Kiltit tytöt

Onko ne tylsiä teidän mielestä ja jos, niin miksi?

Kuvaile kiltti tyttö, jos viitsit.

264

1771

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä tykkään kilteistä. Silti kiva jos vähän tykkää riehaantua ja leikkiä hupsua ettei ole tylsä ja tosikkomainen.

      • Eli pitää olla silti vähän särmää? Huumoria?


      • Anonyymi

        Eli ei sitten kuitenkaan saa olla kiltti. Noinhan se usein menee. Miehet sanovat tykkäävänsä kiltistä, mutta todellisuudessa eivät sitten tykkääkään, kun kiltti on liian tylsä.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Eli pitää olla silti vähän särmää? Huumoria?

        Huumoria täytyy olla ja kyky hassutella. Niin että se on molemmista hauskaa. Samalla aaltopituudella.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli ei sitten kuitenkaan saa olla kiltti. Noinhan se usein menee. Miehet sanovat tykkäävänsä kiltistä, mutta todellisuudessa eivät sitten tykkääkään, kun kiltti on liian tylsä.

        Ei kiltin tarvitse olla tylsä.


      • Anonyymi
        Prinssi_J kirjoitti:

        Ei kiltin tarvitse olla tylsä.

        Lähes aina kiltti on tylsä. Aina siinä niin käy.


      • Prinssi_J kirjoitti:

        Huumoria täytyy olla ja kyky hassutella. Niin että se on molemmista hauskaa. Samalla aaltopituudella.

        Entäs jos riehaantuu makuusi liikaa? Mikä voisi olla liikaa sinun makuun?

        Huumori on helposti erilaista miehen ja naisen välillä, ei välttämättä mutta aika usein. Mies tykkää nauraa naiselle ja nainen loukkaantuu siitä.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Entäs jos riehaantuu makuusi liikaa? Mikä voisi olla liikaa sinun makuun?

        Huumori on helposti erilaista miehen ja naisen välillä, ei välttämättä mutta aika usein. Mies tykkää nauraa naiselle ja nainen loukkaantuu siitä.

        Totean sivusta, että harvoin miehetkään kestävät sitä, että nainen nauraa miehelle. Miehet voivat keskenään kestää paljonkin tuota, mutta naisen nauru on monelle miehelle todella vaikea paikka kestää, vaikka se olisi ihan hyväntahtoista. Eikä sen naisen tarvitse edes olla oma kumppani. Mä ole useamman kerran törmännyt siihen, että minun huvittuneisuuteni on räjäyttänyt pommin, vaikka en ole ollut edes se porukan huvittunein.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Entäs jos riehaantuu makuusi liikaa? Mikä voisi olla liikaa sinun makuun?

        Huumori on helposti erilaista miehen ja naisen välillä, ei välttämättä mutta aika usein. Mies tykkää nauraa naiselle ja nainen loukkaantuu siitä.

        Niin tuo helposti onkin. Raja menee jossain, satuttamisessa, henkisesti ja fyysisesti. Mutta on tärkeää että molemmat osaa nauraa myös itselleen.


      • Prinssi_J kirjoitti:

        Niin tuo helposti onkin. Raja menee jossain, satuttamisessa, henkisesti ja fyysisesti. Mutta on tärkeää että molemmat osaa nauraa myös itselleen.

        Sain kerran miehen itkemään, kun äidyin kutittamaan häntä. En nyksää, mutta yhden toisen. Hänestä se meni liian pitkälle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Totean sivusta, että harvoin miehetkään kestävät sitä, että nainen nauraa miehelle. Miehet voivat keskenään kestää paljonkin tuota, mutta naisen nauru on monelle miehelle todella vaikea paikka kestää, vaikka se olisi ihan hyväntahtoista. Eikä sen naisen tarvitse edes olla oma kumppani. Mä ole useamman kerran törmännyt siihen, että minun huvittuneisuuteni on räjäyttänyt pommin, vaikka en ole ollut edes se porukan huvittunein.

        Totta. 👍


      • Anonyymi kirjoitti:

        Totean sivusta, että harvoin miehetkään kestävät sitä, että nainen nauraa miehelle. Miehet voivat keskenään kestää paljonkin tuota, mutta naisen nauru on monelle miehelle todella vaikea paikka kestää, vaikka se olisi ihan hyväntahtoista. Eikä sen naisen tarvitse edes olla oma kumppani. Mä ole useamman kerran törmännyt siihen, että minun huvittuneisuuteni on räjäyttänyt pommin, vaikka en ole ollut edes se porukan huvittunein.

        Se on itsetunnosta kiinni, miten paljon sietää itselleen nauramista.


      • Anonyymi
        Prinssi_J kirjoitti:

        Se on itsetunnosta kiinni, miten paljon sietää itselleen nauramista.

        Mun kokemukseni mukaan se ei ole siitäkään kiinni. Naisen nauru on monelle kovaitsetuntoisellekin miehelle vaikea paikka. Siinä on selvästi jotain ihan biologiaan liittyvää ja se reaktio on välillä suorastaan primitiivireaktio, suoraan liskoaivoista.


      • Anonyymi
        Prinssi_J kirjoitti:

        Se on itsetunnosta kiinni, miten paljon sietää itselleen nauramista.

        Ihan samalla tavalla oman rakkaan nauru voi tuntua todella pahalta, vaikka itsetunto olisi kuinka rautainen tahansa. Muiden nauru ei tunnu miltään ja siinä nauraa mukana, mutta sen itselle tärkeän ihmisen nauru voi silti sattua ja satuttaa syvään. Siihen tunteeseen liittyy paljon muutakin kuin vain itsetunto.

        Tuo sama aiemmin sivusta.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Sain kerran miehen itkemään, kun äidyin kutittamaan häntä. En nyksää, mutta yhden toisen. Hänestä se meni liian pitkälle.

        Rajat on kaikilla omanlaiset. Minäkään en siedä kutittelua siinä määrin.


      • Anonyymi
        Prinssi_J kirjoitti:

        Se on itsetunnosta kiinni, miten paljon sietää itselleen nauramista.

        Ne oikeasti kiltit tytöt tuppaavag muuten yleensä olemaan myös herkkiä, eli eivät todellakaan kaikkein parhaita nauramaan itselleen. Siihen tarvitaan enemmän sellaista tiettyä rempseyttä, joka taas harvemmin tukee aitoa kiltteyttä. Rempseä sanoo takaisin, tarvittaessa rajusti ja tosi ilkeästikin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihan samalla tavalla oman rakkaan nauru voi tuntua todella pahalta, vaikka itsetunto olisi kuinka rautainen tahansa. Muiden nauru ei tunnu miltään ja siinä nauraa mukana, mutta sen itselle tärkeän ihmisen nauru voi silti sattua ja satuttaa syvään. Siihen tunteeseen liittyy paljon muutakin kuin vain itsetunto.

        Tuo sama aiemmin sivusta.

        Siinä tulee tulkinta ongelmia milloin nauru on hyväntahtoista vaiko ilkeyttä...


      • Anonyymi
        Prinssi_J kirjoitti:

        Siinä tulee tulkinta ongelmia milloin nauru on hyväntahtoista vaiko ilkeyttä...

        Kaikki elämässä on aina tulkintaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki elämässä on aina tulkintaa.

        Niin on ja jokainen tulkitsee vähän eri tavalla.


      • Prinssi_J kirjoitti:

        Rajat on kaikilla omanlaiset. Minäkään en siedä kutittelua siinä määrin.

        Jep. Nyksänikin melkein suuttuu, jos yritän kutittaa häntä kainaloista tai kyljistä. Tyyliin välittömästi. Hassuttele siinä sitten, kun ei edes kutittaa saa. 😴


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Jep. Nyksänikin melkein suuttuu, jos yritän kutittaa häntä kainaloista tai kyljistä. Tyyliin välittömästi. Hassuttele siinä sitten, kun ei edes kutittaa saa. 😴

        Totean sivusta, että niin minäkin. Mä olen nainen ja vihaan kutittamista. Ymmärrän miestäsi hyvin, kutittaminen tuntuu aivan KAMALALTA. xD


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totean sivusta, että niin minäkin. Mä olen nainen ja vihaan kutittamista. Ymmärrän miestäsi hyvin, kutittaminen tuntuu aivan KAMALALTA. xD

        Mun tekee suorastaan mieli tirvasta kuonoon, jos joku kutittaa. xD


      • G-LoveR kirjoitti:

        Jep. Nyksänikin melkein suuttuu, jos yritän kutittaa häntä kainaloista tai kyljistä. Tyyliin välittömästi. Hassuttele siinä sitten, kun ei edes kutittaa saa. 😴

        No täytyy keksiä muuta hassuttelua 😅


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun tekee suorastaan mieli tirvasta kuonoon, jos joku kutittaa. xD

        Nipistä vaikka mielummin, mutta älä rkele kutita. xD


      • Anonyymi kirjoitti:

        Totean sivusta, että niin minäkin. Mä olen nainen ja vihaan kutittamista. Ymmärrän miestäsi hyvin, kutittaminen tuntuu aivan KAMALALTA. xD

        No niin ja varsinkin jos toinen ei lopeta ajoissa 😅


      • Prinssi_J kirjoitti:

        No täytyy keksiä muuta hassuttelua 😅

        No en keksi. Mun huumori on kuulemma huonoa. Ja pelleily näyttää lähinnä tyhmältä. 🤷🏼‍♂️


      • Anonyymi kirjoitti:

        Totean sivusta, että niin minäkin. Mä olen nainen ja vihaan kutittamista. Ymmärrän miestäsi hyvin, kutittaminen tuntuu aivan KAMALALTA. xD

        Hmph. Minua kutittaminen sattuu, joten en tykkää itsekkään, mutta toisia on kiva kutittaa. 😜


      • Anonyymi
        Prinssi_J kirjoitti:

        No niin ja varsinkin jos toinen ei lopeta ajoissa 😅

        Parempi kun ei edes yritä alottaa. xD


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mun tekee suorastaan mieli tirvasta kuonoon, jos joku kutittaa. xD

        Nenu parka.🤕


      • G-LoveR kirjoitti:

        Nenu parka.🤕

        Sellainen reaktio voi tulla ja silloin ei vastaa teoistaan 😅


      • Prinssi_J kirjoitti:

        Sellainen reaktio voi tulla ja silloin ei vastaa teoistaan 😅

        Auts. Mua on usein työnnetty päästä loitommas, kun reilusti lyhyempi oon ollut, mutta kun olen kuitenkin aika vahva, niin se kutitus turnaus on mennyt pystypainiksi ja sitten on miestä alkanut itkettää. Ja mua naurattaa, kun se on niin hullunkurista.


      • Anonyymi
        Prinssi_J kirjoitti:

        Sellainen reaktio voi tulla ja silloin ei vastaa teoistaan 😅

        Joo ja mä voin potkasta ihan reaktiona, ennen kun edes tajuan että toinen lentää seinälle.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Auts. Mua on usein työnnetty päästä loitommas, kun reilusti lyhyempi oon ollut, mutta kun olen kuitenkin aika vahva, niin se kutitus turnaus on mennyt pystypainiksi ja sitten on miestä alkanut itkettää. Ja mua naurattaa, kun se on niin hullunkurista.

        Siis mä voin tykätä karhunpainista. Juontaa juurensa kai, että olen ollut paljon lapsesta asti poikien kaveripiirissä ja on painittu ihan huolella. Kukaan ei säälinyt ketään ja sattuikin. Osaan olla fyysinen ja päällekäydessäni osaan ottaa otteet, että toinen jotuu tosissaan laittamaan kampoihin mulle ja luulen, että se on voinut saada toisen itkemään. Ettei ole kokenut sitä kivaksi vaan jotenkin uhkaavaksi tms. Vaikka mun luonteelle se on vaan leikkiä.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Siis mä voin tykätä karhunpainista. Juontaa juurensa kai, että olen ollut paljon lapsesta asti poikien kaveripiirissä ja on painittu ihan huolella. Kukaan ei säälinyt ketään ja sattuikin. Osaan olla fyysinen ja päällekäydessäni osaan ottaa otteet, että toinen jotuu tosissaan laittamaan kampoihin mulle ja luulen, että se on voinut saada toisen itkemään. Ettei ole kokenut sitä kivaksi vaan jotenkin uhkaavaksi tms. Vaikka mun luonteelle se on vaan leikkiä.

        Noi on jänniä miten arvaamattomilla tavoilla ihminen voi uhkaavaan tilanteeseen reagoida. Mä esimerkiksi tiedän, että mulla menee täysin itsesuojelumoodi päälle ja teen ihan mitä ikinä vaan kykenen tekemään välittämättä osuuko mulle vaikka jotain kättä pidempää käteen tai lähteekö jommaltakummalta henki. Mä olen muutaman kerran ollut henkeä uhkaavissa tilanteissa ja menen sellaiselle automoodille, että olen täysin matkustaja, joka katsoo puhtaasti sivusta mitä tapahtuu. Eli en vastaa lainkaan teostani, jos koen aitoa uhkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan samalla tavalla oman rakkaan nauru voi tuntua todella pahalta, vaikka itsetunto olisi kuinka rautainen tahansa. Muiden nauru ei tunnu miltään ja siinä nauraa mukana, mutta sen itselle tärkeän ihmisen nauru voi silti sattua ja satuttaa syvään. Siihen tunteeseen liittyy paljon muutakin kuin vain itsetunto.

        Tuo sama aiemmin sivusta.

        Parisuhde on tuhoon tuomittu, jos rakkaan nauru tuntuu pahalta. Tietysti riippuen mille nauretaan ja miten. Naurussakin miten on tärkeä.

        - Sheena


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne oikeasti kiltit tytöt tuppaavag muuten yleensä olemaan myös herkkiä, eli eivät todellakaan kaikkein parhaita nauramaan itselleen. Siihen tarvitaan enemmän sellaista tiettyä rempseyttä, joka taas harvemmin tukee aitoa kiltteyttä. Rempseä sanoo takaisin, tarvittaessa rajusti ja tosi ilkeästikin.

        Höpsistä. Nauran itselleni kovaa ja usein. Silti olen kiltti ja erityisherkkä.

        - Sheena


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpsistä. Nauran itselleni kovaa ja usein. Silti olen kiltti ja erityisherkkä.

        - Sheena

        Sä oletkin juttujesi perusteella nimenomaan tuollainen rempseä tyyppi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parisuhde on tuhoon tuomittu, jos rakkaan nauru tuntuu pahalta. Tietysti riippuen mille nauretaan ja miten. Naurussakin miten on tärkeä.

        - Sheena

        Ei ole, vaan se on täysin normaalia. Se on tietenkin ihan ok, että se ei ole sinulle normaalia. Sinä et kuitenkaan ole kaikki ihmiset.


      • Anonyymi
        Prinssi_J kirjoitti:

        Siinä tulee tulkinta ongelmia milloin nauru on hyväntahtoista vaiko ilkeyttä...

        Monet tulkitsevat toisen naurun herkästi ilkeäksi, vaikka se ei oikeasti ole. Kannattaisi kokeilla miten elämä sujuu, jos vaihtaa tulkintaa positiivisemmaksi. Pelkästään sekin takia, että näin tekemällä voi selvitä itsellekin paremmin oliko ilkeää vai hyväntahtoista.

        - Sheena


      • G-LoveR kirjoitti:

        Hmph. Minua kutittaminen sattuu, joten en tykkää itsekkään, mutta toisia on kiva kutittaa. 😜

        No niinpä 😅


      • G-LoveR kirjoitti:

        No en keksi. Mun huumori on kuulemma huonoa. Ja pelleily näyttää lähinnä tyhmältä. 🤷🏼‍♂️

        No höh... Jos teillä ei sitten vaan ole sellaista henkilökemiaa?


      • Prinssi_J kirjoitti:

        No höh... Jos teillä ei sitten vaan ole sellaista henkilökemiaa?

        Ei ihan aina kohtaa. 🥴


      • G-LoveR kirjoitti:

        Ei ihan aina kohtaa. 🥴

        Näin se joskus on. Sitten kun kohtaa, niin se on kyllä hauskaa olla toisen seurassa.


