Usko Toivosen häikäisevan nerokas huiputus

Anonyymi-ap

Paavalin mukaan Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut "heille heidän rikkomuksiaan". (2 Kor. 5:19.)

Tämä sovitus tapahtui Paavalin mukaan Jeesuksen Kristuksen ristillä, jossa Kristuksen kanssa kuolivat kaikki (2 Kor. 5:14, Joh, 12:32, Room. 6:3-11).

Paavali mainitsee sovituksen kohteeksi niin uskovat (2 Kor. 5:18) kuin koko maailmankin (2 Kor. 5:19) - hänelle uskovat eivät ole sen sovitetumpia Jumalan kanssa kuin koko maailma.

Tämä käy ilmi sovituksen ajankohdasta: "Sillä jos me SILLOIN, KUN VIELÄ OLIMME JUMALAN VIHOLLISIA, TULIMME SOVITETUIKSI HÄNEN KANSSAAN HÄNEN POIKANSA KUOLEMAN KAUTTA, paljoa ennemmin me pelastumme hänen elämänsä kautta nyt, kun olemme sovitetut." Sovituksen kohde on ts. Jumalan viholliset ja ajankohta Jeesuksen kuolema - ei yhdenkään ihmisen uskoontulo, vaan JEESUKSEN KUOLEMA.

Paavalin mukaan KAIKKI, KOKO MAAILMA on jo Kristuksessa:

"Sillä HÄNESSÄ luotiin KAIKKI, MIKÄ TAIVAISSA JA MIKÄ MAAN PÄÄLLÄ ON, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, KAIKKI on luotu HÄNEN KAUTTANSA ja HÄNEEN, 17ja hän on ennen kaikkia, ja HÄNESSÄ PYSYY KAIKKI VOIMASSA."

Jos joku olisi Kristuksen ulkopuolella, hän lakkaisi olemasta, koska Jeesuksessa Kristuksessa KAIKKI pysyy voimassa.

Ja Jeesuksessa Kristuksessa, jossa kaikki pysyy voimassa, on myös sovitettu KAIKKI:

"Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi 20 ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, HÄNEN KAUTTAAN sovittaisi itsensä kanssa KAIKKI, HÄNEN KAUTTAAN KAIKKI SEKÄ MAAN PÄÄLLÄ ETTÄ TAIVAISSA."

"hän, päätöksensä mukaan, jonka hän oli nähnyt hyväksi itsessään tehdä — 10 siitä armotaloudesta, minkä hän aikojen täyttyessä aikoi toteuttaa, — OLI YHDISTÄVÄ KRISTUKSESSA YHDEKSI KAIKKI, MITÄ ON TAIVAISSA JA MITÄ ON MAAN PÄÄLLÄ."

Yllä mainitut kohdat on lainattu Paavalin kirjeiden tärkeimmistä luvuista, joissa hän tekee lukijoilleen juurta jaksain selväksi julistamansa evankeliumin: sen, että KOKO MAAILMA, KAIKKI NIIN TAIVAISSA KUIN MAAN PÄÄLLÄ, oli Kristuksessa Jeesuksessa Hänen antaessaan henkensä ja TULI SOVITETUKSI JUMALAN KANSSA.

Kaikella tällä - koko tällä Paavalin evankeliumilla - Usko Toivonen pyyhkii tyynen rauhallisesti takapuolensa siteeraamalla YHTÄ jaetta Paavalin roomalaiskirjeen LOPPUTERVEHDYKSESTÄ: "Tervehdys Andronikukselle ja Juniaalle, heimolaisilleni ja vankeustovereilleni, joilla on suuri arvo apostolien joukossa ja jotka jo ennen minua ovat olleet Kristuksessa."

Eli Usko Toivosen mukaan Paavali on sijoittanut EVANKELIUMINSA TÄRKEIMMÄN OSUUDEN roomalaiskirjeen LOPPUTERVEHDYKSEN YHTEEN JAKEESEEN, joka yhtäkkiä on hänen julistuksensa YDIN.

Tuolla YHDEN KIRJEEN YHDELLÄ LOPPUTERVEHDYSJAKEELLA Paavali päättääkin yhtäkkiä kumota KAIKEN, MITÄ HÄN ON SOVITUKSESTA AINAKIN VIIDESSÄ MUUSSA KIRJEESSÄÄN kymmenissä jakeissa kirjoittanut.
Hän ei vaivaudu paljastamaana tätä yhtäkkistä kumoamisoperaatiotaan missään muussa kirjeessään; korinttilaiset, efesolaiset, kolossalaiset ja esim. Timoteus jäävät paitsi tästä kumoamisesta.

On selvää, että ilmaus: "- -jotka jo ennen minua ovat olleet Kristuksessa" ON RÄIKEÄSSÄ RISTIRIIDASSA PAAVALIN SOVITUKSEN SANAN KANSSA. Molemmat väitteet eivät VOI pitää samanaikaisesti paikkaansa, siis

1) se, että KAIKKI niin taivaassa kuin maan päällä OVAT KRISTUKSESSA, ja

2) se, että joku voi olla Kristuksessa jotakuta toista AIKAISEMMIN, koska tämä edellyttää, että se, joka on Kristuksessa toista myöhemmin, jossain vaiheessa EI OLE OLLUT KRISTUKSESSA

Jos joku EI ole Kristuksessa, silloin KAIKKI eivät ole Kristuksessa.

Usko Toivonen päättää itse tykönään, että Paavalin lopputervehdyksen yhden jakeen yksi osa ON TOTTA, mistä seuraa se, että kaikki muu, mitä Paavali sovituksesta ja Kristuksessa olemisesta toisaalla kirjoittaa, EI OLE.

Tässä kohtaa Usko Toivonen tekee nerokkaan harhautuksen: hän väittää vladimirputinmaisella röyhkeydellä, että MITÄÄN RISTIRIITAA Paavalin kirjoitusten välillä EI OLE.

Ja seuraa välittömästi toinen harhautus: vladimirputinmaisesti HÄN EI SELITÄ RISTIRIIDATTOMUUSVÄITETTÄÄN MITENKÄÄN!!! Riittää, kun hän kusetti lukijoitaan ristiriidattomuuslausahduksellaan synnyttäen vaikutelman, tuota, raamatullisuudesta.

Koska hän on paiskannut ilmoille tuon tekohurskaan sianpaskamantransa, hän katsoo säästyvänsä velvoitteelta SELITTÄÄ PAAVALIN KYMMENET SOVITUSTA KÄSITTELEVÄT JAKEET, jotka hän siis kumoaa tuolla lopputervehdyksen yhden jakeen osalla.

Nilkkimäisyys on tässä: hän kumoaa puolikkaalla Paavalin jakeella 20-30 Paavalin jaetta - mikä kumoaminen osoittaa, että hän tietää RISTIRIIDAN OLEVAN OLEMASSA - mutta hän vapauttaa salamanopeasti itsensä perustelujen ja selittämisen vastuusta lässyttämällä rottamaisesti, että Paavalin ilmoitus ei sisällä ristiriitaa: eli hän ei tarkkaan ottaen kumonnut mitään, kun hän ehti luikauttaa ilmoille tuon ristiriidattomuusmöläytyksen.

Nerokasta, sanon minä. Kaikessa nilkkimäisyydessään.

88

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jokainen hiukankin rehellinen ja täyspäinen uskova ymmärtää, että Paavali ei piilota julistamansa evankeliumin ydintä jonkin kirjeensä loppulausahdukseen, joka on ristiriidassa hänen perusjulistuksensa kanssa.

      Kuinka ristiriita sitten raukeaa?

      Ymmärtämällä, että Paavali ei tarkoita Andronikuksesta ja Juniaasta puhuessaan objektiivista eli tosiasiallista Kristuksessa olemista vaan sen tajuamista, sisäistämistä. Usko Toivonen ei tätä ymmärrä, koska on niin sokeasti rakastunut omaan uskoonsa ja sen puolustelemiseen ja on sen verran yksinkertainen, ettei ymmärrä, että 2000-luvun suomen kieli ei ole yksiyksisessä suhteessa koineekreikan kanssa. Se, että Paavalin kirjeen kohta on suomennettu tuolla tavoin, ei tarkoita, että hän olisi tarkoittanut alun perin lauseella tuota. VT:ssä lukee: "Niin kuin hän ajattelee, niin hän on."

      Tiedämme kaikki, että uskomme säätelee KOKEMAAMME todellisuutta. Niin kauan kuin kuvittelen olevani Peralle viisi hunttia pystyssä, tuo kuvitelma=usko vaivaa minua, vaikka Pera olisi ajat sitten antanut minulle itse tykönään anteeksi. Se, mikä on TOTTA Peran ja minun välillä, ei ole astunut MINUN YMMÄRRYKSEENI USKON KAUTTA. Minä uskon vilpittömästi olevani Peralle vielä 500 pystyssä, vaikka velka on ajat sitten rauennut; minä olen MIELESSÄNI VIELÄ PERALLE VELKAA.

      Jos me menemme sanoman jollekulle ateistille, että hän on Kristuksessa, hän nauraa meille, koska sellainen on mielstänsä hölynpölyä - hän ei mielstään OLE Kristuksessa - vaikka tosiasiassa HÄN ON.

      Sama idea toimii tuossa Paavlin lopputevehdysjakeessa.

    • Anonyymi

      Jos jonkin opinkappaleen tulisi jollakin tavalla, niin sillä pitää olla olla käytänön merkitys elämässä. Ei voi olla että sen vuoksi vain herjataan ihmisiä ja huudetaan kun parempaakaan tekemistä ei ole. Ei uskonasiat voi olla vain siksi. Tuonkin "kovan"kiistan pitäisi käytännössä merkitä jotain.

