Jos jotain positiivista Ukrainan sodasta haluaa hakemalla etsiä, niin se on se, että tulemme näkemään hienoja sotaelokuvia. Toinen maailmansota ja vietnamin sota onkin jo kaluttuja aiheita.
Esimerkiksi tästä: https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/aa3905a4-111a-44b6-8643-d0c983197c26
"Brittiläisen Royal United Services Institute -ajatushautomon (Rusi) raportissa selvitetään, kuinka Ukrainan 1. panssarivaunuprikaati löi kymmenen kertaa kookkaammat venäläisjoukot aivan sodan alussa."
"Kiovaan nopeasti pyrkineet Venäjän joukot kuvittelivat Ukrainan 1. panssarivaunuprikaatin ensimmäisen päivän helpoksi nakiksi. Venäjä astui jo tässä miinaan, sillä se meni Ukrainan harhautukseen."
"1. panssarivaunuprikaatin noin 2 000 sotilasta ja karkeasti arvioiden noin sata T-64B- ja T-64BM-taistelupanssarivaunua odottivat Venäjän 41. armeijakuntaa Tšernihiviä ympäröivillä pelloilla ja metsissä.
Venäläisjoukot koostuivat noin 20 000 sotilaasta ja sadoista T-72-panssarivaunuista. Miesvahvuudeltaan Venäjän 41. armeijakunta oli siis juurikin kymmenen kertaa Ukrainan 1. panssarivaunuprikaatia suurempi."
"Ukrainan 1. panssarivaunuprikaati aiheutti Venäjän 41. armeijakunnalle mittavia tappioita useiden päivien ajan, kunnes Venäjän asevoimien johto antoi sille käskyn ohittaa Tšernihiv. Kiova oli Venäjän pääkohde."
"Vaikka Venäjä ohitti Tšernihivin ja pyrki valtamaan ensisijaisesti Kiovan, se epäonnistui siinäkin. Kaksi Ukrainan tykistöprikaatia moukaroi venäläisjoukkoja Kiovan läheisyydessä, ja erikoisjoukot tekivät iskuja venäläisten huoltoyhteyksiin."
Legendaarista!
Hienoja elokuvia tulossa
8
50
Vastaukset
- Anonyymi
Ryssat on luotu ryssimään kaiken.
- Anonyymi
Olen herra nro 47 ja vastustan kaikkea. Myös petokorvauksia.
- Anonyymi
Minkä ihmeen takia tuhoamissodan pitäisi olla nopeaa? Odotellaan rauhassa, kyllä siitä hyvä tulee. USA:n ja Brittien v 2003 aloitettu tuhoamissota on edelleenkin käynnissä Irakissa, hyökkääjät eivät ole vetäytyneet. Vaikkei irakilaislasten ihonväri olekaan valkoinen, niin lujaa huutavat hekin.
- Anonyymi
Elokuvia odotellessa voi katsella Krakenia tositoimissa https://youtu.be/usRRNFXgRAo
- Anonyymi
Hullut sotaa ihannoi.
- Anonyymi
Hollywood nettoaa. Pahiksena se tavallinen.
Toisaalta Venäjäkin olisi voinut vähän yrittää, ettei se aina maalaisi itseään nurkkaan. Ehkä sille sitten on joskus joku ymmärtäväinen sankariroolikin tarjolla.- Anonyymi
Sitä saat odottaa. Koko muu maailma vihaa ja inhoaa Venäjää ja venäläisiä vähintään sata vuotta tästä eteenpäin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitä saat odottaa. Koko muu maailma vihaa ja inhoaa Venäjää ja venäläisiä vähintään sata vuotta tästä eteenpäin.
Tähän tyyliin ja viha vain kasvaa https://mobile.twitter.com/aybushgirl/status/1609192149785903105
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1282210Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3451820- 391504
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii291305Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941173- 541133
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua281035Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul327877Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles104810Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53722