      • Anonyymi
        Prinssi_J kirjoitti:

        Sellainen reaktio voi tulla ja silloin ei vastaa teoistaan 😅

        Si on korvien välissä jo iso ongelma jos kutittamisesta tulee tunne tarve tirvasta toista


      • Anonyymi kirjoitti:

        Si on korvien välissä jo iso ongelma jos kutittamisesta tulee tunne tarve tirvasta toista

        Ei ole, jos se on liiallisena epämiellyttävää ja tulee pakokauhu... Silloin yrittää kaikin keinoin saada toista lopettamaan sen ja se on enemmän reaktio, kuin mikään päätös satuttaa toista...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Si on korvien välissä jo iso ongelma jos kutittamisesta tulee tunne tarve tirvasta toista

        En ole koskaan lyönyt ketään sen vuoksi, kuitenkaan.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Jep. Nyksänikin melkein suuttuu, jos yritän kutittaa häntä kainaloista tai kyljistä. Tyyliin välittömästi. Hassuttele siinä sitten, kun ei edes kutittaa saa. 😴

        Se sun nyksä on käytäñnössä jo eksä.
        Mulukku.


      • Anonyymi
        Prinssi_J kirjoitti:

        No täytyy keksiä muuta hassuttelua 😅

        Et osaa, koska olet paha.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et osaa, koska olet paha.

        Millä perusteella minä olen paha?


      • Anonyymi

        Miksi puhut aloittaja tällaista vastenmielistä vauvakieltä välillä esim sana hupsu on jotain niin kuvottavaa varsinkin kun esiinnyt sellaisena täällä internetissä. Se on sellaista hyvin keinotekoisesti tuotettua tapaa nähdä nainen yksinkertaisena olentona. Ps huumori voi olla myös painavaa plaatua😝


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Entäs jos riehaantuu makuusi liikaa? Mikä voisi olla liikaa sinun makuun?

        Huumori on helposti erilaista miehen ja naisen välillä, ei välttämättä mutta aika usein. Mies tykkää nauraa naiselle ja nainen loukkaantuu siitä.

        Sitäkö se sinun incelin huumori sitten on, että tykkäät nauraa naisille. Olisi ehkä vakuuttavampaa jos kerrankin joku oikeasti tuohtuisi näistä haffutteluistasi, etkä joutuisi ärjäämään itsesi kanssa näissä feikkidialogeissa


      • Anonyymi
        Prinssi_J kirjoitti:

        Se on itsetunnosta kiinni, miten paljon sietää itselleen nauramista.

        Ja sinä kestät todella hyvin, niinkö?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja sinä kestät todella hyvin, niinkö?

        Olen kestänyt. Ei tästä ole montaa päivää kun työkaveri (nainen) nauroi minulle milloin mistäkin syystä. Hauskaa silti oli tai just siitä syystä...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja sinä kestät todella hyvin, niinkö?

        Riippuu siitä onko henkilökemiaa ja onko naureskelu hyvän- vaiko pahantahtoista.


    • Sellainen hyvätapainen ja luotettava on oltava.

      • Mitä tarkalleen tarkoittaa hyvätapainen? Niiaa kylään tullessa ja kätellessä vai osaa käyttäytyä asiallisesti?


      • Anonyymi

        Hyvätapainen ja luotettava ketä kohtaan? Maailmassa on harvoin mahdollista olla tuota kaikille, vaan vatlaosin tuppaa olemaan, että toiselle kumartaa niin toiselle pyllistää. Se on kiltin, hyvätapaisen ja luotettaban ihmisen ikuinen dilemma, kun aina joku on vittuuntunut.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Mitä tarkalleen tarkoittaa hyvätapainen? Niiaa kylään tullessa ja kätellessä vai osaa käyttäytyä asiallisesti?

        Riittää että osaa ottaa muut huomioon. Siisti jne. No sellaisia suurinosa ihmisistä on. Ei tarvitse liioitella. Mutta ei ole k-pää eikä vmäinen. Piikittely on tyhmää ja päteminen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvätapainen ja luotettava ketä kohtaan? Maailmassa on harvoin mahdollista olla tuota kaikille, vaan vatlaosin tuppaa olemaan, että toiselle kumartaa niin toiselle pyllistää. Se on kiltin, hyvätapaisen ja luotettaban ihmisen ikuinen dilemma, kun aina joku on vittuuntunut.

        Tiedän. Koska itse olen kiltti.


      • Prinssi_J kirjoitti:

        Riittää että osaa ottaa muut huomioon. Siisti jne. No sellaisia suurinosa ihmisistä on. Ei tarvitse liioitella. Mutta ei ole k-pää eikä vmäinen. Piikittely on tyhmää ja päteminen.

        Eli asiallinen ja muut huomioonottava. Se on helppoa, mutta ikävä kyllä se on monista miehistä myös kuivakkaa.


      • Anonyymi
        Prinssi_J kirjoitti:

        Tiedän. Koska itse olen kiltti.

        Ehkä olet, vaikkakaan täällä sitä ei huomaa. Masennut tekee monesti todella vaikeaksi tuon kiltteyden. Masennut hävittää sitä. Toisaalta kiltit ihmiset myös usein masentuvat.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Eli asiallinen ja muut huomioonottava. Se on helppoa, mutta ikävä kyllä se on monista miehistä myös kuivakkaa.

        Niin. Mitä miehet sitten yleensä toivovat naiselta? Jos ajatellaan seksiä, niin silloin liika kiltteys voi olla tylsää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä olet, vaikkakaan täällä sitä ei huomaa. Masennut tekee monesti todella vaikeaksi tuon kiltteyden. Masennut hävittää sitä. Toisaalta kiltit ihmiset myös usein masentuvat.

        Näin se tahtoo olla.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Eli asiallinen ja muut huomioonottava. Se on helppoa, mutta ikävä kyllä se on monista miehistä myös kuivakkaa.

        Tuo on muuten totta. Yleensä se menee niin, että naisen pitäisi olla enemmän sellanen asialliset jutut hoidetaan asiallisesti ja muuten ollaan ku ellun kanat. :P


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on muuten totta. Yleensä se menee niin, että naisen pitäisi olla enemmän sellanen asialliset jutut hoidetaan asiallisesti ja muuten ollaan ku ellun kanat. :P

        Niin se menee. 😐


      • Prinssi_J kirjoitti:

        Niin. Mitä miehet sitten yleensä toivovat naiselta? Jos ajatellaan seksiä, niin silloin liika kiltteys voi olla tylsää.

        Joo. Pitäisi olla huora ja madonna. Miehen mielen mukaan.


      • Anonyymi
        Prinssi_J kirjoitti:

        Riittää että osaa ottaa muut huomioon. Siisti jne. No sellaisia suurinosa ihmisistä on. Ei tarvitse liioitella. Mutta ei ole k-pää eikä vmäinen. Piikittely on tyhmää ja päteminen.

        Kiltti mies on tylsä.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Niin se menee. 😐

        Monesti miehet tarkottaa tuolla kiltteydellä myös helppoutta. Naisen pitäis olla vähän sellanen tarvittaessa ihana ja hauska ja muutoin huomaamaton. Monelle miehelle naisen kiltteys tarkottaa sitä, ettei naisella oikein ole mitään omia mielipiteitä, eikä nainen ainakaan ole koskaan tyytymätön mihinkään. Ei saisi olla negatiivisia tunteita, eikä ajatuksia. Kiltteys on tosi usein myös ikuista iloisuutta. Kiltti tyttö ei oikein saisi olla koskaan edes surullinen ,sillä se on vähän ikävä tunne ja miehelle hankala käsitellä. Kiltti nainen ei tuo miehen eteen hankalia tunteita ja tilanteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monesti miehet tarkottaa tuolla kiltteydellä myös helppoutta. Naisen pitäis olla vähän sellanen tarvittaessa ihana ja hauska ja muutoin huomaamaton. Monelle miehelle naisen kiltteys tarkottaa sitä, ettei naisella oikein ole mitään omia mielipiteitä, eikä nainen ainakaan ole koskaan tyytymätön mihinkään. Ei saisi olla negatiivisia tunteita, eikä ajatuksia. Kiltteys on tosi usein myös ikuista iloisuutta. Kiltti tyttö ei oikein saisi olla koskaan edes surullinen ,sillä se on vähän ikävä tunne ja miehelle hankala käsitellä. Kiltti nainen ei tuo miehen eteen hankalia tunteita ja tilanteita.

        Sitten ristiriitana tuossa on se, että se aito kiltteys on tosi usein myös herkkyyttä ja se tuo mukanaan myös niitä vaikeita juttuja. Tollanen helppo ja huomaamaton nainen taas tuppaa usein olemaan sellanen, jolla on niitä omia juttujaan ja joka ei ole aina siinä vieressä kun miehelle sattuu tulemaan tarve.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Joo. Pitäisi olla huora ja madonna. Miehen mielen mukaan.

        No siihen tyyliin joo.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiltti mies on tylsä.

        Niin varmasti on. Siksi olen yksin. 😐


      • Anonyymi kirjoitti:

        Monesti miehet tarkottaa tuolla kiltteydellä myös helppoutta. Naisen pitäis olla vähän sellanen tarvittaessa ihana ja hauska ja muutoin huomaamaton. Monelle miehelle naisen kiltteys tarkottaa sitä, ettei naisella oikein ole mitään omia mielipiteitä, eikä nainen ainakaan ole koskaan tyytymätön mihinkään. Ei saisi olla negatiivisia tunteita, eikä ajatuksia. Kiltteys on tosi usein myös ikuista iloisuutta. Kiltti tyttö ei oikein saisi olla koskaan edes surullinen ,sillä se on vähän ikävä tunne ja miehelle hankala käsitellä. Kiltti nainen ei tuo miehen eteen hankalia tunteita ja tilanteita.

        No tuo ei enää ole hyvä asia. Liiallinen kiltteys.


      • Anonyymi
        Prinssi_J kirjoitti:

        No tuo ei enää ole hyvä asia. Liiallinen kiltteys.

        Eihän tuossa oikeasti ollut lainkaan kiltteyttä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Monesti miehet tarkottaa tuolla kiltteydellä myös helppoutta. Naisen pitäis olla vähän sellanen tarvittaessa ihana ja hauska ja muutoin huomaamaton. Monelle miehelle naisen kiltteys tarkottaa sitä, ettei naisella oikein ole mitään omia mielipiteitä, eikä nainen ainakaan ole koskaan tyytymätön mihinkään. Ei saisi olla negatiivisia tunteita, eikä ajatuksia. Kiltteys on tosi usein myös ikuista iloisuutta. Kiltti tyttö ei oikein saisi olla koskaan edes surullinen ,sillä se on vähän ikävä tunne ja miehelle hankala käsitellä. Kiltti nainen ei tuo miehen eteen hankalia tunteita ja tilanteita.

        Ts. Pitää olla miehelle helppo kaikinpuolin, muuten on mälsä akka.


      • Anonyymi
        Prinssi_J kirjoitti:

        No tuo ei enää ole hyvä asia. Liiallinen kiltteys.

        Vähän sama kuin muka kiltti lapsi olisi huomaamaton. Eihän se nyt pidä lainkaan paikkaansa. Huomaamaton lapsi voi olla vaikka kuinka tuhma ja lyödä vaikka niittejä koiran korvaan kaikessa hiljaisuudessa. Kiltti lapsi taas voi hyvin olla sellainen, ettei häntä voi olla jatkuvasti huomaamatta, mutta hän ei ikinä tee mitään pahaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiltti mies on tylsä.

        Minä taas en muita miehiä edes huoli kuin kilttejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä taas en muita miehiä edes huoli kuin kilttejä.

        Sama. Vaan sellaista "liian kilttiä" eli perässävedettävää tossukkaa en huoli. Tosin eihän tuolla ole oikeasti mitään tekemistä kiltteyden kanssa ja tuollainen tossukka voi aivan yhtä hyvin olla sisimmässään ilkeä ja musta ihminen, mutta äärimmäisen passiivinen sellainen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sama. Vaan sellaista "liian kilttiä" eli perässävedettävää tossukkaa en huoli. Tosin eihän tuolla ole oikeasti mitään tekemistä kiltteyden kanssa ja tuollainen tossukka voi aivan yhtä hyvin olla sisimmässään ilkeä ja musta ihminen, mutta äärimmäisen passiivinen sellainen.

        Totta tuokin.


    • Anonyymi

      Kiltti tyttö antaa vasta aviossa.

      • Okei. Ehkä aika jämerä näkemys, fundiskamaa.


      • Anonyymi

        Tuoko se ainoa vaatimus kiltille on. Muuten saa olla ihan millainen k.pää tahansa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuoko se ainoa vaatimus kiltille on. Muuten saa olla ihan millainen k.pää tahansa?

        Tärkein vaatimus!


    • Ei ne tylsiä ole, vaan varsin mukavia. Ittellä oli aikanaan ns. kiltti tyttö kumppanina, ei ole pahaa sanottavaa.

      Ääääh, kuvaile kiltti tyttö... No siis eiköhän kaikilla ole jokseenkin yhtenevä käsitys siitä, mitä yleensä tarkoitetaan kun sanotaan kiltti tyttö. Tuo oma tyttikseni oli just sellanen kunnollinen, tunnollinen, hyvä koulussa, tervehenkinen, mukava, helppo lapsi ja kaikkea sitä traditionaalista.

      • Heh, hyväntahtoinen tossukka? 😉

        Vitsi, jonka olen kuullut itseeni osuen. Älä suutu. 😅

        Niin, kiltti kuitenkin on myös ehkä liian ennalta arvattava ja siksi tylsimys, hän ei koskaan satuta tahallaan, ei petkuta, ei tee kiusaa, on rehellinen ja valehtelee vain silloin, jos totuus satuttaisi toista. Jees.. Miellyttämisenhalu siihen päälle vielä.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Heh, hyväntahtoinen tossukka? 😉

        Vitsi, jonka olen kuullut itseeni osuen. Älä suutu. 😅

        Niin, kiltti kuitenkin on myös ehkä liian ennalta arvattava ja siksi tylsimys, hän ei koskaan satuta tahallaan, ei petkuta, ei tee kiusaa, on rehellinen ja valehtelee vain silloin, jos totuus satuttaisi toista. Jees.. Miellyttämisenhalu siihen päälle vielä.

        No voi sen toki noinkin esittää. Mutta en ite kokenut silloista kumppaniani mitenkään tylsimykseksi, vaan hyvin tasapainoiseksi, rauhalliseksi, turvalliseksi ja ennakoitavaksi. Hiton hyvä ihminen siis. Ja tossukka se tytsi ei ollut, vaikka oli sydänjuuriaan myöten kiltti.

        Ja olihan siinä mulla opittavaa, kun itte olen ennemminkin kujakatti. Mutta opin, olihan mulla hiton hyvä syy oppia. Ja oppihan se tytsikin sitten hiukan kujakattien juttuja.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Heh, hyväntahtoinen tossukka? 😉

        Vitsi, jonka olen kuullut itseeni osuen. Älä suutu. 😅

        Niin, kiltti kuitenkin on myös ehkä liian ennalta arvattava ja siksi tylsimys, hän ei koskaan satuta tahallaan, ei petkuta, ei tee kiusaa, on rehellinen ja valehtelee vain silloin, jos totuus satuttaisi toista. Jees.. Miellyttämisenhalu siihen päälle vielä.

        Miellyttämisenhalu ja ennalta-arvattavuus kuuluu LIIAN kiltille tytölle.

        - Sheena


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miellyttämisenhalu ja ennalta-arvattavuus kuuluu LIIAN kiltille tytölle.

        - Sheena

        No eivät todellakaan kuulu. Miellyttämisenhalussa ei ole mitään liian kilttiä, jos ei se ole aivan yletöntä ja itsetuhoista. Ennalta-arvattavuudessa taas ei ole mitään liian kilttiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miellyttämisenhalu ja ennalta-arvattavuus kuuluu LIIAN kiltille tytölle.

        - Sheena

        I know Sheena. 😊


      • randombypasser kirjoitti:

        No voi sen toki noinkin esittää. Mutta en ite kokenut silloista kumppaniani mitenkään tylsimykseksi, vaan hyvin tasapainoiseksi, rauhalliseksi, turvalliseksi ja ennakoitavaksi. Hiton hyvä ihminen siis. Ja tossukka se tytsi ei ollut, vaikka oli sydänjuuriaan myöten kiltti.