      Aivan kuten lapsikaste. Se, että lapsi kastetaan synnyt tunnustaneena ja hän saa parhaan mahdollisen Pyhä Hengen, tarkoittaa käytännössä sitä, että hänet on silloin kelpuutettu Jumalan valtakuntaan ja hän on Jumalan lapsi siinä liitossa. Ei hänen tarvitse enää arpoa miten tämä uskonelämä menee, ei lukea hiki hatussa Raamattua että olenko elänyt oikein ja ymmärränkö kaikki oikein, vaan asia on kasteessa hoidettu. Se on erittäin vaikuttava asia käytännön elämässä.

      Näin jokaisella opinkohdalla pitäisi olla joku merkittävä asia ihmisen elämässä. Varsinkin jos sitä huutaen puolustetaan.

      • Anonyymi

        Huutoa on sinun pääsi sisällä, ei missään muualla.


    • Anonyymi

      Jumala ei ole sovittanut yhtäkään ihmistä hänen uskoontulossaan, vaan Hän oli itse Kristuksessa, jossa, jonka kautta ja johon koko maailma on luotu ja jossa kaikki on yhdistettu ja jossa Jumala sovitti koko maailman - kaikki niin maan päällä kuin taivaissa.

      Jotakuta uskovaiseksi itseään kutsuvaa tämä voi kirpaista, jos hän kuvittelee saavuttaneensa uskoon tulemalla Jumalan silmissä jonkinlaisen erityisaseman.
      Mutta tällöin hän ei ole ottanut vastaan Jumalan armoa sellaisena kuin Paavali sen julisti vaan väärennetyn version siitä.

    • Anonyymi

      upea ja raamatullinen aloitus !

      onko näiden laki-henkisten ihan "pakko" painaa tuhannet taakat ihmisten hartioille
      vaatimalla tyyliin, "oletko sitä ja tätä, ja jos et ole, et vois pelastua . . .
      loppujen lopuksi laittavat taakkoja ihmisten hartioille, ikäänkuin ihminen
      voisi omilla teoillaan ANSAITA pelastuksen , eikä se ole valhe eikä vitsi.

      pelkkä moraali ei ole kristinuskon sanoma.

      Se , että tekee "oikein", koska odottaa rangaistusta / palkkiota ei ole moraalia vaan, opportunismia,
      Moraali on se, että tekee oikein, ihan vain siksi koska se on oikein, huolimatta siitä, että siitä voi olla itselle jopa haittaa.

    • Anonyymi

      Paavali kirjoittaa:

      "Jumala on sulkenut KAIKKI tottelemattomuuteen, jotta Hän KAIKKIA armahtaisi."

      Usko Toivonen ei tälle sanalle korvaansa lotkauta, joten hänen on hyvä julistaa, ettei hän näe Paavalin kirjoituksissa mitään ristiriitaa.

      No, ei tietenkään näe, koska Paavalin kymmenistä evankeliumijakeista hän yksinkertaisesti VAIKENEE ja julistaa vain omaa sianopaskaoppiaan poimimalla rusinat pullasta. Tällöin hänen ei tarvitse todeta ristiriitaa oman oppinsa ja Paavalin evankeliumin välillä, kun ei ole mitään mihin hänen oppiaan verrata - vertailukohta on vaiettu (tai selitetty) olemattomiin. Kaikessa sikamaisuudessaan näppärää toimintaa.

    • Anonyymi

      Usko Toivosen uskon tärkeimmät kohteet ovat:

      1) Usko Toivonen

      2) Usko Toivosen uskoontulo

      3) Usko Toivosen usko

      4) Usko Toivosen "uskossa pysyminen"

      5) Usko Toivosessa Usko Toivosen mielestä ilmenevät uskon "hedelmät"; tässä olennaista on Usko Toivosen omat tuntemukset omasta itsestään - ns. uuden luomuksen "tunnistaminen" itsessään

      Vaikea sanoa, monentenako tulee Jeesus Kristus, mutta TOP 5:een hänellä ei ole asiaa.

    • Anonyymi

      Aloitus on upeaa raamatullista herjaa.

      Oikein ylistettävää ja kehuttavaa.

      Joskaan uskon kannalta siitä ei jää käteen muuta kuin henkilökohainen herjaaminen ja sen julkituominen. Se on Hengen hedelmä.

      • Anonyymi

        aloitus on upeaa , raamatullista , RAAMATUSSA kirjoitettu.


      • Anonyymi

        Teitä paskanjauhajia on 13 tusinassa. Mitään te ette asiaan Raamatusta tuo, vaan länkytätte omianne. Hanki raasu elämä.


    • Ymmärtääkö aloittaja mitä tuo sovitus koko maailman kanssa tarkoittaa ?
      Toinen kohta eli kun kaikki on valmistettu ja jokaisella tässä maailmassa on siis sovitus olemassa niin ottaako ihminen sen vastaan vai hylkääkö sen.
      Siksi on ihmisellä sydän ja suu .Jos uskoo ,että Jumala on Kristuksessa valmistanut tien jota kulkea Pelastukseen ja ihminen sen uskoo Sydämessään ja suullaan tunnustaa niin se ihminen on pelastuksessa kiinni.
      Se on Tie joka täytyy kulkea loppuun saakka Kristuksessa ja kaikki ei ole sitä tehnyt eikä raamatun mukaan tule sitä tekemään.
      Riivaajien opit ja lihan himot yms estää ihmisen vaelluksen Kristuksen kanssa.
      Tie on valmiiksi tehty vaan kuka lähtee sitä kaitaa tietä kulkemaan mikä ei mitään hienoa lupaa tässä maailmassa ja siitä puuttuu tämä maailma ja sen korskeus.
      Se Tie on todella kapea.

      • Anonyymi

        Ymmärrän, että laillasi (heh!) aivopestynä on vaikea ottaa vastaan Raamatun sana niin kuin on kirjoitettu. Yhtikäs mitään ei tunnu Paavalin sovituksen sana sinulle merkitsevän, Ei sitten niin mitään.

        Paavali ei koskaan eikä missään puhu sovituksen ULKOPUOLELLE JOUTUMISESTA eli siitä, että ihminen LAKKAA OLEMASTA SOVITETTU. Hän ei myöskään koskaan puhu sovitettuna PYSYMISESTÄ. Miksiköhän?Paavali ei koskaan eikä missään puhu vanhurskautuksen MENETTÄMISESTÄ eli siitä, että ihminen LAKKAA OLEMASTA VANHURSKAUTETTU. Hän ei koskaan myöskään puhu vanhurskautettuna pysymisestä. Miksiköhän?Ja silti helvetti-intoilija väittää, että nuo kaksi asiaa ovat muka Paavalin opin ytimessä - KAKSI ASIAA, JOITA PAAVALI EI KOSKAAN MAINITSE YHTIKÄS MISSÄÄN.


      • Anonyymi

        "Sovitus koko maailman kanssa"?????????????!!!!!!!!!!!!!!!!

        Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman ITSENSÄ KANSSA.

        Kuinka?

        Jättämällä lukematta ihmisille heidän rikkomuksensa.

        Kuinka tämä on mahdollista?

        Siten, että Jumalan Karitsa antaessaan henkensä OTTI POIS MAAILMAN SYNNIN/SYNTIVELAN.

        Tämä KAIKKI tapahtui jo ristillä.

        Uskonto ja uskonnollisuus haluaa väittää, ettei tätä ole tapahtunut - että ihmisen tulee tehdä jotain, luopua jostain, muuttua jotenkin tai uskoa jotenkin SAAVUTTAAKSEEN TÄMÄN eli SAADAKSEEN TÄMÄN OMALLA KOHDALLAAN VOIMAAN, mikä on pelkkää hölynpölyä: uskontoa uskonnon itsensä vuoksi.

        Mikään ei ole niin irvokasta kuin tehdä evankeliumista uskonto, jossa kaiken maailman taakkoja sälytetään ihmisten niskaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sovitus koko maailman kanssa"?????????????!!!!!!!!!!!!!!!!

        Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman ITSENSÄ KANSSA.

        Kuinka?

        Jättämällä lukematta ihmisille heidän rikkomuksensa.

        Kuinka tämä on mahdollista?

        Siten, että Jumalan Karitsa antaessaan henkensä OTTI POIS MAAILMAN SYNNIN/SYNTIVELAN.

        Tämä KAIKKI tapahtui jo ristillä.

        Uskonto ja uskonnollisuus haluaa väittää, ettei tätä ole tapahtunut - että ihmisen tulee tehdä jotain, luopua jostain, muuttua jotenkin tai uskoa jotenkin SAAVUTTAAKSEEN TÄMÄN eli SAADAKSEEN TÄMÄN OMALLA KOHDALLAAN VOIMAAN, mikä on pelkkää hölynpölyä: uskontoa uskonnon itsensä vuoksi.

        Mikään ei ole niin irvokasta kuin tehdä evankeliumista uskonto, jossa kaiken maailman taakkoja sälytetään ihmisten niskaan.

