Esitän anteeksipyynnön otsikon tahoille käyttäytymiseni osalta viime perjantaina (30.12) aloittamassani Sinkut/Hyvä elämä-ketjussa. Käyttäydyin todella huonosti ja olen siitä pahoillani. Ymmärrän miksi niin tapahtui, mutta en lupaa parantavani tapojani, ainoastaan lupaan yrittää parantaa tapani.
Muut lukivat myös
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastainen viesti.
Luetuimmat keskustelut
- Onko valtionvelka pelkkä vitsi vai maksetaanko se joskus?!Miksi elämme yli varojen vuodesta 2008 alkaen ja maksaako sitä valtionvelkaa koskaan enää kukaan kokonaan pois? https://www.valtionvelka.fi/tilastot/tilastoja_valtionvelasta/ Yksityishenkilöhän menisi vain ulosottoon ja…
- Kyllä mulla oli tunteita sua kohtaan,mutta voit syyttää ainoastaan itseäsi, että en tehnyt mitään asian eteen. Se on ihan turhaa sinun miettiä, että miksi.
- Millaisen suhteenOlisit halunnut kaivattusi kanssa
- Moikka!!!!!!!!!Miten sun päivä on mennyt? Mä olen miettinyt sua paljon❤️
- Suomi24:n uudistuksia 2026Tervehdys ja hyvää syksyä keskustelijat! 🍂 Suomi24:ää on uudistettu vaiheittain viime kuukausien aikana. Sivuston ulkoasua on selkeytetty ja yhdenmukaistettu. Samalla on tehty kaivattuja korjauksia erityisesti rekister…
- Vasemmistoliiton kannatus kertoo kuinka osa naisista on tyhmiäeli heikkoälyisiä. Vasliittohan on nykyään naisten puolue, suurin osa kannattajista on naisia. Vuoden 2023 eduskuntavaalien tuloksena naisten osuus oli kaikista puolueista suhteellisesti korkein juuri Vasemmistoliitolla…
- Tikusta asiaaMistä ihmeestä minä keksin sulle edes jotensakin järkevää asiaa parn lauseen verran... anna joku idea että kehtaan lähestyä. -töistä tuttu mies
- Nico Lingman on nousemassa suomalaisjulkkisten kaartiinNico Lingman, 34, on podcastaaja, somevaikuttaja ja entinen Puolustusvoimien upseeri. Lingman on astunut isojen suomalaisten julkkisten joukkoon, sillä hän on mukana uudella Tanssii Tähtien Kanssa -kaudella. Sekä tänään…
- Mies, sulla on paljon ihailijoitaTuntuu, että täälläkin iso liuta sinua kaipaamassa.
- Muutoksen tuuletKoetko, että sinun olisi pitänyt/pitäisi muuttaa itseäsi/elämäntyyliäsi jotenkin, "kelvataksesi" kaivatullesi? Koetko itse, että haluaisit olla "parempi" ihminen kaivattuasi varten? Oletko mahdollisesti muuttunut/muutta…
- Kaipaisin sinua lähelleni nyt niin paljonEnemmän kuin koskaan. 😞
- Tekisin SINUT ONNELLISEKSI NAINENMutta EHKÄ onni EI OLE mitä HALUAT.
- Anonyymipalstan ongelmaJoskus tämä palsta on kyllä melkoinen ihmiskoe. Yksi ihminen yrittää saada yhteyttä yhteen tiettyyn henkilöön ja antaa tunnisteitakin, mutta hetken päästä ketjussa on jo puoli Suomea vastaamassa kuin viesti olisi tarkoi…
- Hyvää yötä MIkävä on vaikkei kai saisi olla😔❤️ -joku-
- Halisin ja pusisinSinut puhki mies. Kaikki tiedostamattomat surut, vihat ja katkeruudet halisin pois. 🫂
- Do diih.. palsta saanut roimasti uudistuksia .. mielipiteitä..?Eilen näin väläyksen tästä uudesta ulkoasusta ja nyt kummastelenkin toimintaa. Jotakin hyvää ja jotakin huonoa. Pistäkää tähän huomioita uudistuksesta. Sen huomasin että aloituksen otsikon kirjainmäärä on kasvanut huoma…
- vilkaisin kuhmolaisen etusivuaKuhmoon on saatu taas katu päällystetyksi,mutta sitä ei saa ajaa? onko senkin kadunvarressa joku isopalkkainen joka saa oman rauhoitetun kadun,laittakaa ihmeessä ne puomit kumpaankin päähän niin katu kestää kauan,oisiha…
- KORPIGYMI KONKURSIIN!Miten tämä kaikentietävä jumppatyttö saa kaikki puulaakinsa konkurssiin? Kovaa meteliä piti ja Kuusamoa myöten kävi hämmentämässä, mutta lähtöpassit antoi Kuusamolaiset. Tyhjät tynnyrit kolisoo..sanottiin ennen vanhaan.…
- Harmittaa vain todetaEttä elämä on ajanut meidän ohi. Se on totuus. Me oltaisiin oltu hyvä pari nuorempana, mutta ei enää. Olen liian vanha. Naiselta.
- Persut nousi kakkospaikalle ohi kokoomuksen - SDP alle 23%Näin tosiaan näyttää, että persujen kannatus nousee hitaasti kohti vaaleja. Se on toki ollut heille tavallista aiemminkin.
Vastaukset 40
Vanhimmat
Tarviiko sitä pyytää anteeksi, ettei aina huvita toisten vastaukset? Tai on huono päivä tai ärsyttää?
Ei multa ainakaan.
No sellaiseksi olen kasvanut, että pyydän anteeksi kun aihetta mielestäni on. Ja nyt käyttäydyin omasta mielestäni huonosti, olisin voinut paljon nätimminkin kirjoitella asiani tai pitää turpani kiinni yön yli, se rauhoittaa aina. Ni siksi nyt tein näin.
Ok. Se on hyvä, että osaa pyytää anteeksi ja tarkoittaa sitä myös. Arvostan. Mutta jatkossa, jos potuttaa, niin tiedoksi en hajoa siitä, ettet ole aina korrekti tai sanot ärtyneesti. Olet ihminen ja ihmisiä joskus kyrsii. 🤗
Tiedän, ettet ole tapamulkku kuten eräät toiset täälläkin ovat.
Jep, tiiän kyllä ettei tartte eikä musta yleensä siltä tunnukaan, että tarttis. Mutta nyt tuntu selkeästi ja kun kelasin mitä/miten olin kirjoitellut, niin ymmärsin että se en ollut minä, vaan todella aggressiivinen turhautumiseni täysin palstan ulkopuolisiin asioihin. Ja siksi silloin samantien myös poistuin palstalta miettimään mitä tuli tehtyä.
Ja yleensä huomaan, koska alkaa kierrokset kupolissa nousemaan, niin ymmärrän että kannattaa hieman miettiä mitä aikoo sanoa/kirjottaa, mutta nyt lähti niin kierrokset tappiin heti, että mopo keuli välittömästi. Kun en yleensä pura vitutustani ihmisiin elleivät ne ihmiset ihan yksiselitteisen selvästi ole sitä vitutusta olleet tarkoituksellisesti tai selkeää piittaamattomuuttaan tekemässä. Ja ne tilanteet on aika harvassa, kyllä se vika useimmmiten on peilissä.
Ehkäpä mun ärtyisyys viikolta vähän lisäsi sitä miksi pärräsit minulle? Se voi joskus tarttua pärrääjästä toiseen?
Ehkä sua piilotajunnassa ärsytti mun ärtymykset ja purit omaa ärtymystäs heijastaen? Empaatikkona tiiän, että niin voi käydä kun aistii ärtymystä ja itselläkin on ärtymystä, sitten törmää.
Ja sinäkin oot empaatikko. Voi vaikuttaa toisen fiilis vähän omiinkin?
Mutta anyway. En ole sulle vihainen, huomasin kyllä ärtymyksesi, mutten antanut sen vaikuttaa itseeni enkä mielipiteeseeni.
En mä oikein usko, mutta en todellakaan sano etteikö olisi hyvinkin mahdollista. Muutenkin on palstalla tuntunut olevan yllättävän kireetä menoa, niin kyllähän ympäristö vaikuttaa. Mutta on mulla ihan irl-puolella syitä turhautumiseen, niin uskoisin niiden olevan aina pääosissa. Kun vituttaa vaikkei olisi palstallakaan :D
Ens kerran ystäväiseni kun epäilet huomaavasi, että olen kireä, surullinen, huumeissa tms., niin kysy onko nyt Randella ihan rattaat oikeilla välityksillä, vaikuttaa hiukan klappaavan. Vähän kuten sulta taannoin kyselin. Uskoisin, että tajuaisin silloin pysähtyä (ajoissa) funtsimaan miksi piponi on vinossa ja kiristää.
Ok. Lupaan tehdä niin. Onko nyt ihan hyvä olla ja olo?
Kiva ja kiitos! Etenkin tämän jälkeen uskoisin todellakin "kuuntelevani" mitä sanot.
Ei ole, mutta sen syyt ymmärrän ja ainakin tällä hetkellä sisäisen sensori on tarkkana vahtimassa. Vähän väliä päässä huutaa summeri PIIIIIIP kuin musiikkialan fuck-sanan poisto konsanaan :D
Mutta tämä tilanne on jo ihan riittävän ok.
Hyvä. Onneksi me pystytään puhumaan asioista ja sopimaan mitä tuumataan, kun tilanne meinaa kärjistyä. 🤗👍
No ainakin olet selvillä olostasi ja kapteenina ruorissa.
Jep, pidän sitä pääasiana, että kyetään ottamaan etäisyyttä henkilöihin, silloin kun asiat riitelevät. Se on todella hyvä juttu ja arvostan sitä suuresti. Kertoo myös ystävyydestä 🤗
Olen selvillä olosta, tosin kompassi on pudonnut yli laidan, kapteenia ei ole päätetty (vielä) ja ruori jäi satamaan. Mutta tuurilla sitä on aina laivat seilanneet...
Jeps. 🤗
No, huomasin ettei mielialasi ollut mitä parhain, kaikki ok.
Pitäähän sitä joskus kipinöidä.
AV
No tuo on aika kevyesti muotoiltu. Siksi anteeksipyyntö, kun käyttäydyin huonosti. Se voi sinällään olla palstalla vallitseva normi, mutta kaikkien ei tarvitse ryhtyä tai tyytyä siihen.
Huh huh, onkohan eräillä palsta tullu pikkusen liian tärkeeks…?
Ei vaan kysymys on ihan normalista ihmisten välisestä kanssakäymisestä. Onko anteeksi pyytäminen sulle sitten ihan joku uusi asia?
Pakstatila ihmisellä ei ole normaali.
Palsta*
Näin koen itsekin. Kun mokataan, niin kerrotaan että tuli mokattua. Vähintäänkin pyydetään anteeksi odotettiin sitä tahi ei. Ja tuli mokattua isosti, niin koitetaan saada korjattua/korvattua miten vain mahdollista.
Se on tullut elämän varrella opittua, että niin kauan ihmisoletojen fysiikka ja psyyke ei mene rikki tahi tuhoudu kun joku mokailee, niin ollaan vielä kohtuullisen hyvässä tilanteessa. Jos tilanne on toinen, ollaan isosti liemessä ja pitkään, ehkä loppuelämän.
Kyllä on, palsta on henki ja elämä.
Jep jep. Ei täällä ole ennenkään anteeksi pyydelty - ainakaan multa!
Joten.
Satuhahmot kisailee..,
Vai sellaisia olet mennyt tekemään :) Arvaas mitä Rambe. Luen melkein kaikki aloituksesi, mutta sellaiset kuin "Onnellinen Elämä" jätän lukematta ja väliin, oli kenen tahansa tekemä. Liian vaikea laji :)
t.sxth
Jep, käyttäydyin tökerösti ja piti toimia niin kuin on oppinut toimimaan, eihän se sen kummempaa ole. Ja ihan hyvä oppitunti ittelle parista asiasta palstan osalta, kunhan ei nyt sitten jatkossa unohda niitä asioita :)
Muilta änkyröinnin kohteiltasi et vaivaudu anteeksi pyytämään?
En. Jos joku oma-aloitteisesti alkaa vittuilemaan palstaolemukselleni, niin silloin kun jaksan, annan takaisin koko rahan edestä. Eikä taatusti vituta jälkikäteen yhtään. Jasun ja AV:n kohdalla itse aloitin olemalla kusipää ja asia jäi kaihertamaan, mistä sitten tiesin, että nyt meni vihkoon ikävästi.
Sulla menee usein siihen ”vihkoon”.
Suvela-setämiehisyys aiheuttaa vihkot.
No nyt on turhan imelää..
Ihan just samaa mieltä. Alkaa mennä
Onneksi olet siinä. Huolestuin kun et ollut palstalla uusia vuosia toivottavassa. Pelästyin myös puolestasi.
Minusta oli kamala keskustelu twittersissä kuinka ”tyhmiä” olemme kun lapset ja me käytetään FFP2. Vielä yksi on äitini kanssa keskustelee. Äitikin nyt vaan vetoaa ei saa happea yhtä-äkkiä FFP2. Toivon että nyt käyttäisi kun vauva syntyy vieläkään ei ole tullut. Minusta tuo liiottelu on liikaa. Uniapnealaite on raskaampi.
Eikä se ollut suoraa haukuntaa. Maireena haukkui maskin käyttäjiä puhuvat vielä oikeasti orjina tai ettei toimi.
No onneksi vuodet vaihtuu loistavasti ilman minuakin :)
Eikä minusta kannata olla huolissaan, ihmisillä on paljon parempaakin murehtimista.
Rakettileikitkin jätin jo aikapäiviä sitten, pois lukien se, että seurueessa on lapsia joiden puolesta pitää raketteja ampua, se on ok. Olen oman osani pommeja paukutellut, enää ei ole hinkua ollenkaan.
Ainakaan en ole koronaa nyt saanut.
Paxlovid on oikeasti niin kokeilu vaiheessa täällä ja tutkimuksia rokotteesta vasta menossa myös aloitettiin tutkimaan pitkää koronaa husissa. En ole katsonut onko muissa sairaaloissa.
No minä annan kaikkien valita miten haluavat toimia, kunhan eivät suoranaisesti vaaranna ketään ja ottavat riittävästi toiset huomioon.
Tuossa näet uusin päivitys. https://thl.fi/fi/web/infektiotaudit-ja-rokotukset/taudit-ja-torjunta/taudit-ja-taudinaiheuttajat-a-o/koronavirus-sars-cov-2
Onko synnärillä maskipakko?
Ei. Eikö ole ikävää.
Mutta hoitajat käyttää olen pyytänyt FFP2 erikseen koska kuulun riskiryhmään. Eipä muut vanhemmat käytä vaikka hoitajilla on kirurgit ja suositukset seinillä maskeihin. Eikö ole ikävää.
Mutta hoitajat käyttää olen pyytänyt FFP2 erikseen minus koska kuulun riskiryhmään. Eipä muut vanhemmat käytä vaikka hoitajilla on kirurgit ja suositukset seinillä maskeihin kirurgeihin . Sen verta ikävää touhua. .
Eipä mitään raskaana olevat kuuluu vakavaan riskiryhmään eivät näytä ihmiset tietävän. Kävi siivooja ja niiskutteli siivottelussa kysyin tekeekö tuo maski niiskuttelua. Onneksi pysy etäällä kun ei hoida minua eikä vauvaa.