        Ja olihan siinä mulla opittavaa, kun itte olen ennemminkin kujakatti. Mutta opin, olihan mulla hiton hyvä syy oppia. Ja oppihan se tytsikin sitten hiukan kujakattien juttuja.

        Heh, kiva ettei kaikki miehet karsasta kuvaillunlaista naista. Ehkei ole pakko muuttua mulkuksi, jos kohtaa miehen jolle nuo ei ole ongelma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miellyttämisenhalu ja ennalta-arvattavuus kuuluu LIIAN kiltille tytölle.

        - Sheena

        Myös hitokseen ilkeä ihminen voi olla täysin ennalta-arvattava. Ei ennalta-arvattavuudessa ole mitään eritoten kiltteyteen liittyb'vää.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Heh, kiva ettei kaikki miehet karsasta kuvaillunlaista naista. Ehkei ole pakko muuttua mulkuksi, jos kohtaa miehen jolle nuo ei ole ongelma.

        Kyllä itte tykkäsin kovasti, se herkkyyden määrä oli uskomaton. Ja kun itte kujakattina oli tottunut vähän toisenlaiseen, niin oli paljon opittavaa. Jos tulee joskus uudelleen vastaava leidi tarjolle, niin olen varsin hyvilläni. Ja osittain jo koulutettukin 😁


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miellyttämisenhalu ja ennalta-arvattavuus kuuluu LIIAN kiltille tytölle.

        - Sheena

        Kiltit tytöt pääsevät taivaaseen, tuhmat tytöt mihin vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eivät todellakaan kuulu. Miellyttämisenhalussa ei ole mitään liian kilttiä, jos ei se ole aivan yletöntä ja itsetuhoista. Ennalta-arvattavuudessa taas ei ole mitään liian kilttiä.

        Liika miellyttämisenhalu on ehdottomasti liian kilttiä. Se että ajattelee aina ensin muita kuin itseään on tuhoisaa.

        Jos ennalta-arvattavuudella tarkoitetaan jonkinmoista luottamusta ja turvallisuutta, niin siinä ei ole mitään liian kilttiä. Mutta jos esim. tietää mitä toinen seuraavaksi sanoo tai vastaa, jopa millä sanoilla, niin se on ennalta-arvattavaa ja liian kilttiä.

        - Sheena


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liika miellyttämisenhalu on ehdottomasti liian kilttiä. Se että ajattelee aina ensin muita kuin itseään on tuhoisaa.

        Jos ennalta-arvattavuudella tarkoitetaan jonkinmoista luottamusta ja turvallisuutta, niin siinä ei ole mitään liian kilttiä. Mutta jos esim. tietää mitä toinen seuraavaksi sanoo tai vastaa, jopa millä sanoilla, niin se on ennalta-arvattavaa ja liian kilttiä.

        - Sheena

        Ihan samalla tavalla ilkeä ihminen voi olla ennalta arvattava. Ei se liity mitenkään kiltteyteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liika miellyttämisenhalu on ehdottomasti liian kilttiä. Se että ajattelee aina ensin muita kuin itseään on tuhoisaa.

        Jos ennalta-arvattavuudella tarkoitetaan jonkinmoista luottamusta ja turvallisuutta, niin siinä ei ole mitään liian kilttiä. Mutta jos esim. tietää mitä toinen seuraavaksi sanoo tai vastaa, jopa millä sanoilla, niin se on ennalta-arvattavaa ja liian kilttiä.

        - Sheena

        "Liika miellyttämisenhalu on ehdottomasti liian kilttiä. Se että ajattelee aina ensin muita kuin itseään on tuhoisaa."

        Eiväthän nuo liity mitenkään toisiinsa. Toisia voi ajatella aina ensiksi täysin vailla tarvetta miellyttääkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Liika miellyttämisenhalu on ehdottomasti liian kilttiä. Se että ajattelee aina ensin muita kuin itseään on tuhoisaa."

        Eiväthän nuo liity mitenkään toisiinsa. Toisia voi ajatella aina ensiksi täysin vailla tarvetta miellyttääkin.

        Liiallinen uhrautuminen voi aivan yhtä hyvin olla vaikka marttyyriutta, joka ei todellakaan kumpua kiltteydestä


      • randombypasser kirjoitti:

        Kyllä itte tykkäsin kovasti, se herkkyyden määrä oli uskomaton. Ja kun itte kujakattina oli tottunut vähän toisenlaiseen, niin oli paljon opittavaa. Jos tulee joskus uudelleen vastaava leidi tarjolle, niin olen varsin hyvilläni. Ja osittain jo koulutettukin 😁

        Mietin tätä kiltti asiaa, kun mulla on tässä kaksi hyvin kilttiä naisenalkua kasvamassa, että mitenkähän maailma heidätkin vastaanottaa. Omat kokemukseni on monilta osin jäätävät, mutta toivon että he kohtaavat toisenlaisia ihmisiä. Jotka osaa arvostaa tuota hyväntahtoisuutta ja kiltteyttä.

        Mutta nyt meen tuota hamsua silittelemään. Katselin kun nukkui kyljellään ja oli suu rentona vähän auki, että onpa iso suu noin pienellä olennolla. Pieni vaaleanpunainen nenän nyppy, kuin nuppineula pää. Se on niin ihana muru mussukka, etten voi enää olla menemättä paijaamaan. 🐹❤️

        Palataan, nyt on hamsuhellyyshetki.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Mietin tätä kiltti asiaa, kun mulla on tässä kaksi hyvin kilttiä naisenalkua kasvamassa, että mitenkähän maailma heidätkin vastaanottaa. Omat kokemukseni on monilta osin jäätävät, mutta toivon että he kohtaavat toisenlaisia ihmisiä. Jotka osaa arvostaa tuota hyväntahtoisuutta ja kiltteyttä.

        Mutta nyt meen tuota hamsua silittelemään. Katselin kun nukkui kyljellään ja oli suu rentona vähän auki, että onpa iso suu noin pienellä olennolla. Pieni vaaleanpunainen nenän nyppy, kuin nuppineula pää. Se on niin ihana muru mussukka, etten voi enää olla menemättä paijaamaan. 🐹❤️

        Palataan, nyt on hamsuhellyyshetki.

        No se on toki tärkeä kysymys ja ymmärrettävä huoli vanhemmalle. Mutta kun on vanhempien tuki aikuistuessa ja itsenäistyessä, niin on eväät hyvään lopputulokseen. Ja se aito kiltteys on aika aseista riisuvaa, vaikka tietty mulkut on mulkkuja aina.

        Annapa minultakin pienet terveiset, rapsuta vaikka vähän korvien takaa 🤗


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Liika miellyttämisenhalu on ehdottomasti liian kilttiä. Se että ajattelee aina ensin muita kuin itseään on tuhoisaa."

        Eiväthän nuo liity mitenkään toisiinsa. Toisia voi ajatella aina ensiksi täysin vailla tarvetta miellyttääkin.

        Voihan sitä yrittää valehdella itselleen ajattelevansa muita ensin ilman minkäänlaista tarvetta miellyttää.

        Vaikka miellyttäminen olisi ollut tapana lapsuudesta asti, siinä taustalla on jokin tunne. Kuvittelee että miellyttämällä suhde kuin suhde hoituu hyvin, vaikka unohtaisi itsensä täysin. Pohjimmaisena on liiallinen sopeutuminen ja hylätyksitulemisen pelko.

        - Sheena


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Mietin tätä kiltti asiaa, kun mulla on tässä kaksi hyvin kilttiä naisenalkua kasvamassa, että mitenkähän maailma heidätkin vastaanottaa. Omat kokemukseni on monilta osin jäätävät, mutta toivon että he kohtaavat toisenlaisia ihmisiä. Jotka osaa arvostaa tuota hyväntahtoisuutta ja kiltteyttä.

        Mutta nyt meen tuota hamsua silittelemään. Katselin kun nukkui kyljellään ja oli suu rentona vähän auki, että onpa iso suu noin pienellä olennolla. Pieni vaaleanpunainen nenän nyppy, kuin nuppineula pää. Se on niin ihana muru mussukka, etten voi enää olla menemättä paijaamaan. 🐹❤️

        Palataan, nyt on hamsuhellyyshetki.

        Anna lapsillesi tunnetaito- ja turvallisuuskoulutusta. Niillä pärjää pitkälle.

        - Sheena


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voihan sitä yrittää valehdella itselleen ajattelevansa muita ensin ilman minkäänlaista tarvetta miellyttää.

        Vaikka miellyttäminen olisi ollut tapana lapsuudesta asti, siinä taustalla on jokin tunne. Kuvittelee että miellyttämällä suhde kuin suhde hoituu hyvin, vaikka unohtaisi itsensä täysin. Pohjimmaisena on liiallinen sopeutuminen ja hylätyksitulemisen pelko.

        - Sheena

        Ei tarvitse edes valehdella. Sellasia ihmisiä on tuhottoman paljon. Tunne siellä tietysti on, mutta sen ei tarvitse olla miellyttämisentarve.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voihan sitä yrittää valehdella itselleen ajattelevansa muita ensin ilman minkäänlaista tarvetta miellyttää.

        Vaikka miellyttäminen olisi ollut tapana lapsuudesta asti, siinä taustalla on jokin tunne. Kuvittelee että miellyttämällä suhde kuin suhde hoituu hyvin, vaikka unohtaisi itsensä täysin. Pohjimmaisena on liiallinen sopeutuminen ja hylätyksitulemisen pelko.

        - Sheena

        Sä ajattelet ihmiset aivan liian yksinkertaiseksi. Tasan samaan käyttäytymismalliinn voi päätyä lukemattomia eri reittejä.


      • randombypasser kirjoitti:

        No se on toki tärkeä kysymys ja ymmärrettävä huoli vanhemmalle. Mutta kun on vanhempien tuki aikuistuessa ja itsenäistyessä, niin on eväät hyvään lopputulokseen. Ja se aito kiltteys on aika aseista riisuvaa, vaikka tietty mulkut on mulkkuja aina.

        Annapa minultakin pienet terveiset, rapsuta vaikka vähän korvien takaa 🤗

        Nojuu, olen pyrkinyt myös kertomaan ettei maailmassa aina saa hyvällä takaisin hyvää, vaan jotkut kokevat tarvetta antaa pahaa vastineeksi. Joten toiset voi halutessaan satuttaa oikeasti ihan ilman omaa syytäsikin.

        Ja sokeasti ei pidä luottaa puheisiin eikä ristiriitaisiin puheisiin varsinkaan.

        Täytyy olla hereillä heidän kasvaessa ja jutella mitä on vastaan tullut. Koittaa olla tukena ja apuna, kun omat motionit lyö tyhjää.

        Rapsutin pienien nahkalärpysköjen (korvalehdet) juuresta kaveri karvaista. 😊👍

        Ne lepsottaa kivasti, kun syödä mussuttaa. Heh, miten onkin söpö pieni olento maanpäälle lykätty. 😄

        Ihan täydellinen nenänpäästä hännänpäähään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sä ajattelet ihmiset aivan liian yksinkertaiseksi. Tasan samaan käyttäytymismalliinn voi päätyä lukemattomia eri reittejä.

        Nyt muakin alkoi kiinnostaa. Kuvailisitko joitain muita reittejä myös, olen ehkä oppimassa jotain tärkeää.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Nojuu, olen pyrkinyt myös kertomaan ettei maailmassa aina saa hyvällä takaisin hyvää, vaan jotkut kokevat tarvetta antaa pahaa vastineeksi. Joten toiset voi halutessaan satuttaa oikeasti ihan ilman omaa syytäsikin.

        Ja sokeasti ei pidä luottaa puheisiin eikä ristiriitaisiin puheisiin varsinkaan.

        Täytyy olla hereillä heidän kasvaessa ja jutella mitä on vastaan tullut. Koittaa olla tukena ja apuna, kun omat motionit lyö tyhjää.

        Rapsutin pienien nahkalärpysköjen (korvalehdet) juuresta kaveri karvaista. 😊👍

        Ne lepsottaa kivasti, kun syödä mussuttaa. Heh, miten onkin söpö pieni olento maanpäälle lykätty. 😄

        Ihan täydellinen nenänpäästä hännänpäähään.

        Sheena tuossa edellä sanoi mielestäni hyvin, että anna lapsillesi tunnetaito- ja turvallisuuskoulutusta. Oiva ajatus mielestäni.

        Onhan se kyllä pirpanoiden kanssa haastavaa, kun ne ei tiedä kuin kiltteyden ja hyvän, se on kova paikka oppia. Muistan hyvin, oli tuon kiltin exäni pikkusiskot sellaisia mussukoita että. Ja eivät tienneet kuin kiltteyden ja hyvän. Oli kovia aikoja välillä, mutta oli myös hyvä kun pääsin suvun ulkopuolisena henkilönä selittämään niitä asioita pikkutytseille. Niistä kasvoi sittemmin varsin hienoja ja kestäviä neitejä, edelleen hyvin kiltteinä kuitenkin. Niillä oli myös hyvällä tavalla huolehtiva ja rakastava äiti jonka kanssa välillä keskusteltiin pitkälle iltaan kasvatuskuvioista. Sekin oli kyllä mahtava nainen, anopiksi enemmän kuin toivoa voi. Saakeli että mulla on ollut hyvä tuuri naisten kanssa.

        Nuo on hamsut kyllä tosi luttanoita veijareita. Ja kamalan fiksuja ollakseen pieniä pölypalleroita, oppivat vaikka ja mitä. Itellä ei ole ollut, mutta serkkupojilla oli. Itellä oli marsu, suloinen pikku pullero, kova oppimaan sekin ja kova höpöttämään, sillä oli aina paljon asiaa kun tulin kotiin.


      • randombypasser kirjoitti:

        Sheena tuossa edellä sanoi mielestäni hyvin, että anna lapsillesi tunnetaito- ja turvallisuuskoulutusta. Oiva ajatus mielestäni.

        Onhan se kyllä pirpanoiden kanssa haastavaa, kun ne ei tiedä kuin kiltteyden ja hyvän, se on kova paikka oppia. Muistan hyvin, oli tuon kiltin exäni pikkusiskot sellaisia mussukoita että. Ja eivät tienneet kuin kiltteyden ja hyvän. Oli kovia aikoja välillä, mutta oli myös hyvä kun pääsin suvun ulkopuolisena henkilönä selittämään niitä asioita pikkutytseille. Niistä kasvoi sittemmin varsin hienoja ja kestäviä neitejä, edelleen hyvin kiltteinä kuitenkin. Niillä oli myös hyvällä tavalla huolehtiva ja rakastava äiti jonka kanssa välillä keskusteltiin pitkälle iltaan kasvatuskuvioista. Sekin oli kyllä mahtava nainen, anopiksi enemmän kuin toivoa voi. Saakeli että mulla on ollut hyvä tuuri naisten kanssa.

        Nuo on hamsut kyllä tosi luttanoita veijareita. Ja kamalan fiksuja ollakseen pieniä pölypalleroita, oppivat vaikka ja mitä. Itellä ei ole ollut, mutta serkkupojilla oli. Itellä oli marsu, suloinen pikku pullero, kova oppimaan sekin ja kova höpöttämään, sillä oli aina paljon asiaa kun tulin kotiin.

        Tunnetaito on asia minkä omaksuu ilman opettamistakin, se on useimmilla luonnostaan. Jos kotona saa ilmaista itseään ja tunteitaan, niin siinä ei opettamista ole. Näin koen itse. Ei muakaan kukaan opettanut.

        Itsepuolustusta taasen moni täällä kritisoikin. Minun itsepuolustus kun on nyrkillä turpaan ja se testatusti vieläpä toimii jopa 84 kg ja 188 cm pitkään mieheenkin, niin kyllä sitä joku aina purnaakin.

        Hajahuja potkut olis vissiin hienompi. 🤷🏼‍♂️

        Well, mulla toimii nyrkki ja jalat ja painikin, muut voi tehdä omia temppujaan. Tytöille olen kertonut mihin kannattaa iskut kohdistaa ja napakasti sittenkin.