        Kirjoitettu on:

        9 Luulin minäkin, että minun tuli paljon taistella Jeesuksen, Nasaretilaisen, nimeä vastaan,
        10 ja niin minä teinkin Jerusalemissa. Paljon pyhiä minä suljin vankiloihin, saatuani ylipapeilta siihen valtuuden, ja kun heitä tapettiin, annoin minä ääneni sen puolesta.
        11 Ja kaikkialla synagoogissa minä usein koetin rankaisemalla pakottaa heitä herjaamaan Jeesusta, ja menin niin pitkälle vimmassani heitä vastaan, että vainosin heitä aina ulkomaan kaupunkeihin saakka.
        12 Kun näissä asioissa matkustin Damaskoon ylipappien valtuudella ja suostumuksella,
        13 näin minä, oi kuningas, tiellä keskellä päivää taivaasta valon, auringon paistetta kirkkaamman, leimahtavan minun ja matkatoverieni ympärillä,
        14 ja me kaaduimme kaikki maahan, ja minä kuulin äänen sanovan minulle hebreankielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Työläs on sinun potkia tutkainta vastaan.'
        15 Niin minä sanoin: 'Kuka olet, herra?' Ja Herra sanoi: 'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
        16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
        17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
        18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'
        ( Ap.t. 26)


        10 Sillä kaikkien meidän pitää ilmestymän Kristuksen tuomioistuimen eteen, että kukin saisi sen mukaan, kuin hän ruumiissa ollessaan on tehnyt, joko hyvää tai pahaa.
        11 Kun siis tiedämme, mitä Herran pelko on, niin me koetamme saada ihmisiä uskomaan, mutta Jumala kyllä meidät tuntee; ja minä toivon, että tekin omissatunnoissanne meidät tunnette.
        12 Emme nyt taas suosittele itseämme teille, vaan tahdomme antaa teille aihetta kerskata meistä, että teillä olisi mitä vastata niille, jotka kerskaavat siitä, mikä silmään näkyy, eikä siitä, mikä sydämessä on.
        13 Sillä jos me olemme olleet suunniltamme, niin olemme olleet Jumalan tähden; jos taas maltamme mielemme, teemme sen teidän tähtenne.
        14 Sillä Kristuksen rakkaus vaatii meitä, jotka olemme tulleet tähän päätökseen: yksi on kuollut kaikkien edestä, siis myös kaikki ovat kuolleet;
        15 ja hän on kuollut kaikkien edestä, että ne, jotka elävät, eivät enää eläisi itselleen, vaan hänelle, joka heidän edestään on kuollut ja ylösnoussut.
        16 Sentähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne.
        17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.
        18 Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
        19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
        20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
        21 Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.
        ( 2 Kor. 5)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän, että laillasi (heh!) aivopestynä on vaikea ottaa vastaan Raamatun sana niin kuin on kirjoitettu. Yhtikäs mitään ei tunnu Paavalin sovituksen sana sinulle merkitsevän, Ei sitten niin mitään.

        Paavali ei koskaan eikä missään puhu sovituksen ULKOPUOLELLE JOUTUMISESTA eli siitä, että ihminen LAKKAA OLEMASTA SOVITETTU. Hän ei myöskään koskaan puhu sovitettuna PYSYMISESTÄ. Miksiköhän?Paavali ei koskaan eikä missään puhu vanhurskautuksen MENETTÄMISESTÄ eli siitä, että ihminen LAKKAA OLEMASTA VANHURSKAUTETTU. Hän ei koskaan myöskään puhu vanhurskautettuna pysymisestä. Miksiköhän?Ja silti helvetti-intoilija väittää, että nuo kaksi asiaa ovat muka Paavalin opin ytimessä - KAKSI ASIAA, JOITA PAAVALI EI KOSKAAN MAINITSE YHTIKÄS MISSÄÄN.

        Lyödäänkö 100000 e vetoa ettå puhuu sovituksen ulkopuolelle joutumisesta.
        Se on aivan päivänselvä asia ja jos et usko asiaa ja olet varma niin eikös kannata veto lyödä kiinni.
        Sen verran varoitan kuitenkin ,että koskaan en ole hävinnyt.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Lyödäänkö 100000 e vetoa ettå puhuu sovituksen ulkopuolelle joutumisesta.
        Se on aivan päivänselvä asia ja jos et usko asiaa ja olet varma niin eikös kannata veto lyödä kiinni.
        Sen verran varoitan kuitenkin ,että koskaan en ole hävinnyt.

        Lyödään! Ei taatusti puhu sovituksen ulkopuolelle JOUTUMISESTA. Esitä jae, jossa sanotaan, että joku a) JOUTUU b) sovituksen c) ulkopuolelle. Jae, jossa esiintyy nuo kolme sanaa. Saa suorittaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lyödään! Ei taatusti puhu sovituksen ulkopuolelle JOUTUMISESTA. Esitä jae, jossa sanotaan, että joku a) JOUTUU b) sovituksen c) ulkopuolelle. Jae, jossa esiintyy nuo kolme sanaa. Saa suorittaa.

        Et ilmeisesti ymmärrä mitä raamattu sanoo ja suorastaan ihmettelen kuinka et tiedä tätä ihan perusasiaa joka on ollut aivan selvä kaikille sukupolville.
        Olen todella hämmästynyt.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Et ilmeisesti ymmärrä mitä raamattu sanoo ja suorastaan ihmettelen kuinka et tiedä tätä ihan perusasiaa joka on ollut aivan selvä kaikille sukupolville.
        Olen todella hämmästynyt.

        No niin. Sitten alkoi lässytys. Lässytys alkaa aina, kun ei ole esittää JAKEITA SILLE, MITÄ ON TULLUT VÄITTÄNEEKSI.

        Mihin laitan pankkiyhteystietoni? Pistätkö sähköpostisoitteesi, niin jatketaan siitä eteenpäin? Muussa tapauksessa ehdotan, että lopetat jonninjoutavan länkytyksen.


    • Anonyymi

      Aloitus on raamatullinen, jos järjettömyys on sitä.

    • Se koko homma nimenomaan lepää siinä ,että kaikki on synnin alla tässä maailmassa , mutta Jumala valmisti tien pois siitä ,mikä aiheuttaa kuoleman ja ikuisen kadotuksen.
      Seuraava taso eli kun on ottanut Kristuksen pelastajanaan vastaan on se ,että .....Synti ja kuolema on poissa.
      Sitten Kristukseen uskovan on pysyttävä tällä Kristuksen tiellä kulkijana loppuun saakka ja lopussa on kuolemattomuus eli maallinen kuolema ei pidätä meitä vaan ajan tuolla puolen odottaa jo Ikuinen elämä.
      Näin tämä Pelastus on valmistettu kaikille maailman ihmisille ja pian näemme kuinka se oikea Israel tulee mukaan , kuten on profetoitu raamatussa.
      Israel se jäännös ja kuitenkin koko Israel ottaa myös vastaan Jeesuksen Kristuksen.
      Sitten enkeli lentää taivaalla ja ilmoittaa , että evankeliumi on kaikille julistettu ja sitten tulee loppu.

      • Anonyymi

        Paavali ei koskaan eikä missään puhu sovituksen ULKOPUOLELLE JOUTUMISESTA eli siitä, että ihminen LAKKAA OLEMASTA SOVITETTU. Hän ei myöskään koskaan puhu sovitettuna PYSYMISESTÄ. Miksiköhän?Paavali ei koskaan eikä missään puhu vanhurskautuksen MENETTÄMISESTÄ eli siitä, että ihminen LAKKAA OLEMASTA VANHURSKAUTETTU. Hän ei koskaan myöskään puhu vanhurskautettuna pysymisestä. Miksiköhän?Ja silti helvetti-intoilija väittää, että nuo kaksi asiaa ovat muka Paavalin opin ytimessä - KAKSI ASIAA, JOITA PAAVALI EI KOSKAAN MAINITSE YHTIKÄS MISSÄÄN.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali ei koskaan eikä missään puhu sovituksen ULKOPUOLELLE JOUTUMISESTA eli siitä, että ihminen LAKKAA OLEMASTA SOVITETTU. Hän ei myöskään koskaan puhu sovitettuna PYSYMISESTÄ. Miksiköhän?Paavali ei koskaan eikä missään puhu vanhurskautuksen MENETTÄMISESTÄ eli siitä, että ihminen LAKKAA OLEMASTA VANHURSKAUTETTU. Hän ei koskaan myöskään puhu vanhurskautettuna pysymisestä. Miksiköhän?Ja silti helvetti-intoilija väittää, että nuo kaksi asiaa ovat muka Paavalin opin ytimessä - KAKSI ASIAA, JOITA PAAVALI EI KOSKAAN MAINITSE YHTIKÄS MISSÄÄN.

        Mitä sitten?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sitten?

        no, helluntailaisethan julistaa, ettei pelastu , jos ei ole "sitä ja tätä, ja sellainen ja sellainen, jne. helluntailaisuudessa pelastus on ihmisen varassa, kristitty taas uskoo Kristukseen, eikä toitota omaa uskoaan , vaan uskoo KRISTUKSEEN , > "unohtaen ITSENSÄ"

        "Kun Ihmisen Poika tulee , löytäneekö hän uskoa maan päältä" > uskoa KRISTUKSEEN !


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paavali ei koskaan eikä missään puhu sovituksen ULKOPUOLELLE JOUTUMISESTA eli siitä, että ihminen LAKKAA OLEMASTA SOVITETTU. Hän ei myöskään koskaan puhu sovitettuna PYSYMISESTÄ. Miksiköhän?Paavali ei koskaan eikä missään puhu vanhurskautuksen MENETTÄMISESTÄ eli siitä, että ihminen LAKKAA OLEMASTA VANHURSKAUTETTU. Hän ei koskaan myöskään puhu vanhurskautettuna pysymisestä. Miksiköhän?Ja silti helvetti-intoilija väittää, että nuo kaksi asiaa ovat muka Paavalin opin ytimessä - KAKSI ASIAA, JOITA PAAVALI EI KOSKAAN MAINITSE YHTIKÄS MISSÄÄN.

        Niin ...Totuus on ,että puhuu ja se on koko asian ydin.
        Kristitty voi joutua ja joutuu sovituksen ulkopuolelle ja se on nimeltään Pyhyyden pilkkaaminen.
        Se kuuluisa Pyhän Hengen pilkka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        no, helluntailaisethan julistaa, ettei pelastu , jos ei ole "sitä ja tätä, ja sellainen ja sellainen, jne. helluntailaisuudessa pelastus on ihmisen varassa, kristitty taas uskoo Kristukseen, eikä toitota omaa uskoaan , vaan uskoo KRISTUKSEEN , > "unohtaen ITSENSÄ"

        "Kun Ihmisen Poika tulee , löytäneekö hän uskoa maan päältä" > uskoa KRISTUKSEEN !

        Niinhän se onkin. Pääasia on helareiden herjaaminen. Se evankeliumin ydin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali ei koskaan eikä missään puhu sovituksen ULKOPUOLELLE JOUTUMISESTA eli siitä, että ihminen LAKKAA OLEMASTA SOVITETTU. Hän ei myöskään koskaan puhu sovitettuna PYSYMISESTÄ. Miksiköhän?Paavali ei koskaan eikä missään puhu vanhurskautuksen MENETTÄMISESTÄ eli siitä, että ihminen LAKKAA OLEMASTA VANHURSKAUTETTU. Hän ei koskaan myöskään puhu vanhurskautettuna pysymisestä. Miksiköhän?Ja silti helvetti-intoilija väittää, että nuo kaksi asiaa ovat muka Paavalin opin ytimessä - KAKSI ASIAA, JOITA PAAVALI EI KOSKAAN MAINITSE YHTIKÄS MISSÄÄN.

        Jumala vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen ( 3:26)

        19 Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo, sen se puhuu lain alaisille, että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä;
        20 sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto.
        21 Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
        22 se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
        23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
        24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
        25 jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
        26 jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.
        27 Missä siis on kerskaaminen? Se on suljettu pois. Minkä lain kautta? Tekojenko lain? Ei, vaan uskon lain kautta.
        28 Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja.
        29 Vai onko Jumala yksistään juutalaisten Jumala? Eikö pakanainkin? On pakanainkin,
        30 koskapa Jumala on yksi, joka vanhurskauttaa ympärileikatut uskosta ja ympärileikkaamattomat uskon kautta.
        31 Teemmekö siis lain mitättömäksi uskon kautta? Pois se! Vaan me vahvistamme lain.
        ( Room. 3)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen ( 3:26)

        19 Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo, sen se puhuu lain alaisille, että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä;
        20 sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto.
        21 Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
        22 se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
        23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
        24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
        25 jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
        26 jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.
        27 Missä siis on kerskaaminen? Se on suljettu pois. Minkä lain kautta? Tekojenko lain? Ei, vaan uskon lain kautta.
        28 Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja.
        29 Vai onko Jumala yksistään juutalaisten Jumala? Eikö pakanainkin? On pakanainkin,
        30 koskapa Jumala on yksi, joka vanhurskauttaa ympärileikatut uskosta ja ympärileikkaamattomat uskon kautta.
        31 Teemmekö siis lain mitättömäksi uskon kautta? Pois se! Vaan me vahvistamme lain.
        ( Room. 3)

        Vanhurskauttaminen ei ole yhtikäs mitään muuta kuin ihmisen tekemistä tietoiseksi syntien anteeksiantamuksesta. Jumala ei anna syntejä anteeksi uskoon tulon hetkellä, koska Hän antoi jo koko maailman syntivelan anteeksi ristillä.

        Ateisti on sovitettu Jumalan kanssa mutta hän ei tiedä tätä. Kun hänessä syntyy usko Jeesukseen, hän tajuaa saaneensa syntinsä anteeksi eli vanhurskautuu. Mutta hänet sovitettiin eli hän sai syntinsä anteeksi jo 2000 vuotta sitten.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Niin ...Totuus on ,että puhuu ja se on koko asian ydin.
        Kristitty voi joutua ja joutuu sovituksen ulkopuolelle ja se on nimeltään Pyhyyden pilkkaaminen.
        Se kuuluisa Pyhän Hengen pilkka.

        Hölökyn kölökyn. Ei puhu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sitten?

        On kysymyksiä ja on idioottimaisia kysymyksiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhurskauttaminen ei ole yhtikäs mitään muuta kuin ihmisen tekemistä tietoiseksi syntien anteeksiantamuksesta. Jumala ei anna syntejä anteeksi uskoon tulon hetkellä, koska Hän antoi jo koko maailman syntivelan anteeksi ristillä.

        Ateisti on sovitettu Jumalan kanssa mutta hän ei tiedä tätä. Kun hänessä syntyy usko Jeesukseen, hän tajuaa saaneensa syntinsä anteeksi eli vanhurskautuu. Mutta hänet sovitettiin eli hän sai syntinsä anteeksi jo 2000 vuotta sitten.

        Kirjoitettu on:

        21 Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
        22 se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
        23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
        24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
        25 jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
        26 jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.
        ( Room. 3)


        P. S. Tiedoksi: Paavali, Herran Jeesuksen apostoli, on kirjoittanut kyseisen Roomalaiskirjeen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitettu on:

        21 Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
        22 se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
        23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
        24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
        25 jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
        26 jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.
        ( Room. 3)


        P. S. Tiedoksi: Paavali, Herran Jeesuksen apostoli, on kirjoittanut kyseisen Roomalaiskirjeen!

        ... Vielä tiedoksi:

        Ihmisen on uskottava Jumalan sovitustyö Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa todeksi omalla kohdallaan.
        Ihmisen on otettava Jumalan armo Jeesuksessa Kristuksessa vastaan täällä ajassa, ettei se käy turhaksi hänen kohdallaan ( 2.Kor. 6:1).
        Sovitus on tapahtunut tosiasia.
        Ihmisen on pelastuakseen otettava se henkilökohtaisesti vastaan ( Paavali: "Antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa")
        Joka hylkää Jumalan armon Jeesuksessa Kristuksessa ja kääntää selkänsä Jumalalle ja kuolee tässä paatumuksen tilassa, on pilkannut Armon Henkeä ja hukkuu, on iankaikkisesti kadotettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ... Vielä tiedoksi:

        Ihmisen on uskottava Jumalan sovitustyö Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa todeksi omalla kohdallaan.
        Ihmisen on otettava Jumalan armo Jeesuksessa Kristuksessa vastaan täällä ajassa, ettei se käy turhaksi hänen kohdallaan ( 2.Kor. 6:1).
        Sovitus on tapahtunut tosiasia.
        Ihmisen on pelastuakseen otettava se henkilökohtaisesti vastaan ( Paavali: "Antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa")
        Joka hylkää Jumalan armon Jeesuksessa Kristuksessa ja kääntää selkänsä Jumalalle ja kuolee tässä paatumuksen tilassa, on pilkannut Armon Henkeä ja hukkuu, on iankaikkisesti kadotettu.

        Tätähän te paskauskonnon edustajat jauhatte. Ja metsään menee niin että raikaa.

        Sinäkin kuvittelet Paavalin kirjoittaneen suomeksi ja jos et kuvittele, olet sellainen vellihousu pelkuri, ettet uskalla ottaa asioista selvää alkukielen avulla. Ei teitä pelkureita jaksa koko ajan olla ojentamassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tätähän te paskauskonnon edustajat jauhatte. Ja metsään menee niin että raikaa.

        Sinäkin kuvittelet Paavalin kirjoittaneen suomeksi ja jos et kuvittele, olet sellainen vellihousu pelkuri, ettet uskalla ottaa asioista selvää alkukielen avulla. Ei teitä pelkureita jaksa koko ajan olla ojentamassa.

        En kuvittele yhtään mitään.
        KR 33/38 käännös on luotettava.
        Ja mitä tulee ojentamiseen, tuulen pieksämistä on sinun jankuttamisesi.
        Sinä et ojenna yhtään ketään.
        Sinä eksytät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En kuvittele yhtään mitään.
        KR 33/38 käännös on luotettava.
        Ja mitä tulee ojentamiseen, tuulen pieksämistä on sinun jankuttamisesi.
        Sinä et ojenna yhtään ketään.
        Sinä eksytät.

        Sinun sanasi KR 33/38:n käännöksen luotettavuudesta on lähinnä huono vitsi, vaikka se naurattaakin. Sinulla ei ole edellytyksiä sanoa sen luotettavuudesta YHTÄÄN MITÄÄN. Siksipä kaikki muukin, mitä sinä tänne oksennat, on yhtä tyhjän kanssa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hölökyn kölökyn. Ei puhu.

        Kyllä puhuu. Aivan perus asia uskovalle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paavali ei koskaan eikä missään puhu sovituksen ULKOPUOLELLE JOUTUMISESTA eli siitä, että ihminen LAKKAA OLEMASTA SOVITETTU. Hän ei myöskään koskaan puhu sovitettuna PYSYMISESTÄ. Miksiköhän?Paavali ei koskaan eikä missään puhu vanhurskautuksen MENETTÄMISESTÄ eli siitä, että ihminen LAKKAA OLEMASTA VANHURSKAUTETTU. Hän ei koskaan myöskään puhu vanhurskautettuna pysymisestä. Miksiköhän?Ja silti helvetti-intoilija väittää, että nuo kaksi asiaa ovat muka Paavalin opin ytimessä - KAKSI ASIAA, JOITA PAAVALI EI KOSKAAN MAINITSE YHTIKÄS MISSÄÄN.

        En tiedä mitä lahkoa edustat ,mutta ehkä se tärkein on synti joka sinussa polttaa.
        Haluat kuulla ja keksiä sellaisen uskon joka jättäisi synnin poltteen piiloon .
        Vuosien aikana sama kaava kaikilla jotka syntejään peittelevät.
        Ne synnit täytyy tuoda valoon ,että ne poistuisi tunnustamisen kautta ja elää paremmin.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Kyllä puhuu. Aivan perus asia uskovalle.

        Ja sitten niitä jakeita esille. Saa suorittaa. Kymppitonnin edestä on lupa suorittaa.
        Teitä tyhjän jauhajia on maailma täynnä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tätähän te paskauskonnon edustajat jauhatte. Ja metsään menee niin että raikaa.

        Sinäkin kuvittelet Paavalin kirjoittaneen suomeksi ja jos et kuvittele, olet sellainen vellihousu pelkuri, ettet uskalla ottaa asioista selvää alkukielen avulla. Ei teitä pelkureita jaksa koko ajan olla ojentamassa.

        Mitäs uskontoa sinä edustat ?


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        En tiedä mitä lahkoa edustat ,mutta ehkä se tärkein on synti joka sinussa polttaa.
        Haluat kuulla ja keksiä sellaisen uskon joka jättäisi synnin poltteen piiloon .
        Vuosien aikana sama kaava kaikilla jotka syntejään peittelevät.
        Ne synnit täytyy tuoda valoon ,että ne poistuisi tunnustamisen kautta ja elää paremmin.

        Teillä nulikoilla on AINA sama taktiikka: kun teillä ei ole EDES YHTÄ RAAMATUNJAETTA tukemaan teidän sianpaskaoppejanne, te siirrytte henkilöön.

        Sinunkin pääsi on niin täynnä SINUA ITSEÄSI JA SINUN USKOASI JA USKOSSA PYSYMISTÄSI, että ristiinnaulitulla Kristuksella ei ole sinun ajatuksiisi mitään asiaa. Raamatusta on sinun suurelle päällesi yhtä paljon hyötyä kuin Beethovenin sinfonioista syntymästään saakka kuurolle.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Mitäs uskontoa sinä edustat ?

        Paavalin ylösnousseelta Kristukselta saamaa evankeliumia, joka kuuluu:

        "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan."

        Teillä uskononharjoittajilla on tapana paskoa tämän Paavalin evankeliumin päälle sanomalla, että "sovitus on otettava vastaan". Tämä on saatanan teidän päähänne upottama valhe. MISSÄÄN EI PAAVALI SANO NIIN.

        Jae 20 tarkoittaa alkukielellä: "Hyväksykää, että teidät on JO SOVITETTU Jumalan kanssa."

        Mistään SOVITUKSEN VASTAANOTTAMISESTA Paavali ei puhu yhtikäs mitään, koska moinen ajatuskin on mieletön. Ei ole olemassa jotakin kummallista, ilmassa roikkuvaa, "sovituksen tarjousta", jonka voisi "ottaa vastaan" tai "hyljätä".

        PAAVALI EI KOSKAAN PUHU SOVITUKSEN TARJOUKSESTA VAAN SOVITUKSESTA.

        Sovitus ON TAPAHTUMA, JOKA TAPAHTUI JEESUKSESSA KRISTUKSESSA JUMALALLE JA MAAILMALLE, JA JONKA VÄLITTÖMÄNÄ SEURAUKSENA KOKO MAAILMA ON NYT "SOVITETTU" ELI SAATETTU SOVINTOON JA SOPUSOINTUUN JUMALAN KANSSA.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Teillä nulikoilla on AINA sama taktiikka: kun teillä ei ole EDES YHTÄ RAAMATUNJAETTA tukemaan teidän sianpaskaoppejanne, te siirrytte henkilöön.

        Sinunkin pääsi on niin täynnä SINUA ITSEÄSI JA SINUN USKOASI JA USKOSSA PYSYMISTÄSI, että ristiinnaulitulla Kristuksella ei ole sinun ajatuksiisi mitään asiaa. Raamatusta on sinun suurelle päällesi yhtä paljon hyötyä kuin Beethovenin sinfonioista syntymästään saakka kuurolle.

        Niin..mitä lahkoa edustat oli kysymys ?
        Voitko ystävällisesti vastata ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paavalin ylösnousseelta Kristukselta saamaa evankeliumia, joka kuuluu:

        "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan."

        Teillä uskononharjoittajilla on tapana paskoa tämän Paavalin evankeliumin päälle sanomalla, että "sovitus on otettava vastaan". Tämä on saatanan teidän päähänne upottama valhe. MISSÄÄN EI PAAVALI SANO NIIN.

        Jae 20 tarkoittaa alkukielellä: "Hyväksykää, että teidät on JO SOVITETTU Jumalan kanssa."

        Mistään SOVITUKSEN VASTAANOTTAMISESTA Paavali ei puhu yhtikäs mitään, koska moinen ajatuskin on mieletön. Ei ole olemassa jotakin kummallista, ilmassa roikkuvaa, "sovituksen tarjousta", jonka voisi "ottaa vastaan" tai "hyljätä".

        PAAVALI EI KOSKAAN PUHU SOVITUKSEN TARJOUKSESTA VAAN SOVITUKSESTA.

        Sovitus ON TAPAHTUMA, JOKA TAPAHTUI JEESUKSESSA KRISTUKSESSA JUMALALLE JA MAAILMALLE, JA JONKA VÄLITTÖMÄNÄ SEURAUKSENA KOKO MAAILMA ON NYT "SOVITETTU" ELI SAATETTU SOVINTOON JA SOPUSOINTUUN JUMALAN KANSSA.

        Ei mitään muuta kuin olet 100 pros täysin väärässä ,etkä tajua mitä raamattu selvästi sanoo.
        Kokonaisuus täytyy hallita.Kokonaisuus ja silloin viimeistään ymmärtää, mitä tuo sovitus tarkoittaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paavalin ylösnousseelta Kristukselta saamaa evankeliumia, joka kuuluu:

        "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan."

        Teillä uskononharjoittajilla on tapana paskoa tämän Paavalin evankeliumin päälle sanomalla, että "sovitus on otettava vastaan". Tämä on saatanan teidän päähänne upottama valhe. MISSÄÄN EI PAAVALI SANO NIIN.

        Jae 20 tarkoittaa alkukielellä: "Hyväksykää, että teidät on JO SOVITETTU Jumalan kanssa."

        Mistään SOVITUKSEN VASTAANOTTAMISESTA Paavali ei puhu yhtikäs mitään, koska moinen ajatuskin on mieletön. Ei ole olemassa jotakin kummallista, ilmassa roikkuvaa, "sovituksen tarjousta", jonka voisi "ottaa vastaan" tai "hyljätä".

        PAAVALI EI KOSKAAN PUHU SOVITUKSEN TARJOUKSESTA VAAN SOVITUKSESTA.

        Sovitus ON TAPAHTUMA, JOKA TAPAHTUI JEESUKSESSA KRISTUKSESSA JUMALALLE JA MAAILMALLE, JA JONKA VÄLITTÖMÄNÄ SEURAUKSENA KOKO MAAILMA ON NYT "SOVITETTU" ELI SAATETTU SOVINTOON JA SOPUSOINTUUN JUMALAN KANSSA.

        Kyllä ..olet oikeassa sovitus on olemassa.
        Oletko koskaan ajatellut ,miksi evankeliumi pitää julistaa.... mitä tuumaat siihen ?
        Myös se ,että mihin lahkoon kuulut kiinnostaa suurta yleisöä ?


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Ei mitään muuta kuin olet 100 pros täysin väärässä ,etkä tajua mitä raamattu selvästi sanoo.
        Kokonaisuus täytyy hallita.Kokonaisuus ja silloin viimeistään ymmärtää, mitä tuo sovitus tarkoittaa.

        Sun argumentit on sitä tasoa, että voisit yhtä hyvin painella kämmenilläsi näppistäsi miten sattuu, ja yhtä järkevää tavaraa tulisi näytölle.

        Toisaalta et sinä ole sen tyhmempi kuin kuka tahansa tällä palstalla idioottimaisuuksiaan oksenteleva keskivertokristitty.

        Ja reilua sinussa on se, että toteat suoraan, että Kristuksessa tapahtunut maailman sovitus Jumalan kanssa ei ole kaiken lähtökohta, joka määrittelee kaiken muun - kaiken, mitä Raamatussa sanotaan.

        Sinä puhut "kokonaisuudesta"" tajuamatta edes, mitä sillä tarkoitat, koska tuo sinun "kokonaisuutesi" on kaoottinen sekasotku, joka johtuu nimenomaan siitä, että sinä et ota kaiken lähtökohdaksi Jeesuksenn Kristuksen ristiä. Sinä itse avoimuuudellasi paljastit oman harhautumisesi ydinongelman; se oli miehuullista ja kunnioitettavaa.

        Eli sovituksesta sinä et tajua juuri mitään; se vähä, mitä tajuat, on harhaanjohtavaa, koska hölynpöly nimeltä "kokonaisuus" hämärtää sinun ymmärryksesi.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Kyllä ..olet oikeassa sovitus on olemassa.
        Oletko koskaan ajatellut ,miksi evankeliumi pitää julistaa.... mitä tuumaat siihen ?
        Myös se ,että mihin lahkoon kuulut kiinnostaa suurta yleisöä ?

        Evankeliumi, jota tulee julistaa, kuuluu:

        "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan", koskapa Jumalan Karitsa otti jo POIS maailman synnin.

        Tätä tulee julistaa.

        Ja tätä te uskovaisiksi itseänne kutsuvat vastustatte viimeiseen saakka.

        SSilti tätä tulee julistaa. Minä julistan tätä, sinä vastustat tätä.

        Ja julkeat kysyä, MIKSI evankeliumia tulee julistaa. Näin sekaisin on kristikunta - useimmat ns. kristityt VASTUSTAMASSA EVANKELIUMIA.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sun argumentit on sitä tasoa, että voisit yhtä hyvin painella kämmenilläsi näppistäsi miten sattuu, ja yhtä järkevää tavaraa tulisi näytölle.

        Toisaalta et sinä ole sen tyhmempi kuin kuka tahansa tällä palstalla idioottimaisuuksiaan oksenteleva keskivertokristitty.

        Ja reilua sinussa on se, että toteat suoraan, että Kristuksessa tapahtunut maailman sovitus Jumalan kanssa ei ole kaiken lähtökohta, joka määrittelee kaiken muun - kaiken, mitä Raamatussa sanotaan.

        Sinä puhut "kokonaisuudesta"" tajuamatta edes, mitä sillä tarkoitat, koska tuo sinun "kokonaisuutesi" on kaoottinen sekasotku, joka johtuu nimenomaan siitä, että sinä et ota kaiken lähtökohdaksi Jeesuksenn Kristuksen ristiä. Sinä itse avoimuuudellasi paljastit oman harhautumisesi ydinongelman; se oli miehuullista ja kunnioitettavaa.

        Eli sovituksesta sinä et tajua juuri mitään; se vähä, mitä tajuat, on harhaanjohtavaa, koska hölynpöly nimeltä "kokonaisuus" hämärtää sinun ymmärryksesi.

        Eli oletko homo tai piilohomo joka luulee voittavansa asian sillä ,että muuttaa raamatun tekstin syntiinsä sovivaksi.?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Evankeliumi, jota tulee julistaa, kuuluu:

        "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan", koskapa Jumalan Karitsa otti jo POIS maailman synnin.

        Tätä tulee julistaa.

        Ja tätä te uskovaisiksi itseänne kutsuvat vastustatte viimeiseen saakka.

        SSilti tätä tulee julistaa. Minä julistan tätä, sinä vastustat tätä.

        Ja julkeat kysyä, MIKSI evankeliumia tulee julistaa. Näin sekaisin on kristikunta - useimmat ns. kristityt VASTUSTAMASSA EVANKELIUMIA.

        Niin...sovitus on tehty ja sen tietää jokainen ja synti ja kuolema on kukistettu Kristuksessa ja senkin tietää moni .
        Miksi sitten ei tule sinulta jatkoa siihen kokonaisuuteen josta raamatussa suurimmalta osalta puhutaan eli
        Kristuksen vastaanottaminen Pelastajanaan eli
        Uskoa Häneen.
        Mihin olet unohtanut tuon osion.?


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Niin...sovitus on tehty ja sen tietää jokainen ja synti ja kuolema on kukistettu Kristuksessa ja senkin tietää moni .
        Miksi sitten ei tule sinulta jatkoa siihen kokonaisuuteen josta raamatussa suurimmalta osalta puhutaan eli
        Kristuksen vastaanottaminen Pelastajanaan eli
        Uskoa Häneen.
        Mihin olet unohtanut tuon osion.?

        Sinä et usko Kristukseen, jossa Jumala sovitti jo KOKO MAAILMAN.

        Sinä uskot johonkin pseudo-Kristukseen, jossa Jumala asetti sovituksen mukamas ainoastaan tarjolle. Sellaista Kristusta ei ole olemassa. Sinä uskot uskonnon Kristukseen.

        Minä uskon YLÖSNOUSSEESEEN Kristukseen, jonka ylösnousemus TODISTAA KOKO MAAILMAN SOVITUKSESTA.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Eli oletko homo tai piilohomo joka luulee voittavansa asian sillä ,että muuttaa raamatun tekstin syntiinsä sovivaksi.?

        Oletko sinä joku lapsiinsekaantuja, joka on täällä päällepäsmäröimässä moralistisella ja tyhjänpäiväisellä uskonnollaan ja sillä tavoin peittelet perversiosi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et usko Kristukseen, jossa Jumala sovitti jo KOKO MAAILMAN.

        Sinä uskot johonkin pseudo-Kristukseen, jossa Jumala asetti sovituksen mukamas ainoastaan tarjolle. Sellaista Kristusta ei ole olemassa. Sinä uskot uskonnon Kristukseen.

        Minä uskon YLÖSNOUSSEESEEN Kristukseen, jonka ylösnousemus TODISTAA KOKO MAAILMAN SOVITUKSESTA.

        Minä tiedän ,mitä raamattu on ja mitä siellä lukee.
        On aivan älytöntä ,et tajua perusasioita.
        Oletko homo ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko sinä joku lapsiinsekaantuja, joka on täällä päällepäsmäröimässä moralistisella ja tyhjänpäiväisellä uskonnollaan ja sillä tavoin peittelet perversiosi?

        En. On kumma et ,et osaa lukea ja ymmärtää selvääkin selvempää asiaa.
        Mihin lahkoon kuulut ??


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Minä tiedän ,mitä raamattu on ja mitä siellä lukee.
        On aivan älytöntä ,et tajua perusasioita.
        Oletko homo ?

        Etkä tiedä. Mutta ettet vain olisi pieniin lapsiin sekaantuja?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Etkä tiedä. Mutta ettet vain olisi pieniin lapsiin sekaantuja?

        En edelleen.Yritän vain selvittää taustaasi ,että mistä syystä ajattelet noin erikoisesti kuin ajattelet tai onko sitten jokin lahko takana.


    • Toivoisin eräänä päivänä sellaisen auringon nousevan ,että kristityt ovat yhtä ja ainoa vastustaja olisi saatana.
      Pian se aika tulee ,että saatana näyttää itsensä ja silloin jokaisen uskovan on jätettävä ne alkeet taakseen ja käytävä hommiin.
      Aika käy vähiin.
      Kristittyjen on toimittava ja kehoitan ja kannustan alkamaan kristityksi vaikka miten pienellä työllä.
      Uskon ,että pieneenkin työhön tulee siunaus ja työ alkaa tehdä itse työtä valmiissa askelissa.

      • Anonyymi

        Unta saa nähdä.

        Enemmin kalat lopettavat uimisen kuin uskovat riitelemisen. Ja miten voivat lopettaa kun yhdellä on käsitys että kaikki kristillisyys on siinä että lapsella lätkäistään täydellinen kaste. Kaikki muu uskonnollisuus, oli se lain mukaan ojentautumista tai hengellistä, on huijaamista.

        Siinä ei ole mitään mahdollisuutta kompromisseihin eikä rauhanneuvotteluihin. Ainut tie on sodan ja herjaamisen tie.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Unta saa nähdä.

        Enemmin kalat lopettavat uimisen kuin uskovat riitelemisen. Ja miten voivat lopettaa kun yhdellä on käsitys että kaikki kristillisyys on siinä että lapsella lätkäistään täydellinen kaste. Kaikki muu uskonnollisuus, oli se lain mukaan ojentautumista tai hengellistä, on huijaamista.

        Siinä ei ole mitään mahdollisuutta kompromisseihin eikä rauhanneuvotteluihin. Ainut tie on sodan ja herjaamisen tie.

        Ja sitten paikalla ilmaantuvat kaikkitietävät tuomarit, jotka eivät itse muka riitele tullessaan näsäviisastelemaan toisten virheistä. Stupido!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sitten paikalla ilmaantuvat kaikkitietävät tuomarit, jotka eivät itse muka riitele tullessaan näsäviisastelemaan toisten virheistä. Stupido!

        Miten voi muka olla virheitä? Miten kukaan voi sellaista tunnnustaa. Sehän olisi samaa kuin heiluttaisi valkoista lippua. Täysin mahdonta. Jokainen on täysin ehdoton kannoissaan ja täysin oikeassa eikä kenenkään virsu lipsu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten voi muka olla virheitä? Miten kukaan voi sellaista tunnnustaa. Sehän olisi samaa kuin heiluttaisi valkoista lippua. Täysin mahdonta. Jokainen on täysin ehdoton kannoissaan ja täysin oikeassa eikä kenenkään virsu lipsu.

        niinpä niin, riidellään raamatun sanomasta, jota sitten vääristelty moneen muottiin,
        mutta:
        "Sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin he uskovat valheen"
        Tess: 2: 11

        miksiköhän Jumala sitten on lähettänyt eksytyksen / eksytykset ??

        ei kai voida taistella vastaankaan, kun kerran JUMALA on ne eksytykset lähettänyt.
        Jumala on siis lähettänyt eksytyksen ja Jeesus varoittaa eksytyksistä .


    • Anonyymi

      Saviseutulainen ja Usko Toivonen edustavat sen sorttista hengellistä hulluutta, maalaisjärjen halveksuntaa ja moraalista nilkkimäisyyttä, että he väittävät vakavissaan seuraavaa:

      Kun Paavali kirjoittaa

      "Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan",

      HÄN EI TARKOITA TÄTÄ, KOSKA HÄN KIRJOITTAA TÄTÄ ENNEN JA TÄMÄN JÄLKEEN............ JOTAKIN.

      Paavalilla on Saviseutulaisen ja hänen setänsä Usko Toivosen mukaan erikoislaatuinen kyky kirjoittaa tyhjänpäiväisiä virkkeitä, jotka hän VÄLITTÖMÄSTI ITSE KUMOAA. Mutta tämä kyky Paavalilla on jotenkin kummallisesti AINOASTAAN YHDEN TEEMAN KOHDALLA - nimittäin sovituksen.

      Sovituksesta puhuessaan Paavali kykenee muuttumaan tällaiseksi kusipääkirjoittajaksi, joka kirjoittaa eheitä ja napakoita virkkeitä ja peräti kokonaisia kappaleita, JOITA HÄN EI SITTEN TARKOITAKAAN.

      Esimerkkejä:

      Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen, 17ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa. 18 Ja hän on ruumiin, se on: seurakunnan, pää; hän, joka on alku, esikoinen kuolleista nousseitten joukossa, että hän olisi kaikessa ensimmäinen. 19 Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi 20 ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa.

      Sillä jos me silloin, kun vielä olimme Jumalan vihollisia, tulimme sovitetuiksi hänen kanssaan hänen Poikansa kuoleman kautta, paljoa ennemmin me pelastumme hänen elämänsä kautta nyt, kun olemme sovitetut;

      Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet — 13 sillä jo ennen lakiakin oli synti maailmassa, mutta syntiä ei lueta, missä lakia ei ole; 14 kuitenkin kuolema hallitsi Aadamista Moosekseen asti niitäkin, jotka eivät olleet syntiä tehneet samankaltaisella rikkomuksella kuin Aadam, joka on sen esikuva, joka oli tuleva. 15 Mutta armolahjan laita ei ole sama kuin lankeemuksen; sillä joskin yhden lankeemuksesta monet ovat kuolleet, niin paljoa enemmän on Jumalan armo ja lahja yhden ihmisen, Jeesuksen Kristuksen, armon kautta ylenpalttisesti tullut monien osaksi. 16Eikä lahjan laita ole, niinkuin on sen, mikä tuli yhden synnintekijän kautta; sillä tuomio tuli yhdestä ihmisestä kadotukseksi, mutta armolahja tulee monesta rikkomuksesta vanhurskauttamiseksi. 17 Ja jos yhden ihmisen lankeemuksen tähden kuolema on hallinnut yhden kautta, niin paljoa enemmän ne, jotka saavat armon ja vanhurskauden lahjan runsauden, tulevat elämässä hallitsemaan yhden, Jeesuksen Kristuksen, kautta. — 18 Niinpä siis, samoin kuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut kaikille ihmisille kadotukseksi, niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu kaikille ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi; 19 sillä niinkuin yhden ihmisen tottelemattomuuden kautta monet ovat joutuneet syntisiksi, niin myös yhden kuuliaisuuden kautta monet tulevat vanhurskaiksi.

      Sillä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaisi. 33 Oi sitä Jumalan rikkauden ja viisauden ja tiedon syvyyttä! Kuinka tutkimattomat ovat hänen tuomionsa ja käsittämättömät hänen tiensä! 34 Sillä kuka on tuntenut Herran mielen? Tai kuka on ollut hänen neuvonantajansa? 35 Tai kuka on ensin antanut hänelle jotakin, joka olisi tälle korvattava? 36 Sillä hänestä ja hänen kauttansa ja häneen on kaikki; hänelle kunnia iankaikkisesti!

      Sillä se on hyvää ja otollista Jumalalle, meidän vapahtajallemme, 4 joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden. 5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus, 6 joka antoi itsensä lunnaiksi kaikkien edestä, josta todistus oli annettava aikanansa, 7 ja sitä varten minä olen saarnaajaksi ja apostoliksi asetettu — minä puhun totta, en valhettele — pakanain opettajaksi uskossa ja totuudessa.

      Sillä siksi me vaivaa näemme ja kilvoittelemme, että olemme panneet toivomme elävään Jumalaan, joka on kaikkien ihmisten vapahtaja, varsinkin uskovien.

      Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman, 2:10 niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat, 2:11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.

      Usko Toivonen on onnistunut edistymään hengellisessä kusipäisyydessä asteelle, josta käsin hän julistaa RAAMATUN VASTAISIKSI kommentit ja näkökannat, joissa YKSINKERTAISESTI LUETELLAAN RAAMATUNKOHTIA (KS. YLLÄ) EIKÄ SELITELLÄ NIITÄ TYHJIIN.

      • Tuon asian tajuaa jokainen ,että sovitus on tehty ja kuolema voitettu ja synti lakeineen kukistettu sillä Hänessä ei lueta syntiä ,ellei se synninteko /vääryys mene niin pitkälle ,että se luetaan Pyhyyden Hengen pilkaksi.
        Se toinen osio siitä KOKONAISUUDESTA on ,että Kristus täytyy ottaa vastaan pelastajana.
        Uskoa Häneen.Se on KOKO ASIAN YDIN.
        Ehkä eräänä päivänä tajuat asian ,ellet sitten ole piilohomo joka yrittää kääntää synnintuskissaan raamatun itselleen ja synnilleen sopivaksi ,ettei synti polta hanurissa.
        Tuo on erittäin yleistä ja homot vinkuvat tuota samaa vuodesta toiseen ja vuosikymmenestä toiseen kun Sana polttaa.
        Sekin asia on kerrottu raamatussa kun hallitsee KOKONAISUUDEN .


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Tuon asian tajuaa jokainen ,että sovitus on tehty ja kuolema voitettu ja synti lakeineen kukistettu sillä Hänessä ei lueta syntiä ,ellei se synninteko /vääryys mene niin pitkälle ,että se luetaan Pyhyyden Hengen pilkaksi.
        Se toinen osio siitä KOKONAISUUDESTA on ,että Kristus täytyy ottaa vastaan pelastajana.
        Uskoa Häneen.Se on KOKO ASIAN YDIN.
        Ehkä eräänä päivänä tajuat asian ,ellet sitten ole piilohomo joka yrittää kääntää synnintuskissaan raamatun itselleen ja synnilleen sopivaksi ,ettei synti polta hanurissa.
        Tuo on erittäin yleistä ja homot vinkuvat tuota samaa vuodesta toiseen ja vuosikymmenestä toiseen kun Sana polttaa.
        Sekin asia on kerrottu raamatussa kun hallitsee KOKONAISUUDEN .

        >>>>"ottaa vastaan"<<<<

        "Hän antoi ainokaisen Poikansa, että meillä elämä olisi" Joh: 3: 16

        "Tai kuka on ensin antanut hänelle jotakin, joka olisi hänelle korvattava"
        Room: 11:


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Tuon asian tajuaa jokainen ,että sovitus on tehty ja kuolema voitettu ja synti lakeineen kukistettu sillä Hänessä ei lueta syntiä ,ellei se synninteko /vääryys mene niin pitkälle ,että se luetaan Pyhyyden Hengen pilkaksi.
        Se toinen osio siitä KOKONAISUUDESTA on ,että Kristus täytyy ottaa vastaan pelastajana.
        Uskoa Häneen.Se on KOKO ASIAN YDIN.
        Ehkä eräänä päivänä tajuat asian ,ellet sitten ole piilohomo joka yrittää kääntää synnintuskissaan raamatun itselleen ja synnilleen sopivaksi ,ettei synti polta hanurissa.
        Tuo on erittäin yleistä ja homot vinkuvat tuota samaa vuodesta toiseen ja vuosikymmenestä toiseen kun Sana polttaa.
        Sekin asia on kerrottu raamatussa kun hallitsee KOKONAISUUDEN .

        Sinä olet kyllä surkuhupaisa tahvo.

        Jumala sovitti Kristuksessa koko maailman (kreikaksi kosmoksen) eli koko maailmankaikkeuden itsensä kanssa.

        Ei ole olemassa maailmankaikkeuden ulkopuolista "toista osiota". Se on yksinkertaisesti sinun yksinkertaisen mutta sekavan pääsi tuotos.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet kyllä surkuhupaisa tahvo.

        Jumala sovitti Kristuksessa koko maailman (kreikaksi kosmoksen) eli koko maailmankaikkeuden itsensä kanssa.

        Ei ole olemassa maailmankaikkeuden ulkopuolista "toista osiota". Se on yksinkertaisesti sinun yksinkertaisen mutta sekavan pääsi tuotos.

        Oletko edes lukenut raamattua ?
        Tässä alkaa jo myötähäpeää tuntea.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Oletko edes lukenut raamattua ?
        Tässä alkaa jo myötähäpeää tuntea.

        Kuvitteletko sinä tosiaan, että Raamattu kirjoitettiin alun perin susomeksi? Oletko hieman idiootti?


      • Anonyymi

        Näin ne omat opit/järkeisopit vaativat pitkiä sepustuksia, selventämisiä loputtomiin -
        ryyditettyinä solvauksilla kakaramaisen kiukun sen kuin kihistessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin ne omat opit/järkeisopit vaativat pitkiä sepustuksia, selventämisiä loputtomiin -
        ryyditettyinä solvauksilla kakaramaisen kiukun sen kuin kihistessä.

        Onnittelut! Olet tullut valituksi Me tyhjänpäiväiset kommentoijat ilman mitään omaa sanottavaa -klubin varapuheenjohtajaksi. Tässä edesauttoi alle 70:n ÄO. Vielä kerran onnittelut!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onnittelut! Olet tullut valituksi Me tyhjänpäiväiset kommentoijat ilman mitään omaa sanottavaa -klubin varapuheenjohtajaksi. Tässä edesauttoi alle 70:n ÄO. Vielä kerran onnittelut!

        Kovin olet lapsellinen,
        mutta riittäköön.

        23 Mutta vältä tyhmiä ja taitamattomia väittelyjä, sillä tiedäthän, että ne synnyttävät riitoja.
        24 Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään;
        25 hänen tulee sävyisästi ojentaa vastustelijoita; ehkäpä Jumala antaa heille mielenmuutoksen, niin että tulevat tuntemaan totuuden
        26 ja selviävät perkeleen pauloista, joka on heidät vanginnut tahtoansa tekemään.
        ( 2 Tim. 2)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kovin olet lapsellinen,
        mutta riittäköön.

        23 Mutta vältä tyhmiä ja taitamattomia väittelyjä, sillä tiedäthän, että ne synnyttävät riitoja.
        24 Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään;
        25 hänen tulee sävyisästi ojentaa vastustelijoita; ehkäpä Jumala antaa heille mielenmuutoksen, niin että tulevat tuntemaan totuuden
        26 ja selviävät perkeleen pauloista, joka on heidät vanginnut tahtoansa tekemään.
        ( 2 Tim. 2)

        Jep. Sä voisit pitää tosiaan turpasi kiinni eikä sotkeutua ketjuun, johon sulla nulikalla ei ole mitään annettavaa. Sinuun sopii tämä Raamatun sana: "Onttopäinen mieskin menee täydestä kun pitää turpansa kiinni."


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuvitteletko sinä tosiaan, että Raamattu kirjoitettiin alun perin susomeksi? Oletko hieman idiootti?

        Olenko joskus väittänyt ,että se olisi Suomeksi kirjoitettu.
        Mihin lahkoon kuulut.?


    • Anonyymi

      Tahvojen kokoontumisajot.

      • Yritän vain selvittää ,miksi tuo tyyppi käy ylikierroksilla koko ajan.
        Red Bull tuskin on selitys....ainoastaan osaan.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Yritän vain selvittää ,miksi tuo tyyppi käy ylikierroksilla koko ajan.
        Red Bull tuskin on selitys....ainoastaan osaan.

        Eli kun sä alat vihjailemaan, että minä olen homo, koska et kykene esittämään ainuttakaan Raamatun jaetta puolustaaksesi näkökantaasi (vaan lässytät vain jotain täysin idioottimaista "kokonaisuudesta"), niin se olenkin minä, joka käyn ylikierroksilla?
        No, tässä on kai tultava siihen tulokseen, että sinun tahvouteesi kuuluu toimia noin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli kun sä alat vihjailemaan, että minä olen homo, koska et kykene esittämään ainuttakaan Raamatun jaetta puolustaaksesi näkökantaasi (vaan lässytät vain jotain täysin idioottimaista "kokonaisuudesta"), niin se olenkin minä, joka käyn ylikierroksilla?
        No, tässä on kai tultava siihen tulokseen, että sinun tahvouteesi kuuluu toimia noin.

        Niin sinähän käyt ihan ihme kierroksilla.
        Minulla ei todellakaan ole tarvetta nostaa noin 1/3 osaa uuden testamentin kirjoituksista jotka käsittelee juuri sitä ,että usko on otettava vastaan.
        Uskotaan ja tunnustetaan.
        Sydämmellä uskotaan eli Totuus on sydämessä ja suun kautta se tulee ymmärrettynä kielenä ulos.
        Kaikki perustuu uskoon .
        Tie on kaikille täysin valmis jopa murhamiehillekin ja kun ihminen ottaa Pelastuksen vastaan eli Uskon niin kaikki entiset synnit on poispyyhitty.
        Silloin ihminen aloittaa puhtaalta pöydältä kuten Latekin.
        Tämä siis valmistettuna 100 pros kaikille maailman ihmisille.
        Siksi evankeliumi julistetaan kaikille kansoille kaikkiin maihin ja näemme niitä uskon ratkaisuja enemmän afrikassa ja vielä kiinassa ja joet on kastepaikkoina ja vesialtaat.
        Kaikki siksi ,että on usko Kristukseen .


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Niin sinähän käyt ihan ihme kierroksilla.
        Minulla ei todellakaan ole tarvetta nostaa noin 1/3 osaa uuden testamentin kirjoituksista jotka käsittelee juuri sitä ,että usko on otettava vastaan.
        Uskotaan ja tunnustetaan.
        Sydämmellä uskotaan eli Totuus on sydämessä ja suun kautta se tulee ymmärrettynä kielenä ulos.
        Kaikki perustuu uskoon .
        Tie on kaikille täysin valmis jopa murhamiehillekin ja kun ihminen ottaa Pelastuksen vastaan eli Uskon niin kaikki entiset synnit on poispyyhitty.
        Silloin ihminen aloittaa puhtaalta pöydältä kuten Latekin.
        Tämä siis valmistettuna 100 pros kaikille maailman ihmisille.
        Siksi evankeliumi julistetaan kaikille kansoille kaikkiin maihin ja näemme niitä uskon ratkaisuja enemmän afrikassa ja vielä kiinassa ja joet on kastepaikkoina ja vesialtaat.
        Kaikki siksi ,että on usko Kristukseen .

        Väistit sen faktan, että se olit sinä, joka aloit väittämään, että minä olen homo.
        Miksi vaihdoit puheenaihetta? Oletko niin surkea nilkki, ettet voi tunnustaa tehneesi niin kuin sanoin?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Väistit sen faktan, että se olit sinä, joka aloit väittämään, että minä olen homo.
        Miksi vaihdoit puheenaihetta? Oletko niin surkea nilkki, ettet voi tunnustaa tehneesi niin kuin sanoin?

        Niin kysyin kun yritän saada mielenkiinnosta ne lähtökohdat esiin ,mistä olet saanut tuon oudon ajattelutavan ja kysyin myös kuulutko johonkin lahkoon eli missä jätetään tärkeimmistä asioista pois eli USKO?


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Niin kysyin kun yritän saada mielenkiinnosta ne lähtökohdat esiin ,mistä olet saanut tuon oudon ajattelutavan ja kysyin myös kuulutko johonkin lahkoon eli missä jätetään tärkeimmistä asioista pois eli USKO?

        Taidat olla hieman päästäsi vialla?


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Niin kysyin kun yritän saada mielenkiinnosta ne lähtökohdat esiin ,mistä olet saanut tuon oudon ajattelutavan ja kysyin myös kuulutko johonkin lahkoon eli missä jätetään tärkeimmistä asioista pois eli USKO?

        "tärkeimmän asian , uskon",

        "Usko on syvä LUOTTAMUS" Hebr: 11:

        - "ei sen kummempaa
        :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "tärkeimmän asian , uskon",

        "Usko on syvä LUOTTAMUS" Hebr: 11:

        - "ei sen kummempaa
        :D

        Jep. Näiden omasta uskostaan seonneiden mukaan heidän uskonsa kykenee muuttamaan 2000 vuoden takaista historiaa. Heidän uskonsa on maailmankaikkeuden keskipiste, ei suinkaan Jeesuksen Kristuksen risti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Taidat olla hieman päästäsi vialla?

        En ..ihan kaikki on kunnossa virallisestikkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jep. Näiden omasta uskostaan seonneiden mukaan heidän uskonsa kykenee muuttamaan 2000 vuoden takaista historiaa. Heidän uskonsa on maailmankaikkeuden keskipiste, ei suinkaan Jeesuksen Kristuksen risti.

        Totuus on ,että jokainen pelastuu uskosta Jeesukseen Kristukseen joka on valmistanut valmiiksi kaiken.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Totuus on ,että jokainen pelastuu uskosta Jeesukseen Kristukseen joka on valmistanut valmiiksi kaiken.

        pelastuu myös:

        "Hän pelastaa senkin, joka ei ole viaton, sinun kättesi puhtauden takia hän pelastuu"
        Job: 22: 30
        "KAIKKIEN silmät saavat nähdä hänet, niidenkin, jotka hänet lävistivät" Ilm: 1: 7

        "joka on kaikkien ihmisten vapahtaja, ja varsinkin uskovien" 1 Tim: 4: 10
        "varsinkin uskovien", - ei siis ainoastaan uskovien.


      • Anonyymi kirjoitti:

        pelastuu myös:

        "Hän pelastaa senkin, joka ei ole viaton, sinun kättesi puhtauden takia hän pelastuu"
        Job: 22: 30
        "KAIKKIEN silmät saavat nähdä hänet, niidenkin, jotka hänet lävistivät" Ilm: 1: 7

        "joka on kaikkien ihmisten vapahtaja, ja varsinkin uskovien" 1 Tim: 4: 10
        "varsinkin uskovien", - ei siis ainoastaan uskovien.

        Ihan turhaan nostelet raamatun kohtia ja yritän pönkittää tuota lahko oppiasi.
        Missä lahkossa olet ?


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Totuus on ,että jokainen pelastuu uskosta Jeesukseen Kristukseen joka on valmistanut valmiiksi kaiken.

        Jos tarkoitat pelastumisella tervehtymistä ja järkiinsä tulemista (mikä on sanan alkukielinen merkitys), puhut asiaa. Siksi kehotankin sinua uskomaan Jeesukseen, jossa Jumala oli ja jossa Hän sovitti jo KOKO MAAILMAN itsensä kanssa. Hän ei ts. asettanut sovitusta pelkästään "tarjolle", vaan ihkaoikeasti sovitti maailman kanssaan. Lue 2 Kor. 5:19 sata kertaa peräkkäin ja opi. Aamen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos tarkoitat pelastumisella tervehtymistä ja järkiinsä tulemista (mikä on sanan alkukielinen merkitys), puhut asiaa. Siksi kehotankin sinua uskomaan Jeesukseen, jossa Jumala oli ja jossa Hän sovitti jo KOKO MAAILMAN itsensä kanssa. Hän ei ts. asettanut sovitusta pelkästään "tarjolle", vaan ihkaoikeasti sovitti maailman kanssaan. Lue 2 Kor. 5:19 sata kertaa peräkkäin ja opi. Aamen.

        Ihan vaan tiedoksi.Kannattaa uskoa Totuus eli kukaan ei tule Isän valtakuntaan muuten kuin minun kauttani.
        Minä ole Tie ja Totuus ja Elämä.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Ihan vaan tiedoksi.Kannattaa uskoa Totuus eli kukaan ei tule Isän valtakuntaan muuten kuin minun kauttani.
        Minä ole Tie ja Totuus ja Elämä.

        Nyt on tainnut virtsaa herahtaa hieman päänuppiin... :D


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on tainnut virtsaa herahtaa hieman päänuppiin... :D

        Ikävä kuulla ,mutta odota kevättä jos se sattuisi sulamaan.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Ikävä kuulla ,mutta odota kevättä jos se sattuisi sulamaan.

        Ikävä kuulla, että kuvittelet olevasi Tie, Totuus ja Elämä. Tai siis eihän se ikävää ole vaan surkuhupaisaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ikävä kuulla, että kuvittelet olevasi Tie, Totuus ja Elämä. Tai siis eihän se ikävää ole vaan surkuhupaisaa.

        Sinulla tuntuu olevan henkisiä ongelmia.
        Hakeudu heti hoitoon.
        Tiedän ammattilaisena sinunlaiset.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5790
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3667
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      227
      1921
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1772
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1222
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1177
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      290
      955
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      50
      948
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe