko maassa. Kaikissa noissa palveluissa pyörii pitkälti sama pieni porukka.

        Herätkää jo oikeasti tähän maailmaan tuosta Tinderserkoilusta. Valtaosa ihmisistä tapaa toisensa edelleen ihan livenä ja Tinder yms. on pieni murto-osa.


      • Anonyymi

        Helpompaa välttää ne valehtelevat kusipäät tinderin ja muiden sovellusten avulla kun jos olet hukannut idiootti että kaikki naiset ei niissä ole edes omilla kuvillaan jotta voi tarvittaessa lähtä vai pois paikalta sovitusta treffit paikasta ja jättää mies sinne kui nalliklliolle ja samaa tekee jotkut miehet Rosin eri syystä kui naiset miehet tekee sitä enämpi kai siksi että käyvät katsomassa minkä näköinen nainen mahdollisesti on ja sitte ehkä hyvällä säkällä yrittävät niistä keitä ovat käyneet tsekkaamassa valita sen kauneimman myöhemmin toki pahoitellaan että tuli muka niin kiire menoa että ei kerenny ilmoittaa edes ettei pääse sovittuun tapaamiseen aikaisemmin kui just silloi kun tapaaminen oli sovittu täsä kohti useimpien naisten olisi ollu hyvä tajuta että kyseinen mies mitä.luultavammin kävi tsekkaamassa kyseisen naisen eikä miellyttänyt silmää vaan kävi vielä tsekkaamassa muutaman muunkin naisen ja ehkä palasi asiaan myöhemmin kun ei käytännössä ketään muutakaan joka olisi ollut ulkonäöltään virheetön


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helpompaa välttää ne valehtelevat kusipäät tinderin ja muiden sovellusten avulla kun jos olet hukannut idiootti että kaikki naiset ei niissä ole edes omilla kuvillaan jotta voi tarvittaessa lähtä vai pois paikalta sovitusta treffit paikasta ja jättää mies sinne kui nalliklliolle ja samaa tekee jotkut miehet Rosin eri syystä kui naiset miehet tekee sitä enämpi kai siksi että käyvät katsomassa minkä näköinen nainen mahdollisesti on ja sitte ehkä hyvällä säkällä yrittävät niistä keitä ovat käyneet tsekkaamassa valita sen kauneimman myöhemmin toki pahoitellaan että tuli muka niin kiire menoa että ei kerenny ilmoittaa edes ettei pääse sovittuun tapaamiseen aikaisemmin kui just silloi kun tapaaminen oli sovittu täsä kohti useimpien naisten olisi ollu hyvä tajuta että kyseinen mies mitä.luultavammin kävi tsekkaamassa kyseisen naisen eikä miellyttänyt silmää vaan kävi vielä tsekkaamassa muutaman muunkin naisen ja ehkä palasi asiaan myöhemmin kun ei käytännössä ketään muutakaan joka olisi ollut ulkonäöltään virheetön

        Kerros oi järjen jättiläinen, että mikäs se naisten syy sitten on jättää mies ensivilkaisun jälkeen ?


    • Anonyymi

      Ajat lienee ahdistaneet ne omiin nurkkiinsa nykyään. Ja kyllä, kulmissa on tiukkaa eli ei lainkaan enää löysiä.

    • Anonyymi

      Niin entisaikaan kuin nykyäänkin kumppanin voi löytää kun juo viinaa ja käy baarissa tai bileissä.
      Raittiit ovat aina jääneet yksin.

      t. viinamies

      • Ovatpa ne gimulit siellä baarissakin omissa porukoissaan, eivätkä kaipaile tunkeilijoita seuraansa. Etenkään tällaista harmaapäistä pappaa tuskin katselisivat mielellään.


      • Anonyymi
        Prinssi_J kirjoitti:

        Ovatpa ne gimulit siellä baarissakin omissa porukoissaan, eivätkä kaipaile tunkeilijoita seuraansa. Etenkään tällaista harmaapäistä pappaa tuskin katselisivat mielellään.

        Jos jo pappaikäinen olet, mene päivätansseihin... jossa tapaat muitakin ikäluokkaasi kuuluvia. Eikä viiskymppinen ole vanhus! Pappaikä alkaa vasta 65v ja , aikaisintaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos jo pappaikäinen olet, mene päivätansseihin... jossa tapaat muitakin ikäluokkaasi kuuluvia. Eikä viiskymppinen ole vanhus! Pappaikä alkaa vasta 65v ja , aikaisintaan.

        Ei kiinnosta mitkään tanssit...


      • Anonyymi
        Prinssi_J kirjoitti:

        Ovatpa ne gimulit siellä baarissakin omissa porukoissaan, eivätkä kaipaile tunkeilijoita seuraansa. Etenkään tällaista harmaapäistä pappaa tuskin katselisivat mielellään.

        No pitäskö sun ettiä ne tasoisesi keppana juottolat ni ehkäpä löytäsit sitä tasoistasi seuraa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos jo pappaikäinen olet, mene päivätansseihin... jossa tapaat muitakin ikäluokkaasi kuuluvia. Eikä viiskymppinen ole vanhus! Pappaikä alkaa vasta 65v ja , aikaisintaan.

        Mä olen ainakin jo pappa ja ikää on vasta hieman yli nelkyt mulla kun on jo ensimmäinen noin kuukauden ikäinen lapsenlapsi


      • Anonyymi kirjoitti:

        No pitäskö sun ettiä ne tasoisesi keppana juottolat ni ehkäpä löytäsit sitä tasoistasi seuraa

        En tee tasoisellani seuralla hevon herttaista vittuakaan.


      • Anonyymi
        Prinssi_J kirjoitti:

        En tee tasoisellani seuralla hevon herttaista vittuakaan.

        Myönnä nyt jo, että ainoa toimiva elämäntapa sulle on yksinolo. Taistelet ihan turhaan vastaan.


      • Anonyymi

        Kyllä viinamies on oikeassa, suomalaiselle juopolle akalle pitää ehdottomasti olla juoppo ukko
        kun on yhteiset harrastukset niin yhteiselo sujuu huomattavasti mukavammin ja elämä ei käy tylsäksi.
        Harmittaa kun lopetin juomisen yli 20 vuotta sitten, naisseuraakaan ei sen jälkeen ole enemmälti ollut.


      • Anonyymi
        Prinssi_J kirjoitti:

        Ei kiinnosta mitkään tanssit...

        Muistat vaan: nurkkaan ja keskelle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Muistat vaan: nurkkaan ja keskelle.

        Ok...


    • Anonyymi

      Ei nykyään naista tarvitse mihinkään, ellei sitten ole rahaa surutta tuhlattavaksi.

    • Anonyymi

      Kyllä naisille todellakin kelpaa ihan tavalliset miehet, mutta kerron pari juttua noista deittisovelluksista, mikä saattaisi auttaa miehiä saamaan matcheja ja sitä kautta keskusteluja ja treffejä.

      *Panosta hyvään kuvaan! Ei tarvitse olla mikään kansikuvapoika, mutta jokin muu kuin sumuinen, pimeä, tärähtänyt, alakulmasta otettu suttuinen tekele parantaa jo huomattavasti mahdollisuuksia saada tykkäyksiä. Hymyile kuvassa!

      *Kerro itsestäsi jotain! Naiset saavat satoja tykkäyksiä (kyllä, myös me tavisnaiset). Jos joukossa on Matti 46vee Järvenpäästä ilman mitään kuvausta millaisia asioita arvostaa, mitä tykkää tehdä, millaista suhdetta kaipaisi jne niin on vaikea erottautua ja vaikka Matti olisi kuinka hyvä tyyppi irl, niin eihän sitä kukaan nainen pelkän kuvan perusteella tiedä.

      *Älä tilitä existä tai kurjasta elämästä esittelytekstissä! Ketään ei kiinnosta alkaa keskusteluun sellaiseen kanssa, josta huokuu katkeruus ja selvittämättömät asiat jo ensi metreillä. Selvitä se menneisyys myös ihan oikeasti ennen deittailuun lähtemistä..

      *Panosta kirjoitusasuun! Hätäisesti kirjoitettu epäselvä ja kirjoitusvirheitä vilisevä teksti ei tee naisiin vaikutusta.

      *Muista positiivinen ote! Älä kerro mistä et pidä tai mitä et arvosta vaan keskity asioihin, joista pidät ja arvostat. Sopiva pilke silmäkulmassa antaa helposti lähestyttävän kuvan ja lisää mahdollisuuksia saada matcheja.

      • Anonyymi

        Ei tuo mitään auta. Korkeintaan voi kiilata hieman jonossa toisen "Matin" edelle mutta itse ongelma säilyy ihan samana ja tuskin siltikään tulee valituksi kun joku kolmas on tehnyt saman mutta hieman paremmin. Tämä on nollasummapeliä.


      • Anonyymi

        Autoselfiet voisitte unohtaa muuten myös.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tuo mitään auta. Korkeintaan voi kiilata hieman jonossa toisen "Matin" edelle mutta itse ongelma säilyy ihan samana ja tuskin siltikään tulee valituksi kun joku kolmas on tehnyt saman mutta hieman paremmin. Tämä on nollasummapeliä.

        Voihan sen noinkin ajatella, mutta kun itse olen miettinyt kenestä tykkäisin takaisin niin noilla asioilla on todellakin ollut merkitystä. Matti on saanut ruksia, koska en tiedä Matista yhtään mitään kun taas hymyilevä Ville 45vee, joka kertoo olevansa kahden lapsen vuoroviikkoisä, harrastaa jääkiekkoa ja sulista, tykkää britcomista ja arvostaa empaattisuutta ja avoimuutta sekä osaa nauttia elämän pienistä asioista, on saanut tykkäyksen takaisin. Villen kanssa on lähtenyt keskustelut käyntiin ja mietitään koska olisi sopiva aika nähdä vaikka kävelyn merkeissä ja jos kemiat kohtaa luonnossakin, niin tavataan vielä uudelleenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voihan sen noinkin ajatella, mutta kun itse olen miettinyt kenestä tykkäisin takaisin niin noilla asioilla on todellakin ollut merkitystä. Matti on saanut ruksia, koska en tiedä Matista yhtään mitään kun taas hymyilevä Ville 45vee, joka kertoo olevansa kahden lapsen vuoroviikkoisä, harrastaa jääkiekkoa ja sulista, tykkää britcomista ja arvostaa empaattisuutta ja avoimuutta sekä osaa nauttia elämän pienistä asioista, on saanut tykkäyksen takaisin. Villen kanssa on lähtenyt keskustelut käyntiin ja mietitään koska olisi sopiva aika nähdä vaikka kävelyn merkeissä ja jos kemiat kohtaa luonnossakin, niin tavataan vielä uudelleenkin.

        Ainoa mitä toivoisin on se että älä sinäkin kuvittele että mies saa noin helposti seuraa. Tekemällä oikeaoppisen profiilin on toki mahdollista onnistua mutta paljon jää silti ulkonäön ja ehkä tuurinkin varaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainoa mitä toivoisin on se että älä sinäkin kuvittele että mies saa noin helposti seuraa. Tekemällä oikeaoppisen profiilin on toki mahdollista onnistua mutta paljon jää silti ulkonäön ja ehkä tuurinkin varaan.

        En kuvittele miehen saavan helposti seuraa. Siksi kerroinkin muutamia vinkkejä, joilla miehet voisivat lisätä mahdollisuuksiaan päästä edes juttusille naisten kanssa. Ulkonäkö valitettavasti vaikuttaa joidenkin kihdalla paljonkin, mutta itse olen mielestäni saanut tykkäyksiä ihan valtavan monelta mukavan näköiseltä mieheltä eli itse ohitan aika harvan miehen puhtaasti ulkonäön takia. Enemmän kyse on silloin esim siisteydestä, yleisilmeestä jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En kuvittele miehen saavan helposti seuraa. Siksi kerroinkin muutamia vinkkejä, joilla miehet voisivat lisätä mahdollisuuksiaan päästä edes juttusille naisten kanssa. Ulkonäkö valitettavasti vaikuttaa joidenkin kihdalla paljonkin, mutta itse olen mielestäni saanut tykkäyksiä ihan valtavan monelta mukavan näköiseltä mieheltä eli itse ohitan aika harvan miehen puhtaasti ulkonäön takia. Enemmän kyse on silloin esim siisteydestä, yleisilmeestä jne.

        Onko noista jotain tullut?

        Mun 75v / 100kg äitikin saa paljon tykkäyksiä.

        Ihmiset ovat hirveästi noissa paikoissa vaan jutskaamassa.

        Jos mies on vastenmielisen näköinen, niin ei hymy auta.

        Silloin pitää ottaa just hämäräkuva, mutta panostaa ihan helv. mielenkiintoiseen profiiliin.

        Ulkonäölle kannattaa tehdä se minkä voi. Trendikkäät hiukset ja vaatteet nyt ainakin.

        Välillä OMA TASO on se monen lapsen työtön ja mielenterveysongelmainen yh-äiti. Kenties vähän pyöreämpi ja vanhempi.

        Tavisnaisia kannattaa lähestyä, jos on itse tavis. Kaikki salaisuudet kuitenkin ennemmin tai myöhemmin paljastuu.

        On kuitenkin helpompi märistä täällä 10v jännämiehistä, kuin tehdä asioille itse jotain.


    • Anonyymi

      Jotain on muuttunut. Itsekkin ihan tavallisena naisena ja varsin perinteisenä (pitänyt kodista huolen ja ruuasta, hellyydesta ja rakkaudesta) silti aina kohdannut sitoutumiskammoisia miehiä jotka alkuun ovat luvanneet naimisiinmenoa ja lapsia mutta sitten jänistäneet. Ihan suoraa osa sanonut ettei ole siihen hommaan sitten kuitenkaan. Itse kilttinä sinisilmäisenä uskonut. Haluaisin että mies olisi mies ja tekisi aloitteen ja veisi sen kunnialla loppuun. Välillä tuntuu että taidan jäädä yksin...

      • Anonyymi

        Kyllä. Tuo sitoutumiskammo todellakin vaivaa (myös) miehiä. Tai en tiedä onko kammo oikea sana tuohon. Osa varmasti pelkääkin sitä ja kuvittelee kaikenlaisia ihmeellisiä mörköjä siihen sitoutumiseen. Osa taas vaan ei oikeasti halua, eikä siinä ole mitään väärää. Vaan mikä siinä on, etteivät ihmiset osaa olla rehellisiä näissä asioissa?


    • Se kaikki vaivannäkö mitä on joutunut miehen saadakseen näkemään, en olisi enää valmis uhraamaan niin paljon itsestäni. Näin jälkeenpäin kun miettii sitä tuntien ja päivien, juttujen määrää miten on täytynyt venyä ja vanua miehen takia, pidän itseäni hiukan idioottina jopa.

      Miksi niin paljon on viittinyt uhrata aikaansa kehenkään, josta ei jää kuin paskanmaku suuhun. Ja tässä valossa katsellen, pidänkin pariutumista lähinnä rasitteena.

      • Anonyymi

        Hyvä kuvaus millaisia naiset nykyisin , mitään vaivaa ei saisi olla , pelkkää hyötyä ja siivellä eloa niin johan maistuisi.


      • Anonyymi

        Entäs ne miehet

        Gayt

        Tekivät itsarit


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä kuvaus millaisia naiset nykyisin , mitään vaivaa ei saisi olla , pelkkää hyötyä ja siivellä eloa niin johan maistuisi.

        Kerrohan mitä järkeä on vaivalloisessa parisuhteessa? Mikä on se ilo, jota sinä itse saat asiasta, joka vaikeuttaa elämääsi, eikä anna edes mitään hyötyä?

        Jos mietit nyt vaikka työelämää, niin kävisitkö sä töissä, jos ei siitä maksettaisi mitään? Jos sulla olis hitokseen vaikea ja veemäinen duuni, jota teet ihan täysin palkatta - sellasestako tykkäisit?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä kuvaus millaisia naiset nykyisin , mitään vaivaa ei saisi olla , pelkkää hyötyä ja siivellä eloa niin johan maistuisi.

        No en kyllä itsekkään nykyään enää ole lainkaan varma viittisinkö evääni heilauttaa kenenkään takia. Näin parisuhteessa pian jo 13 olleena yhden ja saman kanssakin näkee miten työlästä toisinaan on saada suhde rullaamaan ilman pahaa mieltä.

        Niin kokonaan uusi suhde ja uudet kujeet, ei kyllä kiinnosta yhtään. Hirveä työmäärä ja luultavasti täysin turhaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Entäs ne miehet

        Gayt

        Tekivät itsarit

        Jaa-a. Ei ollut helppoa kellään homoseksuaalilla muinoin. Vihaa vihaa ja vihaa vain.


      • Anonyymi

        Tuokin on oikeesti jännä kyllä, että joidenkin kanssa seurustellakseen pitää tehdä todella paljon. Itse pitäisin enemmän sellaisesta, että on kyllä paikalla rakastettavana, mutta molemmilla olisi myös omaa tekemistä ja menoja. Siis sopivassa suhteessa yhteistä tekemistä, läheisyyttä ja itsenäisyyttä. Ei siinä toisen tarvitsisi kauheasti asioista luopua, kunhan ei toisten miesten perässä juokse.


      • G-LoveR kirjoitti:

        No en kyllä itsekkään nykyään enää ole lainkaan varma viittisinkö evääni heilauttaa kenenkään takia. Näin parisuhteessa pian jo 13 olleena yhden ja saman kanssakin näkee miten työlästä toisinaan on saada suhde rullaamaan ilman pahaa mieltä.

        Niin kokonaan uusi suhde ja uudet kujeet, ei kyllä kiinnosta yhtään. Hirveä työmäärä ja luultavasti täysin turhaan.

        13 vuotta, jäi vuotta kirjoittamatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerrohan mitä järkeä on vaivalloisessa parisuhteessa? Mikä on se ilo, jota sinä itse saat asiasta, joka vaikeuttaa elämääsi, eikä anna edes mitään hyötyä?

        Jos mietit nyt vaikka työelämää, niin kävisitkö sä töissä, jos ei siitä maksettaisi mitään? Jos sulla olis hitokseen vaikea ja veemäinen duuni, jota teet ihan täysin palkatta - sellasestako tykkäisit?

        Tuo olisi tosiaan mukava kuullaa. Mäkin olen usein palstaa lukiessani pohtinut noiden muutamien kirjoittajien loggiikka, että mikä itu ja järki on vaikeassa parisuhteessa. Mikä on se asia, jota he kuvittelevat saavansa vaikeasta parisuhteesta? Onko kyse sitten siitä, ettei ole koskaan parisuhteessa ollut, niin ei tajua tuosta mitään?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuokin on oikeesti jännä kyllä, että joidenkin kanssa seurustellakseen pitää tehdä todella paljon. Itse pitäisin enemmän sellaisesta, että on kyllä paikalla rakastettavana, mutta molemmilla olisi myös omaa tekemistä ja menoja. Siis sopivassa suhteessa yhteistä tekemistä, läheisyyttä ja itsenäisyyttä. Ei siinä toisen tarvitsisi kauheasti asioista luopua, kunhan ei toisten miesten perässä juokse.

        Niin. Mulla ainakin on tunne, että olen uhrannut hirveästi itsestäni ja aikaani miehiin, joista olen saanut lähinnä surua ja harmia. On mun täytynyt uskoa johonkin hyvään, en mä muuten olisi niin hitosti nähnyt vaivaa heidän takia.

        En tiedä miksi joittenkin on ylipäänsä nähtävä vaivaa niin paljon, ehkei me olla muuten niin haluttuja, että helpolla saatas ketään elämään ja pysymään siinä?

        No en minäkään enää haluisi ketään 24/7 viereeni pyörimään. Olen aika kypsä siihen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuokin on oikeesti jännä kyllä, että joidenkin kanssa seurustellakseen pitää tehdä todella paljon. Itse pitäisin enemmän sellaisesta, että on kyllä paikalla rakastettavana, mutta molemmilla olisi myös omaa tekemistä ja menoja. Siis sopivassa suhteessa yhteistä tekemistä, läheisyyttä ja itsenäisyyttä. Ei siinä toisen tarvitsisi kauheasti asioista luopua, kunhan ei toisten miesten perässä juokse.

        No siis juuri noin. Parisuhteen ei kuulu olla joku hiton riesa ja vaiva. Aina on vaikeitakin hetkiä, mutta pääsääntöisesti pitäisi olla rauha, mukavuus ja helppous. Toisille se tarkoittaa niitä omia menoja ja juttuja ja toisille sitten paljoa yhdessäoloa, mutta olleellista on, että molemmat olisivat tuossa suht samalla aaltopituudella. Ei niin, että yhdessäoloa kaipaavan pitää sitä yhteistä aikaa kerjätä ja omaa aikaa kaipaavaa taas joutuu tekemään katoamistemppuja saadakseen omaa aikaa.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Niin. Mulla ainakin on tunne, että olen uhrannut hirveästi itsestäni ja aikaani miehiin, joista olen saanut lähinnä surua ja harmia. On mun täytynyt uskoa johonkin hyvään, en mä muuten olisi niin hitosti nähnyt vaivaa heidän takia.

        En tiedä miksi joittenkin on ylipäänsä nähtävä vaivaa niin paljon, ehkei me olla muuten niin haluttuja, että helpolla saatas ketään elämään ja pysymään siinä?

        No en minäkään enää haluisi ketään 24/7 viereeni pyörimään. Olen aika kypsä siihen.

        Toisaalta olen kypsä olemaan myös kaksin ja silti aina yksin. Mielummin olisi yksin yksin, niin tuntuisi järkevämmältä.

        Joskus mietin, että ehkä parisuhdekiintiökin voi tulla täyteen? Ettei enää vaan jaksa antaa itsestään mitään. Se mitä saa takaisin ei enää puhuttele eikä riitä suhteessa siihen mitä itse likoon laittaa. Sitten ei enää tee mieli mitään likoon enää laittaakaan. Ajattelee ettei se kuitenkaan anna niin paljon kun ottaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerrohan mitä järkeä on vaivalloisessa parisuhteessa? Mikä on se ilo, jota sinä itse saat asiasta, joka vaikeuttaa elämääsi, eikä anna edes mitään hyötyä?

        Jos mietit nyt vaikka työelämää, niin kävisitkö sä töissä, jos ei siitä maksettaisi mitään? Jos sulla olis hitokseen vaikea ja veemäinen duuni, jota teet ihan täysin palkatta - sellasestako tykkäisit?

        No eiks nää nyky duunit ookkin sellasia. töitä saa vaan tehdä ja tulee numeroita tilille. Mutta mitä sä niillä numeroilla teet. Ois niin kiva juoda kahvia pariisissa tai olutta frankfurtissa. Mutta täällä vaan homehdutaan työn ääressä. Ei mitään järkee. Mihin tässä oikein säästetään. Ruumisarkkuunko. Kaikki velat on maksettu, kaikki on maksettu. mutta mitään ei jää mulle, paitsi työtä, työtä ja työtä. Ja niitä numeroita tilille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo olisi tosiaan mukava kuullaa. Mäkin olen usein palstaa lukiessani pohtinut noiden muutamien kirjoittajien loggiikka, että mikä itu ja järki on vaikeassa parisuhteessa. Mikä on se asia, jota he kuvittelevat saavansa vaikeasta parisuhteesta? Onko kyse sitten siitä, ettei ole koskaan parisuhteessa ollut, niin ei tajua tuosta mitään?

        Se on vain sitä, etteivät tuntisi itseään niin luusereiksi.


    • Anonyymi

      "kyläkoulusta" teinipojat yhyttivät teinityttöjä, tai esiteinityttöjä. Miehiä ja naisia siellä oli opettajina. Koulukeittiön puolella oli mummeleita.

    • No ei entisaikaankaan kaikki saaneet puolisoa. Höpöhöpöä taas.

      Mutta nykyään suhteen perusta on enemmän henkinen kuin joskus 50 luvulla, kun se ei perustu perustarpeiden täyttymiseen. Mutta noista ajoistahan on niin pitkä aika, että kuka enää edes muistaa?

      • Anonyymi

        Onko kaikki unohtaneet sen ettei ollut ehkäisyä? Pakko oli pariutua jos pisti jonkun paksuksi. Näitä tarinoitu on paljon monilta vuosikymmeniltä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko kaikki unohtaneet sen ettei ollut ehkäisyä? Pakko oli pariutua jos pisti jonkun paksuksi. Näitä tarinoitu on paljon monilta vuosikymmeniltä.

        Joo. Mä tiedän, että mun kaverin vanhemmat on alkaneet suhteensa juuri noin.
        Sinäänsä ihan hyvä pariskunta, mutta rakkaudenosoitukset ulospäin loistavat olemattomuudellaan. Suhde on jokin tarveperustainen, mutta tokko aikalaisenaan mikään erityinen...


    • Anonyymi

      Ennen ei ollut ainakaan näennäisesti niin paljon vaihtoehtoja elämän suhteen. Yleisesti vaan katsottiin, että naimisiin pitäisi mennä, eikä sitä moni varmasti kyseenalaistanut. Nyt on helpompi keksiä muutakin tekemistä elämälleen, kuin mennä naimisiin naapurin miehen kanssa ja kasvattaa lehmiä. Yhteiskunnan normit ovat muuttuneet.

    • Anonyymi

      Aika turha romantisoida menneitä aikoja, kun naimisiinmeno oli monella pakko ja kersoja tuli sen seitsemän, hirveä härdelli ja jumi ja rakkaus, olikos se jotain syötävää. Nykyisin on valinnanvaraa enemmän elämäntyylissä kaikilla, ei ole pakko mennä pässinä jonkin muotin mukaan, ja voi jopa valita rakastettunsa ilman pakkosikiämistä ja raatamista ja elää tasapainoista, itsellistä ja myös vapaata elämää. Ja Tinderit, ne nyt on uusavuttomille, sellaiselle pintaliitovähemmistölle, joka hakee lähinnä vaan petiseuraa, monet aikuiset ei käytä tommosia sovelluksia ollenkaan.
      Nykyaika hyvä! Vaikka onkin globaalisti levotonta, ja onnettomuusriskejä, ja sähkökin maksaa ;).

    • Anonyymi

      Ihmeellistä romantisointia taas. Ne entisaikojen parisuhteet eivät pääosin ole kovin kaksisia olleet ja onnea niistä on ollut turha hakea, eikä sitä ole haettukaan. Siitä on haettu toimeentuloa ja elossa säilymisen edellytyksiä.

      • Anonyymi

        Entisaika on ollut aina olemassa. Yhteiskunnat ovat aina olleet muutoksessa. Suhdehääräilyt ovat aina olleet (myös) unelmallisia, lue vaikka entisaikaista Ovid:a https://en.wikipedia.org/wiki/Ovid


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entisaika on ollut aina olemassa. Yhteiskunnat ovat aina olleet muutoksessa. Suhdehääräilyt ovat aina olleet (myös) unelmallisia, lue vaikka entisaikaista Ovid:a https://en.wikipedia.org/wiki/Ovid

        No kerrohan tuo aloittajalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entisaika on ollut aina olemassa. Yhteiskunnat ovat aina olleet muutoksessa. Suhdehääräilyt ovat aina olleet (myös) unelmallisia, lue vaikka entisaikaista Ovid:a https://en.wikipedia.org/wiki/Ovid

        Poikkeuksia on aina ja tulee aina olemaan. Rooman aikaan nyt muutenkin oli täysin tavallista, että oli se avioliitto ja sitten olivat ne muut suhteet, joissa voitiin jopa rakastaa. Avioliittoon se rakkaus hyvin harvoin kuului, sillä avioliiton tehtävä oli sitoa sukuja yhteen ja luoda omaisuuksia yms. Rakkausavioliittoa pidettiin silloin lähinnä naurettavana ajatuksena, eivät rakkaus ja avioliitto liittyneet mitenkään yhteen. Oleellista oli tietysti myös jälkikasvun alullesaattaminen, mutta ei sekään ollut niin nökönuukaa. Jos ei sitä saatu alulle avioparin omin voimin, niin sitten otettiin ulkopuolinen siihen siittämään tai kantamaan ja pidettiin vaan todellisuus parhaan mukaan salassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poikkeuksia on aina ja tulee aina olemaan. Rooman aikaan nyt muutenkin oli täysin tavallista, että oli se avioliitto ja sitten olivat ne muut suhteet, joissa voitiin jopa rakastaa. Avioliittoon se rakkaus hyvin harvoin kuului, sillä avioliiton tehtävä oli sitoa sukuja yhteen ja luoda omaisuuksia yms. Rakkausavioliittoa pidettiin silloin lähinnä naurettavana ajatuksena, eivät rakkaus ja avioliitto liittyneet mitenkään yhteen. Oleellista oli tietysti myös jälkikasvun alullesaattaminen, mutta ei sekään ollut niin nökönuukaa. Jos ei sitä saatu alulle avioparin omin voimin, niin sitten otettiin ulkopuolinen siihen siittämään tai kantamaan ja pidettiin vaan todellisuus parhaan mukaan salassa.

        Et sitten ole lukenut edes entisaikaista Ovid:a https://en.wikipedia.org/wiki/Ovid


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kerrohan tuo aloittajalle.

        Olisin kertonut aloittajalle, mutta hän ei pajattanut niin holmöjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sitten ole lukenut edes entisaikaista Ovid:a https://en.wikipedia.org/wiki/Ovid

        Ei, kun luen ihan historiallisia faktoja höpsö. En mä nyt pidä Iliasta ja Odysseiaakaan faktapohjaisena tarinana.


    • Anonyymi

      Ennen sai naisia viinaa juomalla baareissa. Niin se homma toimii nykyäänkin. Baariin pitää mennä jos haluaa naisia tavata.

      T: viinamies

    • Anonyymi

      No ehkäpä sun miehenä pitäisi miettiä kuinka kohtelet naisia ja si ennen kun alat taas vinkumaan ettäkö olisin nainen ni iha olen mies ainakin sen mukaan mitä jalkojeni välissä omaan kehoon on kiinni kasvaneena

    • Anonyymi

      Jos ei osaa lirkutella naisille eikä tarjota juotavaa naisille baarissa niin ei ole mitään mahdollisuuksia saada naisia.

    • Tuona ns. entisaikana perhe enemmänkin mahdollisti kuin rajoitti elämää. Nykyään pitää ensin saada elää teinivuosia pitkälle yli kolmekymppiseksi ja sitten siinä vaiheessa yhteistä näkemystä perheestä ei oikein enää ole kenenkään kanssa joten on parasta jatkaa valitsemallaan tiellä. Mahdolliset lapsetkin on saattaneet jo tuossa vaiheessa syntyä kuin ohimennen.

      • Anonyymi

        Niin ja niisät lapsista puolet on kuollutkin silleen "ohimennen".


    • Anonyymi

      Ruikuttamisen sijaan kannattaa olla ihmisiksi ja etsiä hyvä nainen.

      Pässinpäkätyksistä ei noissa ole juuri apua.

    • Anonyymi

      Höpö, höpö. Jopa minulla on lapsi, olen ollut naimisissa ja eron jälkeen seurustellut. Yksi nainen on jopa kuollutkin.

      Elämä on. Mielestäni on turha syyttää naisia, mikäli et saa naisystävää.

      >simiti<

    • Anonyymi

      Kyllä se on niin että jos ei käy missään missän naisiile voi jutella niin ei voi kumppania löytää. Miehet ei uskalla tehdä alotteita selvinpäin.

      • Anonyymi

        Epäilen että olet myrkyllisen feminismin asian-ajaja.

        Parisuhdekumppania ei löydy siten että mies menee juttelemaan naisille juomalassa, sillä tavalla beta-mies vain päätyy kustantamaan ko. naisryhmän viinat, taksit, ect, toki joskus joku heistä on niin kännissä että beta-mies pääsee pukille.

        Parisuhdekumppania ei löydy siten että mies tekee aloitteita.

        Se on tietenkin totta että omasta kodistaan harvempi mies yhyttää kumppanin, on oltava näytillä, tarkasteltavissa, ja tarkastelemassa. Selvinpäin.


    • Anonyymi

      Entisaikana monet miehet kuolla kupsahteli viiskymppisinä ja naiset eli mahdollisesti vain parikymmentä vuotta elämästään suhteessa, muuten sitten ihan itsekseen, leskirouvina vaikka kuinka pitkään jne. Joten naiselle voi olla ihan luontevaa olla omissa oloissaan ja töissään ja touhuissaan ja ainakin jos mies on (lapsien lisäks) huollettava eikä osaa tai viitsi tehdä edes kotihommia. Nuoremmassa sukupolvessa on nykyään onneks paljon fiksuja miehiä eli ihmisiä jotka ymmärtää jutut ja suhtautuu kumppaniin hyvin eikä ole palkkaamassa naisesta piikaa kuten muinaisjäänteet.

    • Anonyymi

      Joiltakin osin ainakin totta aloittajan toteama. Ystäväni lapsi, 22 vuotias nuori mies, urheileva, kivannäköinen, hyvinpukeutuva, sanoo että ikäisensä tytöt ovat pääosin pinnallisia pissiksiä, hänellä on konservatiiviset arvot ja pitää mm. sijoittamisesta.

    • Anonyymi

      Entisaikaan juotiin kylillä viinaa ja tavattiin naisia jossain tansseissa. Sieltä sitten mies ja nainen lähti toisen kotiin perhettä perustamaan.

    • Anonyymi

      Kun minä olin nuori noin 30 vuotta sitten niin kyllä aina jokin disco oli jossa tyttöjä mentiin iskemään. Piilopullo povarissa ja tytöt halusi tietenkin maistella ja discon jälkeen mentiin luokseni ja tytöt oikein tyrkytti itseään. Entisaikaa kun ei ollut älykännyköitä ja nettiä niin olikin helppo vaan mennä jonnekkin tapaamaan naisia ja oli helppo tutustua. 22 vuotiaana vakiinnuin yhden naisen kanssa ja oltiin yhdessä 20 vuottaa kunnes ero tuli. Sen jälkeen huomasin kyllä miten vaikeaa nykyään on päästä edes treffeille.

    • "Entisaikaan jokainen mies löysin naisen"

      Ei löytänyt, vaikka yhteiskuntarakenne teki miehistä kysytympiä kuin nykyisin. 🌹👀

      • Anonyymi

        Vai kysytympiä! Sehän tarkoittaisi että, keskimäärin, miehillä oli ennen suurempi lukumäärä parisuhdekumppaneita kuin nykyään. (mikäli tulkitaan niin että "naisen löytäminen" tarkoittaa sitä että mies joutuu parisuhteeseen).


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vai kysytympiä! Sehän tarkoittaisi että, keskimäärin, miehillä oli ennen suurempi lukumäärä parisuhdekumppaneita kuin nykyään. (mikäli tulkitaan niin että "naisen löytäminen" tarkoittaa sitä että mies joutuu parisuhteeseen).

        Ei kysyntä ole sama kuin saatavuus. Miesten kysyntä on vähentynyt monesta syystä. Tärkein on siirtyminen pientilallisuudesta kaupunkielinkeinoihin. Maataloudessa nainen pääsi kunnolla eteenpäin vain AVIOITUMALLA tulevan isännän kanssa. Miesten kysyntä oli suuri.

        Nyt, kun naisten työllistyminen kodin ulkopuolelle on mahdollisempaa ja naisten koulutustaso on korkeampi kuin miesten, miesten kysyntä on pienempi. Nykynainen on itsenäisempi ja PALKANSAAJA.

        Sulkeisiin panemasi virke on minulle täysin käsittämätön: "(mikäli tulkitaan niin että "naisen löytäminen" tarkoittaa sitä että mies joutuu parisuhteeseen)." Mietin moneen kertaan, mitä mahdoit tarkoittaa, mutta en keksinyt. 🌹👀


      • Anonyymi
        kynä..mi kirjoitti:

        Ei kysyntä ole sama kuin saatavuus. Miesten kysyntä on vähentynyt monesta syystä. Tärkein on siirtyminen pientilallisuudesta kaupunkielinkeinoihin. Maataloudessa nainen pääsi kunnolla eteenpäin vain AVIOITUMALLA tulevan isännän kanssa. Miesten kysyntä oli suuri.

        Nyt, kun naisten työllistyminen kodin ulkopuolelle on mahdollisempaa ja naisten koulutustaso on korkeampi kuin miesten, miesten kysyntä on pienempi. Nykynainen on itsenäisempi ja PALKANSAAJA.

        Sulkeisiin panemasi virke on minulle täysin käsittämätön: "(mikäli tulkitaan niin että "naisen löytäminen" tarkoittaa sitä että mies joutuu parisuhteeseen)." Mietin moneen kertaan, mitä mahdoit tarkoittaa, mutta en keksinyt. 🌹👀

        Kuka tahansa miessukupuolinen "löytää" "naisen" vaikeuksitta, eritoten juomaloista, joka on vieläpä maksuton jos jätetään huomioimatta viinat, syömät, taksit, yms. Löytää, mutta ei ole parisuhdelaatua.

        Mielestäni teini(poika) ja nuorimies kohtaavat parisuhdetytön yhtälailla kuin milloin tahansa ennenkin. Ongelma on käsitteessä 'mies' se on niin laaja että tekee käsitteen lähes kelvottomaksi (vielä suurempi ongelma on käsitteessä 'nainen'). Aina on ollut niin että herra (herrasmies, elämänkokemusta kerryttänyt mies) ei ole kohdannut parisuhdetyttöä samalla todennäköisyydellä kuin ollessaan teinipoika tai nuorimies.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuka tahansa miessukupuolinen "löytää" "naisen" vaikeuksitta, eritoten juomaloista, joka on vieläpä maksuton jos jätetään huomioimatta viinat, syömät, taksit, yms. Löytää, mutta ei ole parisuhdelaatua.

        Mielestäni teini(poika) ja nuorimies kohtaavat parisuhdetytön yhtälailla kuin milloin tahansa ennenkin. Ongelma on käsitteessä 'mies' se on niin laaja että tekee käsitteen lähes kelvottomaksi (vielä suurempi ongelma on käsitteessä 'nainen'). Aina on ollut niin että herra (herrasmies, elämänkokemusta kerryttänyt mies) ei ole kohdannut parisuhdetyttöä samalla todennäköisyydellä kuin ollessaan teinipoika tai nuorimies.

        Näyttää siltä, kuin luulisit minun olevan joku luuserisovinisti. En ole luuseri enkä sovinisti. Löysin suloisen vaimoni 1960-luvulla seurakuntanuorista. Herttaista liittoamme on kestänyt jo yli 50 vuotta. 🌹👀


      • Anonyymi
        kynä..mi kirjoitti:

        Näyttää siltä, kuin luulisit minun olevan joku luuserisovinisti. En ole luuseri enkä sovinisti. Löysin suloisen vaimoni 1960-luvulla seurakuntanuorista. Herttaista liittoamme on kestänyt jo yli 50 vuotta. 🌹👀

        En luule (kuvittele) mitään kenestäkään, tiedän sitten kun tiedän. Kirjoittamasi, ja sen mihin vastasit, perustella minusta vaikuttaa että oman tilanteen muuttuminen on monilla jäänyt vähemmälle pohdinnalle.

        Mielestäni teinipoika ja teinityttö löytävät toisensa yhtä helposti kuin aina ennen. Ja samoin löytävät poikamies ja tyttönainen toisensa.

        Herrasmies (joukkona) ei ole koskaan "etsinyt" rouvasnaista, koska vaihdevuodet ovat kylmentäneet rouvasnaiset. Herramies (joukkona) on aina "etsinyt" (kun on "etsinyt") teinityttöä tai tyttönaista. Jotkin beta-herrasmiehet ovat aina erehtyneet "etsimään" rouvasnaisia ja ovat aina saaneet saman käsittelyn kun mitä täällä rouvasnaiset (mummelit) jakavat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En luule (kuvittele) mitään kenestäkään, tiedän sitten kun tiedän. Kirjoittamasi, ja sen mihin vastasit, perustella minusta vaikuttaa että oman tilanteen muuttuminen on monilla jäänyt vähemmälle pohdinnalle.

        Mielestäni teinipoika ja teinityttö löytävät toisensa yhtä helposti kuin aina ennen. Ja samoin löytävät poikamies ja tyttönainen toisensa.

        Herrasmies (joukkona) ei ole koskaan "etsinyt" rouvasnaista, koska vaihdevuodet ovat kylmentäneet rouvasnaiset. Herramies (joukkona) on aina "etsinyt" (kun on "etsinyt") teinityttöä tai tyttönaista. Jotkin beta-herrasmiehet ovat aina erehtyneet "etsimään" rouvasnaisia ja ovat aina saaneet saman käsittelyn kun mitä täällä rouvasnaiset (mummelit) jakavat.

        Juuri niin, kuin arvailinkin. Olen syventynyt biologisiin kysymyksiin ja sen mukana parinvalintaan, myös sen muutoksiin eri ikäkausina. Nämä asiat eivät selviä 'pohtimalla'. 🌹👀


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka tahansa miessukupuolinen "löytää" "naisen" vaikeuksitta, eritoten juomaloista, joka on vieläpä maksuton jos jätetään huomioimatta viinat, syömät, taksit, yms. Löytää, mutta ei ole parisuhdelaatua.

        Mielestäni teini(poika) ja nuorimies kohtaavat parisuhdetytön yhtälailla kuin milloin tahansa ennenkin. Ongelma on käsitteessä 'mies' se on niin laaja että tekee käsitteen lähes kelvottomaksi (vielä suurempi ongelma on käsitteessä 'nainen'). Aina on ollut niin että herra (herrasmies, elämänkokemusta kerryttänyt mies) ei ole kohdannut parisuhdetyttöä samalla todennäköisyydellä kuin ollessaan teinipoika tai nuorimies.

        Edellisessä on ajatusta niinkin, että
        entisaikaan kuka tahansa nainenkin , ei välttämättä nuori, on löytänyt miehen halutessaan, jos jonkinlaatuista tarvista on ollut, vaikkapa ns.turvamieheksi tai polttopuun pilkkojaksi esimerkiksi. Miehiä noin laatua tarkkailematta, lukumääräisesti on ennenkin riittänyt, Tämä sisältää tietysti, ettei kumppanista koituva haitta ole suurempi kuin mahd.koettava hyöty.

        Miehen hankkimisen puolesta on sosiaalinen painekin ollut ennen, kun vanhapiika -nimityksellä on negatiivinen kaiku. Tässä mielessä aika on muuttunut, sinkku kuvastaa toimeliasta ihmistä (ei aikaa sitoutumisiin) , paitsi tietysti vastentahtoisesti sinkut.


    • Anonyymi

      Mies löysi naisen jos sillä oli yhteiskunassa hyvä asema eli vakityö ja hyvä koti.

    • Anonyymi

      Ei löytänyt.

    • Anonyymi

      Ei löydy, ei, koska ihmiset vain tuijottavat näitä laitteita. Mitään todellista yhteyttä täältä ja somesta ei tietenkään löydy, eikä synny. Itse en ole somessa ja täälläkin satunnaisesti. Varsinkin talvisin huomaa, että aniharvat liikkuvat ulkona ja niistäkin jotka liikkuvat, ovat niitä samoja kasvoja. Turha olettaa, että yhteyttä syntyy tällä metodilla.

    • Anonyymi

      Nykyään jos kysyy naista treffeille niin miestä syytetään hyväksikäytöstä...parempi kun pysyy erossa niin selviää ilman rikosrekisteriä.

      • Anonyymi

        Miten säniitä naisia oikein treffeille pyydät? On meinaan hyvin kummallinen treffeillepyyntötapa, jos siitä tollasta poikii. Enpä ole moista ennen kuullut.


    • Anonyymi

      Ei naiset lähde nykyään treffeille. Ennen olikin helpompaa kun oltiin jossain kylillä missä naisia sai tavata ja oli helppoa tutustua. Nykyään naisia kiinnostaa vain kännykät ja komeimmat top 10 miehet.

      • Anonyymi

        Kyllä ennen oli kaikki paremmin. Oli paremmin, vaikket asiasta oikeasti mitään tiedä.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3789
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2284
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2015
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1287
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    Aihe