        Juu, en tiennyt mimmoisia nuo kääpiöhamsterit on, ennen kun aloin etsiä tietoa hamstereista lemmikkeinä. Olin jotenkin mieltänyt syyrikit vain hamstereiksi. Mutta nuohan on ihan ihania nuo kääpiöhamsut. Enemmän hiirimäisiä piirteiltään, mutta nakkihäntä ja hamsterin hamstrausposket. 😜


      • G-LoveR kirjoitti:

        Tunnetaito on asia minkä omaksuu ilman opettamistakin, se on useimmilla luonnostaan. Jos kotona saa ilmaista itseään ja tunteitaan, niin siinä ei opettamista ole. Näin koen itse. Ei muakaan kukaan opettanut.

        Itsepuolustusta taasen moni täällä kritisoikin. Minun itsepuolustus kun on nyrkillä turpaan ja se testatusti vieläpä toimii jopa 84 kg ja 188 cm pitkään mieheenkin, niin kyllä sitä joku aina purnaakin.

        Hajahuja potkut olis vissiin hienompi. 🤷🏼‍♂️

        Well, mulla toimii nyrkki ja jalat ja painikin, muut voi tehdä omia temppujaan. Tytöille olen kertonut mihin kannattaa iskut kohdistaa ja napakasti sittenkin.

        Juu, en tiennyt mimmoisia nuo kääpiöhamsterit on, ennen kun aloin etsiä tietoa hamstereista lemmikkeinä. Olin jotenkin mieltänyt syyrikit vain hamstereiksi. Mutta nuohan on ihan ihania nuo kääpiöhamsut. Enemmän hiirimäisiä piirteiltään, mutta nakkihäntä ja hamsterin hamstrausposket. 😜

        Mulla on ollut gerbiilejä ja marsu. 😄


      • G-LoveR kirjoitti:

        Tunnetaito on asia minkä omaksuu ilman opettamistakin, se on useimmilla luonnostaan. Jos kotona saa ilmaista itseään ja tunteitaan, niin siinä ei opettamista ole. Näin koen itse. Ei muakaan kukaan opettanut.

        Itsepuolustusta taasen moni täällä kritisoikin. Minun itsepuolustus kun on nyrkillä turpaan ja se testatusti vieläpä toimii jopa 84 kg ja 188 cm pitkään mieheenkin, niin kyllä sitä joku aina purnaakin.

        Hajahuja potkut olis vissiin hienompi. 🤷🏼‍♂️

        Well, mulla toimii nyrkki ja jalat ja painikin, muut voi tehdä omia temppujaan. Tytöille olen kertonut mihin kannattaa iskut kohdistaa ja napakasti sittenkin.

        Juu, en tiennyt mimmoisia nuo kääpiöhamsterit on, ennen kun aloin etsiä tietoa hamstereista lemmikkeinä. Olin jotenkin mieltänyt syyrikit vain hamstereiksi. Mutta nuohan on ihan ihania nuo kääpiöhamsut. Enemmän hiirimäisiä piirteiltään, mutta nakkihäntä ja hamsterin hamstrausposket. 😜

        Tunnetaito on juuri noin, mutta hyvä tuki vanhemmilta on keskustella niistä tunteista, ainakin niistä vaikeista tunteista, kun suuttuu, itkettää jne. Silleenkin pikkumuruset oppii niitä taitoja ja oppii puhumaan tunteistaan. Oppii myös kysymään tunteista, mikä on yhtä tärkeää.

        Minen purnaa itsepuolustuksesta. Nyrkillä nekkuun ennen kuin kaveri ehtii lopettaa mussuttamisen ja aloittaa retuuttamisen on oikein hyvä ratkaisu. Jos sitä voi vielä säestää toisella iskulla aataminomenaa ja polvella nyyteillä, niin homma on aika valmis sen ekan kaverin osalta. Seuraavat jonossa saattaa sitten kotvan harkita asiaa uudelleen. Turpaan vaan ja onnea, paljon kannata miettiä ja leikkiä kilttiä väärässä paikassa.

        Mulle kääpiöhamsut oli nyt uus juttu, vaik tiesin et hamsujakin löytyy vähän kaikenlaisia. Mielikuvana toi nakkihäntä noin nakin kokoiselle karvapötkölle on aika hillitön. Ymmärrän mitä tarkoitat, mutta kun ajattelee kirjaimellisesti... 😂
        Hamsut on oikein luttanoita veijareita, harmi vaan että aika lyhytikäisiä.




      • randombypasser kirjoitti:

        Tunnetaito on juuri noin, mutta hyvä tuki vanhemmilta on keskustella niistä tunteista, ainakin niistä vaikeista tunteista, kun suuttuu, itkettää jne. Silleenkin pikkumuruset oppii niitä taitoja ja oppii puhumaan tunteistaan. Oppii myös kysymään tunteista, mikä on yhtä tärkeää.

        Minen purnaa itsepuolustuksesta. Nyrkillä nekkuun ennen kuin kaveri ehtii lopettaa mussuttamisen ja aloittaa retuuttamisen on oikein hyvä ratkaisu. Jos sitä voi vielä säestää toisella iskulla aataminomenaa ja polvella nyyteillä, niin homma on aika valmis sen ekan kaverin osalta. Seuraavat jonossa saattaa sitten kotvan harkita asiaa uudelleen. Turpaan vaan ja onnea, paljon kannata miettiä ja leikkiä kilttiä väärässä paikassa.

        Mulle kääpiöhamsut oli nyt uus juttu, vaik tiesin et hamsujakin löytyy vähän kaikenlaisia. Mielikuvana toi nakkihäntä noin nakin kokoiselle karvapötkölle on aika hillitön. Ymmärrän mitä tarkoitat, mutta kun ajattelee kirjaimellisesti... 😂
        Hamsut on oikein luttanoita veijareita, harmi vaan että aika lyhytikäisiä.

        Juu. Epäileekö joku etten puhuisi tyttöjeni kanssa tunteista ja antaisi heidän kertoa avoimesti kaikki mielipahansa ja tukisi heitä. Tuskin.

        No riittää ihan kunnon naseva mojaus leukaperiin, niin kaatuu tuonkin kokonen ukko katuun. Minä en ole niitä voimiani yhtään liioitellut, vaikka huomaan monen epäilevän sitä isotteluksi.

        Enkä nopeuttanikaan.

        Niin tai näin en ole helpoin uhri kiinni käydä. Ei paljain käsin ainakaan, eikä rukkasinkaan. 🤣

        Tulee takuulla pataan sekuntiakaan empimättä, jos tekee mulle aloitteen. Enkä ole niitä jotka jäätyy. Kauhusta kangistuu vaan vittuuntuu ylimielisyydestä huippuunsa.

        On ne melko tempperamenttisiäkin nuo naaras hamsun talvikoissa. Ihana kun hän suojelee reviiriään. Sinne ei mennä edes me jätit, jos hän on sitä mieltä niin tulee päälle. Vaikka muuten on ihanan kesy ja lempeä luppana. Terhakka touhuuja.


      • randombypasser kirjoitti:

        No voi hitto, onhan tuo hellyyttävä, hassukin, ymmärrän sinua, ihan pikku pölypallo ❤️

        Ehkä eläintarhassakin, mutta hamsutarhassa ainakin 😉

        On nuo jotenkin ihan sydämen sulattajia. Pikkuruisia... Oijoi. 🥰

        Eläimet on ihania. Voisin hyvin väkertää päivät eläimien keskuudessa.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Juu. Epäileekö joku etten puhuisi tyttöjeni kanssa tunteista ja antaisi heidän kertoa avoimesti kaikki mielipahansa ja tukisi heitä. Tuskin.

        No riittää ihan kunnon naseva mojaus leukaperiin, niin kaatuu tuonkin kokonen ukko katuun. Minä en ole niitä voimiani yhtään liioitellut, vaikka huomaan monen epäilevän sitä isotteluksi.

        Enkä nopeuttanikaan.

        Niin tai näin en ole helpoin uhri kiinni käydä. Ei paljain käsin ainakaan, eikä rukkasinkaan. 🤣

        Tulee takuulla pataan sekuntiakaan empimättä, jos tekee mulle aloitteen. Enkä ole niitä jotka jäätyy. Kauhusta kangistuu vaan vittuuntuu ylimielisyydestä huippuunsa.

        On ne melko tempperamenttisiäkin nuo naaras hamsun talvikoissa. Ihana kun hän suojelee reviiriään. Sinne ei mennä edes me jätit, jos hän on sitä mieltä niin tulee päälle. Vaikka muuten on ihanan kesy ja lempeä luppana. Terhakka touhuuja.

        En epäillyt, vaan tiedustelin. Kaikki vanhemmat ei tee niin, mutta tässä keskustelussa oli tarpeen nostaa sekin asia esille. Nyt se on selvä.

        Kyllä tytöille kannattaa opettaa kuinka ukkeli saadaan tiputettua jos tarve tulee, en näe siinä mitään pahaa. Nyrkillä nokkaan, toisella leukaperiin ja polvella kulkusille. Kun on maassa, niin lenkkarilla viellä toinen muistutus nyyteille. Varmaan saa itekin syytteen jos miliisit asiaan tarttuvat, mutta on se sen arvoistakin.

        On luttanoita, toisinaan tekis mieli itekin ottaa, mutta ei passaa kattien kanssa.


      • randombypasser kirjoitti:

        En epäillyt, vaan tiedustelin. Kaikki vanhemmat ei tee niin, mutta tässä keskustelussa oli tarpeen nostaa sekin asia esille. Nyt se on selvä.

        Kyllä tytöille kannattaa opettaa kuinka ukkeli saadaan tiputettua jos tarve tulee, en näe siinä mitään pahaa. Nyrkillä nokkaan, toisella leukaperiin ja polvella kulkusille. Kun on maassa, niin lenkkarilla viellä toinen muistutus nyyteille. Varmaan saa itekin syytteen jos miliisit asiaan tarttuvat, mutta on se sen arvoistakin.

        On luttanoita, toisinaan tekis mieli itekin ottaa, mutta ei passaa kattien kanssa.

        No se oli lähinnä hypoteettinen kysymys, kun tunnetaito esiin otettiin. Ei niinkään ajatus epäilyksestäsi. ☺️

        Joo. Itseään saa ja pitää puolustaa. Yksi elämä vain, miksi se pitäisi lahjana jollekin paskalle antaa taistelematta? Näinpä. 👍

        ❤️🐹


      • G-LoveR kirjoitti:

        No se oli lähinnä hypoteettinen kysymys, kun tunnetaito esiin otettiin. Ei niinkään ajatus epäilyksestäsi. ☺️

        Joo. Itseään saa ja pitää puolustaa. Yksi elämä vain, miksi se pitäisi lahjana jollekin paskalle antaa taistelematta? Näinpä. 👍

        ❤️🐹

        Kysymys ja ajatus epäilyksestä ovat ihan paikallaan, kun en minäkään voi tietää kuinka hyvin tunneasioita sinun pikkuprinsessat saavat kanssasi opetella. Ja eihän se asia edes kuulu minulle, mutta tunnen lämpöä ja sinällään rakkauttakin noita pikkuisia kohtaan, sinun huoltasi kohtaan, johtuen siitä omasta aiemmasta kokemuksestani, mikä taasen on parhaita asioita mitä elämässäni on tapahtunut.

        Ei ikinä, ilmaiseksi ei anneta kuin rakkaus sille joka on sen arvoinen, muut maksavat täyden hinnan, tavalla tai toisella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sä ajattelet ihmiset aivan liian yksinkertaiseksi. Tasan samaan käyttäytymismalliinn voi päätyä lukemattomia eri reittejä.

        Toki voi päätyä eri reittejä samaan käyttäytymismalliin. Eri reittejä myös päästään käyttäytymismalleista pois, jos päästään. Ensin tietysti pitää olla suunta poispäin itselleen haitallisista käyttäytymismalleista. Kaikillahan sellaista suuntaa ei koskaan tule, haitallisuus jatkuukoon.

        - Sheena


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki voi päätyä eri reittejä samaan käyttäytymismalliin. Eri reittejä myös päästään käyttäytymismalleista pois, jos päästään. Ensin tietysti pitää olla suunta poispäin itselleen haitallisista käyttäytymismalleista. Kaikillahan sellaista suuntaa ei koskaan tule, haitallisuus jatkuukoon.

        - Sheena

        Aivan, eli hypoteesisi siitä millainen ihminen toiset etusijalle asettava aina on, ei todellakaan toimi. Sellainen yksilö voi myös tosiaan olla mm. martyyriluonne, jolla ei ole mitään tekemistä kiltteyden tai ylikiltteyden kanssa. Ihmiset eivät ole yksinkertaistettavissa yhteen ainoaan mahdollisuuteen.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Tunnetaito on asia minkä omaksuu ilman opettamistakin, se on useimmilla luonnostaan. Jos kotona saa ilmaista itseään ja tunteitaan, niin siinä ei opettamista ole. Näin koen itse. Ei muakaan kukaan opettanut.

        Itsepuolustusta taasen moni täällä kritisoikin. Minun itsepuolustus kun on nyrkillä turpaan ja se testatusti vieläpä toimii jopa 84 kg ja 188 cm pitkään mieheenkin, niin kyllä sitä joku aina purnaakin.

        Hajahuja potkut olis vissiin hienompi. 🤷🏼‍♂️

        Well, mulla toimii nyrkki ja jalat ja painikin, muut voi tehdä omia temppujaan. Tytöille olen kertonut mihin kannattaa iskut kohdistaa ja napakasti sittenkin.

        Juu, en tiennyt mimmoisia nuo kääpiöhamsterit on, ennen kun aloin etsiä tietoa hamstereista lemmikkeinä. Olin jotenkin mieltänyt syyrikit vain hamstereiksi. Mutta nuohan on ihan ihania nuo kääpiöhamsut. Enemmän hiirimäisiä piirteiltään, mutta nakkihäntä ja hamsterin hamstrausposket. 😜

        Omien tunteiden tunnistamista on joillekin lapsille tarpeen opettaa, mutta osalle varmasti tulee ihan luonnostaankin. Omani on kyllä erittäin hyvä tunnistamaan omia tunteitaan, mutta tunteiden sätelyssä on edelleen harjoittelemista. Pikkuhiljaan.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Nyt muakin alkoi kiinnostaa. Kuvailisitko joitain muita reittejä myös, olen ehkä oppimassa jotain tärkeää.

        Riippuu siitä käyttäytymismallista tietenkin. Ihmisillä on lukemattomia mahdollisia syitä toimia samalla tavalla. Yksi voi miellyttää pelosta, toinen puhtaasta miellyttämisenhalusta ja kolmas vaikka saadakseen osakseen ihailua ja ylistystä ulkopuolisilta, eli siis täysin itsekkäistä syistä. Ihmisten motiiveista on monesti vaikea tietää.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Nyt muakin alkoi kiinnostaa. Kuvailisitko joitain muita reittejä myös, olen ehkä oppimassa jotain tärkeää.

        Noita ulkopuolisen ihailun ja ylistämisen takia toiset etusijalle laittavia löytyy mm. paljon tuolta mammaryhmistä. Niitä "täydellisiä äitejä", jotka martyyrin lailla pistävät lastensa tarpeet aina itsensä edelle (ja usein ihan oikeastikin laittavat, eivät vain puheissa). Sen puuhan motiivina vaan ei perimmältään ole se lasten hyvinvointi vaan ihailu ja ylistys muilta ja se oma täydellisyyden tunne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noita ulkopuolisen ihailun ja ylistämisen takia toiset etusijalle laittavia löytyy mm. paljon tuolta mammaryhmistä. Niitä "täydellisiä äitejä", jotka martyyrin lailla pistävät lastensa tarpeet aina itsensä edelle (ja usein ihan oikeastikin laittavat, eivät vain puheissa). Sen puuhan motiivina vaan ei perimmältään ole se lasten hyvinvointi vaan ihailu ja ylistys muilta ja se oma täydellisyyden tunne.

        En tarkoita heillä kaikilla olevan tuo motiivi, mutta monilla on.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Omien tunteiden tunnistamista on joillekin lapsille tarpeen opettaa, mutta osalle varmasti tulee ihan luonnostaankin. Omani on kyllä erittäin hyvä tunnistamaan omia tunteitaan, mutta tunteiden sätelyssä on edelleen harjoittelemista. Pikkuhiljaan.

        Joillekin joo. Luulen, että mun lapset on niin paljon mun kanssa olleet ja avoimesti puhuttu olotiloista, että näkyy perineenkin jotain kauttani, niin ei ole tarvinut tunteita kyllä opettaa tunnistamaan. Pikemminkin mitä joku erikoinen sana tarkoittaa, mikä voi tulla murteena puheessa vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anna lapsillesi tunnetaito- ja turvallisuuskoulutusta. Niillä pärjää pitkälle.

        - Sheena

        Jasun pitäisi ensin oppia niitä itse. Ja terveitä rajoja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jasun pitäisi ensin oppia niitä itse. Ja terveitä rajoja.

        Sinä varmaan olisit mestari niitä opettamaan. Vaikutat niin vitun viisaalta.


    • Anonyymi

      Kiltit ovat sitä varten että heistä tehdään tuhmia :). Sehän on mukavaa kun nainen hieman provosoi ja kiusaa leikillään miestä. Tämä sääntö ei silti päde randomeihin ja tuntemattomien kohtaamisiin. Kiltteys on turn-off petipuuhissa. Avaudun tässä nyt vain miehen näkökulmasta. Naiset ovat helposti eri mieltä näistä näkemyksistäni.

      • Okei. Itse taasen koen, että kiltteys on karsittu väkivalloin ja sekään ei sitten kelpaa, kun kiltin tilalla on puolensa pitävä kovakallo. Joka sanoo takas ja näyttää, ettei yli kävellä enää.


    • Anonyymi

      Kilttien tyttöjen hengitys haisee pahalle. Heillä on muita parempi pidätyskyky, mut huonona puolena on, et sisus alkaa dungata silloin, kun sitä ei uskalla päästää ilmoille sallittua reittiä pitkin. Aina löytyy jotain pahaakin hyvästä, kukaan ei ole täydellinen.

      • Aha..


    • Anonyymi

      Kiltit tytöt ei ole tylsiä. Vakavamieliset on tylsiä. Sama pätee myös miehiin.

    • Anonyymi

      Kiltit tytöt panee jännämiesten kanssa. Lehdissä usein lukee miten kiltit tytöt tehneet lapsiakin jännämiesten kanssa ja monesti jännämies tappanut sen kiltin tytön.

      • Anonyymi

        Ne eivät ole kilttejä tyttöjä. Oikeasti kltti tyttö juoksee karkuun jännämiestä.


      • Ehkä toiset ehtii karkuun ennen hengenlähtöä.


    • Anonyymi

      Kiltit ne vasta rajuja onkin, kun vauhtiin pääsevät.

      • Totta, piilevä hulluus. 😜


    • Anonyymi

      Tylsäksi en sanoisi mutta omia mielipiteitä asioista pitää olla ja ennenkaikkea ne pitäisi saada sanottuakin. En nyt tarkoita mitään tapavänkääjää mutta mitään harmaahiirulaista en ainakaan itse jaksaisi.

      • Yym. Toisille sekin on liikaa, omat mielipiteet. Ne on vääriä.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Yym. Toisille sekin on liikaa, omat mielipiteet. Ne on vääriä.

        Silloin näkisin tuossa tahtojen taiston, tai alistaja/alistuva-asetelman.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Silloin näkisin tuossa tahtojen taiston, tai alistaja/alistuva-asetelman.

        Juu, niin minäkin.


    • Anonyymi

      Kiltit tytöt eivät ole tylsiä. Tiedän, koska olen itse kiltti tyttö 😆

      Kiltteys ei kuitenkaan tarkoita samaa kuin liika kiltteys. Liiallinen kiltteys näkyy mm. siinä, ettei ole omaa elämää ja suostuu tekemään paljon asioita, joita ei haluaisi oikeasti tehdä, on vaikea sanoa ei.

      - Sheena

      • Joo, kynnysmatto kiltteys on tuhoisaa kiltteyttä. I know very well.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Joo, kynnysmatto kiltteys on tuhoisaa kiltteyttä. I know very well.

        Tuosta ei kukaan toinen auta irtautumaan. Itse itsensä siitä pitää repäistä.


    • Anonyymi

      Ei ole tylsä, itse olen kiltti ja rauhallinen mies :). Kiltti ihminen kuuntelee toista, huomioi toisen ja hyväksyy toisen sellaisena.

      • On ainakin kilttiä huomioida ja hyväksyä toisen itsenään.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        On ainakin kilttiä huomioida ja hyväksyä toisen itsenään.

        Onko kiltti ja rauhallinen mies sitten tylsä? :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko kiltti ja rauhallinen mies sitten tylsä? :)

        Ei. Yleensä ihana. Exäni ainakin oli, ujokin. Vaikka exä onkin yhä arvostan hänen kiltteyttään ja hyväntahtoisuuttaan. Niissä hän on ihan spessujen spessu mies.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Ei. Yleensä ihana. Exäni ainakin oli, ujokin. Vaikka exä onkin yhä arvostan hänen kiltteyttään ja hyväntahtoisuuttaan. Niissä hän on ihan spessujen spessu mies.

        Ja olen onnellinen, että sain rakastaa hänenlaistaan ne vuodet, vaikka ero olikin sitten lopulta ihan oikea päätös.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Ja olen onnellinen, että sain rakastaa hänenlaistaan ne vuodet, vaikka ero olikin sitten lopulta ihan oikea päätös.

        Kiitos tiedeosta :). Itse olen aika ujo. Tosi rauhallinen ja kiltti. Ehkä joku jossain siis ei pidä mua tylsänä ja tykkää :).


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos tiedeosta :). Itse olen aika ujo. Tosi rauhallinen ja kiltti. Ehkä joku jossain siis ei pidä mua tylsänä ja tykkää :).

        Varmasti tykkää. Toivottavasti kohtaat omasi ja saat rutkasti rakkautta osaksesi. 🤗


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Varmasti tykkää. Toivottavasti kohtaat omasi ja saat rutkasti rakkautta osaksesi. 🤗

        Kiitos paljon, sinä ainakin olet kiltti ihminen :). Tuli tosi hyvä mieli. Hauskaa loppu vuotta ja hyvää tulevaa vuotta sinulle :).


      • G-LoveR kirjoitti:

        Varmasti tykkää. Toivottavasti kohtaat omasi ja saat rutkasti rakkautta osaksesi. 🤗

        Toivon exällenikin onnea rakkaudessa, parempaa onnea kuin mitä kanssani sai. Hän on kyllä kaiken rakkauden arvoinen, hyvä ihminen ja äärimmäisen lempeä nallukka. Valitettavasti minusta ei ollut kumppaniksi sen parempaan kuin oli.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos paljon, sinä ainakin olet kiltti ihminen :). Tuli tosi hyvä mieli. Hauskaa loppu vuotta ja hyvää tulevaa vuotta sinulle :).

        Kiitos, samoin sinulle. 😊


    • Anonyymi

      Minä pidän itseäni kepeästi kilttinä 😊 Olen kuitenkin nuorempana kokenut jonkinlaista ristiriitaa, jonka kanssa olen kipuillut, sillä vaikka olen aidosti kiltti, lempeä ja huomaavainen, olen myös toisaalta hyvin intohimoinen, tulinen ja villi eli kaikkea sellaista, mitä ei yleensä mielletä kiltiksi. Tätä puolta minusta pääsee vain näkemään todella harva. Olen oppinut hyväksymään nämä puolet itsessäni ilman, että koen siitä samanlaista ristiriitaa kuin nuorempana. Mielestäni voi siis olla ihan hyvin kiltti ja samaan aikaan myös jotain muuta ilman, että se vähentää yhtään ihmisen kiltteyttä.

      • Anonyymi

        Älä huoli. Ei kukaan ihminen oikeasti ole vain jotain yhtä asiaa. :P


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä huoli. Ei kukaan ihminen oikeasti ole vain jotain yhtä asiaa. :P

        Ei niin olekaan 😊 Tämän asian kanssa itse vain aikoinaan kipuilin ja koin ristiriitaa, kunnes opin hyväksymään juuri tuon, että ihminen voi olla montaa asiaa ilman, että niiden täytyy kumota toisiaan.


      • On meissä sitten jotain yhteistäkin. Tuo piilovilliys rauhallisen ja tyynen kuoren alla. Mieheni sanoo, että minusta kuoriutuu peto tietyissä intohimoisissa hetkissä, kun sytyn.

        Vaikka itse pidän itseäni aivan hillittynä silloinkin. 😛


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        On meissä sitten jotain yhteistäkin. Tuo piilovilliys rauhallisen ja tyynen kuoren alla. Mieheni sanoo, että minusta kuoriutuu peto tietyissä intohimoisissa hetkissä, kun sytyn.

        Vaikka itse pidän itseäni aivan hillittynä silloinkin. 😛

        Mahtavaa, sielunsisko tässä asiassa 😄 Se vaatii vain oikenalaidet olosuhteet eli luottamuksen, oikean tunnetilan jne jotta pystyy päästämään tuon puolen itsestään valloilleen. Se on kyllä upeaa, kun se tapahtuu.. 🔥


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mahtavaa, sielunsisko tässä asiassa 😄 Se vaatii vain oikenalaidet olosuhteet eli luottamuksen, oikean tunnetilan jne jotta pystyy päästämään tuon puolen itsestään valloilleen. Se on kyllä upeaa, kun se tapahtuu.. 🔥

        Kyllä. 😅👍

        Bi puoleni pelkään olevan vielä villimpi.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Kyllä. 😅👍

        Bi puoleni pelkään olevan vielä villimpi.

        Saattaa olla 😄 Ainakin omat fantasiat, joihin liittyy toinen nainen, ovat sieltä villeimmästä päästä 😁


      • Anonyymi kirjoitti:

        Saattaa olla 😄 Ainakin omat fantasiat, joihin liittyy toinen nainen, ovat sieltä villeimmästä päästä 😁

        Juuh, niin mullakin. Euforisia suorastaan. 😆


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Juuh, niin mullakin. Euforisia suorastaan. 😆

        Nimenomaan euforisia 😄 Onneksi fantasioissa voi antaa ajatuksen lentää vapaasti, niissä ei ole rajoituksia ja voi olla juuri niin villi kuin sillä hetkellä tuntuu 😊


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan euforisia 😄 Onneksi fantasioissa voi antaa ajatuksen lentää vapaasti, niissä ei ole rajoituksia ja voi olla juuri niin villi kuin sillä hetkellä tuntuu 😊

        Totta. Minä tosin olen harkinnut kääntää takkini kokonaan naisiin pöin, kun en miehistä osaa innostua. Yhä poikkeus tuo oma mieheni, vaikka ei sekään ole sitä mitä voisi olla ehkä parhaimmillaan. Olen aika passiivinen seksin suhteen miesten kanssa. Hellyydessä en säästele, mutta ehkä tuo aktiivisuus seksiin olisi toista luokkaa, jos kokisin mieskehon kuten koen naiskehon.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Totta. Minä tosin olen harkinnut kääntää takkini kokonaan naisiin pöin, kun en miehistä osaa innostua. Yhä poikkeus tuo oma mieheni, vaikka ei sekään ole sitä mitä voisi olla ehkä parhaimmillaan. Olen aika passiivinen seksin suhteen miesten kanssa. Hellyydessä en säästele, mutta ehkä tuo aktiivisuus seksiin olisi toista luokkaa, jos kokisin mieskehon kuten koen naiskehon.

        Olen joskus ajatellut, että se voi miehelle olla kenkkua, jos naisensa ei osoita seksuaalista kiinnostusta, vaikka muuten kehollaan yhtenään käynkin ja siitä pidänkin. Mutta ehkä se jokin loistaa poissaolollaan?

        En kyllä enää ryhtyisi miehen kanssa mihinkään. Parempi kun keskittyy niihin jotka kiinnostaa enemmän.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Olen joskus ajatellut, että se voi miehelle olla kenkkua, jos naisensa ei osoita seksuaalista kiinnostusta, vaikka muuten kehollaan yhtenään käynkin ja siitä pidänkin. Mutta ehkä se jokin loistaa poissaolollaan?

        En kyllä enää ryhtyisi miehen kanssa mihinkään. Parempi kun keskittyy niihin jotka kiinnostaa enemmän.

        Voisin kuvitella, että miehestä tuntuu ikävältä, jollei nainen osoita seksuaalista kiinnostusta tai naisen eroottinen lataus ei ainakaan pääse täyteen voimaansa. Näin siis itse todennäköisesti ajattelisin miehenä. Toisaalta onhan muillakin asioilla merkitystä, kiintymyksellä, luottamuksella, hellyydellä ja välittämisellä, jotka kaikki heijastuvat positiivisesti seksuaaliseen kanssakäymiseen. Vahva tunneyhteys on kuitenkin kaikista tärkein, sitä ei korvaa millään olipa sukupuoli tai seksuaalinen suuntautuminen mikä tahansa.

        Itselleen on tärkeä olla rehellinen. Tuo on jo paljon, kun tiedostat, mitä haluat ja mikä sinua aidosti kiinnostaa. Itse olen vahvasti kallellaan miehiin päin, mutta naisista fantasioiminen on ollut aina vahvasti osa seksuaalisuuttani ja jotain pientä kokemustakin on, mutta koska olen ollut valtaosan aikuisiästäni miehen kanssa pitkissä suhteissa, niin tuo puoli on aina jäänyt "sivuosaan".


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Totta. Minä tosin olen harkinnut kääntää takkini kokonaan naisiin pöin, kun en miehistä osaa innostua. Yhä poikkeus tuo oma mieheni, vaikka ei sekään ole sitä mitä voisi olla ehkä parhaimmillaan. Olen aika passiivinen seksin suhteen miesten kanssa. Hellyydessä en säästele, mutta ehkä tuo aktiivisuus seksiin olisi toista luokkaa, jos kokisin mieskehon kuten koen naiskehon.

        Haluaisitko sinä naisena esiintyvä mies pysyvästi tälllaosen naiskehon ja sittenkö ruusut tuoksuisi ja kaikki elämässä olisi makeaa kuin mansikka ja muki aina täynnä? Taidat olla kieroutuneella tavalla hyvin kateellinen naissukupuolelle ja kuvittelet koko homman ikuiseksi lomaksi.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Olen joskus ajatellut, että se voi miehelle olla kenkkua, jos naisensa ei osoita seksuaalista kiinnostusta, vaikka muuten kehollaan yhtenään käynkin ja siitä pidänkin. Mutta ehkä se jokin loistaa poissaolollaan?

        En kyllä enää ryhtyisi miehen kanssa mihinkään. Parempi kun keskittyy niihin jotka kiinnostaa enemmän.

        Lisään edelliseen kommenttiini (liittyen siihen, tuntuuko miehestä kenkulta jos nainen ei ole täysin läsnä) että toivottavasti en ilmaissut itseäni tavalla, joka tuntui sinusta pahalta. Aihe on varmasti sinulle aiheuttanut paljon pohtimista, eikä tarkoitukseni ollut kohdistaa kommenttiani erityisesti sinun tilanteeseen, lähestyin asiaa aika yleisellä tasolla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lisään edelliseen kommenttiini (liittyen siihen, tuntuuko miehestä kenkulta jos nainen ei ole täysin läsnä) että toivottavasti en ilmaissut itseäni tavalla, joka tuntui sinusta pahalta. Aihe on varmasti sinulle aiheuttanut paljon pohtimista, eikä tarkoitukseni ollut kohdistaa kommenttiani erityisesti sinun tilanteeseen, lähestyin asiaa aika yleisellä tasolla.

        Ei, et ilmaissut. Kyllä mä itse nostan ja ääneen sanon ne asiat mitkä elämässä askarruttaa. Omassakin. Ei ole muiden syy eikä vastuulla. Nou hätä. 👍


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Ei, et ilmaissut. Kyllä mä itse nostan ja ääneen sanon ne asiat mitkä elämässä askarruttaa. Omassakin. Ei ole muiden syy eikä vastuulla. Nou hätä. 👍

        ❤️ Näin olen ymmärtänytkin ja siitä sinua ihailen. Haluan vain aina varmistua siitä, etten pahoita kenenkään mieltä ehkä ajattelemattomilla sanoilla. Erilaisia mielipiteitä tottakai voi olla ja sehän on keskustelujen rikkaus, mutta en silloinkaan halua kenenkään tuntevan oloaan ikäväksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ❤️ Näin olen ymmärtänytkin ja siitä sinua ihailen. Haluan vain aina varmistua siitä, etten pahoita kenenkään mieltä ehkä ajattelemattomilla sanoilla. Erilaisia mielipiteitä tottakai voi olla ja sehän on keskustelujen rikkaus, mutta en silloinkaan halua kenenkään tuntevan oloaan ikäväksi.

        Ajattelet viisaasti ja huomioivasti. Ihastuttava piirre ihmisessä. Kiitos. 🤗


    • Anonyymi

      Riippuu ihan täysin siitä, miten ns. kiltti tyttö määritellään.

      Sellaiset naiset jotka ovat minun mielestä kilttejä eivät ole tylsiä. :)
      Mutta tavanomaisuus on tylsää.

      -keinovaginamies-

      • Okei. Mitä on sitten tavanomaisuus sinulle?


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Okei. Mitä on sitten tavanomaisuus sinulle?

        Ihan nämä peruskliseet.
        Vaikkapa sairaanhoitajanainen joka pyrkii osastonhoitajaksi "edistyäkseen urallaan", haluaa aviomiehen, farmariauton, kaksi lasta ja koiran.
        Seksiä kerran viikossa saunan jälkeen lähetyssaarnaajassa ja tietysti niin vähillä valoilla kuin mahdollista.

        -keinovaginamies-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihan nämä peruskliseet.
        Vaikkapa sairaanhoitajanainen joka pyrkii osastonhoitajaksi "edistyäkseen urallaan", haluaa aviomiehen, farmariauton, kaksi lasta ja koiran.
        Seksiä kerran viikossa saunan jälkeen lähetyssaarnaajassa ja tietysti niin vähillä valoilla kuin mahdollista.

        -keinovaginamies-

        Heh, okei. 😆


    • Anonyymi

      Kiltit tytöt ovat miehen unelma.Sopusointu
      eli kiltteys ei aiheuta riitoja,jos molemmat on kilttejä.

      • Mahtaako vaan monestikkaan löytyä ihan sopusointuista paria? Kenties ja toivottavasti. ☺️


      • Anonyymi

        Kiltitkään ihmiset eivät aina halua samoja asioita.


    • Anonyymi

      Kaikki miehet haluaa kilttejä tyttöjä eli tavallisia normaaleita työläistyttöjä joista saa hyvän vaimon mut kukaan ei halua korkeastikoulutettuja tyttöi ne on huonoi vaimoi ja naisia eli tuhmii tyttöi phyi

      • Keskustelupannassa. Mutta huomioitu kommenttisi.


    • Anonyymi

      Kiltteys on sitä, että huolehtii velvollisuuksistaan, perhe, työ, yms. Unohtamatta itseään. Ei omaa rikosrekisteriä tai elä aikuisenakin kuin villissä nuoruudessa (rilluttele jatkuvasti). Ei kiltteys silti tarkota tylsää tai nyhveröä, joka on pompoteltavissa ilman omaa tahtoa. Pitää omiensa puolia, ei kääntele takkia sen mukaan, mitä muut puhelee.

      • Oukei. Aika hyvä kuvaus. 👍


      • Anonyymi

        Check😆


    • No kiltti nainen...jos tarkoitat aikuista, on ihan normaali muut huomioonottava nainen.

      Jos taas on liian kiltti, on periaatteessa ihan manipuloitavissa oleva tuuliviiri, joka voi pahimmillaan äityä joksikin passiiviagreessiiviseksi aikapommiksi.

      Tälläiseltä ihmiseltä et saa mitään mielipidettä mihinkään selkeästi, vaan se "pitäisi tietää". Jos kuitenkin sattuu, ettei tiedä oikein, voi reaktiot olla ihmisestä riippuen ihan mitä vaan.

      "Liian kiltti ihminen" on todella rasittava, olipa se mies tai nainen.

      • Oukkidoukki. 👍


      • G-LoveR kirjoitti:

        Oukkidoukki. 👍

        Niin ja kiltteyttä ei ole se, että on aina vakavan asiallinen. Lapsenmielinen pilke silmäkulmassa ei ole ilkeyttä, vaikka välillä voi käydä kuin "Eemelille", että mokaa. Kiltteyttä on sit huomata homma ja nostaa kättä pystyyn.

        Virhe ei ole vika, vaan inhimillistä. Kiltti nainen osaa nostaa kättä "virheen" tapahtuessa ja nöyrästi pyytää anteeksi, ei nöyristele. 😊


      • Disseisback kirjoitti:

        Niin ja kiltteyttä ei ole se, että on aina vakavan asiallinen. Lapsenmielinen pilke silmäkulmassa ei ole ilkeyttä, vaikka välillä voi käydä kuin "Eemelille", että mokaa. Kiltteyttä on sit huomata homma ja nostaa kättä pystyyn.

        Virhe ei ole vika, vaan inhimillistä. Kiltti nainen osaa nostaa kättä "virheen" tapahtuessa ja nöyrästi pyytää anteeksi, ei nöyristele. 😊

        Totta. Hyvä pointti muutes. ☺️👍


      • G-LoveR kirjoitti:

        Totta. Hyvä pointti muutes. ☺️👍

        Mulle tulee sellaisista huolehtijoista ja hyysääjistä mieleen "tätimäinen vakavuus", vaikka sen voisi mieltää "kiltteydeksi". Ei tartte olla ihan "huithapeli" mikä vaikeuttaa omaa ja läheistrnsä elämää, mutta pitää vähän osata elääkin ja nauraa jos joskus menee vähän muuten kuin "kuten Strömsöössä". Aikuinrn nainen osaa ottaa kopin kikkailuistaan ja hihittää kun homma on vihdoin hallussa. 😁


      • Disseisback kirjoitti:

        Mulle tulee sellaisista huolehtijoista ja hyysääjistä mieleen "tätimäinen vakavuus", vaikka sen voisi mieltää "kiltteydeksi". Ei tartte olla ihan "huithapeli" mikä vaikeuttaa omaa ja läheistrnsä elämää, mutta pitää vähän osata elääkin ja nauraa jos joskus menee vähän muuten kuin "kuten Strömsöössä". Aikuinrn nainen osaa ottaa kopin kikkailuistaan ja hihittää kun homma on vihdoin hallussa. 😁

        Ja muuten toisinkinpäin... jos mä "kusaisen jotain", niin ei ala heti hysteerisoimaan, vaan odottaa, että keräilen kamat ja pyyhkäset hiet otsalta ja naurahdan. 😁


      • Disseisback kirjoitti:

        Mulle tulee sellaisista huolehtijoista ja hyysääjistä mieleen "tätimäinen vakavuus", vaikka sen voisi mieltää "kiltteydeksi". Ei tartte olla ihan "huithapeli" mikä vaikeuttaa omaa ja läheistrnsä elämää, mutta pitää vähän osata elääkin ja nauraa jos joskus menee vähän muuten kuin "kuten Strömsöössä". Aikuinrn nainen osaa ottaa kopin kikkailuistaan ja hihittää kun homma on vihdoin hallussa. 😁

        Tunnistan itsestäni tuota hyysäämistä. Se on verissä, että kannan korteni kekoon vaikka kuolemankielissä, mutta kannan ja haluan pitää omistani huolta. Mutta joskus väsyn niin perinpohjin, että toivon lähimpieni apua. He vaan ovat niin tottuneet, että puksutan eteenpäin vaikka pää kaiinalossa, ettei he ymmärrä lukea uupumukseni merkkejä ja minä en aina viitsi valittaa, edes kun voisin.

        Joten jatkan...


      • G-LoveR kirjoitti:

        Tunnistan itsestäni tuota hyysäämistä. Se on verissä, että kannan korteni kekoon vaikka kuolemankielissä, mutta kannan ja haluan pitää omistani huolta. Mutta joskus väsyn niin perinpohjin, että toivon lähimpieni apua. He vaan ovat niin tottuneet, että puksutan eteenpäin vaikka pää kaiinalossa, ettei he ymmärrä lukea uupumukseni merkkejä ja minä en aina viitsi valittaa, edes kun voisin.

        Joten jatkan...

        Mahdollistsmista, johon ei ulkopuolisilla riitä ymmärtämiskyky, kun ei ole kokemusta....

        Vanhemmat saman kokeneet taas ei ole kkksineet itsekään konstia ja toivottavat kestämistä..

        Mutta itse siihen pitäisi tehdä muutos. Mutta hei... mä tiedän. 😁


      • Disseisback kirjoitti:

        Mahdollistsmista, johon ei ulkopuolisilla riitä ymmärtämiskyky, kun ei ole kokemusta....

        Vanhemmat saman kokeneet taas ei ole kkksineet itsekään konstia ja toivottavat kestämistä..

        Mutta itse siihen pitäisi tehdä muutos. Mutta hei... mä tiedän. 😁

        Se on vaikeaa muuttaa jotain mitä on aina ollut. Olen kyennyt muuttamaan velvollisuudentuntoani työtä koskien, tuttavia koskien, mutten perhettä koskien.

        Jotenkin sitä on vaan oppinut olemaan työjuhta ja menemään vaikka läpi harmaan kiven kärjistetysti. Jos yks kaks joku muu ottaisikin kaiken vastuun multa pois, mä varmaan olisin ihan hukassa. Mitäs mä nyt teen? 😅

        Hei jättäkää mullekin jotain. 😆


      • G-LoveR kirjoitti:

        Se on vaikeaa muuttaa jotain mitä on aina ollut. Olen kyennyt muuttamaan velvollisuudentuntoani työtä koskien, tuttavia koskien, mutten perhettä koskien.

        Jotenkin sitä on vaan oppinut olemaan työjuhta ja menemään vaikka läpi harmaan kiven kärjistetysti. Jos yks kaks joku muu ottaisikin kaiken vastuun multa pois, mä varmaan olisin ihan hukassa. Mitäs mä nyt teen? 😅

        Hei jättäkää mullekin jotain. 😆

        Tulis syyllisyyden tunne, kun muut tekee minunkin jobit.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Tulis syyllisyyden tunne, kun muut tekee minunkin jobit.

        Niin. Itsensä muuttaminen on vaikeaa, mutta mahdollistajana...varsinkin vanhfmpsna teet karhunpalveluksen, millä jatkat ehkä perinnettä...🤔

        Hyvällä ei aina lopulta tee hyvää....

        Mä oon miettinyt eniten tuota, en niinkään omaa muutosta....se kirpaisee eniten...


      • Disseisback kirjoitti:

        Niin. Itsensä muuttaminen on vaikeaa, mutta mahdollistajana...varsinkin vanhfmpsna teet karhunpalveluksen, millä jatkat ehkä perinnettä...🤔

        Hyvällä ei aina lopulta tee hyvää....

        Mä oon miettinyt eniten tuota, en niinkään omaa muutosta....se kirpaisee eniten...

        Oletko huomannut, että ketä autat eniten, sen vähemmän se itse pyrkii korjaamaan tilannettaan? Lapsissa sen huomaa räikeemmmin. 🤔


      • Disseisback kirjoitti:

        Niin. Itsensä muuttaminen on vaikeaa, mutta mahdollistajana...varsinkin vanhfmpsna teet karhunpalveluksen, millä jatkat ehkä perinnettä...🤔

        Hyvällä ei aina lopulta tee hyvää....

        Mä oon miettinyt eniten tuota, en niinkään omaa muutosta....se kirpaisee eniten...

        Hmm, no en mä lapsia mielestäni höösää tavallista enempää, kun muutkaan. Mutta puolisoani palvelen aivan liikaa.


      • Disseisback kirjoitti:

        Oletko huomannut, että ketä autat eniten, sen vähemmän se itse pyrkii korjaamaan tilannettaan? Lapsissa sen huomaa räikeemmmin. 🤔

        Tosin mä oon huomannut samaa aikuisissakin.... nykyään. Ja sellaisissa joiden ei tarvitsisi....on vaan helppo tukeutua niihin, jotka apua antaa... ne tulee mieleen ekana.


      • Disseisback kirjoitti:

        Oletko huomannut, että ketä autat eniten, sen vähemmän se itse pyrkii korjaamaan tilannettaan? Lapsissa sen huomaa räikeemmmin. 🤔

        No miestäni. 😂

        Ja joo, ei näytä tekevän mitään mitä ei ole ihan pakko. Eikä edes ymmärrä kun olis pakko. 🤣


      • Disseisback kirjoitti:

        Tosin mä oon huomannut samaa aikuisissakin.... nykyään. Ja sellaisissa joiden ei tarvitsisi....on vaan helppo tukeutua niihin, jotka apua antaa... ne tulee mieleen ekana.

        Mahdollistajat. Ehkä sä ja mä. Vaikka voitais sanoa mihin suuntaan vaan, että ei olla mitään velkaa mitenkään,.

        Mutta se on meistä kiinni ja siitä mihin lähdetään..ainoastaan.

        Pään sisäisiä hommia.

        Ja sitten muutoksen jälkeen siinä, että pysyttäis muutoksessa. Vastarintaa tulis olemaan....mutta peruustetonta...🤔


      • G-LoveR kirjoitti:

        No miestäni. 😂

        Ja joo, ei näytä tekevän mitään mitä ei ole ihan pakko. Eikä edes ymmärrä kun olis pakko. 🤣

        Luultavasti hän on vain jäävuoren huippu...

        Mulla se toistuu monellatapaa monella eri tavalla. 😁


      • Disseisback kirjoitti:

        Mahdollistajat. Ehkä sä ja mä. Vaikka voitais sanoa mihin suuntaan vaan, että ei olla mitään velkaa mitenkään,.

        Mutta se on meistä kiinni ja siitä mihin lähdetään..ainoastaan.

        Pään sisäisiä hommia.

        Ja sitten muutoksen jälkeen siinä, että pysyttäis muutoksessa. Vastarintaa tulis olemaan....mutta peruustetonta...🤔

        Niin, vastarintaa tulee olemaan työelämässäkin mulla, tiedostan sen etukäteen. Mutta yritän pitää rajoistani paremmin kiinni mitä olen ikinä pitänyt, enkä venyä enempään kun oikeasti kykenen fyysisen terveyteni puolesta.

        Miehelle taas voi sanoa sen tuhat kertaa, että tee, niin ei tee jos mieltää, että ei nyt huvita tehdä. Hän tietää etten jaksa odotella ikuisuuksia, kun teen itse.

        Lapsille taas olen antanut enemmän jatkuvasti vastuuta joihin osallistua. Iän ja kykyjen mukaan tietysti.

        Vanhemmat nyt taas ei multa enää mitään vaadikkaan, kun en asu lähellä eikä ole koiriakaan vahdittavaksi.


      • Disseisback kirjoitti:

        Luultavasti hän on vain jäävuoren huippu...

        Mulla se toistuu monellatapaa monella eri tavalla. 😁

        Ja kyse ei ole tosiaan siitä miten ihmiset sinuun reagoi, vaan miten sallit kaiken tapahtuvan.

        Ei monet ihmiset omista "tuntosarvia" mitä säkin oot mainostanut sulla olevan.... ja miksi pitäisi?

        Jotkut ihmiset tarvitsevat suoruutta.... kyllä tai ei. Ja piste. Kaikki ei vaan "näe" ja sillä hyvä.


      • Disseisback kirjoitti:

        Luultavasti hän on vain jäävuoren huippu...

        Mulla se toistuu monellatapaa monella eri tavalla. 😁

        No tällä hetkellä ainoa joka rasittaa minua laiskuudellaan. Muut osallistuu aktiivisemmin.


      • Disseisback kirjoitti:

        Ja kyse ei ole tosiaan siitä miten ihmiset sinuun reagoi, vaan miten sallit kaiken tapahtuvan.

        Ei monet ihmiset omista "tuntosarvia" mitä säkin oot mainostanut sulla olevan.... ja miksi pitäisi?

        Jotkut ihmiset tarvitsevat suoruutta.... kyllä tai ei. Ja piste. Kaikki ei vaan "näe" ja sillä hyvä.

        Ei omista ja minä välttelenkin heitä, koska en jaksa määkiä jatkuvasti jollekin jostain mitä hän ei itse tajua.

        Rasitun siitä jos joku ei osaa itsenäisesti tajuta. Vaan pitää kuin lapselle selittää.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Ei omista ja minä välttelenkin heitä, koska en jaksa määkiä jatkuvasti jollekin jostain mitä hän ei itse tajua.

        Rasitun siitä jos joku ei osaa itsenäisesti tajuta. Vaan pitää kuin lapselle selittää.

        Työkaverina ja kumppanina painajaisia sellaiset tyypit. Jonkun vasta alkajan töissä ymmärrän tai uuden parisuhteen, joutuu vääntää ratakiskoa. Mutta kokeneempien pitää itsekin älytä ajatella yhteisvastuunsa. Tai on tyhmä.


      • Disseisback kirjoitti:

        Ja kyse ei ole tosiaan siitä miten ihmiset sinuun reagoi, vaan miten sallit kaiken tapahtuvan.

        Ei monet ihmiset omista "tuntosarvia" mitä säkin oot mainostanut sulla olevan.... ja miksi pitäisi?

        Jotkut ihmiset tarvitsevat suoruutta.... kyllä tai ei. Ja piste. Kaikki ei vaan "näe" ja sillä hyvä.

        Mun mutsi näkee minusta ihsn kaikki. Se rlää mukana ihan kaikki mun ailahtelut, vaikka ei ne niin tramaattisia aina ole...

        Mutta se reagtiot on....kun mulla on jokin mieltä psinava kriisi, joka näkyy, se survoo ruokaa joka tuutista ja kyselee kaikkee....

        Eipähän tartte miettiä mistä oon tuntosarvet saanut....

        Mutta osaisin pyytää apua jos tartten....nyt vaan roijaan vähällä ajalla sen tekeleitä pakkaseen, etteivät mee pilalle js odotsn vahvempaa hetkeä sanoa, että on hyvä että välität, mutta tuo ei auta.. riittäisi kun on vierellä...läsnä. Mä kyllä osaan pyytää apua kun tartten.

        Mutta ymmärrän, että se on hänen tapansa huomioida....ja nyt ei hetkeen ole jaksanut nostaa asiaa framelle....🤣


      • Disseisback kirjoitti:

        Mun mutsi näkee minusta ihsn kaikki. Se rlää mukana ihan kaikki mun ailahtelut, vaikka ei ne niin tramaattisia aina ole...

        Mutta se reagtiot on....kun mulla on jokin mieltä psinava kriisi, joka näkyy, se survoo ruokaa joka tuutista ja kyselee kaikkee....

        Eipähän tartte miettiä mistä oon tuntosarvet saanut....

        Mutta osaisin pyytää apua jos tartten....nyt vaan roijaan vähällä ajalla sen tekeleitä pakkaseen, etteivät mee pilalle js odotsn vahvempaa hetkeä sanoa, että on hyvä että välität, mutta tuo ei auta.. riittäisi kun on vierellä...läsnä. Mä kyllä osaan pyytää apua kun tartten.

        Mutta ymmärrän, että se on hänen tapansa huomioida....ja nyt ei hetkeen ole jaksanut nostaa asiaa framelle....🤣

        Vanhemmat on helposti sellaisia. Itse taas oon sanonut omille vanhemmilleni suoraan, että mun kanssa hössöttäminen vaan ärsyttää ja ajaa mut loitolle, kuten sekin että mua yrittää manipuloida johonkin. Otan hajurakoa heti.

        Äiti ymmärtää jo miten toimia. Isä vielä opettelee. Ja puoliso ei osaa niin pitkälle ajatella. 😆


      • G-LoveR kirjoitti:

        Työkaverina ja kumppanina painajaisia sellaiset tyypit. Jonkun vasta alkajan töissä ymmärrän tai uuden parisuhteen, joutuu vääntää ratakiskoa. Mutta kokeneempien pitää itsekin älytä ajatella yhteisvastuunsa. Tai on tyhmä.

        Työkaverina mulla on yksi joka voisi pitää meille muille siedätystunteja, miten voidaan sietää ylitäysi roskis tai tekemätön työ. Kun se pystyy elämään sen hymyillen ihan milloin vaan. 🤣

        On jopa ihailtavaa miten joku voi tehdä työnsä vältellen tekemästä työtä. 🤣🤣🤣

        Mutta mä luulen, että vikaa on enempi meissä muissa kuin tuossa hönössä. 😁

        Enkä edes kuseta....mä uskon, että sekin tekisi enemmän jos me muut tehtäis vähemmän sen puolesta. 😁


      • G-LoveR kirjoitti:

        Vanhemmat on helposti sellaisia. Itse taas oon sanonut omille vanhemmilleni suoraan, että mun kanssa hössöttäminen vaan ärsyttää ja ajaa mut loitolle, kuten sekin että mua yrittää manipuloida johonkin. Otan hajurakoa heti.

        Äiti ymmärtää jo miten toimia. Isä vielä opettelee. Ja puoliso ei osaa niin pitkälle ajatella. 😆

        Mä en halua mutsille vahvasti sanoa mitään. Hän on vanha, höppänäkin js menettänyt kumppaninsa reilu vuosi sitten....puhuu sinaa isukista jotenkin.

        Hän ei voi enää vaikuttaa siihrn miten mä elän ja mitä jätän taakseni... mutta pääsi esimerkiksi.


      • Disseisback kirjoitti:

        Mä en halua mutsille vahvasti sanoa mitään. Hän on vanha, höppänäkin js menettänyt kumppaninsa reilu vuosi sitten....puhuu sinaa isukista jotenkin.

        Hän ei voi enää vaikuttaa siihrn miten mä elän ja mitä jätän taakseni... mutta pääsi esimerkiksi.

        Minäkin joskus koin voittona, että osadin sanoa joillekin ei-sanan.

        Mutta he olivat jotain puolituttuja ja randomeita....

        Nyt pitäisi osata sanoa omalle siskolle, pojalle, tytölle ja äitille ei.

        No mun tapauksessa nyös pomolle....


      • Disseisback kirjoitti:

        Minäkin joskus koin voittona, että osadin sanoa joillekin ei-sanan.

        Mutta he olivat jotain puolituttuja ja randomeita....

        Nyt pitäisi osata sanoa omalle siskolle, pojalle, tytölle ja äitille ei.

        No mun tapauksessa nyös pomolle....

        Tiedätkös, että keille tai mille et voi sanoa ei?

        Omalle jaksamiselle, luonnonvoimille, sairauksille....voin jatkaa jos et tajua pointtia...


      • Disseisback kirjoitti:

        Tiedätkös, että keille tai mille et voi sanoa ei?

        Omalle jaksamiselle, luonnonvoimille, sairauksille....voin jatkaa jos et tajua pointtia...

        Oon tylsän rationaalinen, mutta väännän päässä ihan samantyyppistä hommaa...

        Mä oon passittanut epämiellyttäviä ihmisiä hittoon, eikä dilemma miksikään muutu.

        Voisinhan muuttua Gentsuksi ja haukkua kaikki idiooteiks ja nostaa itseni johonkin kaiken ymmärtäväksi paasiksi...

        Enpä usko että helpoittais....ei mua ainakaan....🤔


      • Disseisback kirjoitti:

        Oon tylsän rationaalinen, mutta väännän päässä ihan samantyyppistä hommaa...

        Mä oon passittanut epämiellyttäviä ihmisiä hittoon, eikä dilemma miksikään muutu.

        Voisinhan muuttua Gentsuksi ja haukkua kaikki idiooteiks ja nostaa itseni johonkin kaiken ymmärtäväksi paasiksi...

        Enpä usko että helpoittais....ei mua ainakaan....🤔

        Kyllä se epämukavista loitolla pysyminen kuitenkin kummasti omaa elämää helpottaa. Kyllä seuransa kannattaa valita, eikä tyytyä mihinkä vaan paskasakkiin. Ja työkaverit pitää vain työkavereina.

        Kummasti säästää omaa energiaa, kun raivaa kaikki energiasyöpöt pois elämästään.

        Ottaa ihmisiä piiriinsä, joissa on potentiaalia olla niin ettei tarvi itseään kiduttaa heidän takiaan.

        Se on ihan ensimmäinen korjausliike, kaikki muu onkin jo sen jälkeen helpompaa.


      • Disseisback kirjoitti:

        Tiedätkös, että keille tai mille et voi sanoa ei?

        Omalle jaksamiselle, luonnonvoimille, sairauksille....voin jatkaa jos et tajua pointtia...

        Tiedän. Ei nämä uusia asioita ole, vaikka niistä nyt puhun. Minä aloitin projektin paskan poisto elämästäni jo 2011.

        Ja oloni on niin paljon parempi, migreenitkin on niin harvinaisia enää ettei tule edes kuukausittain. Ehti lääkkeetkin mennä vanhaksi. 😆

        Ihan vaan, kun en ole rasittavien ihmisten kanssa tekemisissä. Kummasti auttaa terveyteenkin. Kaikkea se ei poista. Mutta psykosomaattiset oireet vähenee ja poistuu, silloin kun ne on tulleet ihmisstressistä.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Mahdollistajat. Ehkä sä ja mä. Vaikka voitais sanoa mihin suuntaan vaan, että ei olla mitään velkaa mitenkään,.

        Mutta se on meistä kiinni ja siitä mihin lähdetään..ainoastaan.

        Pään sisäisiä hommia.

        Ja sitten muutoksen jälkeen siinä, että pysyttäis muutoksessa. Vastarintaa tulis olemaan....mutta peruustetonta...🤔

        Mahdollistajalla tarkoitetaan usein sellaista, joka antaa tilaa ruokottomalle käytökselle esim oman etunsa vuoksi


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Mulle tulee sellaisista huolehtijoista ja hyysääjistä mieleen "tätimäinen vakavuus", vaikka sen voisi mieltää "kiltteydeksi". Ei tartte olla ihan "huithapeli" mikä vaikeuttaa omaa ja läheistrnsä elämää, mutta pitää vähän osata elääkin ja nauraa jos joskus menee vähän muuten kuin "kuten Strömsöössä". Aikuinrn nainen osaa ottaa kopin kikkailuistaan ja hihittää kun homma on vihdoin hallussa. 😁

        ” Aikuinrn nainen osaa ottaa kopin kikkailuistaan ja hihittää kun homma on vihdoin hallussa.” Tästä kikkailusta en nyt saa kiinni, mutta suohon nauramisen ymmärrän jostain syystä konseptina varsinkin jos reaktioiden on väitetty olevan jotain ihan muuta. Sille vasta voikin nauraa ja nauraa


      • Disseisback kirjoitti:

        Minäkin joskus koin voittona, että osadin sanoa joillekin ei-sanan.

        Mutta he olivat jotain puolituttuja ja randomeita....

        Nyt pitäisi osata sanoa omalle siskolle, pojalle, tytölle ja äitille ei.

        No mun tapauksessa nyös pomolle....

        Yym. Mä taas osaan sanoa kotona ei, mutta pitäisi oppia mm. työpaikoilla sanomaan ei käy. Pidä tunkkis.

        Esim. ettei mua kohtaan voi käyttäytyä töissä kuin mulkku, vaikka kuinka vituttais mun naama tai viikon työlista. Mä en ole mikään sylkykuppi kellekkään apinalle.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Yym. Mä taas osaan sanoa kotona ei, mutta pitäisi oppia mm. työpaikoilla sanomaan ei käy. Pidä tunkkis.

        Esim. ettei mua kohtaan voi käyttäytyä töissä kuin mulkku, vaikka kuinka vituttais mun naama tai viikon työlista. Mä en ole mikään sylkykuppi kellekkään apinalle.

        Niin. No mä oon miettinyt, ettei kaikkien kansss tarvitsekaan olla niin hirveän hyvää pataa, eikä tarvitse itse tehdä kaikkea siinä ihmissuhteessa, eikä ottaa aina kaikkea vastaan.

        Mutta tavallaan en kyllä suostu poteroonikaan jumittumaan ja välttelemään ihmisiä, vaan opettelen pitämään puoliani paremmin ja ajattelemaan mikä on mulle hyväksi ja mikä ei ja se on minun oikeuteni.

        En ole velkaa kuin pankille ja jos joku ei sulata, etten hypi hänen pillin mukaan, niin se on hänen ongelma, ei minun. Ja töissä jos joku ei hoida omaa työtään kunnolla, niin en minä sitä ota kontolleni. Se on sitten pomojen ja sen työkaverin murhe. Keskityn siihen omaan työn tekemiseeni.

        Kyllä mä tälläisen kuurin aloitinkin joskus, mutta se vissiin levis jo tässä jossain vaiheessa ja on otettava uusiksi. 🤔


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mahdollistajalla tarkoitetaan usein sellaista, joka antaa tilaa ruokottomalle käytökselle esim oman etunsa vuoksi

        Tai hyvää hyvyyttään ja jotain kummallista ymmärrystä itselleen selittäen.

        Minä mahdollistin lasteni äitin älyttömän käytöksen itseäni kohtaan 10 vuotta naimisissa ja 8 vuotta avoparina.


    • Anonyymi

      Kiltti siinä mielessä että ajattelua ei vaivaa syyllistäminen eikä sormella osoittelu. Reilu ja tasapuolinen olematta silti luonteeton, hallitusti höperö :) kun ja jos siltä tuntuu.

      • Aika kivasti kuvattu. Jees. 😊👍


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Aika kivasti kuvattu. Jees. 😊👍

        Nostetaan vaikeustasoa :), eli sama haikuna:
        reilu pimu hassunhauska
        tuhma vain kanssani jos ja kun


    • Anonyymi

      En kuvaile! Näkyy jos näkyyy!

      • Ootas mä zoomaan. 😜


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Ootas mä zoomaan. 😜

        Ja sitten suksit kuusikkoon ok.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja sitten suksit kuusikkoon ok.

        En suksi, vaan nukkumaan. Nukun sängyssä, makuuhuoneessa, en kuusikossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sitten suksit kuusikkoon ok.

        Et edes taida tajuta millaisen pellen olet itsestäsi tehnyt näillä lukemattomilla matseills trollaavan miehen kanssa, varsinkin kun hän ilmeisesti varastaa valokeilaasi rekisteröidyllä nimimerkillä. Oman tunnisteesi lanseeraaminen oli oma valintasi. Siitä oli aika helppo alkaa kerimään, että mitä tämä kaikki muu henkevä viestintä on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et edes taida tajuta millaisen pellen olet itsestäsi tehnyt näillä lukemattomilla matseills trollaavan miehen kanssa, varsinkin kun hän ilmeisesti varastaa valokeilaasi rekisteröidyllä nimimerkillä. Oman tunnisteesi lanseeraaminen oli oma valintasi. Siitä oli aika helppo alkaa kerimään, että mitä tämä kaikki muu henkevä viestintä on.

        Ja totta mooses tässä kohtaa se tosiasiallinen vastapuoli on kamala ihminen. Ikävästi loi hieman tummemman pr:n valokiilaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja totta mooses tässä kohtaa se tosiasiallinen vastapuoli on kamala ihminen. Ikävästi loi hieman tummemman pr:n valokiilaa

        Oletko jotenkin sairas?


    • Anonyymi

      Kiltti tyttö: kunnioittaa hyväntahtoisia miehiä, naisia, lapsia ja vanhuksia, mutta etenkin omaa miestään ja tämän sukua. Ei jakele itseään. Ja on yhden miehen nainen. Ei feministi. Käyttää alkoa kohtuudella ja ei tupakoi. Ei pidä "mieskavereita".

    • Minusta kiltti tyttö on sellainen joka pyrkii maksimoimaan positiivisen ja hyvän sekä minimoimaan negatiivisen ja pahan. Sisältää sekä itsensä että ympäristön. Tämä ei tule esiin siinä esittääkö asiansa vaan nimenomaan miten sen tekee.
      Jos vaikka itse teen jotakin väärin niin heti ei tule vastapalloon huutia tyyliin "Älä tee niin tai näin" vaan tyyliin "oletko ajatellut että tekemällä asian näin niin...."
      Hyvän maksimoinnin esimerkin voi sitten hakea makuuhuoneesta ja vaikka minun toiveista. Koska hän tietää mistä pidän makuuhuoneessa niin meillä on sitten siivouspäivänä pedattu sänkyyn mankeloidut lakanat.

      Eivät kiltit tytöt ole tylsiä vaan rakastettavia mutta heidän kanssaan oloa pitää hieman opiskella. On meinaan riski että välttäessään pahan mielen tuottamista he eivät välttämättä kaikkea kerro. Ajan mittaa oppii sitten ne tunnistettavat merkit joiden ilmaannuttua pitää lainata naisilta sanat "meidän pitää puhua"

      • Tuo oli hyvä huomio. Ettei kaikkea kerrota ja itse ainakin aikoinaan, kun olin vielä niin kiltti tyttö, että sanaa kiltti voi tosiaan käyttää, en halunnut loukata toista, joten jätin paljon sanomatta asioita mitkä nyt ymmärrän olleen asiouta mitkä olisi kannattanut sanoa.

        Olen aina pelännyt loukata toisia, koska en halua kellään olevan paha mieli vuokseni.

        Joten joo, hyvän huomion teit. Vaatii mieheltä silmää huomata, kun olisi aika puhua.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Tuo oli hyvä huomio. Ettei kaikkea kerrota ja itse ainakin aikoinaan, kun olin vielä niin kiltti tyttö, että sanaa kiltti voi tosiaan käyttää, en halunnut loukata toista, joten jätin paljon sanomatta asioita mitkä nyt ymmärrän olleen asiouta mitkä olisi kannattanut sanoa.

        Olen aina pelännyt loukata toisia, koska en halua kellään olevan paha mieli vuokseni.

        Joten joo, hyvän huomion teit. Vaatii mieheltä silmää huomata, kun olisi aika puhua.

        Muuten hyvä, mutta sinä et ole tälläkään rekisteröidyllä nimimerkillä nainen ja se syy miksi kommentoin on ympäristön yksinkertaisuudessa. Jotain muuta jännää ja hauskaa tirkisteltävää voisi jo pikkuhiljaa keksiä. Hauskinta näissä erikoisissa touhutossuissa on se, että kyllä ne nämä faktat tiadostaa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Muuten hyvä, mutta sinä et ole tälläkään rekisteröidyllä nimimerkillä nainen ja se syy miksi kommentoin on ympäristön yksinkertaisuudessa. Jotain muuta jännää ja hauskaa tirkisteltävää voisi jo pikkuhiljaa keksiä. Hauskinta näissä erikoisissa touhutossuissa on se, että kyllä ne nämä faktat tiadostaa

        Sanon vain tämän. Olet keskustelupannassa. Suomeksi en keskustele kanssasi, koska olet liian vajaaälyinen hedelmälliseen keskusteluun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muuten hyvä, mutta sinä et ole tälläkään rekisteröidyllä nimimerkillä nainen ja se syy miksi kommentoin on ympäristön yksinkertaisuudessa. Jotain muuta jännää ja hauskaa tirkisteltävää voisi jo pikkuhiljaa keksiä. Hauskinta näissä erikoisissa touhutossuissa on se, että kyllä ne nämä faktat tiadostaa

        Mutta miksi ihminen luopuisi vuosien luuloharhoista ja elämänsä merkitykselliseksi tekevästä kouhotuksesta noin vain, sitä en tiedä mutta kovin kivuliasta valinnalta vaikuttaa ihan jo sen kasvojensa pelastamisenkin kannalta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta miksi ihminen luopuisi vuosien luuloharhoista ja elämänsä merkitykselliseksi tekevästä kouhotuksesta noin vain, sitä en tiedä mutta kovin kivuliasta valinnalta vaikuttaa ihan jo sen kasvojensa pelastamisenkin kannalta

        Gentle art of making frenemies


      • G-LoveR kirjoitti:

        Tuo oli hyvä huomio. Ettei kaikkea kerrota ja itse ainakin aikoinaan, kun olin vielä niin kiltti tyttö, että sanaa kiltti voi tosiaan käyttää, en halunnut loukata toista, joten jätin paljon sanomatta asioita mitkä nyt ymmärrän olleen asiouta mitkä olisi kannattanut sanoa.

        Olen aina pelännyt loukata toisia, koska en halua kellään olevan paha mieli vuokseni.

        Joten joo, hyvän huomion teit. Vaatii mieheltä silmää huomata, kun olisi aika puhua.

        En tiedä olisinko tätä hoksannut ilman noita tyttäriäni. Olivat meinaan liian kilttejä. Itse vain kuuntelin kun muut puhelivat ovia paiskovista ja haistattelevista nuoristaan. Itse taas jo melkein odottelin että milloin ne meillä alkaa mutta eipä niitä alkanut kuulua.

        Sitten kun oppi huomaamaan sellaiset passiivis-agressiivise töksäykset johonkin kysymyksiin niin osasi pysähtyä kysymään että mikä mieltä painaa. Kuulemma eivät siksi asioistaan kertoneet koska eivät halunneet enempää kuormittaa.
        Oppivat sitten juttelemaan murheistaan ja huolistaan kunhan olin selittänyt että enemmän minua kuormittaa jos ette kerro. Yhden kerran paiskasi toinen tytöistä oven kiinni sellaisella vauhdilla ettei jäänyt epäselväksi oliko kyseessä tunteenpurkaus. Yritä siinä sitten esittää vihaista kun sisimmässään oli onnellinen että lapsi aidosti näyti tunteensa.


      • M184 kirjoitti:

        En tiedä olisinko tätä hoksannut ilman noita tyttäriäni. Olivat meinaan liian kilttejä. Itse vain kuuntelin kun muut puhelivat ovia paiskovista ja haistattelevista nuoristaan. Itse taas jo melkein odottelin että milloin ne meillä alkaa mutta eipä niitä alkanut kuulua.

        Sitten kun oppi huomaamaan sellaiset passiivis-agressiivise töksäykset johonkin kysymyksiin niin osasi pysähtyä kysymään että mikä mieltä painaa. Kuulemma eivät siksi asioistaan kertoneet koska eivät halunneet enempää kuormittaa.
        Oppivat sitten juttelemaan murheistaan ja huolistaan kunhan olin selittänyt että enemmän minua kuormittaa jos ette kerro. Yhden kerran paiskasi toinen tytöistä oven kiinni sellaisella vauhdilla ettei jäänyt epäselväksi oliko kyseessä tunteenpurkaus. Yritä siinä sitten esittää vihaista kun sisimmässään oli onnellinen että lapsi aidosti näyti tunteensa.

        Se vaara tuossa juuri on, ettei halua kuormittaa vanhempiaankaan. Mulla oli ihan sama syy miksi en kiukutellut. Heillä oli vaikeeta muutenkin, en halunnut lisätä ongelmia itselläni.

        Se on aika löjäys, kun ovi paukahtaa kiinni. Mun tytöt on kumpikin tehneet pari kertaa sen ja huutaneet kirosanoja mennessään. Olen kuitenkin kelvannut jossain kohtaa halimaan ja juttelemaan mikä kiukuttaa. ❤️


    • Anonyymi

      Kiltti tyttö saattaa olla kaikkea muuta kuin varsinaisen kiltin tytön perikuva. Oikeanlainen mies, joka vähänkään aistii tytön toisenlaista vapautuneisuutta ja kahdenkeskistä rajatonta kemiaa saa tytön helposti viemään molemmat hulluuden portille.
      Tytöstä tulee näin ollen vähemmän kiltti kahdenkeskiseen kanssakäymiseen.

      • Niinkö? Eikö ole aika pelottavaa?


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Niinkö? Eikö ole aika pelottavaa?

        Ei yhtään. Eiköhän oikeanlaiset tuhmuusfiilistelyt ole jokaisen haave. Silloin mikään miellyttävä ja koskettava ei voi olla rajana toiselle, kun arkki aukeaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei yhtään. Eiköhän oikeanlaiset tuhmuusfiilistelyt ole jokaisen haave. Silloin mikään miellyttävä ja koskettava ei voi olla rajana toiselle, kun arkki aukeaa.

        Niin kai. 😊


      • Anonyymi

        Madonna h u o r a vibez, ultimaattinen paradoksi ja miesten nro 1 parisuhdegoals. Surullista, typerää ja tylsää. Kohta 2023, ei uskoisi. Mies kulttuuri evolvaa turhan hitaasti.


    • Anonyymi

      Mun vaimo on kiltti tyttö.

      -Ystävällinen kaikille
      - Ajattelee ensimmäisenä ihmisistä hyvää
      - kiittää ja pyytää anteeksi
      - on ollut erinomainen koulussa ja nykyään töissä
      - pukeutuu siveellisesti
      - yhden miehen nainen
      - siisti sukupuolihistoria (ei siis monia kumppaneita)
      - tykkää auttaa
      - harrastaa hyväntekeväisyyttä
      - suojelee luontoa

      • Anonyymi

        Luin kysymyksen vielä uudelleen.

        Vaimoni ei ole tylsä, vaan keksii aina kaikkea kivaa tekemistä. Milloin lähdetään Dubliniin juomaan olutta ja milloin harjoitellaan duettoa pianolla ja kitaralla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luin kysymyksen vielä uudelleen.

        Vaimoni ei ole tylsä, vaan keksii aina kaikkea kivaa tekemistä. Milloin lähdetään Dubliniin juomaan olutta ja milloin harjoitellaan duettoa pianolla ja kitaralla.

        Kiltteys lienee tylsää vain niistä, jotka mieltää kiltteyden tylsyydeksi.


    • Anonyymi

      Kiltti tyttö on vähän kuin naapurin tyttö, joka tuntuu luotettavalta. Hymyilevä ja aina valmis auttamaan, kun tilanne sitä vaatii. Onko sellaisia olemassa vai onko se vain mielikuva harha? Moni nainen esittää hyvin sen roolin, mut todellisuuden paljastuttua, hänestä voi paljastua kaikkea muuta, kuin mihin halusi itse uskoa toisesta.

      Moni kakku päältä kaunis. Itse syytökset sinisilmäisyydestä, hyväuskoisuudesta menettää merkityksen, pettymyksen koettua. Uskon monen miehen ja miksei naisenkin pettyneen ensivaikutelmaan. Luottamuksen puute syntyy kokemuksesta. Suhteilu tuntuu enemmän roolileikiltä, kuin miltään muulta, oma mutu tällainen.

      • Anonyymi

        Kiinnostavaa, millä tavalla ne menettää merkityksensä, tarkoitatko että tapahtuu jokin primintiivinen reaktio kun joku oletettavasti itselle täysin tuntematon ihminen ei olekaan sitä mitä hänen on mielessään sanellut olevan?


      • Oman kokemukseni mukaan kiltteys ei vaan aina ole järkevää. Sillä sitä hyväksikäytetään.

        Sitten tulee kohdanneksi ihmisiä, jotka ei osaa muuta kuin ilkeillä ja vittuilla. Vielä vähemmän kannattaa olla kiltti heille.

        Minä suosittelen olemaan kiltti vain kolteille. Mulkuille voi olla ihan yhtä mulkku kun hekin ovat, täysin säälittä. Raskasta se on, mutta järkevämpää kuin kiltteys antaa jollekin joka sitä ei edes ansaitse, vaan väärinkäyttää. Tämä on elämäni opetus omakohtaisiin kokemuksiin perustuen.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Oman kokemukseni mukaan kiltteys ei vaan aina ole järkevää. Sillä sitä hyväksikäytetään.

        Sitten tulee kohdanneksi ihmisiä, jotka ei osaa muuta kuin ilkeillä ja vittuilla. Vielä vähemmän kannattaa olla kiltti heille.

        Minä suosittelen olemaan kiltti vain kolteille. Mulkuille voi olla ihan yhtä mulkku kun hekin ovat, täysin säälittä. Raskasta se on, mutta järkevämpää kuin kiltteys antaa jollekin joka sitä ei edes ansaitse, vaan väärinkäyttää. Tämä on elämäni opetus omakohtaisiin kokemuksiin perustuen.

        *vain kilteille.. Hipaisunäppäinvirhe


    • Anonyymi

      Sellainen joka vetää herneen nenään veronkiertosysteemeistäni ja piratismi-harrastuksista puhumattakaan . Ja jos säädän omin päin taloyhtiön viilentämää patterin termostaatin esiasetusta mukavampaan suuntaan niin kiltti tyttö näkee tämän varmasti vääryytenä.

      Näen kiltin tytön kunniallisena, kunnolliena, hyvään uskovana ja tietyllä tavalla ehdottomana siinä minkä hän kokee oikeana. Samalla ehkä turhankin pitkämielisenä ihmisten suhteen, ehkäpä jopa kohtuullisen hyväuskoisena koska sellainen tyttö käyttäisi itseään mittarina toisia ihmisiä kohtaavissa odotuksissaan.

      Itse olen harmaalla alueella keikkuva ... keinottelija? ... enkä koe olevani mitenkään kiltti mies, jos kohta en millään tavalla erityisen pahantahtoinenkaan, itsekäs toki mutten loputtoman ja täysin kohtuuton itsekkyydessäni ja jossain kohtaa omatuntoni kolkuttelee kyllä jos jotain kovasti kyseenalaista on menossa.

      En pitäisi kilttiä tyttöä tylsänä vaan hiukan jopa pelottavana koska arvomaailmassa ja näkemyksissä olisi paljon kitkaa. Samalla ihailisin ihmistä joka pitää itsensä sillä tavalla hyveellisenä.

    • Anonyymi

      Miehet tarkoittavat kiltillä tytöllä hiljaista, kunnollista ja salonkikelpoista julkisesti ja villiä ja rietasta yksityisesti. Miehiä ei ole helppo miellyttää.

      Oikeasti kiltit, vakaat, pidättyväisemmät ja hiljaisemmat ei kiinnosta.

      • Anonyymi

        Kuumin ikinä halusi kertoa Jeesuksesta. Sillä oli hopeinen ristikin. Eikä meikkiä.
        Sanoin: " Ei kiitos.." Tietenkin.
        Long Story Short..


      • Joo. Moni tekee hienoja listauksia, mutta totuudessa ei itsekkään ole perillä mitä se hyvä olisi. Kilttikin on aina sitä mitä itse kulloinkin fanittaa.


    • Anonyymi

      Kai sitä voi olla hyvätahtoinen mutta silti rempseä poikatyttökin, että harppoo portaissa sun muuta vähemmän naisellista olematta kuitenkaan epäviehättävä. Eiköhän nämä ole niitä kaikkein vetävimpiä. Ei niinkään ne pahat tytöt jotka tekemällä tekee eroa siihen hiljaiseen, ujoon ja siveelliseen. Se menee sitten yli toisella tapaa.

    • Anonyymi

      Kiltistä en tiedä, mutta tuhma tyttö käyttäytyy niin kuin ajattelee miesten haluavan hänen käyttäytyvän.

      • Anonyymi

        kyllä minä parjaan kuule


    • Anonyymi

      pasempi on olla yksin kuin huonossa parisuhteessa

      • Anonyymi

        sulje jo nama sinut ja avaa sitten kokonaan uusi sivu jos on asiaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sulje jo nama sinut ja avaa sitten kokonaan uusi sivu jos on asiaa

        kerro


    • Minusta tyttöä, joka on ennalta arvattava, voidaan nimittää kiltiksi, oikuttelijaa ei. 🌹👀

    • Anonyymi

      Kiltti tyttö on aina valmis kopuloimaan.

    • Anonyymi

      Miksi naispuolinen kiltti on tyttö mutta miespuolinen mies`?

    • Anonyymi

      Ei ole tylsiä. Sellainen hakusessa. Pitää hyvistä asioista ajattelee hyvää yrittää hyvällä uskollinen jne. Ei pelaa mitään mind gameja tai muuta paskaa mikä näyttää olevan yleistä

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1476
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1291
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1265
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1215
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1194
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1083
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1074
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1063
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe